💢لزوم حضور سینمای ایران در بازارهای بینالمللی/ فروش ۷ روز سینمای چین؛ ۴۴ برابر درآمد گیشه سینمای ایران در سال ۱۴۰۲
🔻فروش گیشه سینمای چین در ۷ روز تعطیلات سال نو چین از مرز ۱ میلیارد دلار عبور کرد. این در حالی است که کل فروش سینمای ایران در سال ۱۴۰۲، ۱.۱۵ هزار میلیارد تومان، معادل با ۲۳ میلیون دلار است.
🔻صادرات سریالهای ترکیهای در سال ۲۰۲۲ به ۶۰۰ میلیون دلار رسیده است. کشورهای اسپانیا، عربستان و مصر مقاصد سریالهای ترکی هستند.
🔻درآمد فروش صنعت فیلم کرهجنوبی در سال ۲۰۲۲، ۱.۱۹ میلیارد دلار بوده که این رقم ۵۳ برابر فروش سینمای ایران در سال ۱۴۰۲ است.
🔻با این اوصاف، به نظر میرسد، به دست آوردن سهم کوچکی از بازارهای بینالمللی در دسترسی همچون چین، میتواند درآمد بالایی را برای صنعت فیلم و سریال ایران به ارمغان بیاورد.
🆔 @namafar
#خبر_نما
📢حمله بیسابقه کنگره آمریکا به تیکتاک
🔻چالش دولت و کنگره آمریکا با پلتفرم چینی تیکتاک تمامی ندارد. هفتهی گذشته کنگره آمریکا خبر داد اگر شرکت بایتدنس تیکتاک را واگذاری نکند این برنامه در آمریکا از دسترس ۱۷۰ میلیون کاربر خارج خواهد شد.
🔻در مقابل، تیکتاک از کاربران خود خواسته در مقابل تصمیم کنگره اعتراض کنند. در این پیام آمده است: «همین حالا صحبت کنید. قبل از اینکه دولت شما حق آزادی بیان را از ۱۷۰ میلیون آمریکایی سلب کند. این کار به میلیونها کسبوکار آسیب میزند، معیشت سازندگان بیشماری را در سراسر کشور از بین میبرد و هنرمندان را از دسترسی تماشاگران محروم میکند».
🔍منبع: hypebot
🆔 @namafar
12.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢راهیابی پروژه «الگوی تدوین سیاستنامه صنایع خلاق» به مرحله نهایی دومین جایزه ملی سیاستگذاری
🔻پروژه «الگوی تدوین سیاستنامه صنایع خلاق» که در پنل موضوعی سیاستگذاری فرهنگی محور استراتژیک و راهبردی، توسط آقای امیر آقایی ارائه شده است با نظر هیئت داوران در میان ۴۲ پروژه نهایی دومین جایزه ملی سیاستگذاری قرار گرفت.
🆔 @namafar
#یادداشت_همکاران
💢انقلاب تیکتاک چگونه رسانههای اجتماعی را تغییر داد؟
▪️تعداد کلمات:۲۲۳۴
▪️ میانگین زمان مطالعه: ۱۲ دقیقه
▪️نویسنده: جواد شاملو
🔻تیکتاک سبکی از محتوا را ارائه داد که دیگر رسانههای اجتماعی برای حفاظت از سهمشان از مخاطبان، به سرعت آن را به امکانات خود افزودند.
🔻نمونه آن را میتوان در اینستاگرام ریلز و یوتیوب شورتز دید.
🔻در سال ۲۰۲۰ تعداد بازدید روزانه ویدئوهای یوتیوب شورتز به ۳.۵ میلیارد رسید. این قابلیت سالانه ۱۳۵ درصد رشد میکند و ماهانه ۱.۵ میلیارد نفر کاربر ماهانه دارد.
🔻درست است که پلتفرمها به طور طبیعی به سوی صیانت از مخاطبان و کاربران خود رفتند و قابلیت ویدئوهای کوتاه تیکتاک را به دیگر قابلیتهای خود ضمیمه کردند تا بازارشان آسیب نبیند اما شرایط سیاسی و امنیتی نیز اینطور ایجاب میکرد.
🔻هرچند که این موج تیکتاکی شدن نتوانست به طور جدی رشد کاربران تیکتاک را حتی در خود آمریکا به کلی متوقف کند. در سال ۲۰۲۳ تعداد کاربران آمریکایی تیکتاک به ۱۵۰ میلیون نفر رسید.
👈متن کامل یادداشت را در نمافر بخوانید.
🆔 @namafar
💢کسبوکارهای خوشبو/ نگاهی به وضعیت و دغدغههای فعالان صنعت عطر و ادکلن در گفتوگو با ۴ فعال این حوزه
🔻تولید عطر و ادکلن در ایران صنعتی پویا و رو به رشد است که با توجه به تقاضای بالای مردم برای محصولات این حوزه، پتانسیل خوبی برای توسعه و اشتغال دارد.
🔻بر اساس آمارهای رسمی، در سال ۱۳۹۹، بیش از ۱۰۰ شرکت تولیدکننده عطر و ادکلن در کشور فعال بودهاند که حدود ۵۰ میلیون شیشه عطر و ادکلن تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کردهاند.
🔻با این حال، بازار عطر و ادکلن در ایران جذابیت و موانع خاص خودش را دارد. شرکتهای رایحه گستر بینظیر شرق، الماس ارغوان آسیا، پرتو خورشید متین و امینآرا در گفتوگو با نمافر، علاوه بر روایت داستانِ کسبوکارهایشان، موانع و چالشهای موجود در این صنعت نیز را بیان کردهاند.
🔻مهمترین چالشهای اشاره شده مواردی همچون وابستگی به مواد اولیهی وارداتی، عدم ارائه تسهیلات مالی و مشوقهای مالیاتی، نبود نظام استاندارد و نظارت بر کیفیت محصولات، اعتماد پایین و رغبت کم مصرفکنندگان به برندهای داخلی و... است.
❓آیا شما از عطر و ادکلنهای ایرانی استفاده میکنید؟
🆔 @namafar