eitaa logo
عرفان های نوظهور
390 دنبال‌کننده
198 عکس
99 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
سلمان رشدی در بمبئی و در خانواده‌ای مسلمان به دنیا آمد. پدر او بازرگانی هندی بود. رشدی در همان نوجوانی نیز بارقه‌های را ازخود نشان داد، به طوری که پدر وی نزدیک به سیزده بار به دلیل اعمال رشدی به اداره پلیس احضار شد. رشدی در محیطی سرشار از متعلق به مکاتب شرقی همچون رشد کرد و ذهن وی نیز بسیاری از این اندیشه ها را جذب کرد. اندیشه‌هایی که به وضوح می توان رد آن را در آثار بعدی رشدی دید. در نهایت رشدی مانند اغلب جوانان هندی برای تحصیل راهی شد. سلمان رشدی برای اقامت درلندن در یک پانسیون که متعلق به خانمی به نام "مادام روزا " اقامت می کند. وی در آنجا باپسری به نام " عمر " از مصر اشنا شد. سلمان و عمر به اندازه ای به هم علاقه‌مند شدند که تصمیم گرفتند با هم کنند، ولی هیچ راهی برای این کار در هیچ یک از و پیدا نکردند. "مادام روزا" وقتی فهمید به "پدر عمر" اطلاع داد. "پدر عمر" که یک ژنرال مصری بود بعد شنیدن این مطلب "عمر" را به مصر برد و او هم کرد. "سلمان" که به خاطرمرگ "عمر" بسیار ناراحت شده بود تصمیم گرفت به همه ی و و عقاید دهن‌کجی کند. حق الزحمه 500 هزار پوندی برای توهین به یک میلیارد انسان! سلمان رشدی در سن 41 سالگی رمان را به نگارش درآورد. کتابی که با الهام از یک روایت مجعول شدید‌ترین توهین‌ها به رسول اکرم (ص) انجام داد. آیات شیطانی (ترجمه عبارت انگلیسی Satanic Verses) رمانی است در 547 صفحه (نسخه انگلیسی در چاپ اول) که در تاریخ 26 سپتامبر 1988) توسط انتشارات «وایکینگ» (جزو گروه انتشاراتی «پنگوئن») منتشر شد. نویسنده این کتاب، « سلمان رشدی » مسلمان هندی تباری بود که تبعه « کبیر» محسوب می شد و «آیات شیطانی» پنجمین رمان این نویسنده بود. « سلمان رشدی » کتاب مذکور را به سفارش «گیلون ریتکن» (رئیس انتشارات وایکینگ) با دستمزد بی سابقه 580 هزار پوند به رشته تحریر در آورد. حمایت گسترده رسانه‌ای از این کتاب و انتشار آن با تیراژ وسیع در کشورهای مختلف از همان ابتدا حمایت محافل پشت پرده را از انتشار این کتاب را نشان داد. اين کتاب که در سبکي شبيه به سبک نوشته شده به دليل مطرح کردن بحث غرانيق که در به عنوان يک مساله کذب مطرح است، به عنوان يک ايده داستاني و بدليل مطرح کردن جوانبي از زندگي شخصيتي داستاني که شبيه مسلمانان است، از سوي روحانيون و مسوولين کشورهاي اسلامي توهين آميز و خلاف دين و شرع معرفي شد. کتاب حالتي داستان گونه دارد که در آن مقدسات اسلام را به سخره گرفته و با نگاهي طنز آلود از خرافات اسلام انتقاد می‌کند. @n_erfanha
توهین بی شرمانه احمد الحسن مدعی دروغین به حضرت علی (علیه السلام) به روایت تصویر! @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مروج از کسانی که در مروج عرفان سرخ‌پوستی است، شخصی به نام سرکرده فرقه ابرآگاهی می‌باشد. بابایی چند سال پیش در شهر فرقه ای به نام ابرآگاهی تاسیس نمود که ترکیبی از چندین فرقه انحرافی دیگر هم‌چون ، و ... است. وی در سال 91 ازدواج کرد و به آمریکا سفر می‌کند و سپس فرقه‌ای به نام تشکیل می‌دهد که در این فرقه از و استفاده می‌کند. @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نهی زیارت قبور در آنچه از روایات (علیهم‌السلام) بر می‌آید این است که یکی از راه‌های کسب و تخلیه استرس‌ های روحی، رفتن به و زیارت اهل‌قبور است. (ع) میفرمايد: «قسم به خداى متعال، رفتن شما را [بر سر قبورشان] میدانند و با حضور شما مسرور میشوند و با شما اُنس میگيرند و بهرهمند میشوند». پرواضح است که این علقه و سرور از جانب میت بر شخص نیز منتقل می‌شود، و به‌طور قطع به تجربه‌ی همگان رسیده است که بعد زیارت اهل‌قبور و سروری برای افراد حاصل می‌شود. امّا مهمترين اثر دنيوى زيارت اهل قبور براى انسان، تذكر و يادآورى اين رخداد مهمّ است و اين خود، موجب باز داشتن انسان از بازی هاى دنيوى، مانع انجام كارهاى زشت و ناروا، باعث انجام اعمال و كردار نيك، سبب بى رغبتى و كم خشنودى از دنيا، و زمينه ساز آموزى است. حال سؤالی که مطرح است این است که چرا در عرفان حلقه، زیارت می‌شود؟ @n_erfanha
راه کمال و در عرفان اسلامی از زبان آیت الله بهجت! @n_erfanha
بازی با در غایت عرفان سرخ‌پوستی پیوستن و ارتباط گرفتن از نیروهای به منظور حفظ حیات است. در این فرقه تفاوتی بین جنایت، کشتار و شیطنت، با فضیلت، رحمت و مروت وجود ندارد. اعتراف یکی از اساتید عرفان سرخ پوستی( ): افراد زیادی را به صورت آزمایشی با نیروی خود کشته‌ام زیرا یک جنگ‌جو مانند یک دزد دریایی بی‌هیچ ملاحظه‌ ای آنچه را که می‌خواهد می‌گیرد و از هرچه می‌خواهد استفاده می‌کند. @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اوج در منطقه‌ای مشهور به « » در کوه‌های مشرف به بلوار شاهد حضور جمعی از مردم با عقاید خاص است که برای برآورده شده حاجات خود در این مکان جمع می‌شوند و آداب و رسوم عجیب و غریبی را به جای می‌آورند! اوج خرافه‌گرایی این عده تا جایی است که با کشیدن خود بر روی زمین و سنگ، هفت مرتبه دور زدن به دور تپه‌ای در این منطقه، روشن کردن شمع و بستن به درختان و … به دنبال برآورده شدن حاجات خود هستند. این افراد معتقدند در زمان‌های دور شخصی که شغلش بوده گوسفندان مردم را برای چرا به این منطقه می‌آورد اما گوسفندانش گم می‌شوند و برای پیدا شدن گوسفندان اعمالی را انجام می‌دهد که سرانجام منجر به پیدا شدن گوسفندان می‌شود! در این فرد آمده است وی برای پیدا شدن گوسفندانش با چوبدستی خود روی زمین عکس گوسفند می‌کشد و هفت سنگ را به یک نیت روی هم می‌گذارد و را قسم می‌دهد که به مراد دلش برسد و سرانجام در تاریکی شب و به دلیل فرط خستگی به خواب می‌رود و در خواب مولای متقیان(ع) را به خواب می‌بیند که به وی آدرس نوری را نشان می‌دهد که محل گوسفندانش بوده است. پس از این ماجرا وی شغل چوپانی را کنار می‌گذارد و به و روی می‌آورد و از آن به بعد «عارف عابد علی» و آن مکان نیز به «آبادعلی» مشهور می‌شود و وی نیز چون روز سه‌شنبه آن اتفاق برایش رخ داده بود هفت را وقفه می‌کند که به آن مکان رود و به راز و نیاز بپردازد. ! در آداب و رسوم منطقه آبادعلی آمده است که باید بعد از سال تحویل در آن مکان که وقفه‌ی آن عارف می‌باشد حضور پیدا کنند و در ابتدای مسیر به آن تپه نیت کنند و عارف علی را واسطه‌ی خود و خدا قرار دهند. برای برآورده شدن حاجات باید در بین راه هفت سنگ را هرکدام به یک نیت روی هم گذارند و بعد از رسیدن به بالای تپه پارچه‌ی را به درخت آنجا گره زنند و شمعی را برای روشنایی قبر اموات و آن نوری که عابدعلی در آن شب دیده بود روشن و در دل کنند و بر روی زمین و تخته سنگ‌های آنجا تصویر و یا نوشته‌ی حاجت خود را حک کنند. عده‌ای از حاجتمندان نیز به نیتی که عارف علی می‌خواسته است به خانه خدا رود دور آن تپه می‌چرخند و عده‌ای دیگر نیز از آب که آنجاست به نیت و با خود می‌برند. آنچه مسلم است اینکه «سوءاستفاده‌ی عده‌ای سودجو از احساسات و مردم»، « و سست بودن اعتقادات مردم»، «بی‌مسئولیتی مسئولان فرهنگی، » و «سکوت علما و چهره‌های دینی» باعث شده است در چنین منطقه‌ای در شیراز شاهد چنین رفتارهایی باشیم که همگان با شنیدن این اتفاق و دیدن تصاویر آن در و فرو می‌روند! @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مراحل از نظر 1. توحید: یعنی «لا مؤثر الوجود إلاّ الله» به این معنا که تنها خداوند است که حقیقتا به دیگر موجودات، هستی و وجود می‌دهد. 2. توکل به خدا. 3. تدبیر، یعنی آخر کار را دیدن. 4. توسل و احساس نیاز واقعی به حاجت. 5. در رابطه با هدف خود به‌گونه‌ای تلاش کند، گویا در این دنیا ابدی است. مراحل از نظر مکتب 1. قدرت بی‌پایان خدا در درون شماست. 2. با کنترل افکار و گفتارتان می‌توانید جسمتان و حتی دنیا را آن‌طور که می‌خواهید، بسازید یا تغییر دهید.» ؛ چهار اثر از فلورانس، ص77 @n_erfanha