eitaa logo
نقد غفاری
367 دنبال‌کننده
67 عکس
46 ویدیو
5 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم
داستانی به نقل از مرحوم @naghdeghaffari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
داستانی که مرحوم نقل کرده بود (پست قبل👆) اکنون به عنوان خاطره کودکی آقای غفاری نقل میشود. آیا مرحوم دولابی سالها پیش خاطره آقای غفاری را نقل کرده یا این اتفاق تکرار شده است؟ @naghdeghaffari
96.11.29.mp3
23.38M
سخنرانی آقای غفاری در ایام فاطمیه، شب دوم (مسجد ) @naghdeghaffari
نقد غفاری
سخنرانی آقای غفاری در ایام فاطمیه، شب دوم (مسجد #دانشگاه_شیراز) @naghdeghaffari
نقد اول: آقای غفاری در این سخنرانی ادعا می کند که «قرآن می فرماید: خدا، رسولش، مؤمنین و ناظر اعمال ما هستند!» (دقیقه 2:22 را گوش کنید) خوب است جناب غفاری توضیح دهند که این آیه در آمده است؟!😱 شاید منظور ایشان آیه 105 از سوره توبه باشد. اما خداوند در این آیه فرموده است: وَ قُلِ اعْمَلُوا فَسَیَرَی اللَّهُ عَمَلَکُمْ وَ رَسُولُهُ وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ سَتُرَدُّونَ إِلی عالِمِ الْغَیْبِ وَ الشَّهادَةِ فَیُنَبِّئُکُمْ بِما کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ البته کلمه در این آیه بکار رفته است اما: اولا: با فرق دارد. ثانیا: آیه درباره (در مقابل عالِم به غیب) است. ترجمه آیه چنین است: بگو (هر چه مىخواهيد) بكنيد كه خدا عمل شما را خواهيد ديد، و همچنين رسول او و مؤمنان نيز، بزودى شما را بسوى داناى غيب و مى برند، و خدا شما را از اعمالى كه مى كرديد خبر مى دهد. @naghdeghaffari
نقد غفاری
سخنرانی آقای غفاری در ایام فاطمیه، شب دوم (مسجد #دانشگاه_شیراز) @naghdeghaffari
نقد دوم: آقای غفاری بعد از آنکه ادعا کرده که خداوند در قرآن شهدا را در کنار خدا، رسول و مومنان به عنوان ناظر اعمال قرار داده (در پست قبل کذب بودن این ادعا را نشان دادیم) بر این ادعای خود ادعای دیگری را مترتب کرده، می گوید: «یک معنای این آیه [که نشان دادیم چنین آیه ای اصلا وجود ندارد] این است که هرچیزی که خدا، رسولش و مومنین که اهل بیت (ع) هستند، دارند این شهدا هم دارند!»😱 (دقیقه 2:40 را گوش کنید) این هم یک دیگری است چراکه به هیچ وجه نمی توان چنین مقامی را آن هم با این کلیتی که ایشان ادعا کرده که «هرچیزی که خدا، رسولش و اهل بیت دارند» را برای غیر آنها قائل شد. آن هم با توسل به ! ! @naghdeghaffari
نقد غفاری
سخنرانی آقای غفاری در ایام فاطمیه، شب دوم (مسجد #دانشگاه_شیراز) @naghdeghaffari
نقد سوم: آقای غفاری در این سخنرانی ادعای عجیب دیگری البته درباره حضرت (قدس سره) کرده می گوید: «تمام عرفایی که در این قرن هستند به برکت نفس ایشان عارف شده اند» (8:10 دقیقه) اولا: بسیاری از عرفای این قرن از قبیل ، و بسیاری از شخصیتهای دیگر از نظر تاریخی شخصیت عرفانی شان نه تنها متاثر از امام خمینی نبوده بلکه حتی درباره برخی می توان عکس این ادعا را مطرح کرد. ثانیا: حتی درباره تمام عرفایی که بعد از تولد امام متولد شده اند نیز چنین ادعایی پذیرفته نیست. @naghdeghaffari
نقد غفاری
سخنرانی آقای غفاری در ایام فاطمیه، شب دوم (مسجد #دانشگاه_شیراز) @naghdeghaffari
نقد چهارم: آقای غفاری در بخش دیگری از سخنان خود در ادعای عجیب دیگری را درباره (قدس سره) نقل می کند که بیش از آنکه در راستای بزرگ کردن حضرت امام باشد در جهت تخریب ایشان ارزیابی می شود. وی در این سخنان می گوید: «امام مدعی بود؛ می فرمود: بعد از ؛ یعنی چی؟! بعد از من درخشیدم [!] و شهدای جنگ تحمیلی و زمان انقلاب هرچی هست، فرمود بعد از شهدای کربلا بالاترین شهدا هستند. بالاترین شهدا هستند یعنی همه را دربرمی گیره ها؛ جنگ های در غزوه هایی که رسول گرامی اسلام داشت این همه برای فتح اسلام و قرآن جنگیدند. می فرماید از همه این شهدا بالاتره[!]؛ خیلی حرف بزرگیه [!] خیلی ادعای بزرگی کرده است امام[!]؛ امام ادعاهای عجیب غریبی داره[!]» (از 8:28 دقیقه) وقتی آقای غفاری از آیه ای خبر می دهد که اصلا در قرآن وجود ندارد (به پست های قبل 👆 رجوع کنید) عجیب نیست که چنین نسبتی را هم به امام بزرگوار و متواضع ما بدهند. آنچه در ذهن و دل مردم ما از باقی مانده است تواضع ایشان است. این امامی که می گفت «این من من کردنها شیطان است» چگونه ممکن است ادعا کند که «بعد از امام حسین (ع) من درخشیدم!» آیا این تهمتی غیرقابل بخشش به آن شخصیت متواضع نیست؟! چطور ممکن است امام چنین حرفی بزنند در حالی که بعد از امام حسین (ع) 9 امام معصوم وجود داشته و هر کدام درخششی عظیم داشته اند. امام خمینی(قدس سره) حتی پیروزی قیام و مبارزات انقلابی را همواره به خدا و مردم نسبت می داد و از اینکه خود را مطرح کند به شدت برحذر داشت و اگر کسی در مقابل ایشان به ستایششان می پرداخت در همان مجلس به دهانش می کوبید. اکنون آقای غفاری یا می بایست سند محکمی برای این ادعا به نقل از امام ارائه کند که «بعد از امام حسین من درخشیدم» یا از ساحت ایشان عذرخواهی نماید. اما درباره ادعای برتری شهدای جنگ و انقلاب از شهدای صدر اسلام نیز ما نه تنها چنین جمله ای را در نیافتیم بلکه موارد متعددی بر خلاف آن مشاهده شد. به عنوان نمونه 17 مرتبه تعبیر «» در مجموعه صحیفه امام ثبت و ضبط شده است و امام خمینی تقریبا در تمام این موارد نه تنها شهدای جنگ و انقلاب را بالاتر از شهدای صدر اسلام ندانسته بلکه آرزو و دعا کرده است که خداوند شهدای ایران را در شمار شهدای صدر اسلام بپذیرد. در موارد اندکی هم امام شهدای ایران را شبیه به شهدای صدر اسلام (و نه برتر از آنها) دانسته به عنوان نمونه امام خمینی در مقدمه کوتاه خود بر کتاب پیام خون نوشته اند: «آنچه مقابل شماست جملاتى از وصيتهاى عده اى از شهداى انقلاب اسلامى است. براستى انسان را به ياد شهداى صدر اسلام مى اندازد. من شرمم مى آيد كه خود را در مقابل اين عزيزان سرشار از ايمان و عشق و فداكارى به حساب آورم؛ آنان با عشق به خداى بزرگ به معشوق خويش پيوستند و ما هنوز در خم يك كوچه هم نيستيم. خداوندا، اين عزيزان از خود گذشته را در جوار رحمت خود بپذير، و ما را از قيدها و بندهاى خودبينى و خودخواهى نجات مرحمت فرما. انك ذوالفضل العظيم» (صحیفه امام، ج 14، ص 310) علاوه بر اینها امام گاهی بخصوص از و یاد می کرد و نه تنها شهدای ما را برتر از آنها نمی دانست بلکه آرزو می کرد که شهدای جنگ و انقلاب در زمره آنها پذیرفته شوند. به عبارات زیر توجه کنید: «اميدوارم كه اين شهدا در نامه اى كه اسم شهداى بَدْر و نوشته مى شود، نوشته شده باشد. و براى شماها هم همان طور كه بازماندگان كربلا و احُد و امثال اينها بودند و اجر داشتند، شما هم در شمار آنها نامتان به ثبت برسد.» (صحیفه امام، ج 10، ص 192) و یا در پیامی به مردم اصفهان می نویسند: «در امر دفاع از دين خدا، آنچنان صبر و مقاومت نشان داده ايد كه رشادت و استقامت ياران سيد شهيدان حضرت امام حسين- عليه السلام- را در خاطره جهانيان تجديد كرديد.» (صحیفه امام، ج 17، ص 95) @naghdeghaffari