eitaa logo
کانال نقد الحاد
354 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
991 ویدیو
555 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
29.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نقد کلیپ 253 ( واقعه تاریخی غدیر خم ) در این کلیپ بار دیگر با دروغهای زئوس و تحریف تاریخ توسط او روبه رو میشوید ☑️ @naghdeelhad
4_5857061216681199899.pdf
1.73M
📚کتاب تبیین براهین اثبات خدا ✍🏼این کتاب جدا از مقدمه ی مفصل آن در 12 فصل نگاشته شده است: فصل یکم: علم و سفسطه؛ که به بررسی مسائل هستی شناسی،و پس از آن به مسائل معرفت شناسی پرداخته است. فصل دوم: علم و ایمان، که آیا می توانند در کنار هم پیش روند،آیا دین بدون عقل و معرفت ارزشی دارد،و آیا فلسفه می تواند در این میدان راهگشا باشد یا خیر،پرداخته است. فصل سوم: برهان ابن سینا، موسوم به برهان امکان و وجوب فصل چهارم: برهان حرکت و برهان حدوث که یکی از ارسطو وارد است و دیگری به متکلمان. فصل پنجم: برهان امکان فقری فصل ششم: برهان وجودی قدیس آنسلم مسیحی فصل هفتم: برهان صدیقین فصل هشتم : برهان نظم فصل نهم: برهان معجزه فصل دهم : برهان تجربه دینی فصل یازدهم: براهین اخلاقی فصل دوازدهم: برهان فطرت و در تمام فصول به نقد ها و چالش های وارده له و علیه این براهین می پردازد. و همه ی اینها از این کتاب،گوهری ساخته است که تنها گوهر شناس قدر آن را خواهد شناخت. ☑️ @naghdeelhad
❌ شبهه واقعه غدیر مربوط به نصب امامت و خلافت نیست، چرا پیامبر از کلمه خلیفه انتخاب نکرد بلکه از کلمه مولی استفاده کرد که به معنای دوست و یاور است. بلکه واقعه غدیر مربوط به ناراحتی برخی از اصحاب از حضرت علی در تقسیم غنائم یمن بوده که پیامبر ص درجواب شکایت آنها گفت من کنت مولاه ... (شبهه خلاصه شده است) ✅ پاسخ ♦️ قضیه ناراحتی و شکایت طبق اسناد مربوط به حدود ده ماه قبل از واقعه غدیر و در شهر مدینه بوده نه بازگشت از حج، که در آن نیز از امام علی تمجید میشود اما با الفاظی دیگر. (📚به این کتابها از اهل سنت مراجعه کنید: معجم أوسط طبراني ، ج6 ، ص163 و معجم كبير طبراني ، ج18 ، ص128 و مستدرك حاكم نيشابوري ، ج3 ، ص110) ♦️ کلمه خلیفه از اصطلاحاتی که است که بعدا رایج و در ادبیات سیاسی مسلمین وارد شد. در قرآن هم کلمه خلیفه به کار رفته شده اما نه به معنای شناخته شده ی فعلی آن. مثلا در مورد حضرت داود به کار برده شده (ص/۲۶) در حالیکه ایشان جانشین شخص خاصی نبوده است. ♦️ اما کلمه در آن زمان معنای روشنی داشته که همان سرپرستی است (البته نوع خاصی از سرپرستی است و در آن محبت نیز نهفته است) در قرآن کریم نیز همین معنا مد نظر قرار گرفته است. به طور مثال به آیه ذیل توجه کنید: 👈 در آیه 149 سوره آل عمران، (يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تُطِيعُوا الَّذِينَ كَفَرُوا يَرُدُّوكُمْ عَلَى أَعْقَابِكُمْ فَتَنْقَلِبُوا خَاسِرِينَ) پس از آنکه خدای سبحان مومنان را از کفار نهی می کند، می فرماید: بَلِ اللَّهُ مَوْلَاكُمْ وَهُوَ خَيْرُ النَّاصِرِينَ (١٥٠/ آل عمران) الله، مولای شما است که بهترین یاوران است. ✅ از این آیه معلوم می شود کسی است که از او اطاعت می شود نه اینکه صرفا بحث دوستی و یاری مطرح باشد زیرا پس از نهی از اطاعت کفار، در آیه و در بیان اینکه مومنان از چه کسی باید اطاعت کنند «الله» را به عنوان مولای مومنان معرفی می کند. ☑️ @naghdeelhad
10.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 آیا توسل و استغاثه کفر و شرک است؟ قسمت اول ☑️ @naghdeelhad
🌺به مناسبت فرا رسیدن ایام عید الله الاکبر ، عید سعید غدیر خم کانال پرسمان اعتقادی تقدیم می کند ؛ 🌸پاسخ به برخی شبهات و سوالات پیرامون غدیر خم و ولایت علی علیه السلام ؛ 1⃣چرا پیامبر در موضوع ولایت علی از واژه مولا استفاده می کند که بیست و هفت معنای مختلف دارد و هیچیک از آنها معنای خلیفه و جانشین را نمی دهد ❕ 🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3093 2⃣بر پایه چه مستنداتی شیعه معتقد است که کلمه مولی در حدیث غدیر به معنای ولایت و امامت است ❕ 🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3094 3⃣اگر علی معتقد به ولایت و امامت الهی خود در غدیر بوده است چرا در نامه 6 نهج البلاغه برای امامت خود به شوری و اجماع استدلال می کند ❕ 🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3096 4⃣چرا پیامبر به محتوای سوره بقره عمل نکرد و در مورد جانشینی امام علی وصیتنامه ای ننوشت تا اختلاف نشود ❕ 🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3097 5⃣آیا مساله تبریک گفتن ابوبکر و عمر به حضرت علی در روز غدیر ، در منابع اهل سنت آمده است یا خیر ❕ 🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3099 6⃣آیا براستی آیه اکمال دین مربوط به واقعه غدیر می باشد ❕بر پایه چه مستنداتی ❕ 🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3100 7⃣چگونه روز غدیر عید می باشد در حالی که روزه آن مستحب می باشد اما در عید فطر و قربان روزه حرام است ❕ 🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3101 8⃣دلیل این که عموم مردم علی را نخواستند چیست ❕آیا ممکن است چند هزار نفر که در غدیر بودند همگی دست از علی بردارند ❕ 🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3102 9⃣اهل سنت شبهه می کنند که غدیر در اواخر اسفند یا اوائل فروردین اتفاق افتاده است و در آن ایام هوا زمستانی و سرد بوده است چگونه می گویید پیامبر در گرما مردم را برای ولایت علی جمع کرد ❕ 🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3103 🔟آیا راست است که حدیث غدیر مربوط به شکایت سپاهیان یمن از علی بوده و دلالت بر دوستی با علی دارد ❕ 🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3104 1⃣1⃣آیا راست است که پس از آن که پیامبر علی را در غدیر به عنوان امام معرفی کرد کسی اعتراض کرد خداوند هم سنگی از آسمان فرو فرستاد و بر سرش خورد و مرد ❕ 🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3105 2⃣1⃣اگر خلفا حق علی را در امامت غدیر غصب کردند چرا علی با آنان همکاری میکرد و به آنان مشورت می داد ❕ 🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3106 3⃣1⃣اگر عمر غاصب خلافت الهی علی در غدیر بود چرا علی دخترش ام کلثوم را به عقد او در آورد❗️ 🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3108 🌷https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1772 4⃣1⃣چرا علی نام فرزندانش را به اسامی غاصبان خلافتش نام نهاد❗️مگر غاصب خلافتش نبودند❕ 🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3109
5⃣1⃣ چرا علی در زمان خلافتش بدعت های غاصبین خلافتش را از بین نبرد❕ 🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3110 6⃣1⃣چرا علی پشت سر غاصبین خلافتش نماز می خوانده است ❕ 🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3111 7⃣1⃣چرا علی فرزندانش حسن و حسین را برای دفاع از عثمان فرستاد تا کشته نشود ❕مگر عثمان غاصب خلافت علی نبود ❕ 🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3112 8⃣1⃣اگر علی در غدیر به عنوان امام و سرپرست مشخص شده بود چرا پس از قتل عثمان وقتی مردم خواستند که او خلیفه شود گفت مرا رها کنید و دیگری را بجویید ❕ 🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3113 9⃣1⃣چرا علی از عمر که غاصب خلافتش بوده است در خطبه 228 نهج البلاغه تمجید می کند ❕ 🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3115 0⃣2⃣چرا علی پس از غصب خلافتش دست به اقدام نظام نزد و خلافتش را پس نگرفت ❕ 🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3116 1⃣2⃣چرا نام علی به عنوان امام در قرآن نیامده است ❕ 🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3117 🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3118 2⃣2⃣یکی از دوستان می گفت ما چرا الکی بر سر غدیر که حتی خود علی حتی یکبار در نهج البلاغه از آن صحبت نکرده است با اهل سنت بجنگیم ❕ 🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3119 3⃣2⃣شما می گویید پس از آن که نعمان جریان غدیر را انکار کرد سنگی ازآسمان فرود آمد و مرد در حالی که خداوند می گوید تا زمانی که پیامبر در میان امت است آنان عذاب نمی شوند ❕ 🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3120 4⃣2⃣برخی اهل سنت می گویند محتوای حدیث غدیر مربوط به ولایت باطنی علی است و ولایت ظاهری برای خلفا است ❕ 🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3121 5⃣2⃣مولوی اهل سنت می گوید علی در حجه الوداع در یمن بوده است و اصلا در مکه نبوده و حدیث غدیر دروغ است ❕ 🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3125 6⃣2⃣آیا بحث از غدیر و ولایت علی علیه السلام پاداش هم دارد ❕ 🌷 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3126
👌پاسخ وهابی در مورد شرک بودن بوسه بر تربت امام حسین علیه السلام را در سایت ما بخوانید ؛ 🌐https://b2n.ir/307961
👌پاسخ وهابی را که مدعی است سوال کمر شکنی مطرح کرده و آن اینکه آیا امام علی پس از ضربت خوردن می توانست خودش را شفا دهد یا خیر را در ذیل بخوانید که در رابطه با استفاده اهل بیت از قدرت غیبی برای حل مشکلات شخصی وشفای خودشان مفصلا توضیح داده ایم ؛ 🌐https://b2n.ir/250215
🔹برخلاف تصور بسيارى از افراد، نظريه جدايى دين از سياست سخنى نيست كه به تازگى مطرح شده باشد، بلكه سابقه‌اى بسيار ديرين دارد و در واقع به همان سال‌هاى اوليه ظهور اسلام بازمى‌گردد. همه ما مى‌دانيم كه مسأله غدير و اعلام خلافت و ولايت حضرت على(عليه السلام)فقط حدود دو ماه قبل از وفات پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله)اتفاق افتاد. بين هيجدهم ذى‌الحجه كه تاريخ حادثه غدير است، با رحلت پيامبر اسلام(صلى الله عليه وآله)، يعنى بيست و هشتم صفر، فقط هفتاد روز فاصله وجود دارد. با اين كه پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله) در روز غدير صريحاً مسأله خلافت و جانشينى حضرت على(عليه السلام) را مطرح كرد، اما تنها پس از هفتاد روز گويا همه، اين سخن آن حضرت را از ياد بردند. 🔹خليفه دوم خودش از اولين كسانى بود كه روز غدير با اميرالمؤمنين(عليه السلام) بيعت كرد و خطاب به آن حضرت گفت:بَخٍّ بَخٍّ لَكَ يا عَلِيُّ اَصْبَحْتَ مَوْلايَ وَمَوْلا كُلِّ مُؤْمِن وَمُؤْمِنَة. اما همين خليفه دوم و سايرين، پس از رحلت پيامبر(صلى الله عليه وآله) آن‌چنان كه گويا اصلا غديرى در كار نبوده، اين بحث را مطرح كردند كه بايد تصميم بگيريم پس از پيامبر(صلى الله عليه وآله) چه كسى خليفه باشد! به عبارت ديگر، اين‌گونه القا كردند كه مسأله جانشينى پيامبر(صلى الله عليه وآله) مسأله رياست دنيوى است كه خود مردم بايد رأى بدهند و توافق كنند و تصميم بگيرند.بدين ترتيب، مسأله جدايى و تفكيك دين از سياست در واقع اساسش در سقيفه گذاشته شد. البته آن روزها اين اصطلاحات وجود نداشت كه مثلا نام آن را «‌سكولاريزم‌» بگذارند، اما آنچه كه در سقيفه انجام شد بذر اوليه و ريشه همين چيزى است كه آقايان امروزه با عنوان «‌سكولاريزم‌» از آن نام مى‌برند. 🔹مسأله جدايى دين از سياست كه اساس آن در سقيفه بنيان نهاده شد به تدريج رشد كرد و كم‌كم كار به جايى رسيد كه خلفايى كه به نام «‌خليفه رسول‌الله‌» بر مسند خلافت تكيه مى‌زدند رسماً شراب مى‌خوردند! شراب هم كه مى‌خوردند نه از اين شراب‌هاى رقيق و در حد نصف پيمانه و يك پيمانه، بلكه در حدى كه آن‌چنان مست مى‌شدند كه از حال عادى خارج مى‌شدند و نمى‌فهميدند چه مى‌گويند و چه مى‌كنند. كار از پيمانه و پياله گذشته بود و حوض شراب درست كرده بودند و خود را در آن مى‌انداختند و غوطهور مى‌ساختند!نوشته‌اند يكى از خلفا چنان مست شد كه قرآن را به عنوان هدف و نشانه گذاشته بود و به آن تيراندازى مى‌كرد! آرى، ثمره سكولاريزم و تفكيك دين ازسياست اين شده بود كه خليفه رسول‌الله براى تفريح و سرگرمى قرآن را نشانه تير قرار مى‌داد! 🔹در هر صورت، مقصود اين است كه بساط سكولاريزم از سقيفه شروع شد و به يك قرن نرسيد كه چنين وضعى را در جامعه اسلامى، آن هم در بالاترين و مهم‌ترين جايگاه آن، يعنى خلافت رسول‌الله(صلى الله عليه وآله)، به وجود آورد.در اين بين، يكى از فسادهاى رايج و بسيار گسترده خلفا و اطرافيان آنها مسأله فساد مالى بود. هنوز 40 سال از رحلت پيامبر گرامى اسلام(صلى الله عليه وآله) نگذشته بود كه برخى از اصحاب پيامبر(صلى الله عليه وآله) و شخصيت‌هاى مهم و تأثيرگذار زمان آن حضرت، چنان ثروت‌هايى اندوخته بودند كه وقتى پس از مرگشان مى‌خواستند ثروتشان را تقسيم كنند شمش‌هاى طلايشان را با تبر مى‌شكستند! آرى، صحبت از ترازو و قيراط و گرم و مثقال نبود، آن قدر طلا روى هم انباشته بودند كه آنها را با تبر مى‌شكستند و بين ورثه تقسيم مى‌كردند! 🔹اين افرادى كه طى قريب به سى سال پس از پيامبر(صلى الله عليه وآله) به چنين ثروت‌هايى رسيده بودند طبيعتاً نمى‌توانستند با على(عليه السلام) و عدل او كنار بيايند. از اين رو بناى مخالفت با آن حضرت را گذاشتند خلفاى پيشين سال‌ها بى‌حساب و كتاب در بيت‌المال مسلمين به چَرا مشغول بودند و طلاهايشان را بايد به ضرب تبر خُرد كرد، به يك‌باره چشم باز كردند و خود را با خليفه‌اى مانند اميرالمؤمنين على(عليه السلام) مواجه ديدند. على(عليه السلام) خليفه‌اى بود كه وقتى براى كار و صحبت شخصى و خصوصى به نزد او مى‌رفتند شمع بيت‌المال را خاموش و شمع خودش را ‌آن هم اگر داشت‌ـ روشن مى‌كرد! ديده بگشا كه تفاوت ره از كجا تا به كجا است؟!يكى آن‌چنان بيت‌المال را غارت كرده و چپاول نموده كه تبر هم جواب طلاهايش را نمى‌دهد، و ديگرى براى سوختن شمعى بى‌ارزش ‌آن هم فقط در حد ساعتى و كمتر از ساعتى‌ـ چنين وسواس و دقت به خرج مى‌دهد! ☑️ @naghdeelhad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹تجربه نشان داده که یکی از مهمترین عوامل تشدید انتشار کرونا، مسافرت‌های غیرضروری است. ❌اونوقت همین‌هایی که برعلیه برگزاری عزاداری محرم، توئیت می‌زنند و مطلب می‌نویسند، تو راه شمالن تا جوج بزنن با نوشابه!! 😐جالب‌تر اینکه از چند روز تعطیلی تاسوعا و عاشورا هم صرف‌نظر نمی‌کنند و باز دوباره جاده چالوس و.... اونایی شون هم که توفیق خنک کردن داغ دلشون تو دریای خزر را نداشته باشند، بازم در برابر مسافرت‌های کرونایی سکوت مرگبار اختیار می‌کنن. ☑️ @naghdeelhad
4_5956338625519028031(0).pdf
939.1K
- حدیث غدیر و شبهات پیرامون آن قسمت ششم اهل سنت معتقدند امکان ندارد صحابه که به خاطر پیامبر (ص) سختی های زیادی را متحمل شدند، دو ماه بعد از فوت آن حضرت سخن او را فراموش کنند و ابوبکر را به جای امام علی (ع) به عنوان خلیفه انتخاب کنند در این مقاله مفصلا در مورد این موضوع از کتب تاریخی و حدیثی پرداخته میشود که در دوران خود پیامبر هم صحابه از جمله عمر خلیفه دوم نافرمانی هایی نسبت به دستورات پیامبر داشته اند آیا به راستی همچین کسانی میتوانند به عنوان جانشین رسول الله باشند؟ ☑️ @naghdeelhad
کانال نقد الحاد
▪️ساعت‌ساز نابینا [۱] یا خالق علیم و حکیم ▪️وقتی فرگشت بدون هوشمندی و هدفمندی معنا ندارد... تمام تل
⏺ اینجا باید بر او اعتراض کرد که اگرچه فرضاً برای مدتی، این فیلتر باعث دوامِ ویژگی مفید موجود زنده باشد، به همان دلیلی که به‌ وجود آمده، - جهش ژنتیکی - دوباره از بین رفته است و هیچ مکانیسمی برای بقای آن تعریف نشده است. ⏺ باید دقت کنیم زنده‌ماندن و بقای نسل، عواملی بیرونی هستند که صد البته باعث پیدایش این تغییرات نشده‌اند، بلکه جهش‌های ژنتیکی عامل ایجاد این تغییرات هستند، [۲] بنابراین سازگاری با عوامل بیرونی که باعث زنده‌ماندن موجود می‌شود، فقط تا زمانی بقای موجود را تضمین می‌کند که دوباره جهش ژنتیکی رخ ندهد؛ چراکه پس از مدتی، همان جهش ژنتیکی که باعث بقای موجود شده بود، این بار باعث ایجاد تغییراتی ناهمگون در آن می‌شود که او را با محیط ناسازگار می‌سازد و منجر به نابودی او می‌شود. ⏮❗️اینجا دیگر بر خلاف برنامهٔ کامپیوتری (!) داوکینز، چیزی مانع تغییر ویژگی‌های مفید نیست. ☑️ بنابراین یا باید احتمالاتِ نزدیک صفر را برای انتخابِ تک‌مرحله‌ای بپذیریم که به اعتراف خود او بسیار نامعقول است، یا باید در انتخاب انباشتی به هدفمندی و هوشمندی که خصیصه‌های اصلی تکامل هوشمند است، متوسل شویم و در هر دو حالت، خلقت هوشمندانه خواهد بود! عجیب آن است که این کتاب، یکی از منابع اصلی فرگشت‌گرایان در مبارزه با احتمالات است و این قسمت از کتاب، نیز هستهٔ اصلی ادعاهای داوکینز است!!! [۳] 📚پی‌نوشت: [۱] از «ساعت‌ساز» به ناظم جهان تعبیر می‌شود که ایدهٔ آن از نیوتن بود. از قرون وسطی، برخی از خداباورانِ غرب، جهان را به ساعتی دقیق تشبیه می‌کنند و می‌گویند که چنین دقت و نظمی، باید ناظمی داشته باشد. داوکینز نیز نظم موجود در نظام هستی را پذیرفته است؛ اما ادعا می‌کند که «تصادف» و «انتخاب انباشتی» باعث این نظم شده‌اند و می‌خواهد با به‌کاربردنِ صفت «نابینا»، مفاهیم هوشمندی و هدفمندی را از این ایده خارج کند. [۲] تبیین نیوداروینیسمی از فرگشت. 🖋نویسنده: «ابراهیم سوری» ☑️ @naghdeelhad