پیام داشتن نهضت حسینی
🔹 نهضت سیّد الشّهدا (علیه السلام) قضیه ای شخصی نیست، بلکه همانند سایر اولیای بزرگ خدا جریانی تاریخی است که سنّت الهی محسوب می شود. از این رو، یقیناً پیام دارد؛ زیرا #سنت_های_الهی بر همگان و در همه عصرها و نسل ها و مصرها جاری است و محدود به زمان و مکان مخصوص و افرادی خاص نیست... .
شعاع پیام
🔹 شعاع هر پیامی وابسته به شعاع هستی انشاءکننده آن پیام است. اگر مبدأ پیام در محدوده ای خاصْ حضور وجودی داشت، قلمرو پیام او هم به همان جا محدود خواهد بود و اگر مصدر پیام، منطقه ای وسیع را در حیطه هستی خویش داشت، شعاع پیام او نیز به همان اندازه وسیع خواهد بود.
🔹 ... اگرحسین بن علی (علیه السلام) را فقط امام شیعیان بشناسیم، با چنین معرفت محدودی منطقه پیام او جهان تشیّع خواهد بود و اگر او را فقط والی مسلمانان بدانیم، منطقه نفوذ او قلمرو مسلمان نشین است. نیز اگر حسین بن علی (علیه السلام) را به الگوی توحید بشناسیم، شعاع رسالت و پیام او منطقه موحّدنشین خواهد بود؛ امّا اگر حسین بن علی (علیه السلام) را به #انسان_کامل و خلیفه خدا در زمین بشناسیم، منطقه نفوذ پیام او محدود نیست، بلکه تا آن جا که شعاع انسانیّت هست، پیام حسینی نیز هست؛ خواه در پهنه زمین، خواه در گستره زمان.
یعنی در طول تاریخ، هر جا انسانی حضور و ظهور دارد، مخاطب کربلای حسینی است. البته هر گروهی که نیاز فکری و اجتماعی خود را در فرآیند عاشورا می یابد، شاید چنین بیندیشد که تنها گروه آنان است که مخاطب اصلی کربلایند؛ لیکن بهره وری هر گروه، مستلزم انحصار پیام کربلا به آن نیست.
🔹 قلمرو پیام نهضت حسینی محدود نیست؛ بلکه مخاطب اصیل آن، انسان است و مؤیّد آن، سخن وجود مبارک رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) است که «حسین منّى و أنا من حسین»؛ «حسین (علیه السلام) از من است و من از او هستم». درست است که حسین بن علی (علیه السلام) نوه پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) است، ولی آن حضرت نوه های دیگری هم داشته اند که درباره آن ها چنین تعبیری نفرمودند. بنابراین، سخن رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) به این معناست که کیان دین و نبوّت و رسالت من با قیام حسین (علیه السلام) زنده است. از این رو، #پیام_نهضت_حسینی تا شعاع رسالت و نبوّت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) نفوذ دارد.
بهترین سند برای ارزیابی منطقه رسالت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) قرآن کریم است. بر پایه قرآن، وجود پربرکت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) برای همه مردم و جوامع بشری (جهانیان) منشأ رحمت است؛ ﴿و ما أرسلناک إلّا رحمة للعالمین﴾ و ﴿و ما أرسلناک إلّا کافّة للنّاس﴾.
(و حسین علیه السلام نیز چنین است)
📚 شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی ص83 تا 85
#محرم
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
🔰 نماز میرزا جوادآقا تهرانی
🔹 مرحوم آیت الله میرزاجوادآقاتهرانی، جبهه زیاد تشریف میآوردند، شبی که برای سخنرانی به تیپ امام جواد (ع) آمده بودند؛ موقع نماز که شد، قبول نمیکردند امام جماعت باشند، خیلی اصرار کردیم که دلمان میخواهد یک نماز به امامت شما بخوانیم اما قبول نمیکردند.
شهیدبرونسی عرض کرد: حاج آقا جلو بایستید، ایشان فرموند: اگر شما دستور دهید ، می روم، شهید برونسی گفت: من کوچکتر از آنم که دستور بدهم، از شما خواهش میکنم
فرمودند: نه خواهش شما را نمیپذیرم.
بچهها به برونسی گفتند بگو دستور میدهم تا ما به آرزویمان برسیم، شهید برونسی به ناچار با خنده گفت: حاج آقا دستور میدهم شما بایستید جلو!
میرزا جواد آقا فرمودند: چشم فرمانده عزیزم! نماز با سوز و حال عجیبی همراه با اشک خوانده شد
بعد از نماز با چشمان اشکآلود خطاب به شهید برونسی فرمودند: مرا فراموش نکنی! جواد را فراموش نکنی!
شهید برونسی ایشان را در آغوش گرفت و گفت: حاج آقا شما کجا و ما کجا؟ شما باید به فکر ما باشید و ما را فراموش نکنید!
میرزا متواضعانه فرمودند: تعارفات را کنار بگذارید، فقط من این خواهش را دارم که جواد یادتان نرود؟! حتما مرا شفاعت کن.
#سلام_فرمانده
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
Kashani-14020505-10Moharram-Hkashani_Com.mp3
37.27M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
🔊 #فایل_صوتی کامل
📋 #کدام_حسین علیه السلام؟ کدام کربلا؟ - قسمت دهم
🎙 حامد کاشانی
📆 پنجشنبه پنجم مردادماه ۱۴۰۲
🔸 بضعة الرسول سلام الله عليها
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚫ترک امر به معروف و نهی از منکر موجب عذاب است
#نهج_البلاغه
📿فَإِنَّ اللّهَ سُبْحَانَهُ لَمْ يَلْعَنِ الْقَرْنَ الْمَاضِيَ بَيْنَ أَيْدِيکُمْ إِلاَّ لِتَرْکِهِمُ الاَْمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْيَ عَنِ الْمُنْکَرِ. فَلَعَنَ اللّهُ السُّفَهَاءَ لِرُکُوبِ الْمَعَاصِي،...
🟤خداوند سبحان مردم قرون پيشين را از رحمت خود دور نساخت جز به اين سبب که امر به معروف و نهى از منکر را ترک کردند، لذا افراد سفيه و نادان را به سبب گناه و دانايان را به علت ترک نهى از منکر از رحمت خود دور ساخت.
✍اين سخن اشاره به آيات شريفه قرآن مجيد است، آنجا که مى فرمايد: لُعِنَ الَّذِينَ کَفَرُوا مِنْ بَنِى إِسْرَائِيلَ عَلَى لِسَانِ دَاوُدَ وَعِيسَى ابْنِ مَرْيَمَ ذَلِکَ بِمَا عَصَوْا وَّکَانُوا يَعْتَدُونَ * کَانُوا لاَ يَتَنَاهَوْنَ عَنْ مُّنکَر فَعَلُوهُ لَبِئْسَ مَا کَانُوا يَفْعَلُونَ); کافران بنى اسرائيل از زبان داود و عيسى بن مريم لعن و نفرين شدند. اين به جهت آن بود که گناه کردند و تجاوز نمى نمودند; آنها از اعمال زشتى که انجام مى دادند يکديگر را نهى نمى کردند، چه بدکارى انجام مى دادند
تعبير امام نشان مى دهد که مهم ترين خطاى آنها ترک امر به معروف و نهى از منکر بود، زيرا اجراى همه احکام الهى وابسته به زنده نگه داشتن اين دو وظيفه الهى است و هر گاه اين دو فريضه برپا داشته شود همه فرايض برپا خواهد بود و اگر رها شود فرايض ديگر نيز دستخوش فنا و نابودى خواهد شد
📘#خطبه_192
🎤آیت الله #مجتهدی_تهرانی (ره)
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
انشاءالله در حین ختم موضوعی نهج البلاغه که به خطبه ها پرداخته شد.
از هفته آینده نامه ها با شرح خدمتتون ارائه میشود، انشاءالله خدا قبول کند.
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
دوستانتون رو به کانال دعوت کنید.
شاید نامه امام برای شما باشد.
⏳حساسیت به انحراف کم شد، شیخ فضلالله به دار کشیده شد
رهبر انقلاب: چه شد که غربیها، مشخصا انگلیسیها، در این مساله [مشروطه] کامیاب شدند؛ از چه شگردی استفاده کردند که کامیاب شدند. در حالی که مردم که جمعیت اصلی هستند، میتوانستند در اختیار علما باقی بمانند و اجازه داده نشود که شیخ فضلالله جلو چشم همین مردم به دار کشیده شود؛ قاعدهی قضیه این بود. به نظر من مشکل کار از اینجا پیش آمد که اینها توانستند یک عدهای از اعضای جبههی عدالتخواهی - یعنی همان اعضای دینی و عمدتا علما - را فریب بدهند و حقیقت را برای اینها پوشیده نگه دارند و اختلاف ایجاد کنند... انسان میبیند که حساسیت آنها را در مقابل انحراف کم کردهاند؛ اما حساسیت بعضیها مثل مرحوم آشیخ فضلالله باقی ماند... یک جمع دیگری از همین جبهه، این حساسیت را از دست دادند و دچار خوشباوری و حسنظن و شاید هم نوعی تغافل شدند. البته انسان حدس میزند که بعضی از ضعف شخصیتیها و ضعفهای اخلاقی و هوای نفس بیتاثیر نبود. ۱۳۸۵/۰۲/۰۹
🗓 یازدهم مرداد مصادف با سالروز شهادت شیخ فضلالله نوری از رهبران نهضت مشروطه در سال ۱۲۸۸ هجری شمسی
⏳تاریخ ایران و جهان به روایت رهبر انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
💠 کمین فتنه
فاعتبروا یا اولی الالباب
🔹 این ایام مصادف است با سالگرد شهادت آیت الله مرحوم آقا #شیخ_فضل_الله_نوری (رضوان الله تعالی علیه) كه در اثر طهارت و قداستی كه داشتند، سعی كردند آن #استقلال و #آزادی مشروع، آلوده نشود.
🔹 این عبرتی است برای همه ما! همه باید مواظب باشیم كه دشمن در كمین است؛ آن شیطانی كه گفت: ﴿لَأَقْعُدَنَّ لَهُمْ صِرَاطَكَ الْمُسْتَقِیمَ﴾، #شیاطین_الانس فراوانی را هم تربیت كرده است كه در كمین اند. آنها نگذاشتند #عدالت_خواهی مردم #استقلال_طلبی مردم #آزادی_خواهی مردم، طیب و طاهر بماند و در روز روشن این عالِم بزرگوار را به آن صورت به دار آویختند.
🔹 اگر ـ خدای ناكرده ـ مردم بیدار نباشند و اگر ـ خدای ناكرده ـ عقل مردم، فعّال نباشد، دشمن هم كه مرتّب در كمین است، متشابهات هم كه مرتّب در دست آنهاست، عدّه ای هم كه بنده زر و زورند، عده ای هم كه گرفتار تزویرند،
اگر ـ خدای ناكرده ـ روحانیت فعّال نباشد
مسئولین فعال نباشند
مردم بیدار نباشند
معارف الهی گفته نشود
خطّ امام تبیین نشود
و زحمت رهبری حفظ نشود، ممکن است ـ خدای ناكرده ـ حادثه تلخی پیش بیاید!
🔹 جریان مرحوم آقا شیخ فضل الله، عبرتی بود در مشروطیت كه در سخنان امام (رضوان الله علیه) زیاد به آن اشاره می شد، در بیانات مقام معظّم رهبری زیاد به آن اشاره می شود، در بیانات بسیاری از بزرگان ما زیاد به آن اشاره می شود تا مردم غفلت نكنند. از #جهل_مردم، بسیاری از خطرها پیش می آید!
#شهادت_آیت_الله_شیخ_فضل_الله_نوری
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
#جام_معرفت
📚 خطبه های نماز جمعه
تاریخ: 1387/05/11
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
4_5877265653374652602.mp3
11.53M
#انسان_شناسی ۲۹۲
#استاد_شجاعی
#استاد_عالی
غفلت هر انسان، نتیجهی موفقیت شیطان در حملههای طراحی شده برای اوست.
این حملهها برای هر کس، با توجه به مختصات او تعریف میشود!
✘ شیطان مؤمنان و افراد قدرتمند از نظر باطنی را نیز میتواند به غفلت و خواب بکشاند!
چگونه میتوان این مرز را تشخیص داد؟
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
در محضر نهج البلاغه
🔷 شرح #خطبه1 جلسه ١٢- بخش اوّل 🌸 «وَ خَلَّفَ فِيكُمْ مَا خَلَّفَتِ الْأَنْبِيَاءُ فِي أُمَمِهَا»
شرح خطبه اول را تا بعثت نبی مکرم اسلام پیگیر شدیم اینک بقیه خطبه،
به قول استاد قرائتی زیادی گوش کنید.
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
38-Khotbeh1- j12- b2.mp3
3.4M
🔷 شرح خطبه ١- جلسه ١٢- بخش دوّم
🌸 «كِتَابَ رَبِّكُمْ فِيكُمْ مُبَيِّناً حَلَالَهُ وَ حَرَامَهُ وَ فَرَائِضَهُ وَ فَضَائِلَهُ»
(پیامبر(ص)) کتاب پروردگارتان را در میان شما بر جای گذاشت، حال آنکه تبیینکنندۀ حلال و حرامش و فرایض و فضایلش
🔹 دكتر محمدعلى انصارى
زمان 17:22
#شرح_خطبه
#شرح_خطبه1
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
Kashani-14020506-11Moharram-Hkashani_Com.mp3
24.22M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
📋 #کدام_حسین علیه السلام؟ کدام کربلا؟ - قسمت یازدهم
🎙 حامد کاشانی
📆 جمعه ششم مردادماه ۱۴۰۲
محتوای این جلسه متناسب با روز عاشورا می باشد
🔸 بضعة الرسول سلام الله عليها
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
AUD-20220725-WA0014.
4.87M
🔊 شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه
🔸 شرح #حکمت14 2⃣
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨
🌹شرح #حکمت14
🔴 قسمت دوم
🔹 روش برخورد با خویشاوندان
🔻...اما بنده معتقدم معنای این حکمت چیز دیگری است مستند به عبارات صریح نهج البلاغه، معتقدم معنای حکمت ۱۴ این است: کسی را که خویشاوندانش ضایعش کنند و واگذارند، بیگانگان برای آسیب زدن به او آماده خواهند شد. شاهد این مدعا " أُتِيحَ لَهُ " در حکمت ۱۴ است که عینا در نامه اول نهج البلاغه به کار رفته است.
🔻 در نامه اوّل نهج البلاغه وقتی حضرت امیر (علیه السلام) می خواهد دستهایی را که دست به دست هم دادند و عثمان را به قتل رساندند رسوا کند، در قسمتی از نامه می فرمایند: «وَ كَانَ مِنْ عَائِشَةَ فِيهِ فَلْتَةُ غَضَبٍ فَأُتِيحَ لَهُ قَوْمٌ فَقَتَلُوهُ»؛ یعنی ناگهان عایشه بی فکر و تأمل درباره عثمان خشم گرفت، پس گروهی برای کشتن عثمان آماده شدند. "أُتِيحَ لَه" نه اینکه آمدند به داد عثمان رسیدند، آمدند که او را بکشند؛ با نقشه ای که اینها کشیدند.
🔻شما می دانید دیگر، طلحه، زبیر، عایشه و معاویه، اصلی ترین دست اندرکاران نقشه قتل و شورش علیه عثمان بودند. گرچه بعداً خودشان را به عنوان خونخواه عثمان جا زدند.
🔻 در نهج البلاغه که مراجعه کنید، همین نمونه قتل عثمان برای فهمیدن " اُتیحَ له" در حکمت ۱۴ کافی است. آقایان مترجم و شارحین عزیز اینطور نوشته اند: آسان ترین روش طلحه و زبیر درباره او تندروی و آهسته ترین سوق دادنشان سخت راندن بود. این ترجمه و توضیح نامه ۱ است: هرگز او را نصیحت نکردند بلکه همیشه در صدد برپا نمودن فتنه و تباه کاری بودند. از این رو مردم را از دور و نزدیک گرد آورده و به کشتن او ترغیب می نمودند. چنانکه زبیر میگفت او را بکشید که دین شما را تغییر داده و عثمان هنگام محصور بودن در خانه گفت: وای بر طلحه که من او را چنین و چنان رعایت نمودم ولی اکنون در صدد ریختن خون من برآمده است و ناگهان عایشه بی تأمل و اندیشه درباره او خشم گرفت برای اینکه عثمان بیت المال را به خویشاوندان خود اختصاص می داد، برآشفت و مردم را به کشتن عثمان وادار نمود و می گفت: قتلوه نعثلا قتل الله نعثلا ،نعثل یک پیرمرد یهودی ریش بلندی در مدینه بود که عثمان را به او تشبیه می کردند.
🔻 بنابراین طلحه و زبیر و عایشه خودشان مردم را به کشتن عثمان ترغیب کردند اگرچه بعداً ادعای خونخواهی عثمان را داشتند. این ماجرا را ببینید ؛ خود معاویه در این داستان چه نقشی دارد؟ حضرت علی (علیه السلام) در نامه های خودش به معاویه انگار دارند می فرمایند تو این وسط داری چه میگویی؟! در حالی که دست نامرئی تو تا آرنج از خون عثمان آلوده است، بازهم دم از خون عثمان میزنی؟ یعنی علی(علیه السلام) پرده از رازی بر می دارد که تا عصر ما کمتر محقّقی به آن دستیابی داشت و باور میکرد طلحه و زبیر و عایشه و معاویه، سردمداران اصلی قتل عثمان باشند. چرا خیلی ها باور نمیکردند؟ چون معاویه و عثمان هر دو اموی بودند.
🔻 پس اولاً پیوند قبیله ای داشتند، از طرف دیگر اُمویان همانطور که در نهج البلاغه هم هست، بنی امیه بالخصوص چنان پیوند محکم بر اساس اهداف حساب شده و روشهای مشخص داشتند، که مورخین امروز معتقدند پیوند بنی امیه با هم، از نوع پیوندهای حزبی دنیای امروز بود. یعنی فقط احساسات نژادی و قبیله ای نبود که اینها را به هم پیوند می داد، بلکه اینها اهداف مادی بزرگتری داشتند که ناگزیر می دانستند که اتصالشان به همدیگر قوی باشد. بنابراین اینها خیلی به یکدیگر تظاهر به دوستی و محبت و کسی نمی توانست باور کند معاویه قاتل عثمان است.
🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
↩️ ادامه دارد...
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
روایت غریبی ...
#بعد_عباس
اثر حسن روحالامین
#روضه_مصور
جایی نوشته بود؛
شاید اسب سمت چپ (سفید رنگ) برای حضرت عباس باشد. 😭😭
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
روضه خانگی - امام حسین(ع) - 669.mp3
9.53M
🎙گر سوخته است بال و پرت فابک للحسین(ع)...
🔹 استاد میرباقری
🏴 بـه گــاه روضــه..
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
🌺🍀🌺🍀🌺🍀
⚜دوستان عزیز
⚜یاران ولایی و قرآنی ام
🔴🟢🟣همه علاقه مندان را به محفل قرآن دعوت کنید .
لبنک کانال قرآنی ما
https://eitaa.com/quraanalkarim
⚪🟠🟢جان های عاشق زیادی هستند که مایلند در بستر قرائت قرآن با مفاهیم #تدبری و تفسیری و پیامهای آیات آشنا شوند .
https://eitaa.com/quraanalkarim
💖💗 و در مورد نهج البلاغه کم نگذارید. فعالیتهای کانال میطلبد تعداد دوستان به 500 نفر و بیستر برسد. لطفا در حق مولا علی جفا نکنید.
💞💕هر کس حداقل 10نفر را به کانال نهج البلاغه وصل کند.
💕💞دست مولا همراه شما و خانواده گرامی
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
🌺🍀🌺🍀🌺🍀
حقیقت ولایت اهل بیت(علیهم السلام)، حقیقت قرآن است
🔹صد و یازدهمین کلمه حکیمانه نهج البلاغه این جمله نورانی است که وجود مبارک امیرالمؤمنین طبق این نقل فرمود: «لَوْ أَحَبَّنِی جَبَلٌ لَتَهَافَتَ»؛ یعنی اگر کوه بخواهد محبت مرا تحمل کند، متلاشی میشود! برای کوه تحمل #محبت_علی (صلوات الله و سلامه علیه) دشوار است.
🔹 این گونه از تعبیرها که نشانه تشبیه و تمثیل را هم به همراه دارد ریشه قرآنی دارد. قرآن را خدای سبحان با یک اوصاف علمی معرفی کرد و یک سلسله اوصاف تشبیهی و تنزیهی. آن اوصاف علمی اش این است که این وحی الهی است و شبیه پذیر نیست، آوردن مِثل آن هیچ ممکن نیست، یک سلسله بیان هایی هم درباره بزرگداشت قرآن به صورت تشبیه و تمثیل ذکر شده که ﴿لَوْ أَنزَلْنَا هذَا الْقُرْآنَ عَلَی جَبَلٍ لَرَأَیتَهُ خَاشِعاً مُتَصَدِّعاً مِنْ خَشْیةِ اللَّهِ﴾؛ یعنی اگر کوه عاقل بود و می توانست تحمل کند، با همه صلابت و قدرتی که داشت مقدورش نبود، همین حقیقت درباره انسان کامل و معصوم یعنی #اهل_بیت_علیهم_السلام که عِدل قرآن اند، مثل قرآن اند، حقیقت قرآن در حقیقت اینها ظهور و نفوذ تام دارد، وارد شده است... .
🔹 حضرت امیرالمومنین نشانه اهل بیتی بودن و علوی بودن را در آن وصیت دوم ذکر کرد...: «مَنْ أَحَبَّنَا أَهْلَ الْبَیتِ فَلْیسْتَعِدَّ لِلْفَقْرِ جِلْبَابا»، و«مَنْ تَوَلَّانَا فَلْیلْبَسْ لِلْمِحَنِ إِهَابا»، «مَنْ أَحَبَّنَا بِقَلْبِهِ وَ أَعَانَنَا بِلِسَانِهِ ... فِی أَسْفَلِ دَرَكٍ مِنَ النَّارِ»؛...
جریان فقر هرگز به این معنا نیست که انسان فقیر مادی که با بی آبرویی همراه است، آن جزء خواص شیعیان اهل بیت باشد که فرمود: «مَنْ أَحَبَّنَا» برای فقر آماده باشد. این فقر را خود حضرت امیر فرمود: «مَا ضَرَبَ اللهُ الْعُبَاد بِسُوطٍ أَوْجَعُ مِنَ الْفَقْرِ» سوط یعنی تازیانه. خدا هیچ ملتی را با تازیانه ای دردناک تر از فقر نزد. چه فرد چه ملت، خدا نکند که محتاج به فقر باشند. باید همه مخصوصاً مسئولین باید #عاقلانه و #عادلانه کوشش بکنند که نیاز جامعه را برطرف کنند.
🔹 حقیقت ولایت اهل بیت (علیهم السلام) حقیقت قرآن است، یک؛ در قرآن یک سلسله تحقیق است یک سلسله تمثیل، دو؛ تحقیقش همان است که ﴿لا یأْتیهِ الْباطِلُ مِنْ بَینِ یدَیهِ وَ لا مِنْ خَلْفِهِ﴾، ... و درباره تشبیه هم فرمود: ﴿لَوْ أَنزَلْنَا هذَا الْقُرْآنَ عَلَی جَبَلٍ لَرَأَیتَهُ﴾ و #تجلی_الهی که باعث متلاشی شدن انسان می شود، همین بیان ها را وجود مبارک حضرت امیر درباره خود و شاگردان مخصوص خود فرمود که اگر کوهی بخواهد #علوی باشد، متلاشی می شود.
📚 درس اخلاق
#محبت_امیرالمؤمنین
#حکمت111
تاریخ: 1402/05/12
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
معنای ساده کلام علامه این است که هر چه توان دارید برای علوی شدن هزینه کنید، تا علوی نشوید، محبت مولا امیر المؤمنین به نحو اتم و اکمل شامل حالتان نمی شود.
مانند قرآن، که مولا علی علیه السلام عِدل و هم سنگ آن است.
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7