eitaa logo
مستضعفین تی‌وی
7.8هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
4.1هزار ویدیو
28 فایل
🌐 وبسایت http://www.Mostazafin.TV ✅ تلگرام t.me/Mostazafin_TV ✅ اینستاگرام instagram.com/Mostazafin_TV 📺 آپارات aparat.com/Mostazafin_TV 📲 ارتباط با مدیر کانال: 🆔 @VoiceOfMostazafin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سکوت مسئولین به پای انقلاب نوشته می‌شود ➖ ۵۷ روز از اعتصاب هفت تپه گذشت ◀️ ۵۷ روز است که در گرمای خوزستان به خیابان می‌آیند. ۵۷ روز است که تحمل کرده‌اند و ۵۷ روز است که مسئولان مربوطه کار خاصی نکرده‌اند. 🔺 دولت، فرمانداری، استانداری، قوه قضاییه، دادستانی، نمایندگان مجلس، سپاه، بسیج، امام‌جمعه و هر کس که می‌خواهد کاری بکند، دست بجنباند. ۵۷ روز نادیده گرفته شدن، به پای هیچ کس جز ۵۷ نوشته نمی‌شود. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ شما دعا بخوانید، ما خرجی‌تان را می‌دهیم! 🎙 : 💬 روحانیت در شیعه هیچ امتیاز طبقاتی ندارد. 💬 در ميان برخى از فرق صوفيه، اسماعيليه، زيديه و نظـاير اين‌هـا كـه بيشـتر پيـرو آرا و عقايـد مذاهب غير اسلامى بودند و روحانيتى بسيار شبيه به روحانيـت همـان مذاهب داشتند، رهبـرى دينـى مـردم را در دسـت گرفتنـد و كتاب‌هـا و رسائلى پرداخته شد كه براى اين نوع روحانيـت و مزايـاى طبقـاتى آن اسناد و مدارك اسلامى تراشيده‌اند. 📚کتاب ولایت، رهبری، روحانیت ص ۳۸۶/ شهید بهشتی 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ بنیاد مستضعفین هرچه زودتر بیلان کار خودش را بدهد 🎙 (۱۳۵۹/۰۱/۰۱): 🔸 و هرچه زودتر بیلان کار خودشان را بدهند تا مردم از فعالیت این دو نهاد انقلابی مطلع گردند. 🔹 بنیاد مسکن باید روشن کند که چه میزان کار کرده است و بنیاد مستضعفین صورت اموال منقول و غیرمنقول طاغوتیان خصوصاً شاه و خاندان و دار و دسته کثیفش در سراسر ایران را به روشنی برای مردم بیان دارند و بگویند چه کرده‌اند، اموال شاه خائن را به چه کسانی داده‌اند؟ 🔸 آیا راست است که بنیاد مستضعفین، بنیاد مستکبرین گردیده است؟ 🔹 اگر چنین است تصفیه ضروری است و غفلت از این امر مهم حرام. 🔸 باید این دو نهاد دقیقاً برای مردم شرح دهند که چرا از این سریعتر نتوانسته‌اند کار نمایند، و اگر کسانی به اسم مستضعفین خلاف می‌کنند، بر دادگاه‌های سراسر ایران است که سریعاً اقدام نمایند. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ خبری امید‌بخش، در دلِ حادثه‌ای اسفناک! ◀️ در غفلت و بی‌عملی نهادهای آکادمیک علوم اجتماعی و فعالین این عرصه، اعتراضات (و به طور کلی اعتراضات صنفی) دارد می‌شود. 🔸 اینجا یک از اهالی هفت‌تپه در جمع معترض سخنرانی می‌کند... یک فرهنگی به جمع کارگران آمده و از دردهای آن‌ها سخن می‌گوید و ریشه‌های مشکل را دردمندانه (و با علم به خطراتی که برایش در پی خواهد داشت) بیان می‌کند. 🔹 داستان هفت‌تپه، پر آبِ چشم است، قبول؛ بی‌توجهی به قریب به ۲ ماه تجمع (در گرمای دهشتناک خوزستان) نشانه‌ی بی‌پناهی مردم است، قبول؛ اما در همین هنگامه‌ی مصائب و سختی‌هاست که اتفاق می‌افتد. 🔺 با مترِ حرکت و اگر به این صحنه نگاه کنیم، این سخنرانی و این بلوغ را باید یک بفهمیم و گرامی‌اش داریم. 🔺 instagram.com/mtayyebi 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ احتیاج به جنبشی برای احیایِ امرِ اجتماعی ➖ دکتر مجتبی نامخواه؛ نویسنده کتاب در گفتگویی مفصل با «مشرق نیوز»: ◀️ عجیب خواهد بود اگر ادعا بکنم این کتاب هیچ ارتباطی با ندارد و پیش و بیش از آنکه درباره عمار باشد؛ درباره و جنبش‌واره است. امر اجتماعی چیست؟ ببینید تلاش برای تحقق یک وضعیت دیگر اجتماعی، مستلزم دگرگونی است. سطحی از این دگرگونی در انقلاب رخ می‌دهد. پس از انقلاب چه می‌شود؟ جامعه که نمی‌تواند تا ابد در شرایط انقلابی و هیجانات سیاسی و اجتماعی باقی بماند. باید به زندگی بازگردد. 🔸 جشنواره عمار در بدو تولد خود، از یک آرمان بر می‌خیزد و از بحران و 88، فراتر از یک تحلیل سیاسی و یک مسئله امنیتی، یک درک اجتماعی و عدالتخواهانه به دست می‌دهد. این درک عدالت‌خواهانه در جهان جشنواره عمار تبدیل می‌شود به یک ایده که در سطح زندگی دنبال می‌شود. من در دو دوره این جشنواره، داور آثاری بودم که در دو بخش و «پایش و پالایش اجتماعی» دسته‌بندی شده بودند. در آنجا این ارتباط با متن زندگی روشن بود. در برخی یادداشت‌های همین کتاب سعی کردم توضیح بدهم. 🔹 در پروژه تاریخ فرهنگی اجتماعی‌ای که به نوعی پشتوانه جشنواره عمار است، نگاه اجتماعی، خُرد، مردمی و محلی در روایت انقلاب دنبال می‌شود. این تجربه امکان بسیاری برای شکل‌دهی به امر اجتماعی به دست می‌دهد. 🔸 ببینید ما عادت کرده‌ایم در مسئله‌های مختلف اجتماعی نه در سطح رسانه‌ای و نه در سطح آکادمیک مشاهده نکنیم. علوم اجتماعی ما، عموماً نظرزده است. در سطح رسانه هم با وضع مشابهی مواجه هستیم و مشاهده نمی‌کنیم. البته صورت محافظه‌کاری منتشر در رسانه‌های ما بیشتر است نه نظری اما نتیجه مشابه است. 🔹 یک مثال بزنم؛ وقتی که جامعه با بحران عجیب مواجه شده بود، وقتی که آثار اجتماعی و اقتصادی این ویروس در حال آشکار شدن بود جامعه ما عمیقا نیاز داشت به رسانه‌هایی که این نیازها را ببینند؛ به سطوح عالی تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری منتقل کنند و از آنها بخواهند از طریق منابع عمومی ثروت، سیاست‌های حمایتی‌ای برای مواجهه با این تکانه‌ها اتخاذ کنند. در این شرایط، رسانه‌های ما چه کار می‌کنند؟ در کسری از شبانه‌روز، گردش مالی پیرمردی را که گفته بود پول خردی برای خرید پنیر ندارم، منتشر می‌کند که فلان مقدار پول دارد ولی دارد علیه نظام تبلیغ می‌کند! این خطا اگرچه آشکار بود اما موردی نبود، یک رویه کلی است که در اثر آن، تجربه‌ها و مسئله‌های اجتماعی دیده نمی‌شود. صدخروی، ؛ سرمایه‌داری مستغلاتی، امیدیه، رانندگان اتوبوس و کارگران دیده نمی‌شوند اما فیگورهای اصحاب قدرت و مانند آن، تیتر می‌شود. 🔸 امام خمینی در سخنرانی‌هایشان، یک جایی دارند که می‌گویند این طور نباشد که هر روز عکس مرا بزنید و تیتر کنید. شما باید تصویر فلان کشاورز را بزنید و زیرش بنویسید که کذا کرده! رسانه‌های ما اغلب روابط عمومی نهادهای رسمی یا کلوپ‌های غیررسمی قدرت هستند و این به آنها اجازه مشاهده نمی‌دهد. در بحث‌های اولیه سیاست‌گذاری جشنواره عمار، مفهوم عدالت رسانه‌ای و امکان بیان، برجسته بود که دقیقاً به همین مسئله ارجاع می‌داد. عمار نهضت مشاهده است... 🌐 مشروح این گفتگو را در اینجا بخوانید. 📌 برای خرید این کتاب، اینجا را کلیک کنید. 🔺 @Raheyarpub 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ ۵۷ تشکل‌های دانشجویی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، پیرامون طرح گشایش اقتصادی ◀️ چرا مجلس شورای اسلامی ابتکار عمل در طرح‌ریزی برای مسائل کشور -بالاخص مسائل اقتصادی- را از دست داده است؟ از ابتدای تشکیل این مجلس، اکثریت نمایندگان اعلام کرده‎اند که اولویت برنامه‌های خود را بهبود معیشت مردم قرار داده‌اند؛ حال چه شده است که تصمیمات مهم اقتصادی از جای دیگری صادر شده و حتی در مجلس مطرح هم نمی‌شود؟ 🔶 نمایندگان محترم مجلس، بایستی از ریاست مجلس در این موضوع توضیح بخواهند؛ معنایی ندارد که ایشان صرفاً بگویند «یک طرح مهمی وجود دارد» و بس! حتی اگر مواد این طرح قابل انتشار در فضای عمومی نیست، قانون راهکار جلسۀ غیرعلنی را برای این موضوع پیش‌بینی کرده است. 🔷 آیا آقایان مجدداً در نظر دارند با تصمیمات ضرب‌الاجلی‌شان، فاجعه‌ای مانند آبان ماه سال گذشته را رقم بزنند؟! نمایندگان محترم اعلام آمادگی کنند که اگر دولت طرحی برای اصلاح اقتصاد کشور دارد، حاضرند آن را در قالب سه فوریت در دستور کار قرار دهند. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ در این نهضت، اگر شکست بخوریم، دیگر تا آخر، شکست خورده‌ایم 🎙 : 💬 حالا که ما مدعی انقلاب اسلامی هستیم، اگر در این جمهوری شکست بخوریم، یعنی شکست مکتب. 💬 آخوند‌ها تا حالا مظلوم بودند و چهره مظلوم، چهره محبوب است. در نظام قبل شما هر چه مظلوم‌تر بودید، محبوب‌تر بودید. چهره امروز، چهره مظلومیت نیست تا محبوب بشوید. 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ اسدالله علم: گوینده‌ی خبر چنان با افتخار و غرور [خبر استقلال بحرین را] خواند که گویی هم‌اکنون بحرین را فتح کرده‌ایم! ➖ مرور ماجرای بحرین با نگاهی به مطبوعات ◀️ شاه در مصاحبه مطبوعاتی در تاریخ ۲_مهر_۱۳۳۹ گفته بود: «سیاست کلی و همیشگی ما این بوده که بحرین را همواره جزو خاک ایران حساب کرده‌ایم و خواهیم کرد، ولی این قبیل مطالبی نیست که بتوان جز از مجرای سیاسی و دیپلماتیک از مجرای دیگری درباره آن اظهار نظری کرد. سیاست ما مسلما تغییر ناپذیر است. در اولین فرصتی که بتوانیم این حق قدیمی را که برای خودمان می‌شناسیم اعمال بکنیم مسلما خواهیم کرد.» 🔸 ۱۵ سال بعد و به تاریخ ۲۳ شهریور ۱۳۵۴ در گفت و گو با روزنامه نگار مشهور مصری در سیاست کلی و همیشگی ایران را تغییر داده و آن را تنها یک داستان تاریخی می‌شمارد و می‌گوید: «همه باید روش ما را درمورد بحرین بدانند. ما بحرین را جزئی از خاک ایران می‌دانستیم، در تاریخ نیز چنین خوانده بودیم، ولی حاضر نشدیم به اتکای تاریخ، سرزمینی را در اختیار بگیریم که جز با زور سر نیزه نتوانیم آن را نگاه داریم، همه جزیره را به سنگر مبدل سازیم و در پشت هر سنگر یک دسته مسلح برای نگاهداری آن بگماریم» 🔹 شاه، بحرین را از دست داد و پس از کوششهای بسیار در نهایت تنها موفق شد یک موافقتنامه درباره جزایر سه‌گانه از سران انگلیس و قبایل عربی بگیرد. در این موافقتنامه از عبارت "occupation" استفاده شد که به معنای اشغال است. در واقع اعراب خلیج فارس موافقتنامه‌ای را امضا می‌کنند و می‌پذیرند که ایران جزایر سه‌گانه را "اشغال" نموده است. همین کلمه بعدها بهانه به دست اماراتیها داد که ادعا نمایند ایران این جزایر را اشغال نموده است و خواستار بازپس‌گیری آن گردند. 🔸 شاه درباره استقلال بحرین گفته بود که «اکثریت ساکنان آن جزیره عرب هستند و به زبان عربی سخن می‌گویند. به لحاظ اقتصادی مجمع‌الجزایر بحرین دیگر اهمیت ندارند؛ زیرا نفت آنجا تمام شده و صید مروارید نیز صرفه اقتصادی ندارد. از نظر اهمیت استراتژیکی و سوق‌الجیشی با وجود تسلط ایران بر تنگه‌هرمز آن جزایر ارزشی ندارند!»(+) 🔹 ۱ اردیبهشت ۱۳۴۹ به خاطر بذل و بخشش در استیضاح می‌شود ولی تمام نمایندگان به استثنای ۴ نفر به دولت رای اعتماد دادند! اما استدلال های هویدا در پیشگاه به ظاهر نمایندگان مجلس چه بود؟! روزنامه در صفحه نخست شماره روز یک اردیبهشت ۱۳۴۹ این گونه گزارش می دهد (+): 🔸 هویدا : ➖ اقدام ایران برای جلوگیری از خطر جنگ و آشوب و تشنج های تخریبی در ناحیه بود ➖ ایران در برابر تحریکات و آشوبگری هایی که در شرف تکوین بود نمی توانست بی‌اعتنا بماند ➖ مسئله بحرین را نمی توان به شکل غائله و برای عوام فریبی و جاه طلبی به کار برد ➖ ملت ایران مصمم است با همکاری برادر مسلمان خود استعمار را در خلیج فارس براندازد 🔺 در خاطرات ۱۷ اردیبهشت ۱۳۴۹ خود می‌نویسد: «... شورای امنیت سازمان ملل متحد درخواست اکثریت را مبنی بر استقلال کامل بحرین تصویب کرد. نماینده ما در سازمان ملل بلافاصله قول حمایت ایران را ارائه کرد. شنیدن خبر این قضیه از رادیو تهران بسیار جالب بود ـ گوینده‌ی خبر چنان با افتخار و غرور آن را خواند که گویی هم‌اکنون بحرین را فتح کرده‌ایم.» 🔺 @oldnewspaper 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ پاسخ قلدرمآبانه یک نماینده مجلس به خبرنگار: غلط کردند گفتند بپرسید ۲۰۰ میلیون ودیعه مسکن را گرفته‌ام یا نه؟! ◀️ خبرنگاران تسنیم با برخی نماینده‌ها این سوال را مطرح کردند که: ➖ ۱- آیا شما ۲۰۰ میلیون تومان ودیعه مسکن مجلس را گرفتید یا نه؟ ➖ ۲- اگر گرفتید، یعنی در تهران خانه نداشتید؟ 🔹در موردی بسیار عجیب، «عبدالحسین روح‌الامینی» نماینده تهران در مواجهه با پرسش خبرنگار تسنیم که این سوال را پرسیده بود، گفته است: «به تو چه؟» و در پاسخ به اصرار خبرنگار تسنیم که بالاخره این مسئله‌ای است که مردم حق دارند بدانند، گفته است: در تسنیم غلط کردند که گفتند چنین موضوعی را بپرسید! 🔺نحوه‌ی مواجهه «روح‌الامینی» با خبرنگار و یک سوال ساده در راستای شفاف‌سازی، نشان می‌دهد که چنین نماینده‌ای واقعاً تا چه حد اولاً به شفافیت و رسیدگی به رفتار و اعمالش اعتقاد دارد و ثانیاً تا چه اندازه پیش و پس از انتخابات یک‌رنگ است! 🔺 @maktubaat 🎬 @Mostazafin_TV
15.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ زخم خنجر نخبگان! ◀️ حجت‌الاسلام که اخیراً از سوی رئیس مجلس عهده‌دار عنوان ریاست کتابخانه مجلس شد، گفته است: «در حقیقت آنچه در آغاز انقلاب اسلامی ایران از سوی صورت گرفت نوعی بود. نوعی مشورت با افراد است و باید دید آیا این مشورت برای نخبگان حقی قائل است یا نه؟...این خطای تئوریک است که برای انتخاب عده‌ای برای قانونگذاری در کشور، از همه افراد در همه موضوعات، به یک اندازه مشورت گرفته شود.» (+) 🔸 فارغ از انتقادات و ابهامات موجود در صحبت‌های حجت‌الاسلام قاسمیان، پیشنهاد می‌کنیم هجدهمین شماره از هفته نامه ، با موضوع نقش در ساختار سیاسی جمهوری اسلامی و ظرفیت‌های حضور توده‌های مردم در انقلاب و نیز پس از انقلاب اسلامی را ببینید: ▪️ می‌گفتند مردم به خانه‌هایشان برگردند! ▪️ هاشمی: آدم‌ها را حساب شده از صندوق بیرون بیاوریم! ▪️ انحرافی که بازرگان نهادینه کرد! ▪️ جمهور مردم و هضم مسئولین منحرف! ▪️ زخم خنجر نخبگان و طعم شیرین خلوص و وفاداري توده‌های مردم 🎬 @Mostazafin_TV