تئاتر «ثمن» در آمفی تئاتر دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد
15 تا 18 آبان ۹۷
ثبت نام رایگان از طریق:
@HaftAsman_bot
📌ظرفیت محدود
شماره راهنما:09385055959
منتظرتونیم
هدایت شده از مدرسه مضمار ؛ تشکیلات اسلامی
🔸استاد پناهیان: بعضیها فکر میکنند اگر هرکدام از ما، آدمهای خوبی شویم، همه خوب میشوند؛ بههیچوجه اینطور نیست! گاهی ما میتوانیم تکتکمان آدمهای خوبی باشیم ولی در یک زندگی جمعی و کار تشکیلاتی، نسبت بههم بیرحم باشیم. تکتک خوببودن زیاد بهدرد نمیخورد!
🔸تا وقتی با هم کار نکرده باشیم و در یک کار جمعیِ مستمر همافزایی نکرده باشیم و همدیگر را تحمل نکرده باشیم، خوببودنِ ما معلوم نمیشود. اگر ده نفر دورهم جمع شدیم، یک کارخانه یا مدرسه راه انداختیم و باهم، زندگی کردیم و کارکردیم، تازه خوبیِ ما خودش را نشان میدهد. ۹۶/۷/۸
🚨 پایگاه جامع نشر محتوای تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
✅صالحِ مصلح، دو خصوصيّت و دو مسؤوليت هر مؤمن آگاه است.
🔶استاد علی صفایی حائری:
امروز، اگر چه مىتوانى در قسمتهاى مختلفى خدمت كنى؛ مثلاً طبيب بشوى و يا مهندسى كنى و يا هزار شغل مفيد ديگر را به گردن بگيرى؛ ولى حساب كن جامعهاى كه صالح نيست،برفرض سالم بشود، چه حاصل خواهد داشت؟ پس صلاح جامعه را بر سلامت آن مقدّم بدار و در كنار هر شغل به اين نقش بپرداز. صالحِ مصلح، دو خصوصيّت و دو مسؤوليت هر مؤمن آگاه است. حتّى اگر بقّال هستى، پيش از آنكه پاكت را پر كنى،بايد به مغز و قلب او هم رزقى داده باشى و درس انسانيت و ايثار و صفا را به او آموخته باشى و سعى كن آموزگار كلاسهايى باشى، كه آموزگار كمتر دارد و مشكلات بيشتر؛ چون كارهاى مانده، اهميّت زيادى دارند و كارهاى بزرگ، در گرو آنها هستند.
اين نقش توست: صالح و مصلح بودن و در صراط عبوديّت بودن.
📚 نامه های بلوغ، صفحه 41
🌿 @einsad
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
4_6034901926779290031.mp3
579.8K
✅ به چه دلیلی از نفس شکایت میکنیم؟
🔶استاد علی صفایی حائری
🌿 @einsad
هدایت شده از وحید یامین پور
📢 انتشار جزوه «اهمیت رسانه های آلترناتیو برای انقلاب اسلامی»
🔸گفتاری از دکتر #وحید_یامین_پور در اختتامیه دومین لیگ نشریات دانشجویی #دکه
🔹مطالعه این جزوه به #فعالین_رسانه_ای و #فعالین_دانشجویی توصیه می شود.
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
✅ انچه عشق به امام می نامیم عشق نیست سرگرمی است
🔶استاد علی صفایی حائری:
عشق از نياز بر مىآيد. اما كدام نياز؟
راحتتر بگويم: عشق، خود نياز است، اما نياز به تبديل شدن و به اينگونه از بنبست رهيدن، از خود خلاص شدن و به معشوقى كه بالاترش يافتهاى پيوستن و با او ماندن؛ چون هنگامى كه بودن تو، ماندن است و ماندن تو، مرگ است و گند است، بايد اين بودن، از بنبست ماندن نجات بگيرد. بايد در راهى بيفتد و جهتى بيابد.
اين نياز، عشق است و عشق از اين نياز برخاسته.
و اين عاشق است كه به راحتى مىتواند خودش را بدهد، كه خودِ برترى را به دست آورده است. مىتواند فنا شود، كه وسعت بزرگترين را شناخته است؛ وسعتى كه وجودش در آنجا حصار است و ديوار است و قلعه است و فرو ريختنش، بيشتر شدن است و بزرگتر شدن است و باقى ماندن است و از بنبست رهيدن و ادامه يافتن.
آنچه ما با نام عشق امام، با آن مأنوس شدهايم و به آن دل بستهايم، عشق نيست و اين نيازِ ادامه يافتن و حركت كردن نيست، كه نياز به سرگرم شدن و تنوع داشتن است.
آنچه ما در برابر امام داريم هنوز تا اين عشق فاصله دارد. ما از امام نه خودش و نه خودمان، كه خانه و زندگى را مىخواهيم و از او به جاى مغازه و بيل و كلنگ استفاده مىكنيم. ما بيشترها را فداى كمترها كردهايم. و اين است كه عشق نيست، بازى است.
📚 تو مي آيي (ويرايش جديد)، صفحه 86
🌿 @einsad
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
4_6014745842827657911.mp3
793.8K
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
✅دل آدمى،بزرگتر از اين زندگى است...
🔶استاد علی صفایی حائری:
دل آدمى،بزرگتر از اين زندگى است. و اين، راز تنهايى اوست. او چيزى بيشتر از تنوع و عصيان را مىخواهد. او محتاج تحرّك است و حركت،با محدوديت سازگار نيست، كه محدوديتها، عامل محروميت و تنهايى ماست.
آخر، چگونه مىتوان همزبان با شيطان، عصيان را راه چاره شناخت؟ در جهان قانونمند، عصيان و درگيرى، جز عذاب و رنج چه خواهد داشت؟بر فرض عصيان كنم و اسيد را لاجرعه سركشم، آيا دستگاه گوارش من تحمّل دارد و آيا وجود قانونمند من، در رنج و عذاب نمىنشيند؟
دنيا، قانونمند است و نمىتوان بىگُدار به آب زد. دنيا، همه جايش راه نيست؛ يك راه مشخص و يك نظام حاكم دارد؛ كه غريزه در حيوانات و علم در انسان تا اندازهاى اين راه را شناخته است. و همين محدوديت غريزه و علم ، نياز به وحى و نبوت را مطرح نموده است؛ چون انسان چه در رابطه با فكر و عقل و غرايز و غضب و شهوتش و چه در رابطه با اشياء و چيزهايى كه مىخورد و مىپوشد و نگاه مىكند و دست مى گيرد و چه در رابطه با افراد، از همسر و پدر و مادر و فرزند گرفته تا آدمهاى دور و نزديك و چه در رابطه با ملّتهاى ديگر، محتاج وحى است و نياز به رسول دارد تا به او بياموزد، كه چگونه با خودش كار كند و با فكر و عقل و غرايزش برخورد نمايد. و چگونه با اشياء و زمين و آسمان و اطرافش، رابطه برقرار نمايد. و چگونه با آدمها تماس بگيرد و با ملّتها سياست بگذارد.
📚 نامه های بلوغ، صفحه 90
🌿 @einsad
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
4_6014745842827657910.mp3
1.33M
هدایت شده از صحیفه نور امام خمینی (ره)
💠 چه کسانی ضربات اصلی را به انقلاب وارد میکنند؟!
تذکر این نکته لازم است که در تمام نوشته ها و صحبت ها هر وقت نام روحانیت را به میان آورده ام و از آنان قدردانی نموده ام، مقصودم علماء پاک و متعهد و مبارز است، که در هر قشری ناپاک و غیر متعهد وجود دارد و روحانیون وابسته ضررشان از هر فرد ناپاک دیگر بیشتر است، و همیشه این دسته از روحانیون مورد لعن و نفرین خدا و رسول و مردم بوده اند و ضربات اصلی را به این انقلاب، #روحانیون_وابسته و مقدس ماب و دین فروش زده اند و می زنند و روحانیون متعهد ما همواره از این بی فرهنگ ها متنفر و گریزان بوده اند.
#امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی
#صحیفه_امام
#امام_خمینی
📖 صحیفه نور، جلد 20، صفحه 242
👈 پیام امام خمینی(ره) به مناسبت سالگرد کشتار خونین در مکه و قبول قطعنامه 598
📆 مورخ: 1367/04/29
👥 کانال صحیفه نور امام خمینی(ره)
✅ @Sahifeh_noor
🌷 اللهم عجل لولیک الفرج 🌷
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
✅ کار من در این دنیا ...
🔶استاد علی صفایی حائری:
با تفكر در استعدادهاى خودم مشخص مىشود كه كار من رفاه نيست، خوردن و خوابيدن و خوش بودن نيست، لذت نيست، من براى اين كه به لذت برسم به اين همه استعداد نياز نداشتم. من براى اين كه به رفاه دست پيدا كنم اين همه سرمايه احتياج نداشتم و با غرايز فردى و غرايز اجتماعى مىتوانستم همۀ اينها را بدست بياورم.
كار من حركت است و رفتن است. وقتى كار من حركت باشد، دنيا مىشود راه من، و من در اين راه نبايد گردى به پا كنم و در اين راه نبايد سنگ راهى بشوم.
📚 تربیت کودک، صفحه 12
🌿 @einsad
هدایت شده از سرزمین حماسه و زیتون
💢کمک لبنانی ها به مردم یمن
جمعیت خیریه #سبع_سنابل لبنان (هفت خوشه🌾) برای چهارمین بار به یمن کمک می فرستد.
این جمعیت خیریه مردمی توسط چند خانم به راه افتاده و راهی برای ارسال پول به یمن پیدا کرده اند.
پس از اعلام اینکه این گروه توانسته به #یمن کمک بفرستد، در #صنعا جمعیت دیگری با این پولها مواد غذایی تهیه و توزیع می کند.
یکی دو روز پیش هم کارمندان #بیمارستان #رسول_اعظم #بیروت پولهایشان را روی هم گذاشتند که بیش از دو هزار دلار بود.
📌 @ghods_mashhad
هدایت شده از
⚠️ #رسانه_باشید
🔶 📢جبهه فرهنگے انقلاب اسلامے تقدیم مےکند🔷
📢 #لیست_کانال_های_ارزشی
👥امام خامنه ای 👇
➕ Eitaa.com/Khamenei_ir
👥 امام خمینی (ره)👇
➕ http://eitaa.com/joinchat/280887296Cfedaa076f1
👥 طنزیم (مرجع طنزهای سیاسی اجتماعی)👇
➕ http://eitaa.com/joinchat/2143944704Cf4bf75226d
👥 انقلابی در تربیت اسلامی👇
➕ http://eitaa.com/joinchat/3424518145C00357650db
👥 مرجع تهیه کتاب فعالان فرهنگی👇
➕ http://eitaa.com/joinchat/2469003274Cd50c7fd530
👥 خبرگزاری رسا👇
➕ http://eitaa.com/joinchat/1150418947Cdb5d27e445
👥 کانال تخصصی مداحی شور👇
➕ http://eitaa.com/joinchat/2085617664Cebcf10babc
👥 کارگاه طراحان عکس نوشته و استیکر 👇
➕ http://eitaa.com/joinchat/3170566144C21beac2706
🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺
🔴📢 تبادلات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی
🔷http://eitaa.com/joinchat/4059430927C91d643c03c
هدایت شده از مدرسه مضمار ؛ تشکیلات اسلامی
استاد پناهیان: همچنانکه دو قطره آب وقتی به هم نزدیک میشوند، در هم غرق میشوند و یک قطره بزرگتر را تشکیل میدهند، مؤمنان نیز وقتی به هم نزدیک میشوند، مرز منیّتها را از میان برمیدارند و یک روح در دو بدن میشوند. با چنین روحیه و رویهای، از کوچکترین جمعِ مؤمنان، قویترین تشکلهای انسانی را میشود ساخت.
🚨 پایگاه جامع نشر محتوای تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
هدایت شده از مدرسه مضمار ؛ تشکیلات اسلامی
امام خامنهای: اگر در جایی احساس کردید که مسئولیت شما موجب این است که کارها راکد بشود، حتماً مسئولیت را واگذار کنید. آقایی است که اشتغالات خیلی زیادی دارد. این، به کارها نمیرسد و همینطور در آنجا مانده است. این شغل را به یک نفر دیگر واگذار کنند که بیاید، سریع این کار را انجام بدهد. یعنی این طور نباشد که برای ما، شغل مسألهی اول باشد. مسأله اول کار است. ۱۳۶۹/۴/۴
🚨 پایگاه جامع نشر محتوای تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
🌿 #معرفی_کتاب 👇
📚 از معرفت دینی تا حکومت دینی
مولف: استاد علی صفایی حائری
🌿 @einsad
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
🌿 #معرفی_کتاب
📚 از معرفت دینی تا حکومت دینی
مؤلف: استاد علی صفایی حائری
ناشر: لیلة القدر
از خود آگاهی تا عبودیت تا جامعه و حکومت اسلامی؛
✅ اگر آدمی در همين محدوده هفتاد سال مطرح باشد به بيش از سه اصل علم و اطلاعات، قراردادها و منافع مشترک هيچ احتياج ندارد. در اين سطح بر فرض، خدا اثبات شود و يا در اعتقاد انسان ريشه بگيرد و بر فرض هم که رسول و ولیّ و مذهب، موثر و مفيد باشند، اما هيچ ضرورتی ندارند و لازم نيست که مبنای زندگی فردی و جمعی انسان باشند. اين زندگی بيشتر از علم و قرارداد و منافع مشترک، چيز ديگری را نمی خواهد.اما اگر آدمی برای وسعتی بيش از هفتاد سال و با توجه به عوالمی ديگر، چه محتمل و چه متيقن بخواهد برنامه ريزی کند و بخواهد برای اين استمرار و ارتباط حساب باز کند، ديگر علم و تجربه و قراردادها و منافع مشترک کارگشا نخواهند بود و نه تنها علم که حتی عقل و فلسفه او و عرفان و قلب او هم کفاف اين همه رابطه را نخواهند داد. در اين وسعت، آدمی محتاج وحی است.
✅ در اين مختصر، نشان داده شده که چطور وحی، يعنی بينات و کتاب و ميزان، يعنی روش ها و اهداف و احکام، به تربيت رسول و تربيت او و روش هايش و با توجه به قدر و استمرار و ارتباط انسان و با توجه به ارزش ها و اهداف او، به تقدير و تربيت و تشکل انسان روی می آورد و معرفتی را تشکيل می دهد که اين معرفت به عهد و عبوديت و اين عبوديت به جمع و جامعه و روابط آدمی و سپس به حکم و حکومت، می انجامد. اين نوشته، نموداری است از معرفت دينی تا جامعه دينی، تا حکومت دينی که به مباحثی از قبيل شبهات در حوزه دين و حکومت دينی، حکومت در اديان وحيانی، طرح کلی دين و نظام سازی و حکومت دينی در حوزه مسلمين و... می پردازد.
✅ کتاب «از معرفت دینی تا حکومت دینی» سعی دارد به یافتن تعریف جامعی از مفهوم حکومت و دین بپردازد و با ذکر خصوصیات حاکم، پاسخ این پرسش اساسی را به دست آورد که:
آیا حکومت دینی معنایی دارد و این دو با هم جمع و ترکیب می شوند؟ و اصولاً چگونه یک حکومتی دینی می شود؟
خرید و سفارش کتاب:
http://www.einsad.ir/Main.php?pid=order
🌿 @einsad
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
✅ #وظایف_همسران
🔶استاد علی صفایی حائری:
تو كه روابط بسيار و مشكلات زيادى دارى، همسرت را براى برخورد و تحمل آمادگى بده.براى بار سالها و ماهها، روزهايى يا ساعتهايى بار آنها را بردار. اين گونه همكارى را به آنها بياموز.
آن كس كه نيرومندتر و با ظرفيتتر است،بار بيشترى را برمىدارد. تو كه پاى زندگى هستى، رجل و مرد خانه هستى، از بارها شانه خالى مكن.
تو كه پيوند را خواستهاى به جدايى فكر نكن، حتى اگر همسر تو جدايى را خواست و تو هم در دل خواستار بودى، شتاب نكن. جوانمرد،بارى را كه برداشته به زمين نمىكوبد و حتى تا آنجا كه معقول است، زمين نمىگذارد.
اگر جدايى آخرين درمان بود، در هنگام جدايى از احسان چشم پوشى نكن. انتقام نگير. إِمْساكٌ بِمَعْرُوف أَوْ تَسْريحٌ بِاِحْسان؛ ١با خوبى نگاه داشتن، يا با احسان و زيبايى رها كردن، اين دستور خداست.
📚 روابط متکامل زن و مرد، صفحه 25
🌿 @einsad