eitaa logo
مستضعفین تی‌وی
7.2هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
3.5هزار ویدیو
28 فایل
🌐 وبسایت http://www.Mostazafin.TV ✅ تلگرام t.me/Mostazafin_TV ✅ اینستاگرام instagram.com/Mostazafin_TV 📺 آپارات aparat.com/Mostazafin_TV 📲 ارتباط با مدیر کانال: 🆔 @VoiceOfMostazafin
مشاهده در ایتا
دانلود
◀️ ‏همزمان با ، در اربیل کنفرانس سازش با اسرائیل برگزار می‌شود؛ بی‌آنکه اجتماع بزرگ شیعه را مانع خود ببینند. البته نفس جمع شدن شیعه در زیارت موضوعیت دارد اما اگر هویت راهپیمایی بخواهد همین‌گونه بی‌برائت از مشرکین و مستکبرین و دفاع از مظلومین بماند، مثل حج بی‌برائت می‌شود. این‌گونه دولت کویت می‌تواند مجلل‌ترین موکب را برپا کند و بعید نیست، سال‌های بعد موکب آمریکا و انگلیس و فرانسه و عربستان یا حتی را هم ببینیم. 🔹 آن‌وقت نهادهای رسمی و حکومتی ما، آنجا به سبک قبل انقلاب به ترویج کارهای مذهبی غیرانقلابی کمک کرده یا موازی کارهای مردمی موکب می‌زنند. ‏آن‌هم در فضایی که به‌خاطر روابط صدام و عرفات، آنجا واگرایی‌هایی نسبت به هست. 🔺 دوسال پیش، اولین اربعین در دومین راهپیمایی همبستگی با مظلومان عالم و برائت از مستکبران به دعوت لواء الخدمة الحسینیة از حشد الشعبي شرکت کردیم. خنده اینکه فقط روضه بود و حتی پوسترهای ضد سلطه را جمع کردند. 🖊 🎬 @Mostazafin_TV
مستضعفین تی‌وی
◀️ سه روز پس از صدور حکم #شهرداری_تهران برای آقای دکتر #زاکانی، از وزیر کشور در #دیوان_عدالت_اداری ش
◀️ خود ۴ سال پیش خیلی علنی از نمایندگان مجلس بخاطر رد تحقیق و تفحص از شهرداری تشکر کرد! 🔸 یعنی بجای اینکه از تحقیق و تفحص استقبال کند و بگوید طلا که پاک است فلان و اینا، رسماً گفت دمتون گرم، بی‌خیال من شدید. اینم دستیارش. بجای اینکه بگه آقا پیگیری کن تا تکلیف رو مشخص کنه... 🖊 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ آیا مردم از جنگ خسته شدند؟ ◀️ هفته اگر سبب عبرت گرفتن شود به‌درد بخور است و الا هیچ فایده‌ای ندارد. در این ۶ دقیقه از مستند «کلاشینکف‌های آمریکایی»، نوع نگاه مسئولین وقت به و را ببینید. نگاهی که گویا با نگاه ، فرسنگ‌ها فاصله دارد. 🔸 عزت‌الله سحابی می‌گوید نزد آقای هاشمی رفتم و گفتم احساس می‌کنم مردم از جنگ خسته شده‌اند، او گفت قبول دارم! مردم بیش از این کشش ندارند! 🔹 همین بعد از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و حملۀ مجدد عراق، وقتی امام فرمانِ حرکت به سوی جبهه‌ها را صادر کرد، به نقل از محسن رضایی و شمخانی می‌نویسد: «هجوم مردم آنقدر زیاد شده است که بیش از ۳۰۰ گردان تشکیل شده و هنوز هم در حال نام‌نویسی هستند.» 🔺 پ.ن: نقشِ مسعود روغنی زنجانی (رئیس سازمان برنامه و بودجه وقت) از اقتصاددان‌های نئولیبرال و عضو مکتب نیاوران، نیز قابل توجه است. 🎬 @Mostazafin_TV
مستضعفین تی‌وی
◀️ من نمی‌توانم مراسم (ع) را از تلاش برای حمایت مجاهدان در مرزها جدا بدانم. من نمی‌توانم سوگواری برای امام حسین را درک کنم، مگر آنکه بتواند قهرمانانی را تربیت کند؛ کسانی را تربیت کند که در برابر ستمگر بایستند. 🔹 آیا ما از دسته عبیدالله‌بن حر جعفی هستیم؟ فکر می‌کنم عده‌ای از مردم از دسته عبیدالله‌بن حر جعفی هستند. شما کمک می‌کنید، من هم کمک می‌کنم و به آن افتخار می‌کنم؛ ولی این بدان معنا نیست که من وظایف مستقیم خود را ادا کرده‌ام؛ من وظایفی دارم و بدین جهت وارد میدان جنگ خواهم شد. 🔹 حسین (ع) تا آخرین لحظه، نصیحت و خیرخواهی می‌کرد و از جنگ پرهیز می‌کرد؛ ولی وقتی آنها بر جنگ پا فشردند، گفت: من آماده‌ام؛ هیچ مانعی وجود ندارد. ما نیز حسین را بزرگ و عزیز می‌شماریم و افتخار ماست که او را عزیز بشماریم و در راه او حرکت کنیم. اگر آنان جنگ می‌خواهند، ما آماده‌ایم و اگر هم خواهان صلح و آشتی هستند، ما آماده‌ایم. 🔹 این سخن شما را که آنان هستند و ما هستیم، نمی‌پذیریم. شیعه یعنی کسانی‌که برای سنت و اسلام و مسائل جهان اسلام، جان خود را فدا می کنند. امام حسین (ع) و امام صادق (ع) هیچ‌گاه نگفتند: می‌خواهم از جماعت و پیروان خود دفاع کنم. آنان از امت و از مسلمانان و از حق، هر کجا که بود، دفاع کرده‌اند. 🔹 ایمان داریم که مقاومت ، حقی‌ است مقدس و از این باور خود، دست نمی‌کشیم؛ هرچند ما را شکنجه دهید یا نابود کنید. 🔺 شر مطلق است و از این‌رو، هرکس در برابر آن بایستد، خیر مطلق است. ما از آنان دفاع می‌کنیم و هرگز از آنان چیزی نمی‌خواهیم؛ جز اینکه در کنار حق بایستیم. همان‌گونه که حسین (ع)، ۱۴۰۰ سال پیش گفت: "آیا نمی‌بینید که به حق عمل نمی‌شود و از باطل پرهیز نمی‌شود؟" ➖ سخنان در روز در سال‌های مختلف؛ برگرفته از کتاب سفر شهادت 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 : ◀️ یک جریان در بعضی از منابر و هیئت‌ها می‌گویند: گذشته و آینده، هر دو بی‌ارتباط با امروز هستند و این دو، بی‌ارتباط با هم! 🔹 یک جریان غیر دینی هم در تریبون‌های خود می‌گویند: حسین را به‌عنوان امر مقدس قبول داریم؛ مهدی هم ولو خودش نباشد، انتظارش خوب است! ولی اینها را در مسئله تمدن‌سازی، در مسئله عدالت و حقوق بشر، دخالت ندهید! 🔹 زیارت‌ها و دعاهای شیعه اما نشان می‌دهند نه آن حسین، حسینی‌ست که شما می‌خواهید؛ نه این مهدی، مهدی‌ای است که شما می‌خواهید و نه این اربعین، است که شما می‌خواهید؛ اینها همه با مسئله عدالت، گره خورده است. 🔺 حسینی بودن و مهدوی بودن یعنی بودن؛ موحد بودن یعنی مبارزه با اختلاس، رشوه، دزدی، غارت‌گری فقرا؛ یعنی مبارزه با مذهب توجیه‌گر و سازش‌کار. 🎬 @Mostazafin_TV
👤 : (+) 💬 شاید تا حالا نرفته‌ باشید یا اگر رفتید به فرش‌های حرم آقا اباعبدالله دقت نکردید. شکلی از که ما در ایران تجربه می‌کنیم، خیلی بومی است و در یک روکش مذهبی پیچیده شده است. ۴دهه بعد از انقلاب به این فکر کنیم، چطور شد این‌قدر متدین شد؟ 👤 : (+) 💬 همین را می‌دید که به ما هشدار می‌داد اگر به خون سرمایه‌داران زالوصفت تشنه نباشید و به آن‌ها امکان حیات و سربرآوردن بدهید، فرش حرم و حسینیه و مسجد و منبر که هیچ، برایتان دین جدیدی می‌آورند: «اسلام سرمایه‌داران» و «». 🎬 @Mostazafin_TV
‏◀️ روايت با تائید هر کرنش مقابل غرب و آمریکا، عامل بحران پسابرجام را ترامپ و منتقدین داخلی می‌داند. 🔹 روایت از برجام، مشکل را صرفا از تیم مذاکره و دولت قبل می‌داند که جایش می‌شود با مذاکره خوب کرد؛ آنان توان نداشتند و تیم که عوض شود، مشکل حل می‌شود. 🔹 ‏روایت اما مشکل را در اصل مسیر بی‌نفع و پرضرر می‌بیند و می‌گوید بالاتر از تیم، باید مسیر غلط را تغییر داد. در برابر غرب باید با کارت‌های قدرتمان بازی و از مهمترین اهرم فشارمان استفاده کنيم و عملا و نه با صرف سخنرانی، دل‌نبستن‌مان را به مذاکره برای رفع تحریم نشان دهیم.‏ 🔹 در کنارش با ، فشار را بر مردم کُند کنیم و در لایه بعد، زمین بازی را با تهاجم به ساختار تحریم‌ها و ابزار فشار غرب به هم بزنیم. 🔹 ولی تداوم مسیر فعلی می‌شود که ما از طریق آژانس، سمبه‌مان را کند کنیم، فشار آنها بر مردم سنگینی کند و همزمان ، بایدن و اروپا ما را متهم کنند‏. 🔺 امیدواریم ، تن به روایت اصول‌گرایانه از ندهد. 🖊 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ مردم مثل برگ خزان در ماه‌های اخیر از دنیا رفته‌اند و منبریِ ما در تلویزیون می‌گوید سوءتفاهم شده است. آقای که نشان داده است در برابر فهم چنین مطالبی مقاومت می‌کند، اما از متعجبم که چرا به ایشان آنتن می‌دهد! 🔹 پیشنهادم به آقای مدیر شبکه افق آن است که درباره دوره طولانی و سخت بیماری کرونایی خود، به آقای پناهیان توضیح دهند، شاید از این سوءتفاهم بیرون بیاید! 🔹 اگر جای مدیران بودم، تا پایان و یا «عذرخواهی و جبران»، ایشان را ممنوع‌التصویر می‌کردم و رسماً هم می‌گفتم! اگر جایی ضرورت و فوریت داشته باشد، همین‌جاست. 🔺 چرا وقتی به خاطر حرف‌های نادقیق از لیست سخنرانان بیت حذف می‌کنند، اینجا به رهبری تأسی نکنند؟ 🖊 🎬 @Mostazafin_TV
◀️ با دفاع مقدس چه کرده‌ایم؟ شکل درست‌ترِ این پرسش چنین است: با میراث چه کرده‌ایم؟ در این صورت، باید پرسید «میراث دفاع مقدس چیست؟» 🔹 شاید این پرسش، در لابلای هزاران پرسش روزمره، چندان وجهی نداشته باشد. شاید هم پاسخ اصلی، زیر آوارِ پاسخ‌های بی‌روح و رسمیِ ، گم شود؛ اما باید بتوانیم به این پرسش، پاسخِ درست و دقیق بدهیم. 🔹 مناسبات تبلیغی، رسانه‌ای و به اصطلاح، فرهنگی ما، مجال اندیشه در این پرسش را نمی‌دهد؛ هم از این روست که هر چقدر هم به زعم خود برای دفاع مقدس کار می‌کنیم، بیشتر احساسِ کم‌توفیقی می‌کنیم. 🔹 آنچه به نام با محوریت دفاع مقدس در کشور جریان دارد، بیش از آنکه برای فهم چیستی دفاع مقدس و تبیین میراث آن باشد، تورقِ زورکیِ تقویم است تا یک مناسبت را هم کنیم و تمام شود و برود تا مناسبت دیگر. 🔺 هفته‌ی دفاع مقدس را به تشریفاتی خنثی برای ! تبدیل کرده‌ایم که نه اندیشه‌ای در آن ترویج می‌شود و نه حتی تاریخِ درست‌وحسابی‌ای. 🖊 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ نباید این صنعت ورشکسته را تعیین تکلیف کرد؟ 🎙 غلامرضا مرحبا (سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس): 💬 نمی‌گویم از و صنعت داخلی‌مان، حمایت نکنیم؛ اما تا کی قرار است از صنعت خودروسازی‌مان به این سبکی که الان داریم، حمایت بکنیم؟ صنعت که هیچ اهمیتی به کیفیت یا حقوق مصرف‌کننده نمی‌دهد. 💬 خودرو می‌خریم با یک تصادف معمولی تا صندوق عقب ماشین جمع می‌شود؟ هر جور که بخواهند مشتری را اذیت می‌کنند. نباید به آنها اجازه بدهیم، این بلا را سر مردم بیاورند. 🔺 پ. ن: آقایانی که با طرح برای مخالفت کردند، آیا این شیوه تامین خودرو را در شأن مردم می‌دانند؟ اینکه و ، دو غول و دو مافیای بزرگ خودروسازی، خون مردم را بمکند، زننده نیست؟! 🎬 @Mostazafin_TV
◀️ صحبت‌های آقای در مجمع عمومی سازمان ملل را اگر ندیده‌اید حتما ببینید. هیچ سخنی حتی یک جمله، درباره رفتار و گفتار مستکبرانه، گستاخانه و طلبکارانه اروپایی‌ها و آژانس انرژی اتمی نسبت به ایران گفته نشد! گویا تنها مقصر است و بقیه به وظیفه‌شان تام و تمام عمل کرده‌اند! 🔹 آقای رئیسی! باعث نمی‌شود اروپایی‌ها دلشان به حال ملت ایران بسوزد و در رفتارشان تجدیدنظر کنند؛ بلکه آن‌ها را مصمم‌تر می‌کند برای فشار بیشتر. آخرین نمونه‌اش را در عکس بالا ببینید. ➖ پ.ن: 🔸 : «در قضیّه‌ی برجام، وظیفه‌ی اروپایی‌ها چه بود؟ وظیفه‌ی اروپایی‌ها این بود که می‌ایستادند در مقابل آمریکا، می‌گفتند ما به تعهّد خودمان پایبندیم؛ تعهّد آن‌ها این بود که تحریم‌ها به طور کلّی برداشته بشود؛ باید محکم می‌ایستادند، [امّا] با بهانه‌های مختلف نَایستادند. 🔸 علاوه بر اینکه در مقابل آمریکا نَایستادند، خودشان هم در عین اینکه مدام به ما تأکید کردند و میکنند که «نبادا از برجام خارج بشوید»، عملاً از برجام خارج شده‌اند؛ یعنی حتّی تحریم‌های جدیدی را علیه ایران به وجود آورده‌اند.» 🎬 @Mostazafin_TV
مستضعفین تی‌وی
◀️ امروزه کارکردهای دین و مذهب و سازمان در جامعه تعریف نشده؛ از عقب‌روی حوزه‌های مذهبی در جامعه، ملی‌گرایی ضد مذهبی در حال رشد است؛ انقطاع زمانی حوزه‌های علمیه، آن را رقم زده و حسن‌زاده آملی نشانه انقطاع زمانی است. 🔹 تحریم شده حوزه‌های علمیه بود؛ درب مسجد معصومیه در قم که محل درس او بود را به رویش بستند و او مظلومانه برای همیشه درس خود را تعطیل کرد؛ طلبه‌های جوانی، تحریک می‌کردند که در کوچه‌ی خانه‌اش به او ناسزا بگویند. 🔹 به گفته خودش، نه فقط او بلکه اساتیدش در قم را هم در تنگنای اقتصادی قرار دادند که برای امرار معاش به تهران رفتند؛ و دفتر طلاق و ازدواج تأسیس کردند؛ و یا استاد دانشگاه شدند؛ و بعد آنها را به همکاری با دستگاه ظلمه متهم کردند! 🔹 در تشییع جنازه در قم حتی با وجود تراکم بالا و در فشار واقع شدن، شرکت می‌کرد؛ به همه طلبه‌ها، کوچک و بزرگ مشورت می‌داد؛ چه در موضوعات روزمره مثل ازدواج تا و ؛ با لطافت و شوخ طبعی. به پشت در خانه‌اش برای مشورت می‌رفتند و گاهی آنها را برای ناهار به درون خانه‌اش دعوت می‌کرد. 🔹 او تجارب عرفانی‌اش را به بحث تئوریک می‌کشاند. جمعه‌شب‌ها که قم خلوت بود، در کوچه‌های قم مثل بقیه عرفا، رمز‌آلود به مکان‌های خاصی می‌رفت که خدا می‌داند چه خلوت و جلوت‌هایی بوده است. 🔹 حسن‌زاده از حکمایی بود که با رحلت‌ش به عالم عرش و ملکوت، جای او در زمین و حوزه‌ها حس خواهد شد و بعد از مرگش به اسطوره‌‌ها خواهد پیوست. 🔹 دفن او در روستای دور افتاده محل تولدش، نشان از اخلاص و بی‌پیرایشی‌اش بود و محل دفن او زیارتگاه عوام و خواص خواهد شد. 🔺 دفن او در مازندران به استان هویت عرفانی و فلسفی و در نتیجه حکمتی خواهد بخشید و حوزه حکمتی آمل را زنده خواهد کرد. عدم بازگشت بدنش به قم، نشان از مهاجرت روحش از قم و آینده آن دارد. 🖊 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ استکبار جهانی؛ استکبار ایرانی ◀️ برخلاف آنچه اغلب تصور می‌شود، مهمترین دشمنِ ، استکبار نیست. استکبار موضوع استکبارستیزی است نه ضد آن. دشمنان واقعی استکبارستیزی، کسانی هستند که این مفهوم کلیدی انقلاب را از معنا تهی می‌کنند. 🔹 مهمترین اقدام برای پوچ و بی‌معنا کردن استکبارستیزی، تحدید و محدود ساختن استکبار به فرامرزهاست. استکبار فقط جهانی نیست؛ آنچه توطئه‌های استکبار جهانی علیه ما را ممکن می‌کند، است. 🔹 ما حزب‌اللهی‌هایی هستیم که سال‌ها ذهن و زبان‌مان را تسخیر کرده است. حاضریم بارها و بارها بگوییم مرگ بر آمریکا، ولی یک مرتبه نمی‌گوییم "مرگ بر تازیانه‌ها ... تازیانه‌های بی‌امان به گُرده‌های بی‌گناه ". 🔹 آنچه منفور است، تازیانه است؛ نه آمریکا. هم به واسطه تازیانه‌هایی که به صلح، برابری، محیط زیست و انسانیت می‌زند، منفور است. بنابراین هیچ توجیهی ندارد از تازیانه‌هایی که به گُرده‌های بردگان می‌زند، بیاشوبیم و نسبت به گُرده‌های کارگران بی‌تفاوت باشیم. گُرده، گُرده است؛ چه فرقی می‌کند؟ 🔹 پژواک فریاد مردی بود که می‌فرمود: "فَأَمّا حَقُّ الضُّعَفاءِ فَضَیَّعْتُمْ، وَ أَمّا حَقُّكُمْ بِزَعْمِكُمْ فَطَلَبْتُمْ"؛ اربعین هم گرامیداشت همین عاشوراست. ، کلمات و آیین‌ها را از معنا تهی کرده؛ وگرنه جامانده‌ی کسی است که از اقدام متناسب با این فریاد بازمانده باشد. 🔺 در جامعه‌ای که قانون باشد، تازیانه بر گُرده کارگران هم قانون خواهد بود. همه ما جامانده و وامانده واقعی اربعین و حسین (ع) هستیم، اگر این وضع را ببینیم و دمِ موثر برنیاوریم. 🖊 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ کدام نماز جمعه، قرارگاه است؟ 🎙 : 💬 قرارگاه تربیتی، عدالت‌محور و معنویت‌محور جامعه است، که صاحبان قدرت و ثروت و رسانه، خود را مجبور ببینند، خطبه‌های آن را گوش کنند. 💬 متاسفانه ما کاری کرده‌ایم که مساجد و نماز جمعه‌ها به تنها چیزی که کاری ندارند، مسائل و مشکلات واقعی اجتماعی‌ست. 🎬 @Mostazafin_TV
مستضعفین تی‌وی
🖊 علی پزشکی: (+) ◀️ امروز داشتم به این فکر می‌کردم که در طول دو سال گذشته که دانشگاه‌ها در اثر شیوع تقریبا تعطیل بودند، آیا جامعه فقدان فعالیت آن‌ها را احساس کرد؟ 🔹 اگر یک روز پاکبانان به سر کار نروند، احتمالاً همه مردم نیاز خود را به آنها حس خواهند کرد، اما آیا چنین ضرورتی را مثلاً نسبت به دانشکده‌های تغذیه هم احساس می‌کنند؟ 🔹 حقیقت آن است که نهاد در کشور ما هرگز به دنبال طرح مسأله ساخته نشده، بلکه از روی نمونه‌های غربی ترجمه شده و به همین دلیل چندان گره‌ای هم از مشکلات‌مان باز نمی‌کند. . 🔹 دانشگاهی که فلسفه اصلی آن پاسخ به مسائل بود، اینک دیواری به دور خود کشیده و روزبه‌روز از جامعه بیگانه‌تر می‌شود. نظام ارتقاء آن نه بر پایه حل مشکلات مردم بلکه بر اساس تعداد مقالات بنا نهاده شده و از دانشجوی سال اول تا استادتمام، فکر و ذکرشان اکسپت گرفتن از فلان ژورنال خارجی شده. 🔹 از آنجایی که بودجه‌های پژوهشی نیز به شیر متصل‌اند، کارآمدی و سودمندی نتایج مقالات یا اخذ گرنت از صنعت نیز چندان محلی از اعراب ندارد. با وجود اینکه در دنیا بیش از ۱۰۰ جایزه علمی وجود دارد که هیچ‌یک از شاخص‌های ISI استفاده نمی‌کنند، در جشنواره‌های ما همچنان ملاک برگزیده شدن، شاخص‌های است! . 🔹 اینجاست که دانشکده تغذیه‌ای را می‌بینی که از نظر کمیت و کیفیت مقالات امتیازات بالایی را کسب می‌کند، اما پیرامون آن مردم از ، سوءتغذیه، و انواع بیماری‌های مرتبط با تغذیه ناسالم رنج می‌برند. این یعنی چنین دانشکده‌ای برای خود قائل نیست و اساساً برای درمان دردهای مردم به وجود نیامده. 🔹 در شرایط فعلی که طبق گزارش مرکز آمار، نقطه‌ای گروه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها به ۶۲٪ رسیده و بسیاری از طبقات فرودست جامعه در تهیه ساده‌ترین اقلام غذایی مانده‌اند، صدای چند انجمن علمی، استاد، یا فارغ‌التحصیل تغذیه درآمده؟ مگر نه اینکه رسالت اصلی ما کاستن باری از مشکلات تغذیه‌ای مردم بوده؟ . 🔹 به راستی دانشکده‌های تغذیه تاکنون چند کمپین ملی مؤثر برای آگاهی‌بخشی به شهروندان در حوزۀ غذا و تغذیه برگزار کرده‌اند؟ برای چند مسئول و سیاستمدار از اهمیت در ارتقاء سلامت مردم گفته‌اند؟ 🔺 تا چه اندازه از ظرفیت رسانه‌ها، انجمن‌های مردم‌نهاد، هنرمندان، احزاب سیاسی، بخش خصوصی و ... برای جهت‌دهی به رفتارهای سالم تغذیه‌ای مردم استفاده کرده‌اند؟ در میان دغدغه‌هایمان پیرامون و کاش فرصتی هم برای تأمل به چنین سؤالاتی پیدا کنیم... 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ حاج آقا علی اکبری! ای کاش شما هم مثل... ◀️ دیشب، به همت تعدادی از جوانان دغدغه‌مند بوشهری، نشستی با حضور رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان -حاج آقا بهمنیاری- برگزار شد. 🔹 الحق و الانصاف جلسه خوبی بود. نه حاضرین سوالات پرت و حاشیه‌ای پرسیدند، نه حاج آقا سعی کرد توجیه و ماله‌کشی کند؛ هم جوانان دقیق شنیدند و انتقاد کردند و هم حاج‌آقا خوب شنید و سعی کرد در حد وسع خود پاسخ دهد. 🔹 البته با توجه به جایگاه حاج آقا بهمنیاری طبیعتا برخی سوالات بی پاسخ ماند اما قطعاً حضور و نه پشت پرده ایشان و گفت وگو با و می‌تواند ی باشد برای سایر شوراهای سیاست‌گذاری استان‌ها خصوصاً شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور. 🔺 ای کاش نیز مثل حاج آقا بهمنیاری با جوانان و رسانه‌ای‌ها می‌نشستند و به دور از حاشیه و حرف و حدیث‌ها با آن‌ها گفت وگو می‌کردند. حرف نزدن نه تنها باعث نمی‌شود ماجرا به فراموشی سپرده شود، بلکه از اعتبار آن شورا نیز می‌کاهد. 🎬 @Mostazafin_TV
مستضعفین تی‌وی
⭕️ امتداد رسالت حسین علیه‌السلام ◀️ امروز این مصیبت‌های بزرگ و این پیشامدهای وخیم در روی می‌دهد، اما بیشتر مسلمانان از آنها متأثر نمی‌شوند و آنها را احساس نمی‌کنند. این یعنی وجدان امت اسلامی مرده است. آیا می‌شود این مرده را زنده کرد؟ 🔹 هیچ‌یک از مسلمانانِ امروز، ویژگی‌های (ع) را ندارند تا بتوانند وجدانِ امت اسلامی را به لرزه درآورند. یک انسان به‌تنهایی نمی‌تواند وجدان امت اسلامی را تکان دهد. پس چگونه می‌توانیم وجدان این امت را بیدار سازیم؟ 🔹 باید خود را آماده کنیم. مسلمانان باید خود را آماده سازند تا لحظات و ساعاتِ خوشیِ خود را فدا کنند. نباید انتظار داشت این امت به‌ خودی‌ِ خود از خواب برخیزد؛ بلکه باید داشته‌های گران‌سنگ و ارزشمند خود را فدا کنیم؛ باید وقت و خون خود را فدا کنیم. 🔹 البته امت نباید با این فداکاری‌ها انتظار داشته باشند به همان دست‌آوردی برسند که امام حسین(ع) با فداکاری خود برآورده ساخت؛ بلکه باید بدانند که فداکاری‌شان بخشی از درازای یک خط است؛ این خطِ بلند با امتداد تاریخی خود می‌تواند بخشی از آن دست‌آورد بزرگ را که فداکاری امام حسین(ع) برآورد، محقق سازد. 🔹 همه ما باید خود را از نظر روحی و فکری آماده سازیم تا در حدی بالا از دِهش برای اسلام قرار بگیریم، به درجه تقدیم جان و روح برای اسلام، نه فقط در سطح گفتار و صرف وقت و تلاش برای اسلام. 🔹 این موقعیت‌ها گاه ما را به گذشتن از جان و خون فرا می‌خواند. تا وقتی امت اسلامی با چنین دسیسه‌هایی رویاروست، چنین رویدادهایی محتمل است. پس باید به خود القا کنیم که آماده‌ایم تا هرگاه اسلام از ما خواست، جان خود را ارزانی داریم. 🔹 همچنان که امروز در و در بسیاری از کشورهای امت اسلام که اسلام و مسلمین در آنجا به مصائب و بلایا و بدبختی‌ها گرفتارند، از ما خواسته می‌شود؛ از ما خواسته می‌شود تا وضعیت جای‌جای امت اسلامی را بهبود بخشیم و امت را به ساختار اسلامی صحیح خود بازگردانیم و احکام اسلام را در سطح حکومت و جامعه و فرد رواج دهیم؛ در زمین و کارگاه و مغازه، درباره کشاورز و کارگر و صنعتگر و ثروتمند و تهی‌دست. 🔺 باید همیشه به خود القا کنیم از ما همان چیزی خواسته می‌شود که از امام حسین(ع) خواسته شد؛ زیرا ما در خط امام حسین(ع) و اهل‌بیت ایشان حرکت می‌کنیم. این آن درسی است که باید از فداکاری سیدالشهدا (ع) بیاموزیم. 🖊 📚 کتاب امامان اهل‌بیت، صفحه ٣۶٨، با تلخیص 🎬 @Mostazafin_TV