eitaa logo
«نـفـیٖر نِــےْ» | مُحَـمَّد بُرْهـٰان
107 دنبال‌کننده
498 عکس
615 ویدیو
5 فایل
*گاهی می‌نویسم...* ارتباط با ادمین: @MohammadMahdi_BORHAN
مشاهده در ایتا
دانلود
7.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آخرِ رقصِ قلم مرثیه ای در غم توست واژه ها، ثانیه ها، در به درِ ماتم توست تو غزل گونه ترین حالت اشعار منی شعر من حال و هوایش همه در عالم توست می نویسم همه شب از دل لامذهبِ خویش دفترم صحنه ی عشق است و قلم پرچم توست گرچه محروم از آغوش تو گشتم همه عمر در دلم هست هوایت، نفسم همدم توست شاعری خون به دلم در پسِ این قافیه ها وزن شعرم همه سنگینی بارِ غم توست
17.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️ با هدفون گوش کنید 🎧 *شما به تِرَک "Can you hear the music" گوش می‌کنید. ساخته . عدول از اتفاق بسیار مهم، و هم عجیبی‌ست. زیمر از "" به این طرف، تقریبا پای ثابت کارهای نولان بوده تا "". نقاط اوج کارنامه زیمر هم در همکاری با نولان رقم خورده مثل آلبوم "" و "". امّا این بار نولان، به آهنگسازی نه‌چندان سرشناس اعتماد کرده و ساخت آلبوم‌های "تنت" و "" را به لودویگ گورانسون سوئدی سپرده. به عقیده من، زیمر شاهکارهایی برای فیلم‌های نولان تولید کرد، اما گورانسون توانایی ترجمه سخنان نولان به زبان موسیقی را دارد. فکر می‌کنم اگر "تنت" یا "اوپنهایمر" توسط زیمر ساخته می‌شد، چنین شاهکاری از آب در نمی‌آمد. انصافا هم تِم اصلی و هم تک‌تک تِرَک‌ها با فضای کلی فیلم‌ها تطابق کامل دارد. باید دید که ادامه همکاری این دو، به کجا ختم می‌شود... راستی؛ ?Can you hear the music
16.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 Crow 🎼 *No matter how good you are at something; there's always an Asian guy who is much better than you... 😂
هدایت شده از موسسه مصاف
👤 توییت استاد ✍ ‏چیزی تا شروع نبرد عمران‌خان با ارتش آمریکایی پاکستان نمانده است! 🔹صلاحیت ‎ تایید شد… 🆔 @Masaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سورة إبراهيم: رَبِّ اجْعَلْنِي مُقِيمَ الصَّلَاةِ وَمِن ذُرِّيَّتِي رَبَّنَا وَتَقَبَّلْ دُعَاءِ (40) رَبَّنَا اغْفِرْ لِي وَلِوَالِدَيَّ وَلِلْمُؤْمِنِينَ يَوْمَ يَقُومُ الْحِسَابُ (41)
هدایت شده از خلوتکده مستان
تو وقتی درس می خوانی نگاهت میپرد از من به درس و بحث و تحصیل ات حسادت می کنم حتی ! مریم عظیمی @nedayeghalam
⚠️ آنچه در پست بعدی خواهید دید، بخشی از تقریرات دروس است؛ سعی شده به زبان ساده و خودمانی، رابطه وجود و ماهیت -با تاکید بر فروع اول و دوم اصالت وجود در کتاب شریف نهاية الحكمة- تبیین شود. 👇🏻 ⚠️حواستان باشد، مطلب خشک و آکادمیک نیست؛ می‌توانید آن را به عنوان تاملاتی پراکنده راجع به نیز به حساب بیاورید (نگاره را که بخوانید، متوجّه خواهید شد چه می‌گویم). 👇🏻 🚫 [اگر حوصله ندارید، ] 🚫 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
«نـفـیٖر نِــےْ» | مُحَـمَّد بُرْهـٰان
⚠️ آنچه در پست بعدی خواهید دید، بخشی از تقریرات دروس #اصالت_وجود است؛ سعی شده به زبان ساده و خودمانی
۰۰• بــسمـ‌اللّٰہ‌الرحمـٰـن‌الرحیــم •۰۰ ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ســـــــ◇● ســـــٰایــه، هَستْ یــٰا نیٖــسْت؟! ●◇ـــــٰایه فرض کنید در یک روز آفتابی حوالی ظهر، در خیابان قدم می‌زنید؛ برای در امان ماندن از گرمای آزاردهنده خورشید، به ساختمان‌ها پناه می‌برید. بعد از حس کردنِ خنکای سایه‌ها و فرار از زیر تیغۀ آفتاب، ذهنتان متوجّه محیط پیرامون‌تان می‌شود. به سایه‌هایی که به شما پناه داده‌اند نگاه می‌کنید. چه می‌بینید؟ آیا این سایه‌ها هستند که مأمن شما شده‌اند؟ یا ؟ یا شاید هم هردو؟ کمی فکر می‌کنید؛ درمی‌بابید که سایه‌ها، چیزی جز نیستند، ساختمانی جلوی خورشید قرار گرفته و اجازه تابش به آن نداده که در نتیجۀ آن، سایه‌ها تشکیل شده‌اند. پس به نوعی، سایه‌ها هم هستند و هم نیستند. اگر سایه هست، از صدقه سر ساختمان است؛ این ساختمان است که با ایستادن جلوی نور، سایه را ایجاد کرده، بل سایه خودش ایجاد شده. چِبود و کیستی و نام و نشان، و سایه با "نبود" گِره خورده است. سایه در واقع . اگر هم دیده می‌شود، بخاطر ساختمان است. پس سایه نیست، امّا چون ساختمان هست، او نیز به چشم می‌آید. سایه‌ها، پندارهایی ذهنی هستند که از قرار گرفتن شیءای مقابل نور، می‌شوند. تا به اینجا مشخّص شد که سایه پوچ و است، و اعتباری‌ست که ذهن ما آن را از عدم نور بنا می‌کند. فهمیدیم آنچه امان و حِفاظ شما بود از تندی نور آفتاب، واهی و تُهی بود، بل اصلاً نبود. امّا در عین حال، همین سایه‌های بی‌عرضه، شکل‌هایی دارند و شمایلی؛ طولی دارند و عرضی؛ با یکدیگر تغایراتی دارند و اختلافاتی. پس چگونه است که چیزی که از خود هیچ و خودگردانی ندارد، دارای احکام و اوصافی شده است؟ به عبارت بهتر، زمانی که ما به سایه‌های مختلف نگاه می‌کنیم، متوجّه می‌شویم که آن‌ها با هم متفاوتند و فرق می‌کنند. در نتیجه به این پی می‌بریم که سایه‌ها یکی نیستند و کثیرند. اتّفاقاً از اختلاف و کثرت آن‌ها، به اختلاف و کثرت ساختمان‌ها نیز پی می‌بریم. این یعنی اوصاف آن‌ها، به خودِ ساختمان‌ها نیز سرایت می‌کند. آنچه گفتیم در نگاه اوّل، به نظر می‌رسد؛ از طرفی سایه هیچ است و پوچ، و در طرف دیگر، اوصافی دارد و احکامی. چنین چیزی چگونه امکانپذیر است؟ (ادامه دارد...)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سورة الحجر: فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ وَكُن مِّنَ السَّاجِدِينَ (98) وَاعْبُدْ رَبَّكَ حَتَّىٰ يَأْتِيَكَ الْيَقِينُ (99) سورة النحل: [بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ] أَتَىٰ أَمْرُ اللَّهِ فَلَا تَسْتَعْجِلُوهُ سُبْحَانَهُ [وَتَعَالَىٰ عَمَّا يُشْرِكُونَ] (1)