eitaa logo
درس خارج أصول وفقه أستاد ترابی
203 دنبال‌کننده
29 عکس
3 ویدیو
189 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم محضر محترم نمایندگان مجلس شورای اسلامی - دام تاییداتهم با اهداء سلام، موفقیت همگان را از خداوند متعال خواهانم. تصدیع می‌دهد؛ تعطیلی روزشنبه که در مجلس به تصویب رسید از لحاظ داخلی و خارجی قابل ملاحظه است. از لحاظ خارجی: در چنین روزهایی که دشمن صهیونیست فزون از هفت ماه، به نسل کشی پرداخته و هزاران شهروند غزه را به خاک و خون کشیده است آیا صلاح است در چنین شرایط روز تعطیلی دشمن که شنبه است، در جمهوری اسلامی ایران نیز به رسمیت شناخته شود. دنیای خارج که چشمانشان به ایران اسلامی باز است در این مورد چگونه داوری می‌کنند و آیا این نشانه غلبه فرهنگ غربی نیست؟ از نظر داخلی: 1. استدلال آقایان بر تعطیلی روز شنبه با منطق آنان همخوان نیست می‌گویند: «اقتصاد ایران با اقتصاد جهان پیوند ناگسستنی دارد باید کاری کرد که بیشترین روزهای هفته، این پیوند بر قرار باشد» این سخن بسیار منطقی است ولی دلیل بر تعطیلی روز شنبه نمی‌شود، چون در چنین روزی دنیای خارج نیز تعطیل است. این منطق ایجاب میکند که روزهای پنجشنبه که روز کاری بوده، بیشترین فعالیت را داشته باشد که دنیای خارج نیز فعال است؛ آقایان به جای اصلاح علت سراغ معلول رفته‌اند و سبب آن این است که میخواهند تعطیلی هفته از یک روز به دو روز افزایش یابد. و مسئله ارتباط با خارج در درجه دوم است. 2. در خمیره هر ایرانی روز شنبه روز کاری است، مصوبه مجلس بر تعطیلی شنبه، به حکم شنا بر خلاف مسیر آب است و اگر هم اقلیتی تعطیل کنند اکثریت از آن پیروی نمی‌کنند و این سبب می‌شود که در جامعه دو دستگی پدید آید که ضرر آن کمتر نیست. 3. سال‌هاست که بر اثر یک رشته تبلیغات، روز پنجشنبه حالت تعطیلی به خود گرفته و با تصویب تعطیلی روز شنبه، شمار تعطیلی هفته به سه روز خواهد رسید و با بحران تولید که کشور با آن روبروست کاملاً در تضاد است. 4. در دراصل 17 قانون اساسی، تکلیفِ تعطیلی هفته روشن شده است : «تعطیلی رسمی هفتگی روز جمعه است». باز در این مورد ملاحظاتی است، به همین مقدار بسنده شد امید است تجدید نظر شود. قم ، جعفر سبحانی 28 اردیبهشت1403 🌐 وب سایت | اینستاگرام| تلگرام |
با تقدیم سلام صبح که خدمت استاد آیت الله العظمی سبحانی دام ظله بودم و ایشان این نامه خدمت نمایندگان مرقوم فرمودند از بی تحرکی حوزه در چنین مساله مهم فرهنگی و عدم مقابله با آن توسط مراجع، اساتید و طلاب خیلی نگران و ناراحت بودند. واین حرکت را لطمه ای به چهره انقلاب اسلامی می دانستند. در صورت امکان در گروه های اجتماعی نظر ایشان بیشتر منعکس شود. با تشکر ترابی ۱۴۰۳/۲/۲۸
نورالجنان دعای (يَا عِمَادَ مَنْ لاَ عِمَادَ لَه) سوم شيخ كفعمى در بلد الامين دعايى مروى از حضرت امير المؤمنين عليه السلام نقل كرده كه هر ملهوف و مكروب و محزون و گرفتار و ترسانى بخواند آن را حق تعالى او را فرج كرامت فرمايد و آن دعا اين است يَا عِمَادَ مَنْ لاَ عِمَادَ لَهُ وَ يَا ذُخْرَ مَنْ لاَ ذُخْرَ لَهُ وَ يَا سَنَدَ مَنْ لاَ سَنَدَ لَهُ وَ يَا حِرْزَ مَنْ لاَ حِرْزَ لَهُ وَ يَا غِيَاثَ مَنْ لاَ غِيَاثَ لَهُ وَ يَا كَنْزَ مَنْ لاَ كَنْزَ لَهُ وَ يَا عِزَّ مَنْ لاَ عِزَّ لَهُ يَا كَرِيمَ الْعَفْوِ يَا حَسَنَ التَّجَاوُزِ يَا عَوْنَ الضُّعَفَاءِ يَا كَنْزَ الْفُقَرَاءِ يَا عَظِيمَ الرَّجَاءِ يَا مُنْقِذَ الْغَرْقَى يَا مُنْجِيَ الْهَلْكَى يَا مُحْسِنُ يَا مُجْمِلُ يَا مُنْعِمُ يَا مُفْضِلُ أَنْتَ الَّذِي سَجَدَ لَكَ سَوَادُ اللَّيْلِ وَ نُورُ النَّهَارِ وَ ضَوْءُ الْقَمَرِ وَ شُعَاعُ الشَّمْسِ وَ حَفِيفُ الشَّجَرِ وَ دَوِيُّ الْمَاءِ يَا اللَّهُ يَا اللَّهُ يَا اللَّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ أَنْتَ وَحْدَكَ لاَ شَرِيكَ لَكَ يَا رَبَّاهْ يَا اللَّهُ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ افْعَلْ بِنَا مَا أَنْتَ أَهْلُهُ پس بطلب هر چه حاجت دارى دانلود برنامه اندرویدی نورالجنان: https://cafebazaar.ir/app/org.crcis.mafatih
انالله و انا الیه راجعون عروج رئیس جمهور محبوب و مردمی حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان را در سانحه سقوط بالگرد را محضر حضرت ولی عصر امام زمان عجل الله تعالی فرجه، ورهبر معظم انقلاب حضرت آیة الله العظمی خامنه‌ای مدظله العالی و همه مومنان تسلیت عرض مینماییم.
اللهم صل علی علي بن موسی الرضا اللهم الحقنا بهم ... 🤲 اللَّهُمَّ إِنَّا نَشْكُو إِلَيْكَ فَقْدَ نَبِيِّنَا وَ غَيْبَةَ وَلِيِّنَا وَ شِدَّةَ الزَّمَانِ عَلَيْنَا وَ وُقُوعَ الْفِتَنِ بِنَا وَ تَظَاهُرَ الْأَعْدَاءِ عَلَيْنَا وَ كَثْرَةَ عَدُوِّنَا وَ قِلَّةَ عَدَدِنَا. (۱). 💠 جمیل می‌گوید: در محضر صحبت از ابان بن تغلب شد، امام فرمود: ❇️ رَحِمَهُ اللهُ، أَمَا وَ اللهِ لَقَدْ أَوْجَعَ قَلْبِي مَوْتُ أَبَانٍ. (۲) ✅ خدا او را رحمت کند، به خدا قسم مرگ ابان قلب مرا به درد آورد. 📚 المنابع: ۱. كمال الدين، ج۱، ص۵۱۴، ح۴۳. ۲. رجال الكشي، ص۳۳۰؛ رجال النجاشي، ص۱۰؛ رجال العلامة، ص۲۱.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با سلام و احترام خدمت فضلای عزیز متن کامل تقریرات کتاب الخمس و انفال ، که حضرت استاد آیت الله ترابی دام ظله در سال تحصیلی ، تدریس فرمودند ، جهت مطالعه و امتحان مرکز مدیریت آماده شده است که تقدیم شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 عدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا، عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ؛ وَ مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيى‏، عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسى‏ جَمِيعاً، عَنِ الْحَسَنِ بْنِ مَحْبُوبٍ، عَنْ أَبِي حَمْزَةَ ، قَالَ: ❇️ سمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلَامُ يَقُولُ: ✅ «قَالَ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: مَنْ سَرَّ مُؤْمِناً فَقَدْ سَرَّنِي، وَ مَنْ سَرَّنِي فَقَدْ سَرَّ اللهَ»(۱). : سرور يتحقق بفعل موجباته مثل: أداء دينه، أو تكفل مئونته، أو ستر عورته، أو رفع جوعته، أو تنفيس كربته، أو قضاء حاجته، أو اجابة مسألته،. والسرور من السر، وهو الضم والجمع لما تشتت. و المؤمن اذا مسته فاقة أو عرضته حاجة أو لحقته شدة، فاذا سددت فاقته و قضيت حاجته و دفعت شدته فقد جمعت عليه ما تشتت من امره، و ضممت ما تفرق من سره، ففرح بعد همه و استبشر بعد غمه و يسمى ذلك سرورا. قاله رحمه الله (۲). 📚 المنابع: ۱. الکافي، ج۳ ص۴۸۱، ح۱؛ مصادقة الإخوان، ص۶۲؛ أعلام الدين، ص۲۵۴؛ روضة المتقين، ج۹، ص۴۰۳؛ وسائل الشيعة، ج۱۶، ص۳۴۹؛ بحار الأنوار، ج۷۱، ص۲۸۷. ۲. شرح الكافي، ج۹، ص۶۶. 📝پ.ن: .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 عنْ‌ عَمَّارٍ الدُّهْنِيِّ‌ قَالَ‌: سَمِعْتُ‌ عَلِيَّ‌ بْنَ‌ الْحُسَيْنِ‌ عَلَيْهِمَا السَّلاَمُ‌ يَقُولُ‌: ❇️ إنَّ اللَّهَ يُحِبُّ كُلَّ قَلْبٍ حَزِينٍ، وَ يُحِبُّ كُلَّ عَبْدٍ شَكُورٍ. يَقُولُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لِعَبْدٍ مِنْ عَبِيدِهِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ: أَ شَكَرْتَ فُلَاناً؟ فَيَقُولُ: بَلْ شَكَرْتُكَ يَا رَبِّ. فَيَقُولُ: لَمْ تَشْكُرْنِي إِذْ لَمْ تَشْكُرْهُ. ثُمَّ قَالَ: أَشْكَرُكُمْ لِلَّهِ أَشْكَرُكُمْ لِلنَّاسِ. (۱) 1️⃣ لعل معناه: أنّ الله تعالى لا يقبل شكر العبد على احسانه إليه اذا كان العبد لا يشكر احسان الناس إليه و يكفر معروفهم، لاتصال أحد الامرين بالآخر، والحاصل: أنّ من لم يشكر الناس كان كمن لم يشكر الله و ان شكره. و قيل: معناه: انّ من كان فى طبعه و عادته كفران نعمة الناس و ترك الشكر لهم كان من عادته كفران نعمة اللّه و ترك الشكر له‏. قاله رحمه‌الله (۲). 2️⃣ " كل قلب حزين" أي لأمور الآخرة متفكر فيها و فيما ينجي من عقوباتها غير غافل عما يراد بالمرء و منه لا محزون بأمور الدنيا و إن احتمل أن يكون المعنى إذا أحب الله عبدا ابتلاه بالبلايا فيصير محزونا، لكنه بعيد. " كل عبد شكور" أي كثير الشكر بحيث يشكر الله و يشكر وسائط نعم الله كالنبي صلى الله عليه و آله و سلم الأئمة عليهم السلام و الوالدين و أرباب الإحسان من المخلوقين. قاله رحمه‌الله (۳). 📚منابع: (۱). الكافي، ج۳، ص۲۵۵، ح۳۰. (۲). شرح الكافي، ج۸، ص۲۸۶. (۳). مرآة العقول، ج۸، ص۱۶۵.
سلام علیکم أسعد الله أیامکم عرض ادب و احترام خدمت همه عزیزان بالأخص حضرت استاد معظم. تقدیر و تشکر فروان از استاد بزرگوار به خاطر زحمات و الطاف ایشان در این چند سال تحصیلی، خصوصا سال جاری، خداوند منان را بر این نعمت و توفیق شاکریم. و سپاس از همه فضلاء محترم که امسال با حضور خود در درس و بحث، زینت مجلس و رونق محفل بودن، إن شاءالله همیشه موفق باشند. تقدیر و تشکر ویژه از مقررین دروس حضرت استاد: حجت الاسلام آسید أمير حسین موسوی، و حجت الاسلام آشیخ عبد الرحمن مددی. إن شاءالله باقیات و صالحات ایشان باشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا