eitaa logo
حجت الاسلام رحیمی
159 دنبال‌کننده
189 عکس
154 ویدیو
16 فایل
صرفا جهت بیان نکات دینی
مشاهده در ایتا
دانلود
امیرالمؤمنین علیه السلام خطاب به ابوبکر: پیامبر صلی الله علیه و آله با شهادت از دنیا رفتند بِهَذَا الْإِسْنَاد أَنَّ أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ قَالَ لِأَبِی بَکْرٍ یَوْماً لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللَّهِ مَاتَ شَهِیداً روزی امیرالمؤمنین صلوات الله علیه به ابوبکر فرمود: "هرگز کسانی که در سبیل الله کشته می‌شوند را مرده مپندارید، بلکه زنده‌هایی هستند که نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند" و من می‌دهم که همانا صلی الله علیه و آله از دنیا رفت! 📚 الشیخ الکلینی، الكافی ج۷ ص۳۷۷ ح۱۳ https://eitaa.com/mr13_72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✴️ بزرگترین اجتماع تاریخ کدام است؟ اربعین یا کمب‌ملا؟ 🔸 کیلومترها دورتر از اربعین شیعی، هرچند سال یک بار پیاده‌‌روی‌ای در هند نیز برگزار می‌شود که در عرض دو ماه، ۹۰ میلیون نفر جمعیت را به خود می‌بیند. این در حالیست که کربلای معلا هر ساله حضور جمعیتی مابین ۲۰ تا ۲۵ میلیون زائر را از سراسر جهان در اربعین حسینی تجربه می‌کند. 🔸در مقایسه‌ای خاص، به سراغ روایتگران غیرشیعه‌ای رفته‌ایم که پربازدیدترین روایت‌ها از کومب‌ملا و البته اربعین را داشته‌اند... به همت: هدی آکادمی https://eitaa.com/mr13_72
📌 امانت داری و اهمیت آن در سیره نبوی 👈 شیخ طوسی رحمه الله به نقل از ابوعبيده، از هند بن [ابى] هاله و ابو رافع و عمّار بن ياسر: ، محمّد صلى الله عليه و آله را در ، «امين» ناميده بودند و پيش وى مى‌نهادند و اموال و كالاهاى خود را به او مى‌سپردند. عرب‌هايى كه در موسم به مكّه مى‌آمدند نيز اين كار را مى‌كردند. پس از آن كه محمّد، شد نيز همين گونه بود. از اين رو، پيامبر خدا صلى الله عليه و آله به عليه السلام فرمان داد كه [پس از خروجش از مكّه] با صداى بلند و رسا در صبح و شام، ندا دهد: آگاه باشيد! هر كس يا وديعه‌اى نزد محمّد دارد، بيايد تا امانتش به او باز گردانده شود. پيامبر صلى الله عليه و آله [به على عليه السلام] فرمود: «آنان از اكنون تا آن گاه كه بر من وارد شوى، نمى‌توانند هيچ گزندى به تو برسانند. پس، امانت‌هاى نزد مرا آشكارا و جلوى چشم مردم، باز گردان»(۱) ✅ نکته: جالب اینکه ابن سعد در طبقات خویش نقل می کند؛ على عليه السلام هر سال روز عيد قربان [در انتهاى مِنا] كنار عقبه كسى را روانه مى‌كرد تا اين ندا را در دهد: (هر كس نزد پيامبر خدا وعده يا طلبى دارد، نزد من بيايد)، و اين كار تا هنگام وفات على عليه السلام ادامه داشت. پس از امام على عليه السلام، حسن مجتبى عليه السلام آن را انجام مى‌داد تا آن كه وفات نمود و سپس حسين عليه السلام آن را انجام داد و پس از ايشان - كه رضايت و سلام خدا بر همۀ آنها باد - ديگر ادامه نيافت.(۲) 📚 ۱) امالی شیخ طوسی. ۴۶۷ به نقل از سیره پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله. ج۱.ص ۳۱۵. ۲) الطبقات الکبری. ج۲. ص۳۱۹. https://eitaa.com/mr13_72
تحقیق_در_روز_وفات_پیامبر_سید_محمد.pdf
369.2K
📜تحقیقی در روز شهادت رسول خدا صلی الله علیه و آله ▪️استاد محمدجواد شبیری استاد گرامی در این مقاله با بررسی تطبیقی مناسبات نزدیک شهادت تنها قول مروی از اهل بیت علیهم السلام يعنى روز 2ربیع الاول را ترجیح داده است. https://eitaa.com/mr13_72
📌 هیچ مصیبتی مانند مصیبت رسول خدا صلی الله علیه و آله نیست. 🔰عن الصادق علیه السلام: و إذا أُصِبْتَ‌ بِمُصِيبَةٍ‌ فَاذْكُرْ مُصَابَكَ‌ بِرَسُولِ‌‌الله صلّى اللهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ فَإِنَّ‌ الخلق لم‌يُصَابُوا بِمِثْلِهِ‌ قَطُّ‍‌. هرگاه در جان يا مال يا فرزندت به تو برسد، رسول اللّه را ياد كن، زيرا مردم به مصيبتى مصيبت آن حضرت نشدند» 📚اصول كافى؛ ج۳؛ ص ۲۲۰؛ ح ۲ ▪️ حضرت زهرا سلام الله علیها نیز در خطبه فدکیه درباره مصیبت فقدان رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: «فَتِلْكَ وَاللهِ النَّازِلَةُ الْكُبْرى، وَ الْمُصِيبَةُ الْعُظْمى، لا مِثْلُها نازِلَةٌ» به تصریح ایشان هیچ مصیبتی به بزرگی فقدان پیامبر نیست. در کلام دیگری امیرالمومنین علیه السلام فرمود: «خصّصت حتّى صرت مسلّيا عمّن سواك» تو اين اثر را داشت كه دهنده در برابر غير توست 📚الامالی مفید ج ۱ ص ۱۰۳ https://eitaa.com/mr13_72
📌 چند بار زهر به خورد حضرت دادند ▪️حافظ (ابو نعیم) در کتاب "حلیة الأولیاء" از عمیر بن اسحاق نقل می‌کند که گفت: من با مرد دیگری برای حسن بن علی علیهما السّلام به حضور آن حضرت مشرّف شدیم. حضرت به آن شخص فرمودند: بگو هرچه می‌خواهی. گفت: نه به خدا، من از تو درخواستی نمی‌کنم تا اینکه خداوند تو را دهد، آنگاه درخواست خواهم کرد. حضرت از روی برای ، رفت و بازگشت، و فرمود: از من طلب کن قبل از اینکه دیگر از من طلب کنی. وی گفت: ان شاء اللّه که عافیت بتو خواهد رسید. حضرت فرمود: أُلْقِیَتْ طَائِفَةٌ مِنْ کَبِدِی وَ إِنِّی قَدْ سُقِیتُ السَّمَّ مِرَاراً فَلَمْ أُسْقَ مِثْلَ هَذِهِ الْمَرَّةِ من قسمتی از خود را از دست داده‌ام، تا بحال شده‌ام، ولی تاکنون این بار نشده بودم! 📚 حلیة الأولیاء. ج٢ ص٣٨ ▪️ابن ابی الحدید از مدائنی نقل می‌کند سُقِیَ الْحَسَنُ السَّمَّ أَرْبَعَ مَرَّاتٍ فَقَالَ لَقَدْ سُقِیتُهُ مِرَاراً فَمَا شَقَّ عَلَیَّ مِثْلَ مَشَقَّتِهِ هَذِهِ الْمَرَّةِ. امام حسن مرتبه شد. در مرتبه آخر فرمود: من بار مسموم شده‌ام، ولی هیچ مرتبه‌ای به اندازه این بار نکشیدم. 📚 شرح نهج البلاغه، ج١۶ ص١٠ https://eitaa.com/mr13_72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ دنیا دار مکافات بیان خاطره بسیار زیبا از مرحوم علامه جعفری https://eitaa.com/mr13_72
📌 کرامت میهمان در سیره رضوی روزی میهمانی نزد حضرت آمد و ساعتی نشسته بود با حضرت مشغول گفتگو بود در همین حین چراغ منزل دچار اشکال شد میهمان دستش را برد تا آن را درست کند امام او را نهی کرده و خود اقدام کردند و سپس فرمودند: إنّا قومٌ لا نستخدم أضیافنا. ما خاندانی هستیم که میهمان را به کار نمی گیریم. ✍ طبق حکمت رضوی میهمان را باید در دوران میهمانی آسوده گذاشت. البته که این سفارش نبوی نیز می باشد؛ نهی رسول الله صلی الله علیه و آله أن یُستخدَمُ الضَّیف. همچنین حضرت در آداب میهمان داری می فرمود: مِنْ حَقِّ الضَّيْفِ أَنْ تَمْشِيَ مَعَهُ فَتُخْرِجَهُ مِنْ حَرِيمِكَ إِلَى الْبَابِ. از جمله میهمان آن است که او را تا دم همراهی کنی. 📚 ۱) کافی. ج۶.ص۲۸۳. ۲) مسند امام رضا علیه السلام. ج۲. ص۳۳۱ https://eitaa.com/mr13_72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه زیبا گفته آن حکیم فرزانه که: روشنفکری در ایران بیمار متولد شد؛ بیماری که با حقد و حسد و حتی بر خلاف دانش تجربی و ساینس (چیزی که مدام بر آن افتخار می‌کند) از دروغگویی و تهمت زدن به علمای دین، ابایی ندارد. فیلم اول: صحبتهای فیلسوف اخلاق(!) آقای مصطفی ملکیان در مورد علت هشدارهای عالمان دین در مورد ضرورت حفظ حریم بین زن و مرد! فیلم دوم: گزارش دکتر سالم جعفری(روانشناس بالینی) از نتایج آزمایشات FMRI یک خانمِ غیرمسلمانِ آمریکاییِ روانشناسِ اعصاب که قاعدتا طرز تفکرش مثل یک آقایِ مسلمانِ روحانی (=فقهاء ) نباید باشد! ترجمه کتاب ذهن مردانه👇 لینک طبیعتا هر یافته تجربی می تواند واجد مقادیری خطا باشد و همچنین در مقام این نیستیم که هرکسی با نامحرم صحبت کرد، تعمد بر حرام دارد؛ اما آنچه جناب فیلسوف اخلاق(!) میفرمایند نادرست است... https://eitaa.com/mr13_72
🟡«سونامی خاموش بی‌دینی» یا «آب گوارای دین‌داری»؟ 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ♦️مدتی است که برخی از نویسندگان سکولار و لائیک، دائماً از گسترش بی‌دینی و خداناباوری و شکاکیت دینی در کشورهای مسلمان‌نشین، از جمله ایران، می‌گویند و می‌نویسند! طنز ماجرا اینجاست که بسیاری از نویسندگان ایرانی مدعای خود را مستند می‌کنند به مقاله یکی از نویسندگان سکولار و لیبرال غربی، به نام جک دیوید اِلِر! [که نه تنها هیچ شناختی از ایران ندارد، بلکه به گمانم نتواند موقعیت جغرافیایی ایران را هم بر روی نقشه نشان دهد!] وی چند سال قبل در مقاله‌ای با عنوان «سونامیِ خاموش: بی‌دینی و خداناباوری در جهانِ اسلام» مدعی شد که یک سونامی سکولاریسم و بلکه الحاد در جهان اسلام در حال شکل‌گیری است! بدون آنکه بخواهم گرایش به الحاد و بی‌دینی را منکر شوم، اما ادعای سونامی بی‌دینی و الحاد در جوامع اسلامی، یکی از بزرگ‌ترین سونامی‌های توهمی و تخیلی در جهان واقعیت‌هاست. 🔸واقعیت کشورهای اسلامی و بلکه واقعیت ملموس و مستند از مسلمانان در بسیاری از کشورهای اروپایی نیز، آن است که اسلام و مسلمانان در طول تاریخ خود از چنین قدرت و اقتدار و مدافعان پرشور و امیدواری، که در حال حاضر دارد، برخوردار نبوده است. 🔹فی‌المثل در ایران اسلامی، در هیچ برهه‌ای از تاریخ، آنگونه که الان شاهدیم، سراغ نداریم که میلیون‌ها جوان و نوجوان حاضر باشند مشتاقانه جان خود را فدای اسلام و حفظ نظام اسلامی کنند. هرگز سراغ نداشته‌ایم که میلیون‌ها جوان ایرانی و ده‌ها میلیون جوان و نوجوان مسلمان، مشتاق دفاع از مظلومان و مبارزه با ظلم و استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل باشند. در طول تاریخ ایران اسلامی، سراغ نداشته‌ایم که صدهاهزار از جوانان و نوجوانان آن ماه‌ها قبل از فرارسیدن ایام سه روزه اعتکاف رجبیه، برای آن ثبت‌نام کنند و بعضاً برای آنکه در قرعه‌کشی نام آنان انتخاب شود، یک هفته روزه نذر کنند! در تاریخ ایران و اسلام سراغ نداشته و نداریم که سالانه ده‌ها میلیون انسان، و غالباً جوان و نوجوان مشتاقانه به زیارت اربعین بروند، و میلیون‌ها نفر نیز که توفیق شرکت در پیاده‌روی اربعین را در کربلا نداشته‌اند، در شهرها و کشورهای خود، پیاده‌روی‌های میلیونی جاماندگان اربعین را برگزار کنند! ♦️بعضاً، می‌گویند برخی از اموری که برشمردید، «آیین‌» و «مناسک»اند و نه «ایمان» و «عقیده»! بیچاره‌ها نمی‌دانند، که آیین‌ها و مناسک، «نمود» و «نماد» ایمان‌ و عقیده‌‌اند! تا ایمان در ذهن و ضمیر نهادینه‌ نشده باشد، که فرد دلبسته و دلداده مناسک ایمانی نمی‌شود! دین، مجموعه‌ای از بینش‌ها و گرایش‌ها و کنش‌هاست؛ و آیین‌ها و مناسک و شعائر «شکل ظاهری آن لایه‌های باطنی دین» است. 🔸افزون بر آن، هرگز در طول تاریخ سراغ نداشته‌ایم که دین، اینچنین زنده و بانشاط در ابعاد مختلف زیست مسلمانان حضور داشته باشد. به تعبیر دیگر، در دوران معاصر، دین در موقعیتی فرانهادی قرار گرفته است. مسلمانان به دنبال‌ آنند که نهاد‌های خانواده، اقتصاد، تعلیم و تربیت، سیاست، اوقات فراغت و هنر و ادبیات‌ را نیز در چارچوب دین سامان دهند. 🔻اما وقتی کسانی به عمد چشمان خود را بر این واقعیت‌ها می‌بندند چه باید کرد؟! 🔻وقتی کسانی نمی‌توانند یا نمی‌خواهند واقعیت‌های ملموس را در اطراف خود بنگرند چه می‌توان کرد؟! 🔻و وقتی عده‌‌ای به حکم صفت «حضرت طوطی» آنچه «استاد غربی‌شان» می‌گوید، نشخوار می‌کنند، چه باید کرد؟! https://eitaa.com/mr13_72
🌀 چرا به مدرسه می‌گویند فیضیه؟ 🎙حجت‌الاسلام علی دوانی: 🔸یکی از عوامل اهمیت قم، مدرسه حضرت معصومه (ع) است که بعدها مدرسه در آن بنا شده و این مدرسه، قلب تپنده شیعیان به حساب می‌آید و نقش مهمی‌ هم در تاریخ داشته است. 🔹مدرسه قم، اول مَدرَس بود. این مدرسه به نام «مدرسه معصومه» یا «معصومیه» نبوده بلکه چون در جوار آستانه حضرت معصومه ع بوده، با به آن حضرت یاد می‌شود. 🔸مدرسه‌ای که «ملاعبدالرزاق » در اشعار خود از آن یاد می‌کند، همین مدرسه است که از بناهای صفوی بوده است. گفته می‌شود که پس از آمدن به قم، در این مدرسه، تدریس علوم داشته. 🔹اینکه «مدرسه » به مدرسه «» تغییر نام داده، دلیلش این است که سال‌ها این مدرسه محل تدریس ملاعبدالرزاق بوده و پس از آن هم گویی مدتی باجناق و همدرسش «ملامحسن » در آن تدریس کرده است؛ لذا به مرور ایام، مشهور به «فیضیه» شده است. 🔸فیاض خود از فیض‌ها و فیوضاتی که در قم دیده و یافته از جمله فیض درک محضر استادش شیرازی، در اشعار خود یاد می‌کند و اینها در غلبه اسم برای مدرسه، موثر بوده است. @tarikhqom https://eitaa.com/mr13_72
📌 زحمت در راه علم مرحوم شیخ عباس قمی رحمه الله نقل می کند: یک قران دو قران جمع می کردم تا مبلغی شود سپس آن را برداشته و پیاده از قم به تهران می رفتم، و کتابی خریداری می‌کردم و به قم باز می گشتم تا به تحصیل ادامه دهم. 📚 مفاخر اسلام. ج۱۱. ص۴۶ https://eitaa.com/mr13_72
📌 با چه کسی نشست و برخواست کنیم؟ امام سجاد علیه لسلام با یکی از که از خاندان عمر بن خطاب بود نشست و بر خواست می کرد. لذا مردی از قریش بر حضرت عرضه داشت تو آقا و مردم هستی آیا با این راه می روی و با این برده می نشینی؟ امام در پاسخ به او فرمودند: من به نزد هر کسی که با وی در باشد می روم. 📚 سیر اعلام الانبیاء. ج۴. ص۳۸۸ https://eitaa.com/mr13_72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺کشف و کرامت عجیب و غریب! 👈 مروج افکار ابوحنیفه: شافعی به احترام ابوحنیفه، ۴ سال در شکم مادرش ماند!! https://eitaa.com/mr13_72
📌امان از بد اخلاقی😔 رسول خدا صلی الله علیه و آله: لِكُلِّ ذَنْبٍ تَوْبَةٌ إِلاَّ سُوءَ اَلْخُلُقِ فَإِنَّ صَاحِبَهُ كُلَّمَا خَرَجَ مِنْ ذَنْبٍ دَخَلَ فِي ذَنْبٍ. برای هر ای است مگر ، زيرا آدم بد اخلاق هرگاه از گناهى در آيد (توبه كند) به گناهى ديگر مى افتد. 📚 من لا يحضره الفقيه، ج ۴، ص ۳۵۲‌. https://eitaa.com/mr13_72
⚡️تصویر شیعه در رسانه های آمریکا ✍ به قلم: مهدی فرمانیان 📚 به تازگی کتابی با عنوان «قلب واقعیت، بازنمایی شیعه در رسانه های آمریکا» تالیف محمدصاحب بیانی و سید سعید هاشمی نسب منتشر شده است که بسیار جالب و آموزنده است. 📚 نویسندگان این کتاب با بررسی ده سال اخبار مربوط به شیعه در سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ میلادی در رسانه های آمریکایی، نشان داده اند غول های رسانه ای آمریکایی، با مساله شیعه به شدت ایدئولوژیک برخورد کرده و هیچ نشانی از بی طرفی و آزادی در رسانه های آمریکایی نسبت به شیعه دیده نمی شود. 1⃣ این رسانه ها، ولایت فقیه را به عنوان دال مرکزی و اصلی گفتمان شیعه را با عناوینی همچون دیکتاتور، جنگ طلب و جنایتکار بازنمایی کرده اند. 2⃣ رسانه های آمریکایی دال جهاد و مقاومت در جهان اسلام را با مفاهیمی همچون تروریست، رقابت میان شیعه و اهل سنت، انتقام جویی علیه سنی ها، بی ثباتی خاورمیانه و فرقه گرا بازنمایی می کنند. 3⃣ رسانه های آمریکایی، اربعین و مناسک عاشورا را به عنوان «بهانه ای برای قدرت یابی و قدرت نمایی شیعیان» معرفی کرده که توسط شیعه انقلابی به گروگان گرفته شده است. 4⃣ این رسانه ها، استقلال و نفی سلطه بیگانگان که یکی از اصول انقلاب اسلامی است را به عنوان «آمریکا ستیزی و یهودی ستیزی» بازنمایی می کنند. 5⃣ راهبرد وحدت و تقریب اسلامی و ایده امت واحده را با عناوینی همچون «امپراطوری شیعی- ایرانی، هلال شیعی، سلطه ایران و خلافت شیعه» تفسیر و بازنمایی می کنند. ☑️ بنابراین استکبار جهانی با دو روش نرم و سخت به دنبال حاشیه رانی اسلام سیاسی، مخصوصا شیعه انقلابی در جهان اسلام است. البته حاشیه رانی نرم با رسانه ها و حاشیه رانی سخت با تحریم و حمله نظامی صورت می گیرد. ⁉️ حال سوال این است که مدافعان اسلام سیاسی در ایران در مقابل این تبلیغات رسانه ای باید چگونه بیندیشند و چگونه عمل کنند؟                 @Muslimnair ؛ @muslimnair https://eitaa.com/mr13_72
HIQ_Volume 23_Issue شماره 1 - بهار 1401- مسلسل 89_Pages 7-26.pdf
626.7K
نسخه PDF 📚 بررسی عملکرد امام عسکری (علیه‌السلام) درباره حضرت امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه) ✍ نویسنده: مجید احمدی کچایی | فصلنامه تاریخ اسلام (ع) https://eitaa.com/mr13_72
4_5958663688884851598.mp3
1.41M
✅ تأثیر بیان و موعظه شیخ جعفر شوشتری رحمه الله 🎙 استاد سیّد محمدجواد شبیری حفظه الله https://eitaa.com/mr13_72
امیرمؤمنان سلام الله علیه: هیچ امتی از اختلاف خیر نمی‌بیند.mp3
423.9K
🔰 امیرمؤمنان سلام الله علیه: هیچ امتی از اختلاف خیر نمی‌بیند 👤 آیةالله آملی https://eitaa.com/mr13_72
❌⛔️ تلنگری به خود لعنت خدا بر آل یهود، لعنت خدا بر آل سعود، لعنت خدا بر حکام به ظاهر اسلامی، لعنت خدا بر حقوق بشر غربی، بر تمدن متوحش غرب... خداوندا ، ، ، ، ، امت اسلام را مورد توفیق ما قرار بده ... خدایا ما را از خواب بیدار کن تا را بشناسیم🙏 خدایا کمک کن بفهمیم و برائت هایی که با کد "الی یوم القیامه" در زیارت نامه ها آمده می خواهد به ما بفهماند این مسیر دشمنی، توحش جبهه باطل هنوز ادامه داشته‌ و دارد و با تمام توان در حال کار و زار هستند. باید با‌برائت و بغض و کینه و دشمنی‌ تکلیفمان را با این جریان برای هر‌ روز و لحظه زندگیمان روشن کنیم. خدایا فقط به ما بده بفهمیم همین، هر چند# سخت است ... چه ها که مکتب از نفهمی ما خورده، چه دلهایی که اهل بیت علیهم السلام از ما، ما، فهمی ما خوردند. خدایا به خاطر این همه ، ، در امر و دین داری .... "استغفرک و اتوب الیک"🙏 و چه زیبا فرمود امیر بیان: أَيُّهَا اَلنَّاسُ لاَ خَيْرَ فِي دِينٍ لاَ تَفَقُّهَ فِيهِ حضرت فریاد می‌زند شاید بفهمیم که؛ آی مردم دینی که درونش نباشد هیچ ندارد. ✍رحیمی https://eitaa.com/mr13_72
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥امام خمینی(ره): اشتباه مسلمین این بود که در همان ابتدا صدای اسرائیل را خفه نکردند. 🔹اشتباهی که همه مسلمین، خصوصاً ملتها و دولتهای عرب کردند این بود که مهلت دادند که اسرائیل و اغراض شخصیه دولتها مانع شد از اینکه صدای اسرائیل را در همان اول خفه کنند و نگذارند قدرت پیدا بکند 🔹مع الاسف به نصیحتهای ما که در طول بیست سال یا قدری کمتر فریاد زدیم و آنها را دعوت کردیم به اتحاد بر ضد اسرائیل، اغراض مانع شد از اینکه اجابت کنند. 🔹مهلت دادند تا اینکه مطلب به اینجا رسید که الآن دست تعدی او دراز شده است، و جنوب لبنان را به آتش می‌کشد. https://eitaa.com/mr13_72
📜آیا شایسته است، عالم سنّی را توله سگ بخوانیم؟ 🔹️شیخ حر عاملی، یکی از فقیهان وتراجم نگاران قرن دوازدهم، ابن درید را که لغت شناس و شاعر بوده و در قرن چهارم می زیسته، باتوجه به قرائنی شیعه می داند.📚امل الآمل: 2، 258. 🔹️ولی مرحوم خوانساری، تراجم نگاری که در اواخر قرن سیزدهم وابتدای قرن چهاردم زندگی می کرده، باور حر عاملی را نپذیرفته و این باور را عجیب می پندارد. ایشان با اهانت به ابن درید و توله سگ دانستن او، می گوید من از شیخ حرعاملی تعجب می کنم که چگونه این توله سگ را در عداد عالمان شیعه پنداشته است. 🏷ثمّ انّ من‏ العجب‏ إنّ‏ شيخنا الحرّ ذكر مثل هذا الجرو فى عداد علماء الشّيعة. 📚روضات الجنات فی أحوال العلماء والسادات: 7، 308. 🔹️شیخ عباس قمی واکنش خوانساری را خارج از قانون ادب و بیرون از آداب تاریخ نگاری و پژوهش می داند. ایشان در اعتراض به خوانساری می نویسد: لکن تعبیر کردن جناب شما از او خارج از قانون ادب و بیرون از تاریخ نگاری است و شایسته است که هرکه کتابی می نویسد به إحکام و اتقان او پردازد و کلمات زشت وقبیحه در آن ذکر ننماید و چنان نویسد که مخالف و موافق به خواندن آن رغبت نماید. 📚الفوائدالرضویة، چاپ بوستان کتاب:2، 737. https://eitaa.com/mr13_72