eitaa logo
آموزه های دینی شامل احکام-اخلاق_اذکارومعارف دین N_Ashrafi
443 دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
5.5هزار ویدیو
64 فایل
بیان تفسیر آیه به آیه قرآن -احکام -سخنرانی های کوتاه -بیان احادیث وادعیه ومطالب ارزشمنددیگر @a_s_h_2 کپی مطالب مجاز @n20011
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
29.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 ❤️مهمترین هدف انقلاب اسلامی مقدمه سازی برای ظهور است.👌 -محمد شجاعی در بهار ازادی جای شهدا خالی ست 🥀🌹🥀🌹🥀🌹🥀🌹🥀🌹🥀 @n20011🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
: الان یکی از مسائل ما با خودی هاست!! اینا بعضیشون امر به معروف بودن دارند...🤔 👈حرف حالی اینها کردن سخت تره... 🌹✊ ╔═💎💫═══╗ @aamerin_ir ╚═══💫💎═╝ 📡به کانال آمرین بپیوندید👆
‍ 💠کلام، اثر دارد. اسامی اثر دارند. دعاها اثر دارند. اسماي حسنای حق كه حدود 99 اسم است هر کدامش یک اثری دارد. نام‌هايي که روی اشخاص گذاشته می‌شود، اثر دارند. ⚜️مرتب به او حسن می‌گویند. مرتب به او حسین، تقی، علی، فاطمه، زکيه می‌گویند، اثر دارد. این اسم وقتي که مکرر شد، اثر می‌گذارد. 📌در خارج، بخشي از امراض را با همین روش معالجه مي کنند که مريض مکرر می‌گوید: «من حالم بسیارخوب است، حالم بسیار خوب است،» ؛ مثلا روزی 150 بار این را مي گويد و اثر می‌کند. ❓در اين صورت، آيا اسامی مبارکي كه این همه سفارش شده است که روی بچه‌هایتان بگذارید، اثر ندارد؟! می‌فرماید: «الاسماء تنزل من السماء»؛( أطيب البيان ، ج8، ص 420.) يعني اسامی از آسمان نازل می‌شود. ⛔️البته این دکان هایی که اخیرا بعضی باز کرده اند و به افراد می گویند همه مشکلات تو به خاطر اسم تو است و اگر اسمت را عوض کنی همه مشکلاتت عوض می شود این حرف درستی نیست. بیشترین تاثیر را افعال و کردار ما دارد. بیشترین تاثیر را تقوی و توسل دارد. به این حرفها نباید گوش کرد. 🎙🌸 استاد آیت الله (حافظه الله)
نور (محسن قرائتی) وَ لِلَّهِ الْمَشْرِقُ وَ الْمَغْرِبُ فَأَيْنَما تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ واسِعٌ عَلِيمٌ‌ مشرق و مغرب از آن خداست، پس به هر سو روكنيد، آنجا روى خداست، همانا خداوند (به همه جا) محيط و (به هر چيز) داناست.( بقره آیه ۱۱۵) نکته ها يهود بعد از تغيير قبله‌ى مسلمانان از بيت‌المقدّس به كعبه، با ايجاد سؤال، القاى شبهه مى‌كردند كه به چه دليلى قبله تغيير يافته است. هرچند در آيه قبل (106) به اجمال و سربسته، خداوند پاسخ اين‌گونه اعتراضات را بيان فرمود، ولى اين آيه نيز بر اين حقيقت تكيه مى‌كند كه مشرق و مغرب از آن خداست و به هرسو رو كنيد، خدا آنجاست. اگر كعبه نيز به عنوان قبله قرار داده شده است، براى تجلّى وحدت مسلمانان و تجديد خاطرات ايثارگرى و شرك ستيزى ابراهيم عليه السلام است و بدين سبب داراى قداست و احترام مى‌باشد. چنانكه در رساله‌هاى احكام مراجع آمده است، در نمازهاى مستحبى، قبله شرط نيست و حتّى مى‌توان در حال راه رفتن يا سواره بجا آورد. برخى روايات نيز در ذيل اين آيه، به اين مطلب اشاره نموده‌اند. «1» جهت قبله به شرق يا غرب باشد، موضوعى تربيتى و سياسى است، اصل و مقصود، ياد «1». امام باقر عليه السلام مى‌فرمايد: «انزل الله هذه الاية فى التطوع خاصة» اين آيه در مورد نماز مستحبى نازل شده است. تفسير برهان؛ راهنما. جلد 1 - صفحه 187 خدا و ارتباط با او مى‌باشد. قرآن در ستايش گروهى از بندگان مى‌فرمايد: «يَذْكُرُونَ اللَّهَ قِياماً وَ قُعُوداً وَ عَلى‌ جُنُوبِهِمْ» «1» آنان خدارا به حال ايستاده و نشسته و خوابيده ياد مى‌كنند. و يا در پاسخ هياهويى كه براى تغيير قبله درست شد، مى‌فرمايد: «لَيْسَ الْبِرَّ أَنْ تُوَلُّوا وُجُوهَكُمْ قِبَلَ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ وَ لكِنَّ الْبِرَّ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ» «2» يعنى: اى مردم! نيكى اين نيست كه رو به سوى شرق يا غرب در حال عبادت بكنيد، بلكه نيكى در ايمان واقعى شما به خدا و انجام كارهاى خداپسندانه است. هرچند در آيه قبل، از بزرگترين ظلم يعنى تخريب مساجد يا منع از مساجد، سخن به ميان آمد و يا اينكه در جاى ديگر مى‌فرمايد: اگر جهاد نبود صوامع و بيع و مساجد ويران مى‌شدند. «3» ولى آيه بشارت به اين است كه مبادا مأيوس شويد و يا احساس نااميدى و بى‌پناهى بكنيد، تمام جهان، محل عبادت و همه جاى هستى قبله‌گاه است. پیام ها 1- هركارى كه به فرمان خداوند بوده و رنگ الهى داشته باشد، وجه‌اللَّه و عبادت است. «فَأَيْنَما تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللَّهِ» 2- خداوند در همه جا حاضر و بر هر چيز ناظر است. «إِنَّ اللَّهَ واسِعٌ عَلِيمٌ» @n20011💧
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌱سلام من یه خانم ۴۴ ساله هستم و دو تا فرزند دارم، من یه مدت بود حدود سه سال اصلا دوست نداشتم برم بیرون چون وقتی میرفتم حرص میخوردم، به خاطر این همه بیحجابی وبیخیالی مردم. همش میگفتم خدایا منجی مارو برسون دیگه آخه این جمله رو که آخر الزمان گناه زیاد میشه رو زیاد شنیده بودم وخلاصه سرتونو درد نیارم تا اینکه یه روز یه تبلیغ امر به معروف استاد تقوی رو تو یکی از کانالها دیدم با خودم گفتم مگه امر به معروف هم یاد گرفتنیه؟؟! خب بزار ببینم چی میگه؟ رایگانم که هست🙄 اولین جلسه ی آنلاین استاد رو که گوش دادم دو دستی زدم تو سرم وگفتم خاک تو سرم استاد داره منو میگه که مرتب دعا و مفاتیح و مستحبات و... ولی خبری از امر به معروف کردنم نیست! واجب فراموش شده! وای خدا من تا حالا خواب بودم خلاصه از اون روز یه آدم دیگه شدم مثل یه آدم تشنه که به آب رسیده و مشتاقانه فیلم وصوت ها رو چندین بارگوش میدادم، الان هم دوره غلطهای رایج رو گذروندم و بگم اصلا به هر بهونه ای میخوام برم بیرون و با زبان خوش تذکر بدم😊 خلاصه... البته به تو چه های زیادی ام شنیدم، تازه یه پیج هم زدم تو فضای مجازی دارم کلیپها رو نشر میدم👌 هر روز به شوق فعالیت جدید میرم سراغ گوشی وحالا خدا رو هزاران بار شکر میکنم که چشمم رو باز کرد و همیشه دعا گوی استاد تقوی بزرگوار و فعالان موسسه احیای تمدن موعود هستم🌹 🌺نمونه شماره 44 مسابقه ⭕برای مشاهده سایر خاطرات روی هشتگ👈 بزنید. 🆔️@aamerin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نظر مراجع عظام درباره خوردن در غذا 🔹آیت الله ❓ اگر كشمش را در روغن سرخ كنيم پاک است يا نجس؟ اگر نجس است طريقه صحيح پخت عدس پلو چيست؟ در مورد خرما چطور؟ ج) در هر دو مورد پاک است. 🔹آیت الله ❓اگر مویز یا کشمش در غذا بریزند و بجوشد چه حکمی دارد؟ پاسخ :هرگاه مويز و كشمش را در غذا بريزند و بجوشد، به طورى كه آب به داخل آن نفوذ كند و آب داخلش نيز بجوشد حرام میشود امّا نجس نيست و می‏توان آنها را جدا كرد و غذا را خورد. ولى در حال سرخ كردن و دم كردن در برنج و امثال آن مانعى ندارد. و در مورد خرما نيز اگر آب آن در غذا وارد شود و بجوشد و مستهلك شود مانعى ندارد. ولى اگر مقدار آن به قدرى باشد كه بجوشد ولى مستهلك نشود نمى‏توان آن را خورد. آیت الله ❓خوردن کشمش سرخ کرده جایز است؟ پاسخ: جایز است @n2001🌹
1. قلم مطهر 6.12.97.mp3
10.71M
( سلام الله علیها ) با نفس گرم مداح اهلبیت (ع) _حیدرزاده در بهار ازادی جای شهدا خالی ست 🥀🌹🥀🌹✅
نور (محسن قرائتی)💧 وَ قالُوا اتَّخَذَ اللَّهُ وَلَداً سُبْحانَهُ بَلْ لَهُ ما فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ كُلٌّ لَهُ قانِتُونَ‌ و (برخى از اهل كتاب و مشركان) گفتند: خداوند فرزندى براى خود اختيار كرده است. منزّه است او، بلكه آنچه در آسمان‌ها و زمين است از آن اوست و همه در برابر او فرمان‌برند.(بقره آیه ۱۱۶) نکته ها اهل كتاب و مشركان، هركدام به نوعى براى خداوند فرزندى مى‌پنداشتند؛ يهوديان‌ «1». آل‌عمران، 191. «2». بقره، 177. «3». حج، 40. جلد 1 - صفحه 188 مى‌گفت: عُزَير فرزند خداست. «وَ قالَتِ الْيَهُودُ عُزَيْرٌ ابْنُ اللَّهِ» «1» مسيحيان نيز حضرت عيسى را فرزند خدا معرّفى مى‌كردند، «وَ قالَتِ النَّصارى‌ الْمَسِيحُ ابْنُ اللَّهِ» «2» و مشركان، فرشتگان را فرزندان خدا مى‌دانستند. «يَجْعَلُونَ لِلَّهِ الْبَناتِ» «3» اين آيه ردّى است بر اين توهّم غلط ونابجا، وذات خداوند را از چنين نسبتى‌هايى منزّه مى‌داند. خدا را با خود مقايسه نكنيم. اگر انسان نياز به فرزند دارد بخاطر موارد ذيل است: 1. عمرش محدود است و ميل به بقاى خويش و نسل خويش دارد. 2. قدرتش محدود است و به معاون و كمك كننده نياز دارد. 3. نيازمند محبّت و عاطفه است و لازم است مونسى داشته باشد. ولى خداوند از همه‌ى اين كمبودها و نيازها منزّه است، بلكه هرچه در آسمان‌ها و زمين است، همه در برابر او متواضعند. پیام ها 1- خدايى كه همه آسمان‌ها و زمين در برابر او تسليم هستند، چه كمبودى دارد تا از طريق فرزند گرفتن آنرا جبران كند؟! «بَلْ لَهُ ما فِي السَّماواتِ» 2- خشوع وتواضع، در برابر كسى سزاوار است كه تمام هستى از آن اوست، نه بت‌ها و طاغوت‌هايى كه از آفريدن حتّى يك مگس نيز عاجزند و قدرت نفع و ضررى ندارند. «كُلٌّ لَهُ قانِتُونَ» @n20011💧
✳️کسب روزی حلال، همان اطاعت از خداوند است 💠 حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی مدظله العالی : 🔹 در مورد نکوهش افرادی که برداشت نا صحیح از آیۀ ﴿ومَن يَتَّقِ اللهَ يَجعَل لَهُ مَخرَجاً ٭ ويَرزُقهُ مِن حَيثُ لا يَحتَسِبُ )داشتند، مرقوم داشته اند: 🔷 امام صادق (سلام الله علیه) مي‌فرمايد: چون این آيهٴ فرود آمد، گروهي از اصحاب رسول خدا(صلوات الله علیه) با برداشتي نادرست از آيه، از كار دست كشيده، به عبادت و دعا پرداختند. چون اين خبر به پيامبر(صلوات الله علیه) رسيد آن حضرت فرمود: من دشمن دارم كسي را كه دهانش را به دعا بگشايد و بگويد: روزيم ده؛ ولي كار و کسب را رها كند. 🔷محمد بن منكدر مي‌گويد: روزي يكي از بزرگان قريش (امام محمد بن علي بن الحسين سلام الله علیه) را ديدم كه در پي كسب مال دنيا بود. به او گفتم: اگر هم اكنون اجل تو فرا رسد چه مي‌كني؟ گفت: من در حال اطاعت خدا هستم، زيرا به اين وسيله نياز خود و خانواده‌ام را تأمين مي‌کنم و از تو و مردم بي‌نياز مي‌شوم. 📚مفاتیح الحیاه حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی مدظله العالی 💠 @shefavahajat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*┅═✧❁﷽❁✧═┅* 🔆روایت کمتر شنیده شده از درباره ی حضرت امام به کشور وقتی شاه از ایران رفت، خود امام به این فکر افتادند که به ایران بیایند و از طرفی، آمریکا و ایرانی های مقیم آمریکا اصرار داشتند که آقا به ایران نیایند! در جمع به این نتیجه رسیدیم که این عده ای که در ایران فشار می آورند که امام نیاید دارای روحیاتی هستند که می خواهند قصه را به بختیار تمام کنند! امام تصمیم گرفتند که بیایند، یک هفته قبل از آمدن امام به ایران، ایشان اعلام کردند که به ایران می آیم، به دنبال این خبر، بختیار فرودگاه را بست و گفت تا دو روز بسته است! امام گفتند من روز سوم می روم! دوباره فرودگاه را بست! دوباره امام گفتند به محض اینکه باز شد می رویم! نکته ی مهم این است که در این بازی هیچ وقت امام بازنده نمی شد، چون فرودگاه نمی توانست برای همیشه بسته بماند و هر موقع که باز می شد همان روز، روز ورود امام به ایران بود... بالاخره هم همینطور شد، ما بلیط تهیه کردیم، در حدود ۵۰ نفر ایرانی بودیم و ۱۵۰ خبرنگار خارجی با ما بودند که آمدیم ایران، در ایران قرار شد که من اول از هواپیما پیاده شوم و وضع سالن را ببینم که چه جوری است، آمدم پایین و دیدم و بعد برگشتم داخل هواپیما و به همراه امام پیاده شدیم. یکی از نکات بسیار حائز اهمیت، این آرامش درون هواپیما بود، هیچگونه تشویشی وجود نداشت، امام حتی همان شب قبل از پرواز، نماز شب و نماز صبح خود را نیز به جا آوردند و استراحت مختصری هم کردند تا اینکه سوار هواپیما شدیم و به ایران رسیدیم. همه معتقد بودند به اینکه امام نباید به بهشت زهرا(س) بروند، چونکه راه بهشت زهرا(س) خیلی شلوغ است ما میگفتیم اگر برویم به میان مردم عادی چه میشود؟ ولی امام گفتند: خیر! من باید به بهشت زهرا(س) بروم. (باید یادآور شوم که طرح رفتن به بهشت زهرا را خود امام در پاریس مطرح کردند) با وجود اصرار مستقبلین، ما برای منصرف کردن امام عازم بهشت زهرا(س) شدیم، چون امام خودشان چنین تصمیمی داشتند به علت زیاد بودن تعداد ماشین‌های همراه در بین راه فقط چند بار مردم متوجه اتومبیلی که امام در آن قرار داشت شدند که ریختند و خیلی خطرناک شد، داخل ماشین فقط من و راننده همراه امام بودیم، در جلوی بهشت زهرا(س) شلوغ شد و مردم ریختند. با ماشین به سوی بهشت زهرا(س) می رفتیم و وضع طوری شد که ماشین حرکت عادی نداشت تا اینکه اصلا موتور ماشین سوخت و از آن پس فشار جمعیت بود که اتومبیل را به هر جهت می برد. حتی یک بار نزدیک بود ماشین توی جوی آب بیفتد! همین حین هلیکوپتر آمد و امام و من سوار هلیکوپتر شدیم و از آنجا در نزدیکی قطعه ی۱۷ پیاده شدیم. امام فاصله ی هلیکوپتر تا روی کرسی خطابه را راحت طی کردند، امام صحبت خودشان را ایراد کردند که همه می دانید و بعد با آمبولانس از در بهشت زهرا(س) خارج شدند و ماشین به دست راست پیچید، پس از طی مسافت در جاده به طرف قم باز به سمت راست پیچید و به داخل بیابان رفت و با سرعت زیادی جلو رفت، هلیکوپتر ما هم روی آمبولانس حرکت می کرد. سریع خود را به آنجا رساندیم و امام را که از آمبولانس پیاده شده بود، سوار کردیم و تا جمعیت برسد از روی زمین بلند شدیم. مسأله ای که در این حال برای ما مطرح شد این بود که حالا کجا برویم؟ آیا به فرودگاه برویم؟ تصمیم بر این شد و رفتیم فرودگاه، ولی دیدیم هنوز جمعیت در فرودگاه و میدان آزادی موج می زند. بنا شد برویم جلوی بیمارستان امام خمینی(ره)، توی هلیکوپتر از امام پرسیدم حالتان چطور است؟ گفتند هیچ خوب نیست در نتیجه ی فشار جمعیت امام حالشان بد شده بود، وقتی که هلیکوپتر در محوطه ی بیمارستان فرو آمد، کارکنان بیمارستان به خیال اینکه بیماری آورده اند به طرف هلیکوپتر دویدندو در این بین با امام رو به رو شدند که چنان حالی شده بودند که نمی دانستند چه بکنند. یکی از دکترهای بیمارستان ماشین خودش را که یک پژو بود آورد و ما داخل آن نشستیم و رفتیم، یک ماشین جیپ هم که از خود دکترها و کارکنان بیمارستان بود به عنوان محافظ آمدند، از ماشین دکتر پیاده شدیم و با ماشین آقای ناطق نوری به منزل دختر آقای پسندیده رفتیم، شب هم از آنجا به مدرسه ی رفاه رفتیم که ساعت ۱۰ شب بود، امام خیلی خسته شده بودند، این، قضیه ی ورود امام از پاریس به تهران بود. در اینجا لازم است یک بار دیگر یاد آوری کنم که تصمیم آمدن به تهران را فقط خود امام گرفتند و این در حالی بود که تقریبا همه مخالفت می کردند، امام گفتند «نه» ما باید برویم ایران و این چیزی بود که حتی از تهران هم به ما فشار آورده می شد، یعنی همه می ترسیدند که قصه چه می شود ولی امام خودشان آمدند...🇮🇷 منبع : فصلنامه پانزده خرداد، شماره ۲، صفحه۳۱۶ @n20011💞