در محضر #علامه_مروجی_سبزواری
مبحث #معاد
همراهان گرامی لطفا جلسات را دنبال بفرمایید.
🆔 @moravej_tohid
🔽🔽🔽🔽🔽
10.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔷 سنخیت روحانی
🔹 ما در عالم اسماءالله که بوديم، در عالم عرش که بوديم، همه شاکله وجودی مان يکی بوده،خیلی به هم نزدیک بوده و لذا،اينجا همدیگر را پیدا کرديم.
در محضر#علامه_مروجی_سبزواری
#کلیپ_تصویری_کوتاه
🆔 @moravej_tohid
https://eitaa.com/moravej_tohid/3796
#اپلیکیشن
توضیحاتی برای موبایلهای ایفون، اپل و سیستم ios
سه سایت ایرانی مثل اناردونی، سیب ایرانی و آی اپس در سایت مروج توحید قرار داده شده که اپلیکیشن مروج توحید در آن بارگزاری شده واسه ی موبایلهای با سیستم ios
🌸چرا اونجا ؟
چون اپ های ایرانی برای شرکت گوگل تحریم هستند و من باید هزینه ی زیادی انجام بدم و همچنین کل ساختار اپلیکیشن رو شرکت طراح به زبان انگلیسی بکند . یک سری کارهای بانکی خارجی دارد تا اپلیکیشن مروج توحید برود برای مثلا app store گوگل و شما به راحتی و مجانی دانلود کنید. فعلا کارهای مهمتری برای مازولهای متنی داریم.
این سایتها خدمات دهنده مثل اناردونی و سیب ایرانی و آی اپس گویا یک حق اشتراک ماهیانه و یا سه ماهه دارد. که اصلا به جیب هیچ اپلیکیشنی نمیرود جز خودشان. شماها فقط یک بار خرید ماهیانه دارید تا اپ مجانی مروج توحید را داشته باشید. بقیه وقت ها به طور همزمان از درون برنامه خودتان آپدیت میکنید.
این قدر دلم میخواد که خرید یک ماهه آن سایتها را داشته باشید. ( اونم فقط یک بار ) تا بتونید اپ رو دانلود و نصب کنید و از ۲۰۰۰ ساعت درس علم توحید محروم نشوید. زمان تیز میگذرد و ما برای دنیاهای دیگرمان و مخصوصا همین دنیا به علم و معرفت توحید نیاز داریم نه معماری و بازاریابی و علم اقتصاد و تربیت بدنی و طراحی فرش !
امیدوارم مشکلات اپ های فرهنگی و مذهبی ایرانی تازه کار رو درک کنید. و خودتان تلاش کنید به دیگران و موبایلهای بدون سیستم اندروید توضیح بدید. و کمک شان کنید تا آنها هم نصب کنند و بدونند هیچ پولی، هیچ سودی از آن پرداخت یک ماهه ی آن سایتها به جیب مروج توحید نمیرود چون اصلا مال ما نیست. آنها فقط هستند مثل یک سبد که ما اپ رو توی آن قرار بدیم. خوب پول نگهداری آن سبد را شما پرداخت میکنید. خود سیب ( مروج توحید) رایگان است.
زنده باشید و پایدار.
🌸 تلگرامی ها در نشر این پیام واسه دوستان خارج نشین. ایتا. بله. واتس اپ کمک کنید.... ممنونم از همه ی شما
✍آدرس تلگرام:
@Appmt
✍دانلود و نصب اپلیکیشن مروج توحید
http://moravejtohid.com/app
🎙#فقه_استدلالی جلسه هجدهم
در محضر #علامه_مروجی_سبزواری
🔸 دقیقه ۲
این دو رکعت نماز وتیره، به اصطلاح نافله عشاء، در واقع جزء پنجاه رکعت حساب نمی شود. از این پنجاه رکعت، هفده رکعت نمازهای فرائض(واجب )است، بقیه نمازهای نافله است که سی و سه رکعت می شود. پس يک رکعت کم است، یعنی نسبت به روايت هایی که فرمودهاند، مجموع فرائض و نوافل پنجاه و يک رکعت است، اينجا جور در نمی آید. منتهی می فرمايد، که اين غیر از آن پنجاه رکعت هست، یعنی داخل آن پنجاه رکعت نیست.
🔸 دقیقه ۴
امام باقر(ع)فرمودند: کسی که اعتقاد به خدا و روز آخرت دارد، شب نکند مگر اینکه این نماز وتیره را خوانده باشد. (یعنی اگر کسی نخواند، در ایمانش نقص است )
🔸 دقیقه ۶
زراره می گوید: از امام باقر(ع)سئوال کردم، من مردی تاجر هستم، رفت و آمد می کنم، چگونه نمازهایم را بخوانم؟ فرمود: هشت رکعت می خوانی، وقتی که خورشيد زائل می شود. (یعنی وقت نماز ظهر که شد، هشت رکعت می خوانی )
دو رکعت بعد از ظهر می خوانی و دو رکعت قبل از عصر می خوانی، یعنی به جای اینکه بفرمایند: هشت رکعت نماز نافله عصر، قبل از عصر خوانده می شود، می فرمايند: دو رکعت بعد از ظهر، دو رکعت قبل از عصر
🔸 دقیقه ۹
از نمازهای نافله، از امام صادق(ع)سئوال کردم، امام می فرمايند: آن چیزی که مستحب است که آن را کم نکند، يکی هشت رکعت وقت زوال شمس(همان هشت رکعت نماز نافله ظهر ) و بعد از ظهر دو رکعت بخوان ولی به عنوان نافله عصر و قبل از عصر هم دو رکعت بخوان، باز هم به عنوان نافله عصر ،دو رکعت هم بعد از نافله مغرب(اينجا باز هم نافله مغرب را کم کرده است )
🔸 دقیقه ۱۱
در بعضی از اخبار وارده در مقام این است که مجموع فرائض و نوافل، چهل و چهار رکعت است. یعنی از پنجاه و يکی هفت رکعت کم کرده، این يک دسته از روايات است. يک گروه دیگر از روايات فرمودند که مجموع فرائض و نوافل، چهل و شش تا است. اینها سرّش چيست؟سرّش این است، آنهایی که گفتند: چهل و چهار رکعت، آنها چهار رکعت از هشت رکعت عصر کم کردند، دو رکعت از چهار رکعت مغرب کم کردند.
🔸 دقیقه ۱۴
رواياتی که می گویند،چهل و شش رکعت است، فقط نماز عصر را چهار رکعت کم کردند....
در بعضی روايات از نماز عصر، چهار رکعت کم کردند، از نماز مغرب دو رکعت کم کردند. آيا بين اين روايات تناقض هست؟
✨ تعبیر امام
آن مقداری که از آن کمتر نباید شود، یعنی منظور نماز نافله عصر همان هشت رکعت است، منتهی اگر کسی کار داشت، عجله داشت و...از نماز عصر می تواند، چهار رکعت کم کند. می خواهد بفرماید ، آن مقداری که اهمیتش زیاد است، نبايد کمتر از آن شود و نبايد ترک شود، هشت رکعت ظهر است. اما از عصر میشود کم شود. چهار رکعت إز عصر کم شود، دو رکعت از مغرب کم شود، پس تناقض نیست. با روايت هايي که میفرمایند نافله عصر هشت رکعت است.
🆔 @moravej_tohid
https://eitaa.com/moravej_tohid/3799
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) ،تسليت باد.
✨ فراری از خطبه حضرت فاطمه (س) در مسجد النبی
#ولایت
🆔 @moravej_tohid
نیاز سالک به ولایت شیخ....mp3
2.05M
💿#فایلصوتیکوتاه
...یعنی در حالاتی که برایش پیش میاید ، آن اتصالاتی که با عالم ملکوت پیدا میشود خودش را متهم کند که معلوم نیست که اینها رحمانی باشد ، اینها ملکی باشد ، چه بسا شیطانی باشد(اینها از ناحیه اجنه باشد)...این راه یک راهی هست که انسان از اول منزلی که قدم میگذارد(از منزل یقظه)و منزل بعد میشود عزم و توبه...تا آخرین منزل که نور هست "توحید هست" تمام اینها را شیطان بدلش را دارد(همه را)همه همین صد منزلی را که ایشان...همه این صد منزل را شیطان بدلش را دارد ، خیلی ریز هست ، خیلی دقیق هست)اصلا انسان نمی تواند متوجه بشود که این حالی که به من دست داد ، این از سوی ملکی هست و یا از سوی شیطان هست...وسوسه هست و یا الهام هست...
اینکه میگویند انسان در این راه استاد لازم دارد برای همین هست ، تشخیص بدهد...
...فهمیده بود که اجنه او را اینجا میاوردنش ، منتها در خیال اینطوری سیرش میدادند که به بهشت میبرندش و غذاهای لذیذ بهشتی...
...ولایت شیخ همین هست ، یعنی آن قدرت روحانی هست که نگه میدارد و نمیگذارد که شیاطین و اَجنه ... مثلا مثل یک کبوتر که چطور بچه اش را زیر بال و پرش...
#علامهمروجیسبزواری
#منازل_السائرین 62
🆔 @moravej_tohid
تفسیر بسیار زیبا؛ جامع وکامل بر
#منطق_الطیر_عطار_نیشابوری
#علامه_مروجی_سبزواری
🍃همراهان گرامی لطفا تفسیرها را دنبال بفرمایید🌺🙏
🆔 @moravej_tohid
👇👇👇👇
🎙#تفسیر_منطق_الطیر جلسه بیست و سوم
در محضر #علامه_مروجی_سبزواری
🔸 دقیقه ۳
خصوصیاتی که در مردم هست، اينها در اصل مال خداست، چون ما اصل وجود مان ازخداست، لذا صفاتی هم که عارض ما می شود، از خداست فرقی نمی کند.
🔸 دقیقه ۸
اين صفات اصلش به خاطر همین است که انسان دارای صفات الهی است، صفات گوناگون، صفات متضاد هر وقتی يک صفتی ظهور می کند. يک وقتی دهم محرم است، صفت خوف يا عشق ظهور می کند، يا ترس دارد از اینکه دنبال گناه برود، يا به خاطر عشق امام حسین (ع) به دنبال عزاداری می رود، اما بعد باز دوباره عشق دنيا در او ظهور می کند. صفات انسان ها تابع زمان و مکان است.
مردم در تلوین هستند، لون به لون (رنگ به رنگ) می شوند، به اقتضای زمان يا مکان رنگی به خودشان می گیرند.
🔸 دقیقه ۹
سالک بايد خودش را به مرحله ی تمکین برساند، إز تلوین به تمکين برسد. یعنی به جايي که یک صفت خاص در وجودش ظهور داشته باشد.
✨ قويترين صفت بالاخره در انسان ظهور می کند.
✨ ما در طی سلوکمان، داريم می رويم، تا به آن صفت اصلی خودمان دست پيدا کنيم، او ظهور کند.حالا هر کسی يک صفت خاصی، يکی خوف يکی رجا، يکی هيبت هرکسی يک صفت بر او غلبه می کند.مثلا بر حضرت یحیی، صفت خوف غلبه داشت.
🔸 دقیقه ۱۴
راهش اين است که انسان بخواهد به ثبات برسد.
اشک بريزد و سیر نخورد.
✨ در اين راه آنچه که انسان را به مقصد می رساند، همين مخالفت با نفس است.
🔸 دقیقه ۱۶
در سلوک انسان بايد به عالم عقل برسد، سلوک سير إز عالم خيال به عالم عقل است و عالم عقل، عالمی نیست که انسان خیلی راحت بتواند به آنجا برسد
🔸 دقیقه ۱۷
نطفهی عقل را جبرئیل بايد در انسان منعقد کند، این را دقت بفرماييد، قصه همان قصه ی حضرت مريم است. وقتی که جبرئیل را ديد و جبرئیل در او دمید، یعنی در اينجا حضرت مريم إز عالم خیال به عالم عقل منتقل شد.
🔸 دقیقه ۱۹
" واذکر فی الکتاب مريم اذانتبذت من اهلها مکانا شرقیا " آيه ۱۶،سوره مريم
✨ حضرت عيسی (ع) ظهور جسمانی عقل حضرت مريم(س)بود، پس بنابراین مريم و عيسی، يکی هستند، چون فرمود:"وجعلناها وابنها ایه للعالمین " آيه ۹۱،انبیاء
مريم و پسرش را يک آيت قرار داديم، یعنی دو نفر نیستند، يک نفرند، عيسی همان عقل مريم است که به صورت يک آدمی در آمده
🔸 دقیقه ۲۱
عقل جزئی دنيايی و عقل حيوانی است که انسان را بين مردم می برد، دنبال مقامات دنيا و موقعیت های دنيايي می برد والا آن عقل نه، به شدت از مردم گريز است، انسان را به خلوت می کشاند، بايد کاری کنيد آن عقل در شما تکوین پيدا کنيد.
🔸 دقیقه ۲۳
بزرگترین قدم در سلوک، وفاکردن و تحمل بر جفای مردم است، دهان بسته باشد، هر کس هر جفایی کرد،(هرکس هر جور) انسان حرف نزند وبرای خدا ساکت باشد ،سکوت کند،نفس را خوب بتواند سرکوبش کند.
✨ دقت کنيد، همين هم مضر است، مخصوصا همين را اساتيد سلوک می گویند: حتی در خيال خودتان، خودتان را بر دشمنتان غالب نکنيد. آدم آنجا، نمی تواند چيزی بگويد يا حداقل مناسب نیست، بعدأ که به خلوت می آید، با خودش فکر کند که اين جوری می کردم يا اون جوری جواب می دادم، یعنی در خيال خودش را پيروز می کند، اينها را به هیچ وجه، بگذارید نفس سرکوب شود.
🔸 دقیقه ۲۵
مقام اغانه
اين إز حدیث حضرت رسول (ص)گرفته شده که: " انه لیغان علی قلبی وانی لاستغفر الله فی کل يوم سبعین مره "
اين را حدیث اغانه می گویند، اغانه به معنی گرد و غبار است، یعنی گاهی وقت ها روی قلب مرا غبار می گیرد، حالم گرفته میشود و من روزی ۷۰ بار به خاطر همین استغفار می کنم.
🔸 دقیقه ۳۱
دین را در قلب ها رواج دادن خیلی کار سختی است، کسی بتواند در قلب ها دين خدا را رواج دهد. یعنی به قلب ها بباوراند که مسلمان شويد، مؤمن شويد.....
این واقعأ کار اولیاء خداست که دين را در قلب ها رواج بدهند.
🔸 دقیقه ۳۲
جای ما در دين کجاست؟دين یکجا به نفع ما باشد، دیندار می شويم، دين به ضرر ما باشد، از دين دست برمیداریم.
🔸 دقیقه ۳۵
انسان برای این که در آتش قهر خدا نسوزد، نیاز هست که إز سوی آنها عنایت شود. بارها برای شما اين را تکرار می کنم و می گویم: جذب عنايت و رحمت کنيد، جذب عنایت و رحمت با اشک و سوز است، با خاکساری و با ذلت است. بايد از عزت دنيايی دست بردارد تا به عزت الهی برسد، تا در دنیا هستيد، کاری کنيد، يک رحمتی يک عنایتی از طرف آنها به سوی شما جذب شود.
🔸 دقیقه ۳۷
همین که انسان خودش را ببيند، همين که بگويد:"انا خیر منه " من از او بهترم، "انا ربکم الاعلی "اينها نه، بايد انسان به مقام محو مطلق برسد.
✨ اگر انسان ببيند که مدح و ذم برایش تفاوت می کند، یعنی مردم مدحش می کنند خوشش می آيد، مذمتش می کنند، بدش می آید، اينها علامت این است که این آدم هنوز بت پرست است.
🆔 @moravej_tohid
https://eitaa.com/moravej_tohid/3