eitaa logo
وحید یامین پور
36.1هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
268 ویدیو
25 فایل
کانال رسمی وحید یامین پور 🔺️نویسنده 🔺️مدرس دانشگاه شبکه های اجتماعی: https://zil.ink/yaminpour
مشاهده در ایتا
دانلود
سلسله جلسات "ملاقات با اثر هنری" جلسه دوم:بررسی نهاد شاعرانه سینما با نظر به فیلم چریکه تارا ساختة بهرام بیضایی 🎙با حضور علی فرهمند، پویا عاقلی زاده، گوان مهر اسماعیل پور وصابر الله دادیان 🕟سه شنبه،29 آبان ماه،ساعت 18 تا 20 تماس جهت اطلاعات بیشتر: @nadersohrabi66 09127647827 پژوهشکده فرهنگ وهنر اسلامی 🆔️ @RCICA_IR
🔺️نظر شما چیست؟ 🆔️ @yaminpour
📢 انتشار جزوه «اهمیت رسانه های آلترناتیو برای انقلاب اسلامی» 🔸گفتاری از دکتر در اختتامیه دومین لیگ نشریات دانشجویی 🔹مطالعه این جزوه به و توصیه می شود.
4_6037573688495178993.pdf
929.7K
🔺️رسانه‌های آلترناتیو گفتاری از دکتر یامین‌پور
🔺️امروز(سه شنبه)، ساعت ۱۶ سینما فلسطین 🆔️ @yaminpour
🔻درباره اتفاق اخیر شبکه شما 🖋گفته شده مجری خاطی توبیخ شده ولی در واقع او از طرف جامعه‌ای که به آن تعلق دارد، تشویق می‌شود. به تعبیر فوکو روابط اجتماعی، فرد را درون خود جا می‌دهد و فرد خود را مطابق هنجارهای تحمیل شده از آن جامعه درک می‌کند. این رابطه به‌مثابه یک نظام مراقبتی کار می‌کند و فرد را با تکنیکهای انضباطی تنبیه یا پاداش می‌دهد. بسیاری از مجری‌ها و برنامه سازان عضوی از جامعه ارتباطی شبه‌روشنفکری هستند؛ آنها حتی از نظر اقتصادی منافع مشترکی با طبقه سرمایه‌دار قلمرو هنر و سینما دارند. آن‌چیزی که مجری شبکه "شما" را به ارتکاب این رفتار مصمم می‌کند، همان چیزی است که رفتار او را ارزیابی و او را تایید خواهد کرد. بی شک به‌خاطر این رفتارش از طرف شبکه‌ای که در آن عضو است تشویق خواهد شد و بیش از پیش خود را ذیل آن نظام مراقبتی مورد شناسایی قرار خواهد داد. 🔸این بحران صدا و سیماست که از استقرار یک نظام مراقبتی و تقویت مشروعیت قواعد حاکم بر سلوک و رفتار اعضای جامعه‌ی اداری خود، ناتوان بوده است. 🆔️ @yaminpour
💠 این متن برای انتشار در "آمدنیوز" نوشته شده!!: 🔶 جان به جان جنس ایرانی کنی ، نامرغوب است. نمونه اش همین دیکتاتور رژیم آخوندی! این چه دیکتاتوری است که در مرکز حکومتش درس می دهد و در کلاسش به روی همه باز است؟ این چه دیکتاتوری است که کلاس درسش نرده ندارد و شاگردانش بعد از درس ، به او هجوم می آورند؟ این چه دیکتاتوری است که شاگردش جسارت سوال ، بل داد و فریاد دارد؟ این چه دیکتاتوری است که بادیگاردهایش فریادگر را در گونی نمی کنند؟ این چه دیکتاتوری است که فریاد شاگردی همسال فرزندش را با فریاد و تهدید نمی دهد؟ این چه دیکتاتوری است که از شاگرد فریادگر ، در میان جمع شاگردان و بادیگاردها ، بابت تلخی در رفتار ، عذرخواهی می کند؟ رژیم آخوندی ، عرضه دیکتاتوری هم ندارد! ✅ @Aminikhaah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪ماساژ درمانی در خیابانهای فرانسه! ___ به کانال رسمی #اصولگرایان، خانه بچه‌های انقلاب بپیوندید👇 🇮🇷 @OsoulgaraNews
ولادت امر سکولار؛ سیری در الهیات اجتماعی دوره مدرن 🎙 با ارائه *دکتر سجاد صفار هرندی* (مدیر گروه مطالعات اجتماعی فرهنگ و هنر پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی) یکشنبه‌ها، از 25 آذر ماه، ساعت 15/30 تا 17 تهران/انتهای خ سمیه، حوزه هنری، پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی، سرای شهید آوینی کسب اطلاعات بیشتر: @nadersohrabi66 09127647827 💠پژوهشکده فرهنگ وهنر اسلامی 🆔️ @Rcica_ir
❌تلویزیون را چه کسی اداره می‌کند؟ 🔸احتمالا شما هم در این روزها هر شبکه ای می‌زنید با برنامه‌ای مواجه می‌شوید که با تبلیغ یک کالا، یک اپلیکیشن، یک موسسه یا بانک و... همراه است. اسپانسرها تلویزیون را اشغال کرده‌اند. آنها سفارش می‌دهند، طراحی می‌کنند، مهمان و مجری می‌آورند، جایزه می‌دهند و در یک‌کلام روی سبیل شاه نقاره می‌زنند. در واقع این آنها هستند که مدیر رسانه بوده و متناسب با ذائقه مخاطبان با سرعت در حال مبتذل کردن فرم و محتوا هستند. اسپانسرها دستمزدها و هزینه ساخت در رسانه را بحران زده کرده اند. به طور مثال در شبکه سه به یک استار سینمایی برای هر برنامه‌ی یکساعته، ۴۵ میلیون تومان دستمزد می‌دهند و همان وقت از قِبل او چند برابرش را به جیب می‌زنند. هیچ مدیری حتی اگر بخواهد نمی‌تواند در مقابل این روال نابودکننده مقاومت کند. چون این خواست سازمان صدا و سیماست که هزینه اداره خودش را از دست پولدارها گدایی کند. مدیران برای اثبات کفایت و توانمندی خود در جذب اسپانسر رقابت می‌کنند و در این مسابقه مبتذل، شبکه سه و نسیم پیشتازند. اینکه آلودگی مالی ناشی از حضور اسپانسرها چقدر دامان مدیران و برنامه سازان را گرفته بخش ناگفته و مبهم این ماجراست ولی شنیده‌ها حاکی است برخی از دست اندرکاران برنامه‌ها حتی به اندازه درآمد رسمی شان طبق قرارداد، به طور غیررسمی از اسپانسرها هدیه می‌گیرند. بسیاری از تهیه‌کنندگان سنت حرفه‌ای خود در طراحی محتوا و فرم برنامه را رها کرده‌اند و به کارچاق کن‌ها و دلالان جذب اسپانسر تبدیل شده‌اند. 💠فرجام این فاجعه چیزی نیست جز ابتذال محض تلویزیون در آینده نزدیک. 🆔️ @yaminpour
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺️اتفاقی جالب در حاشیه رزمایش سپاه یکی از فرماندهان نیروی زمینی سپاه متوجه می شود در نزدیکی منطقه رزمایش، روستایی است که در آن مراسم عروسی برپاست. برای عذر خواهی بابت مزاحمت به عروسی می رود و به داماد هدیه می دهد. 🌹 (روستای سلخ از توابع قشم است که ساکنان آن اهل تسنن هستند.) 🆔️ @yaminpour
⚠️قابل توجه کسانیکه به مباحث فرق و مذاهب علاقه مند هستند🔻🔻🔻 💽نرم افزار آشنایی با فرق و مذاهب اسلامی منتشر شد. 📌حجت الاسلام دکتر فرمانیان 🆔️ @alshebabaltaghribi
💠 ✔به گزارش حلقه وصل، در حاشیه برگزاری سومین اجلاس ملی اصحاب عشق در تهران از وحید یامین‌پور رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی و مجری برنامه‌های تلویزیونی به پاس فعالیت‌های فرهنگی وی تقدیر شد. در این مراسم تجلیل، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، حسین یکتا و همچنین همسر شهید مدافع حرم محسن خزایی نیز حضور داشتند. @hamieh_enghelabi
💠 در سخنرانی دکتر نشست علمی شبکه های اجتماعی، مرزهای شیشه ای انجمن : 👈👈 https://www.aparat.com/v/buny3@savad_rasaneh
. خلاصه جلسه دیروز با عنوان "امکان‌های کنشگری در فضای مجازی"؛ . ⭕با پدیده "جامعه‌ی شبکه‌ای جهانی" هرکسی که در حساب داشته باشد، علاوه بر ملیت رسمی خودش، شهروند یک نظام فرهنگی-سیاسی دیگر هم هست. جامعه شبکه‌ای شهروندانش را با یک نظام ارزشی تربیت می‌کند و آنها را که تمرّد کنند از آن جامعه فیلتر، سانسور، ساسپند و تنبیه می‌کند. . ❌سوال مهم این است که، آیا امکان مقاومت و اثرگذاری و شکستن سیطره‌ و انحصار ارزشی جامعه‌ی شبکه‌ای توسط ما که به دنبال حفط هویت خود هستیم، وجود دارد؟ ساختارگرایان جبرگرا معتقدند ما امکان عاملیت و اثرگذاری نداریم چون بستر سخت افزاری این شبکه‌ها و سوییچرها و برنامه نویسان همگی "از خودشان" هستند و هر گونه صدای "ضد" را در نطفه خفه می‌کنند. ✔در پاسخ چهار راه حل کلان ارائه شد که معلوم شد جمهوری اسلامی هیچکدام را در دست اجرا ندارد.❗ راهی که کنشگران فارغ از نگاه حاکمیتی امکان پیمودن آنرا دارند چیست؟ ( پاسخ مفصل است شاید در پست دیگری نوشتم) @hamieh_enghelabi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی در کارگاه آموزشی فعالان مجازی با موضوع: امکان های کنشگری در فضای مجازی 🆔 @yaminpour
📚نام کتاب: "بر جاده های آبی سرخ" 🖋نویسنده: نادر ابراهیمی 📑انتشارات: روز بهان 📖توضیحات: داستان بلند "بر جاده های آبی سرخ" حکایت جوانمردی و رشادت دلاورمرد جنوبی گمنامی است به نام "میرمهنای دوغابی" هم او که خواب و آرامش را قریب یک دهه از استعمارگران هلندی، انگلیسی، پرتغالی و عثمانی ربود، تا برای همیشه خلیج فارس از دستبرد اشغالگران در امان بماند. نویسنده، زنده یاد نادر ابراهیمی، با پانزده سال مطالعه پیرامون زندگی این مبارز جنوبی وطن خواه به خوبی از عهده ی شناسایی و معرفی نهضت مقاومت وطن پرستانه میرمهنای دوغابی برآمده است. شاخصه ی آثار این نویسنده حب وطن و وطن خواهی است وقتی با کش وقوس داستان همراه می شوی، مبارزه و عشق به وطن در دل شخصیت ها و قهرمانان جاری است. 📗📘📙 @ketabe_khoob
#روایت_فتنه 🆔️ @yaminpour
۹ دی 🇮🇷 🆔️ @yaminpour
🔶امام‌خمینی ره: در هر صورت، ما بايد اين راهى كه در آن واقع شديم ببريمش تا آخر. مأيوس نبايد بشويم و شما هم دنبال اين نباشيد، يعنى خيال اين را نكنيد كه به شما يا به ايرانيها، خارجيها تبريك می‌گويند. آنها تا آخر هم با ما سر و كارشان، سر و كار دشمنى است و ما هم بايد اعتنايى به اين دشمنيها نكنيم. آنها همه چيز دارند، ما خدا داريم. يعنى همه چيز ما داريم، آنها هيچ چيز ندارند. و تا حالا هم كه خداى تبارك و تعالى به ما لطف فرموده، عنايت فرموده و ما تا حالا هم بحمد اللَّه بدى آن طورى كه انقلابات ديگر می‌بينند، نديديم. اين طور كه يك ميليون، يك ميليون می‌ريختند دريا، ما نداديم اين طور چيزها را و آن هم براى همين بود كه مردم در كار بودند، اسلام در كار بود، اين مردم يك راز رساندند. من اين حديثى كه وارد شده، گاهى وقتها به اين، همين امثال محمدرضا حمل می‌كنم كه "لا يَزالُ يُؤَيَّدُ هذَا الدّينُ بِالرَّجُلِ الْفاجِر" اين رجل فاجر وقتى كه كار را رساند به آنجا، يكدفعه انقلاب حاصل شد. اين تأييد است ديگر، تأييد دين است، عكس العمل است اين، آن كارى می‌كند كه عكس العملش يك همچو مطلبى می‌شود، و اين از اوضح مصاديق بود كه اين، آن رجل فاجر بود كه تأييد كرد رژيم را به اين معنا، كه با كار بدش و با ظلمش و با ستمش انفجار حاصل كرد و مردم فهميدند همه به اينكه اين رژيم، رژيمى نيست كه بشود به آن دل بست. اين رژيمى نيست كه بتواند خدمتگزار باشد؛ او می‌خواهد غارت كند، می‌خواهد از بين ببرد. وقتى مردم فهميدند اين معنا را، از اعمال خودشان فهميدند، انفجار حاصل شد. و بحمد اللَّه پيروز شديد در يك مدت كمى و با يك ضايعات كمى، و آن چيزى كه برديد ارزشش در دنيا زياد است، و آن اين است كه اسلام را آورديد؛ اسلام را آورديد در ايران. حالا هر كه هم، هر چيزى می‌خواهد بگويد بگويد، به ما چه ربطى دارد. براى ما همه می‌گويند، براى شما هم بگويند. 💠صحیفه امام، جلد ۱۷ ص ۲۸۸ 🆔️ @yaminpour
درسگفتار تاملاتی در فرهنگ ایرانی براساس گزارش فیلسوفان مسلمان دوره اول: •برهان و علوم برهانی نزد ابن سینا •مطالعات نزد شیخ اشراق 🎙با ارائه دکتر محمد تقی چاوشی 🕰 پنج شنبه ها ساعت ۱۵/۳۰ الی 18 تهران/انتهای خ سمیه، حوزه هنری، جنب مسجد، پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی، سرای شهید آوینی برای شرکت تماس بگیرید: ۰۹۳۵۴۵۰۰۲۰۵ 🆔️ @rcica_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎼 قطعه «حالا که می روی» 🎤با صدای: محمد معتمدی 🎙 آهنگساز: فرید سعادتمند 🖋 شاعر: محمد مهدی سیار 🔰 تهیه شده در مأوا 🆔️ @yaminpour
🔺بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی در مدرسه عالی شهید مطهری 💠یامین‌پور: هرچند در لایه‌ی اقدامات و سیاست‌های مقطعی، فشار معیشتی باعث نارضایتی شده، ولی میزان همراهی مردم با سیاست‌های کلان و راهبردهای نظام بیش از همیشه است و مردم نظام را با مبانی خودش ارزیابی می‌کنند. به عبارتی سنجه‌های مشروعیت نظام از جنس خود نظام است و این یعنی عمق و استحکام مشروعیت. 🆔️ @yaminpour