eitaa logo
عرفان های نوظهور
393 دنبال‌کننده
198 عکس
99 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تاثیر بر خواب راحت جدیدترین تحقیقات دانشگاه تگزاس واقع در سن آنتونیو حاکی از آن است که افراد دیندار و مذهبی خواب بهتر و آسوده تری نسبت به افراد بی دین دارند The researchers reviewed several large studies of religious involvement and sleep-related outcomes that included people from different age groups and religions. They analyzed several measures of religious involvement, including religious attendance, religious importance and frequency of prayer. After examining these studies, the researchers concluded that people who have higher levels of religious involvement tend to have healthier sleep outcomes than their less religious counterparts. محققان چندین مطالعه ی بزرگ درباره مشارکت مذهبی و نتایج مربوط به خواب را در افرادی با سنین و مذاهب مختلف بررسی کردند . همچنین دانشمندان به تحلیل چندین مورد از معیارهای مذهبی شامل حضور در مکان مذهبی ، اهمیت مذهب و میزان دعا پرداختن . پس از بررسی این مطالعات دانشمندان به این نتیجه رسیدند که افرادی که سطح مشارکت مذهبی بالاتری دارند دارای خواب راحت تر نسب به همتایانی هستند که اعتقادات مذهبی کمتری دارند The data showed that religious attendance and frequency of prayer were positively associated with overall sleep quality but unrelated to restless sleep and use of sleep medications. Ellison and his collaborators concluded religion could decrease psychological distress, substance abuse and stress exposure, which are all associated with sleep outcomes. داده ها نشان می دهد که دعا کردن به صورت متداول و حضور در مکان های مذهبی ارتباط مثبتی با کیفیت کلی خواب داشته البته بی ربط با خواب درمانی و بی قراری های مربوط به خواب بوده. الیسون و همکارانش نتیجه گرفتند که مذهب میتواند پریشانی روانی، قرار گرفتن در معرض استرس، مصرف مواد مخدر-که همه ی آنها مرتبط با نتیجه خواب هستند- را کاهش دهد Ellison’s research areas include religious influences on mental and physical health and mortality risk, religious variations in family life, the role of religion in racial and ethnic minority populations and religious influences on social and political attitudes. He has published two books and nearly 200 peer-reviewed articles and book chapters on these and other topics حوزه تحقیقاتی الیسون تاثیر مذهب بر سلامت روانی و فیزیکی، میزان مرگ و میر، تنوع مذهبی در زندگی خانوادگی، نقش دین در اقلیت جمعیت قومی و نژادی و تاثیر دین در رفتار های اجتماعی و سیاسی را شامل میشود. او دو کتاب و ۲۰۰ مقاله بازنگری شده و فصل کتاب در مورد این موضوع و موضوع های دیگر داد. مقاله فوق در دانشگاه تگزاس https://www.utsa.edu/today/2018/06/story/Religion-and-Sleep.html مقاله در نورو ساینس نیوز https://neurosciencenews.com/religion-sleep-quality-9327/ @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام على (ع) می فرمایند: هركه به ما چنگ زند به ساحل نجات رسد و هر كه رهايمان كند غرق شود. منبع:تحف العقول، ص۱۱۶ @n_erfanha
آشنایی و مقابله با کابینه شیطان به کمک کابینه 20 نفره‌ای که دارد، تقریباً در تمام امورات انسان دخالت می‌کند. و به جرأت می‌توان گفت که اکثر گناهان و بلاهایی که برسر انسان می‌آید ناشی وجود این ملاعین است. ، انسان را در طهارت و نماز وسوسه می‌کند و به شک می‌اندازد که این نماز باطل است. منبع؛ سفینة البحار، ص99. یکی از راه‌های مجرب که از آیت‌الله بهجت(ره) نقل شده ذکر شریف «لا حول و لا قوة إلا بالله العلی العظیم» است که باید به شکل ورد و بدون تعداد مشخصی مرتباً تکرار شود. (ره) این ذکر را همچنین برای دوری از ریا و علاج غرور اکیداً توصیه می‌فرمودند. منبع؛مجربات قاطع، ص278. @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امروز ۲۵ ذیقعده، روز روزى است كه در زمین منتشر گردیده است. دحو الارض، روزی است که خداوند با نظر به کره زمین، به جهان خاکی بخشید. از این روز، بخش هایی از کره زمین ـ که سراسر از آب بود ـ شروع به خشک شدن نمود تا کم کم به شکل امروزین درآید. مطابق روایات، اولین نقطه ای که از زیر آب سر برآورد مکان شریف و بیت الله الحرام بود. به نظر برخی از مفسران، آیه ۳۰ سوره نازعات (والارض بعد ذلک دحاها) به همین واقعه اشاره دارد. علیه السلام: علّت قرار گرفتن كعبه در وسط زمين ، آن است كه دحو الأرض (گسترش خشكى) از آن جا شروع شد ، ... و آن نقطه ، نخستين قطعه‌اى از خشكى است كه در زمين نهاده شد ؛ زيرا آن جا وسط [كره زمين ]است تا فاصله مردم شرق و غرب با آن ، يكسان باشد. منبع؛ حکمت نامه رضوی، ج 4 ص 133 علیه السلام: محمّد بن عبد الله صيقل: امام رضا عليه السلام ، در روز بيست و پنجم ذىقعده به ميان ما آمد و فرمود : «[امروز را ] روزه بگيريد . من هم روزه هستم» . گفتيم : قربانت شويم! امروز ، چه روزى است؟ فرمود : «روزى است كه در آن ، رحمت منتشر شد و زمين ، گسترش يافت (دحو الأرض) ، و كعبه برپا شد ، و آدم عليه السلام [به زمين] هبوط كرد» . منبع؛ حکمت نامه رضوی، ج 3 ص 163 صلی الله علیه و آله: يا مَن سَدَّ السَّماءَ بِالهَواءِ، ودَحَا الأَرضَ عَلَىالماءِ. اى كسى كه در آسمان [- زمينيان]، سدّى از هوا قرار داد، و زمين را بر روى آب گسترانيد! منبع؛ جمال الاسبوع: ص ۸۵ @n_erfanha
عرفان های نوظهور
امروز ۲۵ ذیقعده، روز #دَحو_الارض روزى است كه #رحمت_خدا در زمین منتشر گردیده است. دحو الارض، روزی اس
در روز ۲۵ ذیقعده به جز روزه و عبادت و ذكر خدا و غسل دو عمل ديگر وارد است: : نمازى كه در كتاب هاى علماى شيعه از اهل قلم روايت شده و آن دو ركعت است در وقت چاشت [بالا آمدن آفتاب تا پيش از گذشتن از وقت ظهر] در هر ركعت پس از سوره «حمد» پنج مرتبه سوره «و الشّمس» خوانده شود، و پس از سلام بگويد: لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ إِلا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ هيچ جنبش و نيرويى نيست مگر به خداى برتر بزرگ آنگاه دعا كند و بخواند: يا مُقِيلَ الْعَثَرَاتِ أَقِلْنِي عَثْرَتِي يَا مُجِيبَ الدَّعَوَاتِ أَجِبْ دَعْوَتِي يَا سَامِعَ الْأَصْوَاتِ اسْمَعْ صَوْتِي وَ ارْحَمْنِي وَ تَجَاوَزْ عَنْ سَيِّئَاتِي وَ مَا عِنْدِي يَا ذَا الْجَلالِ وَ الْإِكْرَامِ . اى ناديده گير لغزش ها لغزشم را ناديده گير، اى اجابت كننده دعاها، دعايم را اجابت كن، اى شنواى صداها، صدايم را بشنو، و به من رحم كن، و از بدي هايم و آنچه نزد من است درگذر، اى صاحب بزرگى و بزرگوارى. : خواندن دعايى كه شيخ در كتاب «مصباح» فرموده: خواندن آن مستحبّ است: اللَّهُمَّ دَاحِيَ الْكَعْبَةِ وَ فَالِقَ الْحَبَّةِ وَ صَارِفَ اللَّزْبَةِ وَ كَاشِفَ كُلِّ كُرْبَةٍ أَسْأَلُكَ فِي هَذَا الْيَوْمِ مِنْ أَيَّامِكَ الَّتِي أَعْظَمْتَ حَقَّهَا وَ أَقْدَمْتَ سَبْقَهَا وَ جَعَلْتَهَا عِنْدَ الْمُؤْمِنِينَ وَدِيعَةً وَ إِلَيْكَ ذَرِيعَةً وَ بِرَحْمَتِكَ الْوَسِيعَةِ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ عَبْدِكَ الْمُنْتَجَبِ فِي الْمِيثَاقِ الْقَرِيبِ يَوْمَ التَّلاقِ فَاتِقِ كُلِّ رَتْقٍ وَ دَاعٍ إِلَى كُلِّ حَقٍّ وَ عَلَى أَهْلِ بَيْتِهِ الْأَطْهَارِ الْهُدَاةِ الْمَنَارِ دَعَائِمِ الْجَبَّارِ وَ وُلاةِ الْجَنَّةِ وَ النَّارِ وَ أَعْطِنَا فِي يَوْمِنَا هَذَا مِنْ عَطَائِكَ الْمَخْزُونِ غَيْرَ مَقْطُوعٍ وَ لا مَمْنُوعٍ [مَمْنُونٍ ] تَجْمَعُ لَنَا بِهِ التَّوْبَةَ وَ حُسْنَ الْأَوْبَةِ ، يا خَيْرَ مَدْعُوٍّ وَ أَكْرَمَ مَرْجُوٍّ يَا كَفِيُّ يَا وَفِيُّ يَا مَنْ لُطْفُهُ خَفِيٌّ الْطُفْ لِي بِلُطْفِكَ وَ أَسْعِدْنِي بِعَفْوِكَ وَ أَيِّدْنِي بِنَصْرِكَ وَ لا تُنْسِنِي كَرِيمَ ذِكْرِكَ بِوُلاةِ أَمْرِكَ وَ حَفَظَةِ سِرِّكَ وَ احْفَظْنِي مِنْ شَوَائِبِ الدَّهْرِ إِلَى يَوْمِ الْحَشْرِ وَ النَّشْرِ وَ أَشْهِدْنِي أَوْلِيَاءَكَ عِنْدَ خُرُوجِ نَفْسِي وَ حُلُولِ رَمْسِي وَ انْقِطَاعِ عَمَلِي وَ انْقِضَاءِ أَجَلِي اللَّهُمَّ وَ اذْكُرْنِي عَلَى طُولِ الْبِلَى إِذَا حَلَلْتُ بَيْنَ أَطْبَاقِ الثَّرَى وَ نَسِيَنِيَ النَّاسُونَ مِنَ الْوَرَى وَ أَحْلِلْنِي دَارَ الْمُقَامَةِ وَ بَوِّئْنِي مَنْزِلَ الْكَرَامَةِ ، واجْعَلْنِي مِنْ مُرَافِقِي أَوْلِيَائِكَ وَ أَهْلِ اجْتِبَائِكَ وَ اصْطِفَائِكَ وَ بَارِكْ لِي فِي لِقَائِكَ وَ ارْزُقْنِي حُسْنَ الْعَمَلِ قَبْلَ حُلُولِ الْأَجَلِ بَرِيئا مِنَ الزَّلَلِ وَ سُوءِ الْخَطَلِ اللَّهُمَّ وَ أَوْرِدْنِي حَوْضَ نَبِيِّكَ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ اسْقِنِي مِنْهُ مَشْرَباً رَوِيّاً سَائِغاً هَنِيئاً لا أَظْمَأُ بَعْدَهُ وَ لا أُحَلَّأُ وِرْدَهُ وَ لا عَنْهُ أُذَادُ وَ اجْعَلْهُ لِي خَيْرَ زَادٍ وَ أَوْفَى مِيعَادٍ يَوْمَ يَقُومُ الْأَشْهَادُ اللَّهُمَّ وَ الْعَنْ جَبَابِرَةَ الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ وَ بِحُقُوقِ [لِحُقُوقِ ] أَوْلِيَائِكَ الْمُسْتَأْثِرِينَ اللَّهُمَّ وَ اقْصِمْ دَعَائِمَهُمْ وَ أَهْلِكْ أَشْيَاعَهُمْ وَ عَامِلَهُمْ وَ عَجِّلْ مَهَالِكَهُمْ وَ اسْلُبْهُمْ مَمَالِكَهُمْ وَ ضَيِّقْ عَلَيْهِمْ مَسَالِكَهُمْ وَ الْعَنْ مُسَاهِمَهُمْ وَ مُشَارِكَهُمْ. اللَّهُمَّ وَ عَجِّلْ فَرَجَ أَوْلِيَائِكَ وَ ارْدُدْ عَلَيْهِمْ مَظَالِمَهُمْ وَ أَظْهِرْ بِالْحَقِّ قَائِمَهُمْ وَ اجْعَلْهُ لِدِينِكَ مُنْتَصِرا وَ بِأَمْرِكَ فِي أَعْدَائِكَ مُؤْتَمِرا اللَّهُمَّ احْفُفْهُ بِمَلائِكَةِ النَّصْرِ وَ بِمَا أَلْقَيْتَ إِلَيْهِ مِنَ الْأَمْرِ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ مُنْتَقِماً لَكَ حَتَّى تَرْضَى وَ يَعُودَ دِينُكَ بِهِ وَ عَلَى يَدَيْهِ جَدِيداً غَضّاً وَ يَمْحَضَ الْحَقَّ مَحْضا وَ يَرْفِضَ الْبَاطِلَ رَفْضاً اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَيْهِ وَ عَلَى جَمِيعِ آبَائِهِ وَ اجْعَلْنَا مِنْ صَحْبِهِ وَ أُسْرَتِهِ وَ ابْعَثْنَا فِي كَرَّتِهِ حَتَّى نَكُونَ فِي زَمَانِهِ مِنْ أَعْوَانِهِ اللَّهُمَّ أَدْرِكْ بِنَا قِيَامَهُ وَ أَشْهِدْنَا أَيَّامَهُ وَ صَلِّ عَلَيْهِ [عَلَى مُحَمَّدٍ] وَ ارْدُدْ إِلَيْنَا سَلامَهُ وَ السَّلامُ عَلَيْهِ [عَلَيْهِمْ ] وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ. ؛ زيارت امام رضا عليه السّلام در اين روز افضل اعمال مستحبّ، و مؤكّدترين آداب مى باشد. @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تئوری جذب یا چیست؟ این مفهوم با نام‌های جذب، قانون جذب، تکنولوژی ، ، قدرت تفکر، قانون راز و گاهی با نام تجسم خلاّق بر سر زبان‌هاست. نکته قابل‌توجه در باب قانون جذب این است که در بسیاری از کتاب‌ها و کارگاه‌ها این ایده به‌عنوان یک مرام و به دیگران آموزش داده می‌شود و بانام ، زندگی عرفانی، اتصال با نیروهای الهی تبلیغ می‌شود. قانون جذب به گفته مروّجان آن بدین شرح است: «عمل ، تو را به هر چه بخواهی متصل می‌کند. تجسم خواسته‌ها، نیروی ایجاد می‌کند و این نیرو، خواسته‌ات را به‌سوی تو جذب می‌کند. این قانون همان قانون است، اما در حیطه افکار. قانون جذب می‌گوید: تمام چیزهایی که ما تصور می‌کنیم، به‌سوی ما جذب می‌شوند. @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آسيب‌ها و خطرات «استیون‌حسن»، محقق حوزه درباره خطرات فرقه‌ها می‌گوید: «در چند دهه گذشته، موضوع عجيب فرقه‌هاي مخرب به سرعت گسترش يافته و تبديل به معضلي مهم و اساسي در سطح اجتماعي و سياسي شده‌است. در حال حاضر حدود صدها فرقه مخرب تخمين زده شده‌اند و اين به معني عضويت نزديك به صدها هزار نفر در آنهاست. در اشكال و اندازه‌هاي گوناگوني ظاهر مي‌شوند. برخي خیلی پول دارند در حالي‌كه برخي ديگر نسبتاً فقير هستند. در هر حال بعضي از آنها به وضوح از سايرين خطرناك‌تراند. آنها به سادگي بر زندگي اعضايشان سايه افكنده است و مسئله مهم‌تر اينكه برخي از آنها در پي دستيابي به قدرت و نفوذ فرهنگي و بهره‌گيري از آن در جهت تغيير ساختار اجتماعي و در مواردی تغيير در سطح جهاني هستند. شايد اين حرف باشد كه آنها را در كل تهديدي براي آزادي‌هاي فردي و اجتماعي بدانيم، با اين حال لازم به ذكر است كه آنها با اقدام‌هاي نفوذي در منطقه و فعاليت‌هاي انتخابي براي كانديداها در عرصه‌هاي سياسي، نفوذ كرده‌اند. برخي از آنها از طریق پنهاني در تلاش براي تأثير بر سياست خارجه هستند يا از عمده‌ترين تأمين‌كنندگان پول و اسلحه برای نيروهاي مخالف به شمار مي‌آيند. در واقع آنها به دنبال سكويي براي پرش براي دنبال كردن اهداف بارز خود هستند. فرقه‌ها با قبضه بازار خريد زمين، املاك و مستغلات و به دست گرفتن زمام امور صدها معامله تجاري، نفوذ اقتصادي خود را به نمايش مي‌گذارند. برخي شركت‌هاي واسطه به بهانه دوره‌هاي اجرايي سرپرستي، در حالي‌كه خيال به‌دست آوردن زمام امور كمپاني را دارند، وارد عمل مي‌شوند». فرقه‌ها علاوه بر اینکه را در دست می‌گیرند به دنبال تأثیرات سیاسی و ایجاد تغییرات اجتماعی و فرهنگی نیز هستند. نباید از خطراتی که وجود دارد به سادگی گذشت اگر آنها را به حال خود رها کنیم هر روز قدرتمندتر و بزرگ‌تر می‌شوند و با توجه به سرسپرده و اقدامات سازمان‌یافته‌اي که دارند نحوه کنترل و برخورد با آنها سخت‌تر و پرهزینه‌تر می‌شود، از قدیم گفته‌اند: گره‌ای را که می‌شود با دست باز کرد چرا با دندان باز کنيم؟! @n_erfanha
چرا در عرفان دروغین حلقه از زیارت اهل قبور نهی میشود؟! @n_erfanha
سرسپردگی در یکی از ویژگی های فرقه ها، لزوم محض به سرکرده است. این شاخصه میان فرق سنتی و مدرن، مشترک بوده و می توان نمود آن را در روابط مرید و مرادی فرقه های درویشی و رابطه استاد و شاگردی در جریان های نظیر مشاهده کرد. در واقع، به سرکرده، راهی است برای کامل بر جسم و فرد تا نهادینه ساختن مبانی فکری فرقه در وی، با سهولت و سرعت بیشتری صورت گیرد. به همین خاطر است که در اغلب فرقه ها بر اطاعت بی چون و چرا به عنوان یکی از شروط ایمانی و پذیرش عضو تاکید می شود. @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در روستای ایستا واقع در ، مردمی زندگی می‌کنند که به ظاهر خود را از مدرنیته و تکنولوژی دور نگه داشته‌اند، ورود به داخل این روستا تقریباً غیر ممکن است، و تنها مراجعاتی که صورت می‌گیرد با رئیس این « » است. این فرقه در سال 1369 با ادعای پیوستن به یاران طالقانی امام عصر(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) از به این مکان کوچ کردند و چون این مردان الهی را نیافتند در همین مکان ماندگار شدند. اطلاعاتی که از این فرقه بدست آمده نشان می‌دهد، با توجه به ادعای بزرگ که دارند ولی چندان به مسائل شرعی خود پایبند نبوده‌اند، که این خود جای تشکیک بر مدعای آنان است. @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️سلام ما به رخ انور امام جواد ▪️درود ما، به تن اطهر امام جواد ▪️غریب بود و غریبانه جان سپرد و نبود ▪️کسى به وادى غم، یاور امام جواد ▪️شهادت مظلومانه امام جواد (ع) تسلیت باد. @n_erfanha
تاثیر دانشمندان مسلمان بر تحولات علمی جهان احتمالاً و عزیز تا بحال نام ابن هیثم را نشنیده‌اند!؟ آیا میدانستید که دوربین عکاسی را €هیثم اختراع کرده است؟ ncbi در مورد او می‌نویسد: ابن هیثم دکتر بزرگ عرب و یکی بزرگترین دانشمندان مسلمان اپتیک تمام دوران هاست، او یک ستاره شناس ( منجم ) ریاضیدان و دکتر عالی بود و همینطور یکی از بهترین مفسران کارهای گالن و ارسطو، او اولین پزشک محققی هست که یاد می‌دهد نور از چشم نمی‌تابد( سر چشمه نمی‌گیرد ) اما در مقابل به چشم تابیده می‌شود و به همین نوال نظر غلط یونانیان درباره‌ی طبیعت دیدن را تصحیح می‌کند. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18822953 ابن هیثم پدر علم نور است و تحولاتی را آغاز کرد که بعدها مسبب تولید دوربین عکاسی و دوربین سینما شد وی مقالات و کتبی در مورد نور نوشت و ذربین را ساخت به نسبت زاویه تابش و زاویه انکسارپی برد و اصول تاریک‌خانه را شرح داد و در مورد قسمت‌های مختلف چشم بحث کرد. وی سده یازدهم میلادی اساس کار دوربین عکاسی را با ساخت جعبه تاریک بنا گذاشت. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ibn_al-Haytham عزیز کمی قدر شناس باشید، اگر واقعا شما علم دوست بودید و به همه عالمان احترام می‌گذاشتید نه اینکه بگویید مسلمانان خرافاتی و قاتل هستند این در حالیست که اگر مسلمانان نبودند الان دوربینی هم نبود که شما لبتان را جلویش غنچه کنید و سلفی بگیرید. @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فالون دافا یکی از در است که پیروان خود را دعوت به تزکیه‌ای می‌کند که برگرفته از حرکت‌های است. جی سرکرده این فرقه، پیروان خود را دعوت به می‌کند و از آنها می‌خواهد که جهت ، عکس او را در خانه داشته باشند. منبع؛ کژراهه، ص196 @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا