eitaa logo
معاونت فرهنگی تربیتی مجتمع قرآن و حدیث
1.1هزار دنبال‌کننده
10هزار عکس
2.5هزار ویدیو
676 فایل
اخبار مرتبط با مجتمع عالی قران و حدیث، در این کانال در ج می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
عید قربان یادآور زیباترین نمونه تعبّد انسان در برابر خداوند متعال است. عید قربان، عید فداکاری، ایثار، قربانی و اخلاص است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌟ببينيد| تحلیل رهبرانقلاب از ماجرای قربانی کردن حضرت اسماعیل 🌹انتشار به‌مناسبت عيد سعيد ━━💠🍃🌸🍃💠━━━ 🌹 eitaa.com/tabyinir 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 زندگی با تقوا 🔸 هر وقت ـ خدای ناکرده ـ ما ماندیم، معلوم می‌ شود که کار ما مشکل دارد. یا بی جا خواستیم یا بی جا رفتیم یا قلب کسی را شکندیم یا راه کسی را بستیم یا خیال می ‌کنیم ـ خدای ناکرده ـ از راه حرام و رشوه و روی میزی و زیرمیزی و امثال آن زندگی تأمین می ‌شود! از خدا راستگوتر کیست؟ فرمود؛ هیچ ممکن نیست کسی بخواهد زندگی کند و بماند؛ البته کم و زیاد دارد زندگی، ولی محفوظ است. محفوظ است و برای حوزه‌ های علمی و دانشگاه‌ ها، گذشته از آن وعده عمومی فرمود: ﴿إِنْ تَتَّقُوا اللَّهَ یجْعَلْ لَكُمْ فُرْقاناً﴾.[1] اگر کسی معرفت از درون او بجوشد، او دیگر مشکلی ندارد، همیشه راحت است، فرمود کار این است، فرمود: ﴿وَ مَنْ یتَّقِ اللَّهَ یجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً﴾، آنجا هم فرمود: ﴿إِنْ تَتَّقُوا اللَّهَ یجْعَلْ لَكُمْ فُرْقاناً﴾. 🔸 آنچه که مناسبت روز است، دنیای ما تشنه آن است، وحدت است، این نماز عید قربان و همچنین نماز عید فطر، نُه بار به ما گفتند؛ ائمه دستور دادند؛ بگوییم این روز، است. اگر بیگانه می‌ گذاشت، دشمن می ‌گذاشت، معرفی می ‌شد، آن طوری که اهل بیت معرفی کردند، ما نه سلفی داشتیم، نه تکفیری داشتیم، نه داعشی داشتیم. [1]. سوره انفال، آیه29. 📚 خطبه های عید قربان تاریخ: 1396/06/10 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 تقوای الهی 🔸 «أَسْعَدَ اللَّهُ أَیامنَا وَ أَیامكُم‏»! در همه شئون زندگی اثر خاص خود را دارد. امروز كه روز عید قربان است، در قرآن كریم به عنوان یك اصل مطرح است. وقتی ذات اقدس الهی قربانی فرزندان آدم را مطرح می ‌كند، آن قربانی را مقبول خود می ‌داند كه با تقوا همراه باشد؛ یعنی هم حُسن فعلی و هم حُسن فاعلی، هم مال حلال و هم نیت خالص ﴿إِذْ قَرَّبا قُرْبَانَاً فَتُقُبِّلَ مِنْ أَحَدِهِما وَ لَمْ یتَقَبَّلْ مِنَ اْلآخَرِ﴾. حرف آن برادری كه قربانی ‌اش مقبول بود این است ﴿إِنَّمَا یتَقَبَّلُ اللّهُ مِنَ الْمُتَّقینَ﴾.[1] اگر خود آن عمل با تقوا نبود، یعنی مال حلال نبود یا مال حلال بود ولی قربانی كننده با نبود، با ریا و سمعه بود كه اصلاً آن عمل مقبول نیست. اگر خود آن عمل با تقوا بود، یعنی مال حلال بود و قربانی كننده با اخلاص بود لكن در بخش های دیگر بی تقوایی داشت، عمل او مقبول هست لكن به قبول كمال و كمال قبول نمی ‌رسد ﴿إِنَّمَا یتَقَبَّلُ اللّهُ مِنَ الْمُتَّقینَ﴾. 🔸 آنچه كه به حجاج محترم مربوط است و دیگران هم بخواهند این را احیا كنند، [این است] مستحضرید كه در جاهلیت این قربانی رسم بود، گاهی فرزندانشان را برای بت ها قربانی می ‌كردند اگر سخن از ابراهیم خلیل و اسماعیل ذبیح (سلام الله علیهما) بود قربانی برای خدا بود نه برای وثن و صنم! در جاهلیت از سه راه فرزند كشی رواج داشت: یا دخترها را زنده به گور می ‌كردند بر اساس همان تفكر جاهلی یا فرزند اعم از دختر و پسر را می ‌كشتند برای «خَشْیَةَ إِمْلاق»[2] و گرسنگی و فقر یا فرزند را برای بت ها و صنم و وثن قربانی می ‌كردند. و آن قربانی هایی كه مانند گوسفند و گاو قربانی می ‌شد، گوشتش را به دیوار كعبه آویزان می‌ كردند خونش را به دیوار كعبه می ‌مالیدند. قرآن كریم هم آن سه عمل را تقبیح كرد در سه بخش قرآن كه ﴿لا تَقْتُلُوا أَوْلادَكُمْ﴾[3] سفهاً یا ﴿وَ إِذا بُشِّرَ أَحَدُهُمْ بِاْلأُنْثی ظَلَّ وَجْهُهُ مُسْوَدّاً وَ هُوَ كَظیمٌ﴾[4] و آیه سوم و هم این عمل را تقبیح كرد كه قربانی كردن چیز بسیار خوبی است از سنن ابراهیم خلیل (سلام الله علیه) است، اما دیوار كعبه را به گوشت و خون آلوده نكنید ﴿لَنْ ینالَ اللّهَ لُحُومُها وَ لا دِماؤُهَا وَ لكِنْ ینالُهُ التَّقْوی مِنْكُمْ﴾[5] گوشت و خون به خدا نمی‌ رسد به خدا می ‌رسد؛ یعنی اگر مال حلال به بود این با تقواست. آنقدر قربانی در اسلام محترم است كه سخن از نیل است و نه صعود! صعود كجا كه در سوره «فاطر» است و نیل كجا كه در سوره «حج» است. آنجا كه فرمود: ﴿إِلَیهِ یصْعَدُ الْكَلِمُ الطَّیبُ وَ الْعَمَلُ الصّالِحُ﴾[6] از نیل خبر نداد، فرمود بالا می ‌رود و به سمت او می‌رود، اما می ‌رسد یا نه از آیه صعود بر نمی ‌آید؛ اما از این كریمه بر می ‌آید كه تقوا به خدا می‌ رسد. چون تقوا وصف متقی است، اگر تقوا به خدا رسید یقیناً متقی به خدا می ‌رسد؛ آن‌گاه دعای حسین‌ بن‌ علی ‌بن‌ ابی ‌طالب (صلوات الله و سلامه علیه) كه دیروز خوانده ‌اید ظهور می ‌كند «مَا ذَا وَجَدَ مَنْ‏ فَقَدَكَ‏ وَ مَا الَّذِی فَقَدَ مَنْ وَجَدَكَ»[7] تقوا به او می ‌رسد ﴿وَ لكِنْ ینَالُهُ التَّقْوی مِنْكُمْ﴾ [1] . سوره مائده، آیه72. [2] . سوره اسراء، آیه31. [3] . سوره اسراء، آیه31. [4] . سوره نحل، آیه58. [5] . سوره حج، آیه37. [6] . سوره فاطر، آیه10. [7] . إقبال الأعمال (ط - القدیمة)، ج1، ص349. 📚 خطبه های عید قربان تاریخ: 1385/10/10 🆔 @a_javadiamoli_esra
22.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 عید سعید قربان 🔸 که از اعیاد بزرگ اسلامی است را به پیشگاه ولی عصر (ارواحنا فداه) تهنیت و به عموم مسلمان‌ها و شما برادران و خواهران نمازگزار با ایمان تبریک عرض می ‌کنیم. این عید همانند عید سعید فطر از برجسته ‌ترین روزهای پربرکت اسلامی است. مستحضرید که عید رسمی اسلام است. عید تشریفاتی به آن معنا نیست. جریان عید فطر، بدرقه ماه مبارک رمضان است و عید سعید قربان، بدرقه احرام و حج تمتّع و عمره تمتّع و اینهاست؛ یعنی وقتی بنده عبادتش را انجام داد، به پیشگاه مولایش نزدیک شد می ‌گیرد و این جشن برای همین دو بزرگ اسلامی است. اعیاد دیگر که مربوط به است آن هم از همین سنخ است. اگر روز جمعه را عید گفتند برای آن نماز جمعه است و اگر عید غدیر عید هست برای آن است. در اسلام عید بدرقه عبادت یا در صحابت عبادت است و این عید برای جوامع اسلامی است تنها برای شیعه نیست، «لِلْمُسْلِمِینَ عِیداً»،[1] که همه مسلمان ‌ها این روز را باید به برکت خطبه ‌های امام جشن بگیرند. [1]. من لا یحضره الفقیه، ج‏1، ص513؛ إقبال الأعمال(ط ـ القدیمة)، ج‏1، ص289. 📚 خطبه های عید قربان تاریخ: 1397/05/31 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🌟 لوح| بالاتر از ایثار جان 🔺️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: اگر به حکمت مندرج در #عید_قربان توجه شود، خیلی از راهها برای ما باز میشود. بالاتر از ایثار جان، در مواردی ایثار عزیزان است. #حضرت_ابراهیم علیه‌السلام در راه پروردگار، به دست خود عزیزی را قربان میکرد؛ آن هم فرزند جوانی که خدای متعال بعد از عمری انتظار به او داده بود. ۱۳۸۹/۰۸/۲۶ 🖨 نسخه چاپ👇 http://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=40324
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠حدیث روز 💠 در فضیلت اطعام در روز عید غدیر امام رضا سلام الله علیه می‌‌فرمایند: وَ مَنْ أَطْعَمَ مُؤْمِناً كَانَ كَمَنْ أَطْعَمَ جَمِيعَ الْأَنْبِيَاءِ وَ الصِّدِّيقِين‏. *هرکس درروز غدیر به مؤمنی غذابدهد،مانند کسی است که به تمام انبیاءوصدیقین غذا داده باشد* اقبال الاعمال، ج1،ص465
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 رهبر انقلاب: از روز #عید_قربان تا روز #عید_غدیر، در واقع یک مقطعی است متصل و مرتبط با مسئله‌ی #امامت. ۱۳۸۸/۹/۴ ☑️ @Khamenei_ir
♥️♥️🌹🌹⚘⚘🌹🌹♥️♥️ *دهه امامت و ولایت و ارتباط عید قربان با عید غدیر در بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی*: از روز عید قربان تا روز عید غدیر، در واقع یک مقطعی است متصل و مرتبط با مسئله‌ی امامت. خدای متعال در قرآن یاد می‌فرماید: «و اذ ابتلی ابراهیم ربّه بکلمات فأتمّهنّ قال انّی جاعلک للنّاس اماما» «و چون ابراهیم را پروردگارش با کلماتی بیازمود و وی آن همه را به انجام رسانید، [خدا به او] فرمود: من تو را پیشوای مردم قرار دادم ... ابراهیم از طرف پروردگار منصوب شد به امامت. چرا؟ چون از عهده‌ی امتحان‌های دشوار برآمد. مبدأ این را می‌شود روز عید قربان به حساب آورد، تا روز عید غدیر که روز امامت امیرالمؤمنین علی بن ‌ابی طالب (علیه آلاف التّحیّة و الثّناء) است.این هم به دنباله‌ی امتحانات سخت بود. امیرالمؤمنین طول حیات مبارکش را با امتحان - امتحان‌هائی که از آن سرافراز بیرون آمده است - گذرانده؛ از سیزده سالگی یا یازده سالگی و قبول نبوت تا لیلةالمبیت، یک جوان فداکار و فانی در پیغمبر که آماده است جان خود را فدای پیغمبر بکند - عملاً این را در ماجرای هجرت پیغمبر به اثبات می‌رساند - و بعد هم آن امتحانهای بزرگ در بدر و احد و حنین و خیبر و بقیه‌ی جاها. این منصب والا، دنباله‌ی این امتحانهاست؛ لذا دلها متوجه شده است به اینکه بین عید قربان و عید غدیر یک ارتباط است. بعضی هم این را «دهه‌ی امامت» نامیده‌اند و نام مناسبی است. ۸۸/۰۹/۰۴        •┈┈••✾••┈┈•     ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ کانال رسمی گروه تربیت فرهنگی اجتماعی معاونت فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی @chelcherag98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسمه تعالی 🔴 قابل توجه کلیه المصطفائیان که در دوره های دفتر تبلیغات اسلامی ثبت نام کرده اند؛ اعم از طلاب، دانش آموختگان، خانواده ها، اساتید و کارکنان ( خواهران و برادران ) در داخل و خارج کشور ⏰ زمان شروع دوره : اول مرداد الی نیمه شهریور ماه 1400 💻 جهت شرکت در دوره های مذکور از نشانی اینترنتی زیر می توانید استفاده کنید: https://el.balagh.ir/news/5260 نام کاربری کد تحصیلی و رمز عبور شماره همراه می باشد. 🔶 عنوان دوره ها: 🔸 مهارت های تبلیغ قرآنی (5 عنوان درسی – مجموعاً 46جلسه) 🔸 فن خطابه (27 جلسه) 🔸 فن رثاء و مقتل شناسی(16 جلسه) 🔸 سواد رسانه (14 جلسه) 🔸 اصول و روش بیان معارف اسلامی (16 جلسه) 🔸 روش کلاسداری کودک و نوجوان (30 جلسه) 🔸 مهدویت (16 جلسه) 🔸 روان شناسی تبلیغ (16 جلسه) 🔸 احکام عمومی (23 جلسه) 🔸 روش تدریس و کلاسداری (22 جلسه) ☎️ شماره های پشتیبانی: 💢خواهران: سرکار خانم علائی: 02537183334 پیام رسان ایتا 00989338702271 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 💢برادران: آقای عبداللهی نژاد: ۰۲۵۳۷۷۲۰۰۵۶ +۹۸۹۱۴۱۷۶۸۱۶۱ پیام رسان ایتا و واتس آپ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ Http://bayan.miu.ac.ir مرکز آموزشی و مهارتی بیان 📡 کانال آموزش های کاربردی مجازی https://eitaa.com/karbordi_miu1 اداره کل فرهنگی المصطفی در پیام رسان های:  ایتا: https://eitaa.com/farhangi110_miu سروش: sapp.ir/farhangi110_miu
💠 قائم به عقل و علم 🔹 در جریان عقل هم كه «عِقال» می‌ كند و در بحث‌ های قبلی هم از دعای امیر بیان (صلوات الله و سلامه علیه) آمده است كه «إِلَهِی هَذِهِ أَزِمَّةُ نَفْسِی‏ عَقَلْتُهَا بِعِقَالِ مَشِیتِك»،‏[1] در آن عقل هم برخی ‌ها در مرحله ضعیف، برخی متوسط‌ و برخی عالی‌ هستند كه عاقل‌ می باشند و جزء عقلا هستند، امّا كامل‌ تر از عاقل كسی است كه باشد، قیم عقل باشد و قوام او عقل باشد، چه اینكه قوام عقل هم به اوست. این دو تعبیر زیبا و لطیف قرآنی كه یك جا از علما یاد می‌ كند، یك جا از ﴿لِقَوْمٍ یعْلَمُونَ﴾ یاد می ‌كند و یك جا هم ﴿لِقَوْمٍ یعْقِلُونَ﴾[2] یاد می ‌كند؛ می ‌فرماید اینها ﴿لِقَوْمٍ یعْقِلُونَ﴾ و آنها که ﴿لِقَوْمٍ یعْلَمُونَ﴾ هستند. 🔸 كسانی كه گرفتار اختلاف و نفاق‌ می باشند، اینها ممكن است به حسب ظاهر در بخشی از امور عالِم باشند یا خود را عاقل بپندارند، ولی قائم به عقل نیستند؛ فرمود: ﴿تَحْسَبُهُمْ جَمیعاً وَ قُلُوبُهُمْ شَتَّی ذلِكَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لا یعْقِلُونَ﴾؛[3] گروهی‌ هستند كه قوام آنها به عدم عقل است. بنابراین آن است كه این شخص باشد و عقل هم مراحلی دارد كه برجسته ‌ترین مرحله او آن است كه این شخص باشد. 🔹 جریان عدل و قِسط هم این ‌چنین است، بعضی‌ها عادل و اهل قِسط‌ هستند كه می ‌توانند امام جماعت شوند و شاهد برخی از عقود یا ایقاعات و مانند آن باشند، برخی ‌ها گذشته از اینكه عادل‌ هستند و اهل قسط‌ می باشند، قائم به قسط هم هستند كه در سوره «حدید» فرمود: ﴿لِیقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ﴾.[4] ملتی متمدّن و موفق است كه قائم به عدل باشد، به عدل قیام كند و از این والاتر و برتر، محكمه قضایی و حوزه شهادت است كه تعبیر قرآن در دو بخشی كه مربوط به مسئله قضا و شهادت است این است که فرمود: ﴿قَوَّامینَ لِلَّهِ شُهَداءَ بِالْقِسْطِ﴾[5] یا ﴿قَوَّامینَ بِالْقِسْطِ﴾.[6] در برخی از كارهاست كه كافی است، در برخی از امور است كه شخص اگر عادل باشد كافی نیست، بلکه باید باشد، در بخشی از امور است كه اگر بخواهد قوّام به قسط باشد موفق است و اگر قوّام به قسط نبود موفق نیست؛ اینكه در بخش قضا سخن از قوّام به قسط یا قوّام به شهادت را مطرح كرده است، برای همین جهت است؛ واقعی حضرت ختمی امامت وجود مبارك (علیه و علی آبائه آلاف التحیة و الثناء و عجّل الله فرجه الشریف) كه دارد، برای آن است كه آن سرزمین، سرزمین عدل و قسط خواهد بود طوری كه ﴿لِیقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ﴾ تجلّی پیدا می ‌كند. .[1] بحار الانوار، ج84، ص340. [2]. سوره بقره, آیه164. [3]. سوره حشر, آیه14. [4]. سوره حدید, آیه25. [5]. سوره مائده, آیه8. [6]. سوره نساء, آیه135. 📚 ویژه برنامه سلوک الهی 3 تاریخ: 1394/03/26 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞رسیدن به بهشت آسان است 📱 instagram.com/almazaheri 🌐 aparat.com/alzahra_isbn #صوت 🆔 @almazaheri