eitaa logo
کانال نقد الحاد
348 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
982 ویدیو
553 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🗯باید دید که پیامبر اسلام محمد ؟ 🔹آیا او به دنبال جاه و مقام بود؟ آیا ثروت می خواست یا طالب مسایل دیگری بوده است؟اگر ثروت و مقام میخواست که تمام ثروت خدیجه در اختیار او بود و از نظر مقام نیز او مردی محترم و مشهور بوده است و به خوبی می دانست که با ادعای نبوت همه چیز را از دست می دهد و در جامعه منزوی خواهد شد 🔹هیچ نشانه پیشرفتی به چشم نمی خورد و امیدی نبود که موفق شود و به مقام بالاتری نایل اید .چشم انداز آینده مبهم و مایوس کننده بوده است و برای کسی که طالب جاه، مقام و شهرت است قدم نهادن در راهی که آینده ی تضمین شده ای ندارد خلاف مصلحت است . 🔹سیزده سال پیامبر در شرایط یاس اوری به سر برد ولی هرگز قدمی واپس ننهاد اصولا کسی که سنش به چهل سالگی رسیده است و اعتمادی هم به باقی مانده ی ان نیست و وسایل کار نیز برایش مهیا نبوده و پیشرفت تضمین شده در برابر خود نمی یابد چگونه عقل به او اجازه می دهد که انچه که ثروت و مقام دارد از دست بدهد به امیدی مجهول و امیخته با یاس، قدم در راهی خطرناک و سرشار از مشکلات بگذارد؟ 🔹او تا قبل از نبوت و شخصیتی سخت مورد و معروف به و بود ولی پس از نبوت به انسانی فقیر منزوی و سرانجام به مهاجری خانه به دوش تبدیل شد و عجیب است که از اغاز مهاجرت، نخستین هدفش ساختن مسجد بوده است گویی روحش در هدف و اندیشه ای ورای جاه و مقام و ثروت غرق بوده است - آیا میتوان به چیزی غیر از هدف الهی داشتن در این امر خطیر و خطرناک باور داشت؟ التماس تفکر... ☑️ @naghdeelhad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻سامانیان نماد اسلام دوستی ایرانیان نياكان از اشراف بودند. حتي بعضی از منابع تاريخي آنان را از نسل سردار دانسته‌اند. سامانيان از مهم‌ترين عوامل احياي در ايرانِ عصر اسلامي بودند. سامانيان هيـچ تلاشی برای بازگشـــت به سنت‌ها و شعائـر زرتشـــتی انجام ندادند. بلكـــه به صورتي جدی، محکـم و همه‌جانبه حامي و مروج بودند. سند:تاريخ ابن خلدون، ترجمه عبد المحمد آيتى، تهران، مؤسسه مطالعات و تحقيقات فرهنگى، ۱۳۶۳، ج‏۲ ص۴۸۴ ؛ ابن عساكر، تاريخ مدينة دمشـــق، بیروت، دارالفكر، ۱۴۱۵ هـ ق، ج۵۲ ص۲۵۱ ؛ یاقوت حموی، معجم الادباء، ترجمـــه عبدالمحمد آيتــى، تهران، انتشارات ســــروش، ۱۴۲۳ هـ ق، ج۱، ص۳۹۸-۳۹۹ - این مطالب نشانگر در هم آمیخته شدن ایرانیان با اسلام عزیز از همان اوایل ورود و پذیرش اسلام به ایران بوده است نه در این 40 سال اخیر! ☑️ @naghdeelhad
4_5951830103859135817.pdf
290.8K
- اثبات خداشناسی مکتب تشیع و نقد مسیحیت ، یهودیت و ملحدین قسمت نهم ☑️ @naghdeelhad
کانال نقد الحاد
💥 فرهنگ تغذیه در کشورها عادات غذایی در کشورهای مختلف، با یکدیگر متفاوت است و آن برخواسته از شرایط
🔥 خوراک لذیذ خداناباوران [ گوشت انسان ] Richard Dawkins, suggests that eating human meat created in the lab may help overcome the 'taboo against cannibalism'.  ریچارد داوکینز، اظهار داشت که خوردن گوشت انسان، که در آزمایشگاه تولید شده، میتواند به غلبه بر "تابو در برابر آدمخواری" کمک کند. 💻 دیلی میل [ 2018 ] 🌐 http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-5499911/Richard-Dawkins-claims-eat-lab-grown-human-meat.html Richard DawkinsBiologist and writer : We agree that cannibalism is wrong. But if we don't need to kill someone in order to eat them, can we discuss why it would be wrong? Why don't we eat human road-kills? Yes, it would be horrible for the friends and relatives of the dead person, but suppose we hypothetically know that this person has no friends or relatives of any kind, why wouldn't we eat him? ریچارد داوکینز زیست شناس و نویسنده : ما موافقیم که آدمخواری اشتباه است. اما اگر نیازی به کشتن کسی برای خوردن نداشته باشیم می توانیم بحث کنیم که دلیل اشتباه بودن آدم خواری چیست؟ چرا کشته شدگان تصادفات جاده‌ای را نمی‌خوریم؟ بله این امر برای دوستان و خویشاوندان آن مُرده ناخوشایند است؛ اما در نظر بگیرید که ما می دانیم که این انسان دوست و خویشاوندی ندارد، چرا او را نخوریم؟! 💻 هافینگتون پست 🌐 http://m.huffingtonpost.co.uk/richard-dawkins/richard-dawkins-rape-tweets_b_5633885.html 🦍 از نظر داوکینز [ = مُروج بی خدایی ] اگر از جاده ای عبور میکنید و چند نفر را دیدید که بر اثر تصادف کشته شدند میتوانید، قسمتهایی از گوشت بدن جانباختگان را ببُرید و کباب کنید، بخورید. چه اشکالی دارد ؟! مُبلغین خداناباوری [ = شیاطین انسی ] با حرفهای دانشمندنماهایی همانند داوکینز مردم را به کفر دعوت میکنند و او را استاد خود مینامند حال بعد از اینکه عقاید واقعیشان لو میرود، برای فرار خواهند گفت : حرف او به ما ربطی ندارد .. با این ترفندها میخواهند هرگز مورد نقد قرار نگیرند، چون خودشان هم به طور ناشناس فعالیت دارند ☑️ @naghdeelhad
👌پاسخ شبهه پراکنی معاند را که مدعی است چرا خدا در آن هنگام که ظالم ظلم می کند و مثلا آن هنگام که پدر ، سر فرزند را می برد ، چرا خداوند جلوی او را نمی گیرد ،مگر خداوند عادل نیست ❕پاسخ را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2763 ipasookh.ir
👌پاسخ وهابی را که مدعی است پیامبر گرامی هیچ اشاره به وجود دوازده امام پس از خود نکرده است را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1961 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2765 ipasookh.ir
👌پاسخ شبهه پراکنی معاند را که با استدلال به یک سری از نقل های جعلی اهل سنت مدعی است که علی علیه السلام از دختر ابوجهل خواستگاری کرده و موجبات نارضایتی فاطمه سلام الله علیها را فراهم کرده است را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2766 ipasookh.ir
باسمه تعالی 🔹چرا اگر پدری فرزند خود را بکشد قصاص نمی شود؟ ✍حجت الاسلام دکتر قربانی مقدم (دکترای فقه و حقوق جزا) ✅پاسخ پاسخ این سوال در دو بخش دلایل اصلی و دلایل فرعی قابل بیان است: 1⃣ دلایل اصلی اولاً اصل عدم جواز قتل است. یعنی کشتن کسی جائز نیست مگر آنکه خالق انسان اجازه دهد. در مورد پدری که فرزندش را بکشد چنین اجازه ای وجود ندارد. ثانیا در باب 32 از ابواب قصاص نفس در ج 29 وسائل الشیعه، یازده روایت وجود دارد که تصریح می کند پدری به خاطر فرزند قصاص نمی شود. البته این به این معنا نیست که هیچگونه مجازاتی نمی شود، بلکه صرفاً قصاص منتفی است. 2⃣ دلایل فرعی با توجه به اینکه دستورات اسلامی بر اساس حکمت ها و مصالح واقعی است به نظر می رسد حکمت این موضوع موارد زیر باشد: ۱. با توجه به اینکه حکمت اصلی قصاص تشفی خاطر خانواده مقتول است، در صورتی که پدری به خاطر فرزند قصاص شود، نه تنها آرامش خاطری ایجاد نمی شود که داغی بر داغ خانواده مقتول اضافه می شود. ۲. وجود و هستی فرزند از پدر است، اگر پدر نبود آن فرزند هم نبود، لذا سزاوار نیست کسی که به نوعی پدید آورنده فرزند است را به دلیل آنچه خود به وجود آورده نابود کرد. ۳. پدر از نظر اسلام چنان جایگاهی داد که حتی اگر کافر باشد فرزند نمی تواند به او کوچک ترین توهین (مانند عبارت اف) در حق او انجام دهد چه اینکه به واسطه‌ی فرزندی پدر کشته شود! ۴ . همانطور که می دانیم قصاص مخصوص قتل عمد و از روی اراده و اختیار است. ظاهر حال پدری که فرزند و جگوگوشه خود را می کشد، این است که مسئله ای (حیثتی و ....) چنان وی را تحت فشار قرار داده که حاضر شده است چنین جنایتی را مرتکب شود. بنابراین وی به نوعی اراده و اختیار خود را در اثر فشار روانی موضوع از دست داده و از این رو قصاص نسبت به وی منتفی شده است. ۵. با توجه به اینکه یکی از دلایل قصاص جنبه بازدارندگی و پیشگیری از تکرار جرم است (و لکم فی القصاص حیاة)، نسبت به غیر پدر مجازات سبکی مانند چند سال حبس نمی تواند مانع و رادعی در برابر تکرار جرم محسوب شود اما نسبت به پدر و با توجه به رابطه و عواطف پدری، این مانع خود به خود وجود دارد و نیاز به یک مجازات قاطع نیست. مخصوصا اینکه گفتیم اصل عدم جواز قتل انسان است. یادآور می شود که دلایل دیگری نیز می توان برشمرد اما دلیل اصلی دو مورد اول است. 🔹 پی‌نوشت اسلام ستیزان همواره اسلام را متهم به مجازات های خشن می کنند اما در اینگونه موارد، اعتراض دارند که چرا حکم اعدام در اسلام وجود ندارد. در حالیکه نظام حقوقی و سیاست جنایی اسلام بر احساسات و هیاهوهایی نظیر آنچه در فضای مجازی ایجاد می شود بنا نشده بلکه مصلحت های واقعی انسان و جامعه انسانی را درنظر گرفته است. ☑️ @naghdeelhad
🔹واقعیت آتئیسم و ناباوری🔹 صد رحمت به فیلم هندی... ☑️ @naghdeelhad
7.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻هدیه اسلام به ایران را از ظلم و ستم حکومت پوسیده و فاسد رهایی بخشید و برای آنها وحدت و برابری به ارمغان آورد. ✨لطفا ببینید و برای دوستان خود ارسال کنید ☑️ @naghdeelhad
👌پاسخ معاند در مورد نماز خواندن حسنین علیهما السلام ، پشت سر مروان را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/912
👌پاسخ معاند در مورد مفهوم ولایت مطلقه فقیه را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2767