eitaa logo
نبض قلم | علی امیری
1.1هزار دنبال‌کننده
819 عکس
644 ویدیو
5 فایل
✓انعکاس دیدگاه اندیشه ورزان فکری _سیاسی ایران و جهان ✓سکوی آزاد اندیشی و تضارب آرا ✓ آموزش دانش سیاسی و تحلیل ارتباط با بنده: @Ali_Amiri0731 طلبه حوزه علمیه قم پژوهشگر فقه سیاسی و علوم سیاسی
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی: جمهوری اسلامی ایران قائل به همه‌پرسی در فلسطین و نظر مردم است. دیدگاه جمهوری اسلامی، به دریا ریختن صهیونیست‌ها و یهودیان نیست. 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از رادیو فکرت
مهارت پاسخ گویی.mp3
12.24M
| 🎧چگونگی پاسخ دهی به سوالات 👤حجت الاسلام علی امیری 🔸
در گفتگوها و مباحثات در جمع دوستان و اطرافیان حول موضوعات جاری کشور  سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و...
به جهت کمبود مهارت، گفتگوها به چالش و نزاع می کشد و گاها بدون نتیجه به پایان می رسد 
اگر نکاتی هست که ما رعایت کنیم که بحث هامون بهتر بشه و نتیجه بخش باشه ارائه کنید ممنون میشم ..؟

📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
🔰 جمهوری اسلامی ایران عامل بازدارنده در برابر وحشی‌گری اسرائیل در منطقه 🖋نوام چامسکی نظریه پرداز معروف آمریکایی درباره مهمترین هدف آمریکا و اسرائیل در خاورمیانه و علت اصلی دشمنی آمریکا با ایران می‌گوید: 🔹 هدف اصلی ایران است،چون ایران تنها کشور منطقه است که تسلیم قدرت آمریکا نمی شود و این را نمی توان تحمل کرد. بنابراین، دشمنی است که باید نابود شود. وقتی اسرائیل از ایران به عنوان یک تهدید وجودی صحبت می‌کند و این موضوع در تفسیر رسانه‌های ایالات متحده منعکس می‌شود، این بدان معناست که ایران یک عامل بازدارنده در برابر ابتکارات اسرائیل برای وحشی‌گری آزادانه در منطقه است. 📌نوآم چامسکی (زادهٔ ۷ دسامبر ۱۹۲۸) زبان‌شناس، فیلسوف، دانشمند علوم شناختی، مورخ،منتقد اجتماعی و فعال سیاسی آمریکایی است. منبع: https://chomsky.info/20220601/ @nabzqalam
هدایت شده از رادیو فکرت
انتخابات.mp3
9.16M
| 💠سوال 🔰لیستی رای بدهیم یا فرد به فرد کدام را توصیه می کنید؟ چرا ؟ 👤حجت الاسلام علی امیری ✅پاسخ را در صوت بشنوید؛ برشی از صوت: 🔸
فعالان سیاسی و رسانه ای به جای تخریب مسیر عقلایی و اجتناب ناپذیر لیستی رای دادند برای جمع کثیری از جامعه، 
به دنبال اصلاح فرآیندهای آن، افزایش کیفیت آن و کاهش مفاسد آن باشند.


📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 زن می تواند مرجع و قاضی شود 🔸این روزها که علامه جوادی آملی درس فقه مبحث "قضاء" را تدریس میفرمایند تصریح نمودند که "زنان میتوانند قاضی و مرجع تقلید باشند." 🔸آیت الله جوادی آملی: زمین و زمان عوض شده است زنان دیگر مانند گذشته فقط داخل خانه نیستند که از متن جامعه و دغل بازی ها بی اطلاع باشند یا احساسات آنها غلبه داشته باشد 👈زنی که می تواند مرجع و قاضی تربیت کند چرا خودش مرجع و قاضی نشود فرقی میان زن و مرد از این جهات نیست. @nabzqalam
50.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴مرحوم دکتر داود 🔺️آغاز دگرگونی در مفهوم قانون با انقلاب در ماهیت دولت ... قانون از فرمان های حاکمیتی عبور کرده و به حقوق شهروندی رسیده است @nabzqalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 نومیدی یرواند ، استاد معروف تاریخ دانشگاه نیویورک از آینده جهان/ باید به مبارزه برای حقوق فردی و محدود کردن قدرت دولتها با آن بازگردیم ... ما آرمانشهری نمی بینیم بلکه ویرانشهرهای زیادی را می بینیم ... @nabzqalam
🔴امروز حامد بهداد، بهرام رادان، علی اوجی، فریبا کوثری و سایر هنرمندان در دیدار با معاون رییسی از مشکلات و دغدغه هاشون گفتند و این جلسه وطن فروشان فراری را هم عصبانی کرده است. ✅پ.ن: 🔸عرصه حکمرانی، عرصه شمولیت و وسعت دید و لحاظ تکثرات فکری و رفتاری مشروع است. ابراهیم رئیسی از ماه های اولی که بر صندلی ریاست جمهور تکیه زد یک پیام راهبردی از شخصیت او قابل دریافت بود اما باید او را در گذر زمان و لحظات پیچیده و پرتنش هم می دیدیم که آیا آنچه از او مشاهده می شود آگاهانه است یا اتفاقی است. 🔹امروز ریاست جمهوری او از نیمه گذشته است و شرایط سخت و پرچالشی را هم پشت سر گذاشت که شاید کمتر در تاریخ انقلاب به این صورت با آن مواجه شده بودیم اما ابراهیم رئیسی همان بود که حدسش را می زدیم رئیسی پایبند به اصول اساسی اسلام و انقلاب است و دوست و دشمن او را از بن دندان متعلق به جبهه حزب الله می دانند و هرگز از خط قرمزی کوتاه نیامده است اما ایستادگی های او توأم با رفق است ایستادگی های او در مردم ایجاد نمی کند او سخت پایبند اما بسیار نرمخو، مهربان، مخلص و اهل مداراة الناس است مُداراةُ النّاسِ نِصفُ الإيمانِ ، والرِّفقُ بِهِم نِصفُ العَيشِ « مدارا كردن با مردم نصف ايمان است ونرمى و مهربانى كردن با آنان نصف زندگى است.» پیامبر گرامی اسلام ص 🔸 دشمنان را آرزو به دل گذاشت که حرف تند و نابجایی بزند و برای رسانه های آنان خوراک تامین کند این شخصیت پرجاذبه با این سلوک مبارک که همگان را زیر چتر نظام اسلامی جمع می کند برای و حل مسائل کلان اجتماعی ما یک نعمت است ✍علی_امیری @nabzqalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اگر می خواهید ببینید فرهنگ منحط غرب چه بر سر وجدان و انسانیت آدم ها می آورد و آنها را چقدر تهی از معنا می کند چقدر فردگرا، بی رگ و منفعت طلب می کند به این ویدئو کوتاه نگاه کنید ... 🔸الحمدلله که ما داریم ...🤲 @nabzqalam
🔴 سیدمحمد خاتمی در جمع مشاوران خود به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو گفت: امروز حکومت، هویت خود را فقط در ستیز با آمریکا و غرب تعریف کرده است. حکمرانی ما امروز ویژگی ضداستکباری و ضداستعماری بودن را در رویارویی با آمریکا و غرب می‌بیند و در همین جهت اقداماتی هم کرده و همین بهانه به دست کسانی داده که می‌گویند جمهوری اسلامی در منطقه چالش ایجاد می‌کند. وی با بیان این که می‌توان ضداستکبار و ضداستعمار بود، اما هویت خود را در ستیز با غرب تعریف نکرد، افزود: اگر در آن دوره تاریخی که ١٦ آذر رخ داد، مردم ما با آمریکا مخالف بودند و منشأ استبداد داخلی را آمریکا می‌دانستند، اما امروز در موقعیتی قرار گرفته‌ایم که اگر نگوییم اکثریت مردم خواستار تنش‌زدایی در روابط با آمریکا هستند، لااقل می‌توان گفت که از سیاست‌های خارجی موجود و غرب‌ستیزی هزینه‌زای حکومت ناراضی هستند، همچنان که از سیاست‌های داخلی نیز ناراضی هستند. ✅پ.ن: البته ایشان اشاره نکردند که ماهیت انقلاب اسلامی تنش، جنگ و تعرض به دیگران نیست این آمریکا است که از روز اول انقلاب، دست از سر ما برنمی دارد. نه تنها ما بلکه هر کشوری که بخواهد روی پای خود بایستد چون آمریکا می خواهد آقای دنیا باشد و همه بله قربان گو و ما هم نمی خواهیم آقا بالاسر داشته باشیم ..! شاهدش هم اینکه زمان ریاست خود حضرت عالی ایران با شعار به اصطلاح وارد تنش زدایی شد ولی پاسخ آمریکا این بود: «ایران محور شرارت است و باید مهار شود» 👈از شما و آقای روحانی تنش زداتر که نداریم 😉 دیدید که با دولت های شما چه کردند !!؟ ✍علی امیری 👈 @nabzqalam
32.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻اثر زیبا و عمیق مهدی رسولی با عنوان "بی مردم" به مناسبت ایام فاطمه. اثری که اشاره ای مهم به جایگاه مردم در جامعه اسلامی دارد. @nabzqalam
نبض قلم | علی امیری
🔻اثر زیبا و عمیق مهدی رسولی با عنوان "بی مردم" به مناسبت ایام فاطمه. اثری که اشاره ای مهم به جایگاه
🔻کپشن ویدئو در پیج مهدی رسولی: بسم الله الرحمن الرحیم . قطعه‌ی بیش از آن که برای خوانده شده باشد، برای آنانی خوانده شده است که امروز در ، جای حکمرانان و فرمانداران و مسئولانِ حکومت علیه السّلام نشسته‌اند. این قطعه بیش از این که از مردم دعوت کند خود را در اداره‌ی سرنوشت خویش شریک کنند -که این کار را هم می‌کند-، مطالبه‌ای مبتنی بر تاریخ از مسئولین است که از سرانجام کنار گذاشتن مردم عبرت بگیرند. اهل می‌خواستند بین و مردم فاصله بیندازند؛ اما نتوانستند و جریان تاریخ به سمت علی برگشت که حکومتش سراسر مردم‌سالاری بود. حال این ما هستیم که در نقش و ، در همان امتحانی قرار گرفته‌ایم که مردم زمان أمیر المؤمنین علیه السّلام قرار گرفتند: آیا ما متفاوت عمل خواهیم کرد؟ آیا بر خلاف روزگار شهادت صدیقه‌ی طاهره، ما مردم برای اداره‌ی بهتر جامعه، در کنار امام خود و نایبش می‌مانیم؟ آیا بر خلاف حاکمان روزگار شهادت صدیقه‌ی طاهره، زعمای ما، مردم را در کنار خویش نگه می‌دارند؟ در روزگار ش..هادت حضرت زهرا سلام الله علیها، مردم بودند که میدان را رها کردند و سرنوشت تاریخ به محاق رفت؛ ای کاش در روزگار ما، مسئولین مردم را رها نکنند و ما مردم نیز امام خود را رها نکنیم تا سرنوشت تاریخ یک بار دیگر به محاق نرود. مردم در حکومت اسلامی همه‌کاره‌اند؛ هم هدفند و هم وسیله. این، مهم‌ترین درس اجتماعی فاطمیه است. توپ تاریخ، امروز در زمین ماست. مردم را جدی می‌گیریم یا آن‌ها را کنار می‌گذاریم؟ طرف و می‌ایستیم یا کنار دشمنانشان؟ با نوای: حاج شاعر: تنظیم : صدابردار: محمدرضا شفیعی تدوین: محمدصالح زند عکاس: بهرام بیات طراحی کاور: عارف پاکمنش تهیه و انتشار: قرارگاه رسانه شهید آوینی هیئت ثارالله علیه‌السلام زنجان با همکاری هیئت محترم اصحاب الحسین دانشگاه تهران @nabzqalam
هدایت شده از سلوک انقلابی
🔰دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزار می کند🔰 🔶 دوره سلوک انقلابی 💎 بر مبنای کتاب "طرح کلی اندیشه اسلامی" اثر گران‌بهای مقام معظم رهبری ✅ با تدریس استاد علی فرحانی 🔶 خوانشی مبنایی از اسلام انقلابی 🔷جایگاه اسلام تمدن‌ساز و رو‌به‌ جلو در میراث شیعی 🔶 مختصات ایمان، معاد، نبوت و ولایت در اسلام انقلابی چیست؟! 🔷 پاسخ به این پرسش‌ها در دوره سلوک انقلابی 🔶 چهار جلسه همراه با یک جلسه پرسش و پاسخ 🔷 همراه با گواهی معتبر 🔶 هزینه دوره: 50 هزار تومان 💎 همراه با کد تخفیف ویژه مخصوص متقاضیان ✅ جهت ثبت نام از طریق لینک زیر اقدام نمایید: 🌐 http://m-soda.ir/product/solukeenghelabi/ 🔴ظرفیت این دوره محدود می‌باشد کسب اطلاعات بیشتر در کانال دوره سلوک انقلابی به آدرس: 🔶 @solukeenghelabi 📌 در صورت نیاز به پشتیبانی و پاسخگویی به سوالات با آیدی زیر در ارتباط باشید: 👇🏻 🆔 @AlirezaTaghavi12 ▫️دانشگاه جامع امام حسین (ع) ▫️پژوهشکده مطالعات تمدنی شهید صدر(ره)
امام قبل از مرجعیت: ما وظیفه ای برای تشکیل حکومت نداریم... ✔️استاد شهیدی، خارج فقه، ۱۴۰۱/۲/۲۸: 🔸اینکه دغدغه تشکیل حکومت دینی در زمان غیبت بوده یا نبوده است، محل نزاع است. برخی می گویند که شاید شارع دغدغه حکومت در زمان غیبت را نداشته است به دلیل اینکه تشکیل حکومت دینی مشکلاتی دارد و باید همان امام زمان صاحب حکومت باشد، این یک فکری است که بزرگانی بر این باور بودند. خود امام نیز قبل از مرجعیت زمانی که قم بودند همین فکر را داشتند. در ذهنشان این بود که مردم گناه کرده اند و امام زمان غیبت کرده اند، در عصر غیبت ما وظیفه ای برای تشکیل حکومت نداریم. 🔹بعد از مدتی نظر ایشان برگشت. من این مطلب را مستند نقل می کنم. بیشتر هم شهید مطهری تأثیر داشته در این نظریات، خود شهید مطهری برای آقایی نقل کرده بود که ما خدمت امام خمینی رفتیم و مباحثی از ولایت فقیه را مطرح کردیم ایشان استنکار می کردند و بعد قانع شدند. بالأخره یک فکری است، عده ای در مقابل می گویند اینطور نیست، ما موظف هستیم که در عصر غیبت اجرای احکام اسلام کنیم و آن متوقف بر تشکیل حکومت است. مقصود اینکه بالأخره دو نظر در این زمینه وجود دارد. @nabzqalam
پ.ن: استاد شهیدی حفظه الله در نقل این خاطره می فرمایند در مساله ولایت فقیه و حکومت اسلامی اختلاف وجود دارد که البته حرف درستی هست و این اختلاف دیدگاه در تاریخ فقه به روشنی دیده می شود و حضرت امام ره هم این را به صراحت فرموده اند. اما نکته بنده خطاب به برخی جریانات است که این روزها از این خاطره استفاده های دیگری می کنند؛ 🔸اگر از نکاتی در باب صحت این نقل قول ( به جهت مجهول بودن ناقل) و بررسی مکتوبات حضرت امام ره (مانند کتاب کشف الاسرار که در اوائل دهه ۱۳۲۰ نگاشته اند که آنجا امام در صفحات 179 تا 192 و 221 تا 224 بحث ولایت فقیه را مطرح می کنند و نظرات مجتهدین در این مساله را اختلافی می دانند و توضیح می دهند) بگذریم؛ 👈 بلاخره از طبیعی ترین و ابتدائی ترین مولفه های حوزه اندیشه و علم تطور، تکامل و پختگی نظریات است. کدام یک از اندیشمندان بزرگ تاریخ را می شود یافت که از ابتدای سیر علمی و فکری خود در اوج قرار داشته باشد و هیچ گونه تکاملی در اندیشه او پیدا نشود !!؟ در مورد حضرت امام ره هم این قاعده وجود دارد و اساسا هنر امام در این بوده است که با تلاش، تحصیل و خودسازی در این درجه عالی از فقاهت، اسلام شناسی، تقوا و غیرت دینی قرار گرفته است. حتی اگر این حرف ها که به ایشان نسبت داده می شود درست باشد تکامل در اندیشه مگر چیز غریبی است !!؟ 🔸اتفاقا در درس خارج تمام مجتهدین بزرگوار به جهت مباحثات فراوان و تاملات زیاد، دائما فتاوا و نظرات شان در حال تبدل و تکامل است و محال وقوعی است که مجتهدی حتی بعد از سالهای طولانی تدریس درس خارج تغییری در نظرات و فتاوای او ایجاد نشود و این بدیهیات مسیر اجتهاد و استنباط است. ✅امام خمینی ره در اوج فقاهت و مرجعیت تا پایان عمر مبارک شان بحث ولایت فقیه را مفصل مورد بحث و تایید قرار داده اند و بر اساس آن به تشکیل یک حکومت بی نظیر در تاریخ تشیع اقدام کرده اند خب اگر دیدگاه امام را می خواهیم ایشان از فقهایی است که قائل به ولایت فقیه است و کوهی از مطالب متقن علمی و سلوک سیاسی اجتماعی در اثبات ولایت فقیه از ایشان برای همیشه تاریخ به جا مانده است دیگر حرف های در گوشی از دوران ابتدایی سیر فکری ایشان در کجای این منظومه محکم و خلل ناپذیر می تواند جا داشته باشد !!؟ ✍علی امیری 👈 @nabzqalam
🔴 مبلّغ باید به همان اندازه که حرف می زند حرف بشنود/ تک صدایی روش اسلام نیست 🔸ایام تبلیغ نعمتی بس بزرگ است البته نه فقط برای مردم که بر معرفت دینی شان افزوده می شود بلکه برای ما مبلغین هم که دائم سرمان به تدریس و تدرس گرم است و از متن جامعه و از افکار و رفتار جاری و ساری مردم نسبتا فاصله داریم. باید در سفرهای تبلیغی به همان اندازه که می گوییم حرف بشنویم گاهی برای شناخت بیشتر مخاطب اما نه همیشه برای این منظور ... گاهی برای همراهی با مخاطب اما نه فقط برای همین ... گاهی باید برای تنبه، برای فهمیدن، برای خود خودمان از به اصطلاح عوام با آن صراحت لهجه و آن فهم صاف و زلال عرفی حرف بشنویم. حرف شنیدن از مردم خیلی لذت بخش و گاها تکان دهند است هرچقدر تندتر و منتقدانه تر باشد باید برای امثال بنده لذت بخش تر باشد 🔹بله درست است مردم با حرف زدن و درد دل با ماها آرام تر می شوند اما فقط این نیست چون ما هم با لمس کردن دغدغه ها و مسائل کف جامعه بدون حجاب رسانه و وسایط، ناآرام تر پرتلاش تر و پرانگیزه تر برای کار کردن بر می گردیم 🔸بنده جواب بعضی ها را مفصل و خوب بیان می کنم ... جواب بعضی ها را اصلا نمی دهم فقط می گویم حق با شماست و حرف حق جواب ندارد. چون آنها در واقع سوال و شبهه ندارند دردشان این است که حرف حق شان شنیده نمی شود! و آنها از دیدن اینکه بلاخره گوشی حرف او را شنید پاسخ شبهه اش را می گیرد و با لبخند رضایت از جا بلند می شود و می رود ... شبهه آنها این است که ما حزب اللهی ها فقط حرف خودمان را می زنیم و حرف خودمان را قبول داریم و هر چه ما می گوییم درست است و هر چه آنها بگویند از روی جهل یا تحت تاثیر رسانه های بیگانه یا از روی بی بصیرتی است اما حقیقت آن است که همیشه این نیست !! ✅ بجز معصوم (ع) شنیدن بسیار مفید به حال همه است حتی اگر کسی خود را عقل کل بداند... جامعه دارای تیپ های شخصیتی و نگاه ها و سلایق مختلف است نمی شود همه را کپی زد و یک شکل بارآورد این روش اسلام نیست بلکه ایدئولوژی اشتراکی مکتب کمونیسم است فهم این تنوع ها و تفاوت ها و توجه جدی به آن نیازمند تصمیمات و برنامه های کلان حاکمیتی است اما ما مبلغین در حد دامنه تاثیرگذاری خود نباید بلندگوی یک طرفه باشیم گاهی اصل مشکل همین حق به جانبی، نگاه از بالا به پایین و تک صدایی است. ✍علی امیری 👈 @nabzqalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر یه وقت احساس بی مصرفی کردید این ویدیو رو ببینید ! آمریکا میلیاردها دلار در افغانستان خرج کرد تا....😅 @nabzqalam
🔴 هر هزار سال فقیهی چون امام راحل جلوه می کند/ امام راحل وارث ابراهیم خلیل بود، و آیت الله خویی وارث یونس. : 🔹 فرق امام راحل با دیگر فقیهان همان فرقی است که انبیا با هم و مرسلین با یکدیگر دارند. در بین انبیا، ابراهیم خلیل تا مرز آتش سوزی نیز پیش می رود و این شعار را می دهد: ((أفٍّ لَكُم ولِما تَعبُدونَ مِن دونِ اللهِ أَفَلا تَعقِلُون)) حضرتش آن کیفر را نیز تحمل کرد که ((قالوا حَرِّقوه وانصُروا الهَتَكُم)) دستور رسمی رسید که ابراهیم را بسوزانید و همگان در مراسم ابراهیم سوزی حضور پیدا کنید. این پیامبر تا مراسم ابراهیم سوزی و به درون آتش رفت؛ آتش به قدری قوی بود که تمام طنابهای منجنیق را سوزاند؛ اما حضرت نگران نبود. این یک نمونه پیامبر است و پیامبر دیگر حضرت یونس است که هنگام فشار صحنه را ترك كرد. 🔸 ذات اقدس الهی در قرآن کریم این دو بخش را به پیامبر اکرم(ص) گوشزد کرد و فرمود که مانند ابراهيم زندگی کن ((واذكر فى الكِتبِ إبراهيم))، نه يونس وار که به دریا رفتن و به درون ماهی پناه بردن یا به کام حوت رفتن کار یونس است. به یاد خلیل حق تا مرز سوختن و سوزاندن برو؛ ولی مثل یونس نباش: ((ولا تكُن كَصاحب الحوت))، چون یونس وار نمیتوان دین را زنده کرد بلکه ابراهیم وار می توان دین را احیا کرد. 🔹...عالمان نیز ورثه انبیایند، بعضی وارث خلیل حق اند و برخی وارث یونس و عده ای وارث اوّل و آخرند. ... مبادا کسی توقع داشته باشد فلان مرجعی که در نجف گرفتار ظلم صدّام عصر بود و به سر می برد مانند امام راحل حرکت کند زیرا اولاً آن فضا مناسب نبود و ثانیاً در هر هزار سال فقیهی چون امام راحل جلوه می کند. حساب امام خمینی از دیگران جداست. هر حادثه ای که پیش می آمد بسیاری از افراد می لرزیدند: بعد از واقعهٔ مدرسه فیضیه بسیاری از مراجع هراسناك شدند و گفتند فعلاً زمان تقیّه است؛ ولی حضرت امام راحل قلم به دست گرفته و فرمود:((اليوم تقيه حرام است وَ لَو بَلَغَ ما بَلغَ))، زیرا بیگانه آمده است که با اصل دین بجنگد. 🔸... امام راحل از این دست علما بود که کار بر او مشتبه نشد قیام کرد و به خوبی نتیجه گرفت. آیت الله العظمی خویی در قیام مردمی مردم عراق مقابله و قیام کرد و رهبری را به عهده گرفت. او در پایان عمر کاری کرد که حضرت امام از اوّل تا آخر عمر آن راه را پیمود. البته شرایط هر دو یکسان نبود چنان که موقعیت معنوی هر دو نیز یکسان نبود امام راحل وارث ابراهیم خلیل بود، و او وارث یونس. 📗 بنیان مرصوص، صفحه ۲۰۹ الی ۲۱۱ @nabzqalam
🔸الکساندر دوگین دانشمند سرشناس علوم سیاسی : یمن چهره و حیثیت تمام تمدن اسلامی را حفظ می کند. آماده ی قربانی شدن. نگرش ناب شیعه _ برای حقیقت رنج بکشید و بیشتر رنج بکشید. قانون همین است. @nabzqalam
🖊حقیقتا یمن مقاوم آبروی اسلام و مسلمین شد ... @nabzqalam
🔸آیت‌الله جوادی آملی در دیدارِ دبیر شورای‌عالی فضای مجازی: اینکه هم فضای مجازی بسته شود و هم فیلترشکن فروخته شود، این با اخلاق سازگار نیست. @nabzqalam
💠تکامل اجتهاد اثر بينشهاى متوالى و متكامل در هيچ جا به اندازه مسائل فقهى، محسوس و مشهود نيست. بر فقه اسلامى ادوار و اطوارى گذشته است؛ در هر دوره‏‌اى طرز تفكّر و بينش خاصّى حكمفرما بوده است. اصول و قواعد استنباط امروز با هزار سال پيش و هفتصد سال پيش متفاوت است. علماى حدود هزار سال پيش نظير شيخ طوسى قطعا مجتهدان مبرّزى بوده‏‌اند و توده مردم به حق از آنان تقليد و پيروى مى‏‌كردند. طرز تفكّر و نوع بينش آنها از كتابهايى كه در فقه و مخصوصاً اصول نگاشته‏‌اند كاملًا پيداست. كتاب عدّة شيخ طوسى كه در «اصول» است و طرز تفكّر و نوع بينش او را نشان مى‌‏دهد، اكنون در دست است. امّا از نظر فقهاى عصرهاى اخير، آن نوع بينش و آن طرز تفكّر منسوخ است، زيرا بينشهاى نوتر و عميق‏تر و وسيع‏تر و واقع‏‌بين‏‌تر از آن آمده و جاى آن را گرفته است، همچنان كه پيشرفت دانشهاى حقوقى و روانشناسى‏ و جامعه‌‏شناسى در عصر حاضر امكان تعمّق‌هاى بيشترى در مسائل فقهى به وجود آورده است. ... از اينجا به خوبى مى‏‌توانيم بفهميم كه اجتهاد يك مفهوم «نسبى» و متطوّر و متكامل است و هر عصرى و زمانى بينش و درك مخصوصى ايجاب مى‌‏كند. اين نسبيّت از دو چيز ناشى مى‌‏شود: قابليّت و استعداد پايان‌‏ناپذير منابع اسلامى براى كشف و تحقيق، و ديگر تكامل طبيعى علوم و افكار بشرى؛ و اين است راز بزرگ خاتميّت. ✍️شهید مطهری، ختم نبوت @nabzqalam