recording-20220310-205645.mp3
9.12M
#مشاوره_مجازی
⁉️#سوال: سلام حاج آقا
بنده به طور جدی درگیر منطق خوانی هستم و روزانه بخش عمده کار علمی ام را روی منطق کار می کنم که تا حدود زیادی جمع بشه
منتهی چون سنگین و جدی درگیر منطق هستم بنظر نیاز به یک استراحت ذهنی و تنوع ذهنی در خلال کار دارم
توصیه شما چیست ؟
چه گزینه های آموزشی و مطالعاتی مطلوبی هست که خستگی ذهنی ما را کم کند؟
البته بجز قرآن خواندن و روایت خواندن ...
✅پاسخ را در صوت بشنوید.
@nabzqalam
نبض قلم | علی امیری
چین و روسیه دو قطب بزرگ قدرت جهانی به آمریکا گفته اند؛ ما هم مثل ایران تضمین می خواهیم ! گفته می شد
🔸حضرت آیتالله خامنهای در پیامی به پنجاه وششمین نشست اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا، با اشاره به تحولات سیاسی و نظامی اخیر، بر شناخت جبههبندیها و انتخاب موضع درست و آمادگی برای نقشآفرینی در تحولات به سود جبهه حق تأکید کردند.
🔸 متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
دانشجویان عزیز
رویدادهای سیاسی و نظامی در این روزها، تشکیلدهندهی بخشی از همان پیچ تاریخی جهان است که گمان آن رفته بود. نخبگان و زبدگان ملت بزرگ ما در این مرحله، حامل مسئولیتهای ویژهاند. شناخت جبههبندیها و صفآرائیها و انتخاب موضع درست، مسئولیت کوتهمدت، و آمادگی برای نقشآفرینی در تحولات به سود جبههی حق، وظیفهی میانمدت آنان است.
شما جوانان عزیز میتوانید در هر دو بخش بدرخشید و امید به انجمنهائی را که مزیّن به نام مبارک اسلام است، بارور نمایید.
توفیقات روزافزون شما را از خداوند قدیر و حکیم مسألت میکنم.
سیّدعلی خامنهای
۲۰ اسفند ۱۴۰۰
@nabzqalam
نبض قلم | علی امیری
#مشاوره_مجازی ⁉️#سوال: سلام حاج آقا بنده به طور جدی درگیر منطق خوانی هستم و روزانه بخش عمده کار
#پیام_شما: سلام حاج آقا بنده چند روزی است پیشنهاد شما مبنی بر یادگیری قطره چکان زبان در لابه لای کار سنگین علمی را انجام دادم
واقعا هیجان و نشاط بالای بهم می بخشه و حس خیلی خوبی دارم و احساس می کنم لذت بیشتری از کار علمی می برم
ممنون
@nabzqalam
📍طرح معافیت افراد ۳۰ ساله دارای دو فرزند رد شد.
🔵 این اتفاق چند پیام داشت؛
🔸یک. هیچ مسئولی در نظام پیدا نمی شود که چندین سخنرانی در مورد ازدیاد جمعیت و فرزندآوری نداشته باشد
و دائما از تریبون های مختلف واسلاما و وا کشورا سر نداده باشد.
اما جلوی چشم همگان در عمل _ سربازی حرفه ای پیش کش ...
اقداماتی از جنس اقدامات خانم آنکلا مرکل که برای فرزندآوری خونه و ماشین و وام کلان و هدیه به مردم می دهد پیش کش_ حاضر نشدن یک معافیت سربازی آن هم به افراد سن بالا آن هم دارای دو فرزند و بیشتر را از دست بدهند!! احسنتم.
🔸 دو. باز برای افکار عمومی تره هم خرد نکردند
طرحی را اعلام کردند بخشی از جامعه را خوشحال کردند برخی ها امید بستند یک دفعه راحت تر از آب خوردن فرمودند حذف شد. همین!!
🔸 سه. پیام بی نظمی، بی هماهنگی و ناپختگی در مدیریت را به بیرون نمایش می دهد. واقعا شما نمی دانید طرح به این مهمی قبل از مطرح شدن و مصوب شدن!! باید با تصمیم گیران آن مشورت شود و بعد آن را رسانه ای کنید ؟
هر کسی هر گوشه ای ساز خود را می زند؟ مگر این گونه کشور جلو می رود ؟ مگر این سبکی می شود کشور اداره کرد ؟
چرا انقدر راحت خود را در موضع تهمت قرار می دهید؟
چرا از اقدامات قبلی درس نمی گیرید و دائما در حال تکرار یک مدل اشتباه هستید؟
⁉️ ما برای رای آوری شماها کلی قول به مردم داده ایم اگر از سر دلسوزی مطالبه نکنیم هم نگرانیم گفتمانی که پرچم آن را بلند کردید زمین بخورد و هم فردا نمی توانیم تو صورت افرادی که به اعتماد ما(بچه انقلابی های کف میدان) رای داده اند و به شما رای داده اند نگاه کنیم.
🖋شیخ علی امیری
@nabzqalam
❓آیا بحث مقاصد الشریعه مبتنی بر نظریه عدلیه است یا بنابر نظریه اشاعره هم قابل طرح است؟
◼️مورد هشتم از اسباب تعدیه احکام
عبارت بود از مقاصد الشریعه.
◽️بنابر اینکه بپذیریم که شریعت مقاصدی دارد و این مقاصد میتواند راهنمایی باشد برای اینکه ما احکام را تعمیم و توسعه بدهیم و یا احیاناً تضیق و تقییدی در آنها ایجاد کنیم.
عرض کردیم که لازم نیست این مقاصد، مقاصد عقلی ماقبل از شریعت باشند که عدلیه میگویند.
نه حتی مقاصد مبتنی بر شریعت هم که مقاصد و اغراض ثانویه مجعوله شارع هستند هم میتواند مورد توجه قرار بگیرد و این نزاع را در این وادی هم جاری دانست.
◽️به همین دلیل گفتیم برخلاف چیزی که برخی دوستان بیان کردهاند و در کلمات برخی بزرگان از جمله برخی نوشتههای آیت الله مکارم حفظه الله دیده میشود که این بحث مبتنی بر نظریه عدلیه است با این تقریر که سخن از اغراض و مقاصد شریعت که به میان میآوریم مفروض این است که احکام مبتنی بر مصالح، مفاسد، اغراض و مقاصد معینه است که شرع هم آن را در نظر گرفته است و اینجا هم داریم میگوییم اغراض و مقاصد، این ظهور در آن دارد و ابتنای بر آن دارد.
و الا کسی که اشعری بیاندیشد، به وجود مصالح و مفاسد و اغراضی معتقد نیستند بلکه شارع آنها را جعل میکند
میگویند معنا ندارد در خداوند این مسأله را تصویر کنیم که قصد و غرضی را دنبال میکند و این محدود کردن واجب است
و لذا معنا ندارد این بحث در فضای اشاعره جاری باشد
اما ما عرض میکنیم این بحث ابتنائی بر نظریه عدلیه ندارد حتی با نظریه اشاعره هم نزاع جاریست لااقل در برخی از مسلکهای این جریان.
علت نظر ما هم این است که اشعری میگوید شارع تابع اغراض و مقاصد و مصالح قبلی و پیشینی نیست و به تبع یک غرض قبلی جعل حکم نمیکند.
✔️اما میتواند حکم را که جعل میکند با همان جعل او، مقاصد و اغراض را جعل بکند؛ این مقاصد و اغراض ارزش پیشینی و عقلی ندارند ولی با جعل شارع میتواند اینها ارزش پیدا کند
اصلا ارزشها تابعی از جعل شارع است.
چه مانعی دارد که بگوییم شارع از طریق جعل این احکام غرضی را هم دارد جعل میکند
نه اینکه غرضی را تبعیت میکند، نه.
با جعل احکام یک غرضی را هم جعل میکند
و ما فهمیدیم غرض مجموعی او از جعل این احکام حفظ نسب است حفظ آبرو است حفظ نظم اجتماعی است؛
و لو ذاتاً اینها ارزش عقلی ندارد اما بالاخره جعل شارع و اعتبار شارعاند؛
لذا این بحث مقاصد الشریعه بر اساس نظریه اشاعره هم قابل تصویر هست
•┈┈••🇮🇷•🌹•🇮🇷••┈┈•
#درس_خارج_اصول_الفقه (۲۹ /۶ /۱۴۰۰)
استاد علیرضا اعرافی
@alireza_arafi
مقرر؛ علی امیری
@nabzqalam
هدایت شده از استاد علیرضا اعرافی
🖋 دیدگاه حضرت استاد در مورد نظریه حقالطاعه شهید صدر ره (۳/۱)
نظریه حقالطاعه را ایشان در چند جلسه مفصل تبیین و نقد فرمودند ولی اجمال آن این است:
در مورد رابطه انسان و خداوند یک حکم عقل نظری وجود دارد که عبارت از حق تکوینی خدا بر همه عالم و آدم است. قصه خداوند و مولای حقیقی با موالی عرفی متفاوت است. خداوند حق حیات، وجود، هستی و همه چیز بر انسان دارد. رابطه مولویت خدا با انسان مولویت حقیقیه است به جعل، وضع و اعتبار نیست. حقیقت وجود ما مرتبط با خداست با هر یک از تحلیلهای فلسفی که موجود است؛ علیت در همان حدی که در کلام متکلمین و محدثین آمده یا علیتی که در مبحث فلسفی وجود دارد یا بالاتر از این دو علیتی که در مکتب ملاصدرا که فقر وجودی است یا بالاتر از این علیت به معنای تجلی عرفانی باشد هر یک از این چهار مسلک اصلی در باب ارتباط عالم هستی با خدا را بگویم فرقی نمیکند. رابطه انسان و خدا رابطهای قراردادی و اعتباری نیست بلکه تکوینی و حقیقی در عالم خارج است.
و یک حکم عقل عملی وجود دارد که ناشی از همان حکم عقل نظری است: این که در مولای حقیقی حقالطاعه وجود دارد. اقتضای این مقام مولویت و عبودیت حقیقیه و تکوینیه در طرف عبد این است که جایگاه و احترام و مقام مولا محفوظ بماند. این جایگاه توسط عقل نظری اثبات میشود و عقل عملی هم میگوید باید آن جایگاه را محترم شمرده شود. لذا ایشان معتقد از در موالی عرفی ممکن است کسی تجری کند تقبیح نشود اما هرگونه تجری در مورد مولای حقیقی قبیح است.
(درس خارج اصول فقه ۹۸/۱۰/۸)
•┈┈••🇮🇷•🌹•🇮🇷••┈┈•
سایت مؤسسه اشراق و عرفان
▶️ eshragh-erfan.com
•┈┈••🇮🇷•🌹•🇮🇷••┈┈•
کانال استاد علیرضا اعرافی
▶️ @alireza_arafi
هدایت شده از استاد علیرضا اعرافی
🖋 دیدگاه حضرت استاد در مورد نظریه حقالطاعه شهید صدر ره (۳/۲)
نظریه مختار استاد در مورد حقالطاعه؛
این مقدار را قبول داریم که واقعاً تمام وجود و هستی عبد از مولی حقیقی است و به او برمیگردد و عبد هیچ چیزی ازخود ندارد. این مولی حق تامی دارد و قطعاً احترام حداکثری را باید به نحو الزامی رعایت کرد. عقل میگوید باید رعایت کنید زیرا شما هیچ چیزی از خودتان ندارید فقیر الی الله به نحو مطلق هستید. بنابراین لو خلینا و انفسنا، مولویت حقیقیه اقتضا میکند که حق احترام و اطاعت مولی را بهعنوان یک حق پایه بپذیریم.
منتهی ما اینجا مطلبی داریم:
درست است عقل صرف میگوید جایگاه مولی حقیقی این مقدار است. اما آیا خود مولای حقیقی این احترام حداکثری را از بندگان خود طلب کرده است؟ این مقداری را که عقل میفهمد خود مولی هم این مقدار را از ما مطالبه دارد یا اینکه اینقدر سختگیرانه تعامل نکرده است؟ عقل اگر هم بگوید احترام حداکثری حق الزامی مولاست این در حد علیت تامه نیست در حد اقتضا است اما مادامی است که خود مولا تسهیل نکند؛ اما اگر خود مولا از سر لطف و کرم مقداری جایگاه خود را در سطح متعارف تری تعریف کرده و راه را باز کرده است و حس کردیم بنای مولی برآن عمل سختگیرانه نیست عقل عقب مینشیند.
دلیل بر مدعا:
1. آنچه از آیات و روایات استفاده میکنیم این است که خدا با بشر معامله سختگیرانهای که عقل درک میکند را ندارد. بنای خداوند معامله از سر رحمت و مهربانی و عفو و بخشش است. البته قائل به اسلام رحمانی که بعضی میگویند نیستیم اما قائل هستیم تعامل خدا با بشر در جعل قوانین و مقررات با این احترام حداکثری نیست. بلکه مولا سطح خود را به سطح موالی متعارف تنزل داده است و در مولای متعارف قبح عقاب بلا بیان جاری است، احتیاط عقلی لازم نیست.
(درس خارج اصول فقه ۹۸/۱۰/۸)
•┈┈••🇮🇷•🌹•🇮🇷••┈┈•
سایت مؤسسه اشراق و عرفان
▶️ eshragh-erfan.com
•┈┈••🇮🇷•🌹•🇮🇷••┈┈•
کانال استاد علیرضا اعرافی
▶️ @alireza_arafi
هدایت شده از استاد علیرضا اعرافی
🖋 دیدگاه حضرت استاد در مورد نظریه حقالطاعه شهید صدر ره (۳/۳)
دلیل بر مدعا:
2. قبل از اینکه به مجموعه آیات و روایات برسیم از منظر کلامی - فلسفی هم این دقت قابل استفاده است.
مولای حقیقی که اسماء بسیاری دارد همهاش اسماء قهاریت، ملوکیت، احاطه و جباریت نیست بلکه اوصاف رحمانیت در وجود او هست.عقل ما میگوید خدایی واحد، عالم، قادر، حی، قدیر، جبار، منتقم، رحیم و ودود وجود دارد یعنی همه کمالات را دارد.
اگر کمالات خداوند یکسویه بود و رابطه مولای حقیقی با مخلوق رابطهای از بالا به پایین بود یعنی فقط مالکیت و قهاریت بود اینجا حکم عقل این بود که احترام و احتیاط حداکثری باید رعایت شود؛
اما اگر عقل ما ملاحظه کرد که این خداوند رحیم و ودود هم هست، علیرغم همه عظمت او عقل حکم نمیکند که شما احتمال ضعیف بعد از فحص را هم باید رعایت کنید.
بنابراین اگر انسان فقط اوصاف قهاریت و جباریت خداوند را مورد ملاحظه قرار دهد حکم عقل همان مولویت درجه اولی و اثبات حق الطاعه است اما اگر تمام اوصاف خداوند را یکجا مورد ملاحظه قرار دهیم عقل به طور جزمی حکم به حق الطاعه نمیکند بلکه مولویت تنزل یافته را ادراک میکند.
و حتی اگر این نتیجهای که ما از حکم عقل گرفتیم هم اثبات نشود باز مجموعه آیات و روایات ما را به این نکته متوجه میکنند که تعامل خداوند با بندگان یک تعامل درجه دومی و تنزل یافته و متعارف است.
(درس خارج اصول فقه ۹۸/۱۰/۸)
•┈┈••🇮🇷•🌹•🇮🇷••┈┈•
سایت مؤسسه اشراق و عرفان
▶️ eshragh-erfan.com
•┈┈••🇮🇷•🌹•🇮🇷••┈┈•
کانال استاد علیرضا اعرافی
▶️ @alireza_arafi
هدایت شده از المرسلات
42.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀اهداف خواندن حکمت اسلامی
🎙استاد علی فرحانی
📌جلسه مقدماتی دوره آموزش حکمت اسلامی #طوبی
⬇️#ثبت_نام در دوره👇👇
soda96.ir/touba-hekmat/
soda96.ir/touba-hekmat/
#دوره_حکمت_طوبی
🌐مدرسه مجازی المرسلات 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1705705472C63999eac19
recording-20220318-094139.mp3
8.63M
#مشاوره_مجازی
#سوال_شما: سلام علیکم
این بحث دور در تبادر و پاسخ آن را من خوب متوجه نمی شوم سوال هم می پرسم می گویند یکی اجمال است و یکی تفصیل است که دقیق برای من قابل درک نیست که یعنی چه؟
اگر شما شسته رفته پاسخی بفرماید متشکرم.
✅پاسخ را در صوت بشنوید
@nabzqalam
📍 ایران در قرنی که گذشت و در قرنی که پیش رو دارد.
🔷 در سال ۱۳۰۰ در جریان یک بیماری همه گیر ایران ۱۵ تا ۲۰ درصد از جمعیت خود را از دست داد.
در سال ۱۳۲۰ در پی اشغال ایران در جنگ جهانی دوم توسط متفقین و تشکیل "دالان پارسی" برای انتقال کمکهای متفقین به شوروی، ایران متزلزل وارد قحطی شد که انگلیس نقش پرنگی در این قحطی بزرگ داشت که طی دو سال ۴۰ درصد مردم ایران از گرسنگی کشته شدند.!!!
🔶 ایران در نیمه اول این قرن بدلیل فقدان یک تفکر و ایدئولوژی قوی و یک جریان قدرتمند برای مدیریت آن
دائما در معرض تاخت و تازها، دخالت بیگانگان غارتگر، قحطی ها، عقب افتادگی های دردآور در همه زمینه ها بود آنقدر بی ثبات و بی رمق که با دستور انگلیس مترسکی که اسمش شاه بود بحرین پاره تن ایران به عنوان هدیه بخشیده شد و مردم غیرتمند ایران آنقدر به حساب نمی آمدند و خارج از بازی بودند و بی اطلاع از همه چیز در این فاجعه ملی فقط نظاره گر بودند.
🔰 اما یک نهال نوپا بنام حوزه علمیه قم در سال ۱۳۰۱ در موازات این همه رنج و بی ثباتی تاسیس شد و به مرور رشد پیدا کرد
مجموعه ای با دست خالی اما ذهنی مملو از اندیشه و راهبرد
یک مرکز قدرتمند _علمی فکری فرهنگی که اساس هر گونه تحول در هر جامعه ای اندیشه و فرهنگ است_ روز به روز در حال جا باز کردن بود و با پمپاژ تفکر خداخواهی، خودباوری، ایثار و مقاومت، استقلال طلبی، عزت خواهی، دشمن ستیزی و... ملتی را سرخط کرد و در اواسط قرن با برعهده گرفتن مدیریت میدانی تحولات، دگرگونی و انقلاب فکری و فیزیکی بسیار کم نظیری را رقم زد و حرکت به سمت ایران نوین و ساخت تمدن نوین اسلامی را آغاز کرد
🔷 هم اکنون در پایان این قرن نمایندگان ایران با عزت و احترام و برابری سر یک میز در کنار چند قدرت برتر دنیا در حال بده بستان و معامله هستند و در اوج این مذاکرات با موشک به طور مستقیم منافع آنها هدف قرار می گیرد نه تنها از برخورد متقابل و قطنامه و اعتراض خبری نیست بلکه درخواست سرعت در توافق را روی میز قرار می دهند.
🔶 بسیاری از کارشناسان شناخته شده دنیا از ایران به عنوان یک قدرت نوظهور و قدرت اول منطقه یاد می کنند و در پیشرفت کشور در همه زمینه ها علرغم فشار سنگین همان قدرت ها با یک تعجب و حیرت تحلیل خود را ارائه می دهند و بارها این جمله از زبان آنها شنیده شده که "جمهوری اسلامی روند تحولات دنیا را به سمت معناگرایی تغییر داده است "
🔰 اگر حوزه و روحانیت که حامل پیام دین و معنا است توانست با مدیریت قوی یک کشور بحران زده و زمین سوخته را با دستی خالی از قدرت مادی در طی نیم قرن به این نقطه برساند
اکنون که علاوه بر آن اندیشه های متعالی، دارای مجموعه ای از تجارب پرفراز و نشیب و دستی پر از ابزارها و مولفه های قدرت است قرن جدید را به قرن تحولات شگرف برای ایران و جهان مبدل خواهد کرد.
و بنابر نشانه های متعدد قرن پیش رو قرن ظهور و بروز تمدن نوین اسلامی و قرن توجه جدی جهانیان به ارزش های الهی و انسانی به میدان داری ملت عزیز ایران با اندیشه اسلام ناب و رهبری روحانیت پیشرو است.
' آغاز قرن معناگرایی فراگیر بر همه مبارک باد'
🖋شیخ علی امیری
@nabzqalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰#اندیشه_اساتید
🎙بیانات آیت الله اعرافی پیرامون فقه نظام ساز
@nabzqalam
🔰#معرفی_کتاب
تأسیسُ الشیعةِ لعلومِ الاسلام یا تأسیس الشیعةِ الکِرام لِفُنون الاسلام و یا تأسیس الشیعة الکرام لِکُلّ عُلومِ الاسلام، معروفترین اثر سید حسن صدر (۱۲۷۲-۱۳۵۴ق) است. این کتاب در چهارده بخش خدمات شیعیان دوازده امامی را در تأسیس و تکمیل علوم اسلامی نشان داده است. نسخه همراه با تحقیق و تعلیق این کتاب در سال ۱۳۹۶ش، جایزه کتاب سال حوزه علمیه و کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را دریافت کرد. سید حسن صدر این کتاب را در سال ۱۳۳۰ق با تغییر در طبقهبندی علوم، خلاصه کرد و با نام الشیعه و فنون الاسلام منتشر ساخت.
✅ بنظر می رسد هر طلبه ای باید این کتاب را در کتابخانه خود داشته باشد
@nabzqalam
#مشاوره_مجازی
#سوال_شما: سلام بر شما خدا قوت
من یک سوال از ادبیات دارم
ذوریه از نظر صرفی چیه ؟
✅پاسخ اجمالی:
ذُرِّیَّة:
ادبا گفته اند در اصل به معنای فرزند کوچک است. ولی اغلب به همه فرزندان اطلاق می شود.به عقيده راغب ذريّه در واحد و جمع استعمال می شود و اصل آن جمع است.
ریشه اصلى این کلمه را مختلف گفته اند:
1. ذَرْء به معناى آفرینش است.
2. ذَرّ به معناى موجودات بسیار کوچک مانند ذرات غبار است. و چون بچه انسان از نطفه کوچکی است ...
3. ذَرْو به معناى پراکنده ساختن است.فرزندان انسان را ذریّه گفته اند چون بعد از مدتی به هر سو در روى زمین پراکنده مى شوند.
در کتاب اقرب الموارد می گوید:
ذريّه به معنى نسل است و اصل آن ذرّيئه بوده همزه را بياء قلب و در هم ادغام كردهاند جمع آن ذّرّيات و ذرارى است.
راغب اصفهانی در اصل اشتقاق واژه ذریه سه دیدگاه را آورده است؛
- از اصل «ذرأ االله الخلـق » و «هوالـذي ذرأکم فی الأرض» که همزه آن هنگام اتصـال بـه یـاء نسبت حذف گردیده است، مانند «بریه »
- از اصــل «ذرو» اســت کــه بــر وزن «فعلیه» به شکل «ذرویه» بوده سپس هنگام اجتماع دو حرف واو و یاء حرف واو به یاء تبدیل و در آن ادغام گردیده «ذریه» شده است.
- این واژه از اصل «ذرر» مضاعف می باشـد کـه بر وزن «فعلیه» به شکل «ذریه» در آمده است.
در صحاح مىگويند: ذرء به معنى آفريدن است و به نسل جن و انس از همين جهت ذريّه گفتهاند.
@nabzqalam
recording-20220325-153441.mp3
9.1M
#مشاوره_مجازی
#سوال_شما: سوالی از بحث عام و خاص دارم در بحث سرایت اجمال مخصص به عام
اینکه چرا مرحوم مظفر در شبهه مفهومیه در مخصص متصل، متباینین و اقل و اکثر را یک کاسه می کنند و می گویند فرقی ندارد و اجمال سرایت می کند ولی در منفصل تفکیک های صورت می گیرد
بنظرم در مخصص متصل در قسم اقل و اکثر بشود به عام تمسک کرد و قدر متیقن گرفت و ...
اگر توضیح بدید ممنون میشم ؟
✅پاسخ را در صوت بشنوید
@nabzqalam
🔰#معرفی_کتاب
جایگاه شناسی علم اصول
ناشر: مرکز مدیریت حوزه علمیه
مصاحبه تخصصی با اساتید برجسته از جریانات مختلف در مورد علم اصول است.
✅ بنطر حقیر طلاب سطح و بالاتر باید این کتاب را حتما داشته باشند و دقیق مطالعه کنند.
این اثر یک نگاه کلان و راهبردی در مورد علم اصول و تا حدودی اجتهاد را به مخاطب می دهد
@nabzqalam
#اندیشه_اساتید
حکومت،مقصود اصلی خداوند است
نه مقدمه ای برای اجرای احکام اسلامی
🎙استاد محمد جواد فاضل لنکرانی
@nabzqalam
📍سیلی محکم ویل اسمیت بازیگر معروف آمریکایی بر صورت تمدن غرب
🔶 در مراسم اهدای جایزه اسکار کریس راک کمدین معروف با موی همسر ویل شوخی کرد
بعد از لحظاتی ویل بر صورت راک سیلی محکمی زد و گفت "اسم زن منو به زبان کثیفت نیار"
🔷 صد و پنجاه سال است در غرب با ابزارهای مختلف از جمله رسانه در حال خاموش کردن غیرت و ناموس پرستی هستند
نتیجه آن می شود ویل اسمیت که روی صحنه غیرواقعی سینما برای ترویج بی بندوباری به کار گرفته شده است روی صحنه واقعی هنوز نتوانسته فطرت خود را کنار بگذارد و یک دفعه بازگشت به کارخانه می کند و خود واقعی اش را به نمایش می گذارد.
🔶 دعوای ما با غرب همین است می گوییم نمی توانید فطرت ها را خاموش کنید و انسان ها را از انسانیت خود تهی کنید
✅ امروز سرشت ویل که مستقیم تحت تربیت بود این گونه طغیان کرد و نماد شکست سیاست های شیطانی غرب شد و دیر نیست که دنیا شاهد طغیان فطرت و قیام جمعی مخدوش شده مردم غرب خواهد بود و بازگشت به اصل انسانی خود معنای دقیق افول تمدن منحط غربی است که صدها نشانه نوید آن را می دهد.
🖋شیخ علی امیری
@nabzqalam
recording-20220331-082635.mp3
6.24M
#مشاوره_مجازی
#سوال_شما: سلام حاج آقا یک سوال دارم
فرق انصراف با قدرمتیقن در مقام تخاطب در چیست ؟
✅پاسخ را در صوت بشنوید