eitaa logo
مستضعفین تی‌وی
6.6هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
3.2هزار ویدیو
26 فایل
🌐 وبسایت http://www.Mostazafin.TV ✅ تلگرام t.me/Mostazafin_TV ✅ اینستاگرام instagram.com/Mostazafin_TV 📺 آپارات aparat.com/Mostazafin_TV 📲 ارتباط با مدیر کانال: 🆔 @VoiceOfMostazafin
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ قدرتشان را برگردانید، تا خودشان حق‌شان را بگیرند! 🔹پنج‌شنبه ۲۰ بهمن، کارگران شرکت صنایع لاستیک یزد در اعتراض به محقق نشدن مطالبات صنفی و افزایش نیافتن حقوق، دست از کار کشیدند و در کارخانه تجمع کردند. 🔸در سکوت رسانه‌های داخلی، رسانه‌های ضد انقلاب سعی داشتند تا این تجمعات را علیه حکومت نشان بدهند؛ اما کارگران در چارچوب مطالبات به‌حق خودشان، از شعارها و رفتارهای ساختارشکنانه پرهیز کردند و خارج‌نشینان را ناکام گذاشتند. 🔹بعد از سه روز با حضور فرماندار یزد و وعده‌ی پیگیری از سوی مسئولان استان، این تجمعات پایان یافت. 📝 در همین خصوص، تشکل عدالتخواه دانشگاه فرهنگیان یزد با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: راه‌حل اصلی مسائل کارگری را احیاء اصل ۱۰۴ قانون اساسی و تشکیل شوراهای کارگری می‌داند. متن بیانیه به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم (لَا يُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَنْ ظُلِمَ وَكَانَ اللَّهُ سَمِيعًا عَلِيمًا) سوره نساء، ١٤٨ . از چند روز پیش کارگران شرکت صنایع لاستیک یزد در اعتراض به برآورده نشدن مطالبات صنفی و عدم افزایش متناسب حقوق دست از کار کشیدند و در محوطه اين کارخانه تجمع کردند. با حضور و پیگیری‌ مسئولان وضعیت این کارخانه به شرایط عادی خود بازگشته است. مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه فرهنگیان یزد ضمن اعلام حمایت از مطالبات به‌حق کارگران، این صاحبان حقیقی انقلاب، در این متن به بیان چهارنکته خواهد‌پرداخت. ۱- این‌گونه مطالبات و تجمعات نشانه زنده بودن اجتماع و روحیه حق طلبی اجتماعی است و روزنه امید و نوید حل مسئله خواهد بود، فلذا مطالبه ما از مسئولان دولتی و امنیتی جلوگیری از اخراج و توبیخ کارگران معترض و پرهیز از نگاه امنیتی به تجمعات کارگری و مطالبات به‌حق ایشان است. ۲- تشکل عدالت‌خواه تا آخر پیگیر وعده‌های مطرح شده مسئولان در جهت رفع مشکلات کارگران این شرکت خواهد‌‌بود و خواهان شفاف‌سازی و رسانه‌ای کردن اقدامات انجام شده خواهد‌بود. حضور نماینده تشکل‌های دانشجویی در روند پیگیری مطالبات و حل این مسئله مطالبه جدی ما است. ۳- حضور فرماندار محترم یزد در جمع معترضان و همراهی به‌جا و به‌موقع ایشان شایسته تقدیر و نشانه همت دولت انقلابی در جهت رفع مشکلات و حل مسائل اساسی و توجه ایشان به صاحبان اصلی انقلاب است. اما مهم تر از این حضور شایسته، حل جدی این مسئله و پیگیری مستمر مطالبات مشابه خواهد بود. ۴- و اما مهمترین نکته این است که راه حل ریشه‌ای رفع مشکلات کارگری و احقاق حق حقیقی ایشان، تحقق خواسته‌ی قانون اساسی از دولت و شکل گیری حکمرانی مردمی کارگران در قالب شوراهای اسلامی کار است. مطابق اصل ۱۰۴ قانون اساسی به منظور تامین قسط اسلامی و در راستای پیشرفت، شوراهایی مرکب از نمایندگان کارگران و دیگر کارکنان مجموعه تشکیل می‌شود. تحقق شعار مردمی بودن دولت از مسیر احیای حکمرانی مردمی امکان‌پذیر خواهد بود و مهمترین جلوه آن شکل گیری تشکل‌های کارگری و حیات بخشیدن به این اصل قانون اساسی است. مطالبه ما از مسئولان استان و شخص فرماندار محترم این است که هر چه سریعتر زمینه شکل‌گیری تشکل‌های کارگری در تمامی کارگاه‌های استان را فراهم نمایند. جهت ضمانت تحقق این وعده مجمع دانشجویان عدالتخواه درخواست دارد که گزارش اقدامات آتی در مدت زمان سه ماهه به صورت شفاف در اختیار کارگران، تشکل‌های دانشجویی و عموم مردم قرار گیرد. والسلام علی من اتبع الهدی 🎬 @Mostazafin_Tv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ مشکلات موضوع کار ما هستند، نه مانع آن! 🔹 : کمبودها و ضعف‌های ما کم نیست، بعضی‌هایش را مردم احساس می‌کنند. گرانی هست، تورم هست، کاهش ارزش پول ملی هست؛ اینها ضعف است. 🔸 ضعف‌ها وجود دارد، منتها ما دو جور می‌توانیم به مسئله نگاه کنیم. یک جور این است که نگاه کنیم به دستاوردها بفهمیم که ما توانش را داریم. بگوییم خیلی خب، با همان همتی که اینها را به دست آوردیم این ضعف‌ها را هم با همان همت برطرف خواهیم کرد. این نگاه، است. 🔹 یک نگاه دیگر این است که نگاه کنیم به ضعف‌ها بگوییم آقا فایده‌ای ندارد، ببین، نگاه کن، ببین چه ضعف‌هایی داریم ما، فایده ندارد، نمی‌شود کاری کرد! یا بنشینیم دست روی دست بگذاریم، یا نق بزنیم، یا فریاد علیه آن بزنیم یا ضعف‌ها را با صدای بلند چند برابر بزرگ کنیم. این نگاه، است. 🔸 بله ضعف هست منتها شما با نگاه انقلابی به ضعف‌ها نگاه کنید چرا با نگاه ارتجاعی نگاه کنید؟! 🔺 در همین رابطه، این کلیپ از استاد صفایی حائری را هم ببینید. 🎬 @Mostazafin_Tv
⭕️ ریشه‌ی فقر، بی‌عدالتی است! ✍ حجت‌الاسلام 🔹درود خدا بر ‎ علیه السلام که فرمود: همانا خدا، تمامى مال‌ها را تقسيم كرده و حق هر مستحق را از خاصه و عامه و فقير و مسكين و اصناف ديگر مردم را، به آنها داده است. سپس فرمود: اگر در ميان مردم حكمفرما باشد، همه، بى نياز شوند. و باز فرمود: عدالت، از عسل شيرين‌تر است و عدالت را پيشه نكند، جز كسى كه عدالت را خوب بداند. (اصول كافى،ج ۲،ص ۴۹۵) 🔺بنابراین نیازمندی و عده‌ای طبیعی نیست؛ ریشه نیازمندی بی‌عدالتی است؛ اگر عدالت باشد، عموم مردم بی‌نیاز می‌شوند. 🔹 در روایتی دیگر از امام کاظم(علیه‌السلام) آمده که در تفسیر «فیحیي به الأرض بعد موتها»(روم: ۲۴) فرمودند: ‏لیس یُحییها بِالقَطْرِ و لکنْ یَبعَثُ اللهُ رِجَالًا فَیُحْیُونَ العَدلَ فَتُحیَا الْأرضُ لِإِحْیَاءِ العدلِ و لَإِقَامَهًْ الْحَدِّ لِلَّه. (الکافی،ج۷،ص۱۷۴) 🔸 احیای زمین دو مرحله دارد: نخست بعثت الهی مردمانی برای احیای عدل و سپس احیای زمین به خاطر احیای عدل و اقامه حد. 🔺 بیش و پیش از ، باید در پی و در اندیشه ‎ باشیم! 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ فقط با مردمی‌سازی به عدالت می‌رسیم! نماینده مردم تهران در مجلس: 🔹بلافاصله بعد از اجرای ، مردم را می‌بینید؛ «والرعية سواد يستعبدهم العدل» (امام علی (ع) ميزان الحكمه، ج ٢) حکومت و حکم‌رانی، آن روی سکه است. در مطالبه و پیگیری عدالت؛ می‌رسیم به راهکار مردمی شدن. 🔸 چرا ایجاد می‌کنید؟ خودکامگی در هر شکلش ضدمردم و ضد عدالت است، باشه، هیئت وزیران باشد، هرچه می خواهد باشد. خودکامگی وقتی حاصل می شود که عدالت مسئله نباشد. 🔹 حضرت آقا می‌گویند حکومت امام زمان، یک حکومت صد در صد مردمی است، یعنی امنیتش هم به دست مردم است، فرهنگ و اقتصادش هم به دست مردم است علم و فناوری هم به دست مردم است. 🔸امروز کشور مطلقا مشکل فقر منابع ندارد؛ هیچ گونه فقری. نه فقر انسانی، نه فقر علمی، نه فقر نقدینگی؛ هیچ کدام؛ مسئله ما اصلا کمبود نیست. 🔺مسئله را از عدالت برده‌ایم به یک جاده خاکی دیگر ، حالا می دویم حلّش کنیم! چه در فرهنگ چه در اقتصاد و چه در سیاست. 🎬@Mostazafin_Tv
⭕️ امام کاظم (ع) هزینه‌های کدام کارش را می‌دید؟! 🔹حضرت موسی بن جعفر را پانزده سال یا ده سال در حبس نگه می‌دارد آیا برای اینکه نماز می‌خواند؟ ... 🔸 هارون و مامون خودشان نماز می‌خواندند. امام جماعت هم بودند، امام جمعه هم بودند، برای اینکه نماز می‌خواند ... گرفتند ایشان را؟! برای اینکه یک سید، اولاد پیغمبری است یا امامی است؟! برای اینهاست؟ 🔹نه، برای این است که حضرت موسی بن جعفر مخالف با رژیم بوده است، با آن رژیم طاغوتی مخالف بوده. 🔸مخالفتش با رژیم، اسباب گرفتاری‌اش بوده، نه اینکه یک آدمی بوده است چون نماز می‌خوانده، گرفتند او را؛ چون آدم خوبی [بوده‌]، چون که پسر پیغمبر بوده. 🔹 آنها پیغمبر را فریاد می‌کردند در اذانشان و پیغمبر را ثنا می‌کردند، لکن وقتی مخالف رژیم می‌بینند این آدم هست، باید بگیرند حبسش بکنند. امام خمینی (ره)؛ ۳۰ مهر ۱۳۵۷ 🎬 @Mostazafin_Tv
⭕️ اجرای حکم وحید اشتری را از طریق عفو یا اعاده دادرسی متوقف کنید. 📝 نامه شخصیت‌های سیاسی-فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی به رئیس قوه‌ی قضاییه درباره محکومیت وحید اشتری جناب آقای اژه‌ای ریاست محترم قوه‌ی قضائیه سلام علیکم 🔹یک روز پس از سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ، فعال عدالت‌خواه، برای اجرای حکم حبس به شعبه‌ی اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب تهران فراخوانده شد. تقارن عفو چند ده‌ هزار نفری محکومان با احضار آقای اشتری جهت اجرای احکامی که در روند صدور آن‌ها نیز ابهاماتی وجود دارد، تلخ و دلسردکننده است. 🔸برخی امضاکنندگان این نامه، چه بسا با بخش زیادی از مواضع و کنش‌های سیاسی آقای اشتری همراه نباشند، اما همگی چنین برخوردی با یک فعال اجتماعی را به دور از مصالح جامعه دانسته و با آن مخالف هستند. چنین برخوردی ممکن است با دلسرد و بدبین کردن بخش‌هایی از جوانان و دانشجویان علاقه‌مند به انقلاب، جایگاه رفیع دستگاه عدلیه را در نظر آنان مخدوش کند. 🔹بنابراین امضاکنندگان درخواست دارند که اجرای احکام وحید اشتری از طریق درخواست عفو یا تجویز اعاده‌ی دادرسی توسط جناب‌عالی متوقف شود. 🔻فهرست امضاکنندگان: ١ - حجت الاسلام و المسلمین قنبریان؛ خطیب و استاد حوزه ۲ - سید مجید امامی؛ دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ۳- روح الله ایزدخواه؛ نماینده مجلس شورای اسلامی ۴- سینا کلهر ؛ معاون وزیر ورزش و جوانان ۵- وحید یامین پور؛ معاون وزیر ورزش و جوانان ۶- محمد مهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی ۷- محمد حسن روزی طلب؛ مدیر مسئول روزنامه ی ایران ۸- حامد با مروت نژاد؛ مدیر شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران ۹ - حجت الاسلام و المسلمین جلیل محبی؛ دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر ۱۰ - سجاد صفار هرندی؛ رئیس پژوهشکده ی فرهنگ و هنر اسلامی ۱۱ - حجت الاسلام و المسلمین سید علی موسوی؛ رئیس پژوهشکده ی تبلیغ و مطالعات اسلامی ۱۲- میثم مهدیار؛ استاد دانشگاه و معاون پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ۱۳ - حجت الاسلام و المسلمین مجتبی نامخواه؛ دبیر کارگروه اجتماعی پژوهشکده ی تبلیغ و مطالعات اسلامی ۱۴ - علی محمد مؤدب؛ مدیر عامل مؤسسه ی شهرستان ادب ۱۵- علی جعفری؛ قائم مقام سازمان راهداری وزارت راه و شهرسازی ۱۶- مسعود براتی؛ معاون سازمان سرمایه گذاری ایران ۱۷- مسعود ملکی؛ مدیر مدرسه ی سینمایی ماه ۱۸- رضا جوهر چی؛ تهیه کننده و فعال رسانه ای ۱۹ - امین سلیمی؛ مدیر بخش چندرسانه ای خبرگزاری ایرنا ۲۰ - امیر حسین ثابتی؛ فعال سیاسی ۲۱- سیدحسین شهرستانی؛ معاون پژوهشی پژوهشکده ی فرهنگ و هنر اسلامی ۲۲ - مصطفی زالی؛ استاد دانشگاه تهران ۲۳ - مجید سلیمانی؛ استاد دانشگاه تهران ۲۴ - حجت الاسلام و المسلمین مجتبی عرب؛ رئیس بنیاد نهضت سازمان تبلیغات اسلامی ۲۵- حجت الاسلام و المسلمین سید سعید لواسانی؛ امام جمعه ی سابق لواسانات ۲۶- مهدی مهرپور کارشناس اقتصادی و سردبیر پایگاه خبری - تحلیلی «نود اقتصادی» ۲۷- علیرضا مهری؛ سردبیر پایگاه خبری - تحلیلی «نسیم آنلاین» ۲۸ - محمد علی فراهانی؛ رئیس امور پژوهشهای حقوقی معاونت حقوقی ریاست جمهوری ۲۹- حسین درودیان؛ اقتصاددان ۳۰- حامد نیکونهاد استاد دانشگاه و وکیل پایه یک دادگستری ۳۱- میلاد گودرزی فعال رسانه ای عضو کمیته ی سلامت اداری وزارت اقتصاد ۳۲- محمد مهدی سیار؛ شاعر و استاد دانشگاه ۳۳- میلاد عرفان پور؛ شاعر و رئیس مرکز موسیقی حوزه ی هنری انقلاب اسلامی ۳۴- محمد محسن فیضی پور؛ سردبیر خبرگزاری «دانشجو» ۳۵- محمدرضا وحید زاده؛ شاعر و نویسنده ۳۶ مرتضی کیا؛ فعال سیاسی ۳۷- سید علی سیدان؛ سردبیر مجله ی سوره ۳۸- پژمان عرب؛ سردبیر نشریه ی روایت پیشرفت ۳۹ - سیدیزدان حبیبی؛ سردبیر رسانه ی «ازما» ۴۰ - حامد هادیان؛ فعال رسانه ای ۴۱- علیرضا معادی؛ فعال فرهنگی ۴۲- احمدرضا بلیغ؛ فعال رسانه ای و پژوهشگر اجتماعی ۴۳- میثم رمضانعلی؛ فعال رسانه ای ۴۴- جواد شیخ الاسلامی؛ شاعر و فعال فرهنگی ۴۵ - حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی؛ رئيس مؤسسه ی پژوهشی معنا ۴۶- فرهاد بیضایی؛ کارشناس اقتصادی ۴۷- علیرضا کمیلی فعال بین الملل و جهان اسلام 🎬 @Mostazafin_TV