eitaa logo
مطالعات تطبیقی قرآن و حدیث
2.5هزار دنبال‌کننده
28 عکس
38 ویدیو
13 فایل
مطالعات فرامتنی و بین المللی قرآن و حدیث در انتشار اینگونه مطالعات جدید ما را یاری دهید. مطالب خود را به @Tolueharekat ارسال کنید. کانال تلگرام: t.me/mTatbiqy
مشاهده در ایتا
دانلود
بخش یازدهم خطبه فدکیه در نسخه خطیِ در حال تحقیق فلمّا اختار الله عزّوجلّ لنبیه دار أنبیائه و محلّة أصفیائه ظهرت حسیكة النفاق و سَمَل جلباب الدین و نطق كاظم [الغاوین] و نبغ خامل [الأقلین] و هدر فنیق الباطل و أطلع الشیطان رأسه من مغرزه صارخا بكم یخطر فی عرصاتكم فألفاكم لدعوته مستجیبین و لغرّته ملاحظین فأحمشكم فوجدكم خفافا و أغضبكم فوجدكم غضابا و استنهضكم فوجدكم سراعا فوسمتم غیر إبلكم و أوردتم شربا لیس لكم و أخذتم غیر حقّكم. وقتی که خدای متعال، جان پیامبرش را گرفت و او را در خانۀ انبیا [در بهشت خودش] و در جایگاه برگزیدگان منزل داد، علائم نفاق و دورویی در شما پیدا شد، لباسِ دین بین شما کُهنه شد. [لباس دین را مثل لباسی که کهنه شده درآوردید و کنار گذاشتید] سکوت منحرفین بالاخره شکست. [امثال ابوسفیان‌ها که در زمان پیامبر ساکت بودند دوباره میدان‌دار شدند] بدذات‌ها در جامعه مقام و منزلت پیدا کردند. افراد جسور از گروه باطل به سخن درآمده‌اند. شیطان سرش را از مخفی‌گاه خودش بیرون آورده، شما را صدا زده، در جمع‌های شما مشغول تحرّک‌ است و شما دعوت او را آری گفتید. شما فریب شیطان را خوردید. شیطان شما را (بر ضدّ ما) تحریک کرد و دید انسان‌های توخالی و بدون تفکری هستید. شما را (از دست ما) عصبانی کرد و دید [به خاطر کینه‌ای که از ما دارید] به راحتی خشمگین می‌شوید. از شما خواست (علیه ما) قیام کنید و دید به سرعت جواب دادید. پس شما مشغول داغ‌کردن شترهایی غیر از شترهای خود شدید [از حریم خود خارج شدید و ظالمانه پا به حریم دیگران گذاشتید.] در محلی برای آب خوردن وارد شدید که از آنجا حق آب خوردن نداشتید. حقّی را خوردید که نباید! @mTatbiqy
بخش دوازدهم خطبه فدکیه در نسخه خطیِ در حال تحقیق فكیف بكم و أنّى تؤفكون و الكتاب بین أظهُركم زواجره قاهرة و أوامره لائحة و أعلامه بیِّنة و ادلته واضحة و برهانه مفصّل و آیته موصّل و تبیانه متصّل {بئس للظالمین بدلا} زعمتم خوف الفتنة ألا فی الفتنة سقطتم {و إنّ جهنّم لمحیطة بالكافرین} {و من یتبع غیر الإسلام دینا فلن یقبل منه و هو فی الآخرة من الخاسرین} چه‌تان شده؟ چرا از مسیر حق منحرف شده‌اید؟! در حالی که کتاب خدا، قرآن، هنوز میان شماست. کتابی که جوری محکم نهی می‌کند که چاره‌ای برای توجیه‌کردن باقی نمی‌گذارد. به گونه‌‌ای امر می‌کند که همه بفهمند. کتابی که وقتی می‌خواهد برای احكامش دلیل بیاورد به خوبی حرف می‌زند. همان کتابی که مفصّل استدلال می‌کند و پی در پی توضیح می‌دهد. بدانید! «بِئْسَ لِلظَّالِمينَ بَدَلاً» (بد جانشینی برای حکومت بر ظالمان انتخاب کردید) خیال کردید از ترس به فتنه نیافتادن امت پیامبر به غصب این جایگاه دست زدید؟! بدانید که همین الآن در درّۀ عمیق فتنه سقوط کرده‌اید «وَ إِنَّ جَهَنَّمَ لَمُحيطَةٌ بِالْكافِرينَ» (و جهنم این‌قبیل کافران را در آتش خود محاصره می‌کند) «وَ مَنْ يَبْتَغِ غَيْرَ الْإِسْلامِ ديناً فَلَنْ يُقْبَلَ مِنْهُ وَ هُوَ فِي الْآخِرَةِ مِنَ الْخاسِرينَ» (هرکه دنبال دینِ دیگری به‌جز اسلام باشد، آن دین هرگز از او پذیرفته نمی‌شود و در آخرت هم سرمایۀ عمرش را باخته است.) @mTatbiqy
بخش سیزدهم خطبه فدکیه در نسخه خطیِ در حال تحقیق ثم لم تلبثوا أخذها الا أن تسكن فورتها تشربون حسوا فی ارتغاء و نصبر منكم على مثل حذّ المُدى و سحیق الطریق ثم ألآن تزعمون أن لا إرث أبی لی {أ فحكم الجاهلیة یبغون و من أحسن من الله حكما لقوم یوقنون} اُغلَب إرثیَه بالله یا أبابكر ترث أباك و لا أرِثَ أبی؟ لقد قلت{شیئا فریا}. شما حتی صبر نکردید که شتر خلافت رام شود و تسلیمتان گردد و به بهانه گرفتن کف ـ از روى شیر ـ آن را به کلى تا ته سر کشیدید. ما هم چاره‌اى جز صبر کردن ندیدیم، مثل کسى شده‌ایم که خنجر بر گلوى او و نوک نیزه بر قلب او گذاشته شده است! عجیب این که شما الآن خیال می‌کنید که من ارثی از پدرم نمی‌برم! «أَ فَحُكْمَ الْجاهِلِيَّةِ يَبْغُونَ وَ مَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ حُكْماً لِقَوْمٍ يُوقِنُونَ» (نکند دنبال قوانین دوران جاهلیت‌اید؟! برای گروهی که دنبال یقین‌اند، چه حکمی بهتر از حکم خداست؟!) آیا باید ارث من به زور گرفته شود؟ اى ابوبکر! به من پاسخ ده! تو می‌توانی از پدرت ارث ببرى ولی من نمی‌توانم؟ عجب حرف عجیب و غریبی می‌زنی! @mTatbiqy
بخش چهاردهم خطبه فدکیه در نسخه خطیِ در حال تحقیق أ فعلى عَمدٍ تركتم كتاب الله تعالی و نبذتموه وراء ظهوركم إذ یقول الله عزّوجلّ {و ورث سلیمان داود} مع ما اقتصّ خبر یحیى بن زكریا اذ قال {فهب لی من لدنك ولیا یرثنی و یرث من آل یعقوب} و قال عزّوجلّ {و اولوا الأرحام بعضهم اولى ببعض فی كتاب الله} و قال تعالی {یوصیكم الله فی أولادكم للذكر مثل حظ الأنثیین} و زعمتم أن لا حُظوَةَ و لا ارث لی من أبی فخصّكم الله [بآیة] أخرج محمدا منها؟ أم تقولون ان أهل ملّتین لا یتوارثان؟ أ وَ لستُ و أبی صلّى الله علیه من أهل ملّة واحدة؟ آیا عمداً کتاب خدا را رها کرده و پشتِ سر انداخته‌اید؟! چون قرآن مى‌فرماید: «وَرِثَ سُلَيْمانُ داوُدَ» (سلیمان وارث داوود شد) و در داستان یحیى بن زکریا مى‌گوید: «فَهَبْ لي‏ مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا يَرِثُني‏ وَ يَرِثُ مِنْ آلِ يَعْقُوبَ» (خداوندا! تو خودت فرزند لایقی به من ببخش که از من و همسرم ارث ببرد) و نیز بیان می‌کند: «أُولُوا الْأَرْحامِ بَعْضُهُمْ أَوْلى‏ بِبَعْضٍ في‏ كِتابِ اللَّهِ» (البته طبق کتاب خدا، فامیل و خویشاوندان در ارث‌بردن از همدیگر، مقدّم‌اند بر دیگران.) و مى‌فرماید: «يُوصيكُمُ اللَّهُ في‏ أَوْلادِكُمْ لِلذَّكَرِ مِثْلُ حَظِّ الْأُنْثَيَيْنِ» (دربارۀ چگونگی ارث‌بردن بچه‌هایتان، خدا این‌طور به شما سفارش می‌کند: سهم پسر به‌اندازۀ سهم دو دختر است.) شما خیال کرده‌اید که من هیچ بهره و ارثى از پدرم ندارم؟ یا می‌گویید خداوند آیه‌اى مخصوص شما نازل کرده است که پدرم را از آن خارج ساخته است؟! یا مى‌گویید: پیروان دو مذهب از یکدیگر ارث نمى‌برند؛ و من با پدرم یک مذهب مشترک نداریم؟! @mTatbiqy
بخش پانزدهم خطبه فدکیه در نسخه خطیِ در حال تحقیق جرأة منكم و قطیعة الرحم و نكث العهد. فدونكها مخطومة مرحولة مزمومة تَلقاك یوم حشرك غدا فنعم الحَكَم الله و نعم الزعیم محمّد و الموعد القیامة و هناك تستوی الأقدام و یندم الظالمون و فی الساعة ما تؤفكون و {لكلّ نبأ مستقرّ و سوف تعلمون}. این رفتارهای شما عهدشکنی شما با پیامبر است (که با او عهد بسته بودید با نزدیکانش به خوبی رفتار کنید) حالا این تو و این شتر خلافت، شترى مهارزده و آماده به حرکت، آن را بگیر و حرکت کن؛ ولی بدان که [عمل تو] با تو در روز قیامت ملاقات‌ خواهد کرد. و چه خوب داوری است خدا! و چه خوب رهبری است پیامبر! و چه خوب محل قراری است قیامت! در قیامت، همۀ قدم‌ها محکم برداشته نمی‌شوند، در قیامت، ظالمان پشیمان می‌شوند. و در آن ساعت، به دنیا بازگردانده نمی‌شوید تا عمل‌تان را صحیح کنید. و «لِكُلِّ نَبَإٍ مُسْتَقَرٌّ وَ سَوْفَ تَعْلَمُون‏» (هر خبری به‌وقتش اتفاق می‌افتد و بالاخره خواهید فهمید.) @mTatbiqy
بخش شانزدهم خطبه فدکیه در نسخه خطیِ در حال تحقیق ثم قامت صلوات الله علیها حتى أتت القبر قبر أبیها فأكبّت علیه و طفقت تبكی و تقول: «قد كان بعدك أنباء و هنبثة / لو كنت شاهدها لم یكثر الخطب - إنّا فقدناك فقد الأرض وابلها / و ارتدّ صحبك فاشهدهم و لا تعب - تجهمتنا طغام و استخفّ بنا / إذ غبت عنّا فکلّ الحق قد غصبوا – و کل قوم لهم قربا و منزلة / دون الاله من الاذنین مقترب - ابدی رجال لنا فحوی صدورهم / منهم غضابا و حالت دونک الکتب» سپس از جای خود بلند شد و حرکت کرد تا به قبر پدرش رسید. خود را به روی قبر انداخت و به سختی گریه کرد و این اشعار را خواند: «قد كان بعدك أنباء و هنبثة / لو كنت شاهدها لم یكثر الخطب - إنّا فقدناك فقد الأرض وابلها / و ارتدّ صحبك فاشهدهم و لا تعب - تجهمتنا طغام و استخفّ بنا / إذ غبت عنّا فکلّ الحق قد غصبوا – و کل قوم لهم قربا و منزلة / دون الاله من الادنین مقترب - ابدی رجال لنا فحوی صدورهم / منهم غضابا و حالت دونک الکتب [/الترب]» (قصه‌ها بود پس از مرگ تو و همهمه‌ها / گر تو بودى ز كجا اين همه مشكل می‌شد / ما تو از دست بداديم و زمينى بى‌نم / شده و قوم تو مُرتَد و حضور تو كنون لازم شد / جمعی از مردم به ما بداخلاقی کردند و مقام را کوچک و سبک شمردند / چون تو امروز از ما غایب شدی حق ما را به زور از ما گرفتند / هر خانواده‌ای که نزد خدا مقام و جایگاه مخصوصی داشت، نزد بیگانگان احترام داشت، غیر از ما / مردانی از امت تو اسراری که در سینه‌هایشان [مبنی بر بغض و کینۀ ما] بود را آشکار کردند / بلافاصله پس از اینکه خاک قبر، بین تو و ما فاصله انداخت). @mTatbiqy
لینک فایل تصویریِ با کیفیت از این جلسه در انتهای مطلب👆 اضافه شد.
💠 مطالعه تطبیقی با موضوع «تشدید بیماری‌های روحی-روانی در ساختمان‌های بلندمرتبه در مقایسه با خانه‌های ویلایی» 📝 پروفسور لارکومب؛ استاد برجسته دانشگاه ادیث کوان استرالیا، در تحقیقی که در سال 2019 با نام «High-Rise Apartments and Urban Mental Health—Historical and Contemporary Views» منتشر کرده، مقایسه‌ای میان سلامت روان در ۱. "ساکنین ساختمان‌های بلندمرتبه" با ۲. "ساکنین ساختمان‌های کوتاه مرتبه یا ویلایی" انجام داده است. این مطالعه مروری نشان می‌دهد که مشکلات سلامت روان در گروه اول در مقایسه با گروه دوم تفاوت معناداری دارد. به صورت واضح، 58 درصد از ساکنان آپارتمان گرفتار مشکلات روحی-روانی و 35 درصد از آنان از انزوای اجتماعی رنج می‌برند. 📚 در آیات قرآن و روایات معتبر شیعی: اولا یکی از دلایل نهی از بلندمرتبه‌سازی، حضور و سکونت اجنّه در خانه‌های بلندمرتبه عنوان شده و ثانیا یکی از آثار هم‌نشینی و مصاحبت انسان با اجنّه، پدیدآمدن انواع بیماری‌های اعصاب و روان در انسان عنوان گردیده است. @mTatbiqy
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 جلسه نهم-۱۴۰۲/۱۰/۱۲ سخنرانی حجه الاسلام موضوع: محتوای بروز تبلیغی بر اساس آیات و روایات 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🎙جلسه اول - 16 مهر 1402 🎙جلسه دوم - 23 مهر 1402 🎙جلسه سوم - 30 مهر 1402 🎙جلسه چهارم - 7 آبان 1402 🎙جلسه پنجم - 14 آبان 1402 🎙جلسه ششم - 21 آبان 1402 🎙جلسه هفتم - 3 دی 1402 🎙 جلسه هشتم - 12 دی 1402 امور فرهنگی مسجد صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف https://eitaa.com/masjedmarkaz
این سخنرانی های کوتاه در جمع فضلای مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور ایراد شده و مناسب همه عاشقان مکتب قرآن و عترت است که می‌خواهند از مطالعات تطبیقی در سخنان خود در جمع های مختلف استفاده کنند. @mTatbiqy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 راوی جراحت های دشمن باشیم! 🔸 اگر می‌خواهیم متدینین سرخورده نشوند باید به آنان نشان دهیم که: جنگ اُحُد، واکنشی است از سوی دشمن به آن زخم‌هایی که در جنگ بَدر به او زده‌ایم؛ کودک کُشی در کرمان واکنشی است به زخم هولناکی که از طوفان‌الاقصی خورده‌اند! 🔗 حتما فیلم کامل ۲۲ دقیقه‌ای مصاحبه را مشاهده فرمایید: https://www.aparat.com/v/Mt4k6 @mTatbiqy
بزودی مکتوبی از این جلسه در همین کانال منتشر می‌شود. با ما همراه باشید... @mTatbiqy
اهل‌بیت و طب مجرَّب.pdf
9.2M
💠 جزوه اهل‌بیت علیهم السلام و طبِّ مُجَرَّبْ 📚 گفتاری پیرامون "مطالعات تطبیقی با موضوع روایات طبی" ➕ به همراه پاسخی مستند به برخی شبهات رایج در این زمینه @mTatbiqy
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید | آزمایش اجتماعی "حجاب و امنیت جنسی زنان" در خیابان‌های منهتن آمریکا 🔶 کریم ژاویان (یوتیوبر مسلمان) در سال 2014، آزمایشی اجتماعی را پس از انتشار ویدئو "10 Hours of Walking in NYC as a Woman" انجام می‌دهد. کاراکتر خانم به جای اینکه 10 ساعت در خیابان با لباس بدن نما بگردد، 5 ساعت با لباس بدن نما و 5 ساعت دیگر با حجاب در خیابان قدم میزند. 🎞 در این ویدئو که با عنوان "10 Hours of Walking in NYC as a Woman in Hijab" منتشر شده، می‌توان تفاوت نحوه واکنش افراد را مشاهده کرد. ⚡️ اینکه چگونه پوشش کمِ بانوان می‌تواند عاملی برای روانه شدنِ انواع اذیت و آزارهای دیگران به سوی او شود. آدرس مطلب از سایت TMV پی‌نوشت: قرآن کریم در آیه ۵۹ سوره مبارکه احزاب یکی از فوائد حجاب کامل را کمترشدن احتمال آزارهای جنسی به زنان دانسته بود. @mTatbiqy
ترجمه اذیت و آزارهای زبانی به خانمی که در این کلیپ پوشش کمی دارد: Hi good looking سلام خوشگله (خوش‌تیپ) WOW! وای!!! Mamie! خانومی! I am watching that ass! دارم اون باسنت رو میبینم! God bless you! خدا برکت بده! How are you doing sweetheart?! حالت چطوره دلبر؟! Right there بیا اینجا Hey gorgeous آهای (خانوم) خوشگله (Driver honks for her) (راننده براش بوق زد) I love you عاشقتم You wanna play? میای بریم بازی کنیم؟ (رابطه جنسی برقرار کنیم؟) Wanna talk? میای رِل بزنیم؟ (Blows kiss) (بوس فرستاد (برای خانم)) (Whistles) (سوت زد) lick my p***y ... ام رو بِلیس (Man starts hitting on her) (مَرده توی فکرش رفته) (Proceeds to follow) (همینطوری داره دنبالش میکنه) (Despite how many times she said she is not interested) (به رغم اینکه چندین چند بار دختر گفت که علاقه ای بهش نداره؛ اما باز پسره ول کن ماجرا نبود) (He continues to follow for a few blocks) (تا چند تا بلوک بعد هم همینطور دختره رو دنبال می‌کرد) (She was not left alone until we intervened) (دختره رو تنها نگذاشت تا زمانی که ما مجبور به مداخله شدیم) @mTatbiqy
📌 مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ برگزار می‌کند: نشست علمی با موضوع: 🌐 تبلیغ تهاجمی 🌐 "با استفاده از مطالعات تطبیقی قرآن و حدیث" 🎙 با ارائه: حجت الاسلام محمد سعادتمند چهارشنبه ۹ اسفند ساعت ۱۰ صبح 🔜 🕌 قم مبارک، سالن اجتماعات مدرسه شهید صدوقی، فاز ۷، اتاق ۱۴۶ @mTatbiqy
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 🔺 لزوم استقامت مردم برای تکامل مسئولین 👤 در مصاحبه با حجت ‌الاسلام محمد سعادتمند؛ استاد حوزه و دانشگاه و کارشناس تطبیقی قرآن و حدیث 🔸 در فرهنگ قرآن و روایات منظور از استقامت مردم چیست؟ چگونه موجب تکامل مسؤلین می‌شود؟ ◀️ مشاهده کیفیت اصلی در آپارات: https://aparat.com/v/DatjI 📺 🌐 🆔 @geraa_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🔺 استخوان‌هایت را خرد می‌کنند! 🔸 ابوموسی اشعری علی‌رغم آنکه صاحب تریبون و نفوذ بوده است اما برای جلب مشارکت مردم اقدام نمی‌کند؛ امیرالمومنین (ع) برای او نامه‌ای می‌نویسد... 👤 در مصاحبه با حجت ‌الاسلام محمد سعادتمند؛ استاد حوزه و دانشگاه و کارشناس تطبیقی قرآن و حدیث ◀️ مشاهده کیفیت اصلی در آپارات گرا: https://aparat.com/v/xULQt 📺 🌐 🆔 @geraa_ir
دو کلیپ دیگر را از اینجا و اینجا ببینید.
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | برای مسئولین ... 🔸 تحلیل و بررسی برخی از آیات قرآن کریم با نگاه تمدنی در ایام ماه مبارک رمضان 👤 در مصاحبه با حجت ‌الاسلام محمد سعادتمند، استاد حوزه و دانشگاه؛ کارشناس مطالعات تطبیقی قرآن و حدیث 📺 🌐 🆔 @geraa_ir
📌 نسبت اجتماعیات‏‎ ‎‏قرآن با آیات عبادی آن، از نسبت صد به یک هم بیشتر است! | امام خمینی (ره) | کتاب ولایت فقیه | سال ١٣۴٨ | صفحه ۱۱ ✔️ اینها اسلام را‏‎ ‎‏طور دیگری معرفی کرده اند و می کنند. تصور نادرستی که از اسلام در اذهان عامه (عموم مردم) به وجود‏‎ ‎‏آورده و شکل ناقصی که در حوزه های علمیه عرضه می شود برای این منظور است که‏‎ ‎‏خاصیت انقلابی و حیاتی اسلامی را از آن بگیرند، و نگذارند مسلمانان در کوشش و‏‎ ‎‏جنبش و نهضت باشند؛ آزادیخواه باشند؛ دنبال اجرای احکام اسلام باشند؛ حکومتی‏‎ ‎‏به وجود بیاورند که سعادتشان را تامین کند؛ چنان زندگی داشته باشند که در شأن انسان‏‎ ‎‏است.‏ ✔️مثلاً تبلیغ کردند که اسلام دین جامعی نیست؛ دین زندگی نیست؛ برای جامعه‏‎ ‎‏نظامات و قوانین ندارد؛ طرز حکومت و قوانین حکومتی نیاورده است. اسلام فقط احکام‏‎‏حیض و نفاس است. اخلاقیاتی هم دارد؛ اما راجع به زندگی و ادارۀ جامعه چیزی ندارد.‏‎ ‎‏تبلیغات سوء آنها متأسفانه مؤثر واقع شده است. الآن گذشته از عامۀ مردم، طبقۀ‏‎ ‎‏تحصیلکرده، چه دانشگاهی و چه بسیاری از محصلین روحانی، اسلام را درست‏‎ ‎‏نفهمیده اند و از آن تصور خطایی دارند. همان طور که مردم افراد غریب را نمی شناسند،‏‎ ‎‏اسلام را هم نمی شناسند. و ‏‏[‏‏اسلام‏‏]‏‏ در میان مردم دنیا به وضع غربت زندگی می کند.‏‎ ‎‏چنانچه کسی بخواهد اسلام را آنطور که هست معرفی کند، مردم به این زودیها باورشان‏‎ ‎‏نمی آید؛ بلکه عمال استعمار در حوزه ها هیاهو و جنجال به پا می کنند.‏ ✔️برای اینکه کمی معلوم شود فرق میان اسلام و آنچه به عنوان اسلام معرفی می شود تا‏‎ ‎‏چه حد است، شما را توجه می دهم به تفاوتی که میان «قرآن» و کتب حدیث، با رساله های‏‎ ‎‏عملیه هست: قرآن و کتابهای حدیث، که منابع احکام و دستورات اسلام است، با‏‎ ‎‏رساله های عملیه، که توسط مجتهدین عصر و مراجع نوشته می شود، از لحاظ جامعیت و‏‎ ‎‏اثری که در زندگانی اجتماعی می تواند داشته باشد بکلی تفاوت دارد. نسبت اجتماعیات‏‎ ‎‏قرآن با آیات عبادی آن، از نسبت صد به یک هم بیشتر است! از یک دوره کتاب حدیث، که‏‎ ‎‏حدود پنجاه کتاب است و همۀ احکام اسلام را در بردارد، سه ـ چهار کتاب مربوط به‏‎ ‎‏عبادات و وظایف انسان نسبت به پروردگار است؛ مقداری از احکام هم مربوط به‏‎ ‎‏اخلاقیات است؛ بقیه همه مربوط به اجتماعیات، اقتصادیات، حقوق، و سیاست و تدبیر‏‎ ‎‏جامعه است.‏ ✔️‏‏ شما آقایان که نسل جوان هستید و ان شاءالله برای آیندۀ اسلام مفید خواهید بود، لازم‏‎ ‎‏است در تعقیب مطالب مختصری که بنده عرض می کنم در طول حیات خود در معرفی‏‎ ‎‏نظامات و قوانین اسلام جدیت کنید. @mTatbiqy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | پدر باید معلّم خانواده باشد 🔸اطاعت از پدران و شوهران را فقط از فرزندان و بانوان مطالبه نکنیم. آموزش و پرورش آینده باید برای "آموزش به پدران" به صورت ویژه برنامه ریزی کند. ▫️تحلیل و بررسی آیه ۳۲ سوره بقره 👤 حجت ‌الاسلام محمد سعادتمند 📺 🌐 🆔 @geraa_ir @mTatbiqy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | برای گناه نکردن، "طیّبات" میل کنید! 🔸 جمهوری اسلامی تولید و عرضه گسترده‌ی محصولات طیّب را تسهیل کند. خوردن طیبات از منظر قرآن یکی از زیرساخت‌های مهم برای پیشگیری از جرم است. ▫️تحلیل و بررسی آیه ۱۶۸ سوره بقره 👤 حجت ‌الاسلام محمد سعادتمند 📺 🌐 🆔 @geraa_ir @mTatbiqy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | حجاب؛ غیر از کار فرهنگی، قانون می‌خواهد و ورود حکومت 🔸 انبیاء برای تحقق دین؛ غیر از اینکه دائما فایده‌های دنیایی و آخرتیِ احکام دین را بیان می‌کنند و غیر از پیوندهای عاطفیِ محکمی که با آحاد مردم برقرار می‌کنند؛ "در مبارزه با قانون شکنان اصلا سستی نمی‌کنند." ▫️تحلیل و بررسی آیه ۲۱۳ سوره بقره 👤 حجت ‌الاسلام محمد سعادتمند 📺 🌐 🆔 @geraa_ir @mTatbiqy