eitaa logo
نبض قلم | علی امیری
1.1هزار دنبال‌کننده
841 عکس
667 ویدیو
5 فایل
✓انعکاس دیدگاه اندیشه ورزان فکری _سیاسی ایران و جهان ✓سکوی آزاد اندیشی و تضارب آرا ✓ آموزش دانش سیاسی و تحلیل ارتباط با بنده: @Ali_Amiri0731 طلبه حوزه علمیه قم پژوهشگر فقه سیاسی و علوم سیاسی
مشاهده در ایتا
دانلود
11.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴اساتید مطرح دانشگاه تهران دور هم نشستند 🔸اولین نشست«خانه گفت‌وگوی دانشگاه تهران» برگزار شد؛ سخنان مهم علی مطهری، زیبا کلام، محمد جواد ظریف، حدادعادل، ابوترابی فرد، طیب نیا، فرجی دانا و ۱۳ چهره دیگر در باره حوادث اخیر .... 🔹برشی از دیدگاه ها را در این ویدئو ببینید ... 👈 @nabzqalam
🔴پژوهشگاه های علوم انسانی- اسلامی تقسیم کار مشخصی داشته باشند. 🎙استاد رشاد ▫️ هنوز بعد از چند دهه که این مقوله مطرح است، درگیر مباحث ماقبل هستیم، یعنی هنوز از ضرورت این مسئله حرف می‌زنیم، از امکان این مسأله حرف می زنیم، از فایده مندی و ضرورت علوم انسانی حرف می زنیم در حالیکه باید از این مرحله عبور کرده باشیم. اگر یک قدم جلوتر می گذاریم، مجددا در حال طرح یک سلسله مباحث کلی هستیم. ▫️ مهمترین راه حل این است که ما یک تقسیم کار ملی در این زمینه انجام دهیم و دستگاه های هم افق، این ده، بیست دانش را با هم تقسیم کار کنیم و حتی‌الامکان هر دستگاهی نیز تنها یکی از رشته ها را بپذیرد، مگر اینکه خودش بخواهد در بیش از یک زمینه کار کند. ▫️ با دستور کاری دقیق و تقسیم کار میان پژوهشگاه ها می توانیم به سمت ارتقاء جایگاه علوم انسانی- اسلامی قدم برداریم. ▫️ ادامه مطلب: iict.ac.ir/ensanieslami پ.ن: اینکه چه کسی باید این مدیریت دانش که به دلائلی ناگزیر از اقدام به آن هستیم را انجام دهد الله اعلم ! للاسف درد بزرگی ست که سالهاست کارآمدی ما در ساحت های مختلف را هدف قرار داده است ... این پیشنهاد علیرغم اینکه ممکن است به سطحی نگری در مورد علوم انسانی اسلامی متهم شود عملا یکی از بهترین راه هاست که ما را زودتر در مسیر تحقق این آرمان قرار می دهد لااقل برای شکل گیری پایه های اولیه علوم انسانی اسلامی باید یک تقسیم کار مدون و خروجی محور در دستور کار قرار گیرد و ادامه مسیر را علاقه مندان و محققان به طور طبیعی و خودکار طی خواهند کرد. ✍علی امیری 👈 @nabzqalam
🔴 به سید حسن نصرالله رای بدید 🔻رأی گیری برای انتخاب موثر ترین رهبر عربی در سال ۲۰۲۲ 🔻اسم سید مقاومت را آخر گذاشتند و تبلیغات گسترده برای بن سلمان سعودی در جریان است 📌حتما شرکت کنید: رقابت بین بن سلمان و سید حسن نصرالله 👇👇👇 https://sputnikarabic.ae/20221228/صوّت-للزعيم-العربي-الأكثر-تأثيرا-في-عام-2022--1071700262.html 👈 @nabzqalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙علامه مصباح یزدی ره 🔴 دموکراسی صحیح و اسلام؛ ماها با خداوند اختلاف فتوا داریم !!! خداوند می خواهد ما زمینه رای مردم را فراهم کنیم ... 👈 @nabzqalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙عباس عبدی 🔹تحلیل حوادث اخیر ✅ پیام ۹۶ دریافت شده بود شاید این اتفاقات نمی افتاد ... کنترل اجتماعی دندان فاسدی است که باید کشیده شود ... (بدیهی ست انتشار افکار مختلف به معنای تایید یا رد نیست بلکه اینجا محفلی برای تضارب اندیشه هاست) 👈 @nabzqalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 علی لاریجانی رهبرانقلاب 60 سال است با دیکتاتوری مبارزه کرده است؛ شنیدن برخی حرف ها این روزها دردآور است ... (بدیهی ست انتشار افکار مختلف به معنای تایید یا رد نیست بلکه اینجا محفلی برای تضارب اندیشه هاست) 👈 @nabzqalam
📚افلاطون حکیم؛ 🔸هر گونه زیاده‌روی، واکنشی در پی دارد، چه در فصول، چه در گیاه‌ها، چه در بدن و بیش از هر چیز در حکومت 🔹همچنین زیاده‌روی در آزادی، به ناچار منجر به زیاده‌روی در بندگی خواهد شد؛ چه در فرد، چه در حکومت. 👈 @nabzqalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 استاد راجی 🔸 چرا جمهوری اسلامی خود را به رفراندم نمی گذارد؟ (بدیهی ست انتشار افکار مختلف به معنای تایید یا رد نیست بلکه اینجا محفلی برای تضارب اندیشه هاست) 👈 @nabzqalam
🔴قابل توجه دولت انقلابی و مردمی؛ زنان کارآمد و متخصص را در تصمیم گیری و مدیریت های کلان کشور دخیل کنید. 🔸رهبری معظم انقلاب: از نظر اسلام اصلی‌ترین نقش زن، خانه‌داری است خانه‌داری، به معنای خانه‌نشینی نیست بعضی اینها را باهم اشتباه میکنند وقتی میگوییم خانه‌داری، خیال میکنند میگوییم در خانه بنشینید هیچ کار نکنید، هیچ وظیفه‌ای انجام ندهید، تدریس نکنید، مجاهدت نکنید، کار اجتماعی نکنید، فعالیتهای سیاسی نکنید، معنای خانه‌داری این نیست. 🔹خانه‌داری یعنی خانه را داشته باشید در کنار داشتن خانه هر کار دیگری که از عهده‌ی شما برمی‌آید و میل به آن و شوق به آن را دارید میتوانید انجام بدهید. 🔸کارهای اجتماعی در یک مواردی‌ فریضه است، وظیفه است، باید انجام بدهید. ( دیدار اقشار مختلف بانوان با رهبر انقلاب‌) پ.ن: وقتی اسلام عزیز می فرماید؛ «اکثر الخیر فی النساء...» زنان مبدا بیشتر خیر و نیکیَ ها هستند. و در قرآن کریم زن حضرت نوح و لوط، و زن فرعون و حضرت مریم را الگوی مردان معرفی می کند و وقتی ولی امر مسلمین، مرجع تقلید شیعیان جهان حضرت آیت الله العظمی خامنه ای معتقدند وظیفه زنان فعالیت سیاسی و اجتماعی هم هست و زن در جمهوری اسلامی جایگاهی دارد که در فرهنگ غرب وجود ندارد. بنابراین یکی از واکنش های مناسب و فوری به این بیانات حکیمانه معظم له در کنار دیگر اقدامات این است که از خانم های متخصص و کارآمد در مدیریت های کلان کشوری استفاده شود که هم حقیقت اسلام و انقلاب این معنا را می طلبد و هم دشمنان در دنیا نتوانند این گونه جای مطالبه گر و محکوم را عوض کنند و جمهوری اسلامی علیرغم این مبانی بلند مورد حمله ریاکاران و دغلبازان قرار گیرد. ✍علی امیری 👈 @nabzqalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ولیعهد عربستان: خاورمیانه اروپای جدید خواهد بود 🔹عربستان، کویت، بحرین قطر ... تا ۵ سال آینده کاملا متفاوت خواهد بود. 🔹 قبل از اینکه بمیرم می خواهم خاورمیانه را در خط مقدم جهان بیبینم! 🔸پ.ن: اخیرا آمارهای از سرعت بالای رشد علمی عربستان هم منتشر شده است. ما از این پیشرفت ها بشدت استقبال می کنیم و کمک هم می کنیم بیشتر هم بشود چون به فضل الهی در نهایت همه به دست مجاهدان و سربازان تمدن نوین اسلامی خواهد افتاد ...‌ 👈 @nabzqalam
🔴 آیت‌الله اعرافی با محکوم نمودن اقدام وقیحانه نشریه فرانسوی: اقدام وقیحانه نشریه فرانسوی نقشه شوم دین زدایی و یورش به بنیان‌های هویت توحیدی و اسلامی است 🔹 ضرورت برخورد دولت‌های اسلامی، مستقل و آزاده با نشریه هتاک 🔸 حوزه‌های علمیه ایران و جهان این حرکت ضدانسانی، ضدایمانی، نفرت‌پراکنانه، خشونت طلبانه و بغض آفرین را تعرض به امت اسلام، مرجعیت شیعه، ملت شریف ایران و اسلام عزیز و فراتر از یک اقدام محدود و خودسرانه ارزیابی کرده، با صدایی بلند و فریادی روشن گرانه آن محکوم می‌کند. متن کامل:👇 https://hawzahnews.com/xc3SS 👈 @nabzqalam
🔴 ایران معاصر یعنی چه دوره‌ای؟ 🔹درباره اینکه تاریخ معاصر ایران از چه دوره‌ای آغاز می‌گردد، دیدگاه‌های گوناگونی مطرح شده است. اصولاً تاریخ معاصر هر کشور از زمانی آغاز می‌گردد که بنیاد تحولات اساسی آن، در آن سال‌ها گذاشته شده باشد؛ بنابراین کسانی که از تاریخ معاصر ایران سخن گفته‌اند، هر کدام دوره‌ی زمانی خاصی را نقطه عطف تحولات ایران برشمرده‌اند که می‌توان آنها را در سه گروه ذیل دسته‌بندی کرد: 1. گروهی آغاز تاریخ معاصر ایران را از زمان شروع دوره‌ی صفویه دانسته‌اند؛ مثلاً جان فوران به تحلیل تاریخ معاصر ایران از ابتدای صفویه پرداخته است. در میان مورخان ایرانی، آثار رسول جعفریان از این ویژگی‌ برخوردار است؛ 2. برخی ابتدای سلطنت قاجاریه را نقطه‌ی آغاز تحولات ایران تلقی کرده‌اند؛ 3. بعضی نیز نقطه‌ی شروع تحولات را در مشروطه جست‌وجو کرده‌اند. آنان معتقدند که اغلب تحولاتِ ایران معاصر، در مشروطه ریشه دارد. 🔹از دیدگاه کسانی که عصر صفویه را نقطه‌ی شروع بررسی تحولات ایران معاصر می‌دانند، در دوران صفویه، ایران مستقل، پس از حدود نه قرن، تأسیس، و مذهب تشیع، به رسمیت شناخته شد. این رخداد بزرگ در تحولات بعدی ایران اثرگذار بود؛ بدین‌صورت که در دوره‌ی صفویه، حوزه‌های علمیه شیعی آغاز به کار نمودند و شکل و نظم خاصی یافتند؛ سلسله‌ی فقهای ایرانی شیعی که تا به امروز نیز ادامه یافته است، با محقق اردبیلی در آن عصر آغاز به کار کرد؛ حکمت متعالیه در این دوران تأسیس شد و در آن زمان بود که برخی از منابع حدیثی مهم شیعه، بعد از کتاب اربعه، مثل وسائل‌الشیعه، بحارالانوار و وافی گرد‌آوری شدند. 🔸گروهی که دوره‌ی قاجاریه را نقطه‌ی آغازین تحولات ایران معاصر دانسته‌اند، شاید به این علت چنین کرده‌اند که مقارن با روی کار آمدن قاجاریه در ایران، انقلاب کبیر فرانسه در سال 1789 م به پیروزی رسید. از آنجا که بسیاری از تحولات اروپا با انقلاب فرانسه مرتبط بوده است، گروهی تحت تأثیر آن نظریه‌ها، تاریخ معاصر ایران را نیز با انقلاب فرانسه مرتبط دانسته و نقطه‌ی شروع تحولات ایران معاصر را نیز همین مقطع تصور کرده‌اند. 🔹گروه سوم، نقطه‌ی شروع تحولات ایران معاصر را نقطه‌ی تقابل سنت و تجدد ارزیابی کرده‌اند. این مسئله در نهضت مشروطه و با شعارهایی همچون آزادی‌خواهی و تجدد و نیز پذیرش برخی نهادهای مدرن آغاز شد. ✅اما واقعیت آن است که با مطالعه‌ی تاریخ معاصر ایران به خوبی درمی‌یابیم که ریشه‌ی بسیاری از تحولات اساسی ایران، به قبل از مشروطه و حتی پیش از قاجاریه بازمی‌گردد؛ از این رو نظریه‌ای که نقطه‌ی شروع تاریخ معاصر ایران را در دوره‌ی صفویه دانسته، واقعی‌تر به نظر می‌رسد (دکتر نجف لک زایی) 👈 @nabzqalam