eitaa logo
«نـفـیٖر نِــےْ» | مُحَـمَّد بُرْهـٰان
112 دنبال‌کننده
494 عکس
615 ویدیو
5 فایل
*گاهی می‌نویسم...* ارتباط با ادمین: @MohammadMahdi_BORHAN
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰حضـن‌الیـسوع‌محـمّــداً 🎙 📖 محمد قاسم علیق *فإذا العروبة أشركت وتصهينت وتأمركت نأتيـــــ🇵🇸ـــــكِ بفوارس الله ابشري ومن اليهود تحرري نفديـــــ🇵🇸ـــــكِ فستنكسر الحدود وسيتّحد الوجود ☠ هي مقبرة اليهود
هدایت شده از وحید یامین پور
گفت: کسی‌که واقعاً شاد است، هیچ‌وقت بلند بلند نمی‌خندد. خنده‌ی بلند اغلب برای پنهان کردن یک افسردگی درونی است. مثل افسردگی در ساعت‌های پایانی یک تعطیلات که آدم را به دست و پا زدن برای یک شادی مضحک وا می‌دارد. نکند زمان بگذرد و من به اندازه کافی شاد نبوده باشم! من به‌یاد کسانی می‌افتم که در راه بازگشت از شمال، با اضطراب آخرین ساعت‌های فراغت‌شان را می‌گذرانند... با پایکوبی دسته جمعی کنار جاده‌ها و نعره زدن در تونل‌ها... شادی، کالایی نیست که با خرج کردن پول و زمان، بدست آید؛ شادی با فائق آمدن و چیره شدن بر زمان بدست نمی‌آید. تلاش برای شاد بودن مساوی است با اضطراب و نهایتا افسردگی. بهجت و انبساط خاطر حقیقی، نه نسبتی با "تعطیلی" دارد و نه دارایی. شادی حقیقی از چشمه درون می‌جوشد. در هنگام "انس" و نه در "نسیان". ➕️ @yaminpour
﷽ 🔰 چرا چاقیم؟ ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ✍🏻 () فرقی نمی‌کند: چه خورنده و چه محیط را سرزنش کنیم، به هرحال هر دوی ایشان آسیب خواهند دید. اوّل درباره‌ی آسیب‌های فردی صحبت بکنیم. معمولاً وقتی می‌خواهیم آسیب‌های فردی چاق‌شدن را بشماریم، از دیابت و یا سایر پیامدهای جسمی آن حرف می‌زنیم، امّا آسیب‌های روحی را نادیده می‌گیریم. آدمی را در نظر بگیرید که اصلاً گرسنه نیست، امّا با این حال، با خودش کلنجار می‌رود که چیزی بخورد یا نخورد. در برابر مغازه‌ی آبمیوه فروشی ایستاده و دیگرانی را می‌بیند که از نوشیدن شیرموز، چه لذّتی می‌برند. از طرفی می‌داند که نیازی به خوردن بیشتر ندارد و به قدر کافی خورده است و از سوی دیگر، دوست دارد که شیرموز بخورد. پایان داستان را همه می‌دانیم: دوست عزیزمان شیرموز را می‌نوشد و همراهش کلوچه‌ای را گاز می‌زند. کافی است این داستان تکرار شود تا این که سرانجام، به چاقی منجر شود. امّا این آدم، قبل از این که تناسب اندام خودش را از دست بدهد، قدرت اراده را از کف داده است. احتمالاً حالا خیلی زودتر برابر امیال خودش تسلیم می‌شود و توان مقابله‌ی کمتری دارد. امیال ما اغلب اوقات درخواست‌های خردمندانه‌ای ندارند و معنای این‌ها این است که آن آدم، به نادیده گرفتن حکم عقل عادت کرده است! شاید ارزش هر کس، به اندازه‌ی قدرت اراده‌ی او باشد! حرف زدن درباره‌ی آسیب‌های اجتماعی چاقی دشوار است. یادم می‌آید که چند وقت پیش، مستند انقلاب جنسی را تماشا می‌کردم. در بخشی از قسمت سوّم این مستند، خانمی در کشور روسیه‌ در پاسخ به سؤال آقای دلاوری پاسخ جالبی داد. آقای دلاوری پرسیده بود که «تناسب اندام چه تأثیری روی روابط تو با مردها داره؟» آن خانم گفت:« اساساً رابطه‌ی خوب یعنی بدن خوب!» آقای دلاوری از او خواستند تا توضیح بیشتری بدهد. ایشان گفتند:« بدن سرحال و آماده، بسیار جذّاب است و این تأثیر زیادی بر شور رابطه دارد.» در نهایت، آقای دلاوری از او خواستند تا جمله ای را خطاب به مردان شکم گنده بگوید. گفت:« شما جذّاب نیستید! اگر از همسرانتان توقّع دارید که خوش اندام باشند و خوش پوش، خودتان نیز باید چنین وضعی داشته باشید.» البته می‌دانیم که بدن خوب و ورزیده ضامن پایداری رابطه نیست، امّا نمی‌توانیم تأثیر آن را انکار کنیم. شاید در روزگار ما اهمیّت این موضوع بیشتر هم شده باشد، چون دختر و پسر، مدام در معرض دیدن تصاویر افرادی هستند که بدن متناسبی دارند و خواه ناخواه در معرض مقایسه قرار می‌گیرند. بنابراین، شاید یکی از علل ناپایداری روابط، همین به خود نرسیدن است. خلاصه، نه ورزش کردن آن‌چنان وقتی می‌طلبد، نه غر زدن و بهانه آوردن ضررهای چاقی را محو می‌کند: چه حواستان باشد یا نباشد، چاقو دست‌تان را خواهد برید. بنابراین، برای خودمان، برای اراده‌ی‌مان، برای جامعه‌ی‌مان و برای آن کسی که دوستش داریم، باید به ورزش عادت کنیم، یا دست کم از خوردن بی‌رویه پرهیز کنیم. معمولاً ورزش کردن سخت به نظر می‌رسد، امّا کافی است کمی تحمّل کنید تا مشاهده کنید که نه تنها عادت می‌کنید، بلکه ظرفیت‌تان افزایش پیدا می‌کند. به امید این که بتوانیم به اندازه‌ی آقای گامپ بدویم! ┄┄┅••┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄••┅┄┄
هدایت شده از خوشنویسی/خط طلبه
کنار این [حادثه تلخ اهانت به قبرصحابی جلیل القدر حجر بن عدی ] تلخی دیگری که وجود دارد، این است که در میان مجموعه ی مسلمانان و امت اسلامی کسانی پیدا شوند که با افکار پلید و متحجر و عقبمانده و خرافی خود، تجلیل از بزرگان و برجستگان و چهره های نورانی صدر اسلام را شرک بدانند، کفر بدانند؛ واقعاً این مصیبتی است. اینها همان کسانی هستند که گذشتگانشان قبور ائمه (علیهم السّلام) را در بقیع ویران کردند. ۱۳۹۲/۰۲/۱۶ @Hasanbahraminejadkhat
هدایت شده از 📻 رادیو روایت
🔻 مردی از فردا، در میان مردمانی که در دیروز می‌زیستند قیام کرد و پس‌فردای جهان را وعده داد. مردانی از جنس فولاد به وعده‌ی او ایمان آورده، دعوتش را لبیک گفتند. اوّل قدم برای تحقّقِ پس‌فردا، سر بریدن دیوِ خونینْ پوزه‌ای بود که به سفّاکیْ ابناء بشر را، در دیروز طلسم کرده بود. مرد بزرگ، روح خـدا، مردان فولادین را امر به کشتن دیو کرد. 🔺و امروز، همان فولادینْ مردان، از برای آزاد کردن پس‌فردای تاریخ، و به فرمان حضـرت روح‌الله، پای بر خِرخرِه‌ی دژخیمِ استکبار گذاشتند و با شمشیرهایی آخته و سرخ از حرارت ایمان، سر از تنش جدا کردند تا پاسخی باشد بر بدمستی‌های مزمن و کهنه‌اش. پ.ن: منتظر پادکست "ایـستـاده در تاریــخ" باشید 👌🏻 ┄┅••┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄••┅┄
هدایت شده از 📻 رادیو روایت
ایستاده در تاریخ.mp3
25M
🎙پادکست "ایـستـاده در تاریــخ"🎙 ▶️ ویژه برنامه 🔰 عملیّات وعده‌ی صادق، واکنش نیست؛ یک کُنش است، و یک حرکت بدْوی و کاملا مستقل، در قالب یک واکنش. وعده‌ی صادق، نویدی‌ست بر پیروزی‌های آتی، ”و آغازی‌ست بر یک پایان...“ 💠 "ایـستـاده در تاریــخ"، قرار است در قالبی تازه و بدیع، به عملیات وعده‌ی صادق و تاثیر آن بر کلاف درهم پیچیده‌ی جهان‌های موازی بشر امروز بپردازد. 📻 کاری از رادیو روایت 📻 ┄┅••┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄••┅┄ 🎧 🎧
هدایت شده از 📻 رادیو روایت
⚠️ شنیدن این پادکست را از دست ندهید، و آن را به دیگر همفکران و هم مسلکان خود توصیه کنید.👌🏻
مسعود نجابتی چهره هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ شد ▫️آئین گرامیداشت و اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی «چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی» شامگاه روز چهارشنبه ۲۹ فروردین برگزار شد. ▫️در این مراسم، مسعود نجابتی هنرمند پیشکسوت هنرهای تجسمی به عنوان هنرمند برگزیده دوره دهم و چهره هنر انقلاب معرفی شد. ▫️مسعود نجابتی بعد از دریافت جایزه خود بیان کرد: «خاطرم هست که در دوره دبستان همیشه در مدرسه ما را تشویق می‌کردند که برای ما بسیار دربرگیرنده خاطرات جذابی بود و حتما هم نسلان من این خاطرات مشترک را دارند. اما بزرگ‌تر شدیم فهمیدیم این جوایز را اهل منزل به مدیران مدرسه می‌دادند تا ما تشویق شویم.»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کهف: وَٱصْبِرْ نَفْسَكَ مَعَ ٱلَّذِينَ يَدْعُونَ رَبَّهُم بِٱلْغَدَوٰةِ وَٱلْعَشِيِّ يُرِيدُونَ وَجْهَهُۥۖ وَ لَا تَعْدُ عَيْنَاكَ عَنْهُمْ تُرِيدُ زِينَةَ ٱلْحَيَوٰةِ ٱلدُّنْيَاۖ وَ لَا تُطِعْ مَنْ أَغْفَلْنَا قَلْبَهُۥ عَن ذِكْرِنَا وَٱتَّبَعَ هَوَىٰهُ وَ كَانَ أَمْرُهُۥ فُرُطٗا ﴿۲۸﴾
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در صفحهٔ رخش بود رنگ صلاح ظاهر وز مطلع جبینش نور فلاح پیدا از بی وفائی عمر ناگه چو رخت بر بست وز دهر شد مسافر در خلد ساخت ماوا جان پدر ز غم سوخت خون شد دل برادر وز آه و گریه بردند آرام پیر و برنا... 🔰 برشی از مستند "همسفر" که روایتی‌ست از همراهان ، حاج امیر و حاج محمود والی، روبرت شاهوردیان و...
⚠️ درباره این مستند و "مستند صدسال تنهایی" بیشتر خواهم گفت ان‌شاءالله...
هدایت شده از وحید یامین پور
1_10885738890.mp3
15.63M
💠سخنرانی "از آوینی تا حاج قاسم، سرچشمه‌های ابدی فرهنگ و هنر ما" 🔻خلاصه: ➕️هنر و حکمت از آنجا که برای ما از آن عطیه ازلی میگویند، باقی می مانند. این خاطره‌های ازلی است که ما را زنده نگاه داشته. همانطور که حافظ و سنایی و مولوی و سعدی فراموش نخواهند شد، چون از جنس سرآغازها و سرچشمه‌ها هستند، لحن و زنگ آوینی هم برای ما به خاطره قومی بدل شد. همانطور که ما با حاج قاسم، سیاوش و کاوه را به‌یاد آوردیم و در بدرقه‌ی پیکر او تمام ملت، پیوندهای ناگسستنی کهن خودش را به‌خاطر آورد... ➕️چرا بقیه نتوانستند مثل آوینی، فتح را روایت کنند؟ انس با حقیقت جنگ بود که آوینی را لسان الغیب کرد. جهاد تبیین هم مرتبه‌ای از همان حقیقت است. چرا ما آوینی نمی‌شویم. عجیب است که رهبر انقلاب می‌گوید ما نزدیک قله‌ایم ولی چون جان ما این حقیقت را در نمی‌یابد نمیتواند این فتح را روایت کند. امام جنگ را فتح می‌دید از جنس فتوحات ملکوتی ولی بسیاری جنگ را فقط جنگ می‌دیدند. این آوینی بود که چون جانش هم افق با جان امام بود، فتح را دید و روایت کرد. آیا اکنون ما همچون امام‌مان قله را می‌بینیم که روایتش کنیم؟ (فایل اصلاح شد) @yaminpour
تو جفای خود بکردی و نه من نمی‌توانم که جفا کنم ولیکن نه تو لایق جفایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 نظام فکری و دستگاه معرفتی شخص که دچار اختلال باشد، می‌شود همین: فتاوای صد من یک غاز، در قالب تحلیل‌های تخضّصی... 📍این بنده خدا که گاو پیشانی سفید است؛ امّا درد آنجاست در افکار عمومی، سخنان این طیفْ کاملا واقع‌گرایانه و حقایقی غیر قابل خدشه نمایانده می‌شود. 📍در عین حال که تحلیل‌های ناظر به واقعیتی که از افراد جان‌برکف و حاضر در میدان -همچون سرداران فهیم سپاه- سخنانی برآمده از عواطف و احساسات، و غیر واقعی قلمداد می‌شود. پ.ن: سیلی حقیقت، گوارای وجود متوهّمانی امثال زیبا کلام. 👋🏻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 بنی‌آدم 🎙 📖 📍موزیک‌ویدیوی «بنی آدم» با صدای «علیرضا قربانی» و همراهی خوانندگان ایتالیایی و نوازندگانی از سراسر دنیا... 🗓 یکم اردیبهشت ماه، سالروز بزرگداشت سعدی و روز نثر فارسی
🔰 «آیا تو چنان که مینمایی هستی؟» را باید از این فیلسوفان پرسید. برتراند راسل که زمانی به عنوان سفیر صلح شناخته می‌شد، به خاطر شهوت‌رانی سیری ناپذیرش قلب هزاران زن را شکست و بارها زندگی‌هایی را با فریفتن زنان شوهر دار فروپاشاند... 👌🏻
﷽ 🔰 فلسفه و مکافات * یادداشتی بر کتاب "فیلسوفان بدکردار" ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ✍🏻 سرانجام خواندن این کتاب رنج آور به پایان رسید. خواندن این کتاب مثل خواندن یک روزنامه حوادث و مواجه شدن با جنایات دردآور آن است، برخلاف این که مجرمین روزنامه معمولا فیلسوف و دانشمند نیستند اما این کتاب دربارهٔ جنایات یا خصوصیات ضد انسانی افرادی است که احیاناً فیلسوف لقب میگیرند و نابغه دهر خوانده می‌شوند. راستش را بخواهید، به موازات خواندن شرح احوال برخی از فیلسوفان بدکردار، حالم منقلب میشد و سراسر وجودم را نفرت فرا میگرفت خاصه آن که مدام فیلسوفان پاکسرشت و پاک رفتار و پاک قلب خودمان را به یاد می آوردم که عمری را با مناعت طبع و پرهیزکاری و وفاداری سپری کرده بودند؛ مردانی که حتی نام بردن از آنها در کنار نام این به اصطلاح فیلسوفان توهین به آنها است و من نامی از آنها نخواهم برد. «آیا تو چنان که مینمایی هستی؟» را باید از این فیلسوفان پرسید. برتراند راسل که زمانی به عنوان سفیر صلح شناخته می‌شد، به خاطر شهوت‌رانی سیری ناپذیرش قلب هزاران زن را شکست و بارها زندگی‌هایی را با فریفتن زنان شوهر دار فروپاشاند. ویتگنشتاین که خود را دوست‌دار دانش معرفی می‌نمود، به محض مواجهه با هرگونه مخالفت و انتقاد، منتقد را به باد تحقیر میگرفت. براساس دیدگاه اصالت وجودی سارتر، انسان ماهیت از قبل تعیین شده‌ای ندارد و با اعمال و انتخاب هایش مشخص می‌کند که چه موجودی است و بر این اساس احتمالا باید او را - راسل را - خوکی پست بدانیم که از هیچ نیرنگی برای فریفتن زنان و تجاوز به آنها خودداری نمیکرد (به کتاب رابطهٔ ننگین مراجعه شود) و هایدگر را نه فقط باید به خاطر حمایت از نازیسم بلکه به خاطر خیانتهای مکرر به زنهای مرتبط به آنها سرزنش نمود. حتی نمی‌دانم باید خواندن این کتاب را پیشنهاد کنم یا نکنم. این کتاب چیزی به جز خشم و تأسف خوردن به حال این شبه روشنفکران را برایتان به ارمغان نخواهد رفت و چه کلمه‌ی مظلومی است این روشنفکر که غالباً بر تاریک فکرترین افراد نسبت داده می‌شود. نویسنده‌ی کتاب در مقدمه میگوید که رفتارهای شنیع این فیلسوفان نمی‌تواند گواهی برای خطا بودن اندیشه هایشان باشد، اما خودش در متن کتاب، با استفاده از اعمال آنها حفره‌های فلسفه‌ی ایشان را آشکار می‌کند. جدای از این آشنایان با حکمت متعالیه می‌دانند که تنها شرط فهم و درک واقعیت‌های متعالی هستی، خواندن و فکر کردن نیست و برای کسب چنین فیوضی آمادگی روحی لازم است و کجا فکری که مدام در هوای شهوت می‌چرد، میتواند از چشمه ی پاک حقیقت بنوشد؟! ┄┄┅••┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄••┅┄┄
📍حضور بر سر مزار پیر جهادگران حاج عبدالله والی