eitaa logo
مستضعفین تی‌وی
6.6هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
3.2هزار ویدیو
26 فایل
🌐 وبسایت http://www.Mostazafin.TV ✅ تلگرام t.me/Mostazafin_TV ✅ اینستاگرام instagram.com/Mostazafin_TV 📺 آپارات aparat.com/Mostazafin_TV 📲 ارتباط با مدیر کانال: 🆔 @VoiceOfMostazafin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ باغی که با خون مردم دنیا آبیاری می‌شود! 🔹 بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه : «اروپا مانند باغ است و بقیه کشورهای دنیا مانند جنگل هستند و جنگلی‌های وحشی به باغ‌های زیبا حمله می‌کنند! پس باغبان باید از باغ محافظت کند و به جنگل برود!» 🔸 هیچ چیزی بهتر از حرف‌های اخیر جوزپ بورل نمی‌توانست نشان دهد که خوی و در غرب هنوز زنده است. 🔹 کافیست کمی نور بیاندازید روی تاریخ تاریک غرب؛ تا ببینید چشمه‌های شر و شرارت از کجا می‌جوشد؛ این باغبان‌هایی که بورل می‌گوید سرگرمی‌ اجدادشان نبرد گلادیاتورها بوده؛ و این باغ همان‌ جایی‌ست که سرزمین قوم و ؛ که حالا یکی‌شان شده نام یک بیماری‌ روانی (وندالیسم) و دیگری ضرب المثل است در وحشی‌گری! 🔺 کمدین معروف آمریکایی -که اصالتی آفریقایی دارد- گوشه‌ای از این تاریخ تلخ را با زبان طنز روایت می‌کند. 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ این روزها بیشتر پَر جمع کنید! 🖋 حجت‌الاسلام : 🔹 دان تومازلو در کتاب «امیدواری آموخته شده»، رابطه افکار مثبت و منفی را مانند متعادل نگه داشتن ترازویی که یک کفه آن سنگریزه و در کفه دیگر آن پَر قرار دارد معرفی می‌کند. 🔸 تومازلو معتقد است نیرومندترند، چرا که گرایش بیشتری به آنها داریم؛ آنها مثل سنگریزه‌اند! افکار مثبت مثل پَر هستند. آنها می‌توانند از سنگریزه‌ها سنگین‌تر شوند اما برای این کار به پرهای زیادی نیاز داریم. 🔹 احتمالا این واقعیت روانی را این روزها در هجوم (و بعضا جعلی) و افکار منفی در درون خود می‌بینی؛ که مثل سنگریزه‌اند و کفه تعادل را به هم می‌زنند! 🔸 پیرامونت بیشترند؛ اما مثل پَر‌اند، هم سبک‌اند و اندازه آن اخبار منفی درونت جذب نشده و وزن درست نمی‌کنند، هم حوصله جمع آوری و پردازش‌شان را نداری! 🔹 یکی از اصول جمع کردن و به رخ کشیدن بیشتر پَرهاست. پالایشگاه فراسرزمینی ایران برای شکستن تحریم یک پَر! پَرها زیادند، اما در باد! شروع به جمع آوری کن... 🔺 خواستی به مباحث مهارت امیدبانی هم رجوع کن. 🔺@m_ghanbarian 🎬 @Mostazafin_TV
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ جدال دو اسلام بر سر آزادی زن 🔹گوردین ترولر مستندساز آلمانی به همراه همسرش کلود دفارژ، اواخر سال ۵۸ به ایران می‌آیند. 🔸آنها چند سالی‌ست «وضعیت زنان در جهان» را سوژه مستندسازی‌شان کرده‌اند،و حالا یک‌سال پس از پیروزی به ایران آمده‌اند تا وضعیت زنان ایرانی را در دوگانه‌ی و به تصویر بکشند. دوگانه‌ای که باعث جدال بین و شده است. 🔹اما مشاهدات میدانی و گفت‌وگوها،تصویر ذهنی‌شان را به هم می‌ریزد. 🔸آنها که پیش از انقلاب هم چندبار به ایران سفر کرده بودند، این‌بار با وضعیت جدیدی مواجه می‌شوند؛ زنانِ باحجابِ پس از انقلاب اسلامی، به شدت سیاسی هستند؛در فعالیت‌های اجتماعی حضور پرشوری دارند و در حوادث مختلف نقش‌آفرینند. 🔹ترولر در توصیف این وضعیت می‌گوید: از زمانی که مذهب به مرکز بدل شده، در حال پیشروی هستند؛ در اسلامی که ارائه می‌دهد آنچه پیشتر برای زنان خلاف مذهب دانسته می‌شد حالا می‌تواند به‌نام اسلام مطالبه شود.[و این یعنی] جدال اصلی بین دو نوع قرائت از اسلام است؛ و ! و مبارزه توده‌ها در انقلاب اسلامی هم نه فقط با شاه بلکه با اسلام تحریف شده بود. 🔸تولد دوباره‌ای که برای زنان به ارمغان آورده،افق نویی به روی کارگردان باز می‌کند تا او هم اسم مستندش را بگذارد: «آزادی با حجاب» 🔺پ.ن: همان اسلام ناب و اصیلی که سال ۵۷ بر جذابیت غلبه کرد و جوانان را به میادین مبارزه با انواع کشاند، هنوز هم می‌تواند کارگشا باشد؛کافیست برگردیم به اسلام ناب... 🎬 @Mostazafin_Tv
⭕️ چه کسی معترضین را به خیابان می‌کشاند؟! 🔹 این روزها رفتار رادیکال برخی از در ایران، بعضی‌ها را دچار بُهت و حیرت می‌کند. اما تعجبی ندارد؛ همه‌ی این رفتارها طبیعیست! طبیعت این است! 🔸 در نئولیبرالیسم میدان‌دار است، و هم قاعده بازی و شرط حیات در این بازار است! 🔹 اگر می‌بینید برای بوسیدن و رقصیدن و بغل کردن می‌خواند، یا برای همسفره شدن با جنس مخالف در دانشگاه حالت جنگی می‌گیرد، او دارد طبق قاعده بازار عمل می‌کند! ♦️ دکتر یوسفعلی اباذری استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران توضیح می‌دهد که چطور میل به آزادی جنسی هم رقابتی می‌شود. 🔸 او می‌گوید ، لذت‌جویی و جزئی از شخصیت و لازمه‌ی انسان نئولیبرال است برای اینکه در رقابت کم نیاورد! 🔹 حالا آزادی جنسی هم یکی از این عرصه‌های رقابت برای انسان نئولیبرال است. به‌خاطر همین یک روز دغدغه‌اش حضور زنان در ورزشگاه است، روز دیگر آزادی پوشش می‌خواهد؛ و روزی دیگر آغوش رایگان می‌دهد. 🔸 سوژه نئولیبرال حتی را عرصه رقابت می‌بیند و سعی می‌کند با قدرت رسانه مطالبات اصلی معترضین را به نفع خودش تحریف کند. 🔹 او در این رقابت نه تنها نسبت به آرمان‌های اجتماعی مثل مبارزه با حساسیتی ندارد که حتی دغدغه استقلال وطن هم ندارد و به طور کاملاً طبیعی از بیگانه مطالبه و جنگ علیه کشورش می‌کند. 🔸 و اگر از گریزان است چون پرسشی ندارد که دنبال پاسخ باشد. آرمان‌‌ش لذت‌جویی و منفعت‌طلبی‌ فردی است و این آرمان‌ها اساساً قابل گفت‌وگو نیستند. در بهترین حالت، مذاکره می‌کند برای تحقق آرمان‌هایش. 🔹 با این همه او فقط یک سوژه است. بخش عمده‌ای از این سوژه مخلوق و محصول سیاست‌های نئولیبرالی در کشور است. وقتی عرصه‌های مختلف حکمرانی‌ از اقتصاد گرفته تا آموزش و سلامت تقدیم ایده‌های نئولیبرالی شود، می‌توان انتظاری جز خلق انسان نئولیبرال داشت؟! آن‌گاه اوست که تو را مجبور می‌‌کند در فرهنگ و سیاست‌خارجی هم در زمین نئولیبرالیسم بازی کنی! و گرنه در اقتصاد و معیشت و امنیتت دچار بحران می‌شوی! 🔸 تا حکمرانی را از دست نئولیبرالیسم آزاد نکنی او همین‌طور پیش می‌آید و تو باز می‌رسی بر سر دو راهی. و این‌بار معیشت و امنیتت را به آزادی جنسی می‌خواهد گره بزند. 🔺 پ.ن: همان‌طور که مشخص است منظورمان همه معترضین نیست، بلکه صحبت از کسانی‌ست که به نوع رفتارها و شعارهایشان اشاره شد. 🔺 فیلم کامل سخنرانی دکتر اباذری (۲۸ آذر۹۷) را از اینجا می‌توانید ببینید. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️شهادت ارثی است که از اولیا به ما می‌رسد. ◀️ امام (ره): 🔹از باکی نیست. اولیای ما هم شهید شدند یا مسموم شدند یا مقتول. اولیای ما هم بعض از آنها در حبس و بعض از آنها در تبعید به سر بردند. 🔸برای هر چه بدهیم کم دادیم. و جانهای ما لایق نیست. بدخواهان ما گمان نکنند که جوانهای ما از مُردن، از شهادت، باکی دارند. شهادت ارثی است که از اولیای ما به ما می‌رسد. 🔹آنها باید از مردن بترسند که بعد از موت را فنا می‌دانند. ما که بعد از موت را از این حیات می‌دانیم چه باکی داریم. خائنها باید بترسند، خادم‌های به اسلام خوفی ندارند. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ پاسخ امام به تروریست‌هایی که می‌گفتند کار خودشان است! 🔸 به آن معنا که این‌ها بخواهند، بکنند این آزادی داده نخواهد شد. اجازه نمی‌دهد که ما آزاد بگذاریم که هر کس هر غلطی بخواهد بکند؛ هر کاری می‌خواهد بکند که بکشد به خاک و خون. 🔹 حالا چند ماه است که نصیحت شده است، توصیه شده است، التماس شده است؛ این‌ها اهل این نیستند که با نصیحت دست از کار خودشان بردارند. 🔸 حالا هم اعتراض کرده‌اند که خود شماها دارید این کارها را می‌کنید. نظیر آن‌ها که در پریروز و در چند روز پیش از این خرابکاری کردند، بعد گفتند که خود مردم این کارها را کردند! خودشان ایجاد می‌کنند، بعد گردن این‌ها می‌گذارند. 🔹 می‌گویند خود شما، خود پاسدارها، مردم را کشتند. در صورتی که سر پاسدارها را بریدند! سر مردم را بریدند! 🔸 با این‌ها نمی‌شود با آشتی و با مصالحه رفتار کرد، با این‌ها باید با رفتار کرد، و با شدت رفتار می‌کنیم ان‌شاالله. 🔺 (ره)؛ ۲۷ مرداد ۱۳۵۸، در واکنش به جنایات گروهک‌های در پاوه 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ شما باید پاسخگو باشید؛ الان مدعی شده‌اید؟! ➖سخنان خانم دکتر خدادادی در اجتماع پزشکان در آمفی تئاتر نظام پزشکی مشهد: 🔹 اسم خودتان را می‌گذارید پزشک؟! پزشکی که از درون جامعه خودش خبر ندارد چطور ادعای نخبگی می‌کند؟! بخشی از مشکلات جامعه را خود شما ایجاد کردید! شما باید باشید! 🔸 می‌گویید برای ایران! جنگ بشه ببینیم کدومتون مردید برید وسط میدان؟! کرونا چندتاتون رفتید وسط کارتون خواب‌ها؟! 🔹 این مردم در حوزه‌ی پزشکی و نظام سلامت مشکلاتشان فراوان است، تو به عنوان چرا برای تامین دارو بچه‌های حتی یک بیانیه تا حالا نداده‌ای؟ داروی استامینوفن توی بازار نیست، توی نظام پزشکی چرا یک بیانیه نمی‌دهی؟ چرا مطالبه نمی‌کنی؟ مطالبه‌ات شده روسری؟! 🔸 خب الان دردت این بود که بیای اینجا روسری برداری؟ خب الان آروم شدی؟ برو پیگیر مسائل مردم بشو! ببینم می‌توانی؟! 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ مبارزه‌های صوری؛ آزادی‌های صوری! 🔸 در نظامِ اجتماعی اسلام، روی نقش و در ایجاد شرایط نامساعد برای رشد فضیلت‌ها و شرایط مساعد برای رشد کفر و فساد تکیه شده است؛ "کاد الفقر ان یکون کفرا" 🔹 بنابراین، ما روی مبارزه با فقر و ظلم و اقتصادی و به عنوان منشاء این تبعیض‌ها سخت تکیه داریم. 🔸 ما معتقدیم با بودن تبعیض اقتصادی و استثمار در یک جامعه بسیاری از صوری و باسمه‌ای است و حقیقت ندارد. 📚آزادی، هرج‌ومرج، زورمداری؛ شهید بهشتی، ج۲، ص۱۷ 🆔 @beheshtium_ir 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ به اسم آزادی‌خواهی، برای تروریست‌ها عزا می‌گیرند! 🔸 با اسم ، خائنان شروع کردند به فعالیت و توطئه‌چینی. همین خائن‌ها را به وجود آوردند. و همین هستند که برای توطئه‌گرها عزا می‌گیرند. 🔹 آن‌هایی که جوان‌های ما را سر بُریدند حرفی نیست؛ جنایتکاران را می‌کنند برایشان نوحه‌ می‌گیرند! 🔸 خدای تبارک و تعالی در موضع عفو و رحمت، رحیم است؛ و در موضع ، انتقام‌جو. 🔹 اَشِدَّاءُ عَلَی الکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ. نسبت به توطئه‌گرها، اشداء، ، با مشت گِره کرده، به دستور با شدت عمل می‌کنیم؛ ♦️ از اینکه در روزنامه‌های خارج از ایران، برای ما چیزی بنویسند. ما نمی‌خواهیم وجاهت در خارج کشور پیدا بکنیم. ما می‌خواهیم به عمل کنیم، و خواهیم کرد. 🔺 صحیفه امام خمینی، ج ۹، ص۲۸۲ و ۳۴۴ 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ زن چگونه ابزار سرکوب می‌شود؟! 🎙 دکتر : 🔹 زن در جوامع به عنوان کالایی اقتصادی است که به میزان جاذبه جنسی‌اش خرید و فروش می‌شود. 🔸 زن را به این شکل در آورد تا دو کار از او بکشد: ➖ یک. جامعه در هنگام فراغت (با مشغول شدن به این جاذبه جنسی) به و شدنش فکر نکند و نیاندیشد که «از طرف کی و برای چی این همه رنج می‌بریم؟!»؛ و نگذارد و کارمند و روشنفکر در لحظات فراغت، به اندیشه‌های ضدطبقاتی و ضدسرمایه‌داری بپردازند. نیز در این راه و بر اساس سفارش سرمایه‌داری، سکسوالیته را محور قالب‌ها و آثار هنری قرار داد. ➖ دو. زن را در آگهی‌ها و می‌نشاند تا ارزش‌های تازه‌ای بیافریند و نظرها را به مصارف بیشتر و تازه‌تر جلب کند. و از طرف دیگر احساس‌های بزرگ و معنوی که منافع سرمایه‌داری را به خطر می‌اندازد از بین ببرد. 🔺چنین بود که زن به شکل ابزاری برای هدف‌های و و نابود کردن ارزش‌های متعالی و تغییر تیپ جوامع «اخلاقی» به جامعه «مصرفی و پوچ» درآمد. 📚فاطمه فاطمه است؛ دکتر علی شریعتی، ص۱۰۵و۱۰۶ 🎬 @Mostazafin_TV
🔸حجله محقر، پرچم ایرانی که انگار از جنس کاغذ است، خانه آجری لخت و عکس شهید جوانی که توی حجله دارد مظلومیتش را فریاد می‌زند. 🔹این حجله شهید است، در غایت سادگی و تنگدستی 🔸آن‌وقت عده‌ای که سر سفره و وزارت خارجه انگلیس و آمریکا نشسته‌اند به این بچه‌ها می‌گویند مزدور. چه دنیای کثافت و وقیحانه‌ای دارند.. می‌بینی؟ 🆔@maktub_at 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ حد آزادی کجاست؟! 🔹 از طریق تسهیل یک انتخاب، و دشوار کردن انتخابی دیگر، روی فرد اثر می‌گذارد. 🔸 طبق حدیث «کاد الفقر ان یکون کفرا»، فقری که در اثر حاکمیت روابط ظالمانه اقتصادی گریبان یک فرد را می‌گیرد، او را به کفر نزدیک می‌کند نه مجبور. 🔹 محیط اجتماعی نقش آسان‌کننده يا دشوار‌کننده تغییرات دروني دارد؛ از اين رو، در هدايت يک جامعه به سوي فلاح، نمی‌شود به وضع محيط اجتماعی به کلی بی‌اعتنا بود... به این ترتیب مساله و در اسلام مطرح می‌شود. 🔸بنابراین در نظام اسلامی آزادی‌های اجتماعی حدودی دارد: ➖اول، یک فرد تا آنجا اعمال شود که به آزادی دیگران ضربه نزند. ➖دوم، آزادی‌هايی که محیط را فاسد می‌کند و زمينه‌ها را برای رشد فساد در جامعه آماده می‌کند، است. 🔺 برشی از صحبت‌های در مناظرات تلویزیونی با موضوع «آزادی، هرج‌و‌مرج، زورمداری» در سال ۶۰ 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹این خانه پدری است، همان پدری که قهرمانانه مقابل جنازه پسرش اشک نریخت، پدری که را دیده، و را دیده. آجرهای این خانه ساده، شما را هم یاد آن عکس معروف جماران می‌اندازد؟ جماران با آن دیوارهای آجری و با آن کفش‌های انباشته مقابل درب ورودی. 🔸امام گفت همین تا آخر خط با ما هستند، آقازاده‌ها و سلبریتی‌ها و همه آنها که سالها از قبل انقلاب خورده‌اند همه حالا لگد پرانی می‌کنند و آنها که پای انقلاب مانده و هزینه از جان و مال و فرزند می دهند همین پابرهنه‌هایند. 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ غارت و بی احترامی به لباس زن مسلمان، ارتش بریتانیای کبیر را زمین گیر کرد! 🔸غارت و بی‌احترامی به «لباس زن» قبلا هم در تاریخ معاصر ما ماجرا آفریده. بی‌احترامی به لباس زن مسلمان قبلا انگلیس را هم از بوشهر بیرون انداخته بود. در جریان جنگ جهانی اول و حمله انگلیس به کشور اسلامی عثمانی و پس از فتوای جهاد علمای نجف، رئیسعلی هرچه تلاش کرد نتوانست حمایت خوانین بزرگ جنوب را برای قیام علیه انگلیس جلب کند، تا اینکه یک اتفاق می‌افتد. 🔹انگلیسی‌ها به منزل حاج علی تنگکی، هم‌پیمان رئیسعلی و کدخدای تنگک و ریشِهر (آن زمان دِهی در جوار شهر و حالا یکی از محلات بوشهر) حمله می‌کنند. حاج علی و چند تن از تفنگچی‌هایش بعد از زد و خورد با انگلیسی‌ها و مجروحیت، سه روز در امامزاده عبدالمهیمن محاصره شده و نهایتا دستگیر و به زندانی در هند تبعید می‌شود. 🔸 بعد از دستگیری حاج علی، انگلیسی‌ها خانه حاج علی را غارت می‌کنند و سربازان ایرانی و هندی ارتش انگلیس «صندوق لباس زن» حاج علی را غارت کرده و در بازار بوشهر به فروش می‌گذارند. این اتفاق مثل کبریتی در انبار باروت بود. خبر این اتفاق کل شهر بوشهر را علیه انگلیس بلند می‌کند. مردم خشمگین سر به شورش و اعتراض می‌گذارند. علما در مساجد منبر می‌‍روند. 🔹پاره‌ای تجار معاملاتشان با انگلیس را قطع کرده و خوانین دشتستان و تنگستان، که با انگلیسی‌ها تجارت داشتند و امنیت راه‌ها را برای کاروان‌های تجاری انگلیسی تامین می‌کردند به ایشان نامه می‌زنند و از اعلام جنگ و پایان همکاری خبر می‌دهند. بعد از این اتفاق است که حملات نظامی علیه انگلیسی‌ها در بوشهر آغاز می‌شود. 🔸انگلیسی‌ها حتی در مرداد ۱۲۹۴ش با اعزام نیروی نظامی و اشغال کامل شبه جزیره بوشهر هم نمی‌توانند مانع حملات تنگستانی‌ها، چاه‌کوتاهی‌ها و دشتستانی‌ها به بوشهر شوند. به دلوار هم حمله می‌کنند و شکست خورده باز می‌گردند. شهریور ۱۲۹۴ش رئیسعلی را ترور می‌کنند، ولی باز حملات متوقف نمی‌شود. 🔹 نهایتا بعد از هزاران نفر تلفات، به اشغال بوشهر پایان داده و نیروهایشان را از بوشهر خارج می‌کنند؛ پرچم انگلیس در بوشهر پایین آمده و پرچم ایران بالا می‌رود. ماجرای غارت صندوق لباس زن حاج علی اردیبهشت ۱۲۹۴ بود و خروج انگلیسی‌ها از بوشهر و بالا رفتن مجدد پرچم ایران در مهر ۱۲۹۴. تابستان ۱۲۹۵ هم حاج علی و خالوحسین و باقی اسرای ایرانی آزاد می‌شوند. 🔸 دست گرفتن «لباس زن مسلمان ایرانی» یک بار انگلیسی‌ها را از جنوب ایران پرت کرد بیرون، آیا این بار هم از غرب ایران پرتشان می‌کند بیرون؟ گویا علیرغم تطورات تاریخ و قوانین حاکم بر جوامع، برخی قوانین حاکم بر جامعه ایرانی قدرت صد سال پیششان را دارند. 📝خشونت طلب 🆔 @makshufateita 🎬 @Mostazafin_Tv
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ پیوند احساسات؛ از زنان روستای لرده در دشتستان تا تماشاچیان آرژانتینی در ورزشگاه آزتکای مکزیکو سیتی 🎧 پادکست صوتی «دِی‌رضا و دیگو» 🔸 انگار دیه‌گو زاده شده بود برای یک رسالت؛ برای بازگرداندن غرور ملتی که انگلستان بر زمین زده بود؛ برای به اهتزاز درآوردن پرچمی که در فالکلند به خاک افتاده بود؛ دیه‌گو هم مثل دِی رضا ساعت لندن را ناکوک کرد و خواب ملکه را آشفته! 🔹 دی رضا بعد از دهه‌ها شادمان شد، آخرین گلوله را به آسمان شلیک کرد؛ همراه با او ویلیام والاس اسکاتلندی و گاندی هندوستانی و تمام آزادی خواهان ایرلندی هم فریاد آزادی سر دادند. 🔸 دی رضا راضی بود و خرسند، رسالتش این بود که در روزگاری که وطن می‌خوار بسیار داشت و غم‌خوار کم، روزگاری که شیر پرچم، رنجور و ناتوان بود در مقابل سه شیر پرچم بریتانیا، مینار او و ۹ زن دشتستانی بشود بیرق وطن 🔺دی: مادر به گویش بوشهری 🔺 مینار: نوعی روسری محلی و سنتی زنان 🖋🎙: 🎬 @Mostazafin_Tv
⭕️این داستان صوتی زیبا را به مناسبت مسابقه‌ی فوتبال ایران و انگلیس بشنوید. 🎧 دِی‌رضا و دیگو 🔸داستانی با پیوند حماسه زنان لرده (در هم کوبیدن سپاه انگلیس توسط چند زن دشتستانی در کوه گیسکان) و فینال جام جهانی ۱۹۸۶. 🎬 @Mostazafin_Tv
⛔️ تحجر جاده صاف کن غربزدگی جوانان! ✍️ 🔹 امام خمینی استفاده از فضای آزاد کشور پس از انقلاب توسط جوانان و بیان اندیشه های‌شان را خوش بینانه تحلیل و بخاطر تپیدن دل آنها برای اسلام می‌شمارد و از انگ زنی به آنها ( و منحرف خواندن) منع می‌کند. 🔸 تصحیح انحرافات احتمالی آنها باید توسط روحانیت با الفت و پدری کردن و دوری از پرخاشگری و کنار زدن آنها باشد. حتی اگر قبول نکردند هم مایوس نشوند و از خطاها و اشتباهات کوچک آنها بگذرند. 🔹 یکبار یکی از فقهای یکی از همین جوانان را کمونیست خواند، امام نه برای او، بلکه برای کل شورای نگهبان نامه زد و این کار را مغایر شأن شورای نگهبان خواند و از منبری پرخاشگوی شدن آقایان حذر داد.۱ 🔸 امام رعایت نکردن این تذکر از سوی علماء و روحانیون را موجب اتفاقی بدتر از التقاط می‌داند: افتادن در دام لیبرال‌ها و ملی‌گراها و یا چپ و منافقین! https://t.me/ghanbrian_rasane/31 🔹 اگر درصدی از جوانان‌مان به دام افتادند حق نداریم بپرسیم سهم پرخاشگری برخی روحانیون تریبون دار و مناصب خاص در کنار زدن و انگ زدن چقدر است؟! 🔸 وقتی رسانه‌های معاند برخی تعابیر ناسزا و غیر دقیق را ضریب داده از برخی علماء، منبری پرخاشگوی به جامعه معرفی کرده و شکاف با جوانان را می‌افزاید؛ آیا نباید تذکرات (حتی از متعلقین به ) در تصحیح رویه‌ها اثر کند؟! ................................ ۱. farsi.rouhollah.ir/library/sahifeh-imam-khomeini/vol/21/page/612 🆔 @m_ghanbarian 🎬 @Mostazafin_Tv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ چرا می‌خواهند ورزشکارهای ما را مأیوس کنند؟! 🔹 در دیدار با جمعی از ورزشکاران؛ ۱۲ آبان ۵۸: 🔸الآن دست‌هایی در کار است که ملت ما را مایوس کند.اگر روح پیدا بشود در یک جامعه‌ای، آن جامعه سست می‌شود و نمی‌تواند به پیروزی برسد. 🔹این خوف درشان پیدا شده که دیگر امکان ندارد بتوانند باز آن خودشان را اعاده بدهند؛پس چه بکنند؟ 🔸هر جا توانستند عملًا خرابکاری کردند، مثل ، ، اینجاها جنایت بزرگی کردند؛ و منظور این است که مایوس کنند شما را. آنجا هم که عملًا دست به کار نمی‌توانند بشوند، شروع می‌کنند با تبلیغات. 🔹این بی‌انصاف‌ها می‌خواهند مایوس کنند شما را، تا به واسطه ایجاد یاس، دست بردارید از کار و بگویند که [بعد از انقلاب] کاری نشده. 🔸ایمانتان را حفظ کنید و از این حرف‌هایی که این‌ها می‌زنند و گفتگوهایی که می‌کنند ابداً خوف به خودتان راه ندهید. 🔹این‌هایی که شلوغ‌کاری می‌کنند باید به آنها یا بی‌اعتنایی کرد یا مشت توی دهانشان زد، تا مملکت آرامش پیدا کند. 🔸شماها با قدرت جسمی و روحی که دارید ابداً به خودتان هیچ یاس راه ندهید که یاس از جنود شیطان است. 🎬 @Mostazafin_Tv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ صدای رعدآسای ملت را چرا نمی‌شنوید؟! 🔹رهبر انقلاب: می‌گویند صدای ملت را بشنوید! صدای رعدآسای ملت در سیزده آبان امسال بلند شد، شنیدید؟ شما بشنوید را. 🎬 @Mostazafin_Tv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ خط انقلاب را از متحجرین جدا کنید! 🎙 : 🔸 از ابتدای شکل‌گیری، با دو رقیب گفتمانی روبرو بوده: جریان و جریان ؛ 🔹 در مقابل آنها انقلاب اسلامی با یک حرف نو روی کار آمد. این حرف نو جمع بین ارزش‌های الهی و اراده مردم بود. یعنی هم اسلام، هم مردم. یعنی جمهوری اسلامی؛ 🔸 اما با جریان تحجر در این چند دهه، باعث شده حرف متحجرین به عنوان حرف انقلاب اسلامی قالب شود! یعنی ما الان نمی‌توانیم دقیقاً بگوییم درباره زن و حجاب، دیدگاه انقلاب اسلامی کدام است و حرف متحجرین کدام؟! 🔹 نخواستیم حرف انقلاب را از هم لباسی‌های خودمان متمایز کنیم، بگوییم مطهری و بهشتی و طالقانی و خمینی اینجوری می‌اندیشیدند اما فلانی‌ها الان دارند جور دیگه‌ای می‌اندیشند. پای هم نوشته شدیم! 🔸 وقتی اینجا قفل شد واضح است که درِ غرب‌گرایی باز می‌شود؛ و هر کسی فکر می‌کند همین راه درست است؛ چیزی که الان با آن مواجه هستیم. 🎬 @Mostazafin_Tv
⭕️ سروده زیبا و حماسی افشین علاء برای تیم ملی ایران بعد از دو ماه خون جگر خوردن در عصر سرد جمعه‌ی آذر ماه لبخند بر لبان وطن گل کرد با عزم تان به عرصه‌ی میدانگاه بسیار طعنه ها که ز نامردان دیدید و بغض خویش نهان کردید شیطان هزار وسوسه کرد اما وجدان هر آنچه گفت همان کردید در اشتیاق گلشن بیگانه خود را به منجنیق نیفکندید وقتی وطن در آتش و خون می سوخت هیزم در این حریق نیفکندید جرم شما چه بود: چرا خواندید با هم سرود ملی ایران را؟! یا این که روی دوش چرا بردید با خود، درفش خاک دلیران را؟! از دست نارفیق نمک نشناس خنجر ز پشت گرچه بسی خوردید نوکیسه بود و باخت در این میدان اما در این قمار شما بردید کاری که در زمین قطر کردید مرهم به جان زخمی میهن شد بدخواه تان شکار نگون بختی در تور پاره پاره‌ی دشمن شد افشین علا آذر ۱۴۰۱ 🎬 @Mostazafin_Tv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙کلر دالی، نماینده‌ی ایرلند در پارلمان اروپا: 🔹از زمان جنگ‌های صلیبی،مردم به هر دلیلی حق دارند که از قیافه‌ی ما هم حالشان به هم بخورد. فرانسه و بریتانیا وقتی‌ مرزهای کشورها را ترسیم می‌کردند، تخمِ بی‌ثباتی را در این منطقه کاشتند. 🔸تا زمانی‌که دیکتاتورها از منافع ما محافظت می‌کردند،هرگز از حمایت از آنها ابایی نداشتیم! چگونه سرنگونی دولت به ثبات منطقه کمک می‌کرد؟ آیا جنگ عراق با ایران باعث امنیت در منطقه می‌شد؟ آیا حمایت از مجاهدین مایه‌ی افتخار ما بود؟ 🔹هرگونه مداخله‌ی غرب از جمله اشغال عراق، فاجعه‌ی تاریک افغانستان، بمباران لیبی توسط ناتو، پشتیبانی از اسلام‌گرایان تندرو در سوریه و نسل‌کشی عربستان در یمن،همگی موج‌های ویرانگری از بی‌ثباتی در منطقه پدید آورد که پس‌لرزه‌های آن تا دهه‌ها ادامه می‌یابد. 🔸کشورهای فروپاشیده،اقتصادهای ورشکسته، آسیب‌ها و کشمکش‌ همیشگی به جا خواهد گذاشت و در پایان دستمان را زیر چانه می‌گذاریم و وانمود می‌کنیم که ما در این رخدادها دست نداشتیم و می‌پرسیم که چگونه ما می‌توانیم ثبات را در منطقه ارتقا دهیم؟حتما دارید شوخی می‌کنید؟! 🎬 @Mostazafin_Tv
⭕️ کارنامه موفق رایگان‌سازی برق و گاز کم‌مصرف‌ها 🔹بر اساس بند «ی» قانون بودجه سال ۱۴۰۰، دولت مکلف شده بود تعرفه آب، برق و گاز مشترکین کم‌مصرف عضو کمیته امداد و بهزیستی را رایگان کند. طبق قانون، دولت باید منابع این طرح را از محل اصلاح تعرفه آب، برق و گاز مشترکان پرمصرف بالاتر از الگوی مصرف تامین کند. 🔸بررسی‌ها نشان می‌دهد در دو ماه بهمن و اسفند سال ۱۴۰۰ که طرح اجرا شده، هزینه رایگان کردن برق کم‌مصرف‌ها نزدیک به ۱۲۸ میلیارد تومان بوده است. به‌عبارتی، هزینه رایگان کردن برق این گروه، ماهیانه نزدیک به ۶۴ میلیارد تومان بوده است. 🔹اما در سمت دیگر نیز، واقعی‌سازی هزینه برق پرمصرف‌ها و بدمصرف‌ها نزدیک به ۱۶۰۰ میلیارد تومان برای دولت درآمد داشته است. این درآمد نه‌تنها هزینه رایگان کردن برق کم‌مصرف‌ها را پوشش داده، بلکه بخشی از زیان وارد شده به دولت از محل ارزان‌فروشی برق به پرمصرف‌ها و بدمصرف‌ها را نیز پوشش داده است. 🔸در بخش گاز نیز، درحالی هزینه رایگان کردن گاز برای کم‌مصرف‌ها از آذر ۱۴۰۰ تا اسفند ۱۴۰۰ حدود ۱۳۲ میلیارد و ۵۱۶ میلیون تومان (ماهیانه ۳۳ میلیارد تومان) بوده که واقعی‌سازی هزینه گار پرمصرف‌ها و بدمصرف‌ها درآمد ۵۰۷ میلیارد تومانی در ۴ماه برای دولت ایجاد کرده است. بدین ترتیب، اجرای طرح رایگان کردن برق و گاز هیچ هزینه مازادی را به دولت تحمیل نکرده است. 🆔 @NavadeEghtesadi 🎬 @Mostazafin_Tv