مروج توحید
#فایل_صوتی_کوتاه @moravej_tohid
کمال حقیقی چیست؟ و آخر عرفان کجاست؟
اینها کمال نیست برای آدم، ولی دل خوش به اینها هستند، دل خوش به اینکه مکاشفه داره به اینکه میتونه از غیب خبر بده، اینها نیست در واقع، لذا نشانه سلوک واقعی همین است که عرض کردم خدمتتون که انسان به مرتبه وحدت برسه، در واقع اگر کسی میاد مکاشفه ای میکنه، مکاشفه چی هست؟ مکاشفه علامت این هست که در کثرت مانده، مثلا مکاشفه میکنه جبرئیل رو میبینه، خوب جبرئیل یکی از کثرات عالم هست، یا فرض کنید مثلا طی الارض میکنه، خوب این یعنی در همین دنیا مانده است، مکاشفه علامت این است که انسان هنوز در این دنیا مانده، اگر انسان واقعا برسه به عالم وحدت، اونجا دیگه نه مکاشفه ای هست، نه من هستم، نه تو هستی، هیچی دیگه اونجا نیست دیگه، اونجا همه یک حقیقت اند ، مکاشفه چیه در اونجا، اصل رسیدن به عالم وحدت است ، یعنی جایی که انسان ها رو وقتی میبینی همه رو وجود ببینی، به خودتم که نگاه میکنی خودت رو وجود ببینی، نه وجود این جوری ، وجود، همینجوری وجود ببینی، خدا هم که وجود است غیر از وجود چیزی نیست، اونجا لذتی که میبری خوب لذتی است.
اینکه فلاسفه میگن خداوند "اشد مبتهج بالذات" است، یعنی خدا از همه بیشتر از خودش لذت میبره، نه اینکه خودش وجود هست، شما ببینید مثلا: گل زیباست، گل یک وجود مقید است، اما لذت مطلق نیست، از گل چیز های لذیذ تر هم هست، ممکنه یک غذای خوشمزه بخوره او لذتش بیشتر باشه، یک ماشین میخره لذتش بیشتره، یک خانه میخره لذتش بیشتره، یک مقام به دست میاره لذتش بیشتره، اینا وجودات مقیدن دیگه، وجود گل، وجود غذا، وجود خانه، وجود ماشین، کی انسان عالی ترین لذت رو میبره، وقتی انسان به اصل وجود برسه، چون همه اینها از خزانه وجود ترشح پیدا کردن، یعنی ماشین از خزانه وجود آمده بیرون، گل از خزانه وجود آمده بیرون، پول از خزانه وجود آمده بیرون، پس آدم اگر به اصل وجود برسه لذت میبره دیگه، بیشترین لذت رو انسان اونجا میبره دیگه، اینه که اگر واقعا یک روزی توانستی به خزانه وجود راه پیدا کنی لذتی از وجود میبری که از هیچ گلی، از هیچ پولی از هیچ مقامی از هیچی این لذت رو نمی بری، به اون خزانه وجود راه پیدا کن، بعدا از خودت لذت میبری به عنوان اینکه من وجودم، از این کتاب لذت میبری به این عنوان که این وجود است.
حالا الان من یک چیز میگم ولی فعلا نمیتونید درکش رو داشته باشید که من چی دارم میگم، ان شاء الله امیدواریم که خداوند شما رو برسونه به جایی، که به هر حال اینجا برسید ها که از وجود لذت ببرید این خیلی حرفه، و عارف همینه، سالک همینه، کسی که بخواهد شما را در مکاشفات نگه دارد این فایده ای ندارد این به جایی نمیرسونه، حتی اگر جبرئیل را ببینید فایده ای نداره اینها به درد نمیخوره، باید از خودتون لذت ببرید، از مکاشفه از اینکه من جبرئیل رو دیدم نباید لذت ببری، از اینکه من میتونم روی آب راه ببرم لذت نبری، از اینکه من میتونم از غیب خبر بدم لذت نبری، از اینکه من با ارواح ارتباط دارم لذت نبری، از خودت لذت ببری، منتها ای چی خودت لذت ببری، از اینکه تو وجودی همین، انقدر خودت رو خالص ببینی که قیودات خودت رو نبینی، من وجود انسان هستم، من اینجور هستم، من آنجور هستم، اصلا اینها را نبینی، خودت رو وجود محض ببینی، آخر عرفان همینه، هیچی غیر از این نیست، اگر به اینجا رسیدی فنای فی الله همین است، یعنی فانی شدی در بحر بی کران وجود، به خودت که نگاه میکنی وجود میبینی، بعد نگاه میکنی کتابم که وجود است، فرش هم که وجود است، همه رو یکی میبینی دیگه.
4_5809709507185477908.mp3
5.27M
🎙#فقه_استدلالی جلسه صد و دوازدهم
در محضر #علامه_مروجی_سبزواری
هرگونه استفاده، کپی و نطق برداری از تفاسیر حضرت استاد بدون ذکر منبع مورد رضایت ایشان نمی باشد.
🆔 @moravej_tohid
4_6035294104538056549.mp3
29.99M
🎙#شرح_توحید_شیخ_صدوق جلسه صد و هفتم
در محضر #علامه_مروجی_سبزواری
هرگونه استفاده، کپی و نطق برداری از تفاسیر حضرت استاد بدون ذکر منبع، مورد رضایت ایشان نمی باشد.
🆔 @moravej_tohid
مروج توحید
رسیدن به سیلاب امام
این است که فقیه ولی جسم و افعال انسان است، که از نجاست به طهارت می آورد. طبیب باز ولی جسم انسان است، جسم را از مرض به صحت می آورد؛ پدر و مادر ولی جسم انسان هستند، از گرسنگی به سیری می آورد؛ فیلسوف ولی عقل انسان است، عقل را از مغالطه به برهان می آورد؛ اما خداوند ولی آن جوهر وجود انسان است، ولی آن حقیقت انسان است، این انسان را از ظلمت به نور سیر میدهد از مرتبه نفس عماره به مرتبه نفس مطمئنه (اگر انسان تحت ولایت الهی قرار گرفت) ما بالاخره تحت اولیاء هستیم، یک وقت هست من مریض می شوم، میروم تحت ولایت دکتر، میخواهم ببینم حلال چه هست حرام چه هست میروم تحت ولایت یک فقیه، میخواهم ببینم گرسنه هستم میروم تحت ولایت پدر و مادر، اما اگر انسان بخواهد خود را از ظلمت به نور برساند، اینجا باید بیاید تحت ولایت الله و اولیاء الله، کسانی که از طرف خدا ولی هستند، انسان ها را خارج میکنند از ظلمت به نور، اگر انسان به اینجا رسید این میشود در تحت ولایت الهی. اینکه همیشه میگویند ولایت خدا، تحت ولایت علی ابن ابی طالب، یعنی انسان به جایی میرسدکه او کار من را انجام میدهد، یعنی من نمیروم به دنبال طلب استقامت، او خودش من رامستقیم نگه می دارد، همچنین امور دیگر.
وقتی انسان در ولایت داخل شد همینکه گفت: این سفر زین پس همه جذب خداست، دیگر خودشان انسان را سیر میدهند، همینکه می گوبیم خدمت شما که انسان باید حداقل خودش را جمع و جور کند یک کاری کند که از آن طرف انسان را سیر بدهند نه از این طرف. استاد برای همین است که انسان را به راهش بیندازد مثل اینکه یک ماشین وقتی باطریش تمام میشود هولش می دهند برای این است که دوباره به راه بیوفتد، وقتی که به راه افتاد ولش میکنند، اینجا دیگر خود موتور، ماشین را میبرد، استاد برای این است که انسان را در اول کار هول بدهد و به تحت ولایت امام برساند، کار استاد همین است لذا همان که مولانا گفت: پس سلیمان بحر آمد ما چو طیر در سلیمان تا ابد داریم سیر گفت من به سلیمان رسیده ام، یعنی به امام زمان می گوید رسیدم، این سلیمان پیش جمله حاضر است لیک غیرت چشم بند ساحر است میگوید این سلیمان همه جا هست این نیست که نباشد منتها چیزی که هست از بس که ما در دنیا هستیم و ما متوجه نمیشویم که در کنار ما هستند، ولیکن مولانا میگویند من به اورسیدم، در سلیمان تا ابد داریم سیر، یعنی من یک سیر بی نهایتی راآغاز کردم در سلیمان؛ شمس چه کاری کرد؟ شمس او را سیر داد الی سلیمان یعنی به سوی سلیمان، یعنی از نفس خودش به سوی امام، وقتی به امام رسید اینجا دیگر یک سیر در امام داردنه به سوی امام، مثل اینکه از اینجا کسی بخواهد برود به تهران، از اینجا میرود وقتی به دروازه تهران رسید از اینجا تا دروازه تهران میگوییم: دارد میرود به تهران، اما وقتی به تهران رسید و توی تهران راه رفت میگوییم: راه میرود در تهران، نه اینکه به سوی تهران راه میرود در تهران؛ می گوید در سلیمان تا ابد داریم سیر یعنی من رسیدم و در مراتب وجود مهدی من دارم هی پیش می روم و هی پیش می روم، کار استاد همین است که انسان رابرساند به امام، منتها بله اگر سالک هم خودش یک همتی داشته باشد خودش را جمع و جور کند به قول مرحوم علامه طباطبایی که میفرمایند: من خس بی سر وپایم که به سیل افتادم او که میرفت مرا هم به دل دریا برد انسان خودش رابرساند به سیل، به سیلاب وجود امام که آن سیل که دارد می رود به سمت دریای احدیت من را هم ببرد به سوی دریای احدیت.
@moravej_tohid
4_5989909958215338043.mp3
28.95M
🎙#تفسیر_منازل_السائرین جلسه صد و شانزدهم
در محضر #علامه_مروجی_سبزواری
هرگونه استفاده، کپی و نطق برداری از تفاسیر حضرت استاد بدون ذکر منبع مورد رضایت ایشان نمی باشد.
🆔 @moravej_tohid
4_6037377550223673780.mp3
696.2K
هزار نقد به بازار کائنات آرند
هر کسی میگوید من هم یک متاعی دارم، اما تا چه قبول افتد و چه در نظر آید، اینها همه بساطشان جمع است. حق همیشه یکی ست. اگر دیدید در جامعه ای ۱۰۰ نفر آمدند و گفتند ما حق را عرضه کردیم ( یک نفرشان حق هست ) بنابراین خود شیطان گفت که :"فبعزتك لأغوينهم أجمعين الا عبادک منهم المخلَصین"
به عزت تو قسم که همه شان را گمراه میکنم مگر بندگان خاص تو مخلَصین را
چنان این انسان خالص شده است که جز خدا در او هیچی نیست، هر کسی خواست به خدا نگاه کند که بر روی زمین راه میرود به این افراد نگاه کند.
این است که عرض میکنم تنها ۱۴ معصوم ملاک امتحان نیستند، بلکه غیر ۱۴ معصوم هم ملاک امتحان میتوانند باشند، اما به شرط اینکه شیطان در اینها نتواند تصرف کند، اینها مورد تصرف شیطان قرار نگیرند.
برگرفته از جلسه ۱ خلقت_آدم
#فایل_صوتی_کوتاه
@moravej_tohid
4_6044265956211951355.mp3
24.38M
🎙#تفسیر_مثنوی جلسه صد و سی و پنجم
وقت ذبح الله اکبر میکنی
همچنین در ذبح نفس کشتنی
در محضر #علامه_مروجی_سبزواری
هرگونه استفاده، کپی و نطق برداری از تفاسیر حضرت استاد بدون ذکر منبع مورد رضایت ایشان نمی باشد.
🆔 @moravej_tohid
4_6044265956211951356.mp3
31.42M
🎙#تفسیر_مثنوی جلسه صد و چهل و هفتم
سیزده پیغمبر آنجا آمدند
گمرهان را جمله رهبر می شدند
در محضر #علامه_مروجی_سبزواری
هرگونه استفاده، کپی و نطق برداری از تفاسیر حضرت استاد بدون ذکر منبع مورد رضایت ایشان نمی باشد.
🆔 @moravej_tohid
4_5994749097867741530.mp3
27.58M
🎙#تفسیر_قرآن جلسه سی و ششم
بقره ۴۸: وَ اتَّقُوا يَوْمًا لَا تَجْزِي نَفْسٌ عَنْ نَفْسٍ شَيْئًا وَ لَا يُقْبَلُ مِنْهَا شَفَاعَةٌ وَ لَا يُؤْخَذُ مِنْهَا عَدْلٌ وَ لَا هُمْ يُنْصَرُونَ
در محضر #علامه_مروجی_سبزواری
هرگونه استفاده، کپی و نطق برداری از تفاسیر حضرت استاد بدون ذکر منبع مورد رضایت ایشان نمی باشد.
🆔 @moravej_tohid
4_5901992299788765599.mp3
15.33M
🎙#شرح_حدیث_معراج جلسه پنجاه و هشتم
در محضر #علامه_مروجی_سبزواری
هرگونه استفاده، کپی و نطق برداری از تفاسیر حضرت استاد بدون ذکر منبع مورد رضایت ایشان نمی باشد.
🆔 @moravej_tohid
در محضر #علامه_مروجی_سبزواری
همراهان گرامی، پس از اتمام مبحث معاد انشاالله از این پس چهار شنبه ها مبحث جدیدی تحت عنوان اسرار نماز را در کانال قرار می دهیم. خداوند متعال را شاکر و سپاسگزاریم که توفیق بهره مندی از این انوار معنوی را نصیب و روزی ما نموده است.
🆔 @moravej_tohid
4_5809709507185477910.mp3
4.16M
🎙#فقه_استدلالی جلسه صد و سیزدهم
در محضر #علامه_مروجی_سبزواری
هرگونه استفاده، کپی و نطق برداری از تفاسیر حضرت استاد بدون ذکر منبع مورد رضایت ایشان نمی باشد.
🆔 @moravej_tohid
4_5767324094143924451.mp3
29.07M
🎙#شرح_توحید_شیخ_صدوق جلسه صد و هشتم
در محضر #علامه_مروجی_سبزواری
هرگونه استفاده، کپی و نطق برداری از تفاسیر حضرت استاد بدون ذکر منبع، مورد رضایت ایشان نمی باشد.
🆔 @moravej_tohid
حقیقت《إِنا أنزلناه في ليلة الْقدر》
... به عقل روز و به نَفسْ شب می گویند . بحث
ليلة القدر در اینجا برایتان حل شود . به عقل روز میگویند ( یَومُ الجَمعْ ). قلب یا نَفسْ را شب میگویند ( لیلة ). جبرئیل ، ليلة القدر است . عقل اول ، یَومُ الجَمع است . یوم می گویند چون که در روز یک نور واحد می تابد . وحدت است . وحدت را به روز یا یوم تعبیر می کنند . این نور به جبرئیل می تابد از او متکثر می شود . این تکثر چون چیز خوبی نیست به شب تعبیر میکند .
کثرت خوب نیست وحدت خوب است . وحدت چون با خدا سنخیت دارد لذا به آن نور گفته اند ، روز و یوم و یوم الجمع هم است . یعنی آن نوری که همه اسماء خدا در آن جمع است . اما این نور که به جبرئیل می تابد ، جبرئیل متکثرش می کند ، لذا جبرئیل را
ليلة القدر میگویند . به او شب می گویند . شب عدم نور است . روز وجود نور است . چون نور واحد در عقل اول وجود دارد به آن روز گفته اند . اما وقتی که این می آید به جبرئیل می خورد آن وحدت خودش را از دست می دهد . لذا وحدت وجود ندارد ، عدم وحدت است ، عدم با شب تناسب دارد . کثرت نبودن وحدت است ، به این خاطر است که به جبرئیل لیل القدر میگوئیم .
عقل خود پیغمبر یوم الجمع است . یعنی با عقل اول اتّحاد پیدا کرده است ، عقل پیغمبر روز است ، در آنجا نور الله به عقل اول خورده است و این نور روز است چون در روز نور وجود دارد و چون همه ی اسماء خدا جمع است پس عقل پیغمبر یوم الجمع میشود . از آن طرف چون مقام عقل خیلی فعال نیست . پیغمبر ليلة القدر نیست قلب کارایی ندارد .
اینجا کار حضرت زهرا ست که چون عقلش با عقل پدرش قوّت پیدا کرده است و هم نفسش خیلی قوت پیدا کرده است و با جبرئیل اتحاد پیدا کرده است ، بنابراین حضرت زهرا هم یوم الجمع و هم لَيْلَةِ الْقَدْرِ
است . بنابراین نور الله بر عقل فاطمه تابیده است و این عقل را روشن کرده و روز شده است . چون آن نوری که به عقل فاطمه خورده جامع جمیع اسماء است ، همه اسماء را به یک وجود واحد دارد ، قلب فاطمه یوم الجمع میشود ، از آنجا به قلب خودش می تابان د،
لَيْلَةِ الْقَدْرِ میشود . چون در قلب فاطمه زهرا دیگر وحدت وجود ندارد ، کثرت وجود دارد کثرت عدم وحدت است . عدم برآن حاکم است لذا این که می گوید : إِنا أَنزلناه في ليلة القدر
ما قرآن را در شب قدر نازل کردیم . دو تفسیر میتوانیم بکنیم : ما از عقل اول به مقام جبرئیل نازلش کردیم که جبرئیل شب است . یا قرآن را در ليْلة القدر از عقل پیغمبر به قلب فاطمه نازلش کردیم . از عقل کل فرقی نمی کند چون عقل پیغمبر همان عقل کل است از آنجا بر قلب فاطمه نازلش کردیم ، آن قلب لیلة القدر می شود . فاطمه زهرا درمقام قلب است . اگر شنیده اید بر قلب امام زمان آن هم اشکالی ندارد . پس بنابراین فاطمه زهرا از جهت عقلی ، عقل اول است ، عقل کل است و از جهت قلبی ، لیل القدر می شود . حالا چون نور واحد الله بر قلب فاطمه زهرا نازل می شود و متکثر می شود ، عالم آفرینش پدید می آیند و وقتی که پدید آمدند غرض خدا که می خواست فیض وجود تا به آخرین مرتبه خودش برسد برآورده میشود ، لذا می فرماید اگر او نبود شما را خلقتان نمی کردم ، اگر او نبود ، شما ها در مرتبه عقل هستید . پیغمبر و علی (ع) در مرتبه عقل هستند بنابراین همان جا می ماند .
فرض کنید نطفه در بدن مرد بماند دیگه بچه نمی شود باید وارد رحم زن شود تا متکثر شود ، کثیر شود . این هم همین است باید نور الله از عقل اول وارد رحم قلب فاطمه شود تا در آنجا متکثر شود و عالم پدید بیاید .
حضرت زهرا این دو خصوصیت خودش را یعنی خصوصیت عقل بودن و قلب بودن را در اولاد خودش هم قرار داد یعنی در یازده امامی که اولاد او هستند این دو مقام را درهمه آن یازده نفر قرار داد بنابراین همه آن یازده امام هم در مقام عقل و هم در مقام قلب هستند . به عبارت دیگر اینها در مقام عقلشان یوم الجمع هستند و در مقام قلبشان لیل القدر هستند . اینها در مقام عقلشان کتاب مکنون و در مقام قلبشان کتاب مبین هستند . در مقام عقلشان قرآن هستند یعنی جمع و در مقام قلبشان فرقان هستند یعنی متفرق . در مقام عقلشان علی هستند و در مقام قلبشان فاطمه هستند . بنابراین اولاد حضرت زهرا این ارث را از مادرشان برده اند . عقل را و قلب را . که اینها از طرفی در مرتبه عقل کل و عقل اول هستند و اتحاد تام با عقل پیغمبر و عقل کل دارند هر دوتایش یکی هست . از لحاظ قلبی در مقام مادرشان هستند ، لذا این که گفتیم
إِنا أَنزلناه في ليلة القدر قرآن را در لیلة القدر نازل کردیم یعنی قلب امام زمان ، آن هم اشکالی ندارد چون امام زمان مقام قلب هم دارد . و بنابراین این یازده نفر باید باشند . در کنار حضرت علی حضرت زهرا هست . اگر حضرت زهرا نمی بود حضرت علی نمی توانست به تنهایی ...
برگرفته از جلسات مقامات_حضرت_زهرا
در محضر #علامه_مروجی_سبزواری
@moravej_tohid
#متن_پیاده_شده_از_فایل_صوتی
4_5911446970211239727.mp3
25.7M
🎙#تفسیر_مثنوی جلسه صد و پنجاه و هشتم
رو ز حکمت خور علف کان را خدا
بی غرض دادست از محض عطا
در محضر #علامه_مروجی_سبزواری
هرگونه استفاده، کپی و نطق برداری از تفاسیر حضرت استاد بدون ذکر منبع مورد رضایت ایشان نمی باشد.
🆔 @moravej_tohid
4_5783116882164843243.mp3
2.98M
🕯🥀🕯🥀🕯
✨حضرت زهرا، لیلة القدر
https://t.me/joinchat/AAAAAEjIGPUXC4cbkVCjWw
#علامه_مروجی_سبزواری
#مقامات_حضرت_زهرا
⏱۱۳۹۰/۹/۲۴
4_5774013205059733368.mp3
813.9K
اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى الصِّدِّيقَةِ فَاطِمَةَ الزَّكِيَّةِ حَبِيبَةِ حَبِيبِكَ وَ نَبِيِّكَ
وَ أُمِّ أَحِبَّائِكَ وَ أَصْفِيَائِكَ الَّتِي انْتَجَبْتَهَا وَ فَضَّلْتَهَا وَ اخْتَرْتَهَا عَلَى نِسَاءِ الْعَالَمِينَ
اللَّهُمَّ كُنِ الطَّالِبَ لَهَا مِمَّنْ ظَلَمَهَا وَ اسْتَخَفَّ بِحَقِّهَا وَ كُنِ الثَّائِرَ اللَّهُمَّ بِدَمِ أَوْلاَدِهَا
اللَّهُمَّ وَ كَمَا جَعَلْتَهَا أُمَّ ائِمَّةِ الْهُدَى وَ حَلِيلَةَ صَاحِبِ اللِّوَاءِ وَ الْكَرِيمَةَ عِنْدَ الْمَلَإِ الْأَعْلَى
فَصَلِّ عَلَيْهَا وَ عَلَى أُمِّهَا صَلاَةً تُكْرِمُ بِهَا وَجْهَ مُحَمَّدٍ (أَبِيهَا) صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ
وَ تُقِرُّ بِهَا أَعْيُنَ ذُرِّيَّتِهَا وَ أَبْلِغْهُمْ عَنِّي فِي هَذِهِ السَّاعَةِ أَفْضَلَ التَّحِيَّةِ وَ السَّلاَمِ
@moravej_tohid
#فایل_صوتی_کوتاه
تفسیر قرآن جلسه 37.mp3
27.72M
🎙#تفسیر_قرآن جلسه سی و هفتم
بقره ۴۸: وَ اتَّقُوا يَوْمًا لَا تَجْزِي نَفْسٌ عَنْ نَفْسٍ شَيْئًا وَ لَا يُقْبَلُ مِنْهَا شَفَاعَةٌ وَ لَا يُؤْخَذُ مِنْهَا عَدْلٌ وَ لَا هُمْ يُنْصَرُونَ
در محضر #علامه_مروجی_سبزواری
هرگونه استفاده، کپی و نطق برداری از تفاسیر حضرت استاد بدون ذکر منبع مورد رضایت ایشان نمی باشد.
🆔 @moravej_tohid
4_6023598887116212565.mp3
7.59M
صیادان عالم غیب این روح را نجاتش دهند، وظیفه این است، و این نیز مستلزم خیلی سختی ها و خیلی مشقت هاست. زندگی ما از صبح تا به شب همه اش لهو است و بیهودگی، مدام داریم خاک میریزیم روی روح، عمری را در این دنیا گذراندیم، هِی خاک ریختیم بر روی این روح بیچاره، به گونه ای که زیر این خاک ها دفن شده است. حالا که نمی توانید ریاضت بکشید حداقل دیگر خاک برروی آن نریزید.
تا توانی می تراش و می خراش
تا دم مردن دمی غافل مباش
حدیث چیز دیگری است، حرف چیز دیگری است، بعضی از انسان ها که طاقت و قدرت دارند که به مراحل بالاتر برسند و به عمق وجود خودشان دست پیدا کنند و روح خودشان را آزاد کنند ...
....فردی رفته بود به شکار (در قدیم میرفتند) صاحب دلی که از کنارش میگذشت گفت: شکار نکن، کاری کن که تو صید بشوی، کاری کن که تو شکار شوی، کاری کن که آن صیادان عالَم غیب تو را شکار کنند و تو را بپسندند. کسی که میرود به شکار، هر شکاری را نمیزند. میرود یک شکار چاق و فربه ای را میزند. کاری کن تو را بپسندند و شکارت کنند و خودت را عرضه کن بر دام های آنها. معمولا شکار سعی میکند از دام فرار کند ولی تو خودت را عرضه کن بر دامهای آنها. هر جا که دیدی دامی گستردند برو به طرف دام شان. این در دام افتادن، خوب در دام افتادنی است.
گفت: غزال اگر بر کمند افتد عجب نبود
عجب فتادن مرد است در کمند غزال
کاری کن که در کمند غزالان عالَم غیب بیفتی. به دام آن خوش چشمان عالَم غیب بیفتی. آنها تو را ببینند و بپسندند و شکارت کنند. مخصوصا که آن
صیادان عالم ...
@moravej_tohid
#فایل_صوتی_کوتاه
4_5994749097867741535.mp3
15.28M
🎙#شرح_حدیث_معراج جلسه پنجاه و نهم
در محضر #علامه_مروجی_سبزواری
هرگونه استفاده، کپی و نطق برداری از تفاسیر حضرت استاد بدون ذکر منبع مورد رضایت ایشان نمی باشد.
🆔 @moravej_tohid
با سلام،
به کانال آرشیو مروج توحید خوش آمدید. لطفا برای دسترسی به هر موضوع روی آن کلیک کنید تا به آرشیو کامل آن منتقل شوید. پس از کلیک کردن بر روی موضوع مورد نظر میتوانید فایل یا جلسه مورد نظرتان را با استفاده از فلش های بالا و پایین انتهای صفحه جستجو و پیدا کنید.
#اسرار_نماز .......................... ۱ جلسه در حال نشر
#شرح_توحید_شیخ_صدوق .... ۱۰۸ جلسه در حال نشر
#تفسیر_منازل_السائرین .......... ۱۱۶ جلسه در حال نشر
#فقه_استدلالی ...................... ۱۱۳ جلسه در حال نشر
#تفسیر_مثنوی ...................... ۱۵۸ جلسه در حال نشر
#شرح_حدیث_معراج .............. ۵۹ جلسه در حال نشر
#تفسیر_قرآن ........................ ۳۷ جلسه در حال نشر
#شرح_فصوص_الحکم_قیصری ۱۲۹ جلسه
#معاد ................................... ۹۱ جلسه
#خلقت_آدم .......................... ۲۶ جلسه
#شرح_جامع_الاسرار .............. ۳۵ جلسه
#شرح_حدیث_حقیقت ............ ۹ جلسه
#مقامات_انسان ..................... ۴۸ جلسه
#تفسیر_منطق_الطیر .............. ۶۲ جلسه
#تفسیر_زبدة_الاسرار .............. ۱۴ جلسه
#مقامات_حضرت_زهرا ............ ۱۰ جلسه
#مقام_نورانیت_امام ............... ۷ جلسه
#تفسیر_حافظ ....................... ۲۸ جلسه
#محبت ................................ ۲۶ جلسه
#اسرار_روزه ......................... ۲۵ جلسه
#اسرار_حج .......................... ۲۵ جلسه
#اسماء_الحسنی .................... ۲۵ جلسه
#موانع_عبادت ...................... ۲۶ جلسه
#شرح_رساله_نور_وحدت ....... ۲۳ جلسه
#امر_و_اراده ........................ ۵ جلسه
#فایل_صوتی_بلند
#فایل_صوتی_کوتاه
#کلیپ_تصویری_کوتاه
#متن_پیاده_شده_از_فایل_صوتی
#شرح_داستان_اول_مثنوی
#خلاصه_فصل_چهارم_اسرار_حج
#زندگینامه
این کانال بطور مرتب در حال ویرایش و بارگزاری فایل های استاد است. به همین خاطر گاهی نیاز به پاک کردن برخی فایل ها و بارگزاری مجدد آنها است. قبلا از اینکه صبور هستید سپاسگزارم.
کانال تلگرام 👇
t.me/moravej_tohid
کانال آرشیو تلگرام 👇
t.me/moravej_tohid_archive
آیدی اینیستا گرام 👇
@moravej_tohid
آیدی آرشیو تصویری در آپارات 👇
www.aparat.com/Moravej_tohid_archive
آیدی آرشیو تصویری در یوتیوب 👇
https://www.youtube.com/c/anqaetale
🆔 @moravej_tohid
4_5809709507185477911.mp3
4.76M
🎙#فقه_استدلالی جلسه صد و چهاردهم
در محضر #علامه_مروجی_سبزواری
هرگونه استفاده، کپی و نطق برداری از تفاسیر حضرت استاد بدون ذکر منبع مورد رضایت ایشان نمی باشد.
🆔 @moravej_tohid