eitaa logo
نعلبکی
229 دنبال‌کننده
583 عکس
14 ویدیو
18 فایل
کلام بزرگان را در نعلبکی تحلیل باید ریخت، تا بتوان نوشید @pouria_sardarian
مشاهده در ایتا
دانلود
📜درس تاریخ در کلاس جمعه نصر هنوز چیزی از براندازی رژیم سابق نگذشته بود که تجاوز هم‌مرز غربی هم قوز بالای قوز شد! از قبل انقلاب، مجاهدین خلقی‌ها (یا به تعبیر درست‌تر، منافقین) هم مشی مبارزانه و چریکی علیه سلطنت پهلوی به خود گرفته بودند؛ بماند که چند سال قبل از بهمن ۵۷، تغییر ایدئولوژی داده و تفسیر مارکسیستی را ارجح دانسته بودند. انقلاب شد و سلطنت سقوط کرد؛ منافقین مدعی بودند که بایستی در ساخت قدرت سیاسی، نقش‌آفرین جدی باشند. اما امام (ره) با نگاه نافذش مانع از رخنه این التقاطی‌ها در نظام اسلامی شد. به قول منافقین، کینه رژیم آخوندی را به دل گرفتند، تا جایی که هم‌پیمان متجاوز بعثی علیه مردم هم‌وطن‌شان شدند! فقط در یک سه ماهه تابستان در سال ۶۰، قصد جان بسیاری از ارکان نظام اسلامی را کردند. البته که چندی قبل از تابستان ۶۰، عدم کفایت سیاسی و عزل بنی‌صدر از ریاست جمهوری و فرماندهی کل قوا هم بر قاراشمیشی اوضاع افزوده بود! 🔸۶ تیر، انفجار ضبط بمب گذاری شده در برابر آقای خامنه‌ای، عضو شورای عالی دفاع و خطیب جریان ساز، در مسجد ابوذر 🔸۷ تیر، انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ همراه ایشان، که در این بین ۲۷ نماینده مجلس و ۴ وزیر و چند معاون وزیر هم حضور داشتند و شهید شدند. 🔸۸ شهریور، انفجار ساختمان نخست‌وزیری و شهادت رئیس جمهور و نخست وزیر و رئیس شهربانی کل. 🔸۱۴ شهریور، انفجار ساختمان دادستانی کل کشور و شهادت دادستان کل، آیت‌الله قدوسی. 🔸۲۰ شهریور، انفجار تروریستی در نماز جمعه تبریز و شهادت امام جمعه، آیت الله مدنی. 🔸به لیست شهدای تابستان ۶۰، تعداد دیگری از چهره ها همچون شهید آیت و ... را هم اضافه کنید. تا پایان سال هم این خط البته با عنوان «زدن سرانگشتان رژیم» و ترور کور مردم عادی کوچه و بازار که حزب‌اللهی می‌نمودند را هم به سیاهه جنایات منافقین اضافه کنید. اینها یادآوری شد، چرا که حضرت آقا در خطبه عربی نماز مردم فلسطین و لبنان را به توجه به این بازه از تاریخ معاصر ایران ارجاع دادند. توحش باند تروریستی صهیونی در زدن رهبران، فرماندهان و مبارزان جبهه مقاومت، دل مردم را خالی نکند؛ صد البته که این رخداد، ضایعه خسارت‌بار جدی است، اما ساخت مستحکم جبهه حق، این ضربه را هضم و جذب کرده و استوارتر پیش خواهد رفت. تجربه تاریخی معاصرش هم که در ایران به وقوع پیوسته، سند حقانیت حرف. البته که چک سفید امضایی هم به ما داده نشده و در صورت شل آمدن، سفت خواهیم خورد! 📍یک روز بعد از سالگرد طوفان‌الاقصی ، بجنورد ☕️@nalbekiiiii
مقاومت پر منفعت ☕️@nalbekiiiii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 تلخ‌ترین خاطره شهید سید حسن نصرالله: وقتی در فرودگاه ایران بی‌دلیل بازداشت شدم! ❗️خاطره عجیب سید از اوایل انقلاب که سعید حجاریان بی‌دلیل وی را دستگیر کرد😳 ✅ بخشی از قسمت اول پادکست که بیش از هفتادهزار مشاهده داشته است. 📻 این پادکست را در رادیو مناهج بشنوید: 🎧 قسمت اول پادکست👇 https://eitaa.com/Manahejj_Radio/443 🎧 قسمت دوم پادکست👇 https://eitaa.com/Manahejj_Radio/450 〰️〰️〰️〰️〰️ 💚 اگر می‌خواهی در ساخت پادکست‌ها شریک باشی اینجا کلیک کن👇 https://eitaa.com/Manahejj_Radio/392 〰️〰️〰️〰️〰️ https://eitaa.com/joinchat/2812674312C2b3579343e
سید عزیز 1(1).mp3
27.77M
🌀 قسمت اول پادپخش «سید عزیز» 🎧 زندگینامه مجاهد کبیر شهید سید حسن نصرالله 🎙 عطا یاوری 🔻 قسمت اول: ایام نوجوانی و طلبگی سید حسن نصرالله 🔹 دوران کودکی و نوجوانی 🔹 عشق به طلبگی 🔹فعالیت در جنبش امل 🔹مهاجرت به نجف برای تحصیل 🔹 معمم شدن به دست شهید صدر 🔹 آشنایی با سید عباس موسوی 🔹بازگشت به لبنان و ازدواج ❗️وقتی حجاریان سید حسن نصرالله را در فرودگاه دستگیر کرد!! 📻 رادیو مناهج همراه شماست👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2812674312C2b3579343e
سید عزیز2..mp3
39.87M
🌀 قسمت دوم پادپخش «سید عزیز» 🎧 زندگینامه مجاهد کبیر شهید سید حسن نصرالله 🎙 عطا یاوری 🔻 این قسمت: دوران دبیرکلی نصرالله 🔹 ماجرای تأسیس حزب الله؛ 🔹 اولین دبیرکل حزب الله چرا اخراج شد و سرنوشت عجیبش چه بود؟! 🔹 سیدعباس موسوی و نقش پررنگ همسر مجاهد سیدعباس! 🔹انتخاب سید حسن به عنوان دبیرکل چطور صورت گرفت؟! 🔹 شهید سید هادی نصرالله و ماجرای شهادتش! 🔹 جنگ سی و سه روزه چطور شروع شد؟! 🔹برخی از ویژگی‌های شخصیتی سید عزیز. 〰️〰️〰️〰️〰️ 💚 اگر می‌خواهی در ساخت پادکست‌ها شریک باشی اینجا کلیک کن👇 https://eitaa.com/Manahejj_Radio/392 〰️〰️〰️〰️〰️ 📻 رادیو مناهج همراه شماست👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2812674312C2b3579343e
🎙 بزرگوارانی که این روزها می‌خواهند درباره شهید سید حسن نصرالله در جمع‌های مختلف تبیین گری داشته باشند، شنیدن دو قسمت پادکست (پاد پخش) شنیدنی رادیو منهاج👆 را از دست ندهند ☕️@nalbekiiiii
بهنگام و شجاعانه ☕️@nalbekiiiii
نقطه اوج کجاست؟ بخش هایی از یادداشت مفصل تامیر هامان، رئیس سابق امان( سازمان اطلاعات ارتش) در مرکز امنیت ملی اسرائیل (INSS) ✳️اگر اسرائیل تصمیم درستی نگیرد، دستاوردهای میدان نبرد ممکن است محو شوند. آیا تا به حال به «نقطه اوج» جنگ در چهار جبهه رسیده ایم؟ و چگونه معضل "زمان بندی کامل" را حل می کنید و تاکتیک را به یک استراتژی برنده تبدیل می کنید؟ ❌سال ها تدارک برای مبارزه علیه حزب الله ثمرات شیرینی به بار می آورد. اما در غیاب فکر کردن در مورد چگونگی پایان دادن به مبارزات، ما در آستانه یک فاجعه به شکل یک جنگ بی پایان هستیم - که در واقع منجر به موفقیت های تاکتیکی چشمگیر و همچنین به یک شکست استراتژیک برجسته می شود ❗️درست است که برخی از موفقیت‌های اخیر به طور تصادفی رخ داده است، اما ترکیبی از شانس، آمادگی‌های عملیاتی، برتری اطلاعاتی و اشتباه استراتژیک جدی حزب الله - همه این‌ها در کنار هم حزب‌الله را در یک مخمصه تاریخی قرار داده است دقیقاً اکنون که موفقیت ها در حال انباشته شدن هستند، مناسب است این سوال را مطرح کنیم که پایان دادن به یک لشکرکشی و برداشت ثمرات سیاسی آن چه زمانی درست است⁉️ ✅یک جنگ فرسایشی بی پایان بدترین سناریو است. حتي اگر چنين جنگي به پيروزي نظامي ختم شود، هزينه اقتصادي، اجتماعي و بين المللي آن از تحولات تاكتيكي نظامي فراتر خواهد رفت. 🔥🔥این هنر زمان‌بندی صحیح اقدام نظامی و سیاسی است: اگر خیلی زود با حل و فصل موافقت کنید، فشار اضافی بر دشمن را از دست می‌دهید، فشاری که می‌تواند به حل و فصل بهتر منجر شود - اما اگر بیش از حد صبر کنید، دستاوردهای نظامی ممکن است کمرنگ شود: دشمن خود را وفق می‌دهد و موفقیت کسب می‌کند و سپس دستاورد سیاسی ناچیز می‌گردد. 🔴تاریخ نظامی مملو از نمونه هایی از کشورهایی است که از این نقطه فراتر رفته و خود را شکست خورده می بینند. ما باید وضعیت عملیاتی خود را در رابطه با چهار سیستمی که اسرائیل در حال حاضر در آن قرار دارد، تجزیه و تحلیل کنیم: 1⃣حزب الله به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت، اما بدون مانور عمیق، سازمان تروریستی شکست نخواهد خورد. او هنوز در مرحله "شوک" است، اما انتظار می رود که زمان به او اجازه بهبود دهد. چند روز اخیر بیانگر این بهبودی است 2⃣رویارویی مستقیم اسرائیل و ایران در حال افزایش یک پله و رسیدن به مرز جنگ مستقیم است ضربه نهایی به تهران، دولت اسرائیل باید به حمله وحشیانه ای که در آن تقریباً 200 موشک مستقیماً از سرزمین جمهوری اسلامی شلیک شد، پاسخ سختی بدهد. قبل از پاسخ اسرائیل، توان دفاعی اسرائیل باید بهبود یابد ایران باید فکر کند که آیا وارد دهانه کمین استراتژیک اسرائیل و آمریکا شود یا خیر 3⃣شاخه نظامی حماس به عنوان یک سازمان نظامی سازمان یافته عمل نمی کند.هرج و مرج در خدمت منافع بقای حماس است. در شمال نوار غزه، اسرائیل در آستانه بازپس گیری کنترل این قلمرو و احتمالاً تشکیل یک دولت نظامی در آنجا برای توزیع کمک های بشردوستانه است 4⃣بزرگترین مزیت ما، حمایت آمریکاست، اما دلایلی وجود دارد که باور کنیم موقتی است (تا زمان انتخابات). ما چند روز قبل از انتخابات آمریکا هستیم و دولت متعهد به حمایت کامل از اسرائیل است حتی اگر جنگ فردا به پایان برسد، اما موقعیت بین المللی اسرائیل در اروپا و جهان عرب در حال بدتر شدن است. ⏺جمع بندی وسوسه رده سیاسی برای ادامه جنگ زیاد است. با ادامه جنگ، دستاوردهای تاکتیکی انباشته می شود و شکست مفتضح 7 اکتبر کاهش می یابد. اما یک رتبه سیاسی بر روی دستاوردهای تاکتیکی آزمایش نمی شود - بلکه بر روی بهبود واقعیت امنیتی در طول زمان آزمایش می شود و این بهبود مستلزم زمان بندی کامل برای ادامه جنگ با ابزارهای سیاسی است. آیا باید منتظر بود زیرا ممکن است در آینده نقاط اوج دیگری وجود داشته باشد و ما هنوز با نقطه اوج واقعی فاصله داریم؟ البته ممکن است، اما این سؤالی نیست که سطح سیاسی باید بپرسد. سوال درست این است که چه زمانی می توانیم بر اساس شرایط خود به آتش بس دست یابیم. اگر اینطور باشد، ادامه تلاش عملیاتی فایده ای ندارد: جنگ به خودی خود یک هدف نیست، جنگ وسیله ای برای دستیابی به واقعیت امنیتی بهتر است. @Thirdintifada
نعلبکی
نقطه اوج کجاست؟ #خط_تحلیل بخش هایی از یادداشت مفصل تامیر هامان، رئیس سابق امان( سازمان اطلاعات ارت
یک تحلیل از میدان نبرد، البته از زاویه دید یک مسئول رژیم صهیونسیتی 👆 نکات جالبی در میانه تحلیل گفته شده و قابل بهره برداری است. به عنوان مثال نسبت بین تبدیل دستاورد تاکتیکی تا رساندنش به موفقیت راهبردی را خوب طرح نموده است. ☕️@nalbekiiiii
لزوم پیگیری پرونده شهادت جلال اسدی 🔹جلال اسدی که از خادمین اربعینی بجنورد بوده است و در آتش سوزی هتل کربلا جان زائران را نجات داد و خودش دچار سوختگی شدید شدند. با اعلام شهادت جلال اسدی در تاریخ کشور ماندگار می‌‌شود. درخواست داریم موضوع شهادت این خادم فداکار را پیگیری کنید. https://farsnews.ir/Helma_rahimi/1729423112818615775 @Farsna_nkh
بزرگترین چالش خراسان شمالی ☕️@nalbekiiiii
تبیین منطق مقاومت.pdf
1.77M
دانلود رایگان کتابچه 🔸 این کتاب برگرفته از سخنرانی در ۹مهر۱۴۰۳ در سومین روز شهادت سید حسن نصرالله بوده که به تبیین این شهید بزرگوار و نیز تبیین از محور مقاومت می‌پردازد 🔻کنشگرباشید🔺 ╰┈➤ ❝ [@activism_ideas]❞
⛔️عبور از یک خط قرمز مهم ☕️@nalbekiiiii
📍ایستگاه کردن: یک نفر را اُسکُل کردن و سر کار گذاشتن ☕️@nalbekiiiii
✍ «مهدی جمشیدی» از متفکرین و نویسندگان عمیق‌اندیش جبهه انقلاب است. دو یادداشت زیر به لحاظ انتخاب موضوع و پرداخت جالب، خواندنی است؛ فرصت کردید با حوصله بخوانید👇 ☕️@nalbekiiiii
🔻فرداهایی که خواهند رسید 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. روشن است که دیر یا زود، صهیونیست‌ها به ما پاسخ خواهند داد ولی این پاسخ به گونه‌ای صورت‌بندی می‌شود که پاسخ متقابل ما، چندان مشروعیت نداشته باشد. و این از تسلط صهیونیست‌ها به جنگ شناختی است که تا بتوانند جنبۀ فکری و روانی را بر عملیات خود غالب کنند. این چرخه، متوقف نخواهد شد و ما وارد دوره‌ای شده‌ایم که نوعی «شبه‌جنگِ مهارشدۀ فرسایشیِ فزاینده» است. این تاریخ، دربردارندۀ برآمدن ما و برافتادن آنهاست و در این حال، روشن است که چنین نزاعی، رخ خواهد داد و سرنوشت تاریخ به آن وابسته خواهد بود. ما باید تجهیزات جنگ شناختی را تدارک کنیم و جبهۀ فکری و رسانه‌ای تشکیل بدهیم تا به عملیات نظامی، ضمیمه بشود. [دوم]. جامعۀ ما نیز می‌داند که چنین دوره‌ای را پیش رو دارد و از این نظر، آماده است و می‌داند که این شرایط، «قهری» و «اجتناب‌ناپذیر» است. ما آغاز نکردیم و نمی‌توانیم تعدّی دشمن را نیز بی‌پاسخ بگذاریم. البته بخش اندکی از جامعه، همراه نیست و این نشان‌دهندۀ ازدست‌رفتن پاره‌ای از بدنۀ اجتماعی، حتی دربارۀ مسألۀ بسیار بدیهی و روشنی همچون رژیم صهیونیستی است. خوشبختانه به صورت پیش‌دستانه، مقداری «ادبیات جنگ» توسط نیروهای انقلابی در این مدت تولید شد و از این جهت، بخش منفعل جامعه، دیگر دچار «شوک» و «هیجان انفجاری» نخواهد شد. تولید این ادبیات، به ‌معنی آن نبود که نیروهای انقلابی، خواهان جنگ هستند، بلکه در واقع، نوعی «رجزخوانی» کردند که هم کارکرد بیرونی داشت و هم کارکرد درونی. از این نظر، بخش ناهمراه جامعه، تا حدی آماده شده است که موقعیّت‌های فروتر از جنگ را تحمل کند. ما در همان آغاز، به سراغ سطر آخر رفتیم تا نشان بدهیم که پروا و هراسی نداریم و ارادۀ تاریخی‌مان دچار تزلزل نشده است. این انتخاب درست، قوّت قلب و اطمینان درونی در جامعه ایجاد کرد. [سوم]. پاسخ صهیونیست‌ها به ما، چه‌بسا موفق باشد. در این حال، این عملیات کامیاب، به معنی پیروزی آنها نیست، چون در این نوع، پیروزی معنی ندارد و دو طرف، فقط در یک روند فزاینده، پیش خواهند رفت. در این چهارچوب، شکست به معنی «پاسخ‌ندادن» است، اما «پاسخ موفق» به معنی پیروزی نیست. ازاین‌رو، پاسخ متقابل ما هرگز نباید با تأخیر همراه باشد. تأخیر پاسخ در این نوع، پیام ضعف ارسال می‌کند و از این نظر، جامعه نیز خود را می‌بازد. نباید به دلیل تأخیر، جامعه را دچار توهم بی‌قدرتی و ضعف کرد. جامعه در ضرورت پاسخ ما تردیدی ندارد، اما به احتمال قوی در نتیجۀ نهایی و پایان این چرخه، پرسش دارد. ما باید بکوشیم که در جایی، این چرخه را متوقف کنیم، وگرنه فرسایشی‌شدن این شبه‌جنگ، به نفع ما نیست. بخشی از جامعه، همراهی چندانی ندارند و بخش دیگر نیز که گرفتار دشواری‌های معیشتی هستند، خسته خواهند شد. پس باید پاسخِ «فلج‌کننده» و «مرعوب‌گر» تدارک دید که در حکم «نقطۀ پایان» باشد. [چهارم]. مهم‌ترین کاری که نظام در این شرایط می‌تواند انجام بدهد، ایجاد ثبات و تعادل اقتصادی است. هر گونه تکانه و تنشی در این موقعیت، ممکن است بخش ناهمراهِ جامعه را در برابر حاکمیّت قرار بدهد. بخش بزرگ جامعه، مشکل ایدئولوژیک ندارد و تنها ناخرسند از تنگناهای معیشتی است. اگر این معضله تا حدی برطرف شود و نسبت به جامعه، حملۀ اقتصادی نشود، از حمله‌های نظامی، کاری ساخته نیست. اینک روشن شده است صهیونیسم در شرق‌آسیا، نفس‌های آخر را می‌کشد و داستانش به سطر آخر نزدیک شده است. ما باید نگران درون باشیم که مبادا ندانم‌کاری‌های اقتصادی و فقدان برنامه و رهاسازی سفرۀ مردم، کار را دشوار کند. [پنجم]. همچنین برخلاف تصوّر و القای اصحاب وفاقِ عمل‌گرایانه و نامعرفتی، هرگز این‌چنین نیست که وادادگی نسبت به «خطوط قرمزِ فرهنگی»، موجبات وفاق داخلی را در برابر دشمن خارجی فراهم خواهد کرد. این سیاست، نتیجۀ معکوس خواهد داد و به معنی انفعال و احساس ضعفِ جمهوری اسلامی، تعبیر خواهد شد. جمهوری اسلامی باید نشان بدهد که هم در داخل و هم در خارج، مقتدر و قوی و بانشاط است و بر سر هیچ‌یک از خطوط قرمزش، معامله نمی‌کند؛ چه در «سیاست خارجی» و چه در «فرهنگ». جبهۀ متّحدِ داخلی که بخواهد بر اساس رهاسازی شبکه‌های اجتماعیِ غربی و حجاب شکل بگیرد، بر سر مسألۀ فلسطین نیز معامله و عقب‌نشینی خواهد کرد. چنین نیست که «زنجیرۀ تساهل»، محدود به فرهنگ باشد، بلکه در سیاست خارجی، جلوه‌گری بیشتری خواهد داشت. پس باید به صورت همزمان، نسبت به همۀ خطوط قرمز، حسّاس و غیور بود و از بخشی به نفع بخش دیگر، عبور نکرد. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
🔻عقل وارونه 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. تجربۀ اغتشاشِ اخیر نشان داد که شبکه‌های اجتماعیِ غربی، در حال مسخِ هویّتِ جامعۀ ایرانی هستند و در زیر پوست جامعه، اتفاقات فرهنگیِ ناخوشایندی در حال رخ‌دادن هستند که واقعیّتی مانند اغتشاش می‌تواند این لایه‌های نهفته را آشکار سازد. جامعۀ ایران به‌صورت بی‌حساب و رهاشده، در معرض شبکه‌های اجتماعیِ غربی قرار گرفته و تمام ذهنیّتش، مماس با روایت‌ها و محتواهایی است که در امتداد تمدّن غربی هستند. حاکمیّت، شهرهای فیزیکی را در اختیار دارد، اما شهرهای مجازی را رها کرده است؛ با این تصوّر نادرست که آنجا، حاکمیّت معنا ندارد و نوعی حریم خصوصی است و پهنه‌ای است برای مناسبات و تعاملات شخصی و غیرسیاسی. پنداشت حاکمیّت این نیست که شبکه‌های اجتماعیِ غربی، عرصۀ عمومی هستند و می‌توانند ذهنیّت‌پردازی کنند و یک هویّت را بزدایند و هویّت دیگری را بیافرینند. این رویکرد به حکمرانی، که به دورۀ پیشامجازی‌شدن تعلّق دارد و خود را با ضرورت‌ها و قطعیّت‌های دورۀ تاریخیِ جدید، هماهنگ نکرده، همچنان شهر و میدان و خیابان‌های فیزیکی را، تنها قلمرو حکمرانی‌اش می‌شمارد و باور نیافته که پهنۀ مجازی نیز چه‌بسا در این حد، مهم و تعیین‌کننده باشد و بتواند حاکمیّت ملّی را متزلزل سازد. گمان می‌کنند که آنچه در جهان بیرونی و عینی می‌گذرد، اصل است و رخدادهای متعلّق به فضای مجازی، پا از آن فراتر نمی‌گذارند؛ حال‌آن‌که در نظم جدید، عالَم مجازی است که عالَم واقعی را می‌آفریند و برای آن، شرایط و چهارچوب و اقتضا تعریف می‌کند. عالَم مجازی، به مبدأ و منشأ تبدیل شده و بی‌آن‌که از وجود عینی برخوردار باشد، ضرورت و جبر می‌آفریند. [دوم]. در دو دهۀ اخیر، هیچ‌گونه تنش و تلاطمی در میان نبوده که ضلع اصلی آن، شبکه‌های اجتماعیِ غربی نباشند. این شبکه‌ها، به خاستگاه‌ها و سرچشمه‌های تولید بحران در جامعۀ ایران تبدیل شده‌اند؛ بحران‌هایی که فقط وقتی خیابانی بشوند، دیده می‌شوند، اما روشن است که بخش عمده‌ای از این بحران، در جهان‌های ذهنی رخ داده است و تا حدی نیز در سبک زندگی، خود را نشان می‌دهد. بخشی از حاکمیّت که جهت‌گیری لیبرالی دارد، می‌داند که زخم‌خوردۀ شبکه‌های اجتماعیِ غربی است و هر فتنه و آشوب و تکانۀ جدید که اتفاق بیفتد نیز ریشه در این فضا خواهد داشت، اما خود را می‌فریبد و برای جذب بدنۀ اجتماعی، بر طبل آزادسازی شبکه‌های اجتماعیِ غربی می‌کوبد؛ خواسته‌ای که در اصل، با روایت‌های رسانه‌های غربی، ساخته‌وپرداخته شده و به جان بخشی از جامعۀ ایران افکنده شده و اینک نیز از زبان لایه‌ای از حاکمیّت شنیده می‌شود. خودِ همین روند، حکایت‌گر نفوذ شبکه‌های اجتماعیِ غربی در جامعۀ ایران است که چگونه، جامعه را مسخّر و مرعوب خویش می‌کنند و یک امر تصنّعی و واهی را به‌عنوان مطالبۀ اجتماعی، می‌بافند و حتی بخش‌هایی از حاکمیّت را نیز با آن هم‌داستان می‌سازند. پیشروی روایت‌های شبکه‌های اجتماعیِ غربی، تا اینجاست و این‌همه، برآمده از خلاء حکمرانی در فضای مجازی است. به‌جای این‌که حاکمیّت، ذائقه‌سازی کند و به جامعه، جهتِ هویّتی بدهد، این شبکه‌های اجتماعیِ غربی هستند که بازی هویّتی به راه انداخته‌اند و ذهنیّت‌ و مطالبه می‌آفرینند و ادبیات و منطق حاکمیّت را نیز در راستای منافع خویش، صورت‌بندی می‌کنند. [سوم]. اکنون به‌جای این‌که بر اساس تجربه‌های عینیِ اخیر، حاکمیّت به دنبال مرزبندی هرچه ‌بیشتر و متراکم‌تر با شبکه‌های اجتماعیِ غربی باشد و افکار عمومی جامعۀ خویش را از سیطره و سلطۀ آنها برهاند تا بتواند طرح‌های هویّتی‌اش را به اجر درآورد، بی‌پروا و خام‌اندیشانه، وعدۀ رهاسازی شبکه‌های اجتماعیِ غربی می‌دهد. در شرایطی که سخن از بازسازیِ انقلابیِ ذهنیّت‌های فرهنگی به میان آمده و فاصله‌گیری و زاویه‌یابی لایه‌هایی از جامعه با آرمان‌گراییِ انقلابی، آشکار شده، حاکمیّت در پی آن است که جامعۀ خویش را به عمق شبکه‌های اجتماعیِ غربی پرتاب کند تا بیشتر و شدیدتر، بدنۀ اجتماعی‌اش تخریب شود و شکاف‌ها و گسست‌ها، جدّی‌تر و چالشی‌تر بشوند. سپردن ذهنیّت جامعه به دست دشمنانی که در پشت شبکه‌های اجتماعیِ غربی، پنهان شده‌اند و از این شبکه‌ها به‌عنوان ابزار استعمار و سلطه استفاده می‌کنند، جُرمی نابخشودنی است و ما را بیشتر گرفتار تلاطم‌های اجتماعی و تکثّرهای بازدارنده و اختلال‌زا می‌کند. جامعۀ ما در حال باختن هسته‌های سختِ هویّتی‌اش است و می‌رود که رسانه‌های عالَم تجدّد، منِ هویّتیِ جامعۀ ما را بفرسایند و وضع علاج‌نشدنیِ چندپارگی و گسستگیِ معنایی را رقم بزنند. در این حال، حاکمیّت باید به‌ناچار، مسیر سکولاریسمِ ساختاری را در پیش بگیرد تا دچار تعارض و تنش در لایۀ اجتماعی نشود. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
⚠️ترور دانشگاه ☕️@nalbekiiiii
همانطور که هم اساتید و بزرگان بارها گفته‌اند، هم بیانات رهبر انقلاب به خصوص تاکیدات و تقریظات اخیرشان بر این بحث متمرکز شده است و هم تجارب میدانی گفتگ و شنود با بسیاری از نوجوانان و جوانان و حتی بزرگسالان فعال فرهنگی برایمان ثابت کرده است، مطالعه تاریخ، به ویژه بازه معاصر آن و البته به استناد اسناد معتبر، برای حضور موثر در میدان جنگ روایت‌ها و ادای فریضه جهاد تبیین بسیار ضروری است. ☕️@nalbekiiiii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅بشارت قرآنی رهبر انقلاب درباره پیروزی قطعی جبهه حق و مقاومت با اشاره به آیات ۳۹ و ۴۰ سوره حج در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری (۱۴۰۳/۰۸/۱۷) حقیقتا انس و باور قلبی به آیات کلام الله را بارها رهبر انقلاب به عنوان ره توشه به مخاطبانشان برای طی مسیر متذکر شده اند؛ ان شاءالله توفیق سربازی قرآن و اسلام و این حکیم الهی را داشته باشیم. ☕️@nalbekiiiii
💡ریشه مسئله قطعی های برق در کجاست؟ درباره دلایل قطعی‌های مکرر برق در روزهای اخیر، آنچه مسئولان دولت درباره دلایلش می‌گویند، بطور خلاصه این حرف است که چون مازوت سوزی در نیروگاه‌های تولید برق موجب آلودگی هوا می‌شود، دستور قطع سوزاندن مازوت توسط رئیس جمهور صادر شده است؛ بنابراین ما دچار کمبود تولید و در نتیجه ارائه جدول قطعی برق شده‌ایم. اما وقتی به مباحث کارشناسان حوزه انرژی مراجعه می‌کنیم صحبتهایی شنیده می‌شود که داستان را به فراتر از مازوت سوزی ارجاع میدهند. 📍اولا میزان ذخایر انرژی ما ۶٪ از سهم انرژی جهان است، در حالیکه کشور ما ۱٪ جمعیت جهان را به خود اختصاص داده است. 📍دوما میزان تامین برق از نیروگاه‌هایی که مازوت سوزی میکنند، چیزی حدود ۲٪ میزان کلی تولید برق نیروگاه‌های کشور است. 📍سوما عموما مازوت سوزی به جای گاز سوزی برای تولید برق، روش غیر مرسومی در دنیا نیست؛ اما نوع مازوت تولیدی ما با دارا بودن حدود ۳.۵٪ گوگرد موجب آلایندگی است. (حدود استاندارد گوگرد در مازوت نزدیک به ۰.۵٪ است) 📍چهارما سبد منابع تولید برق در کشورهای جهان متنوع است و شامل هسته‌ای و زغال‌سنگ و تجدیدپذیر و گاز می‌باشد. اما به دلیل تصورِ دارا بودن منابع سرشار و ارزان گاز در کشور، منبع تولید برق ما گاز پایه است. 📍پنجما ما دچار چالش جدی ناترازی انرژی هستیم که نه تنها در برق، بلکه در گاز و حتی بنزین هم قابل مشاهده است. لذا چه در سمت تولید و توزیع و چه مصرف، بایستی به سمت تصمیمات سیاست‌گذارانه جدی در آینده نه چندان دور حرکت کنیم. لذا گفتگو با مردم و برقراری خط اعتمادآمیز در تعامل با افکار عمومی برای اخذ تصمیمات مهم در آینده و همراهی مردم بسیار ضروریست. ⚠️یک نکته هم جدای از نکات فوق قابل توجه است که با توجه به مسئله جدی مواجهه با باند تبهکار صهیونی در منطقه و نقش‌آفرینی جدی ایران در جبهه مقاومت در برابر این جبهه شرارت، سناریوهای بسیار پیچیده‌ای برای آسیب‌های احتمالی وارده بر ظرفیت‌های تولید انرژی کشور متصور است که بایستی برای مواجه شدن با آن شرایط هم تدابیر جدی اخذ شود. لذا تقلیل ریشه مسائل به موضوعات انحرافی، نه تنها موجب ایجاد آرامش کاذب اجتماعی نمی‌گردد، بلکه فنر مسئله را فشرده‌تر میکند که هنگامه به انتها رسیدن آستانه فشردگی و رها شدن فنر مسئله، تکانه شدیدتری را به جامعه منتقل خواهد کرد. ☕️@nalbekiiiii
انباشت حرفها و تحلیل‌های خوبِ ارائه‌ای در ذهن بچه‌های تشکلی گاهی خیلی هم خوب نیست! +چرا؟ چون اعتیاد آور است. +چطور؟ چون ممکنست ذهن بچه‌ها را دائما تشنه‌ی صرفا دریافت کند و لذت و تخدیر حاصل از این دریافت، مانع از میل به جوش و خروش انداختن ذهن شود. +از کجا این حرف را آوردی؟ کافیست به جلسات مباحثه ای جمع های فعال نگاه کنیم. جمعی که غالبا بدون سوال جدی و بدون مطالعه کافی و بدون به زحمت انداختن خود برای امتداد عملیاتی دادن به مباحث، وارد جلسه می‌شوند و بعد میروند و دوباره همین چرخه. +یعنی جلسه مباحثه و این چیزها نداشته باشیم؟ یعنی بسنده به شنیدن حرف خوب نکنیم. یعنی سعی کنیم از دل هر جلسه، سوالات جدی مان را بیابیم. یعنی منظومه وار به مبحث نگاه کنیم و سعی کنیم ربط و ارتباط مباحث را با هم پیدا کنیم و موضوع را در ذهنمان بسط و گسترش دهیم. یعنی مباحثه برای مباحثه را بر خود حرام بدانیم و امتداد عملیاتی و تعریف نقش واقعی در راستای آن بحث برای خود ایجاد کنیم. +حالا با این حرف چهار تا جمع مباحثه‌ای که دارند یک کاری می‌کنند را هم میخواهید از انگیزه بیندازید؟ وقت کمست و شتاب پیشامدها بالاست و نباید گذاشت ظرفیت‌های مغتنم تشکلی مان زیرِ حدِ بهینه‌ی توانشان کنش کنند؛ همین. 📚پ ن: مانوس شدن با اندیشه منظومه‌وار و گره خورده با مسائل واقعی و با قابلیت امتداد یافتن اجتماعی و عملیاتی رهبر حکیم انقلاب و اساتید فکر مورد تایید امامین انقلاب، همچون استاد مطهری و علامه مصباح، بهترین بستر برای جلسات مباحثه‌ای مثمر است. ☕️@nalbekiiiii
🔥قفس غزه یکی از سوالات و پرسش هایی که زیاد با آن مواجه میشیم، وجود یک کلیپ یا مجموعه کلیپ هایی برای مرور سریع داستان فلسطین با زبان عامیانه است: در این کار مجموعه 80 دقیقه ای در 9 قسمت، داستان فلسطین را از ابتدا تا طوفان الاقصی با زبانی عامه فهم با خط سیر زمانی مرور کردیم: ✳️کارگردان:امیرحسین قلی زاده ✅متن: محسن فایضی 🔰با کلید بر روی عنوان ها فایل کم حجم را در همین سکو و با کلید بر لینک، کیفیت بهتر را در سایت میتوانید دانلود کنید: 1️⃣قسمت اول: فروپاشی عثمانی: آغاز درد فلسطین https://tn.ai/3174279 2️⃣قسمت دوم: چرا بریتانیا را پدر رژیم صیونیستی میدانند؟ https://tn.ai/3174961 3️⃣قسمت سوم: از یوم النکبت تا جنگ شش روزه https://tn.ai/3175401 4️⃣قسمت چهارم: از شوک جنگ ۶ روزه تا انتفاضه اول https://tn.ai/3176432 5️⃣قسمت پنجم: از پیمان اسلو تا انتفاضه ۲۰۰۰ https://tn.ai/3177142 6️⃣قسمت ششم: از انتفاضه مسجدالاقصی تا خروج اسرائیل از غزه https://tn.ai/3178826 7️⃣قسمت هفتم: از انتخابات تا محاصره نوارغزه https://tn.ai/3179483 8️⃣قسمت هشتم: تلاش برای حذف حماس در جنگ های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ https://tn.ai/3179935 9️⃣قسمت نهم و پایانی: نبرد برای مسجدالاقصی(سیف القدس ۲۰۲۱ و طوفان الاقصی ۲۰۲۳) https://tn.ai/3179764 در دیده شدن این‌کار همراه ما باشید❤️ @Thirdintifada
برنامه این ترم من هر هفته سه شنبه رفتن به یک دانشگاه یا جمع دانشجویی است. تا امروز که ۲۹ آبان است کلیه جلسات در دانشگاه‌ها یا مجامع دانشجویی تهران بوده و امکان حضور در شهرستان ها را نداشته ام که ان شاالله از نیمه دوم آذر آغاز خواهد شد. اما سخنم چیست؟ ۱. گره فکری دانشجویان شبیه بهم است. ۲. جنس و عمق سوالات تفاوتی ندارد. ۳.عموما نیازمند ایجاد یک نظام و منظومه معرفتی هستند‌. ۴. روش تحلیل و روش پردازش داده ها وجود ندارد. ۵. تاریخ مغفول است، دهه هشتاد و هفتادی ها عموما ذهنیتی از ایران معاصر ندارند و همه چیز را در حال خلاصه می کنند. ۶. آنچه در فضای مجازی طرح میشود بسیار جلوتر از مواد درسی دانشگاه ست. ۷. رشته ها و گرایش های فنی، مهندسی، تجربی ابهامات سیاسی بیشتر و پیچیده تری دارند. دانشجو نخبه همان سوالی را می پرسد که در جامعه سایر اقشار می پرسند، چرا؟ چون راهبری اذهان در شبکه اجتماعی واحد است. همه یک جور دغدغه دارند. ۱. باید منظم در این جمع ها حاضر بود. ۲. مقصود من در زمینه تاریخ و سواد سیاسی است. ۳. حلقه مطالعاتی عمیق نیاز است. ۴. از سطح به عمق باید حرکت کرد. https://eitaa.com/Politicalhistory