eitaa logo
کانال نقد الحاد
353 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
993 ویدیو
555 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
❕ما گفتیم که از آیات قرآن به دست می آید مجموعه اين جهان به صورت توده واحد عظيمى از بخار سوزان بود كه بر اثر انفجارات درونى و حركت، تدريجا تجزيه شد و كواكب و ستاره ‏ها از جمله منظومه شمسى و كره زمين به وجود آمد ، این سخن مطابق با کشفیات دانشمندان امروزی است ، معاند اشکال کرده است که قرآن خبر از خلقت آسمان و زمین در شش روز داده است و این با خلقت جهان بر اساس انفجار درونی هماهنگ نیست ، در حالی که توجه ندارد که مطلبق با کشفیات کنونی ، پس از انفجار درونی نخستین ، میلیادرها سال بر جهان گذشته است تا به شکل کنونی در آمده است ، این میلیادرها سال همان است که قرآن از آن تعبیر به شش روز و دوره می کند ( « سته ایام » ) که در طول این دوره ها ، آسمان و زمین به شکل کنونی در آمده است ، در ذیل بیشتر بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3257
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌پاسخی به یک روحانی که سخنانش مورد تمسک معاندان قرار گرفته و مدعی است که حکومت علی علیه السلام پر از اختلاس خواص بوده است و یک سوم نهج البلاغه پیرامون اختلاس خواص است 👇
🤔 ❔اين آخوند تمامى ادعاهاى ما در مورد حكومت على را تاييد ميكند و ميگويد: پر اختلاس ترين حكومت تاريخ، حكومت على بوده است. در واقع حكومتى كه پر از فساد و اختلاس باشد يعنى اينكه كسى كه در راس حكومت است يا خودش فاسد است و يا اينكه عرضه مديريت مجموعه زير دستش را ندارد. اينكه تمامى خواص در زمان على فاسد بوده اند دليلش بى عرضگى على و عدم كنترل او بر حكومتش بوده است. پس ادعاى علم غيب على و يا حكومت عدل على همه دروغ و داستان سازى است. اين اعتراف خود آخوندهاست براى توجيه فساد در حكومت آخوندهاى شيعه 💠💠 👌علی علیه السلام عادل ترین فرد امت طبق تصریح همگان بوده است و این مطلب چیزی نیست که تنها مورد تاکید شیعه باشد ، بلکه اهل سنت هم در نصوص متعددی ، علی علیه السلام را به این ویژگی ستوده اند . ❕ابونعیم در حلیه الاولیاء نقل می کند که پیامبر گرامی خطاب به علی علیه السلام می فرمود ؛ « تو از همه بهتر عدالت را میان مردم رعایت می کنی » 📚حلیه الاولیاء ج 1 ص 65 _ الریاض النضره ج 2 ص 198 ❕در نقل دیگر فرمود ؛ « تو ازهمه بهتر به رعیت مهربان هستی » 📚حلیه الاولیاء ج 1 ص 66 ❕هیثمی نقل می کند که پیامبر گرامی خطاب به فاطمه زهرا سلام الله علیهما می فرمود ؛ « تو را به همسری مردی در آوردم که مهربانیش به مردم از همه زیادتر است و در میان همه آنها عدالت را به بهترین وجه اجرا می کند و داوری او از همه بهتر است » 📚مجمع الزوائد ج 9 ص 165 ❕علی علیه السلام وقتی حکومت را به دست گرفت ، در اولین اقدام ، خیانتهایی که در دوران عثمان به بیت المال شده بود را اصلاح کرد و درباره بازگرداندن زمين‏هايى كه عثمان به تيول بنى اميه درآورده بود می فرمود ؛ « به خداوند سوگند، اگر هر تيولى را بيابم كه با آن، زنان به تزويج درآمده و كنيزكان خريدارى شده باشند، آن را بازخواهم گرداند. به درستى كه در عدالت، گشايش است و آن كه عدالت بر او تنگ باشد، ستم بر او تنگ‏ تر خواهد بود. » 📚نهج البلاغه خطبه 15 _ مناقب ابن شهر آشوب ج 2 ص 110 ❕علی علیه السلام از به کارگیری کارگزاران فاسد امتناع کرده و فرمود ؛ « مغيرة بن شعبه، به من پيشنهاد كرد معاويه را بر شام بگمارم و خود در مدينه باشم؛ ولى از آن، سر باز زدم، و هرگز خداوند نبيند كه گمراهان را به يارى گرفته ‏ام‏ » 📚تاریخ دمشق ج 59 ص 131 ❕در هنگام انتخاب کارگزاران هم به آنان گوشز می کرد که در صورت خیانت ، شدیدترین مجازات در انتظار آنان است چنان که به اشعث بن قيس فرمود ؛ «آنچه بر عهده توست، ادا نما؛ و گرنه تو را با شمشير خواهم زد». 📚نثر الدر ج 1 ص 292 ❕علی علیه السلام در نامه ‏اش به زياد بن ابيه نوشت ؛ « به خدا سوگند ياد مى‏ كنم، سوگندى راستين، كه اگر به من خبر رسد كه در ثروت مسلمانان خيانت كرده ‏اى، كم يا زياد، چنان بر تو سخت بگيرم كه تو را اندك ْ‏مال كند، و بارِ هزينه عيال بر دوشت سنگينى كند و خوار و پريشان ْ‏حال شوى. والسلام » 📚نهج البلاغة نامه 20 _ بحار الأنوار: ج 33 ص 489 ❕ابن عبد البر عالم مشهور اهل سنت می نویسد ؛ « على عليه السلام بر شهرها، دينداران و امانت ‏پيشگان را مى‏ گماشت و اگر خيانتى از يكى از آنان به وى مى ‏رسيد، برايش مى‏ نوشت: «در حقيقت، شما را از جانب پروردگارتان پند و اندرزى آمده است. پس پيمانه و ترازو را دادگرانه تمام نَهيد، و اموال مردم را كم مدهيد و در زمين، به فساد سر برمداريد. اگر مؤمن باشيد، باقى ‏مانده [حلالِ‏] خداوند براى شما بهتر است » هنگامى كه نامه ‏ام به تو رسيد، وظايفى كه بر عهده ‏ات بود، سامان ده تا شخصى را روانه كنيم و از تو تحويل بگيرد». آن‏گاه رويش را به ‏سوى آسمان مى‏ كرد و مى‏ گفت: «بار خدايا! تو مى ‏دانى كه من نه آنان را به ستم كردن بر بندگانت فرمان دادم و نه به كنار گذاردن حقوق تو». سخنرانى‏ ها، موعظه‏ ها و سفارش‏هاى او به كارگزارانش هنگامى كه آنان را به سوى كارها روانه مى‏ كرد، بسيار است و از بازگو كردنش صرف ‏نظر كردم تا كتابم طولانى نشود؛ گرچه تمامى آنها زيباست » 📚الاستیعاب ج 3 ص 210 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 ❕على عليه السلام هنگامى كه خيانت ابن هَرمَه، مأمور بازار اهواز را دريافت، به رفاعه چنين نوشت ؛ « هنگامى كه نامه ‏ام را خواندى، ابن هرمه را از بازار، بركنار كن و او را به خاطر [حقوق‏] مردم از كار، باز دار و سپس زندانى نما و خبر آن را اعلان عمومى كن و به كارگزارانت بنويس و نظرم را به آنان ابلاغ نما. درباره ابن هرمه، غفلت يا كوتاهى نكنى كه نزد خداوند، هلاك شوى و من هم به بدترين شيوه بركنارت خواهم كرد كه از اين كار، تو را به خدا پناه مى‏دهم. هنگامى كه جمعه شد، او را از زندان بيرون آر و 35 تازيانه بر او بزن و در بازارها بچرخان. اگر كسى از او شكايت كرد و شاهد آورد، او را به همراه شاهدش سوگند ده و از درآمد ابن هرمه، طلبى را كه شاهد آورده، به او بپرداز. فرمان ده تا او را با خوارى و زشتى و فرياد كشيدن بر سرش، به زندان ببرند، با طنابى پاهايش را ببند » 📚دعائم الإسلام ج 2 ص 532 ❕و در سفارشی به مالك اشتر در مراقبت از كارگزاران نوشت ؛ « اگر يكى از آنان دست به خيانتى زد و گزارش بازرسان تو بر آن خيانت، هم‏داستان بود، بدين گواه بسنده كن و كيفر او را با تنبيه بدنى بدو برسان و از كارى كه كرده است، بازخواست كن. سپس او را خوار بدار و خيانتكار شمار و طوق بدنامى را بر گردنش بياويز » 📚نهج البلاغة نامه 53 _ تحف العقول ، ص 137 👌بنابراین ؛ 1⃣علی علیه السلام اسوه عدالت و تقوا است ، ایشان در انتخاب کارگزاران تمام دقت را می نمودند تا افراد کاردار را به مناصب بگمارند . 2⃣ایشان کارگزاران را به رعایت عدالت مامور کرده و در صورت تخطی آنان شدیدترین عقوبت ها را برایشان اعمال می کردند . 3⃣این که روحانی مزبور در کلیپ منتشر شده می گوید یک سوم نهج البلاغه پیرامون اختلاس اطرافیان و خواص علی علیه السلام است ، کذب محض است و تنها افراد محدود و انگشت شماری بوده اند که خیانت مالی کرده و علی علیه السلام هم با آنان شدیدترین برخوردها را داشته است ، کسانی چون زیاد بن ابیه ، نعمان بن عجلان ، یزید بن حجیه ، مصلقه بن هبیره و قعقاع بن شور که از خواص هم محسوب نمی شدند . 📚دانش نامه امیر المومنین ج 13 ص 10 ❕مثلا علی علیه السلام پس از اطلاع از خیانت منذر برای او نوشت ؛ «به من خبر رسيده كه فراوان، كارت را رها مى‏ كنى و تخت حكومت را به بازيچه وا مى‏ نهى و دنبال شكار و سگبازى مى‏ روى. سوگند مى‏ خورم كه اگر اين خبرْ حقيقت داشته باشد، سزاى كارت را بدهم و نادانِ خاندانت، از تو بهتر خواهد بود. پس چون نامه ‏ام را ديدى، نزد من بيا. والسلام!».منذِر آمد و على عليه السلام هم او را بر كنار كرد و سى هزار درهم [بدهى ‏اش‏] را طلب كرد » 📚تاريخ يعقوبي ج 2 ص 203 ❕یا در نقل دیگر آمده است على عليه السلام يزيد بن حجيّه را به حكومت رى گماشت. از خراج كم آمد و او بيت المال را براى خود برداشت. على عليه السلام او را زندانى كرد و غلام خود، سعد را [براى نگهبانى‏] همراه او قرار داد. در حالى كه سعد خواب بود، يزيد اسب خود را نزديك آورد و سوار شد و به معاويه پيوست. شعرى هم در نكوهش على عليه السلام گفت و دشمنى خود با امام عليه السلام را به وى خبر داد. لعنت خدا بر او باد! اين خبر كه به على عليه السلام رسيد، نفرينش كرد و به ياران خود فرمود: «شما هم دست برآوريد و نفرينش كنيد». على عليه السلام نفرين كرد و يارانش آمين گفتند. ابوصلت تيمى گفته است كه على عليه السلام گفت: «بار خدايا! يزيد بن حجيّه مال مسلمانان را برداشته و گريخته و به فاسقان پيوسته است. ما را از مكر و نيرنگ او كفايت كن و او را به كيفر ستمگران برسان». 📚الغارات ج 2 ص 525 4⃣در گذشته توضیح دادیم که علی علیه السلام مامور به استفاده از علم غیب در انتخاب کارگزاران نبوده است و مطابق علم ظاهری ، افراد دارای صلاحیت را به مناصب می گماشت ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/463 ❕اگر چه عده محدودی از کارگزاران به اعتماد امام علیه السلام خیانت می کردند و گرفتار مفاسد مالی می شدند ، امام علیه السلام هم بدون هیچ گونه مجالی آنان را برکنار و تنبیه کرده و اموال بیت المال را از آنان بازستانی می کرد که این برخورد ، بارزترین نشانه عدالت علی علیه السلام و حکومت ایشان بوده که بر محور حق و عدالت دور میزده است . @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
👌پاسخ این شبهه پراکنی معاند در مورد « حلال کردن فرج کنیز توسط مالک برای دیگران » را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2021
👌پاسخ این شبهه پراکنی معاند تحت عنوان ؛ « اهانت به کنیز در اسلام و جواز نزدیکی با او در جمع » را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2048
❕یکی از کانال های معاند ، حکم اسلام در مجازات لواط کننده را وحشیانه دانسته است و میگوید افرادی به خاطر تفاوت گرایش جنسی به این عمل روی می آورند ، چرا مجازات اعدام درانتظار آنان باشد ❗️ 👌اسلام به خاطر مفاسد عدیده ای که این عمل دارد ، آن را ممنوع و حرام اعلام کرده است که می توانید در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3258 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3259 ❕اما راه اثبات جرم را بسیار سخت قرار داده است که تنها افراد بی باک و بی پرده اند که مشمول آن می شوند که در ذیل می توانید در این رابطه و فلسفه مجازات چنین گناهکارانی ، بیشتر بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3260 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3261 ❕افرادی هم که اختلالات جنسی دارند ، مطابق برخی فتاوا می توانند با بهره گیری از روشهای پزشکی ، جنسیت واقعی خود را آشکار کنند و صرف اختلال جنسی مجوز تن دادن به محرمات نمی گردد ، در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3262
❕کانال معاند احکامی را که در مورد کنیز در اسلام است را مورد حمله قرار داده و آن را توهین به شخصیت انسانی کنیز می داند که چون کالایی خرید و فروش می شود ، در ذیل مفصلا در این رابطه و فلسفه جواز برده داری در اسلام توضیح داده ایم و تقریر کرده ایم که جواز خرید و فروش بردگان و ازدواج با آنان ، یکی از برنامه های کلی اسلام برای آزاد سازی تدریجی بردگان بوده است که تفصیل مطلب را می توانید در سه نمایه ذیل مطالعه فرمایید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/901 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1008 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2364
6.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 پاسخ به شبکه وهابی کلمه که میگوید جریان غدیر بخاطر اختلاف صحابه با حضرت علی(ع) بوده است! ۱- واقعه مورد اشاره وهابیون مبنی بر شکایت تعدادی از اصحاب از امام علی (ع) در نزد پیامبر (ص) دو سال قبل از واقعه غدیر بوده است و۲- اینکه چه لزومی داشت پیامبر (ص) به خاطر نارضایتی تعداد اندکی حدود ۱۲۰ هزار نفر را جمع کند؟ ☑️ @naghdeelhad
📝📝📝ماجرای «سلمان رشدی» و «کتاب آیات شیطانی» چیست؟ از همین کانال👇👇👇 ☑️ @naghdeelhad
9.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نقد کلیپ 297 ( زنان پیامبر ) قسمت دوم ☑️ @naghdeelhad
4_5798652955695516064.pdf
3.48M
- افسانه قتل عام ۷۰۰ نفر از بنی قریظه توسط مسلمانان "افسانه ی قتل عام بنی قریظه" تهمت های ساخته ی دست ناصبی هاست که توسط آتئیستهای دروغگو، پر و پال داده می شود و مطالب بسیار غیر عقلانی و مخالف با نص صریح قرآن و شرع اسلامی را به مولا امیر المومنین علی علیه السلام نسبت می دهند. در نوشتار فوق نقد های بر ماجرا را مقدم و اصل ماجرا را در آخر ذکر نموده ایم. مطالعه ی آن جهت روشن سازی نحوه ی دروغ پردازی های کانال های الحادی (آتئیستی) شایان توجه است. ☑️ @naghdeelhad