eitaa logo
خودآموز پایان نامه و مقاله نویسی
3.3هزار دنبال‌کننده
607 عکس
42 ویدیو
174 فایل
توجه کار موضوع دادن، نوشتن، ویراستاری ،طرح‌نویسی و ... ندارم #اینجا قرار است ماهی گیری یاد بگیرید ادمین کانال @ali_myganj
مشاهده در ایتا
دانلود
موضوعات دفاع شده در سال 97 حوزه الزهرا شیراز 1. وظایف مدیران شایسته از منظر امام علی(علیه السلام) در نهج البلاغه- حدیثه امیری 2.مقایسه جایگاه و اصول ازدواج ایرانی و ازدواج اسلامی- زهرا عینی 3.ارزش و جایگاه جود و سخاوت انسانی و آثارآن- فاطمه تاج بخش 4.شرح صدر و راه های دستیابی به آن- سمانه اکبر پور 5.مفهوم شعائر الهی و مصادیق آن_ فاطمه کشاورزی 6.شناخت شب قدر و ویژگی های آن- نسرین جوانمردی 7.جایگاه حسن ظن در آموزه های اسلامی- فاطمه هاشمی 8.جایگاه استعاذه در آیات و روایات- مریم عشقی 9.آثار نماز جمعه- مریم نوربخش 10.راهکارهای افزایش طول عمر- زهرا فیروز زاده 11.کارکردهای مسجد در جامعه اسلامی- صدیقه شهریاری https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
ارائه مشاوره و راهنمایی گام به گام در کلیه مراحل پژوهشی مقاله نویسی، پایان نامه نویسی، کتاب و ... #خدمات_رایگان #مشاوره #پایان_نامه #کتاب #مقاله #فایل_الکترونیکی #منابع_دیجیتال #موضوعات_جدید #پیشینه_پژوهش #معرفی_منابع #ارسال_منابع مرکز مشاوره و خدمات پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
رحلت رسول خدا (ص) و شهادت امام حسن (ع) و امام رضا (ع) برشما عزیزان و همراهان تسلیت باد https://eitaa.com/myganj
علامه سیدجعفر مرتضی عاملی که روز چهارشنبه مورخ ۱۰ مهرماه ۱۳۹۸ در بیمارستان رسول أعظم بیروت تحت عمل جراحی قرار گرفته بود، ساعاتی پیش درگذشت. سید جعفر مرتضی عاملی عالم دینی، متخصص تاریخ اسلام و تشیع، سیره‌نگار شیعی و از عالمان حوزه علمیه قم و لبنان بود. وی کتاب‌هایی در زمینه سیره اهل بیت تالیف کرده که الصحیح من سیرة النبی الاعظم و مأساة الزهراء از جمله این آثار است. https://eitaa.com/myganj
خودآموز پایان نامه و مقاله نویسی
علامه سیدجعفر مرتضی عاملی که روز چهارشنبه مورخ ۱۰ مهرماه ۱۳۹۸ در بیمارستان رسول أعظم بیروت تحت عمل
ویژگی‌های آثار سید جعفر مرتضی یکی از مورخان برجسته شیعی در گرایش تاریخ صدر اسلام است که می‌توان از شخصیت او به عنوان یکی از عوامل اصلی احیای تاریخ در حوزه‌های علمیه یاد کرد. آثار تاریخی او چندین ویژگی دارد: رویکرد اجتهادی در تحقیق تاریخ استفاده از تاریخ برای دفاع از مبانی کلامی شیعه و نقد مبانی کلامی اهل سنت؛ تتبع گسترده ارزیابی دقیق ریشه‌یابی هوشمندانه از حوادث نشان دادن بی پروای دست‌های جعل و تحریف افشای چهره‌های فریبکار در نگارش متون تاریخی آشنایی گسترده و عمیق با منابع تاریخی روانی قلم و سبک دسته‌بندی مطالب در کتاب‌هایش نوشته‌های او، توسط ویراستاران ویرایش نشده و قلم کتاب، قلم خود وی است.
چند نمونه از های که درباره (ص) کار شده است 👩‍🎓عاملی، نسرین سادات. 1388. 📝مقایسه حضرت ابراهیم (ع) و (ص) در قرآن. 🏬 پایان‌نامه کارشناسی ارشد. دانشکده معارف قرآنی اصفهان غیر دولتی و غیر انتفاعی. ***** 👩‍🎓تیرگر بهنمیری، ساجده. 1389. 📝سیمای (ص) در مثنوی. 🏬پایان‌نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه مازندران. **** 👩‍🎓اروجلو، فاطمه. 1386. 📝بررسی تاثیر سیاست راهبردی تسویه‌ی (ص) بر اشرافیت حجاز. 🏬پایان‌نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه الزهرا (س). *** 👩‍🎓قلیزاده، صراف. 1394 .📚 بررسی و تحلیل سیمای پیامبران حضرت موسی‌ (ع) حضرت عیسی (ع) و ‌(ص) در اشعار نظامی، خاقانی و عطّار. 🏬پایان‌نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی ‌واحد خلخال. *** 👩‍🎓آدیسی، فاطمه. 1396. 📚 بررسی مبانی و ادله کلامی جاودانگی و جهانی بودن نبوّت (ص). 🏬پایان‌نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تبریز. ***** 👩‍🎓کریمی، صغرا. 1393 📒. بررسی تطبیقی شیوه‌های تبلیغی (ص) و حضرت موسی (ع) در آیات و روایات. 🏬 پایان‌نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه شاهد. ***** 👨‍🎓علی، شجاعت. 1395. 📒 بررسی تطبیقی سیره اجتماعی (ص) و حضرت عیسی(ع) با تأکید بر بحث صلح و جنگ. 🏬 پایان‌نامه کارشناسی ارشد. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی. ***** 👨‍🎓مرادی، عبید. 1392 🏬. تحلیل و نقد مهم ترین شبهات توهین آمیز به پیامبر اکرم (ص) در فضای مجازی 📚. پایان‌نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت مدرس. ***** 👨‍🎓معتمدی طالمی، اردلان. 1397. 📕مقایسه چگونگی اقتباس از داستان زندگی (ص) در دو فیلم محمد (ص) مجید مجیدی و الرساله مصطفی عقاد. 🏬 پایان‌نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران. ***** آدرس مشاهده و دریافت متن پایان نامه ها : https://ganj.irandoc.ac.ir/#/search?basicscope=2&keywords=%D8%AD%D8%B6%D8%B1%D8%AA%20%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF&sort_by=1&fulltext_status=1&results_per_page=1&year_from=0&year_to=1398&page=1 https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
📝مقایسه حضرت ابراهیم (ع) و حضرت محمد (ص) در قرآن. 👩‍🎓عاملی، نسرین سادات. 1388. 📚پایان‌نامه کارشناسی ارشد. دانشکده معارف قرآنی اصفهان غیر دولتی و غیر انتفاعی. : نوشته پیش رو با عنوان "مقایسه حضرت ابراهیم‌(علیه‌السلام) و حضرت محمد(صلی‌ الله علیه و آله)" در قرآن با محور قرار دادن آیه 68 سوره مبارکه آل عمران و بررسی جنبه‌های معنوی ـ الهی آن دو پیامبر، در پی اثبات آن است که پیامبر گرامی اسلام و کسانی که با جان و دل و با معرفتی کامل دعوت پیامبر را پذیرفته‌اند نزدیکترین افراد به ابراهیم‌(علیه‌السلام) می‌باشند و سخن آن دسته از افرادی که خود را به جهت نسب به او نزدیکتر می‌دانند ادعایی بیش نیست بلکه ملاک نزدیک بودن به شخص، پیوند روحی و مکتبی و هم خوانی عقیده که استوارترین پیوندهاست می‌باشد. تحقیق حاضر شامل مقدمه و چهار فصل است: در فصل اول دورنمایی از موضوع تحقیق، تحت عنوان کلیات، اهداف تحقیق،‌ اهمیت و ضرورت تحقیق، فرضیات و روش تحقیق، و در نهایت واژه شناسی آمده است. فصل دوم که اختصاص به بررسی دعاها و نیایش‌های دو پیامبر اسوه در قرآن دارد،‌ شامل دو بخش می‌باشد که در ابتدا جهت ورود به بحث، در زمینه لغوی و معنوی دعا توضیحی مختصر داده شده است. در بخش اول این فصل، با عنوان «ابراهیم‌(علیه‌السلام ) آموزگار دعا» به بررسی یکی از بارزترین جلوه‌های زندگی ابراهیم‌(علیه‌السلام) یعنی دعاهای قرآنی آن حضرت که از طلب امنیت و آبادانی شروع و به طلب غفران و آمرزش الهی ختم می‌گردد پرداخته و در بخش دوم با عنوان «پیامبرگرامی اسلام الگوی عینی دعا» به دعاهای پیامبر (صلی الله علیه و آله) در قرآن توجه و پاره‌ای نکات نغز و ارزشمند و حکمت از خلال ادعیه آن بزرگوار برداشت شده است. فصل سوم با عنوان «محمد(صلی‌ الله علیه و آله) و ابراهیم‌(علیه‌السلام): اسوه، امام و مظهر تام صفات الهی» می‌باشد. در این فصل سعی شده عنوان انتخابی تا حدی گویای مطالب مطرح شده در فصل باشد. این فصل شامل سه بخش است: در بخش اول به مقام الگویی آن دو بزرگوار و به روش الگوگزینی در قرآن توجه شده و در بخش دوم مقام امامت به عنوان یکی از وجوه مشترک شخصیتی ایشان مورد بررسی قرار گرفته و در بخش سوم عناوین و سرانجام اوصاف مشترک همچنین تمایزات روحی و خلقی این دو پیامبر بزرگ بررسی گردیده است. در فصل آخر که فصل نتیجه‌گیری و ارائه پیشنهادات و راهکارها می‌باشد سعی بر آن است که علاوه بر پاسخگویی به سوالات و قبول فرضیه‌های طرح شده در تحقیق، به منظور کاربردی کردن هر چه بیشتر مطالب گرآوری شده، راهکارها و پیشنهادهایی را برای مراکز، ارگانها و سازمان‌های فرهنگی مربوطه ارائه دهیم. https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
چند نمونه از های که درباره (ع) کار شده است👇🏿👇🏿👇🏿👇🏿👇🏿👇🏿👇🏿👇🏿👇🏿👇🏿👇🏿👇🏿👇🏿👇🏿 📕بررسی ساختار بلاغی رسائل (ع) و امام حسین(ع) 👨‍🎓محمدی‌نژاد پاشاکی، احمد. 1392. . پایان‌نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه قم. 📚تحلیل قرآنی سیره عبادی و اخلاقی (ع). اسدی، محمد. 1389. پایان‌نامه کارشناسی ارشد. دانشکده اصول الدین. 📚بررسی فعالیت های سیاسی و فرهنگی مجتبی(ع) پس از صلح. 👩‍🎓تکیه یان، زهرا. 1392. پایان‌نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی. 📚سیره اجتماعی امام حسن مجتبی از منظر فریقین. 👨‍🎓ابراهیم، محمد. 1398. پایان‌نامه کارشناسی ارشد. جامعه المصطفی العالمیه. 📒بررسی ابعاد سیاسی اجتماعی وصیت نامه امام علی (ع) به (ع). 👩‍🎓باقری، فاطمه. 1396. پایان‌نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی. 📕مقایسه ی مقاتل شیعه و سنی درباره ی: امام علی، و امام حسین علیهم السلام (تا پایان قرن پنجم). 👨‍🎓اسماعیلی، حسین. 1389. پایان‌نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه پیام نور (وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری). 📚موقعیت فرزندان امام علی علیه السلام و پسران و امام حسین علیهم السلام در مورد امامت. 👩‍🎓رعد سلوم الحکیم، وسام. 1397. پایان‌نامه کارشناسی ارشد. جامعه المصطفی العالمیه. 📚زندگانی و سیره مجتبی (ع)در مکاتب تاریخی. 👨‍🎓صادقی پناه، حسن. 1383. پایان‌نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام. 📚تحلیل قرآنی سیره سیاسی - اجتماعی مجتبی علیه‌السلام. 👨‍🎓غلامی، سعید. 1389. پایان‌نامه کارشناسی ارشد. دانشکده اصول الدین. 📒دلایل و انگیزه‌های انعقاد صلح (ع) با معاویه بن ابی‌سفیان. 👩‍🎓طهماسبی‌نژاد، صغری. 1391. پایان‌نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی. 📕میراث تفسیری (علیه‌السلام) (جمع و تحلیل). 👨‍🎓علی حسین الحسناوی، نور. 1398. پایان‌نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه فردوسی مشهد. https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
📚تحلیل قرآنی سیره عبادی و اخلاقی امام حسن(ع) پژوهش پش رو تحلیل قرآنی از سیره عبادی- اخلاقی امام حسن (ع ) می باشد. که سعی شده از آیات قرآن کریم تائیداتی بر عبادات و اخلاق الهی آن امام که در کتابهای سیره و دیگر کتب حدیثی نقل شده آورده شود. و در واقع پیوند ناگسستنی بین افعال و گفتار آن حضرت را با کتاب آسمانی قرآن، نشان داده شود.این رساله از سه فصل تشکیل شده است. که قبل از ورود به فصل ها به کلیات بحث که شامل؛ تبیین موضوع ، ضرورت موضوع ، پیشینه تحقیق در موضوع، منابع تحقیق و...پرداختیم. ✏️فصل اول شامل مبانی بحث است. که از شش بخش تشکیل شده است. به ترتیب عبارتند از: هدایت بخشی قرآن و اهل بیت، معیت قرآن و امام حسن (ع )، اخلاق، عبادت، سیره و زندگینامه امام (ع ) تشکیل شده است . ✏️فصل دوم به تحلیل قرآنی سیره اخلاقی امام(ع) می پردازد. که شامل سه بخش: اخلاق فردی در دو حوزه ارتباط با خدا وحوزه ارتباط با غیر خدا (ما سوی الله) ودر بخش دوم به اخلاق خانوادگی و در بخش سوم آداب فردی امام (ع) از منظر قرآن مورد بررسی قرار گرفت . ✏️در فصل سوم به تحلیل قرآنی سیره عبادی امام( ع )که در دو بخش واجبات و مستحبات تقسیم شده است پرداختیم.نتیجه: سیره اخلاقی و عبادی امام حسن (ع)، کاملاً منطبق بر آیات قرآن است. https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
چند نمونه از های که درباره (ص) نوشته شده است👇🏿👇🏿👇🏿👇🏿👇🏿👇🏿👇🏿👇🏿👇🏿👇🏿👇🏿👇🏿👇🏿👇🏿👇🏿 ✏️مراتب کمال وجودی انسان در حضرت محمد (ص) 👩‍🎓نویسنده: مریم صانع پور منبع: حکمت اسراء زمستان ۱۳۸۹ شماره ۶ 🖍اقتدار کاریزمایى حضرت محمد صلى الله علیه و آله 👨‍🎓نویسنده: حمید دباشى مترجم: هدایت یوسفى منبع: علوم سیاسى ۱۳۸۱ شماره 🖍آسیب شناسى پژوهش روبین درباره حضرت محمد صلى الله علیه و آله 👨‍🎓نویسنده: حسن رضایى هفتادر مرتضى ولى زاده منبع: معرفت سال بیست و چهارم تیر ۱۳۹۴ شماره ۲۱۱ ویژه دین شناسی 🖍پاسخ به بعضی از شبهات پیرامون زندگی پیامبر اعظم حضرت محمد (ص) 👨‍🎓نویسنده: حسام الدین خلعتبری منبع: رهیافت انقلاب اسلامی سال اول بهار ۱۳۸۶ شماره 🖍نگاهی به کتاب حضرت محمد (ص) در تورات و انجیل 👩‍🎓نویسنده: فاطمه مومنی منبع: رشد آموزش تاریخ ۱۳۸۶ شماره ۲۶ 🖍بررسی آراء و افکار ولتر دربارة شخصیت حضرت محمد (ص) 👩‍🎓👨‍🎓نویسنده: زینب کریمی محمدعلی چلونگر منبع: مطالعات تاریخ اسلام سال پنجم زمستان ۱۳۹۲ شماره 🖍رسول جان (حضرت محمد (ص) به روایت دکتر سید حسین نصر) 👨‍🎓نویسنده: منوچهر دین پرست منبع: خردنامه همشهری بهمن ۱۳۸۵ شماره 🖍نقد و بررسى مقاله حضرت محمد صلى‏الله‏در دانش‏نامه بریتانیکا: با رویکرد تاریخى 👨‍🎓👨‍🎓نویسنده: محمدباقر معمورى سید حسین نصر منبع: تاریخ پژوهان ۱۳۸۵ و ۱۳۸۶ شماره ۸ و 🖍پاسخ به بعضی از شبهات پیرامون زندگی پیامبر اعظم حضرت محمد (ص) 👨‍🎓نویسنده: حسام الدین خلعتبری منبع: رهیافت انقلاب اسلامی سال اول بهار ۱۳۸۶ شماره 🖍نگاهی به تاریخ سیاسی و اجتماعی جهان در زمان حضرت محمد (ص) 👨‍🎓نویسنده: سلماز قلی زاده منبع: تاریخ پژوهی پاییز و زمستان ۱۳۸۴ شماره ۲۴ و 🖍تولستوی و حضرت محمد رسول الله (ص)(نامه ای از تولستوی در مقایسه اسلام و مسیحیت) 👨‍🎓نویسنده: لئون تولستوی منبع: نامه جامعه ۱۳۸۶ شماره ۴۰ 🖍«تحنّث» حضرت محمد صلی الله علیه و آله و انگیزه های آن با تأکید بر نقد دیدگاه های مونتگمری وات 👨‍🎓👨‍🎓نویسنده: عبدالهادی فقهی زاده مجتبی محمدی انویق منبع: تاریخ اسلام در آیینه پژوهش سال دوازدهم پاییز و زمستان ۱۳۹۴ شماره ۲ (پیاپی ۳۹) https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
تَحَنُّث، سنّتی در میان برخی مردم حجاز پیش از اسلام که طبق آن، هر سال روزهایی را به گوشه‌گیری از جامعه و مراقبه نفس می‌پرداختند. از کسانی که به این عمل اهتمام داشته‌اند، عبدالمطلب و پیامبر اسلام(ص) پیش از بعثت بوده‌اند که هر سال در غار حِراء به خلوت و عبادت می‌نشستند. http://fa.wikishia.net/view/%D8%AA%D8%AD%D9%86%D8%AB https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
خودآموز پایان نامه و مقاله نویسی
تَحَنُّث، سنّتی در میان برخی مردم حجاز پیش از اسلام که طبق آن، هر سال روزهایی را به گوشه‌گیری از جام
👆🏼«تحنّث» حضرت محمد صلی الله علیه و آله و انگیزه های آن با تأکید بر نقد دیدگاه های مونتگمری وات👇🏿 👨‍🎓👨‍🎓نویسنده: عبدالهادی فقهی زاده مجتبی محمدی انویق 🏬منبع: تاریخ اسلام در آیینه پژوهش سال دوازدهم پاییز و زمستان ۱۳۹۴ شماره ۲ (پیاپی ۳۹) گزارش های تاریخی حاکی از آن است که حضرت محمد صلی الله علیه و آله پیش از بعثت، مکرر به قصد عبادت خداوند، در کوه حراء خلوت می گزید. دسته ای از خاورشناسان و در رأس آنان، ویلیام مونتگمری وات شبهاتی را دربارة انگیزه های تحنث حضرت محمد صلی الله علیه و آله وارد کرده اند که با مبانی اسلامی ناسازگار است؛ از جمله اینکه ایشان در این موارد، برای گریز از گرمای سوزان مکه به غار پناه می بردند؛ یا آنکه این سنت متأثر از راهبان یهودی و مسیحی شکل گرفته است. در مقالة حاضر، بر اساس دلایل و مستندات علمی، وجوه بطلان این دیدگاه ها شناسانده شده است. این نوشتار با به کارگیری روش «تحلیل عقلی و تاریخی» و با استفاده از مستندات ادبی، تاریخی و جغرافیایی و نیز با در نظر گرفتن شرایط زندگی فردی و اجتماعی حضرت محمد صلی الله علیه و آله به بحث و گفت وگو دربارة انگیزه های تحنث آن حضرت پرداخته است. 👇🏿 http://ensani.ir/file/download/article/20170923155855-9712-85.pdf https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
راجبِ این کلمه در اصل «راجع‌به» است و خیلی وقت‌ها با یک گردش میان محاوره و نوشتار به صورتِ «راجبِ» نوشته می‌شود. بعضاً دیده شده که «راجبه» هم می‌نویسند. https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
📚گذاشتن و گزاردن👇🏿 ✏️گذاشتن یعنی قرار دادن،✏️ گزاردن یعنی به جا آوردن. 📝من کتابم را روی قفسه گذاشتم. 📝من از شما سپاسگزارم. من یک نمازگزارم و… https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
📚خاستن و خواستن 🖍خاستن یعنی از جا بلند شدن. دودی به هوا خاست. 🖍خواستن یعنی همان خواستنِ خودمان! ✳️گرفتی حالا چی شد؟😄 https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید .
📚کسره نقش‌نمای اضافه و وصفی در نوشتار ، به اشتباه، کسره نقش نمای اضافه، تبدیل به «ـه» می‌شود. ✏️ مثلاً: کتابه من، دوسته خوبه من. ✨اما اگر بخواهیم درست بنویسیم، این کسره به شکل کسره می‌ماند و نباید تبدیل به ه شود. تنها زمانی که می‌توانید ه را به آخر کلمه‌ای بچسبانید، وقتی است که جایگزینِ «است» می‌شود. 🔆مثلاً:این کتابِ خوبیه = این کتابِ خوبی است. https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
خودآموز مقدمات پژوهش نویسنده : دکتر حسن اسلام پور کریمی سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت)، مرکز تحقیق و توسعه علوم انسانی و مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، چهاردهمین کار مشترک خود را با انتشار کتاب خودآموز مقدمات پژوهش به جامعه علمی کشور عرضه می‌کنند. این کتاب برای دانشجویان رشته‌های علوم انسانی در مقطع کارشناسی، و طلاب سطح یک و دو حوزه‌های علمیه به‌عنوان منبع اصلی درس «روش تحقیق» تدوین شده است. امید است افزون بر جامعه دانشگاهی و حوزوی، دیگر علاقه‌مندان نیز از آن بهره‌مند شوند. https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
خودآموز پایان نامه و مقاله نویسی
#درست_بنویسیم #آموزش_ويراستاري #آموزش_نویسندگی 📚گذاشتن و گزاردن👇🏿 ✏️گذاشتن یعنی قرار دادن،✏️ گزارد
با تشکر 💐از یکی از اعضای کانال که اشتباه در این مطلب 👆🏼را متذکر شدند به همین خاطر برای روشن شده مطلب به چند مثال در ادامه توجه بکنید 👇🏿
گذاشتن وگزاردن گذاشتن در معنای حقیقی کلمه به معنای « قرار دادن» به طور عینی ومشهود است.مثلاً: «لیوان را روی میز می گذارم.» یا«کتاب را در قفسه گذاشت.» امّا گذاشتن در معنای مجازی « قرار داد کردن ،وضع کردن ،تأ سیس کردن» می باشد.مثلاً،کسی که قانون راوضع وبنا می کند «قانونگذار» است.وقانونگذاری به معنی «وضع قوانین» ونیزبدعتگذار کسی است که بدعت را وضع وتأسیس می کند . بنیانگذار ،کسی است که بنای کاری یا مؤسسه ای رامی گذارد . گزاردن در معنای اوّل،به معنی «به جا آوردن» ،«ادا کردن»،«اجراکردن»،«انجام دادن» می باشد.مثلاً،«نمازگزاردن» یعنی ادا کردن نماز یا« کارگزار» به معنی انجام دهنده واجرا کننده ی کار گزاردن در معنای دوم ،«برگرداندن از زبانی به زبان دیگر» که مرادف است با « ترجمه کردن» همچنین به معنی « تعبیر کردن» ،« شرح دادن»می باشد.مثلاً : « خوابگزار»تعبیر کننده ی خواب یا معبّر می باشد بنابر این گذاشتن با«ذ» وگزاردن با«ز»است.خلط این دو فعل ،اخیراً از آنجا ناشی شده است که صیغه ی امری هر دوازلحاظ آوایی یکسان است.یعنی امر گذاشتن می شود«گذار» وامرگزاردن نیز می شود«گزار» ، ولی معنای آنها یکسان نیست. به کلمات زیر با توجّه به معنای آن دقّت کنید: قانونگذار، بدعتگذار، بنیانگذار، سرمایه گذار، فروگذار،پایه گذار، نماز گزار، سپاسگزار، شکر گزار، وامگزار، کار گزار، حج گزار، خراجگزار، خبر گزار، پاسخ گزار، خوابگزار، پیغام گزار، خدمتگزار، حق گزار.... https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
📒شکرگذاری یا شکرگزاری؟ 🖍«گزار» از مصدر «گزاردن» و به معنای انجام دادن و ادا کردن و به جا آوردن است، پس شکل صحیح واژه «شکرگزاری» است. 📒نام گزاری یا نام گذاری؟ 🖍 «گذار» از مصدر «گذاشتن» و معنای قرار دادن و وضع کردن است. پس شکل صحیح واژه «نام گذاری» است. 📒کارگذاران یا کارگزاران؟ 🖍کارگزار کسی است که کاری که مسئولیتی را که مشتری بر عهده او قرار داده است "انجام می دهد". طبق آنچه گفته شد «انجام دادن» از معانی مصدر «گزاردن» بود. پس شکل صحیح واژه "کارگزار" است. 📕نمازگزار یا نمازگذار؟ 🖍یکی از معانی «گزاردن»، به جا آوردن و ادا کردن بود. پس شکل صحیح واژه «نمازگزار» است. 📕شکرگذاری یا شکرگزاری؟ ✏️شکرگزاری به معنای به جا آوردن قدردانی و تشکّر است، پس شکل صحیح واژه «شکرگزاری» است. 📒بارگذاری یا بارگزاری؟ 🖍مسلّماً قرار است بار را در جایی قرار دهیم. "قرار دادن" از معانی مصدر «گذاشتن» است. پس املای صحیح واژه «بارگذاری» است. 📒امانت گزار یا امانت گذار؟ ✏️املای هر دو واژه صحیح است. گفتیم که «گزار» از مصدر «گزاردن» به معنای "انجام دادن، ادا کردن و به جا آوردن" است. پس امانت گزار به معنای کسی است که شرط امانت داری را به جا می آورد. گفتیم که «گذار» از مصدر «گذاشتن» به معنای "قرار دادن" است. پس امانت گذار کسی است که که چیزی را به عنوان امانت نزد شخص دیگری قرار می دهد. املای هر دو واژه صحیح است، امّا دقت داشته باشید که معانی آنها متفاوت است و نباید به جای یکدیگر استفاده شوند. https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
خودآموز پایان نامه و مقاله نویسی
با تشکر 💐از یکی از اعضای کانال که اشتباه در این مطلب 👆🏼را متذکر شدند به همین خاطر برای روشن شده مطل
اعتمادآنلاین| غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در واکنش به انتقادهای مردمی از بودجه نهادهایی تحت مدیریتش در حال انتشار رشته توئیت هایی بود که غلط املایی داشت. او در توئیت اولیه خود نوشته بود: «چند نکته پیرامون موسساتی که بنده در آنها هستم اما پیش از آن باید بابت نعمت جریان گردش آزاد اطلاعات در کشور شکرگذار بود.» حدادعادل بعد از تذکر دنبال کننده‌هایش واژه شکرگزار را تصحیح و بابت تذکرات تشکر کرد. https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
تصویری قدیمی از سنگ مزار اصلی حضرت امام رضا (ع) در سرداب حرم و در زیر ضریح اصلی و زیارت حضرت آیت الله العظمی حاج آقا حسین طباطبایی قمی رضوان الله(زعیم قیام مسجد گوهر شاد علیه کشف حجاب رضاخانی). https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
کربلا با تربتش عمریست که دارالشفاست مشهد اما نسخه اش با آب سقاخانه است https://eitaa.com/myganj 🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید