eitaa logo
مستضعفین تی‌وی
6.5هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
3.2هزار ویدیو
26 فایل
🌐 وبسایت http://www.Mostazafin.TV ✅ تلگرام t.me/Mostazafin_TV ✅ اینستاگرام instagram.com/Mostazafin_TV 📺 آپارات aparat.com/Mostazafin_TV 📲 ارتباط با مدیر کانال: 🆔 @VoiceOfMostazafin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ امام محصول حوزه نیست 🖊 : 💬 امام از سال ۴۲ تا ۵۷ در روحانیت پایگاه اکثریت نداشت. یعنی اکثر روحانیون از روی ناآگاهی یا ... در مسیر انقلاب نبودند. 💬 امام از جریان تحجر موجود در حوزه، با نام افعی‌های خوش خط و خال نام می‌برد و می‌گوید که همین الان دارند طلاب جوان را تربیت می‌کنند! 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ دنیای اسلام تا امروز هرچه از دعوای شیعه و سنی کشیده، بس است! (۷۹/۱۲/۲۴) ◀️ چندی پیش تصاویری از شهر سنی نشین گند کاووس در فضای مجازی پخش شد که در آن، نشان از نصب نوشته‌هایی با مضمون حمایت از امیر‌المومنین در میدان شهر داشت. نوشته‌هایی که برآمده از سهل‌انگاری و عدم فهم عمیق از اسلام و وحدت مسلمین بود. بازخوانی نگاه رهبر انقلاب در این باره بسیار حائز اهمیت است. باشد آنان که دل در گرو ولایت دارند در اصلاح این مسائل بکوشند. 🔸 سعی دشمنان اسلام این است که بین گروه‌های مسلمان به بهانه‌های مختلف ایجاد اختلاف کنند، شقاق و دشمنی ایجاد کنند؛ به بهانه‌ی قومیّت، به بهانه‌ی مذهب... (۹۶/۴/۵) 🔹 به دقّت مراقبت کنیم که حاشیه‌ای، شائبه‌ای به وجود نیاید که موجب اختلاف، موجب انشقاق، موجب جدایی، موجب گلایه‌مندی فِرَق اسلامی از یکدیگر بشود؛ چون این چیزی است که دشمنان میخواهند. (۹۷/۲/۲۲) 🔸 جمهوری اسلامی به معنای واقعی کلمه معتقد به لزوم اتّحاد امّت اسلامی است. بعضی‌ها تصوّر میکنند یا وانمود می‌کنند که این یک تاکتیک سیاسی است؛ نه، این جور نیست؛ این یک ایمان قلبی است؛ معتقدیم به این و معتقدیم که خدای متعال این را از ما خواسته است. (۹۸/۸/۲۴) ➖ رهبر انقلاب نه تنها غدیر را مایه اختلاف نمی‌بینند بلکه آن را مایه وحدت می‌دانند: 🔺 حادثه‌ی غدیر به نگاه مرحوم علامه‌ی امینی (رضوان اللَّه تعالی علیه) صاحب کتاب الغدیر و بعد در نگاه مرحوم شهید مطهری (رضوان اللَّه علیه) وسیله‌ی وحدت امت اسلامی است. گمان نکنند بعضی که حادثه‌ی غدیر مایه‌ی اختلاف است؛ نه. (۸۸/۹/۱۵) 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ حرکت‌ها و جنبش‌هایِ اصلاحیِ اسلامی، که کمتر به آنها پرداخته شده است ◀️ هر مسلمانِ آشنا به وظیفه، موظف به امر به معروف و نهیِ از منکر است و باید نسبت به اصلاحِ اجتماعی، حساسیت خاصی داشته باشد. لذا برای حرکتِ صحیح در این مسیر، باید شناختِ کافی از پشتوانه فکری و فرهنگیِ نهضت داشته باشد. ➖ ماهیت نهضت چیست؟ ➖ نهضت، چه هدفی را تعقیب می‌کند و چه چیزی می‌خواهد؟ ➖ چه کسانی و چه گروهی، باید نهضت را رهبری کنند؟ ٰ➖ نهضت‌، ممکن است که درگیر چه آفاتی شود؟ 🔺 شهید مطهری در این کتاب، به بررسی مختصر و مفیدی از نهضت‌هایِ اصلاحیِ اسلامیِ صد ساله اخیر می‌پردازد و سوالات ذکر شده در بالا را پاسخ می‌دهد. ➖ نام کتاب: بررسی اجمالیِ نهضت‌های اسلامی، در صد ساله اخیر ➖ نویسنده: شهید مرتضی مطهری 📌 برای خرید این کتاب، اینجا را کلیک کنید. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ادراکاتِ عقلی، باید با تکرار و مجاهده، به قلب برسد 🎙 : 💬 قلب، مثلِ یک طفل می‌ماند که باید کلمه کلمه، یک چیزی را در دهانش گذاشت. آن‌کسی که با برهان، مسائل را ادراک عقلی کرده است، باید آن‌را به‌صورتِ هِجی کردن و با تکرار و مجاهده، به قلبِ خود برساند. وقتی قلب، این معنا را یافت که "صِرف‌ُالوجودکُل‌ُّالکمال"، ایمان می‌آورد به اینکه "لَیسَ فِی‌الدّار غَیرهُ دَیّار". 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ خیانتِ دانسته یا نادانسته؟! 🎙 : 💬 انواع مختلفی خصوصی‌سازی در دنیا داریم، که دو تای از اینها می‌تواند برای ما درس‌آموز باشد. خصوصی‌سازی‌‌هایی که در کشورهایِ آلمان و روسیه اتفاق افتاد. 💬 در سال ۱۹۸۹ که قرار شد اقتصاد آلمان شرقی و غربی با هم ادغام شود، در اجرای این‌کار، سرمایه‌گذاری افسار گسیخته صورت نمی‌گرفت و اصل را بر کارآیی گذاشته بودند. در نحوه خصوصی‌سازی هم نظارت دقیق می‌کردند. 💬 اما در سال ۱۹۹۱ که اتحاد جماهیر شوروی از هم فروپاشید، کشور روسیه در خصوصی‌سازی، علاوه بر اینکه اصل را بر، آورده مالی برای دولت گذاشته بود، نظارتی هم صورت نمی‌گرفت. لذا یک تیمِ وابسته به غرب، بدون صلاحیت و با رانت، خصوصی‌سازی‌ها را گرفتند. این‌کار منجر به منحل شدن بسیاری از بنگاه‌های شوروی و شکل‌گیریِ اعتراضاتِ شدیدِ مردمی و کارگری شد. 💬 تجربه‌ای که ما در خصوصی‌سازی داشتیم، شباهت زیادی به تجربه روسیه دارد. جالب است بدانیم که جفری‌ساکس، شخصی که این بحران را در روسیه ‌به‌وجود آورد در سال ۹۵ با برخی از مقامات ایران، در تهران دیدار داشته است. 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ "هرکس مقاومت لبنان را مورد حمله قرار دهد همه محور مقاومت را هدف گرفته است." ◀️ یمن این روز‌ها حال و هوای عجیبی پیدا کرده است. حال و هوایی که در انبوهِ خبر‌های رسانه‌ها مجالی برای دیده شدن نیافت و یا برای رسانه‌ای اهمیتی نداشت و نخواست تا کسی ببیند. 🔸 عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن، چند ماه پیش به مناسبت روز قدس حرف‌های عجیبی زد: 🔹 «آمادگی کامل خود را برای آزادی یکی از خلبانان اسیر به همراه چهار افسر و نظامی متجاوز سعودی در برابر آزادی اعضای ربوده شده حماس در عربستان، اعلام می کنیم!» 🔸 خوب دقت کنید الحوثی نمی‌گوید اسرای سعودی را با اسرای یمنی مبادله کنیم می‌گوید با اسرای حماس، فلسطین! ➖ در ادامه می‌گوید: 🔹 «علت اصلی ترور شهید حاج قاسم سلیمانی نقش وی در مبارزه با صهیونیست‌ها بود. 🔸 ملت یمن آشکارا اعلام کرده است که در کنار ملت فلسطین و آزادگان امت اسلامی و محور مقاومت حامی مسجد الاقصی و مقدسات قرار دارد. این التزام دینی، اخلاقی و انسانی است.» 🔹 چند روز پیش نیز «هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن سخنان عجیب‌تری گفت: «هرکس مقاومت لبنان را مورد هدف قرار دهد٬ همه محور مقاومت را هدف گرفته است.» 🔸 شاید این حرف‌ها در نگاه اول، ساده به نظر آیند اما از تحولی عمیق نه تنها در یمن، که در کل جبهه مقاومت خبر می‌دهند. پیوستن آشکارای یمن به جبهه مقاومت در حرف و عمل، خبری بسیار مسرت‌بخش، اما دردناک است، چرا که کمتر کسی به آن توجه کرده و کمتر رسانه‌ای بدان پرداخته است. 🔹 جبهه‌ای که تا چند دهه پیش حتی وجود هم نداشت، طی حدود ۴۰ سال به جایی رسیده است که یمن مظلوم، بدون ترس و واهمه، آشکارا، خودش را در کنار فلسطین، لبنان، ایران و سوریه و... قرار می‌دهد. همه‌ی این‌ها اما خبر از تحولات عمیق‌تر و وسیع‌تری نه تنها در جهان اسلام که در سطح جهان می‌دهد. این جبهه، جبهه‌ی جنگ مسلمانان و کفار نیست، جبهه‌ی جنگ مستضعفین عالم با مستکبرین است. جبهه‌ی فقرای دردمند با مرفهین بی‌درد است. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ تمسک به محبت امیرالمومنین (ع) اصلًا معنا هم ندارد! 🎙 : 💬 تمسک به ولایت امیرالمومنین چی هست؟ آن هم تمسک به ولایت امیرالمومنین در روزی که ولایت به همان معنای واقعی خودش بوده است، نه تمسک به محبت امیرالمومنین، تمسک به محبت اصلًا معنا هم ندارد. 💬 تمسک به مقام ولایت معنایش این است که چنانچه تشکیل شد، آن که امیرالمومنین اجرا می‌کرد، این هم به اندازه قدرت خودش اجرا کند. 💬 به مجرد اینکه ما بگوییم ما متمسک هستیم به امیرالمومنین، این کافی نیست. چنانچه امیرالمومنین الگو نباشد، هزار مرتبه هم روزی بگوید «خدا ما را از متمسکین قرار داده است»، جز یک کذبی چیزی نیست. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اختلاف‌کردن بر سر «خیانت به اسلام» است 🎙 : 💬 یکی جزوه می‌دهد لعن می‌کند یک کسی را؛ یکی جزوه می‌دهد تعریف می‌کند از کسی! هر دویش خلاف است. هر دویش امروز غلط است. دست بردارید از نادانی! 💬 این تفرقه امروز خیانت به اسلام است، با هر اسمی که باشد. امروز سر ولایت امیرالمومنین اختلاف کردن خیانت به اسلام است. 💬 با اعمال شما مبادا اسلام دفن بشود. اگر دلسوز به اسلام و ملت هستید، دست از تفرق بردارید، اگر دلسوز به کشورتان هستید، دست از این تفرقات بردارید. 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ املاک مستضعفین در دستان چه کسانی است؟ ➖ توضیحات فتاح در خصوص املاک بنیاد مستضعفان ◀️ فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان، با حضور در برنامه نگاه یک، درباره بسیاری از مسائل این بنیاد صحبت کرد. صحبت‌هایی که اگر نیت‌خوانی نکنیم، قابل ستایش بود. در این بین پاسخ‌ها به املاک در دست مسئولان و نهاد‌های مختلف قابل توجه بود. در ادامه آن‌ها را مرور می کنیم: 🔸 یکی از املاکی که سر و صدا کرد، کاخ مرمر بود. زمانی دست مجمع تشخیص بود و حتی قبل از مرحوم هاشمی رفسنجانی نیز دست عده دیگری بود. بعد از آمدن من به بنیاد، دولت تصمیم داشت آن محل را تبدیل به محلی برای تشریفات مهمانان خارجی کند که من از آقای روحانی خواستم که این کاخ به موزه تبدیل شود و خوشبختانه دولت هم همراهی کرد. ما تلاش کردیم آن را بازسازی کنیم، ولی در این کاخ آسانسور گذاشته‌اند، کنده‌اند و پتک زده‌اند، در طبقه دوم، حمام و جکوزی و سونا ساخته‌اند. 🔹 مورد دیگر مدرسه آقای دکتر حداد عادل بود که برای اداره مدرسه فرهنگ، ملکی را در منطقه فرشته و الهیه، خیابان چناران، به اجاره گرفته بودند. اجاره چند نوبت تمدید شد و الان برای تخلیه فرصت خواسته‌اند. البته مبلغ اجاره به روز نبوده است و با ملاحظه بوده. الان مدت اجاره تمام شده و یا باید اجاره به روز پرداخت کنند و یا باید برگردانند. تا امروز برنگشته است. ارزش این مدرسه الان ۲۰۰ میلیارد تومان است. 🔸 مورد دیگر مرکز مطالعات و تحقیقات زنان است. در اختیار خانم‌ها ابتکار و مولاوردی بوده است. قبل از من تخلیه کرده بودند اما بابت تخلیه ۵ میلیارد گرفته‌اند که خلاف بوده است و در عوض این مدت باید اجرت المثل می‌دادند. 🔹 ملکی هم در اختیار رئیس‌جمهور اسبق، آقای خاتمی بوده است، برای موسسه باران، که قبل از من تخلیه شد. 🔸 آفای دکتر احمدی‌نژاد هم الان در ملک ما هستند با مجوز، در منطقه ولنجک با حدود ۱۸۰۰ متر مربع، البته پیغامی هم فرستادند که آمادگی دارند به وسط شهر یا پایین شهر منتقل شوند. 🔹 یکی دیگر از ملک‌های با ارزش ما در ضلع جنوبی کاخ نیاوران است که دست مجمع تشخیص بوده و الان مرکز پژوهش‌های مجلس است. الان آقای زاکانی آنجا هستند و ما انتظار داریم با روحیه بسیجی ای که دارند، اولین کار ایشان تخلیه این ملک باشد. 🔸 ملک دیگر، زمینی است که مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع، آمده و در آن، ساختمان ۹ طبقه ساخته و چه چیزی هم ساخته! پروانه کار ندارد، پایان کار ندارد و از ما هم مجوز نگرفته‌اند. الان ما تحویل گرفتیم و کسی را راه نمی‌دهیم و ادعا داریم. ما که نفهمیدیم این ساختمان مسکونی است؟ تجاری است؟ استخر به آن بزرگی برای چیست؟ و ... 🔹 یکی از جاهایی که ما حریفش نمی‌شویم نیرو‌های مسلح است. چون نمی‌توانیم شکایت کنیم. در حال حاضر یکی از املاک در کوهک در دست دریایی‌ارتش است. رهبری هم فرموده و سرلشکر باقری هم امضا کرده و فرمانده ارتش هم امضا کرده، اما نمی‌دهند. 🔺 یک ملک خوب ما هم در جماران در دست سپاه ولی‌امر است. آقای جباری، برادر من، من به شما ارادت دارم اما چرا پس نمی‌دهید؟ من را به عنوان مالک راه نداده‌اند. استفاده هم نمی‌شود. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ انقلاب، اسیر قالب‌های بوروکراتیک؟ 🎙 : 💬 انقلابِ اسلامی چهل سال بعد از پیروزی، خلوصِ آرمانی و ایدئولوژیکِ خود را در سطحِ رهبری، به‌صورتِ کامل حفظ کرده است و از طرفی، یک بدنه وفادارِ پرتحرکِ پرمسئولیتِ فداکار دارد. انقلاب اگر چه با ساختارهای بوروکراتیکِ نئولیبرالی در چالش است، ولی اسیر آن قالب های بوروکراتیک نشده است. 💬 در جامعه ما دو رویکرد وجود دارد. یک رویکرد این است که می‌خواهد آرمان‌گرایی انقلابی را تداوم ببخشد و مسائل حل‌نشده و مشکلاتی که الان وجود دارد را از این طریق حل کند. اندیشه محوری آن، استقلال و عدالت است و معتقد است که ما می‌توانیم اُفق‌گشایی کنیم. این رویکرد هرجا که اجرایی شده نتیجه داده است. 💬 مجموعه‌ای از مدیران هستند که نسخه آنها انقلابی نیست. روحیه انقلابی و نگاه جهادی ندارند و متأسفانه از نسخه‌های سرمایه‌دارِ نئولیبرالِ غربی، عِینا تبعیت می‌کنند و آن را روی اقتصادِ شبه‌مدرنِ ایران، اجرایی و اعمال می‌کنند و باعث شده که این نتایجِ تلخِ امروز به بار آید. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ گناهِ نابخشودنیِ علما، صبر در برابر گرسنگی فقرا 🎙 : 💬 خداوند بر نادان نمی‌بخشاید که چرا نادان مانده است؟ بر دانا بیشتر نمی‌بخشاید که چرا عمل نکرده و چرا نادان را آگاه نساخته است؟ 💬 خداوند از دانایان عهد گرفته است که بر و صبر نکنند! این کلام امیرالمومنین است. ➖ متن کامل سخنرانی|۲۲ اردیبهشت ۵۷ (+) 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ ارباب، اگر خوش‌خدمتِ حلقه‌به‌گوش نداشته باشد، چگونه می‌تواند اربابی کند؟ 🖊 : 💬 در میان ما چه کسی هست که نداند که آنچه ما می‌کشیم، نه مستقیماً از جانب اجانب، که از جانب ایشان است. ارباب، اگر نوکر خوش‌خدمتِ حلقه‌به‌گوش نداشته باشد، چگونه می‌تواند اربابی کند؟ ... 💬 این بیگانه پرستانند که می‌کوشند سلطه ننگین بیگانه را بر این بهشت خدایی، این آب و خاک منحصر تثبیت کنند و دوام ببخشند، و خود، سر در آخور اجانب، به علوفه چند روزه رضا بدهند. 💬 این مزد‌ بگیران و نامردند که در هر نهضتی نفوذ می‌کنند و آن را به اضمحلال می‌کشانند و آنگاه بر مرده لگدمال شده آن نهضت، بشکن می‌زنند و می‌رقصند و شادی می‌کنند.... 📚 از کتاب «بر جاده‌های آبیِ سرخ» 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ خیال می‌کنیم امام کاظم(ع) یک آقای بی‌سر و صدایِ سر به زیر بود.... 🎙 : 💬 ببینید چه زندگی پرماجرائی است، زندگی موسی بن جعفر (ع). یقیناً یک دورانی را در خفا زندگی می‌کرده است. اصلاً زندگی زیرزمینی که معلوم نبوده کجاست، که در آن زمان خلیفه‌ی وقت افراد را میخواست، از آنها تحقیق میکرد که موسی بن جعفر را شما ندیدید؟ نمیدانید کجاست؟ و آنها اظهار میکردند که نه. 💬 یک آدمی که فقط مسئله میگوید، معارف اسلامی بیان میکند، هیچ کاری به کار حکومت ندارد، مبارزه‌ی سیاسی نمی‌کند، که زیر چنین فشارهائی قرار نمیگیرد! 💬 ما خیال می‌کنیم موسی بن جعفر یک آقای مظلوم بی‌سروصدای سربه زیری در مدینه بود و رفتند مأمورین این را کشیدند آوردند در بغداد، یا در کوفه، در فلان جا، در بصره زندانی کردند، بعد هم مسموم کردند، از دنیا رفت، همین و بس؛ قضیه این نبود. قضیه یک مبارزه‌ی طولانی، یک مبارزه‌ی تشکیلاتی، یک مبارزه‌ای با داشتن افراد زیاد در تمام آفاق اسلامی بود. 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ ۴۰ تا ۵۰ درصد جمعیت کشور توان خرید ماسک را ندارند ◀️ رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: 🔸 با توجه به اینکه تنها راه مقابله با ویروس کرونا استفاده از ماسک است اما متاسفانه ۴۰ تا ۵۰ درصد جمعیت کشور توان خرید ماسک را ندارند و باید به طور رایگان در اختیار آنان قرار داده شود.|ایرنا (+) 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ایران، کشور غیر همکار خطرناک! ➖ صفر تا صد ماجرای FATF در ۷ دقیقه ◀️ بخشی از بیانیه FATF درباره ایران: ▪️ ” the FATF will remain concerned with the terrorist financing risk emanating from Iran and the threat this poses to the international financial system” ▪️ "گروه ویژه اقدام مالی نسبت به ریسک ناشی از حمایت مالی از تروریسم از داخل ایران و تهدیدی که برای سیستم مالی بین‌المللی ایجاد می‌کند، نگران خواهد بود." 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سکوت مسئولین به پای انقلاب نوشته می‌شود ➖ ۵۷ روز از اعتصاب هفت تپه گذشت ◀️ ۵۷ روز است که در گرمای خوزستان به خیابان می‌آیند. ۵۷ روز است که تحمل کرده‌اند و ۵۷ روز است که مسئولان مربوطه کار خاصی نکرده‌اند. 🔺 دولت، فرمانداری، استانداری، قوه قضاییه، دادستانی، نمایندگان مجلس، سپاه، بسیج، امام‌جمعه و هر کس که می‌خواهد کاری بکند، دست بجنباند. ۵۷ روز نادیده گرفته شدن، به پای هیچ کس جز ۵۷ نوشته نمی‌شود. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ شما دعا بخوانید، ما خرجی‌تان را می‌دهیم! 🎙 : 💬 روحانیت در شیعه هیچ امتیاز طبقاتی ندارد. 💬 در ميان برخى از فرق صوفيه، اسماعيليه، زيديه و نظـاير اين‌هـا كـه بيشـتر پيـرو آرا و عقايـد مذاهب غير اسلامى بودند و روحانيتى بسيار شبيه به روحانيـت همـان مذاهب داشتند، رهبـرى دينـى مـردم را در دسـت گرفتنـد و كتاب‌هـا و رسائلى پرداخته شد كه براى اين نوع روحانيـت و مزايـاى طبقـاتى آن اسناد و مدارك اسلامى تراشيده‌اند. 📚کتاب ولایت، رهبری، روحانیت ص ۳۸۶/ شهید بهشتی 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ بنیاد مستضعفین هرچه زودتر بیلان کار خودش را بدهد 🎙 (۱۳۵۹/۰۱/۰۱): 🔸 و هرچه زودتر بیلان کار خودشان را بدهند تا مردم از فعالیت این دو نهاد انقلابی مطلع گردند. 🔹 بنیاد مسکن باید روشن کند که چه میزان کار کرده است و بنیاد مستضعفین صورت اموال منقول و غیرمنقول طاغوتیان خصوصاً شاه و خاندان و دار و دسته کثیفش در سراسر ایران را به روشنی برای مردم بیان دارند و بگویند چه کرده‌اند، اموال شاه خائن را به چه کسانی داده‌اند؟ 🔸 آیا راست است که بنیاد مستضعفین، بنیاد مستکبرین گردیده است؟ 🔹 اگر چنین است تصفیه ضروری است و غفلت از این امر مهم حرام. 🔸 باید این دو نهاد دقیقاً برای مردم شرح دهند که چرا از این سریعتر نتوانسته‌اند کار نمایند، و اگر کسانی به اسم مستضعفین خلاف می‌کنند، بر دادگاه‌های سراسر ایران است که سریعاً اقدام نمایند. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ خبری امید‌بخش، در دلِ حادثه‌ای اسفناک! ◀️ در غفلت و بی‌عملی نهادهای آکادمیک علوم اجتماعی و فعالین این عرصه، اعتراضات (و به طور کلی اعتراضات صنفی) دارد می‌شود. 🔸 اینجا یک از اهالی هفت‌تپه در جمع معترض سخنرانی می‌کند... یک فرهنگی به جمع کارگران آمده و از دردهای آن‌ها سخن می‌گوید و ریشه‌های مشکل را دردمندانه (و با علم به خطراتی که برایش در پی خواهد داشت) بیان می‌کند. 🔹 داستان هفت‌تپه، پر آبِ چشم است، قبول؛ بی‌توجهی به قریب به ۲ ماه تجمع (در گرمای دهشتناک خوزستان) نشانه‌ی بی‌پناهی مردم است، قبول؛ اما در همین هنگامه‌ی مصائب و سختی‌هاست که اتفاق می‌افتد. 🔺 با مترِ حرکت و اگر به این صحنه نگاه کنیم، این سخنرانی و این بلوغ را باید یک بفهمیم و گرامی‌اش داریم. 🔺 instagram.com/mtayyebi 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ احتیاج به جنبشی برای احیایِ امرِ اجتماعی ➖ دکتر مجتبی نامخواه؛ نویسنده کتاب در گفتگویی مفصل با «مشرق نیوز»: ◀️ عجیب خواهد بود اگر ادعا بکنم این کتاب هیچ ارتباطی با ندارد و پیش و بیش از آنکه درباره عمار باشد؛ درباره و جنبش‌واره است. امر اجتماعی چیست؟ ببینید تلاش برای تحقق یک وضعیت دیگر اجتماعی، مستلزم دگرگونی است. سطحی از این دگرگونی در انقلاب رخ می‌دهد. پس از انقلاب چه می‌شود؟ جامعه که نمی‌تواند تا ابد در شرایط انقلابی و هیجانات سیاسی و اجتماعی باقی بماند. باید به زندگی بازگردد. 🔸 جشنواره عمار در بدو تولد خود، از یک آرمان بر می‌خیزد و از بحران و 88، فراتر از یک تحلیل سیاسی و یک مسئله امنیتی، یک درک اجتماعی و عدالتخواهانه به دست می‌دهد. این درک عدالت‌خواهانه در جهان جشنواره عمار تبدیل می‌شود به یک ایده که در سطح زندگی دنبال می‌شود. من در دو دوره این جشنواره، داور آثاری بودم که در دو بخش و «پایش و پالایش اجتماعی» دسته‌بندی شده بودند. در آنجا این ارتباط با متن زندگی روشن بود. در برخی یادداشت‌های همین کتاب سعی کردم توضیح بدهم. 🔹 در پروژه تاریخ فرهنگی اجتماعی‌ای که به نوعی پشتوانه جشنواره عمار است، نگاه اجتماعی، خُرد، مردمی و محلی در روایت انقلاب دنبال می‌شود. این تجربه امکان بسیاری برای شکل‌دهی به امر اجتماعی به دست می‌دهد. 🔸 ببینید ما عادت کرده‌ایم در مسئله‌های مختلف اجتماعی نه در سطح رسانه‌ای و نه در سطح آکادمیک مشاهده نکنیم. علوم اجتماعی ما، عموماً نظرزده است. در سطح رسانه هم با وضع مشابهی مواجه هستیم و مشاهده نمی‌کنیم. البته صورت محافظه‌کاری منتشر در رسانه‌های ما بیشتر است نه نظری اما نتیجه مشابه است. 🔹 یک مثال بزنم؛ وقتی که جامعه با بحران عجیب مواجه شده بود، وقتی که آثار اجتماعی و اقتصادی این ویروس در حال آشکار شدن بود جامعه ما عمیقا نیاز داشت به رسانه‌هایی که این نیازها را ببینند؛ به سطوح عالی تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری منتقل کنند و از آنها بخواهند از طریق منابع عمومی ثروت، سیاست‌های حمایتی‌ای برای مواجهه با این تکانه‌ها اتخاذ کنند. در این شرایط، رسانه‌های ما چه کار می‌کنند؟ در کسری از شبانه‌روز، گردش مالی پیرمردی را که گفته بود پول خردی برای خرید پنیر ندارم، منتشر می‌کند که فلان مقدار پول دارد ولی دارد علیه نظام تبلیغ می‌کند! این خطا اگرچه آشکار بود اما موردی نبود، یک رویه کلی است که در اثر آن، تجربه‌ها و مسئله‌های اجتماعی دیده نمی‌شود. صدخروی، ؛ سرمایه‌داری مستغلاتی، امیدیه، رانندگان اتوبوس و کارگران دیده نمی‌شوند اما فیگورهای اصحاب قدرت و مانند آن، تیتر می‌شود. 🔸 امام خمینی در سخنرانی‌هایشان، یک جایی دارند که می‌گویند این طور نباشد که هر روز عکس مرا بزنید و تیتر کنید. شما باید تصویر فلان کشاورز را بزنید و زیرش بنویسید که کذا کرده! رسانه‌های ما اغلب روابط عمومی نهادهای رسمی یا کلوپ‌های غیررسمی قدرت هستند و این به آنها اجازه مشاهده نمی‌دهد. در بحث‌های اولیه سیاست‌گذاری جشنواره عمار، مفهوم عدالت رسانه‌ای و امکان بیان، برجسته بود که دقیقاً به همین مسئله ارجاع می‌داد. عمار نهضت مشاهده است... 🌐 مشروح این گفتگو را در اینجا بخوانید. 📌 برای خرید این کتاب، اینجا را کلیک کنید. 🔺 @Raheyarpub 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ ۵۷ تشکل‌های دانشجویی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، پیرامون طرح گشایش اقتصادی ◀️ چرا مجلس شورای اسلامی ابتکار عمل در طرح‌ریزی برای مسائل کشور -بالاخص مسائل اقتصادی- را از دست داده است؟ از ابتدای تشکیل این مجلس، اکثریت نمایندگان اعلام کرده‎اند که اولویت برنامه‌های خود را بهبود معیشت مردم قرار داده‌اند؛ حال چه شده است که تصمیمات مهم اقتصادی از جای دیگری صادر شده و حتی در مجلس مطرح هم نمی‌شود؟ 🔶 نمایندگان محترم مجلس، بایستی از ریاست مجلس در این موضوع توضیح بخواهند؛ معنایی ندارد که ایشان صرفاً بگویند «یک طرح مهمی وجود دارد» و بس! حتی اگر مواد این طرح قابل انتشار در فضای عمومی نیست، قانون راهکار جلسۀ غیرعلنی را برای این موضوع پیش‌بینی کرده است. 🔷 آیا آقایان مجدداً در نظر دارند با تصمیمات ضرب‌الاجلی‌شان، فاجعه‌ای مانند آبان ماه سال گذشته را رقم بزنند؟! نمایندگان محترم اعلام آمادگی کنند که اگر دولت طرحی برای اصلاح اقتصاد کشور دارد، حاضرند آن را در قالب سه فوریت در دستور کار قرار دهند. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ در این نهضت، اگر شکست بخوریم، دیگر تا آخر، شکست خورده‌ایم 🎙 : 💬 حالا که ما مدعی انقلاب اسلامی هستیم، اگر در این جمهوری شکست بخوریم، یعنی شکست مکتب. 💬 آخوند‌ها تا حالا مظلوم بودند و چهره مظلوم، چهره محبوب است. در نظام قبل شما هر چه مظلوم‌تر بودید، محبوب‌تر بودید. چهره امروز، چهره مظلومیت نیست تا محبوب بشوید. 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ اسدالله علم: گوینده‌ی خبر چنان با افتخار و غرور [خبر استقلال بحرین را] خواند که گویی هم‌اکنون بحرین را فتح کرده‌ایم! ➖ مرور ماجرای بحرین با نگاهی به مطبوعات ◀️ شاه در مصاحبه مطبوعاتی در تاریخ ۲_مهر_۱۳۳۹ گفته بود: «سیاست کلی و همیشگی ما این بوده که بحرین را همواره جزو خاک ایران حساب کرده‌ایم و خواهیم کرد، ولی این قبیل مطالبی نیست که بتوان جز از مجرای سیاسی و دیپلماتیک از مجرای دیگری درباره آن اظهار نظری کرد. سیاست ما مسلما تغییر ناپذیر است. در اولین فرصتی که بتوانیم این حق قدیمی را که برای خودمان می‌شناسیم اعمال بکنیم مسلما خواهیم کرد.» 🔸 ۱۵ سال بعد و به تاریخ ۲۳ شهریور ۱۳۵۴ در گفت و گو با روزنامه نگار مشهور مصری در سیاست کلی و همیشگی ایران را تغییر داده و آن را تنها یک داستان تاریخی می‌شمارد و می‌گوید: «همه باید روش ما را درمورد بحرین بدانند. ما بحرین را جزئی از خاک ایران می‌دانستیم، در تاریخ نیز چنین خوانده بودیم، ولی حاضر نشدیم به اتکای تاریخ، سرزمینی را در اختیار بگیریم که جز با زور سر نیزه نتوانیم آن را نگاه داریم، همه جزیره را به سنگر مبدل سازیم و در پشت هر سنگر یک دسته مسلح برای نگاهداری آن بگماریم» 🔹 شاه، بحرین را از دست داد و پس از کوششهای بسیار در نهایت تنها موفق شد یک موافقتنامه درباره جزایر سه‌گانه از سران انگلیس و قبایل عربی بگیرد. در این موافقتنامه از عبارت "occupation" استفاده شد که به معنای اشغال است. در واقع اعراب خلیج فارس موافقتنامه‌ای را امضا می‌کنند و می‌پذیرند که ایران جزایر سه‌گانه را "اشغال" نموده است. همین کلمه بعدها بهانه به دست اماراتیها داد که ادعا نمایند ایران این جزایر را اشغال نموده است و خواستار بازپس‌گیری آن گردند. 🔸 شاه درباره استقلال بحرین گفته بود که «اکثریت ساکنان آن جزیره عرب هستند و به زبان عربی سخن می‌گویند. به لحاظ اقتصادی مجمع‌الجزایر بحرین دیگر اهمیت ندارند؛ زیرا نفت آنجا تمام شده و صید مروارید نیز صرفه اقتصادی ندارد. از نظر اهمیت استراتژیکی و سوق‌الجیشی با وجود تسلط ایران بر تنگه‌هرمز آن جزایر ارزشی ندارند!»(+) 🔹 ۱ اردیبهشت ۱۳۴۹ به خاطر بذل و بخشش در استیضاح می‌شود ولی تمام نمایندگان به استثنای ۴ نفر به دولت رای اعتماد دادند! اما استدلال های هویدا در پیشگاه به ظاهر نمایندگان مجلس چه بود؟! روزنامه در صفحه نخست شماره روز یک اردیبهشت ۱۳۴۹ این گونه گزارش می دهد (+): 🔸 هویدا : ➖ اقدام ایران برای جلوگیری از خطر جنگ و آشوب و تشنج های تخریبی در ناحیه بود ➖ ایران در برابر تحریکات و آشوبگری هایی که در شرف تکوین بود نمی توانست بی‌اعتنا بماند ➖ مسئله بحرین را نمی توان به شکل غائله و برای عوام فریبی و جاه طلبی به کار برد ➖ ملت ایران مصمم است با همکاری برادر مسلمان خود استعمار را در خلیج فارس براندازد 🔺 در خاطرات ۱۷ اردیبهشت ۱۳۴۹ خود می‌نویسد: «... شورای امنیت سازمان ملل متحد درخواست اکثریت را مبنی بر استقلال کامل بحرین تصویب کرد. نماینده ما در سازمان ملل بلافاصله قول حمایت ایران را ارائه کرد. شنیدن خبر این قضیه از رادیو تهران بسیار جالب بود ـ گوینده‌ی خبر چنان با افتخار و غرور آن را خواند که گویی هم‌اکنون بحرین را فتح کرده‌ایم.» 🔺 @oldnewspaper 🎬 @Mostazafin_TV