eitaa logo
خودآموز پایان نامه و مقاله نویسی
3.4هزار دنبال‌کننده
624 عکس
42 ویدیو
174 فایل
توجه #موضوع دادن، #نوشتن، #ویراستاری ، #طرح‌نویسی و ... با #هوش‌مصنوعی #اینجا قرار است #ماهی گیری یاد بگیرید ادمین کانال @ali_myganj
مشاهده در ایتا
دانلود
مقاله - واژه های فریبکار - احمد سمیعی گیلانی.pdf
218.5K
واژّ های فریبکار - نویسنده احمد سمیعی گیلانی ‌ •┈┈••✾••┈┈• @myganj
مقاله‌ی علمی مقاله نوشتاری کوتاه از 1 تا 30 صفحه است که نویسنده در آن دیدگاه‌ها، یافته‌ها و تجربه‌های ذهنی خود را درباره یک مسئله به بحث می‌گذارد. در تعریف مقاله گفته‌اند: «مقاله نوشتاری توضیحی است که یک بخش مستقل از مجله به شمار می‌رود.» (فتوحی، 75، 1385). دائره‌المعارف بریتانیکا در تعریف مقاله آورده است: «مقاله انشایی است که در مورد موضوعی معین بحث می‌کند. نویسنده باید حدود موضوع را رعایت کند و با رسایی و روشنی آن را توضیح دهد». (پژوهش و حوزه، 173، 29) ‌ •┈┈••✾••┈┈• @mygan
گروه‌بندی مقالات علمی گروه‌بندی‌های مقاله علمی براساس معیارهای زیر صورت می‌گیرد: الف: از لحاظ موضوع: مقاله تاریخی، فلسفی، ادبی، انتقادی، سیاسی، اجتماعی و ... (فتوحی، 1385، 78) ب: از نظر هدف: مقاله آموزشی، ترویجی، توصیفی، توضیحی، مروری و ... (حری، 180، 1385 ؛ فتوحی، 1385، 78) ج: از لحاظ طول نوشته: به مقاله‌های طولانی و کوتاه تقسیم می‌شود (حری، 1385، 179) د: براساس نوع لحن: به مقاله رسمی و غیر رسمی تقسیم می‌شود. (حری، 1385، 179؛ فتوحی، 1385، 78) ‌ •┈┈••✾••┈┈• @mygan
💯انواع مقاله‌ی علمی مقالات علمی مندرج در مجلات براساس هدف پدیدآمده شامل موارد زیر است: 1ـ مقاله‌های پژوهشی (تحقیقی اصیل) 2ـ مروری فراگیر 3ـ نظری (تحلیلی یا بازپژوهی) 4ـ توصیفی صرف یا زمینه‌یابی 5ـ مروری 6 ـ تصحیح اثر 7ـ ترجمه‌ای 8 ـ آموزشی 9ـ اطلاع‌رسانی (گردآوری یا تالیفی، دائره‌المعارفی یا دانشنامه‌ای) ‌ •┈┈••✾••┈┈• @mygan
‌ •┈┈••✾••┈┈• @mygan
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔻استاد قرائتی در جمع طلاب اهوازی؛ 💎 تنها با خواندن کفایه و مکاسب نمی‌شود مردم را هدایت کرد؛ تبلیغِ ، تبلیغی است بی‌فایده ◽️ جوری زندگی کنید که اگر مُردید جایتان خالی بماند. 🔹«وَأَنَّهُ هُوَ أَضْحَکَ وَأَبْکَی» خداوند می‌خنداند و می‌گریاند، اما ما فقط می‌گریانیم! در صورتی که حکیمانه مردم مهارت است و شما مبلغان باید آن را بیاموزید. 🔹 بیاموزید که مشکل جامعه را حل کند؛ دانستن و ندانستن برخی درسها فرقی نخواهد داشت. 🔹 به نقاط محروم یک واجب برای طلاب است. hawzahnews.com/news/876126 ▫️ @khz_howzehnews
💠 حدیث روز 💠 💎‌ راهکاری برای حفظ آموخته های علمی 🔻امام علی علیه‌السلام: مَن أکثَرَ مُدارَسَةَ العِلمِ لَم یَنسَ ما عَلِمَ و استَفادَ ما لَم یَعلَم. ❇️ هرکه بحث علمیِ بسیار کند، آموخته‌هایش را از یاد نمی‌برد و آنچه را که نمی‌داند، فرامی‌گیرد. 📚 غررالحکم و دررالکلم، ح ۸۹۱۶ @myganj
6_Pajhohesh_ 20 - 9 - 1398.MP3
4.85M
☀️ ☀️ بیانات استاد عابدی درباره پژوهش ✅ اهتمام به تحقیق و پژوهش 🔹نقش زبان و ادبیات فارسی در پژوهش 1398/9/20 🆔 @ahmad_aabedi
همراه بودن پژوهش با برهان پژوهش بايد با برهان همراه باشد تا پژوهشگر بدين شيوه از شك و گمان رها شود و بر اساس علم استوار سخن بگويد. در قرآن كريم نيز آمده است: «ولاتَقْفُ ما لَيسَ لَك بِه عِلم؛ از پي آنچه نمي داني چيست، مرو!» (اسراء: 36) قرآن مجيد حتي در مقام معارضه با كافران، آنان را به آوردن برهان فرا مي خواند و مي فرمايد: قُلْ هاتُوا بُرْهانَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ صادِقينَ. (نمل: 64) بگو: اگر راست مي گوييد، برهان خويش را بياوريد. امام صادق در تفسير آيه شريفه: «وَ لا تُجادِلُوا أَهْلَ الْكِتابِ إِلاّ بِالَّتي هِيَ أَحْسَنُ؛ با اهل كتاب جز به طريق جدال احسن و نيكوترين وجه، مجادله نكنيد.» (عنكبوت: 46) مي فرمايد: جدال احسن با اهل كتاب، آن است كه با برهان باشد و جدال غير احسن آن است كه ما بدون برهان، طرف مقابل را رد كنيم يا حقي را از او منكر شويم كه مبادا عليه ما از آن استفاده كند. در اين حالت، ما مثل او هستيم، او حقي را انكار كرده است و ما حق ديگري را. «در واقع، به پيروي از همين منطق پيروي از برهان بود كه در قرن هاي نخستين هجري، بحث آزاد ميان مسلمانان وابسته به فرقه هاي مختلف و ميان علماي مسلمان و عالمان غيرمسلمان، امري رايج بود و افرادي نظير ابن ابي العوجاء زنديق، به جمع مسلمانان رفت و آمد مي كردند و شبهه هاي خود را مطرح مي ساختند و بزرگان اسلام نيز با استدلال به دفع آن شبهه ها مي پرداختند.» ابن سينا مي گويد: «كسي كه بدون دليل و برهان مطلبي را تصديق كند، از فطرت انساني به دور افتاده است». ابن رشد نيز مي نويسد: واجب است بر ما كه بر نظر گذشتگان و شيوه استدلال آنان بنا بر موازين و شرايط برهان، نظر افكنيم؛ آنچه درست است، بپذيريم، بدان مسرور شويم و سپاس داريم و به آنچه نادرست است، از پذيرش آن عذر خواهيم. پيام متن: عجين بودن پژوهش با برهان سبب مي شود كه مطالب نادرست به فراموشي سپرده شود و تنها مطالبي كه به دور از نظر و گمان و همراه با علم است، عرصه دار ميدان پژوهش باشد. ‌ •┈┈••✾••┈┈• @myganj
تفاوت و فرضيه با پيشداوري تفاوت دارد؛ زيرا فرضيه مبتني بر مطالعات و تجربيات قبلي است و فرض دانش‌پژوه بر اين است كه ممكن است اين فرضيه درست يا غلط باشد. به همين دليل، در تحقيق خود به دنبال اثبات يا رد آن است؛ در حالي‌كه پيش‌داوري، از نظر اخلاق پژوهش يك ‌ضعف است و چه بسا از نيل به حقيقت ممانعت كند. محققي كه پيش‌داوري مي­كند عجولانه و بدون دليل كافي نتيجه را اثبات شده مي­پندارد يا با تعصب، بر جهتي خاص يا نتيجه خاصي اصرار مي­ورزد. فرضيه به صورت يك جمله خبري بيان مي­شود و اطلاعات قبلي و مطالعات فعلي محقق، آن را پشتيباني مي­كند. محقق براي رسيدن به اين جواب حدسي، بايد به اندازه كافي مطالعه و تأمل كند. توجه داشته باشيد كه به تعداد سؤال‌هاي فرعي؛ يعني سؤال‌هايي كه عنوان فصل را مي­سازند، بايد فرضيه ارائه دهيد. ‌ •┈┈••✾••┈┈• @myganj
: آئین چکیده نویسی نویسنده : مهدی نجیبی بایستگی به کارگیری فن‌آوری اطلاعات وارتباطات برای پیش‌ برد علوم اسلامی، توجه بیش از پیش دانشمندان اسلامی را به ابزارهای اساسی انتقال اطلاعات نظیر نمایه و چکیده‌نویسی معطوف نموده ‌است. چکیده‌نویسی زاییده عصر اطلاعات، عضو مهم خانواده اطلاع‌رسانی و ابزاری اساسی برای توسعه‌ی فرهنگی و گسترش تحقیقات و پژوهش‌های نوین است. هر نوع پیشرفت در گرو گردآوری توانایی‌ها و امکانات موجود و سپس ساماندهی آنها در مسیر مورد نظر است. رسالت چکیده نیز تسریع جمع‌آوری تجربه‌ها و آگاهی پیشین و فشرده‌سازی آنها برای عرضه مناسب به پژوهشگران به منظور کمک‌رسانی به آنان در برنامه‌ریزیهای آموزشی و پژوهشی است. دریافت 👇🏻 https://jipm.irandoc.ac.ir/article-1-151-fa.pdf معرفی کانال به دوستان فراموش نشود ‌ •┈┈••✾••┈┈• @myganj