eitaa logo
مرکز راهبری برهان
1.1هزار دنبال‌کننده
223 عکس
60 ویدیو
6 فایل
ارتباط با مدیر کانال: @h_ansari
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️ تصویب دقیقه نودی قانون بانکداری بسم الله الرحمن الرحیم 🔰 طرح عملیات بانکی که بخش دوم قانون جامع بانکداری است اکنون به صورتی نامتعارف مصوبه کمیسیون اقتصادی را اخذ کرده و در سامانه صحن مجلس بارگذاری شده است. نمایندگان مجلس تا تاریخ 20 بهمن فرصت دارند که نسبت به 37 ماده ی این طرح که در 74 صفحه تدوین شده نکات اصلاحی و حذف و اضافات پیشنهادی خود را ارائه کنند. 🔰 فارغ از محتوای طرح، سوال اینجاست که چرا این طرح در زمانی به صحن ارسال میشود که نمایندگان درگیر انتخابات و حوزه انتخابیه خود هستند؟ چرا زمانی انتخاب شده که اساسا مجلس تعطیل است و نمایندگان به سراغ طرحهای بارگذاری شده نمیروند و اساسا امکان بررسی دقیق طرح توسط نمایندگان وجود ندارد!؟ آیا مجددا با تصویب برجامی یکی از مهم ترین قوانین کشور مواجه هستیم؟ 🔰 از منظر محتوایی این طرح مشکلات جدی ای دارد که شایسته ی تصویب با وجود این اشکالات نیست. هر چند نکات مثبتی - مثل شکل دهی سپرده سرمایه گذاری خاص یا قواعد گزیر و انحلال بانکهای در معرض ورشکستگی - هم هست که نباید نادیده گرفته شود. اما آنچه شایسته توجه است این است که بعد از گذشت چهل سال از تصویب قانون بانکداری بدون ربا با وجود آن همه ایراداتی که داشت اکنون موقعیتی برای اصلاح نظام بانکداری ایران شکل گرفته و اگر از این موقعیت به درستی استفاده نشود معلوم نیست دیگر چه زمانی فرصت اصلاح قوانین نظام بانکداری فراهم شود و مشخص نیست دوباره مردم تا کِی باید مشکلات نظام بانکی را که از اصلی ترین بخش‌های آسیب زا در اقتصاد ایران است تحمل کنند. 🔰 اهم ایرادات وارد به این طرح در یک بیان کوتاه از قرار زیر است: 1. تجویز بانکداری خصوصی به شکل موجود و عدم شکل دهی اصلاحات اساسی و ریشه ای در این زمینه. 2. نبود هیچ رابطه فقهی صحیحی بین سپرده گذاران و تسهیلات گیرندگان در شبکه بانکی و عدم مشروعیت عملیات توزیع سود بین سپرده گذاران بانکی. 3. ادامه دهی روند کنونی بانکداری مبادله ای (که تاکنون در قالب نظام بانکداری ذخیره جزئی و با ابزار عقود مرابحه بوده) به عنوان بخش اصلی چارچوب بانکداری فعلی. امری که از عوامل اصلی رشد غیر بهینه نقدینگی و ایجاد فاصله ویرانگر بین بخش پولی و بخش واقعی اقتصاد ایران است. 4. عدم ریل گذاری صحیح در جهت تفکیک بهینه انواع مختلف بانکداری خدماتی، تجاری، توسعه ای و قرض الحسنه و در نتیجه کاهش نظارت پذیری، کنترل شوندگی و مدیریت جریان گردش وجوه در نظام بانکی و نظام اقتصادی کشور. 5. عدم ممنوعیت در اعطای تسهیلات به اشخاص مرتبط در نظام بانکی 6. عدم قاعده گذاری صحیح در خصوص مکانیزمهای تبادلات مالی موسسات اعتباری در بازار بین بانکی 🔰شایسته است ریاست محترم مجلس انقلابی و نمایندگان دلسوز ملت به این نکته توجه داشته‌ باشند که تداوم روندهای اصلی کنونی بانکداری در کشور قطعا به ضرر اقتصاد ایران خواهد بود و طرح ارائه شده هر چند حاوی نکات مثبتی هست اما زیرساختهای اصلیِ ایجاد کننده مشکلات نظام بانکی را هدف قرار نخواهد داد. لذا با چنین وضعیتی شایسته است به جای تصویب دقیقه نودیِ قوانین مادری با این درجه از اهمیت، وقت کافی توسط نمایندگان متخصص، کارشناسان حوزوی و دانشگاهی امر بانکداری و کمیسیون های مربوطه گذاشته شود تا مشکلات موجود در طرح کنونی برطرف شود. به نظر میرسد اولویت کار این مجلسِ رو به پایان، در شرایط کنونی بیش از تصویب قوانین مادر، نظارت بر اجرای قوانین مهم و تازه تصویب شده ای همچون قانون بانکداری مرکزی و بررسی نتایج آن است؛ نه اینکه عجولانه بر تصویب قانون دیگری با این همه چالش و ابهام دست یازد. 🔰 در شرایط کنونی به نظر میرسد راهکار مناسب جهت اصلاح نظام بانکداری با طرح ارائه شده، یا دوشوری شدن این طرح و بازگشت به مباحث تخصصی در نقاط چالش برانگیز در کمیسیون اقتصادی باشد یا اینکه طرح کنونی فقط در بخشی که نقطه مزیت اصلی آن است یعنی فصل مربوط به قواعد گزیر و انحلال ارائه و تصویب گردد و سایر مباحث به طرح دیگری واگذار شود. 🔰 به ضمیمه این پیام متن مصوبه کمیسیون اقتصادی مجلس خدمت کارشناسان اقتصاد اسلامی ارائه می‌گردد تا نکات و نظرات خود را جهت بحث و بررسی به نمایندگان محترم ارسال نمایند. در پایان گروه اقتصاد برهان آمادگی خود را جهت ارائه ی مباحث مربوط به این طرح و نکات آن برای علاقه مندان اعلام میکند تا به این وسیله افرادی که به پیگیری مطالب این حوزه علاقه مند هستند بیش از پیش در جریان امور قرار بگیرند. ----------------------------------------------- 💠 گروه حکمرانی و اقتصاد | مرکز راهبری برهان بله | ایتا 💠 مرکز راهبری برهان بله | ایتا | آپارات | اینستاگرام | وبگاه
گزارش یک شوری طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران.pdf
600K
گزارش یک شوری طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران - مصوب 10بهمن1402 - کمیسیون اقتصادی مجلس
📌 خبر: کسب عنوان برتر در دهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با موضوع «حکمرانی ارزی؛ ثبات و رونق اقتصادی» 🔸به گزارش مسیر اقتصاد در ادامه برگزاری نه همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، دهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با موضوع «حکمرانی ارزی؛ ثبات و رونق اقتصادی» در سال جاری در دستورکار قرار گرفت و اختتامیه آن روز دوشنبه ۳۰ بهمن ماه در بانک مرکزی برگزار شد. در جریان همایش و پس از فراخوان ارسال طرح‌های سیاستی، بالغ بر ۴۰ اثر به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این بین، تعداد ۲۵ طرح سیاستی ناظر به مسائل حکمرانی ارزی کشور به مرحله نهایی رسید که طی آن، سیاست‌پژوهان حوزه ارز به بیان دیدگاه‌ها و راهکارهای خود پرداختند. این ۲۵ طرح سیاستی در ۴ بخش و توسط ۱۶ داور مورد ارزیابی قرار گرفت که از این تعداد، ۱۰ طرح سیاستی با کسب امتیاز لازم (۶۵ درصد نمره)، به عنوان طرح‌های مورد تایید کمیته داوران تعیین شدند. https://masireqtesad.ir/178093 🔸 گروه اقتصاد مرکز راهبری برهان با طرح «سیاستگذاری ارزی در ایران؛ بررسی دلالت‌های سیاستی یک تجربه موفق در مدیریت قیمت ارز در بازه فروردین تا آبان ۱۳۹۸» که توسط حجة الاسلام محمد خلیلی و سجاد محمدی و با راهنمایی دکتر رضا بخشیانی تهیه شده بود در این رویداد شرکت کرد و توانست در میان طرحهای برگزیده قرار بگیرد. 🔸 چکیده این طرح در سایت مسیر اقتصاد قرار گرفته است. ----------------------------------------------- 💠 گروه حکمرانی و اقتصاد | مرکز راهبری برهان بله | ایتا 💠 مرکز راهبری برهان بله | ایتا | آپارات | اینستاگرام | وبگاه 💠 موسسه آموزش عالی حوزوی مشکات بله
عصای خمینی مردم بودند... بسم الله الرحمن الرحیم 1. کردستان داشت از دست می رفت، و اگر پاوه به دست ضدانقلاب می افتاد اوضاع بسیار سخت می شد. در کلِّ پاوه مانده بود 16 پاسدار که در مقابل 6-8هزار نیروی مسلح می جنگید و چندتایی هم زخمی داشت. فاصله به 30متر رسید و تیر که هیچ، سنگ هم می زدند ممکن بود به اصغر وصالی بخورد و مصطفی چمران. ناگهان خمینی عصایش را انداخت وسط، گفت همه مسئولند، مردم جمع شدند که بروند کار را جمع کنند. با شنیدن پیام و فهمیدن آثار آن، از همان 30متری فرار کردند! رادیو مصاحبه پخش می‌کرد با زن خانه‌دار، اصلا خودش می گفت من نمی‌توانم به جبهه بروم ولی پدر اینها را در می‌‌آوریم! تقریباً هیچ‌کسی از مردم به پاوه نرسید، اما پاوه با همین اعلام حرکت و پای‌ِکاربودنِ مردم آزاد شد. پاوه که هیچ، در ده روز کلّ کردستان آزاد شد!! و امام(ره) دوباره بیانیه داد که مردم، از همان جاده ها برگردید خانه‌هایتان ظاهراً مسئله حل شده. عصای خمینی، مردم بودند. حتی نه بدن‌هایشان، بلکه همان دل‌هایشان، زبان‌هایشان و اعلام آمادگی‌شان پاوه و کل کردستان را آزاد کرد. 2. شهید سلیمانی را زدند. آرایش جنگی گرفته بودند و آن کودن، وعده کریسمس در تهران را داد. مسئولیت رسمی ترور را به عهده گرفتند و هنوز، آن فحش مادرفلان که رییس جمهورشان به سردار شهید ما داد تسویه نشده است. در گوشم زنگ می‌زند فحشش. بعد از ماجرای گرانی بنزین و آبان 98، روی کاهش مقبولیت مردمی حاکمیت بسته بودند و می‌خواستند اگر نه با جنگ، حداقل با ضرباتی نارضایتی را به حداکثر برسانند و بحران بسازند و به کریسمس‌شان برسند در تهران. اما فقط یک چیز، ورق را برگرداند و رشته هاشان را پنبه کرد؛ همان چیزی که نبودش بعد از گرانی بنزین اینطور هارِشان کرده بود: تشییع جنازه میلیونی. انتقام متناسب که نگرفتیم و به سیلی اکتفا کردیم و این، نتوانست دشمن را از کرده‌اش پشیمان کند. پس با این انتقام قرار نبود پا پس بکشند، اما با تشییع جنازه مردمی پا پس کشیدند و ادامه ندادند. بدون این که حتی یکی از تشییع‌کنندگان تیری در کند. 3. جوهری شدنِ همان یک انگشت مردم، بحران امنیتی را چنان دفع می کند که از سرویس‌های اطلاعاتی و ارتش های نظامی بر نمی‌آید. خصوصاً الان که در شرایطی مشابه بعد از شهادت حاج قاسم هستیم. نمونه‌اش هم در کرمان، سالگرد حاجی، با 100 کشته. لوله گاز و... را نمی‌خواهد مثال بزنیم. 4. در دل بحران‌ها فرصت هم هست. این جمله‌ای آشنا برای مردم ماست. اگر درصد مشارکت ممکن است پایین باشد، این فرصتی است برای این که جریانهای نوپای مردمی هم بتوانند امید داشته باشند و مردمی که با فکر و مستقل -و نه لیستی و جریانی- رای می‌دهند بتوانند موفق شوند. آدم‌های جدید، بدون اتصال‌های پوچِ جبهه‌ای به پدرخوانده‌ها، جوان‌های فعال و انقلابی‌های واقعی، در هیچ دوره‌ای غیر از مجلس اول انقلاب، به اندازه این دوره شانس ورود نداشته‌اند. هیچ وقت این‌قدر حقِ هر رای‌دهنده‌ای برای این جریان‌های نوپا، مؤثر نبوده و تکلیف هر رای‌دهنده‌ای برای آن، پررنگ نبوده. هوشمندانه تحقیق کنیم، و عالمانه رای دهیم. نگذاریم حرف دل آنهایی درست در بیاید که در خاطرشان می گذرد «بگذار مردم کمتر رای بدهند... تا ما بیشتر رای بیاوریم». 5. باورمان بشود یا نه، اگر درصد مشارکت بالا باشد و مجلسی در جوّ این مشارکت بالا برود، لامحاله قوی خواهد بود. حتی اگر نمایندگانش ضعیف باشند! باز هم بعضی کارهای بزرگ را می‌تواند بکند. نگویید فرق نمی‌کند، چون خیییلی فرق می‌کند. اصلا عده ای خون به دلمان کرده اند و انتقام شهیدانمان را نگرفته اند، چون می گویند مردم پشت این کار نیستند. میگویند مشارکت پایین است و نظام دستش بسته است. بیایید کاری کنیم که اگر هم این بهانه است، دیگر کسی برای نگرفتن انتقام از دشمن جرّار و به رخ نکشیدنِ عزّتمان، بهانه نداشته باشد. 6. پس پا شویم. قُلْ إِنَّما أَعِظُكُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنى‏ وَ فُرادى‏ ثُمَّ تَتَفَكَّرُوا ما بِصاحِبِكُمْ مِنْ جِنَّةٍ إِنْ هُوَ إِلاَّ نَذيرٌ لَكُمْ بَيْنَ يَدَيْ عَذابٍ شَديدٍ (46سبأ) بسم الله... 👤 محمد خلیلی ----------------------------------------------- 💠 مرکز راهبری برهان بله | ایتا
📌 نشست علمی - ترویجی 🔰🔰🔰 الگوریتم مدیریت دین نکول شده از منظر آموزه های اسلامی 🔹یکی از مهم ترین چالشهای نظام بانکداری مساله وصول مطالبات و تأدیه ی دیون نکول شده است. مشکلی که تاریخ طولانی مدت و قابل مطالعه ای دارد و در سیر تکامل مدلهای خود چالشهایی را در حوزه رابطه ی فقه و حکمرانی اقتصادی ایجاد کرده است. به عنوان مثال جریمه تأخیر به عنوان راه حلی برای این مشکل از منظر بانکداران و صاحبان سرمایه از همان اوایل انقلاب لازمه ی قطعی اعطای وام به متقاضیان شمرده میشده در حالی که برای فقها، حرمت جریمه تأخیر همواره بسیار جدی و مورد تأکید بوده است. در آخرین نسخه های قانون نویسی و به طور خاص در قانون بانکداری که در بهمن سال جاری مصوبه کمیسیون اقتصادی دولت را دریافت کرده سعی شده تا این مشکل از راهکارهایی غیر از جریمه تأخیر حل و فصل شود. 🔹سجاد محمدی در مقاله ای سعی کرده تا با استنباط الگوریتمی از مدیریت دیون نکول شده از منظر آموزه های اسلامی راه حلهای جدیدی را پیش پای اندیشمندان این حوزه قرار دهد. این مقاله و نتایج آن در نشست مذکور به سمع و نظر علاقه مندان خواهد رسید. 🔸 ارائه دهنده: حجة الاسلام سجاد محمدی 🔸 ناقد: حجة الاسلام محمد حسن گلی ؛ مدیریت محترم حوزه علمیه امام کاظم (ع) 🔸 دبیر علمی: حجة الاسلام عباس یعقوب زاده 📆 یکشنبه - 13 اسفند 1402 🕰ساعت 16:30 ❇️حوزه علمیه مشکات - مرکز تخصصی - مدرس امام باقر (ع) ----------------------------------------------- 💠 گروه حکمرانی و اقتصاد | مرکز راهبری برهان بله | ایتا 💠 مرکز راهبری برهان بله | ایتا 💠 موسسه آموزش عالی حوزوی مشکات بله| سایت
💠 مدرسه کسب و کار اسلامی حُسنا برگزار می‌کند: «دوره مقدماتی فقه کسب و کارها» ♻️به صورت حضوری و آنلاین♻️ 🗒 سرفصل های دوره : ✅ قواعد مرتبط با کسب و کار‌ها‌ (قرض، ربا ، بیع و...) ✅ بررسی قرارداد های بانک ها ، صندوق های پژوهش فناوری‌ ، شتاب دهنده ها ، کراود فاندینگ ها و انواع استارت آپ ها 📝 مدرس: حجت الاسلام احمد ارشاد مدیر مرکز کسب و کار اسلامی حُسنا ⏱زمان : ۲۷، ۲۸ ، ۲۹ فروردین به مدت ۱۸ ساعت ( هر روز ۶ ساعت) 🏢مکان : خیابان آزادی ، بلوار شهید اکبری ، ابتدای کوچه اتکا ، ساختمان بن تک ، سالن آمفی تئاتر 📎 لینک ثبت نام : https://survey.porsline.ir/s/5zljax5 ----------------------------------------------- 💠 گروه حکمرانی و اقتصاد | مرکز راهبری برهان بله | ایتا 💠 مرکز راهبری برهان بله | ایتا
31.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣 راهیابی گروه اقتصاد مرکز راهبری برهان به مرحله نهایی دومین جایزه ملی سیاستگذاری در محور بینشی و اندیشه‌ای 🔷 به گزارش دبیرخانه جایزه ملی سیاستگذاری؛ ۴۲ پروژه از ۳۰ اندیشکده به مرحله سوم و نهایی دومین جایزه ملی سیاستگذاری راه یافتند. در محور بینشی و اندیشه‌ای از میان ۶۵ پروژه از ۲۹ اندیشکده، درنهایت ۴ پروژه از ۴ اندیشکده به مرحله سوم راه یافتند. ♨️ برای اطلاع از عناوین پروژه های برتر مرحله دوم جایزه در محور تولید و توسعه محصول، کلیپ برگزیدگان این محور را تماشا کنید. ----------------------------------------------- 💠 گروه حکمرانی و اقتصاد | مرکز راهبری برهان بله | ایتا 💠 مرکز راهبری برهان بله | ایتا 🌐 جایزه ملی سیاستگذاری در وب | بله | تلگرام
🚦الگوی محمّدامین (مبتنی بر سیر نزول سور مدنی و سیره نبی اکرم) موسسه قرآنی رِبّیّون برگزار میکند: ویژه ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۲ 🔻 🔺مجازی| 16 ساعت 🔻استاد محمد خلیلی (معاون علمی مرکز راهبری برهان) 🔸با اولویت برای طلاب، دانشجویان و معلمین | خواهران|برادران ☑️ محورهای موضوعی: 🔸گام های پیشرفت حکومت نبوی 🔹جایگاه قرآن در شناخت و حل مسائل 🔸جایگاه مردم در حکمرانی 🔹مقاطع سرنوشت ساز 🔻لینک ثبت‌نام: https://survey.porsline.ir/s/7Igu3iK 🔺 کسب اطلاعات بیشتر: @rebbiun_meshkat @rebbiun_meshkat
🚦طرح کلی در قرآن| فصل دوم 💠مجازی| بصورت هفتگی 🗓 چهارشنبه ها | ساعت ۱۶:۳۰ 🔰استاد محمدمهدی آزادفلاح (دبیر رشته تخصصی فقه خانواده حوزه علمیه مشکات) ▫️با اولویت برای طلاب، دانشجویان و معلمین خواهران|برادران 🚦جهت در گروه مربوطه عضو شوید: ble.ir/join/8e8J743yZY ⚠️ فصل نخست این دوره در ماه مبارک رمضان برگزار شد؛ جهت امکان شرکت متقاضیان جدید در فصل دوم، جلسه نخست(۱۲ اردیبهشت) بمدت یک و نیم ساعت، به مرور خلاصه ای از اهم مباحث مطرح شده در فصل نخست اختصاص خواهد داشت. ✅ فایل کامل جلسات رمضان نیز جهت استفاده بیشتر در گروه بارگزاری شده است. ⚠️ مخاطب اصلی این جلسه افرادی هستند که تمایل به فهم دقیق بحث دارند؛ بنابراین شکل ارایه بیشتر کلاس آموزشی است. ✅ آغاز کلاس های فصل جدید: 📆 چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه -------------------------------------------------- 💠 مرکز راهبری برهان بله | ایتا .
🌱بسم الله الرحمن الرحیم 🔹مرکز راهبری برهان با همکاری سازمان دارالقرآن الکریم، معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه و دفتر امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه برگزار می کند: 📌دوره آموزش معارف و مفاهیم قرآن کریم(ربانیون) «ویژه طلاب برادر تهران و قم» 🗂سرفصل‌های آموزشی دوره: 📎 آموزش ترجمه پیشرفته قرآن کریم 📎 آشنائی با کلیات مباحث علوم قرآن 📎 آموزش فهم ساختارمند قرآن کریم 📎 آموزش روش های تدبر و تفسیر قرآن کریم بامحوریت تفسیر شریف المیزان 📎 آشنایی با مکاتب تفسیری قرآن کریم 📎 آشنایی با کلیت مباحث نظام سازی قرآنی ✉️امتیازات دوره: 📎حضور اساتید برجسته قرآنی 📎دریافت گواهی معتبر از سازمان دارالقرآن الکریم 📎حمایت از طلاب شرکت کننده در طول برگزاری دوره 📎اولویت بکارگیری برگزیدگان دوره در امور مربوط به تدریس و تبلیغ 📎معرفی شرکت کنندگان دوره به دفتر امور نخبگان حوزه های علمیه ❌ثبت نام در دوره محدود بوده و تمدید نخواهد گردید. ❌گزینش نهائی طلاب ثبت نام کننده از طریق برگزاری مصاحبه انجام خواهد پذیرفت. ❌دوره مذکور در 4 ترم برگزار می گردد که ترم اول آن بصورت اردوئی از 1 مرداد ماه 1403 و باقی ترم ها در طول سال و هفته ای 2 جلسه 2 ساعته خواهد بود. 🕰 فرصت ثبت نام: تا 22 خرداد 1403 📍لینک ثبت‌نام: 👈🏻 ثبت نام ربانیون 🔔جهت اطلاع از طرح می‌توانید با شماره 09231056164 تماس گرفته و یا به آیدی @rabanion403 در پیام رسان های ایتا و بله پیام ارسال نمائید. ---------------------------------------- 💠 مرکز راهبری برهان بله | ایتا .
مدرسه کسب و کار اسلامی حُسنا برگزار می‌کند: الفقه ثم المتجر «دوره مقدماتی فقه کسب و کار» 💠به صورت حضوری💠 🗒 سرفصل‌های دوره: ✅ قواعد مرتبط با کسب‌وکار‌ها‌(قرض، ربا ، بیع و...) ✅ بررسی قراردادهای بانک‌ها، صندوق‌های پژوهش فناوری‌، شتاب‌دهنده‌ها، کراود فاندینگ‌ها و انواع استارت‌آپ‌ها 📝 مدرس: حجت الاسلام احمد ارشاد مدیر مرکز کسب و کار اسلامی حُسنا ⏱زمان: 23 و 24 خرداد به مدت 14 ساعت (هر روز از 8 تا 15) 🏢مکان: یزد، پارک علم و فناوری(کارخانه اقبال)، ساختمان مراکز رشد(ساختمان کوثر)، طبقه 1-، سالن ابن سینا 📎 لینک ثبت نام : https://survey.porsline.ir/s/jZPkQEJP 🔸 جهت کسب اطلاعات بیشتر به آیدی @sjmohammadi در پیام رسان‌ ایتا یا بله پیام بدهید. ----------------------------------------------------------- 💠 گروه حکمرانی و اقتصاد | مرکز راهبری برهان بله | ایتا 💠 مرکز راهبری برهان بله | ایتا @hosna_dore1
🌱بسم الله الرحمن الرحیم 🔹توزیع دروس ارائه شده در طرح ربانیون باتوجه به ترم های دوره به شرح ذیل الذکر می باشد: 🟢 🗂سرفصل‌های ترم اول: 📎 منبع شناسی کتب لغت 📎 مهارت استفاده از کتب لغت 📎 تلاوت سور قصار قران کریم با تمرکز بر ترجمه واژگان ⏰ : 1 مرداد ماه ⏱: 9 روز 🟢 🗂سرفصل‌های ترم دوم: 📎 ترجمه ساختارمند قرآن کریم 📎 جریان شناسی تدبر در قرآن کریم 📎 روش شناسی تدبر در قرآن کریم 📎 تدبر سور جزءهای 28 و 29 ⏰: مهرماه 1403 لغایت دی ماه 1403 ⏱: 4 ماه (هفته ای 2 جلسه 2 ساعته) 🟢 🗂سرفصل‌های ترم سوم: 📎 مکاتب تفسیری 📎 جریان شناسی تفاسیر شیعی 📎 روش شناسی تفسیر المیزان 📎 تفسیر سور جزء 27 ⏰: بهمن 1403 لغایت خرداد 1404 ⏱: چهار ماه- هفته ای 2 جلسه 2 ساعته 🟢 🗂سرفصل‌های ترم چهارم: 📎 خوانش کلی از رویکردهای حل مساله با محوریت قرآن کریم 📎 ارائه های نظام سازی در حوزه های مختلف با محوریت قرآن کریم 📎 مهارت ورزی در زمینه حل مساله با محوریت قرآن کریم ⏰: تابستان 1404 ⏱: 9 روز 🔔جهت اطلاع از طرح می‌توانید با شماره 09231056164 تماس گرفته و یا به آیدی @rabanion403 در پیام رسان های ایتا و بله پیام ارسال نمائید. ---------------------------------------- 💠 مرکز راهبری برهان بله | ایتا .
گام رو به جلو در گفتمان انتخابات 1403 چیست؟ یک نفر دقیقاً چه چیزی باید داشته باشد تا انتخابش کنیم؟ بخش اول... سوال پرتکرار انتخابات امسال. پرکاری، جهادی بودن، اخلاص، مردمداری، ولایتمداری و دیگر خصوصیات اخلاقی که حتماً باید باشد ولی تا اینجایش گره از کار انتخاب در این انتخابات باز نمیکند. رییس جمهور غیر از خصوصیات اخلاقی باید چه چیزی داشته باشد؟ تخصص؟ برنامه؟ توان اجرایی؟ یا چیزی دیگر؟ 🧾پاسخ حتماً «برنامه» نیست. برنامه را متخصصین می‌نویسند، و مسئول برای تشخیص «لوازم» آن فقط باید خیلی «باهوش و باتجربه» باشد. لوازم را توضیح خواهیم داد. 🦾توان اجرایی هم نیست. این هم مثل قبلی است، و البته که رییس جمهور باید «سیاستمدار» باشد و بتواند به خوبی مجریان را بازی و نقش بدهد، و همچنین با هوش سیاسی خودش (که گاه حاصل تجربه اجرایی نیز هست) بر کار نظارت کند. 👨‍🎓و اما تخصص. اتفاقاً به دلیل سطح بالای مدیریت در ریاست جمهور و تعدد و تنوع مسائلی که با آن درگیر است مدیریت اجرایی از یک سنخ خاص یا نگاه تخصصی خیلی خاص برای این پست مضرّ هم باشد. چه بسا متخصصینی که دل و عقلشان را در تخصصشان گذاشتند و «بخشی نگر» شده‌اند. 💯تا اینجا به دو ویژگی «هوش» و «سیاست» رسیدیم؛ یا در یک کلام «هوش سیاسی» در بازی با افراد، نخبگان و افکار عمومی از یک سو، و تفکر نقادانه در ارزیابی پروژه ها و فهم و حدس حواشی و دور نخوردن و... . 💥اما کار به اینجا ختم نمی شود. رییس جمهور برای اکنون کشور باید «ایده» داشته باشد، خصوصاً در زمینه اقتصادی. ایده با برنامه متفاوت است. چیزی است که فرد، با گوشت و پوستش آن را درک و قبول کرده و با همه هزینه‌هایش قرار است دنبال کند. افرادش را قرار است در راستای این ایده بچیند. نه با اندک هزینه و حواشی قرار است از مسیرش دست بکشد و نه هر حزب اللهی و مقبولی را پست بدهد و دولت را بکند چهل‌تکه‌ی باری‌به‌هرجهت. 💥ایده با برنامه متفاوت است. ایده همان جهت و کلان‌پروژه‌ای است که به طراحان برنامه و متخصصین می‌شود سفارشش داد تا «در جهت آن» برنامه‌ریزی کنند. صدالبته کسی که آنقدر فکر کرده تا ایده را با گوشت و پوستش قبول کند، حتما تصویری از راهکارها و اجمالی از برنامه‌های این «مسیر» را نیز در ذهن دارد اما نیازی به بیش از اجمال نیست. 💹ایده مورد نیاز اکنون اقتصاد کشور و تصویر منسجم راهبرد اقتصادی‌اش چیست؟ تعدیل قیمت‌ها و ایجاد بازار آزاد؟ یا کنترل بانک‌ها؟ (معنای کنترل هم در این ایده باید شفاف باشد). چرخش به شرق و اتکا به انتقال سرمایه و تکنولوژی از چینی‌ها؟ در مقابل چه داده‌ای؟ یا شاید هم تصویر خاصی از «چگونگی» اقتصاد مردمی؟ 💬کسی که روی ایده فکر کرده راحت می تواند لوازمش را توضیح بدهد، به صورتی همه‌فهم: بخش پیشران پیشرفت در این ایده چیست؟ چه کسانی یا قشرهایی از این وضع نفع می برند و چه کسانی متضرر می شوند که باید از هم اکنون در تبلیغات و گفتمانم قیدشان را بزنم و مخالفینشان را جذب کنم؟ پروژه‌های اولویت‌دار کدام می‌شود؟ و... 💯 اگر کسی این را در کنار «هوش سیاسی» داشت، حتماً انتخابش کنید. البته بعد از نسبت‌گیری با ایده‌اش . بقیه هندوانه دربسته‌اند، یا حتی بدتر از آن. 💥جدا از این که ایده هرکدام از نامزدهای کنونی چیست و کدامهاشان اصلا ایده دارند، به نظر می‌رسد اصلی‌ترین کار فعلاً همین است که هندوانه را «به شرط چاقو» وارد انتخابات کنیم. خود هر نامزدی می‌تواند در همین مسیر، حرف اصلی و اصل حرفش را بزند یا اگر از این چیزها ندارد مجبور شود پیدا کند. دیگرانی هم با توجه به سابقه کاری یک نفر، ممکن است ایده او را -اگر در این لایه ایده داشته باشد- از او برداشت کنند و شفاف، به مردم اعلام نمایند. 💥 مسئله سیاستی وقتی «سیاسی» شد، دیگر طرف رای همین ایده‌اش را گرفته است و چندان هم نمی‌تواند زیرش بزند . تابحال که این بوده، دولت سازندگی و اصلاحات و عدالت و مذاکره هرکدام «اجمالاً» به ایده‌شان پایبند بوده‌اند. هرچند اکنون پس از پایان دولت‌هاشان فهمیده‌ایم منظور از ایده هرکدامشان چه بوده است، و نه در انتخاباتشان. (غیر از دولت اعتدال که ایده‌اش را قبل از انتخابات شفاف کرد). 👤 محمد خلیلی ----------------------------------------------- 💠 گروه حکمرانی و اقتصاد | مرکز راهبری برهان بله | ایتا 💠 مرکز راهبری برهان بله | ایتا .
گام رو به جلو در گفتمان انتخابات 1403 چیست؟ یک نفر دقیقاً چه چیزی باید داشته باشد تا انتخابش کنیم؟ بخش دوم... اما در نامزدهای کنونی انتخابات: با اطلاعات فوق ناقصمان به چند مثال می پردازیم باشد که در فرایند انتخاب، کامل گردد. 1️⃣مثلا قالیباف، اگر ایده‌اش را اعلام هم نکرده، اجمالا از سابقه‌اش چیزهایی معلوم می شود. جنس سیاستهای تعدیلی و بازار آزاد، تاکید بر حرکت های ایجابی فرهنگی و تاکید کمتر بر محدودیت‌زایی فرهنگی (که به نظر نگارنده سیاست غلطی است)، به همراه تاکید بر «پروژه‌ها»ی بزرگ پراکنده دولتی برای به حرکت انداختن چرخ اقتصاد با سرجمع این پروژه‌ها. احتمالاً اگر از قالیباف بپرسند دقیقاً پروژه‌های عملیاتی‌ات را در چه طرح ذهنی‌ای به هم پیوند زده‌ای که در آینده در یک تصویر منسجم سیاستی به هم برسند، پاسخی نداشته باشد؛ البته می‌تواند بعضی از اوصاف تصویر مطلوبش را توضیح دهد و به سوی آنها پروژه تعریف کند مثل همین آزاد بودن قیمت‌ها. 2️⃣جلیلی از نظرهایی بهتر است. به نظر می‌رسد ایده مردمی سازی، و آزاد کردن ظرفیت ها در ذهنش -و در طرح‌های دولت سایه‌اش- حداقل روی کاغذ نضج یافته و تا حدی هم پایش خواهد ایستاد. البته بعید است پروژه های عملیاتی مثل قالیباف از آب در بیاورد و تک پروژه‌های بزرگ و بسیار را به نهایت برساند؛ اما الان مسئله اصلی هم آن نیست. اما مشکل اصلی این است که حداقل «بنده از این نضج ذهنی» و محتوایش اطلاعی ندارم. طبعاً بسیاری از رای دهندگان دیگر نیز چنینند، و لذا نسبتی هم با این ایده نمیتوانند بگیرند. ایده را باید در عرصه سیاسی و با هدف کسب جمعیت همراه، برای مخاطبان «تصویر کرد». 3️⃣و4️⃣ بیرون از بازه میان این دو نفر، شاید از آن طرف بتوان نیکزاد را مثال زد؛ و از این طرف، احمدی نژاد را که بیش از همه توانسته «کلان‌تصویر»ی ارائه دهد تا مسائل و اولویت ها در آن جایشان را نشان دهند. اما به هرحال، همه این ها حدسهای ذهنی نگارنده است از مجموع اطلاعات اجمالی‌اش تاکنون. و خواسته‌اش هم این است که به سمت شفاف کردن این مسیر برویم. 💥راستی، از بین اینها رای من تا این لحظه به جلیلی می‌رسد. 👤 محمد خلیلی ----------------------------------------------- 💠 گروه حکمرانی و اقتصاد | مرکز راهبری برهان بله | ایتا 💠 مرکز راهبری برهان بله | ایتا .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱 بسم الله الرحمن الرحیم 🔹مرکز راهبری برهان با همکاری سازمان دارالقرآن الکریم، معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه و دفتر امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه برگزار می کند: 📌دوره آموزش معارف و مفاهیم قرآن کریم(ربانیون) «ویژه طلاب برادر تهران و قم» «پایه های 3 تا 9» 🕰 فرصت ثبت نام: تا 22 خرداد 1403 📍لینک ثبت‌نام: 👈 ثبت نام ربانیون 🔔جهت اطلاع از طرح می‌توانید با شماره 09231056164 تماس گرفته و یا به آیدی ربانیون ایتا I ربانیون بله پیام ارسال نمائید. ------------------------------------------------- 💠 مرکز راهبری برهان بله|ایتا
✍️ چرا مردم به پزشکیان رأی نخواهند داد؟ 1️⃣من هم در ابتدای تایید صلاحیتها شاید مانند بسیاری دیگر، احتمال بازوقوع انتخابات 92 را از ترکیب نامزدها حدس می‌زدم. ترکیبی که این‌بار با یک پالس شبیه کناررفتن عارف به نفع روحانی، می‌توانست رای‌آوری پزشکیان را در دور دوم یا حتی دور اول دست‌یافتنی کند. 2️⃣اما این تحلیل، یک چیز کم دارد: مردم ایران، صرفاً با پالس‌های سیاسی‌بازانه نیست که رای می‌دهند و هر تحلیلی از این دست نسبت به مردم، واقع‌نگر نیست. مردم در سال 92 به «پیام روحانی» رای دادند و نه به کناررفتن عارف به نفع او. چنان که سال 76 و 84 نیز به یک پیام رأی دادند، در شرایطی کمابیش مشابه. 3️⃣حداقلِّ موردنیاز برای تکرار این امر، آن است که نماینده حامل یک «پیام راهبردی» باشد. هر پیامی، همچون «نه به وضع قبلی»، «ارائه یک راه حل شفاف همچون مذاکره با کدخدا برای رفع مشکلات»، یا حتی یک «پیام راهبردی اقتصادی یا فرهنگی یا سیاسیِ خاص». روحانی واقعاً این پیام را داشت، و مردم با انتخابش نشان دادند هنوز هم به پیام‌ها رای می‌دهند نه چهره‌ها. حال، خاتمی در برابر ناطق باشد یا روحانی در برابر قالیباف و صدالبته، احمدی‌نژاد در برابر هاشمی. 4️⃣این بار اما پزشکیان فاقد هرگونه پیامی است. انتخابات، یک نمایشنامه یا تئاتر سیاسی نیست که در آن هرکسی سخنورتر، رأی آورتر. و همین مسئله‌ای است که باعث شده قالیباف در این‌همه‌مدت رأی نیاورد و شکستش به اشتباه، حمل بر یکی دو مجادلة چندکلمه‌ای او با روحانی در روز آخر تبلیغات شود. بدون پیام، نمی‌توان مردم را پشت سر یک چهره بسیج کرد. خاتمی هرچه هم که تَکرار کند یا چهره‌های کارگزاران و اصلاحات در کنار هم هُلش بدهند. بازهم پزشکیان همان‌قدر احتمال رأی‌آوری دارد که زاکانی. یا اصلا تو بگو چیزی شبیه کروبی در 88. 5️⃣شاید باورتان نشود، ولی این بار اگر هم موجی برای روز آخر در کار باشد، برای جلیلی است. البته شرایطی همچون مشارکت کم و دور دوم هم میان دو نفر قابل تصور هست، اما رای‌آوری پزشکیان با این دست‌فرمانی که گرفته، نه. 6️⃣البته حامل پیام بودن، نسبی و تشکیکی است. گزاره‌هایی همچون «مملکت فقط به قدرت اجرایی نیاز دارد» یا «فقط به اطاعت از رهبری» را می‌توان به قالیباف چسباند و امیدی به رأی او داشت، ولی پزشکیان حتی همین را هم ندارد. به نظر می‌رسد بعد از 76 و 84 و 92 و 1400 (تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل)، قرار است تحلیل‌گران باز هم بُعد جدیدی از رفتار سیاسی مردم را درک کنند. 7️⃣ هرچه هم محاسبه بر مبنای فوق هست، با خیال راحت انجام دهید: 🔻این که طرفداران قالیباف و جلیلی بدون ترس از پزشکیان، میتوانند به اثبات خود و عدم تخریب رقیب بپردازند. 🔻این که در تصویر گفتمانی خود میتوانند پا را پیشتر گذاشته و تصویر ایجابی تخصصی تری ارائه کنند. 🔻این که با خیال راحت، دیگری را به اصل انتخابات فرابخوانند ولو به پزشکیان یا... رای دهد. 🔻این که قاعدتاً جلیلی قرار نیست انصراف دهد. 🔻و این که لازم نیست کسی به خاطر ترس از رأی نداشتن جلیلی، به قالیباف رای دهد ☑️ پس با خیال راحت به رای دهید. 👤 محمد خلیلی ----------------------------------------------- 💠 مرکز راهبری برهان بله | ایتا .
هدایت شده از غلامرضا قاسمیان
32.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ قرآن میزنه تو صورتت ‼️ وقتی از عاشورا درس مذاکره گرفتن و نزدیم تو دهنش، الان از حماسی ترین آیات قرآن زبونی های برجام رو توجیه می‌کنه! خدای قرآن به تو سیلی خواهد زد... استاد غلامرضا قاسمیان 🆔 @Qasemian_ir
هدایت شده از بینات | هادی انصاری
🖌 این جلیلیِ بی سیاست 🔸طلحه و زبیر تقاضای امارت کرده بودند. بصره، کوفه یا شام. سه گزینه روی میز امیرالمومنین بود. نمیشد با آنها ساخت و پاخت کرد؟ نمیشد جماعت جمل را به جان معاویه انداخت؟ اصلا مشروط می بستی. میگفتی اگر شام را گرفتید باشد سهم شما. نمیشد!؟ معلوم نبود که در غیر این صورت سیستم قفل میکند!؟ همین قدر مصرّ بر مبانی و بنیادگرا باید عمل میکردی!؟ 🔸نجاشی، شاعر به نامی بود که برای امیرالمومنین شعر میخواند. كسی‌كه در جنگ صفین بهترین شعرها را در تحریض و تشویق مردم در مقابل معاویه سروده بود. سلبریتی مهمی بود در جناح امیرالمومنین. به خصوص در آن زمانه. زمانه ای که میگفتند علی نماز نمیخواند. علی نیاز داشت به او. نجاشی در روز ماه رمضان مشروب خورد. امیرالمؤمنین در مقابل چشم مردم او را حد شراب زد؛ هشتاد ضربه‌ی شلاق. خانواده و قبیله‌ی او گفتند: یا امیرالمؤمنین! تو ما را بی‌آبرو كردی. این‌كه جزو جماعت تو بود؛ جزو دوستان تو بود - به تعبیر امروز - جزو جناح تو بود. فرمود من كاری نكردم؛ مسلمانی تخلفی كرد و حدی از حدود الهی بر او واجب شد و من آن حد را به‌جا آوردم. البته نجاشی بعد از آن‌كه شلاق را از علی خورد، بلند شد از كنار امیرالمؤمنین رفت و به اردوگاه معاویه ملحق شد. امیرالمومنین برایش حساب خاص باز نکرد. چون هم تیمی اش بود از گناهش نگذشت. باز هم بر مبانی خود پافشاری کرد ولو از مهم ترین چهره های رسانه ای خود را از دست بدهد. 🔸اوایل خلافتش بود. نوبت اعطای یارانه بیت المال رسیده بود. صف تشکیل شده بود. فاتحان بدر و خیبر هم در صف بودند، متموّلان گذشته هم آمده بودند. بردگان آزاد شده ی آنها هم در همان صف بودند. نفس این کار، تحقیر بود. هنگام اعطای سهمیه همه یکسان گرفتند!!! عده ای آمدند گفتند آقا اشتباه شده گویا!!! در دوره قبلی ها حقوق ما چند برابر بود. ولیدبن‌عقبه - همان كسی‌كه زمان عثمان استاندار كوفه بود - از طرف آنها بلند شد پیش امیرالمؤمنین آمد و گفت یا علی! بیعت ما با تو شرط دارد؛ «و نحن نبایعك الیوم علی ان تضع عنا ما اصبناه من المال فی ایام عثمان»؛ شرط ما این است كه به پولهایی كه ما به‌دست آورده‌ایم، دست نزنی و به دستاوردهای ما در دوران قبل از خودت كاری نداشته باشی. طلحه و زبیر آمدند. گفتند: «انك جعلت حقنا فی القسم كحق غیرنا»؛ تو ما را با دیگران در تقسیم بیت‌المال یكسان كردی؛ «و سویت بیننا و بین من لا یماثلنا»؛ ما را با كسانی‌كه شبیه ما نیستند، در دادن اموال بیت‌المال یكی قرار دادی. این چه وضعی است؟ چرا امتیاز قائل نیستی!!؟ گفتی دوره عوض شده. من بعد همه یکسان میگیرند! نمیشد حالا حداقل تا مدتی پرخوران قبلی را تو هم کماکان میخوراندی!؟ همین قدر مصرّ بر مبانی و بنیادگرا باید عمل میکردی!؟ 🔸ماجرای زینب كبری را شنیده‌اید؛ عاریه گرفتنِ از ابورافع. ماجرای عقیل را شنیده‌اید كه پیش حضرت آمد و چیزی خواست: «صاع من برّ»؛ یك مقدار سهمیه‌ی اضافه‌ی گندم خواست. بعد حضرت آن حدیده‌ی مُحمات - آهن گداخته - را برداشت و نزدیك او برد - البته به او نزد - و او را تهدید كرد و خواسته‌اش را نپذیرفت. عبداللَّه‌بن‌جعفر - برادرزاده و داماد حضرت؛ شوهر جناب زینب - خدمت حضرت آمد و گفت: یا امیرالمؤمنین! دستم تنگ است؛ مجبورم از وسایل زندگی‌ام بفروشم؛ چیزی به من كمك كن. حضرت قبول نكرد و فرمود: مگر به من بگویی عمویت برود دزدی كند و از مال مردم به تو بدهد!!! 🔸از این نمونه ها در سیره او زیاد است. چرا به تعبیر امروزی ها سیاست ورزی نکرد!؟ چون با چنین سیاست ورزی هایی مشکلی حل نمیشد فقط مشکلات زیادتر میشد. قرآن گفته «ما كُنْتُ مُتَّخِذَ الْمُضِلِّينَ عَضُداً» حاشا که گمراهگران را همکار و یاور خود بگیریم. روایت گفته «لَيْسَ فِي الْحَرَامِ شِفَاء» خداوند با کار حرام امکان اصلاح و شفا را نگذاشته است. 🔸شاخص اگر آن حرفهای پیش گفته باشد بیش از دیگران به آن افق نزدیک شده است. ---------------------------- بینات - حرفهای روشن قرآنی برای امروز 🆔 بله| ایتا
هدایت شده از مجله حوزوی مطلع
مجله حوزوی مطلع با همکاری دفتر امور نخبگان حوزه علمیه برگزار میکند: ویژه برنامه انتخاباتی 🔰 پیشرفت از منظر حکمرانی فرهنگی 🔶 ایده حوزویان برای پیشرفت فرهنگی در ساختار حکمرانی کشور چیست؟ 🔶 نامزدهای انتخابات چهاردهم برای پیشرفت فرهنگی ایرانی چه طرحی دارند؟ با حضور: 🔴 نماینده دکتر جلیلی: حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی موسوی مسئول پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام 🔴 نماینده دکتر قالیباف: حجت‌الاسلام والمسلمین علی فغان رضایی معاونت پژوهش موسسه مصباح الهدی کارشناسان: 🟠 حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی مسئول موسسه معنا 🟠 حجت الاسلام و المسلمین علیرضا قربانی مسئول اندیشکده مسیر 🟠 حجت الاسلام و المسلمین ایمان عادلی مسئول مرکز نوآوری اجتماعی مبتدا 🗓 زمان: دوشنبه ۴ تیر ماه - ساعت ۱۷ 📌 مکان: قم - خیابان گلستان - خانه مصلحان 🟠 مطلع | محفل طلاب عصر امام 👈 با ما همراه باشید: بله | آپارات | ایتا | اینستاگرام
هدایت شده از سفیران آیه‌ها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴بازگشت به خسارت محض، با تحریف آیات حماسی قرآن!! آیت‌الله عابدینی: ⚠️مردم مراقب خطای برداشت‌های اشتباه از قرآن در تبلیغات انتخاباتی باشند توضیحات کارشناسانه آیت‌الله عابدینی در تفسیر اشتباه آیه «وَإِنْ جَنَحُوا لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَهَا» توسط وزیر امور خارجه دولت روحانی
هدایت شده از سفیران آیه‌ها
90.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴بازگشت به خسارت محض، با تحریف آیات حماسی قرآن!! آیت‌الله میرباقری: ⚠️مردم مراقب خطای برداشت‌های اشتباه از قرآن در تبلیغات انتخاباتی باشند توضیحات کارشناسانه آیت‌الله میرباقری در تفسیر اشتباه آیه «وَإِنْ جَنَحُوا لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَهَا» توسط وزیر امور خارجه دولت روحانی
هدایت شده از سفیران آیه‌ها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴بازگشت به خسارت محض، با تحریف آیات حماسی قرآن!! حجت الاسلام قاسمیان: ⚠️مردم مراقب خطای برداشت‌های اشتباه از قرآن در تبلیغات انتخاباتی باشند توضیحات کارشناسانه حجت الاسلام قاسمیان در تفسیر اشتباه آیه «وَإِنْ جَنَحُوا لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَهَا» توسط وزیر امور خارجه دولت روحانی