eitaa logo
نمافر | NAMAFAR
189 دنبال‌کننده
512 عکس
17 ویدیو
24 فایل
«نمافر» اولین مرجع آماری در حوزه صنایع خلاق فرهنگی 👉 NAMAFAR.IR
مشاهده در ایتا
دانلود
📃 نقشه وضعیت صنعت سینما | ویراست دوم 🔻 تعداد مخاطبان سینما در ایران و جهان چقدر است؟  ژانر تولیدات سینمایی در ایران چه تغییراتی را طی کرده است؟  وضعیت بازار جهانی و داخلی صنعت سینما در چه سطحی است؟ پرمخاطب‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران کدام‌اند؟ 🔻 این گزارش در قالب هفت فصل تدوین شده و به سوالات متعددی پیرامون سینما پاسخ داده می‌شود. 🔻بخشی از مهمترین نکات که در این گزارش می‌خوانیم: وضعیت آموزش‌های دانشگاهی و آنلاین مرتبط با سینما ، تعداد فیلم‌های اکران شده در سینماهای کشور و جهان، وضعیت سالن‌های سینما به تفکیک استان‌های کشور، آمار فروش فیلم‌های ایرانی و آمریکایی، تعداد تماشاگران سینمای ایران، ژانرهای محبوب و پرفروش در سینمای ایران و آمریکا، جزئیات حمایت‌های مالی مجموعه‌های سینمایی، میزان محتوای مخرب در آثار سینمایی جهان. 📖مطالعه‌ی این گزارش را به سیاست‌گذاران فرهنگی، فعالان و علاقه‌مندان به حوزه سینما توصیه می‌کنیم. 👈برای تهیه این محصول می‌توانید به وبسایت «نمافر» مراجعه کنید. 🆔 @namafar
💢فرصت‌های گروه بریکس برای صنایع فرهنگی و خلاق ▪️تعداد کلمات: ۴۰۷۰ ▪️میانگین زمان خواندن: ۱۸ دقیقه ▪️نویسنده: کمیل انتظاری 🔻گردشگری را می‌توان اصلی‌ترین ظرفیت بریکس در زمینه صنایع فرهنگی و خلاق دانست. تا ۱۰ سال آینده خانواده‌های چینی (بیش از ۶۰ میلیون خانواده) و هندی (بیش از ۱۰ میلیون خانواده) با درآمد سالانه بیش از ۳۵ هزار دلار توانایی سفر خارجی را خواهند داشت و این رشد در سایر کشورهای بریکس نیز روی خواهد داد و فرصت مغتنمی برای جذب این گردشگران است. 🔻بررسی تعداد بلیت فروخته شده سینما بر اساس کشور نشان می‌دهد که چین با ۱.۱۵ میلیارد بلیت فروخته شده در جایگاه نخست ایستاده است. هند و روسیه دو عضو دیگر گروه بریکس به ترتیب با ۴۲۵ و ۱۲۵ میلیون بلیت در رتبه‌های سوم و چهارم قرار دارند. این امر حاکی از وجود بازاری بالقوه برای سینمای کشورهای بریکس خبر می‌دهد. 🔻همچنین ظرفیت همکاری‌های اقتصادی در سایر حوزه‌های صنایع خلاق مانند موسیقی، صنعت نشر، خوراک و غذا، اسباب‌بازی و... نیز در میان کشورهای گروه بریکس بالاست و کشورمان می‌تواند با سیاست‌گذاری‌های مناسب از آن بهره‌مند شود. 👈متن کامل را در نمافر بخوانید. 🆔 @namafar
📢پرتقاضاترین ویزای جهان برای کدام کشورها است؟ 🔻در سال گذشته فرانسه بیشترین میزان تقاضا برای ویزا را داشته است. این رتبه‌بندی بر اساس تعداد جست و جو برای ویزاهای این کشورها به‌دست آمده است. برای ویزای فرانسه در سال گذشته بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار بار جست و جو شده است. البته این اتفاق جای تعجب ندارد، چرا که فرانسه بیشترین گردشگر خارجی را دارد. 🔻کانادا با تقریبا ۲ میلیون و ژاپن با ۹۴۰ هزار جست و جو در رتبه‌های بعدی قرار دارند. کانادا همیشه به عنوان یکی از مطلوب‌ترین مکان‌ها برای زندگی و کار رتبه‌بندی می‌شود. این کشور همچنین قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ تقریبا ۵۰۰ هزار مهاجر را بپذیرد. 🔻کشورهایی با بیش از ۵۰۰ هزار جست و جو برای ویزا به ترتیب استرالیا، هند، ترکیه، سنگاپور، نیوزلند، مالزی و پاکستان بودند. 🔍منبع : Travel Daily News 🆔 @namafar
📃گزارش «هزینه‌کرد فرهنگی ایرانیان در سال ۱۴۰۱» 🔻 هزینه‌کرد فرهنگی، مجموعه هزینه‌هایی است که افراد برای خرید یا بهره‌مندی از محصولات و خدمات فرهنگی مانند کتاب، موسیقی، گردش، تفریح و سرگرمی، فیلم و تئاتر، پوشاک، آیین‌های مذهبی و... صرف می‌کنند. 🔻این نوشتار با هدف تحلیل مصرف فرهنگی خانوارهای ایرانی از سال ۱۳۹۶ الی ۱۴۰۱ و به‌طور خاص برای سال ۱۴۰۱ بر مبنای تحلیل ثانویه داده‌های خام مرکز آمار ایران ارائه شده است. براساس این داده‌ها، ۳۰۸ کد هزینۀ فرهنگی ذیل ۱۶ بخش مختلف استخراج شده است. 🔻این گزارش دربرگیرنده ۱۹۵۶۷ نمونۀ خانوار نقاط شهری و ۱۸۳۸۴ نمونۀ خانوار نقاط روستایی در سرتاسر کشور‌ است. نتایج در قالب گزارش‌های آماری شامل مجموع، میانگین و سهم مصرف فرهنگی از مجموع هزینه‌های سالانه خانوار براساس خانوار شهری-روستایی، دهک درآمدی، جنسیت، تحصیلات، وضعیت تأهل، وضعیت اشتغال و ... ارائه شده است. 📖مطالعه « هزینه‌کرد فرهنگی ایرانیان در سال ۱۴۰۱» می‌تواند برای دغدغه‌مندان حوزه فرهنگ، صاحبان کسب و کارهای فرهنگی، مسئولان و سیاستگذاران عرصه فرهنگ مفید باشد. 👈برای تهیه این محصول می‌توانید به وبسایت نمافر مراجعه کنید. - گروه سیاست‌پژوهی و تحلیل داده نمافر -اندیشکده مطالعات فرهنگ و توسعه -اندیشکده حرف 🆔 @namafar
💢لزوم حضور سینمای ایران در بازارهای بین‌المللی/ فروش ۷ روز سینمای چین؛ ۴۴ برابر درآمد گیشه سینمای ایران در سال ۱۴۰۲ 🔻فروش گیشه سینمای چین در ۷ روز تعطیلات سال نو چین از مرز ۱ میلیارد دلار عبور کرد. این در حالی است که کل فروش سینمای ایران در سال ۱۴۰۲، ۱.۱۵ هزار میلیارد تومان، معادل با ۲۳ میلیون دلار است. 🔻صادرات سریال‌های ترکیه‌ای در سال ۲۰۲۲ به ۶۰۰ میلیون دلار رسیده است. کشورهای اسپانیا، عربستان و مصر مقاصد سریال‌های ترکی هستند. 🔻درآمد فروش صنعت فیلم کره‌جنوبی در سال ۲۰۲۲، ۱.۱۹ میلیارد دلار بوده که این رقم ۵۳ برابر فروش سینمای ایران در سال ۱۴۰۲ است. 🔻با این اوصاف، به‌ نظر می‌رسد، به دست آوردن سهم کوچکی از بازارهای بین‌المللی در دسترسی همچون چین، می‌تواند درآمد بالایی را برای صنعت فیلم و سریال ایران به ارمغان بیاورد. 🆔 @namafar
📢حمله بی‌سابقه کنگره آمریکا به تیک‌تاک 🔻چالش دولت و کنگره آمریکا با پلتفرم چینی تیک‌تاک تمامی ندارد. هفته‌ی گذشته کنگره آمریکا خبر داد اگر شرکت بایت‌دنس تیک‌تاک را واگذاری نکند این برنامه در آمریکا از دسترس ۱۷۰ میلیون کاربر خارج خواهد شد. 🔻در مقابل، تیک‌تاک از کاربران خود خواسته در مقابل تصمیم کنگره اعتراض کنند. در این پیام آمده است: «همین حالا صحبت کنید. قبل از اینکه دولت شما حق آزادی بیان را از ۱۷۰ میلیون آمریکایی سلب کند. این کار به میلیون‌ها کسب‌وکار آسیب می‌زند، معیشت سازندگان بی‌شماری را در سراسر کشور از بین میبرد و هنرمندان را از دسترسی تماشاگران محروم می‌کند». 🔍منبع: hypebot 🆔 @namafar
فرا رسیدن بهار قرآن، ماه مبارک رمضان مبارک باد.🌺 🆔 @namafar
12.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢راهیابی پروژه «الگوی تدوین سیاست‌نامه صنایع خلاق» به مرحله نهایی دومین جایزه ملی سیاستگذاری 🔻پروژه «الگوی تدوین سیاست‌نامه صنایع خلاق» که در پنل موضوعی سیاست‌گذاری فرهنگی محور استراتژیک و راهبردی، توسط آقای امیر آقایی ارائه شده است با نظر هیئت داوران در میان ۴۲ پروژه نهایی دومین جایزه ملی سیاستگذاری قرار گرفت. 🆔 @namafar
💢انقلاب تیک‌تاک چگونه رسانه‌های اجتماعی را تغییر داد؟ ▪️تعداد کلمات:۲۲۳۴ ▪️ میانگین زمان مطالعه: ۱۲ دقیقه ▪️نویسنده: جواد شاملو 🔻تیک‌تاک سبکی از محتوا را ارائه داد که دیگر رسانه‌های اجتماعی برای حفاظت از سهم‌شان از مخاطبان، به سرعت آن را به امکانات خود افزودند. 🔻نمونه آن را می‌توان در اینستاگرام ریلز و یوتیوب شورتز دید. 🔻در سال ۲۰۲۰ تعداد بازدید روزانه ویدئوهای یوتیوب شورتز به ۳.۵ میلیارد رسید. این قابلیت سالانه ۱۳۵ درصد رشد می‌کند و ماهانه ۱.۵ میلیارد نفر کاربر ماهانه دارد. 🔻درست است که پلتفرم‌ها به طور طبیعی به سوی صیانت از مخاطبان و کاربران خود رفتند و قابلیت ویدئوهای کوتاه تیک‌تاک را به دیگر قابلیت‌های خود ضمیمه کردند تا بازارشان آسیب نبیند اما شرایط سیاسی و امنیتی نیز اینطور ایجاب می‌کرد. 🔻هرچند که این موج تیک‌تاکی شدن نتوانست به طور جدی رشد کاربران تیک‌تاک را حتی در خود آمریکا به کلی متوقف کند. در سال ۲۰۲۳ تعداد کاربران آمریکایی تیک‌تاک به ۱۵۰ میلیون نفر رسید. 👈متن کامل یادداشت را در نمافر بخوانید. 🆔 @namafar