eitaa logo
نقد انقلابی حوزه
2.3هزار دنبال‌کننده
349 عکس
26 ویدیو
1 فایل
نقد مجموعه های حوزوی خراسان مبتنی بر اندیشه های مقام معظم رهبری . جهت ارسال انتقادات به آی دی زیر پیام بدهید @malakut
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴ببین تفاوت ره از کجاست تا به کجا ◀️رسانه حوزوی مناهج، یکی از دهها رسانه نقد و انتقاد به حوزه علمیه قم است با دهها هزار مخاطب ◀️این رسانه از ابتدای آغاز به فعالیت ،نقدهای متعددی به ساختار ، انتصابات، عملکرد و...مجموعه های مختلف حوزوی داشته و کماکان دارد ◀️خبرگزاری رسمی حوزه در سومین سالروز تاسیس این رسانه از دست اندرکاران ، تقدیر و تشکر کرده و برایشان آرزوی موفقیت کرده است . ✅این سعه صدر از رسانه رسمی حوزه قابل ستایش است . ✅یقینا این سطح از سعه صدر نشان از بصیرت ، هوشیاری ،نقد پذیری مسئولین حوزه علمیه قم عموما و مسئول مرکز رسانه خصوصا ، دارد . 🔴ما هم به عنوان تنها رسانه انتقادی حوزه خراسان باید آرزو کنیم ای کاش مسئول دفتر رسانه حوزه علیرغم نظر مدیریت محترم حوزه، دست از توهین و اتهام به جریان نقد بردارد ، تقدیر و تشکر پیشکش ... ✅سخاوتمندی اتفاقی نیست ... ✳️جریان نقد انقلابی کماکان انعکاس صدای حوزویان . ❇️به کانال نقد انقلابی حوزه بپیوندید ایتا https://eitaa.com/naghde_kh/414 تلگرام https://t.me/naghde_kh/16
✳️پاسخ یکی از اساتید حوزه و اعضای جریان نقد بر مغالطه معاون تبلیغ و مسئول دفتر رسانه و ارتباطات حوزه ✅ازدیرباز جریانهای مطالبه گر و حق جو همواره ازطرف معاندان که منافعشان رادر خطر میدیدند مورد حمله بوده وبرای حذف اینگونه جریانها ، ازباب الغریق یتشبث بکل حشیش به هروسیله ای متوسل میشدند . 🔴یکی از ابزارهایی که اکثرا جریانهای مخالف، به آن تمسک جسته اند اتهام زنی در قالب مغالطه بوده است و سعی کرده اند به ادعاهای باطلشان رنگ و روی علمی داده تا در مطمع نظر مقبول افتد. 🔴درواقع مغالطه تعمدی برای به غلط انداختن دیگران در جهت القاءشبهه علمیست تا جریان مخالف خودرا به نفع خود مصادره کنند. 🔴هرچند در عقل ونقل، قبح فعلی و فاعلی مذموم است واگر شخص با تعمد و علم بربطلان مدعای خود سعی بر ترویج شبهه علمی خصوصا در فضای اجتماعی نماید ،تبعات اخروی دامنگیرش خواهد شد به همین دلیل تحلیل های نوشتاری از حساسیت خاص خود برخورداراست بماند که توصیه همگانی و نهی ازمنکر وظیفه همگانیست ولی درکنار آن ،وظیفه عالمان و آگاهان ،رفع شبهات و اتهامات واهیست که این نوشتار در صدد رفع و پاسخ به این اتهام است. ❌چندی پیش معاون محترم تبلیغ حوزه در نوشتاری اتهام عوام فریبیِ جریان نقد حوزه خراسان را مطرح نمودند که ادعای بی اساس و ازپایه سست است . ‼️نگارنده محترم باید توجه به این نکته داشته باشند که درهر قضاوت و تحلیلی اولا تصور وتعریف درستی از واژگان به کار گرفته داشته باشد تا دچار مغالطه نگردد 🕹ناقد محترم در صدد آن است که جریان نقد انقلابی را حرکتی پوپولیستی در جهت منافع خود بداند که حسن فعلی و فاعلی نداشته و فاقد عمق تدبیر وتعقل است وشایستگی نقد و انتقاد را ندارد 🔐جهت مغالطه آن است که نگارنده یا به دلیل عدم شناخت از جریان نقد و یا به اغراض دیگری چشم بر عملکرد جریان نقد بسته ودر فضای ذهنی و کوتاه خوانی ویا خط دهی جریانات در سایه چنین قضاوتی نموده است ✅ جریان نقد انقلابی از ابتدا دریک چهارچوب خیرخواهانه ودلسوزانه وبه دور ازاستبداد ،همواره رفتارهای سازمانی حوزه را در بخشهای مختلف رصد وارزیابی نموده و با دقتهای علمی و مستدل نفیا و اثباتا نظر خود را در افکار عمومی طلاب مطرح نموده که ازقضا بسیار مورد استقبال طلاب و فضلای حوزوی قرارگرفته و‌مورد تصدیق واقع شده، بماند که ذکر مصادیق آن در این نوشتار نمیگنجد 🔇همان گونه که برای درک درست یک موضوع و تصدیق آن باید مبادی تصوری آن را شناخت، میطلبد معاون محترم تبلیغ هم از مبادی تصوری موضوع شناخت صحیحی داشته باشد تا چنین قضاوت ناصوابی را مرتکب نگردند نقد یعنی جدایی سره از ناسره یعنی خوبیها و کاستی ها را با چشم واقع ارزیابی نمودن ، عملکردها، تفکرات، دیدگاهها و تصمیمات را با عقل حداکثری تعقل کردن مطالبه شفافیت و عدم پنهانکاری تا از آفت فساد و انحراف در امان ماندن ❇️همان گونه که عرفان وقران وبرهان از هم جدایی ندارند انصاف و اخلاق و استدلال هم در نقد ازهم جدایی ندارند حال اگر کسی از هر دو واژه پوپولیستی و نقد، اندک اطلاعی داشته باشد این محمول را برآن موضوع حمل نمیکند. با شناختی که از جناب عیسی نژاد داشتیم ، متوقع بودیم اگر پاسخشان علمی نیست لا اقل اخلاقی باشد که متاسفانه علم و اخلاق هر دو فدای منافع حزبی ایشان و یحتمل مردان در سایه شدند . 🔴بدترین آفت آدمی بردگی علمی و عملی است، آلت دست دیگران شدن جز به هَدم آبرو و استقلال هویتی نخواهد انجامید . والسلام علی من اتبع الهدی ... ✅کانال نقد انقلابی حوزه ،انعکاس صدای حوزویان . ◀️به کانال نقد انقلابی حوزه بپیوندید👇 ایتا https://eitaa.com/naghde_kh/415 تلگرام https://t.me/naghde_kh/17
‼️حضور حجت الاسلام سید عبدالهادی مرتضوی در جلسات شورای عالی. ❌پدیده آقا زادگی متاسفانه گاه به بیوت بزرگان هم سرایت میکند و اگر جلو آن گرفته نشود به جای منصوبین رهبری آقازاده های بیوت حوزه را مدیریت خواهند کرد ... ✅تا جایی که یادمان هست حضرت آقا، حضرت آیت الله مرتضوی دام ظله را به عنوان عضو شورای عالی معرفی کردند نه آقازاده ایشان را . 🔇اگر حضرت آیت الله مرتضوی امکان حضور در جلسات را ندارند ،مراتب امر باید به حضرت آقا اعلام شده تا تدبیری بیندیشند ،یقینا اگر آقازاده مذکور صلاحیت حضور داشته باشند حضرت آقا ابلاغ خواهند کرد . ⁉️دبیرخانه شورای عالی باید پاسخ دهد که حضور جناب آقای عبدالهادی مرتضوی در جلسات شورای عالی قانونی است یا خیر؟ ⁉️اگر قانونی نیست آیا دبیر محترم شورای عالی اقدامی برای جلوگیری از این خلاف قانون انجام داده اند یا خیر ؟ 🚫نمایندگی حضرت آقا ارثی نیست که به آقا زاده ها منتقل شود . ❎منتظر شفاف سازی خواهیم ماند . 🛅پرونده آقا زاده ها مفتوح است و به زودی به برخی از جریانات و رانتها خواهیم پرداخت . 📢کانال نقد انقلابی کماکان پذیرای انتقادات حوزویان و صدای رسانی مطالبه گران خواهد بود . ◀️به کانال نقد انقلابی حوزه بپیوندید ایتا https://eitaa.com/naghde_kh/416 تلگرام https://t.me/naghde_kh/18
ظرفیت سوزی به سبک آستان قدس سخنران نه دی:حجت الاسلام سعیدی یکی از مهمترین ویژگیهای خطیب مخاطب شناسیه ،این از اولویتها و از بدیهیات خطابه است این بزرگوار اونقدر نا آشنا به اقتضائات تبلیغ بصیرتی هستند که گمان میکنند ظرفیت تبلیغی حرم، مخاطب حرم و مخاطب پخش زنده تلویزیون، همه بسیجیان فعال و هادیان سیاسی هستند. خدا میدونه که این عزیز اینقدر در این جمع ها صحبت کرده و از توده مردم دور بوده که اصلا نمیتوانند سخنرانی بصیرتی بر اساس اقتضائات رسانه و توده اجتماعی و ظرفیت زائر محور حرم ایراد بکنند . از این بزرگوار که حتما نهج البلاغه خوندند، زیارات و ادعیه رو دیدند، انتظار میرفت که محتوا و روش رو از این منابع اخذ میکردند و بر اساس همانها مخاطب رو رشد میدادند اگر از خطابه های امام علی، زیارات و ادعیه قدرت کشف روش ندارند با توجه به اینکه حتما همه سخنرانیهای رهبری رو شنیده اند، لا اقل ای کاش در متد و روش الگو می گرفتند و اینظرفیت عظیم را ضایع نمی کردند. اگر اینگونه سخنرانیهای : ❌عریان (نام بردن از افرادی چون سروش، موسوی خوینیها، حجاریان، دولت هاشمی و...) ❌بدون تقویت مبانی مخاطب ❌بدون بهره گیری مطلوب از آیات و روایات و سیره ❌بدون توجه با اقتضائات وحدت اسلامی ❌بدون توجه به اقتضائات جذب حداکثری و دفع حداقلی ❌با تپق‌های مکرر، فراز و فرودهای غیر حرفه ای و... ضرر نداشته باشه ،هیچ نفعی به حال انقلاب نداره . انصافا حالا قدر آیت الله علم الهدی رو می دونیم که سخنرانی سیاسی هم که میکنند مخاطب عمومی رو هم رشد میدن به کانال نقد انقلابی حوزه بپیوندید 👇 https://eitaa.com/naghde_kh/417
حفظ سرمایه ها به عهده کیست ؟! برخی از سرمایه های معنوی حوزه عبارتند از علما، اساتید، طلاب یقینا یکی از سرمایه های معظم حوزه خراسان ،علمای بزرگ و آیات عظامی است که واجب الاحترام بوده و حفظ عرض و آبروی آنها بر همگان لازم است گاه ظلم و تعرض به این سرمایه خواسته یا ناخواسته توسط نزدیکان این اعزه صورت میگیرد منسوبین یا متوجه توالی فاسدهای اقدامات خود نبوده و متوجه نیستند که چه بلائی بر سر این سرمایه عظیم می آورند ،چرا که این عزیز را صرفا در لباس پدر ، پدر بزرگ، پدر همسر دیده ، ملک طلق خود دانسته و برای منافع خود از نردبان جایگاه ایشان بالا میروند در حالی که این سرمایه ها متعلق به اسلام ، حوزه و طلاب هستند این بزرگان متعلق به خودشان نیستند چه رسد ملک فرزند و داماد و نوه این نابودگران سرمایه ها(منسوبین) اگر جاهلند، باید با تذکر آگاهشان کرد و اگر غافلند باید با لسان مطالبه بیدارشان کرد و اگر این دو اثر نداشت یقینا خائنند و باید با تازیانه نقدعمومی آنها را نواخت و با داس مطالبه همگانی این علفهای هرز را از پیرامون سرمایه ها هرس کرد و این یک وظیفه همگانی است جریان نقد مبتنی بر منویات امام جامعه که "نقد ومطالبه محدود به هیچ فردی نیست " بر خود لازم میداند بعد از تذکر به کسانی که با اقداماتی که شائبه رانت دارد با نقد و مطالبه به حفاظت از سرمایه های قویم شیعه اقدام نماید و این نقد و مطالبه را خدمتی به حوزه، بیوت و شخصیتهای حوزه میداند لطفا هر جا رانت خواری ، سوء استفاده ، اقدامات خلاف قانون می شناسید جهت پیگیری امور با ما در میان بگذارید https://eitaa.com/naghde_kh/418
قال الرضا علیه السلام :من لم یشکر المنعم من المخلوقین لم یشکر الله عزوجل ✳️یکی از مهمترین مولفه های قدرت و بالتبع اثر گذاری، نیروی انسانی است . ✅همراهی یکایک شما بزرگواران علیرغم همه مخاطرات ، برای جریان نقد باعث مباهات است ✅جریان نقد از ابتدا متکی به عموم اساتید و طلاب بوده و دست اندرکاران جریان جز خادمی جایگاه دیگری ندارند . ✅انعکاس صدای شما، پیگیری مشکلات شئون مختلف حوزویان اعم از اساتید ، مبلغین، پژوهشگران، مدیران، مسئولین آموزش، طلاب و... وظیفه ماست و در راه انجام وظیفه هر گونه هزینه اعم از زمان ، اعتبار و آبرو، پول و...را به جان خریده و در این مسیر هر گونه محدودیت و محرومیت را پذیراست . ✅۲۵۲۵ نفر اعضای مستقیم همراه با جریان نقد و عزیزان دیگری که غیر مستقیم با جریان در ارتباطند ، هر کدام یک سرمایه هستند و درخواست عاجزانه داریم که خادمین خود را در تبلیغ و ترویج گفتمان نقد یاری بفرمائید. ❇️عزیزان میتوانند نسبت به انعکاس نقدها به آی دی های زیر پیام بدن : @Shekhejahadi @mansouriGilani @malakut @ghiam89 با کانال نقد انقلابی حوزه همراه باشید 👇 ایتا https://eitaa.com/naghde_kh/381 تلگرام https://t.me/naghde_kh/19
🔴انجمن حجتیه : تحول مناسکی، تعبد عقایدی ◀️انجمن حجتیه یک انحراف شبه فرقه ای است که علیرغم هزینه های زیادی که برای مکتب اصیل شیعه ایجاد کرده هنوز در حال فعالیت است ◀️مسجد ، هیئت مذهبی، تولیدی های اقتصادی، بسترهای فعالیت انجمن است ❌تشدید فعالیتها در ظرفیت دهه فاطمیه ❌ دهه سازیهای مختلف با استفاده از شبکه ای از منبریها ،مداحهای غیر انقلابی و هیئات لاکچری، با هزینه های هنگفت قربانگاه جوانان عاشق اهل بیت علیهم السلام است . ⁉️شاخصهای انجمنی چیست؟ ⁉️پروتکلها و سیاستهای جدیدشان چیست؟ ⁉️آیا برخی فعالیتها و هیئات در مشهد متعلق به انجمن حجتیه است؟ ⁉️حضور برخی علما در مجموعه های مذهبی با چه هدفی است ؟ ✳️در لینک زیر ببینید 👇 https://eitaa.com/naghde_kh/422 ✅به کانال نقد انقلابی حوزه بپیوندید
🔴انجمن حجتیه : تحول مناسکی، تعبد عقایدی ◀️انجمن حجتیه یک انحراف شبه فرقه ای است که علیرغم هزینه های زیادی که برای مکتب اصیل شیعه ایجاد کرده هنوز در حال فعالیت است ◀️مسجد ، هیئت مذهبی، تولیدی های اقتصادی، بسترهای فعالیت انجمن است ❌تشدید فعالیتها در ظرفیت دهه فاطمیه ❌ دهه سازیهای مختلف با استفاده از شبکه ای از منبریها ،مداحهای غیر انقلابی و هیئات لاکچری، با هزینه های هنگفت قربانگاه جوانان عاشق اهل بیت علیهم السلام است . 🕹اگر تا یک دهه قبل شاخصهای انجمن تمرکز بر لعنهای علنی، عدم پرداختن به انقلاب، دعا نکردن برای امام و شهدا ، عدم استفاده از تصویر امامین انقلاب بود ،امروز دیگر آن شاخصها فرقان و معرِّف نیست ، چه اینکه در ابلاغ پروتکلهای جدید 🚫ورود به سیاست 🚫استفاده از تصاویر امامین انقلاب 🚫دعا برای امام و شهدا و... نه تنها بلا مانع است حتی مورد تاکید نیز هست و با غلظت بیشتری اعلام میشود . ◀️شاید به علت شکست سیاستهایشان، در تقابل عریان با نظام به این نتیجه رسیده اند که زین پس برای کاهش هزینه های اعتباری برای فعالین انجمنی باید در لاک تقیه فرو رفته با تظاهر به همراهی با نظام از مواهب مادی مانند بودجه های مجموعه ها، 📢اعتباری مانند حضور در جایگاهها و مسئولیتهای کلیدی جهت تسهیل امور انجمن بهره مند گردند . 📢ورود به دنیای رسانه و حتی رسانه های وابسته به مجموعه های انقلابی، برگزاری همایشهای پر طمطراق اعم از عید غدیر و فاطمیه 📢پوشش چهره واقعی خود با دعوت از شخصیتهای حوزوی، حاکمیتی و علمی انقلابی نیز اخیرا در رفتارهای انجمنیها مشهود است . ✅انجمنیها علیرغم تحول مصلحتی در مناسک ، از نظر معرفتی هیچ تحولی را نپذیرفته ،در جلسات خصوصی خود عقاید انحرافی را فریاد میزند . ✳️اینکه هیئت آل یاسین در مشهد تا چندی قبل پاتوق اینگونه افراد بوده مشهور است و اگر این هیئت بخواهد انقلابی بودن خود را اثبات کرده و خود را از این اتهام تبرئه نماید راه طولانی در پیش دارد ❌با راه اندازی نمایشگاه نگین شکسته و بهره برداری رسانه ای از شخصیتهایی چون آیت الله شب زنده دار، صدیقی، مرتضوی ❌و همچنین جانمایی آیتم های انقلابی در برنامه ❌و جلودار کردن شخصیتهای موجه انقلابی در ارتباط با مجموعه ها و شخصیتهای انقلابی نخواهد توانست چند دهه فعالیتهای خنثی، با حضور پر رنگ جریانهای انجمنی در این هیئت را جبران نماید و این اقدامات برای تبرئه آنها کافی نیست. ✳️محتمل است که گردانندگان اینگونه برنامه ها نیت خیر و حتی سابقه انقلابی نیز داشته باشند ، در این صورت باید با اهرمهای قویتر مانند ✅تبری جستن از انجمن حجتیه ✅برگزاری کلاسهای رد انجمن در حسینیه برای جوانان ✅برگزاری دوره های معرفتی با استفاده از اساتید مورد تایید حوزه و سازمان تبلیغات ✅حضور و فعالیت جدی در ظرفیتهای انقلابی ✅دعوت از سخنرانان و مداحانی که مشتهر به انجمنی نیستند ✅عضویت چند عضو حقوقی (نماینده ریاست سازمان تبلیغات، نماینده ای از طرف امام جمعه، رئیس کانون مداحان) در هیئت امنای خود جهت تصمیمات اصلی هیئت شائبه انجمنی بودن را از بین ببرند . 🔐یک سال پیش رو ،فرصتی است تا مسئولین، مامورین امنیتی، دغدغه مندان انقلابی با رصد فعالیتهای حسینیه آل یاسین به قضاوت منصفانه و مصاب بپردازند . 🔇پ.ن: از اینکه حتی یک نفر را از دایره انقلاب خارج کنیم ابا داریم اما پذیرش جریان خزنده انجمن حجتیه را هم با چند نمایش تبلیغاتی و شعار و شخصیت انقلابی حماقت میدانیم . ❇️حواستان را جمع کنید که نکند یکمرتبه متوجه شوید که انجمن حجتیه‌ایها همه چیزتان را نابود کرده‌اند. من به شما آقایان علاقه‌مندم ولی لازم می‌دانم گاهی که مسئله‌ای را می‌بینم تذکر دهم. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته. روح‌الله الموسوی الخمینی‌» منبع:  صحیفه امام ،ج۲۱،ص۵۷۹ ✳️به کانال نقد انقلابی حوزه بپیوندید 👇 ایتا https://eitaa.com/naghde_kh/422 تلگرام https://t.me/naghde_kh/20
🔴در دوره جدید مدیریت متاسفانه با نیروهای مرکز ،چه آنها که رفتند و چه آنها که آمدند محترمانه برخورد نمی شد 🔴بسیاری از نیروهای زحمتکش مرکز که سالیان متمادی زحمت کشیدند و عزیزانی که بازنشسته شدند و مورد احترام طلاب بودند هرگز تکریم و تودیع نشدند ❌حتی در برخی موارد عزلهای زننده و تحقیر آمیز در راهرو مرکز را نیز شاهد بودیم ✳️از اینکه الان مدیر محترم تغییر رویه داده و از نیروی خود تشکر کرده و تودیع محترمانه ای داشتند تقدیر و تشکر میکنیم و امیدواریم این رویه ادامه داشته و نسبت به همه خدمتگذاران طلاب اعم از مدیران مدارس، کارمندان در همه سطوح ، رانندگان و حتی عزیزان زحمتکش آبدارخانه و... ادامه یابد ✅چه اینکه حوزه باید الگو برای بقیه ادارات باشد و ظهور و بروز برخورد و تکریم اسلامی در حوزه پر رنگ تر باشد . 👌اینکه مدیر محترم حوزه گاه احوالی از کارمندان خود در همه سطوح بپرسد ،نظراتشان را بشنود، سر زده در اتاقشان حاضر شده خدا قوت بگوید ، برای تولد فرزندشان تبریک بگوید، برای مصیبت وارده به آنها تسلیت بگوید ❇️ به شدت میتواند به افزایش تعهد کاری ، تقویت دلبستگی سازمانی ، ایجاد احساس مطلوب به مجموعه ، اطاعت مبتنی بر محبت از مدیر ، انسجام تشکیلاتی و...منجر شود . 🔴اما آنچه همه این برکات را ذبح میکند ، بی توجهی و یا تبعیض است . ❌اینکه برای مجلس ترحیم پدر یا برادر فلان معاون، مدیر محترم با چندین ماشین تا منتهی الیه خراسان شمالی بروند ولی برای کارمند دیگر به یک پیام تسلیت آن هم نه از طرف مدیر در کانال حوزه بسنده شود تبعیض نابخشودنی است https://eitaa.com/naghde_kh/423
⁉️پرسش وپاسخهائی نسبت به: ◀️هیئت آل یاسین ◀️سوگواره نگین شکسته ◀️انجمن حجتیه ✳️پس از انتشار مطلبی درباره تحرکات انجمن حجتیه و ابهامات درباره برخی هیئات مشهد حملات بی سابقه ای در حمایت از تفکرات انجمنی گاه از طرف حوزویان صورت گرفت که نشان دهنده پایین بودن سطح اطلاعات وتحلیلها بود مجموعه های تبلیغی ،فرهنگی، علمی و امنیتی باید بیشتر توجه به رشد اینگونه تفکرات انحرافی باشند ⁉️در این بین سوالات و ابهاماتی هم نسبت به هیئت آل یاسین وسوگواره نگین شکسته مطرح بود که در ضمن ده سوال به آنها پاسخ خواهیم داد . 1⃣چرا این مجموعه خدوم را متهم به انجمنی میکنید؟ 2⃣این مجموعه با مدیریت آیت الله شرعی که یک فرد انقلابی است مدیریت میشود چگونه ممکن است انحراف داشته باشد؟ 3⃣این مجموعه برای امام وانقلاب دعا میکند وعکس آنها را هم نصب میکند دیگر از انقلابی گری چه میخواهید ؟ 4⃣شما از هیئت اهل بیت انتظار دارید مثل نماز جمعه سیاسی باشد ؟ 5⃣شما از افرادی مانند آیت الله صدیقی و شب زنده دار انقلابی تر هستید ؟ آنها این هیئت را تائید کرده اند 6⃣سوگواره نگین شکسته خیلی هم محتوای خوبی داره و بسیار قابل استفاده است چرا متهم میکنید ؟ 7⃣چرا حوزه علمیه ،مدارس علمیه بسیج طلاب ،سازمان تبلیغات و...این مراسم را تبلیغ کردند ؟ 8⃣چرا این حساسیت ها برای هیئات مذهبی دیگر نیست؟ 9⃣چرا میخواهید کم کاری مجموعه های حاکمیتی و انقلابی را با تخریب این مجموعه فعال تبرئه کنید ؟ 0⃣1⃣آیا این انتقادات با جذب حداکثری منافات ندارد ؟ ✳️در کانال نقد انقلابی دنبال بفرمائید👇 https://eitaa.com/naghde_kh/424
پرسش و پاسخ "قسمت اول" 1⃣چرا این مجموعه خدوم را متهم به انجمنی میکنید؟ ✅ج: متهم نکردیم ،گفتیم کسانی که ادعای انقلابی گری دارند با توجه به سابقه خنثی وبعضا جهت دار و حضور فعال برخی عناصر انجمنی در 17 سال گذشته ،الان باید اعتماد سازی کرده و فعالیتهای نرم افزاری خود را افزایش دهند 2⃣ این مجموعه با مدیریت آیت الله شرعی که یک فرد اقلابی ،پدر شهید و ...است مدیریت میشود چگونه میتواند انحراف داشته باشد؟ ✅ج :اگر واقعا یک فردی با این سطح از همراهی با انقلاب این مجموعه را مدیریت میکرده توقع داریم که هم در مناسبات انقلاب ،هم درانتخاب سخنران ومداح ،هم در برگزاری جلسات معرفتی برای جوانان یکی از پایگاههای انقلاب در مشهد باشد در حالی که اصلا اینچنین تصوری نسبت به این مجموعه حتی دربین مستمعین آن نیست و در یک مقایسه با مجموعه ای مانند مهدیه مهر آباد که بدون بودجه های میلیاردی ،اسپانسرهای متمول و متولیی چون آیت الله شرعی انقلابی ، در حاشیه شهر توسط عده ای جوان کارگر اقدامات فوق العاده ای داشته که هیئت مذکور یک درصد از آن اقدامات را هم در پرونده خود ندارد اما برای تبلیغات آنچنانی و ارتباط با مسئولین بضاعتی ندارند . لازم به ذکره که مدیریت حسینیه در اختیار فرزند آیت الله شرعی بوده نه خود ایشون . 3⃣این مجموعه برای امام وانقلاب دعا میکند وعکس آنها را هم نصب میکند دیگر از انقلابی گری چه میخواهید ؟ ✅ج :حرکات نمایشی و سخت افزاری میتواند مصلحتی و تقیه ای باشد اتفاقا اگر انقلابیگری را در این اقدامات خلاصه کردیم منافق پروری رونق میگیرد و هر کسی تحت لوای این اقدامات نمایشی میتوانند خطرناک ترین تفکرات را پرورش داده و تحت امنیت عکس و دعا و... در امان بمانند .بلکه شاخص انقلابیگری در نرم افزار و تفکرات ترویج شده در آن مجموعه است 4⃣شما از هیئت اهل بیت انتظار دارید مثل نماز جمعه سیاسی باشد ؟ ✅ج :خیر ،اگر چه سیاست و دیانت قابل تفکیک از یکدیگر نیستند لیکن کمترین توقع از هیئتی که ادعای انقلابیگری دارد این است که سخنرانها و مداحان مشتهر به انقلابی گری و موضوعاتی که لا اقل مبانی انقلاب از قرآن و حدیث را تبیین میکند در جلسات مطرح کند در حالی که اینگونه نیست کافی است که با شفافیت لیستی از سخنرانان ،مداحان، موضوعات مطرح شده را در این 17 سال منتشر نماید 5⃣شما از افرادی مانند آیت الله صدیقی و شب زنده دار و ... انقلابی تر هستید ؟ آنها این هیئت را تائید کرده اند ✅ج: اولا باید از این بزرگان سوال کرد با اینهمه ابهامات چگونه با حضور خود مخاطبین را به اشتباه می اندازند ثانیا احتمال هم دارد برای این عزیزان این ابهامات برطرف شده باشد ولی دلیل نمیشود برای افکار عمومی شفاف سازی نشود . این عزیزان هیچ کدام نه مرجع تقلید دیگران هستند ،نه سیره آنها برای دیگران حجت است . ثالثا حضور در یک مراسم روضه دلیل برای تائید تمامی حرکت یک جریان نیست . به کانال نقد انقلابی حوزه بپیوندید 👇 https://eitaa.com/naghde_kh/425
✅پرسش و پاسخ "قسمت دوم" 6⃣سوگواره نگین شکسته خیلی هم محتوای خوبی داره و بسیار قابل استفاده است ✅ج: اولا باید تفکیک کرد بین محتوا ،مجریان و منطق تولید یک اثر بلاتشبیه فیلم یوم العذاب(بانوی بهشت) محتوای فوق العاده ای داره و از نظرتاریخی هم مستند وهم مطلوبه اما به سفارش یاسر الحبیب (شیعه انگلیسی)و توسط کارگردان هالیوودی (ضد اسلام )ساخته شده ویقینا آتش تفرقه بین مذاهب را شعله ور خواهد کرد ثانیا این نمایش از نظر محتوائی صرفا یک روضه مصور است با دیالوگهای ضعیف ،شخصیت پردازی ضعیف ، واژه پردازیهای تنش زا ،روایت بدون تحلیل ،با کمترین اثر گذاری بصیرتی و رفتاری در مخاطب وجز تحریک احساسات مثل همان مجالسی که در حسینیه آل یاسین برگزار میشود آورده ای برای مخاطب ندارد . ثالثا منطق تولید این نمایش قبل از هر چیز تنزیه آل یاسین و تبلیغ آن است ،این نمایش محملی برای راضی کردن مسولین شهراست تا ظرفیتهای تبلیغی اعم از شهری و رسانه ای ،سرویس پیامکها و... را در اختیار یک هیئت بگذارند و اگر واقعا هدفشان ترویج معارف بود نیازی به اینهمه بولد کردن نام هیئت نبود و میتوانستند با اخلاص تمام ،بدون تمرکز بر تبلیغ هیئت چه در مقدمه نمایش در هر سیانس و چه در تبلیغات خیابانی این خدمت را به مومنین ارائه کنند . 7⃣چرا حوزه علمیه ،مدارس علمیه و بسیج طلاب این مراسم را تبلیغ کردند ؟ ✅ج : با استفسار از مسئولین متوجه شدیم که نه رسانه های رسمی حوزه ونه بسیج طلاب ،نه سازمان تبلیغات و...هیچ گونه تبلیغ رسمی نداشته اند ،ممکن است برخی از افراد به صورت خود جوش اقدام به تبلیغ کرده باشند 8⃣چرا این حساسیت برای هیئات دیگر نیست؟ ✅ج: برخی از هیئات مدعی انقلابیگری نیستند برخی هیئات کنشگر و فعالیت اینچنینی ندارند و برخی هیئات مشهور به برخی شائبه ها نیستند تا لازم باشد حساسیت به خرج داده بشه این هیئت هم مدعی است و هم فعالیت زیاد داره و هم مشهور به برخی شائبه هاست که چنانچه تغییر رویه داده ،مدیریتش عوض شده یا... لازم است شفاف سازی کنند 9⃣چرا میخواهید کم کاری مجموعه های حاکمیتی و انقلابی را با تخریب این مجموعه فعال تبرئه کنید ؟ ✅ج: اولا کم کاری مجموعه ها به نوع مدیریت برمیگردد و ممکن است نسبت به برخی مجموعه ها صادق باشد ولی بسیاری از مجموعه ها بر اساس وظایف و رسالتهای خود فعالیتهای صدها برابری دارد لیکن چون گستره عملیاتی آن کل استان خراسان است ممکن است به چشم نیاید ،مانند اعزام هزاران مبلغ به کل استان، ساماندهی هزاران هیئت مذهبی ،تربیت صدا سخنران ،مداح،قاری ،راه اندازی صدها دارالقرآن ،برگزاری بیش از 600 جشن محوری فقط در دهه ولایت ،راه اندازی راه پیمائیها و تجمعات چندین هزار نفری در اعیاد و شهادات اهل بیت علیهم السلام و... 0⃣1⃣آیا این انتقادات به یک مجموعه با جذب حداکثری منافات ندارد؟ ✅ج: انتقاد برای رفع عیوب مجموعه جهت تنویر افکار عمومی است و با عمل به راهکارهای ارائه شده این مجموعه میتواند خود را به عنوان یک مجموعه ارزشی تثبیت نماید ، جذب حداکثری به معنای جذب فرقه های انحرافی نیست به کانال نقد انقلابی حوزه بپیوندید 👇 https://eitaa.com/naghde_kh/425
🔹حضور پر ابهام "آقازاده" حضرت آیت الله مرتضوی زید عزه در صد و چهل و سومین جلسه شورای عالی حوزه علمیه خراسان 🔴معلوم نیست این بزرگوار با چه مجوزی در این جلسات شرکت میکند ⁉️آیا از طرف رهبری به ایشان اجازه حضور داده اند ؟ ⁉️آیا شورای عالی به ایشان اجازه حضور داده اند ؟ لازم به ذکر است که شورای عالی بر اساس قوانین حق این اجازه را ندارد ⁉️آیا به جای والد محترمشان شرکت میکنند ؟ طبق کدام قانون جایگزینی؟ ⁉️آیا بدون هیچ مجوزی خود را بر جلسه شورا تحمیل میکنند؟ ❌اینکه دبیر محترم و اعضای شورا به خاطر رعایت شان والدشان ایشان را منع از حضور نمیکنند ،حضور ایشان را توجیه نمیکند ✳️طلاب متوقعند اساتید خود را ملتزم به قوانین و احکام رهبری عزیز بدانند . ✅در صورت بی توجهی به این تذکرات دلسوزانه ، چاره ای جز این نخواهیم داشت که اساتید ، طلاب و حوزویان را در جریان برخی سهم خواهی های منسوبین این بزرگوار قرار دهیم . والامر الیه... ✳️احترام امام زاده به متولی آن است✳️ ✳️به کانال نقد انقلابی حوزه بپیوندید ایتا https://eitaa.com/naghde_kh/429
✳️مرقومه یکی از اساتید مبرز و انقلابی حوزه علمیه خراسان ✅ضمن تقدیر و تشکر از این استاد بزرگوار کانال نقد اعلام آمادگی خود را جهت انعکاس نظر اساتید ،مبلغین و طلاب حوزه اعلام میدارد . باسمه تعالی نکاتی پیرامون نمایش نگین شکسته ✳️نور ولایت در هر قلبی که لانه گزیند، لاجرم موجب سبزی و خرمی می‌شود. در این میان، محبت به مادر سادات، گوهری است که به‌طور ویژه جلوه‌نمایی می‌نماید. ✳️این محبت مقدس در طول تاریخ، منشأ خدمات فراوانی شده و بسیاری از آثار فاخر شیعه صرفا جهت اداء دین به این محبت نورانی، آفریده شده و بخش اعظمی از جان‌فشانی‌ها در مسیر إحیاء این محبت، صورت گرفته است. در زمان معاصر نیز بسیاری از اقدامات فرهنگی را می‌توان بازتابی از این نور دانست. ✳️ نمایش «نگین شکسته» یکی از همین فعالیت‌های فرهنگی است. نگارنده که خود، حضوری این نمایش را مشاهده نمود، به بهانه این تلاش ارزشمند، نکاتی را یادآور می‌شود؛ ✳️امور مثبت فراوانی در این برنامه وجود داشت که نظم، تسلط مناسب بازیگران، پذیرایی قابل تقدیر، کیفیت بالای تجهیزات و ... گوشه‌ای از این نکات زیباست، اما پس از پایان نمایش، سؤالاتی نیز در ذهن مخاطب به‌وجود می‌آمد که با مطرح نمودن آن، شاید بتوان پاسخ مناسبی به‌دست آورد؛ ◀️1- کلیپی که قبل از شروع نمایش، و به عنوان معرفی حسینیه آل یاسین پخش شد، این حسینیه را به‌طور کامل منتسب به انقلاب و در خدمت اهداف نظام معرفی نمود، حال سؤال اینجاست که آیا این انتساب در برنامه‌های سالانه این حسینیه قابل مشاهده است؟ ◀️2- آیا شیوه ارائه این بخش از تاریخ و نحوه تدوین نمایش‌نامه، با اهداف انقلاب اسلامی هم‌سو است؟ در اینکه محبت و ولایت آل الله  اساس انقلاب و حکومت جمهوری اسلامی است، شکی نیست، اما در شرائط کنونی که وحدت کلمه اهمیت مضاعفی پیدا کرده و سفارش همیشگی امام امت بوده است، این نمایش چه نسبتی با وحدت کلمه میان مردم دارد؟ در این زمانه که دشمنان تنها راه شکست ایران را مخدوش نمودن وحدت ملی و برپایی اغتشاشات داخلی می‌دانند، این شیوه نمایش معارف، مخالف با اهداف دشمن ارزیابی می‌گردد یا موافق با آن؟ ◀️3- اگر یک سنی وارد سالن نمایش شود، یا بر اثر تبلیغاتی که مسئولین حسینیه انجام داده و آدرس فضای مجازی حسینیه را به‌طور عمومی اعلام کردند، در فضای مجازی، این نمایش را به نظاره بنشیند، چه عکس‌العملی نشان خواهد داد؟ آیا از شیعه کینه به دل نمی‌گیرد و اگر بتواند در صدد انتقام برنمی‌آید؟ و آیا این همان طریقی است که امام صادق علیه السلام آن را موجب زینت اهل بیت علیهم السلام و مایه جذب قلوب مخالفین، معرفی نمود؟ ◀️4- در یک سؤال کلی‌تر آیا این نوع نمایش، تعارضی با ضوابط تقیه و لزوم پایبندی به آن ندارد؟ در عصر کنونی که بسیاری از سخنرانی‌های اشتباه، بهانه تکفیر و قتل شیعیان را فراهم آورده است، آیا این شیوه نمایش، جان و امنیت کسی را به‌خطر نمی‌اندازد؟ ◀️5- مقام معظم رهبری جلسه‌ای را که نتیجه‌اش بغض نسبت به عامه اهل سنت باشد، جلسه مطلوب دینی نمی‌داند، آیا بهتر نبود با توجه به این دغدغه، نقش جهل قصوری در ارادت عامه اهل سنت به غاصبین خلافت، تبیین می‌شد تا زمینه ایجاد بغض و کینه بین مسلمین فراهم نیاید؟ ◀️6- امیرالمؤمنین علیه السلام سبب اصلی سکوت خویش در وقایع پس از رحلت نبی مکرم اسلام را، حفظ وحدت امت معرفی می‌نماید، حال پرسیده می‌شود که این نمایش چقدر توانست سبب این سکوت را برای جامعه امروز، روشن نماید؟ و آن را قابل الگوگیری معرفی نماید؟ ◀️7- آیا مطرح کردن این وقایع تاریخی در بین مردم، مناسب است؟ یا اینکه بنابر توصیه بزرگان جای طرح این اختلافات در میان نخبگان است؟ ◀️8- پس از پایان نمایش، تنها توصیه‌ای که گوینده متن دارد، دعا برای فرج می‌باشد. آیا اکتفاء به همین یک سفارش، افکار طیف انجمن حجیته را تداعی نمی‌کند؟ آیا بر اساس منظومه فکری امامین انقلاب، تنها وظیفه ما نسبت به ولایت اهل البیت دعا برای فرج است؟ آیا خود حضرت صدیقه کبری علیها السلام تنها به دعا اکتفا نمود؟ در پایان یادآور می‌شود که: ✅ اولا در تبیین معارف فاطمی، آیا ضرورتی نسبت به استفاده از قالب نمایش، احساس می‌شود؟ ✅ ثانیا در صورت ضرورت استفاده از قالب نمایش، آیا نمی‌شود مانند روضه‌ها که به حوادث پس از رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بدون عبور از خط قرمزها اشاره می‌شود، استفاده نمود؟ ❇️پ.ن: فرمایشات استاد ، بدون هیچ گونه دخل و تصرفی در کانال قرار داده شده . به کانال نقد انقلابی حوزه بپیوندید 👇 https://eitaa.com/naghde_kh/430
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قال علی علیه السلام: النَّاسُ أَعْدَاءُ مَا جَهِلُوا... حکمت ۱۶۲ متاسفانه گاه سوء تفاهمها و کج فهمیها و گاه نفهمیها باعث تغییر نگاه، تغییر حب و بغضهای انسان و قضاوتهای او میشود در جریان اخیر، اینگونه قضاوتها فراوان انجام شد بعد از ۱۳ سال فعالیت و چندین سال تجربه برگزاری سوگواره توسط هیئت آل یاسین برای اولین بار اظهار و اعتراف صریح به انقلابی بودن در ضمن کلیپ بیش از ۱۵ دقیقه ای در ابتدای هر سیانس نمایشی با مستمعی بیش از ۱۰۰ هزار نفری صورت گرفت . تا قبل از این اعتراف صریح ، چون این هیئت شهرت انقلابی نداشت هیچ توقعی هم از این هیئت مطرح نبود ،مثل دهها هیئتی که حتی ضد انقلاب هستند و هیچ مطالبه ای از آنها مطرح نمیشه اما بعد از این داعیه انقلابیگری ، طبیعی است که مطالبه میشود جهت تنویر افکار عمومی ، اقداماتی در راستای این ادعا انجام بدن پیشنهاداتی که برای اعتماد سازی داده شده را اجرا کنند تا مطمئن شویم این هیئت آنچنان که ادعا کرده انقلابی است عده ای از طرفداران و مستمعین چندین ساله هییت آل یاسین ،این اعتراف به انقلابیگری را تقیه میدانند لیکن ما یقین به این مطلب نداریم و امیدواریم این ادعا صادقانه بوده ودر ادامه فعالیتهای هییت این ادعا به ثبوت برسد یقینا نفاق بدترین آفت دین و دینداران است و هیهات که خدمتگذاران به مجالس اهل بیت اینگونه باشند البته حساب خدمتگذاران با اخلاص سوگواره و مستمعین این هیئت حسابشان از سیاستگذاران این مجموعه جداست دهه فجر در راهه و هیئت انقلابی نمیتونه به این ظرفیت بی تفاوت باشه ، منتظر اقدامات انقلابی این هیئت هستیم https://eitaa.com/naghde_kh/431
⏪مردی از صحابه امیرالمؤمنین در جریان جنگ جمل، سخت در تردید قرار گرفته بود. او دو طرف را می نگریست. ⏪از یك طرف علی را می دید وشخصیتهای بزرگ اسلامی و از طرفی پیشتازان در اسلام،و مردان در میدان جنگهای اسلامی آن كه حتی در روز سقیفه از جمله متحصّنین در خانه ی علی بود. ⏪این مرد در حیرتی عجیب افتاد كدام یك حق است؟ امام علی علیه السلام فرمودند: اِنَّكَ لَمَلْبُوسٌ عَلَیْكَ، اِنَّ الْحَقَّ وَ الْباطِلَ لا یُعْرَفانِ بِاَقْدارِ الرِّجالِ، اِعْرِفِ الْحَقَّ تَعْرِفْ اَهْلَهُ وَ اعْرِفِ الْباطِلَ تَعْرِفْ اَهْلَهُ ⏪سرت كلاه رفته و حقیقت بر تو اشتباه شده. حق و باطل را با میزان قدر و شخصیت افراد نمی شود شناخت. این صحیح نیست كه تو اول شخصیتهایی را مقیاس قرار دهی و بعد حق و باطل را با این مقیاسها بسنجی: فلان چیز حق است چون فلان و فلان با آن موافقند و فلان چیز باطل است چون فلان و فلان با آن مخالف. علی بعد از پیغمبر جوانی سی وسه ساله است با یك اقلیتی كمتر از عدد انگشتان، در مقابلش پیرمردهای شصت ساله با اكثریتی انبوه و بسیار. منطق اكثریت این بود كه راه بزرگان و مشایخ این است و بزرگان اشتباه نمی كنند و ما راه آنان را می رویم. منطق آن اقلیت این بود كه آنچه اشتباه نمی كند حقیقت است؛ بزرگان باید خود را بر حقیقت تطبیق دهند. از اینجا معلوم می شود چقدر فراوانند افرادی كه شعارشان شعار تشیع است و اما روحشان روح تشیع نیست. مجموعه آثار شهید مطهری . ج16 ص: 309 پ.ن:حضور این افراد در سوگواره ، دلیل تامی بر صحت جهت گیری هیئت آل یاسین نیست. https://eitaa.com/naghde_kh/432
✳️پاسخ به نقدهای یکی از اساتید حوزه م بر فعالیتهای روشنگرانه جریان نقد ❇️نکته اول: خوشحالیم از اینکه گفتمان نقد ، حتی با نقد کانال نقد در حال توسعه است و حتما استقبال خواهیم کرد از این گفتمان ❇️نکته دوم: پاسخ به نقد ها ذیل نقد این استاد عزیز با علامت ✅ مشخص خواهد شد . بسم الله الرحمن الرحيم نفاق یا ضدیت با نظام جناب آقای صابری تولایی❗️ پیام ها و کلیپ تصویری حضرتعالی را در ارتباط با سوگواره نگین شکسته ملاحظه کردم. این وجیزه را نه از باب دفاع از انجمن حجتيه و نه دفاع از حسینیه آل یاسین و یا هر فرد و جریان دیگری که از باب نقد رویکرد شما و برخی دیگر می نگارم. 🙏امید که حد اقل شما با آن سابقه نقد انقلابی خود نقد را مظلوم نگذاشته و آنرا بپذیرید. 📌ببخشید اگر کسی بی جهت متهم به ضدیت با نظام شد و به قول شما شنیده بودیم که فعالیت های وی دارای ابهام هست یا حتی در مجالس ایشان افراد ضد نظام حضور داشتند چگونه می تواند جزء وفاداران به نظام شمرده شود❓ به نظرم طبق رویکرد شما هیچ وقت❗️ چون اگر از انقلاب سخن بگوید متهم به نفاق می شود. آخر جنابتان شنیده اید که در فعالیت های این فرد یا گروه ابهام وجود دارد. و اگر سخن نگوید گواه صدق آنچه شنیده اید خواهد شد و طبعا متهم به ضدیت با نظام. ✅پاسخ: استاد عزیز : ملاک برای انقلابیگری کاملا مشخص است وآن ترویج گفتمان انقلاب اعم از ظلم ستیزی، ولایتمداری، حکومت اسلامی، حمایت از مسلمانان مظلوم، وحدت اسلامی و... است این معارف در متن دین ماست ، آیا این هیئت به این مسائل اعتنا و عنایتی داشته یانه؟ طی ۱۷ سال فعالیت هیچ یک از این مقوله ها در سخنرانیها و فعالیتهایش مشهود نیست، انتظار دارید با چهارتا عکس زدن و دعا کردن این ابهام ۱۷ ساله برطرف گردد؟! استاد عزیز : این ابهامات را خود این مجموعه با سخنرانها، ارتباطها، فعالیتهایش ایجاد کرده ، اتقوا من مواضع التهم را رعایت نکرده ، الان هم باید شفاف سازی کند . 🔻برادرم❗️ شما که بیش از عمر حسینیه مزبور حسینی بوده اید و از سیره ائمه ع دم می زنید حسن ظن به مومن و متهم نساختن وی و دفاع از آبروی مسلمان را در سیره اهل البیت ع چگونه ارزیابی می کنید⁉️ 🚫 نگویید وظیفه شما وظیفه نهاد های امنیتی است که باید بد بینانه و لا اقل غیر خوش بینانه مردم را قضاوت کنید چون ما شما را کنار گذاشته شده از حوزه می دانیم تا چه رسد به... ✅پاسخ: استاد عزیز حسن ظن اولا در زمانی است که اماره ای مبنی بر خلاف وجود ندارد، ثانیا حسن ظن یک سال ، دو سال، نه ۱۷ سال ثانیا حسن ظن به افراد با حسن ظن به جریانات تفاوت ماهوی دارد ، چه اینکه در این ۱۷ سال این جریان هرگز شفاف سازی نکرده و اجازه نهادینه شدن این سوء ظنها را خودش فراهم‌کرده ثالثا بنا بر منطق خودتان که اصالت حسن ظن را توصیه میکنید ، چرا شما به حقیر حسن ظن ندارید ، و حقیر را متهم به امنیتی بوده ، اخراج از حوزه، و حتی اخراج از اسلام میکنید ؟ 🔻عزیز من ❗️ اگر کسی به شما بگوید که راه اندازی کانال نقد انقلابی حوزه توسط شما پس از آن صورت گرفت که از حوزه کنار گذاشته شدید در نتیجه شما به دنبال عقده گشایی هستید نه نقد و الا چرا در زمانی که خودتان حقوق کذایی می گرفتید حقوق معاونین حوزه را نقد نکردید چه پاسخی می دهید⁉️ حتما می فرمایید سوء ظن نداشته باش. ✅پاسخ:استاد عزیز من حق میدم که هر کسی ابهام داره سوال بپرسه و حقیر هم ملزم به پاسخگویی هستم ، و این سوالات را در یک لایو مفصل توضیح داده ام که حقیر سال ۹۶ از حوزه استعفا دادم ، و اواخر ۹۸ کانال نقد زدم ، اگر گمانه شما صحیح باشه باید همون سال ۹۶ اقدام میکردم نه بعد از دو سال که ارتباطم با حوزه خوب بود و هیچ مشکلی نداشتم و تدریسها و.. برقرار بود . ضمنا حقیر هرگز حقوق کذایی نگرفتم ، بیشترین حقوق من به عنوان مدیر تبلیغ حوزه ۳۷۰۰۰۰۰ تومان بود . 🔻یا اگر از شما بپرسند که شما چه جریان نقدی هستید که با مدیریت حوزه تفاهم نامه جهت نقد امضاء می کنید پس شما نیز با مدیران حوزه همراه هستید یا اینکه دنبال تحت فشار گذاشتن و سهم خواهی هستید چه جوابی می دهید⁉️ جز اینکه سوء ظن نداشته باشید. ✅پاسخ: استاد عزیز همین تفاهم دال بر اینه که حقیر دنبال انتقام و عقده گشایی نبوده و نیستم ، این حرفتون تناقض با نقد بالا داره ، ما دنبال نهادینه سازی جریان نقد به عنوان یکی از مطالبات رهبری بودیم و هر کسی و هر چیزی که به ما در این راستا کمک میکرد ، ازش استقبال میکردیم و تشخیص این بود که تفاهم میتونه منجر به این هدف بشه (این رو هم ضمن یک لایو یک ساعته پاسخ دادم) ضمنا حقیر از قِبَل تفاهم نه تنها هیچ نفعی نبردم که هنوز محدودیتها و محرومیتها پابرجاست پس دنبال سهم خواهی نبودم، که اگر میبودم الان یکی از معاونت ها در اختیار من بود https://eitaa.com/naghde_kh/433
❇️امام خمینی(ره): حواستان را جمع کنید که نکند یکمرتبه متوجه شوید که انجمن حجتیه‌ایها همه چیزتان را نابود کرده‌اند 👥لایو (گفتگوی زنده) به مناسبت سالروز درگذشت شیخ محمود حلبی موسس انجمن حجتیه برگزار میگردد ✳️موضوع: انجمن حجتیه از توهم تا واقعیت ◀️میهمان: حجت الاسلام والمسلمین اکبری آهنگر راوی و پژوهشگر مستند پوستین وارونه ◀️میزبان: حجت الاسلام والمسلمین صابری تولایی معاونت پژوهش موسسه تخصصی فصل الخطاب ❇️مکان برگزاری گفتگو : @insta:ahmad_saberi110 ✅زمان برگزاری گفتگو: یک شنبه ۲۶ دی ساعت ۲۲ کانال به سوی ملکوت👇 https://eitaa.com/bsmalakut/157 کانال نقد انقلابی حوزه 👇 https://eitaa.com/naghde_kh/434 🔴لطفا رسانه باشید و در گروهها و کانالها منتشر کنید .
🔴دفتر تبلیغات و مدیریت دائم العمر ◀️جناب آقای مسعودی ریاست دفتر تبلیغات در مورد کنار گذاشتن آقای عیسی نژاد از معاونت تبلیغ دفتر ، گفته بودند : سیره مدیریتی من اقتضاء کرده که ایشان رو کنار بگذارم چرا که من یک نیرو را بیش از ۷ سال به کار نمیگیرم حتی اگر کارآمد باشد ! 🔴(البته موارد فراوانی در دفتر نقض این دیدگاه را اثبات میکند ) ◀️این در حالی است که خود ایشان بیش از ۲۰ سال بر مسند ریاست دفتر تکیه زده و هیچ طوفانی تکانشان نداده حتی طوفان تغییر دولتها! ◀️در اصلاح طلب ترین و انقلابی ترین دولت ،ایشان همچنان رئیس بوده ، با اینکه روئسای ایشان تغییر کرده اند !!! ◀️ بودجه های کلان دفتر در این سالیان متمادی و خروجیهای ناچیز (به فرمایش رهبری) نشان از ضعف مدیریت ایشان دارد ◀️این طول ریاست و البته رفاقت با جناب واعظی در ایشان توهم مدیریت ابدی ایجاد کرده تا جایی که به استکبار سازمانی مبتلا شده اند . ◀️کمیسیون تخصصی تبلیغ حوزه تحت اشراف دبیر شورای عالی حوزه شکل گرفت از ایشان دعوت شد در این بالاترین نهاد سیاست گذار تبلیغی استان حضور داشته باشند ،متاسفانه جز چند جلسه، حضور نیافتند،گویا این مجموعه را در شان خود ندیدند . ◀️مطالبه از آقای واعظی این است که با انتصاب نیروی جوان، انقلابی ، خلاق خسارتهای این چند سال ضعف مدیریت را جبران کرده و تحول ایجادکنند. ✅به فضل خدا در چند پست به ضعفهای مدیریتی و مشکلات ناشی از این ضعف خواهیم پرداخت . ⁉️خوشحال خواهیم شد اگر ایشان حاضر به پاسخگویی به انتقادات و مطالبات حوزویان شوند (اگر کسر شانشان ندانند) https://eitaa.com/naghde_kh/437
✅تقدیر_تشکر ✳️با تشکر از عزیزانی که جهت روشنگری ،و مبارزه با نفوذ جریانهای انحرافی و بالاخص انجمن حجتیه تلاش میکنند ، یقینا اینگونه دوره ها میتواند به صیانت از حوزه و طلاب منجر شود . ❌سلسله جلسات جریان شناسی و نقد انجمن حجتیه 🔰ویژه طلاب حوزه علمیه خراسان 🎙مدرس: حجت الاسلام و المسلمین حسن شفیعیان 🗒تعداد جلسات : 13 جلسه (به مدت 290 دقیقه) نوع دوره: آفلاین تصویری در lms حوزه علمیه 🔻به صورت رایگان🔺 🔶تهیه شده توسط حراست و امور صیانتی حوزه علمیه خراسان؛ دوره نقد فرق و جریان های انحرافی مرزبانان ✅ثبت نام در سامانه حوزه علمیه خراسان به آدرس: https://marzban.lms2.hozehkh.com/products جریان نقد انقلابی حامی هرگونه اقدام و فعالیتی است که بتواند به ارتقاء حوزه کهن خراسان کمک کند . به کانال نقد انقلابی حوزه بپیوندید👇 https://eitaa.com/naghde_kh/438
نیم نگاهی به روایت حقارت بخشش با طعم ذلت بخش اول (شرح ماجرا ) «فردی خدمت امام رضاعلیه السلام رسید و اظهار نیاز کرد امام از لای درب به او انفاق کردند، فرمودند نخواستم به اندازه یک لحظه چشم در چشم من شدن احساس ذلت کند». شنیده ها حاکی است که نماینده محترم ولی فقیه، مرکز مدیریت، آستان قدس، مرکز خدمات و اوقاف برای کمک به طلاب مظلوم، مبلغی اهدایی در نظر گرفتند که ظاهراً در جلسه داخلی نسبت به شیوه پرداخت بحث شد، اما اوقاف با طرح بن خرید از فروشگاه رفاه مخالفت نموده و پیشنهاد مبلغ مذکور را به صورت نقدی یا بسته معیشتی می دهد. دو مجموعه مرکز خدمات و آستان قدس پیشنهاد واریزی مبلغ به خدمات کارت طلاب را میدهد تا هر کسی بر اساس نیاز خودش هزینه کند؛ اعم از اجاره خانه پرداخت قبوض و اقلام معیشتی. نماینده امام جمعه محترم میفرمایند باید فقط اقلام بخرند نه چیز دیگر! مرکز مدیریت با فروشگاه رفاه وارد مذاکره شده و قرار می شود به ازای پرداخت نفری ۴۰۰ هزار تومان، بن خرید ۵۰۰ هزار تومنی به طلاب بدهد متاسفانه فروشگاه بعد از صدور کارتها بد عهدی کرده و ۱۰۰هزار تومان را نمیدهد مجری توزیع، مرکز مدیریت می شود و سه مکان را ابلاغ میکند مرکز خدمات مدرسه آیت الله خویی مجتمع مسکونی ثامن الائمه آن هم به صورت زمان محدود صفهای بیش از ۲۰۰ متری طلاب، روحانیون، معمرین، همسران مرحومین در این سه مکان شکل گرفته و طبیعتا هجوم طلاب و روحانیون نیازمند به فروشگاه رفاه با فروشندگان کذایی و... این نوع مدیریت چه آسیبهایی دارد؟ اینجا ببینید 👇 https://eitaa.com/naghde_kh/440
🔴روایت تحقیر ❌بخشش با طعم ذلت 📢بخش دوم(آسیب شناسی) ✅طلبه ذلیل هرگز رهرو شعار هیهات منا الذله نخواهد شد 🚫 تحقیر و ظلم به طلاب مظلوم از طرف ضد انقلاب، رسانه های غربی ، غرب پرستان ،جوانان لا ابالی کوچه و خیابان تعجبی ندارد اما این تحقیر از طرف مجموعه های حوزوی واقعا جای تاسف و تعجب دارد 🔴زمانی برای اندک شهریه ای ، برای کفش و ژاکت و ماکارونی و پیاز روحانیون از مبتدی تا معمر از سید تا عام را به صف میکردند و با بی ادبی تمام شهریه ناچیز را پرت میکردند امروز برای بن کارتی که در این آشفته بازار گرانی واقعا بار چندانی از روی دوش طلبه نمی‌کاهد را بهانه تحقیر و تذلیل او نموده اند . 🔴آقایان مسئول به همسر خودتان اجازه میدهید در صف شلوغ جلو چشم ۲۰۰ متر مرد به صف شده ساعتها تحقیر شود؟ این زنان ناموس ما نیستند؟؟ امروز اگر امیرالمومنین می بود و میدید زنان بعضا جوان یا همسر مسن طلبه مرحوم را ساعتها در این معرض سر پا نگه میدارید، شما را در ملاء عام به باد تازیانه نمیبست؟؟ ⁉️شما را چه شده است ...!!؟ البته حق دارید که قبح این کار را درک‌نکنید ،چرا که در قفس سرویس اداره خود را محروم از شهود دردها کرده اید و با حقوقهای نجومی خود را مستغنی از ایستادن در این صفها ... ⛳️طلبه به اندازه کافی در این فشار اقتصادی و روانی از طرف برخی مردم، دشمنان و شرمندگی پیش خانواده خود در حال نابود شدن هست خواهشا شما دیگر با این اقدامات تحقیر آمیز آتش درونش را مشتعل نکنید . ⁉️چرا بن کارت ؟ برخی طلاب نیازمند اندک مبلغی هستند تا هزینه های اولیه زندگی ، اقساط و... را پرداخت کنند چرا مبلغ را در اختیارش قرار نمی دهید که خود آنچه صلاح بداند هزینه کند ؟ نکند این قشر ضعیف را سفیه میدانید ؟ ◀️شما نمی دانید که برخی از روی نیاز عاجل این بن کارت را به کمتر از قیمت در بازار آزاد می فروشند؟ ⁉️چرا فروشگاه رفاه؟ ◀️شما نمی دانید که همه شهر ها فروشگاه رفاه ندارد و طلبه باید گاه بیش از ۱۰۰کیلومتر راه به شهر دیگر رفته و خرید کند؟ ◀️شما نمی دانید که در فروشگاه رفاه اجناس از بازار گران تر است و از مغازه های معمولی گاه برخی اجناس را به نصف قیمت فروشگاه میتوان تهیه کرد ؟ ◀️شما نمی دانید تجمع طلاب در فروشگاه رفاه چه تبعات اجتماعی سیاسی دارد ؟ تمسخرها، شائبه رانت خواری و زیاده خواهی حوزویان ، عدم رعایت شئون اسلامی از طرف برخی مراجعین و فروشندگان و... ❌بزرگواران هنوز تبعات هدیه رئیس جمهور سابق که رسانه های غربی به خاطر اندک مبلغی آنهمه هزینه روی دست حوزه گذاشتند فراموش نشده ، شما چرا زمینه هزینه سازی را فراهم میکنید ؟ 🔴 در پی این قرارداد کذایی چه کسی یا کسانی سود میکنند ؟ ⁉️چرا توزیع تحقیر امیز؟ ◀️کدام مدیریت ضعیف برای حدود ۱۸۰۰۰نفر فقط سه مکان آن هم ساعات محدود را تدبیر کرده است ؟ ◀️واقعا در این ایام کرونایی حتما باید صفهای طویل طلاب که برخی از الهیه برخی گلشهر برخی انتهای سیدی برخی همت آباد و مهر مادر و... یا با اسنپ یا با اتوبوس نصف روز خود را هدر داده تا بن کارت بگیرد، تشکیل شود؟ 🕣شما بیش از ۷۲ هزار ساعت از عمر طلاب را ذبح میکنید ، از مواخذه قیامت نمیترسید؟ ⚔اگر به طلاب رحم نمی کنید لا اقل به کارمندان خودتان که واقعا جهادگرانه در برابر انتقادات و انتظارات مراجعین صبوری میکنند رحم کنید. 💉عزیزان تصمیم گیر این تدبیر فاجعه بار، خود در حاشیه امن قرار گرفته و کارمندان بیچاره را با روحانیون و طلاب درگیر میکنند ( به چشم شاهد فشار روانی توزیع کنندگان بن کارت بودم ) ◀️شما نمی دانید با این نوع مدیریت چه ضربه ای بر سر حوزه و حتی نظام میزنید ؟ هر چه نباشد شما مدعی انقلابیگری هستید (در گفتگو با طلاب شنیدم که گاه گفته میشد زمان شاه طلاب از طرف حوزه اینقدر ذلیل نمیشدند) 📢این پیام فریاد طلاب و روحانیون درد کشیده و مظلوم است که مطالبه میکند با عزت و شخصیت او بازی نکنید و با اینگونه تدبیرها و مدیریتهای ضعیف آبروی باقیمانده مرکز مدیریت را حراج نکنید . 👌عذرخواهی مقصرین و تصمیم گیران از جمله مدیریت محترم حوزه و شورای معاونین حوزه شاید بتواند التیامی بر زخمها باشد. 🚫مدیران ، معاونین عزیز، روحانیون و طلاب ارباب رجوع هستند و شما شانی جز خدمت ندارید ، توهم ایجاد شده ریاست یقینا القاء شیطانی است ، از این تفکر که جز تکبر و نخوت و سیادت بر طلاب و حوزویان ایجاد نمیکند، باید به خدا پناه ❌ بر اساس شناخت جریانات رسانه ای میگوییم چنانچه این عمل تکرار شود تضمینی نیست که صدای طلاب در کف خیابان یا رسانه های معاند شنیده نشود کانال نقد انقلابی حوزه 👇 https://eitaa.com/naghde_kh/440
✳️پس از نقد شیوه پرداخت بن معیشتی توسط مرکز مدیریت و ازدحام جمعیت در مراکز توزیع، به علت محدودیت اماکن و محدودیت زمانی (۱۲ الی۱۶) ✳️با تدبیر مسئولین زمان پرداخت از از ۴ ساعت به ۸ ساعت افزایش یافت . ✳️همین تدبیر ساده توانست ازدحام جمعیت را بسیااار ساماندهی کند ❇️امروز هم در مجتمع مسکونی ثامن و هم در مرکز خدمات هیچ خبری از تجمع نبود و مسئولین توزیع هم با فراغ بال و بدون فشار روانی در حال خدمت به طلاب بودند . ✳️علیرغم اینکه هنوز نقد به عدم واریز به حساب ، انحصار در فروشگاه رفاه و... پابرجاست ،اما نسبت به این اقدام خوب مسئولان تقدیر و تشکر خود را اعلام می داریم . ✳️خدمت به طلاب خدمت به امام زمان علیه السلام است . 🔐امیدواریم در آینده ،تدبیر امور با مشورت صاحب نظران و کارشناسان بهبود یافته و خدمت رسانی عزتمندانه به طلاب ادامه یابد 📢کانال نقد انقلابی حوزه ، صدای رسای طلاب حوزه علمیه خراسان ✳️لطفا ما را به دوستان خود معرفی کرده و با انتشار پیامها در گروههای حوزوی ، روحیه مطالبه گری را توسعه داده و نهادینه کنید . به کانال نقد انقلابی حوزه بپیوندید 👇 https://eitaa.com/naghde_kh/442
🔴تحمیق و توجیه به جای عذر خواهی ✅ردیه ای بر پاسخ مسئولین ◀️اولا اینکه گفته شده حتما باید ارزاق بخرند به شما چه ربطی داره، شاید اولویت طلاب قسط و اجاره و...است حداقل پول می دادید و شرط میکردید که ارزاق تهیه کنه یعنی همینقدر هم به روحانیون اعتماد نداشتید ؟ (طلبه ای تربیت کردیم که خودمون بهش اعتماد نداریم اونوقت انتظار داریم جامعه به او اعتماد کنه) ◀️ثانیا فروشگاه رفاه همه جا شعبه نداره ، کل شعبات فروشگاه طبق سایت رسمی خودش در سه استان خراسان ۲۴ تاست که ۱۱تا در مشهده در حالی که شهرهای سه استان خراسان ۱۵۱ شهره. (رضوی ۹۴ شهر ،شمالی ۲۵ شهر ، جنوبی ۳۲ شهر) ◀️رابعا شلوغی تا قبل از انتشار نقد، هر روز بوده ، از سه روز اول سند داریم ◀️خامسا گفتید بن کارت دو سال اعتبار داره ، طلبه ای که نیازمنده، دو سال صبر نمیکنه، همون روز اول میره میگیره ،فقط مرفهین بی درد اینو متوجه نمیشن ◀️سادسا گفتند فروشگاه خیانت نکرده از سه نفر از اعضای جلسه محوری سوال شد، همه گفتند ۳۸۰ بوده ، حدود۶۲۰۰۰۰۰۰۰۰ شش میلیارد و دویست پول به حساب رفاه ریخته شده البته قرار بوده نفری ۴۰۰ هزار تومان بن معیشتی بدن ولی تعداد طلاب زیاد شده مبلغ رو کاهش دادند به ۳۸۰ کاش مسئولین بلد بودند به جای توجیه و تحمیق مخاطب ،صادقانه عذرخواهی میکردند . ✳️کانال نقد انقلابی حوزه ،مکانی برای انعکاس صدای حوزویان مظلوم لطفا به ما بپیوندید 👇 https://eitaa.com/naghde_kh/443
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴احترام امام زاده را متولی باید نگه دارد ❌دهها پیام گلایه و شکایت و مطالبه از نحوه پرداخت عیدی توسط دفتر ایت الله یعقوبی واصل شده که همگی حکایت از انگشت نما شدن طلاب در صف طولانی دارند . تا کی قراراست اینطور به آبروی حوزه و حوزویان چوب حراج زده شود ؟ به طلابی که برای دریافت ۱۰۰ هزار تومن صف کشیده اند تا مرحمی بر زخمهای زندگی خود بگذارند ایرادی وارد نیست به مسئولین بی تدبیر دفتر ایت الله باید نهیب زد که : آیا از دیدن دست دراز کردن روحانیون لذت میبرید ؟ از شلوغ شدن جلو دفتر کیف میکنید ؟ از خجالت کشیدن طلابی که در معرض عموم بیش از ۲ ساعت آبرویشان را کف دست گرفته اند سرحال میشوید؟؟ طلاب مدام سوال میکنند که باید این درد را به کجا برد؟ به کجا باید شکایت کرد از این اقدامات هزینه ساز ؟ به شورای عالی؟ به مدیریت حوزه؟ به حراست حوزه؟ به دادگاه ویژه؟ اگر طلبه ملبسی چند بار با لباس و موی کذایی دیده شود یا کاری خلاف شان روحانیت انجام دهد به اتهام هتک حرمت لباس و جایگاه روحانیت مواخذه میشود ، اما مسئولین بی تدبیری که هزاران برابر بیشتر از آن طلبه، اسباب هتک حرمت را فراهم میکنند آزادند بئس ما کانوا یفعلون. پاسخ شاید این باشد که وقتی مسئولین مرکز خود اینگونه عمل میکنند ، چه انتظار از دفاتر آقایان ؟ وقتی متولی حفظ تراث اعتباری حوزه ،خود مجرم است ،چگونه خواهد توانست قاضی دیگران نیز باشد ؟ اگر دیروز برای بن معیشت ما را بر سر بازار نمیبردند و ۲۰۰متر به صف نمی کردند ، امروز در صف ۳۰۰ متری رسوای خاص و عام نمی شدیم به کانال نقد انقلابی حوزه بپیوندید 👇 https://eitaa.com/naghde_kh/444