eitaa logo
آموزه های دینی شامل احکام-اخلاق_اذکارومعارف دین N_Ashrafi
440 دنبال‌کننده
7.7هزار عکس
5.6هزار ویدیو
64 فایل
بیان تفسیر آیه به آیه قرآن -احکام -سخنرانی های کوتاه -بیان احادیث وادعیه ومطالب ارزشمنددیگر @a_s_h_2 کپی مطالب مجاز @n20011
مشاهده در ایتا
دانلود
وقتی از علی علیه السلام می گوید! ابووائل نقل می کند،روزی همراه عمربن خطاب بودم،عمر برگشت ترسناک به عقب نگاه کرد.گفتم:چرا ترسیدی؟گفت:وای بر تو! مگر شیر درنده،انسان بخشنده،شکافنده صفوف شجاعان و کوبنده طغیان گران و ستم پیشگان را نمی بینی؟گفتم :او علی بن ابی طالب است.گفت:شما او را به خوبی نشناخته ای!نزدیک بیا از شجاعت و قهرمانی علی برای تو بگویم،نزدیک رفتم،گفت :در جنگ احد،با پیامبر پیمان بستیم که فرار نکنیم و هر کس از ما فرار کند،او گمراه است و هر کدام از ما کشته شود،او شهید است و پیامبر صلی الله علیه و آله سرپرست اوست.هنگامی که آتش جنگ،شعله ور شد،هر دو لشکر به یکدیگر هجوم بردند ناگهان!صد فرمانده دلاور،که هر کدام صد نفر جنگجو در اختیار داشتند،دسته دسته به ما حمله کردند،به طوری که توان جنگی را از دست دادیم و با کمال آشفتگی از میدان فرار کردیم.در میان جنگ تنها ایشان ماند.ناگاه!علی را دیدم،که مانند شیر پنجه افکن،راه را بر ما بست،مقداری ماسه از زمین بر داشت به صورت ما پاشید،چشمان همه ما از ماسه صدمه دید،خشمگینانه فریاد زد!زشت و سیاه باد،روی شما به کجا فرار می کنید؟آیا به سوی جهنم می گریزید؟ما به میدان برنگشتیم.بار دیگر بر ما حمله کرد و این بار در دستش ‍ اسلحه بود که از آن خون می چکید! فریاد زد:شما بیعت کردید و بیعت را شکستید،سوگند به خدا!شما سزاوارتر از کافران به کشته شدن هستید.به چشم هایش نگاه کردم،گویی مانند دو مشعل زیتون بودند که آتش از آن شعله می کشید و یا شبیه،دو پیاله پر از خون.یقین کردم به طرف ما می آید و همه ما را می کشد!من از همه اصحاب زودتر به سویش شتافتم و گفتم:ای ابوالحسن!خدا را! خدا را! عرب ها در جنگ گاهی فرار می کنند و گاهی حمله می آورند، و حمله جدید،خسارت فرار را جبران می کند.گویا خود را کنترل کرد و چهره اش را از من برگردانید.از آن وقت تاکنون همواره آن وحشتی که آن روز از هیبت علی علیه السلام بر دلم نشسته،هرگز فراموش نکرده ام! بحارالانوار،ج 2،ص 52 و ج 41،ص 73 با مختصری تفاوت(برگرفته از داستان های بحارالانوار جلد1 نوشته محمود ناصری) @n20011🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
داروئی برگ : 1- بعنوان ملین و رفع یبوست بکار می رود 2- تقویت کننده کلیه است 3- درمان کننده التهاب مجاری ادرار است 4- بعنوان مصرف خارجی برای پانسمان زخم و درمان تاول مصرف می شود. ّ چغندر مخلوط با آب هویج دفع کننده سنگ کیسه صفرا نیز هست . شربت چغندر بهترین نوشابه و تقویت کننده بدن و دافع سموم بدن است . خواص طبع ریشه چغندر معتدل است. به‎خاطر فسفر و قندی که در چغندر وجود دارد برای درک مطالب و تقویت حافظه بسیار مفید می‎باشد. چغندر باعث ساخته شدن گلبول قرمز می‎شود. چغندر درمان کننده کم خونی و ضعف عمومی بدن می‎باشد. کسانی که درد کلیه یا ورم کلیه دارند از جوشانده برگ چغندر استفاده کنند. یکی از روش‎های خوب خوردن چغندر خام را رنده کرده کمی دارچین به آن اضافه کرده به‎عنوان سالاد همراه غذا بخورند. کسانی که چاق هستند و از اضافه وزن خود رنج می‎برند می‎توانند از سالاد چغندر یا چغندر پخته استفاده کنند. کسانی که دیابت دارند از خوردن چغندر خودداری کنند. کسانی که لاغر هستند از آب چغندر با آب هویج استفاده کنند. آب چغندر برای افرادی که مبتلا به نقرس می‎باشند بسیار مفید است. برای کسانی که کم‎اشتها هستند از سالاد چغندر استفاده کنید. چغندر، ادرار آور و آرام کننده است. چغندر پخته به درمان رعشه کمک می‎کند. رعشه معمولاً از پیری یا بر اثر یک بیماری در بدن یا ترس، خشم و گرسنگی و همچنین از جماع زیاد به وجود می‎آید. دم‎کرده تخم چغندر ضدبلغم است. جویدن برگ چغندر درد دندان را تسکین می‎دهد.مزمزه کردن برگ پخته‎شده چغندر با سرکه برای درد دندان و کرم‎خوردگی دندان مفید است. خوردن آب چغندر سردرد را تسکین می‎دهد. مالیدن برگ پخته چغندر و بعد از سردشدن برای سوختگی با آتش یا آب مفید است. برای ورم پشت پا و زانو برگ چغندر را با اسید اوریک مخلوط کرده به‎صورت ضماد روی پاها بگذارید. فسفر چغندر باعث می‎شود فیبرهای عصبی را سرزنده کند در نتیجه باعث آرامش اعصاب می‎شود. بیمارانی که دوران نقاهت را می‎گذرانند از چغندر خام رنده شده و هویج رنده شده به‎عنوان سالاد همراه غذا یا از پخته آن‎ها استفاده کنند. برای جوش‎های صورت برگ چغندر را کوبیده به‎صورت ضماد بگذارید. برای درمان کهیر از سوپ چغندر بخورید و از برگ چغندر به‎صورت ضماد استفاده کنید. برای سر باز کردن دمل برگ چغندر را کوبیده با عسل مخلوط کنید روی دمل بگذارید. کمک به حفظ سلامت سلول ها برای تسکین درد مفاصل لبو را همراه گشنیز میل کنید در خوردن گشنیز زیاده‎روی نکنید. مضر معده و باعث قولنج و دل پیچه آور است. برای پیشگیری از سفید شدن موی سر شیره چغندر را با ماست مخلوط نموده صبح ناشتا میل کنید. چغندر دارای هورمون جنسی زنانه می‎باشد. برگ چغندر خون را قلیایی می‎کند کسانی که فشارخون دارند از جوشانده آب برگ چغندر استفاده کنند. کسانی که سیاتیک دارند لبو استفاده کنند و به‎صورت ضماد در محل درد بگذارند. چغندر بندآورنده خون و مقوی معده است. در مصرف چغندر نباید زیاده‎روی شود زیرا باعث سوزاندن خون و ایجاد دل‎پیچه و قی‎آور است. منبع : برگرفته از بهداشت نیوز @n20011🌺
سـ🍁ــلام روزتون پراز خیر و برکت 💐 امروز سه شنبه ☀️ ۴ آبان ١۴٠٠ ه. ش 🌙 ١٩ ربیع الاول ١۴۴٣ ه.ق 🌲 ٢٦ اکتبر ٢٠٢١ ميلادى
نور (محسن قرائتی) 💧💧💧 قُلْ يا أَهْلَ الْكِتابِ لِمَ تَصُدُّونَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ مَنْ آمَنَ تَبْغُونَها عِوَجاً وَ أَنْتُمْ شُهَداءُ وَ مَا اللَّهُ بِغافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ‌ بگو: اى اهل‌كتاب! چرا كسانى را كه ايمان آورده‌اند از راه خدا باز مى‌داريد و مى‌خواهيد كه آن (طريقه‌ى الهى) كج باشد، در حالى كه خود شما گواهيد (كه راه آنان درست است) و خداوند از آنچه انجام مى‌دهيد غافل نيست.( آل عمران آیه ۹۹) نکته ها در آيه‌ى قبل، سؤال از كفر ورزى اهل‌كتاب بود؛ «لِمَ تَكْفُرُونَ» و در اين آيه، انتقاد از اين‌كه اگر خودتان ايمان نمى‌آوريد و به آيات الهى كفر مى‌ورزيد، به چه دليل مانع رفتن ديگران به راه خدا مى‌شويد؟! «لِمَ تَصُدُّونَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ» پیام ها 1- اهل كتاب براى پيشرفت اسلام، مانع‌تراشى واخلال‌گرى مى‌كردند. «لِمَ تَصُدُّونَ» 2- كج‌نشان دادن اسلام، از راههاى مبارزه با اسلام است. «تَبْغُونَها عِوَجاً» 3- دشمنان، هر لحظه براى انحراف شما تلاش مى‌كنند. «تَبْغُونَها عِوَجاً» 4- دشمنان، بر حقّانيت آيين شما آگاه و گواهند. «وَ أَنْتُمْ شُهَداءُ» 5- سرچشمه‌ى فتنه، دانشمندان منحرفند. «وَ أَنْتُمْ شُهَداءُ» 6- اگر بدانيم كه خداوند لحظه‌اى از ما غافل نيست، دست از خطاكارى برمى‌داريم. «مَا اللَّهُ بِغافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ» @n20011🔰💧
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اولین در ایران به دستور امير كبير سال 1264 قمرى، نخستين برنامه‌ى دولت ايران براى واکسن زدن به فرمان اميرکبير آغاز شد. در آن برنامه، کودکان و نوجوانان ايرانى را آبله‌کوبى مى‌کردند. اما چند روز پس از آغاز آبله‌کوبى به امير کبير خبردادند که مردم از روى ناآگاهى نمى‌خواهند واکسن بزنند. به‌ويژه که چند تن از فالگيرها و دعانويس‌ها در شهر شايعه کرده بودند که واکسن زدن باعث راه ‌يافتن جن به خون انسان مى‌شود . هنگامى که خبر رسيد پنج نفر به علت ابتلا به بيمارى آبله جان باخته‌اند، امير بى‌درنگ فرمان داد هر کسى که حاضر نشود آبله بکوبد بايد پنج تومان به صندوق دولت جريمه بپردازد. او تصور مى کرد که با اين فرمان همه مردم آبله مى‌کوبند. اما نفوذ سخن دعانويس‌ها و نادانى مردم بيش از آن بود که فرمان امير را بپذيرند. شمارى که پول کافى داشتند، پنج تومان را پرداختند و از آبله‌کوبى سرباز زدند. شمارى ديگر هنگام مراجعه مأموران در آب انبارها پنهان مى‌شدند يا از شهر بيرون مى‌رفتند . روز بيست و هشتم ماه ربيع الاول به امير اطلاع دادند که در همه‌ى شهر تهران و روستاهاى پيرامون آن فقط سى‌صد و سى نفر آبله کوبيده‌اند. در همان روز، پاره دوزى را که فرزندش از بيمارى آبله مرده بود، به نزد او آوردند. امير به جسد کودک نگريست و آنگاه گفت: ما که براى نجات بچه‌هايتان آبله‌کوب فرستاديم. پيرمرد با اندوه فراوان گفت: حضرت امير، به من گفته بودند که اگر بچه را آبله بکوبيم جن زده مى‌شود. امير فرياد کشيد: واى از جهل و نادانى، حال، گذشته از اينکه فرزندت را از دست داده‌اى بايد پنج تومان هم جريمه بدهي.. پيرمرد با التماس گفت: باور کنيد که هيچ ندارم. اميرکبير دست در جيب خود کرد و پنج تومان به او داد و سپس گفت: حکم برنمى‌گردد، اين پنج تومان را به صندوق دولت بپرداز. چند دقيقه ديگر، بقالى را آوردند که فرزند او نيز از آبله مرده بود. اين بار اميرکبير ديگر نتوانست تحمل کند. روى صندلى نشست و با حالى زار شروع به گريستن کرد... در آن هنگام ميرزا آقاخان وارد شد. او در کمتر زمانى اميرکبير را در حال گريستن ديده بود. علت را پرسيد و ملازمان امير گفتند که دو کودک شيرخوار پاره دوز و بقالى از بيمارى آبله مرده‌اند. ميرزا آقاخان با شگفتى گفت: عجب، من تصور مى‌کردم که ميرزا احمدخان، پسر امير، مرده است که او اين چنين هاى‌هاى مى‌گريد. سپس، به امير نزديک شد و گفت: گريستن، آن هم به اين گونه، براى دو بچه‌ى شيرخوار بقال و چقال در شأن شما نيست. امير سر برداشت و با خشم به او نگريست، آنچنان که ميرزا آقاخان از ترس بر خود لرزيد. امير اشک‌هايش را پاک کرد و گفت: خاموش باش. تا زمانى که ما سرپرستى اين ملت را بر عهده داريم، مسئول مرگشان ما هستيم. ميرزا آقاخان آهسته گفت: ولى اينان خود در اثر جهل آبله نکوبيده‌اند امير با صداى رسا گفت: و مسئول جهلشان نيز ما هستيم. اگر ما در هر روستا و کوچه و خيابانى مدرسه بسازيم و کتابخانه ايجاد کنيم، دعانويس‌ها بساطشان را جمع مى‌کنند. تمام ايرانى‌ها اولاد حقيقى من هستند و من از اين مى‌گريم که چرا اين مردم بايد اين قدر جاهل باشند که در اثر نکوبيدن آبله بميرند. @n20011🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
و خواص برای سلامتی گردو منبعی عالی از انرژِی است که موادمغذی، موادمعدنی، آنتی‌اکسیدان و ویتامین‌های پرفایده بسیاری در خود دارد. گردو سرشار از اسیدهای چرب اشباع‌شده مونو (حدود ۷۲%) مثل اسید اولئیک است و منبعی عالی از کلیه اسیدهای چرب ضروری امگا۳ مثل اسید لینولئیک و اسید آلفا لینولئیک و اسیدهای آراشیدونیک می‌باشد. مصرف مداوم گردو در رژیم‌غذایی به پایین آوردن کلسترول کلی و همچنین کلسترول بد (LDL) و افزایش کلسترول خوب (HDL) در خون کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که رژیم‌غذایی مدیترانه‌ای که سرشار از اسیدهای چرب اشباع مونو و اسیدهای چرب امگا۳ می‌باشد، به پیشگیری از بیماری قلبی کرونری و سکته کمک می‌کند. مصرف حدود ۲۵ گرم گردو در روز ۹۰% از اسیدهای چرب امگا۳ ضروری (مصرف توصیه شده روزانه) را فراهم می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که اسیدهای چرب n-3 با عملکرد ضدالتهابی خود به کاهش خطر فشارخون، بیماری‌های قلبی کرونری، سکته و سرطان‌های سینه، روده و پروستات کمک می‌کند. گردو منبعی عالی از مواد فیتوشیمی مثل ملاتونین، اسید الاژیک، ویتامین E، کاروتینوئید و ترکیبات پلی‌فنولیک است که با خاصیت آنتی‌اکسیدانه بودن آن در ارتباط است. این ترکیبات اثرات بالقوه‌ای برعلیه سرطان، پیری، التهاب و بیماری‌های نورولوژیکی دارند. علاوه بر اینها، گردو منبعی بسیار خوب از ویتامین E و به ویژه گاما-توکوفرول است؛ حدود ۲۱ گرم در هر ۱۰۰ گرم (حدود ۱۴۰% از سطح موردنیاز روزانه). ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان محدود در چربی بسیار قوی است که برای حفظ یکپارچگی غشای سلولی غشاهای مخاطی و پوست با محافظت از آن دربرابر رادیکال‌های آزاد مضر اکسیژن لازم است. گردو حاوی بسیاری ویتامین‌های گروه B مثل ریبوفلاوین، نیاسین، تیامین، اسید پانتوتنیک، ویتامین B6 و فولات نیز می‌باشد. گردو منبع بسیار قوی از موادمعدنی مثل منگنز، مس، پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم، زینک و سلنیوم می‌باشد. مس کوفاکتوری در بسیاری آنزیم‌های حیاتی مثل سیتوکروم سی-اکسیداز و سوپراکسید دیسموتاز می‌باشد (سایر موادمعدنی که کوفاکتور این آنزیم هستند منگنز و زینک می باشند). زینک نیز در بسیاری آنزیم‌هایی که رشد بدن، تولید اسپرم، هضم و گوارش و سنتز اسید نوکلئیک را تنظیم می‌کنند یک کوفاکتور به شمار می‌رود. سلنیوم یک ریزمغذی مهم است که بعنوان کوفاکتوری در آنزیم‌های آنتی‌اکسیدانه مثل گلوتاتیون پِراکسیداز نقش دارد. روغن گردو رایحه‌ای عالی و خاصیت قابض دارد و از پوست دربرابر خشکی محافظت می‌کند. از گردو در آشپزی، بعنوان روغن حامل در داروسازی سنتی و ماساژدرمانی، رایحه‌درمانی و صنعت داروسازی و آرایشی استفاده می‌شود. برای اینکه در روز از میزان کافی موادمعدنی، ویتامین و پروتئین بهره‌مند شوید، روزانه یک مشت گردو بخورید. انتخاب و نگهداری گردو در تمام طول سال در بازار موجود است. انواع مختلفی از آن وجود دارد:با پوست، بدون پوست، نمک‌زده، شیرین شده و از این قبیل. به جای خریدن گردوهای فراوری‌شده، سعی کنید انواع با پوست آن را خریداری کنید. موقع خرید گردوهایی با رنگ قهوه‌ای کمرنگ، هم‌اندازه و سنگین انتخاب کنید. پوسته گردو نباید دچار شکستگی یا تورفتگی باشد، لکه‌دار نباشد و بوی فاسدشده هم ندهد. گردوهای باپوست را می‌تواند چندین ماه در جای خشک و خنک نگهداری کرد درحالیکه گردوی پوست‌کنده‌شده باید حتماً در یخچال نگهداری شود. مغز گردو را می‌توان به صورت بوداده، نمک‌دارشده و شیرین‌شده استفاده کرد. مغز گردو طعمی شیرین دارد که می‌تواند روی ماست، پیتزا و از این قبیل استفاده شود. از گردو خوردشده می‌توان برای تزئین سالاد، دسر و بستنی استفاده کرد. از گردو قندی روی غذاهای دریایی استفاده می‌شود. از گردو به طور وسیعی در شیرینی‌پزی برای ساخت بیسکویت، شیرینی و کیک استفاده می‌شود. از مغز گردو همچنین در کره گردو که طرفدار زیادی دارد استفاده می‌شود. در خاورمیانه، از گردو در کنار بادام، کشمش، خرما و امثال آن در غذاهای مخصوص ماه مبارک رمضان استفاده می‌شود. ایمنی آلرژی به گردو نوعی واکنش حساسیت‌زا به موادغذایی است که در آن از این ماده استفاده می‌شود. به دلیل حساس شدن سیستم ایمنی بدن توسط مواد حساسیت‌زای موجود در گردو است که علائم جسمی مثل دل‌درد، استفراغ، تورم لب‌ها و گلو که موجب دشواری تنفس و احتقان قفسه‌سینه می‌شود، پدید می‌آید. درنتیجه، توصیه می‌شود برای افرادیکه آلرژی به گردو تشخیص داده شده است، از مصرف هر نوع از آن در موادغذایی خودداری شود. @n20011💕
سـ🍁ــلام روزتون پراز خیر و برکت 💐 امروز چهارشنبه ☀️ ۵ آبان ١۴٠٠ ه. ش 🌙 ٢٠ ربیع الاول ١۴۴٣ ه.ق 🌲 ٢٧ اکتبر ٢٠٢١ ميلادى
سخنرانی حجت الاسلام محسن قرائتی با موضوع سوره آل عمران - آیه ۱۰۰ یَاأَیُّهَا الَّذِینَ ءَاَمَنُواْ إِنْ تُطِیعُواْ فَرِیقاً مِّنَ الَّذِینَ أُوتُواْ الْکِتَبَ یَرُدُّوکُمْ بَعْدَ إِیمَانِکُمْ کَافِرِینَ ترجمه اى کسانى که ایمان آورده ‏اید! اگر از گروهى از اهل کتاب اطاعت کنید، شما را بعد از ایمانتان به کفر باز مى ‏گردانند. در تفاسیر مى ‏خوانیم: شخصى از یهودیان به نام شاس‏بن قیس، وقتى صفا و صمیمیّت مسلمانان مدینه مخصوصاً دو قبیله اوس و خزرج را دید بسیار ناراحت شد و با خود گفت: این دو قبیله روزگارى با هم جنگ مى‏ کردند، ولى حالا در سایه رهبرى و مدیریّت محمّد در کنار هم به صلح و صفا زندگى مى‏ گذرانند، اگر این وضع ادامه داشته باشد، کیان یهود در خطر است. او با برنامه ‏ریزى، گروهى را با خود همراه و جوانى را در میان مسلمانان مأمورکرد تا با یادآورى خاطرات درگیرى‏ هاى «بُغاث» - محلّى که بین دو قبیله جنگ واقع شده بود - آنان را تحریک کند. این جوان با اجراى این برنامه، عواطف آنان را تحریک نموده و نزدیک بود که نزاع و درگیرى سختى شعله‏ ور شود. رسول خدا با سخنان آرامش بخش خویش به آنان هشدار داد و آنها را از توطئه‏ دشمن باخبر ساخت. آنها سلاح را بر زمین گذاشته، یکدیگر را در آغوش گرفته واز عمل خود پشیمان شدند. به گفته‏ مفسّران، در این حادثه این آیه و دو آیه قبل نازل شد که متضمّن توبیخ و سرزنش اهل کتاب و هشدار به مسلمانان است. پیام ها ۱- پیروى از دانشمندان منحرف، سبب ارتداد است. «ان تطیعوا فریقا...یردّوکم» ۲- عمل، در عقیده اثر مى‏ گذارد. اطاعت از منحرفان، سر از انحراف عقیده در مى ‏آورد. «ان تطیعوا فریقا...یردّوکم» ۳- چون اطاعت از کفّار منجر به کفر می ‏شود، پس تبرّى و برائت از آنان لازم است. «ان تطیعوا فریقا...یردّوکم» ۴- نتیجه پیروى از بیگانگان، کفر و سوءعاقبت است. «یردّوکم بعدایمانکم کافرین» منبع: پایگاه درس هایی از قرآن @n20011💧🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤔❓یکی از شرایط غیبت شناختن فرد است، منظور از شناختن فرد در غیبت چیست؟ دانستن اسم و فامیل یا شناخت بیشتر؟ 🌿 ✍️ همه مراجع: در غیبت، منظور از شناختن و فرد آشنا یعنی فردی كه معیّن و معلوم باشد و شنونده بفهمد منظور چه کسی است، حتی اگر آن فرد غریبه باشد و برای اولین بار او را می‌بینید. مثلا شما و دوستتان در اتوبوس نشسته ‏اید و شخص غریبى وارد می‏شود، اگر شما به دوستتان عیب او را (كه آشكار نیست) بگوید غیبت است. 👌 تبصره: 1. آشنا در مقابل غریبه نیست بلكه به معنای معلوم و در مقابل فرد مجهول است،‌ پس اگر انسان بگوید: در شهر با یك نفر بداخلاق روبرو شدم و معلوم نباشد منظور چه کسی است، غیبت نیست. 2. صرف دانستن اسم یا فامیلی شناخت (در غیبت) نیست مثلا شما شنیده باشید فردی به این نام که در آن اداره کار می‌کند دارای چنین عیبی است. این غیبت نیست. 3. اگر شخص مشخص و معلوم باشد حتی اگر اسم و فامیلش را ندانید باز هم غیبت است مثلا در خانه عیب پنهان همسایه‌ را بگوید گرچه اسم و فامیلش را نمی‌دانید، این غیبت است. 💎احکام استاد صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈•