eitaa logo
مجـله نامیرا
5.9هزار دنبال‌کننده
571 عکس
286 ویدیو
7 فایل
ما برای انسان،گرد هم آمده‌ایم! ارسال پیام https://harfeto.timefriend.net/17229737750633 کانال کتاب‌ @vavbook اهداف کانال پین شده 📌
مشاهده در ایتا
دانلود
• 🔰 «شکاف اجتماعی» چیست و چگونه از آن می‌توان برای ایجاد التهاب در یک جامعه استفاده کرد؟! امروز درباره این موضوع با مورد مطالعاتی توضیح خواهم داد... ______________________ـ 🔴 مجله نامیرا، کانال آموزش ساده علوم اجتماعی 🆔 @namiramag 👈 عضویت
🔰 توضیح مسئله شکاف‌های اجتماعی با مورد مطالعاتی ! (۱) نخستین وظیفه جامعه‌شناسی سیاسی، شناخت تعارضات (نزاع) و است. بیشتر گروه‌های اجتماعی، تصادفی به وجود نمی‌آیند، بلکه بر اساس علایق مختلفی شکل می‌گیرند و همین علایق، تضاد منافع ایجاد می‌کند و در آخر منجر به تشکیل سازمان‌های سیاسی می‌شوند! ➖ علایق← تضاد منافع ←بسیج اجتماعی← سازمان سیاسی 🔻به دلیل وجود علایق و منافع متعدد و همچنین تنوعات جغرافیایی و تاریخی، شکاف‌ها نیز متعدد است و به چند دسته فعال، غیرفعال، ساختاری یا تاریخی تقسیم می‌شود (نکته مهم*)! در جوامع به حکم تقسیم کار اجتماعی، تبار، جنسیت، قومیت، نسل، طبقه، مذهب و ... چندین شکاف وجود دارد. ۱) ممکن است شکاف طبقاتی، به دلیل نبود آگاهی و عدم سازماندهی خفته و غیرفعال باشد اما وقتی شکافی فعال می‌شود که عمل و آگاهی سیاسی تکوین یابد! مثال «من به دلیل علاقه به قومیتم، به منافع آن فکر می‌کنم. به قومیت من ظلم شده اما توانایی بسیج کردن دیگر هم‌تبارهایم را ندارم. پس نمی‌توانم عمل سیاسی انجام دهم...» ۲) شکاف ، همیشگی و در اثر وجود ویژگی طبیعی هر جامعه‌ی انسانی مثل تقسیم جنسیتی، شکل گرفته و در برخی در اثر تخصصی شدن امور ایجاد می‌شود و طبقات را از هم و یا از دولت فاصله می‌دهد. برای مثال « من یک زن هستم و در قومیتی بزرگ شده‌ام که در آن به من ظلم شده است. آگاهی سیاسی خود و دیگر زنان را بالا می‌برم و آن‌ها را بسیج می‌کنم» کم کم خطرناک می‌شود و شکاف‌های خفته، در اثر همپوشانی یکدیگر را تقویت می‌کنند و فعال می‌شوند... ۳) برخی شکاف‌ها در دسته‌ی تاریخی جا می‌گیرند که حاصل تصادف است. مثل وجود یا عدم وجود تنوعات قومیتی و مذهبی. در ادامه ممکن است « من به عنوان زنِ فلان قومیت، مذهبی اقلیت داشته باشم و به دلیل جغرافیایی (مرز نشینی) مشاغل سختی مثل کوله‌بری به من تحمیل شده باشد. ما باید حول محور این شکاف‌ها، منافع خود را تنظیم کنیم، بسیج شویم و عمل سیاسی انجام دهیم اما ... !» 🆔@namiramag 👈 عضویت
♦️ (۲) مورد مطالعاتی اشاره‌شده، تصادفی انتخاب نشده بود. همه گزینه‌های فعال کردن انواع شکاف‌ها را داشت به علاوه شکافی که مختص ایران و چند کشور دیگر در غرب آسیا بود، یعنی شکاف دین سیاسی و دین غیرسیاسی که در مسئله حجاب دیده می‌شود. همچنین توان برانگیختن دیگر قومیت‌ها را داشت کما اینکه شدت درگیری‌ها در مرزها و نقاط خاص تدارک دیده شده بود ... فردی که از قومیت خاص، مذهب خاص، جنسیت خاص، نسل جدید و بر اثر مسئله کاملا خاص، می‌میرد، کشته شده معرفی می‌شود و مهمتر از همه گروه‌هایی وجود دارند که توانایی بسیج کردن این قوم خاص را دارند اما... شکست می‌خورند چرا که ماهیت این گروه‌ها، ضد دینی است و در آخر توانایی اجماع‌سازی بزرگان قوم خاص را ندارد و متوسل به خشونت می‌شود... 🆔@namiramag 👈 عضویت
🔰چرا مسئله حجاب، دیگر توان به خیابان آوردن را ندارد؟! (۳) حالا با این اوصاف، به نظر می‌رسد «حجاب» دیگر مسئله‌ای نیست که بتوان از آن برای ایجاد شورش یا جرقه‌ی بزرگتر شدن شکاف اجتماعی استفاده کرد! توان و ظرفیت نیروهای پشتیبانی کننده از این مسئله، سال گذشته گرفته شد، نیروهای عملیاتی آن تار و مار شد و امکان ضربه زدن به نظام سیاسی از این طریق وجود ندارد و اتفاقا بخش ساکت اما همسو با اعتراضات نیز تا حدودی علیه آن شد! چنان که گفته شد شکاف‌ها حول محور نیرو‌های سیاسی_اجتماعی شکل می‌گیرد که سال گذشته این نیروها، بجز شکاف دین سیاسی و غیرسیاسی، تقریبا به حاشیه رفت... 🆔 @namiramag 👈 عضویت
🔰 تکنیک دیه گرفتن! حالا که «حجاب» توان برانگیخته کردن و به خیابان آوردن ندارد، نیروی نحیفِ بجا مانده از شورش‌های سال گذشته، می‌خواهد، با رد کردن خطوط قرمز جبهه مقابل از آن واکنش مورد نظر برای ایجاد جرقه اعتراضات جدید را بگیرد! مانند کسی که در دعوا برای گرفتن دیه، دست به تحریک طرف مقابل می‌زند و مسایل او را پیش می‌کشد که شاید او برخورد فیزیکی کند! __________________ـ 🔴 مجله نامیرا؛ مبحث شکاف‌های اجتماعی و حجاب (شروع از اینجا) 🆔 @namiramag 👈 عضویت
• 🔰سلام و عرض تسلیت به مناسبت ایام عزای اباعبدالله... و قرار بود، روز گذشته درباره موزاییکی بودن جوامع غرب آسیا مطالبی ارائه کنیم که شرمنده شما شدیم و امشب جبران خواهیم کرد! 🔻 اینجا برای درک بهتر موضوع شکاف‌های اجتماعی و طرح موزاییکی جوامع از مثال‌های چسب و سیمان استفاده خواهد شد. ، معمولا برای ملت‌سازی از بالا یعنی ملتِ دولت‌ساخت و ، برای ملت‌سازی از پایین یعنی جامعه استفاده می‌شود! اول به پست بعد که اظهار نظر بایدن درباره افغانستان است، توجه کنید! 🆔 @namiramag 👈 عضویت
🔰 افغانستان، ملت ندارد! 🔻 رک و بدون تعارف، نه افغانستان و نه لبنان و حتی عراق، ملت ندارند و ساکنان این کشورها، خاطرات مشترک تاریخی ندارند و در نتیجه شکل نگرفته است! 🔻 آمریکا قبل از حمله به افغانستان، هدف خود را تزریق دموکراسی و در این کشور، عنوان کرد تا از طریق دولت از بالا و با ایجاد هویت ملی سکولار، این سرزمین مورائیکی و دارای تنوعات قومی، زبانی و دینی را یک‌شکل کند اما با شکست مواجه و خارج شد.چرا ؟! چون ندارد و گروه‌های مختلف اجتماعی نقطه مشترکِ خودساخته و مورد توافق ندارند! 🆔 @namiramag 👈 عضویت
🔰 جاسوسانِ پژوهشگر! 🔻غرب آسیا، مورد مطالعه دقیق متفکران علوم اجتماعی غربی قرار گرفته و اطلاعات ریز و درشت و حساسیت‌های جوامع آن، برای استفاده دولت‌ها، به شکل پروژه تحقیقاتی و علمی تهیه شده! ♦️غرب آسیا یا همان خاورمیانه (که دیگر نباید بکار ببریم)، یکی از مناطق مهم جهان، به دلیل تنوعات قومی، زبانی و دینی، دارای شکلی است که بعد از فروپاشی عثمانی، ، این تنوعات را به موزاییک‌های تبدیل کرد و شکاف‌های طبیعی را فعال بجا گذاشت که بتواند در مواقع خاص، از آن برای بی‌نظمی و فشار، بهره ببرد! 🔻مصداق بارز جامعه‌ی نچسب، است که حتی زبان مشترک هم توان کنارِ هم گذاشتن مردم آن با ادیان مختلف را نداشته است. با اینکه قانون اساسی لبنان تلاش کرده تا میان 18 دین رسمی که از جمله مارونی و ارتدکس ، مسیحیان، سنی و شیعه و دروزی، تقسیم قدرت را فراهم کند، در عمل شکست خورده است. لبنان، تحت قیمومیت بوده و فرانسه آن را طوری طراحی کرده که اجماع سیاسی در بیشتر مواقع، با شکست روبرو شود، در تعیین نخست وزیر با مشکل مواجه شده و ساختار سیاسی آن طوری است که روسای جمهور فرانسه در آن اعمال نفوذ می کنند و این امری طبیعی است! یا مثلا ، با دیکتاتوری و از بالا منسجم بود اما با سقوط صدام، به دلیل ناتوانی در اجماع سیاسی، سال‌ها مورد اشغال قرار گرفت، داعش را به خود دید و تا آستانه نابودی رفت. همچنین کردستان عراق، عملا خودمختار رفتار می‌کند و برای دولت مرکزی خط و نشان می‌کشد! ♦️ایران، شرایط متفاوتی دارد... 🆔 @namiramag 👈 عضویت
🔰علی کریمی می‌خواهد سیمان را بِکند! 🔻جامعه ایران اما، خاص است، بیشتر شکاف‌های اجتماعی آن طبیعی بوده و مردم آن، از هزار سال پیش تاکنون با در کنار هم زیست داشته‌اند. هرچند که تلاش هایی برای سواستفاده از این شکاف‌ها شده و حتی با اینکه روایت مسلط این است که در دوره پهلوی اول، با چسب قدرت دولت مرکزی از تجزیه جلوگیری شد اما سیاست‌های یکدست‌سازی لباس و فرهنگ، عملا فعال شدن این شکاف‌ها را باعث شد. در مجموع زیرساخت اصلی جامعه ایران یعنی دین و ایرانیت اجازه گسست نداد! جامعه ایران، هم با چسب قدرت مخصوصا و هم سیمانِ خودساخته، شکل گرفته طوری که در هر موزاییک و ریزموزاییک‌ها آن، آیین‌ها و مناسک خاص خود را دارد! به عنوان مثال عزاداری ، در هر منطقه، در هر شهر و حتی روستاهای نزدیک بهم مناسک منحصر به فرد خود را داراست! 🔻همه ما می‌دانیم، این بنده خدایی که اسمش آورده شد، قدرت تشخیص هر از بر را ندارد چه برسد به اینکه بخواهد سیمان، بکند! همان محققان جاسوس، با توجه به برآورد شرایط و محاسبات اجتماعی، به او و امثالهم، خروجی‌هایی تحت عنوان استوری و... می دهند که در آن لحظه، ضربه‌ای وارد کند. هرچند می‌کنند اما سیمانِ جامعه ایران با خون محکم شده و قوام یافته است و در دستگاه‌های تحلیلی علوم اجتماعی غرب قابل تجزیه و تحلیل نیست! محاسبه دقیق اما ناکارآمد... 🆔 @namiramag 👈 عضویت
🔰خیر مقدم به عزیزان تازه وارد...🌱 مطلب مربوط به توضیح شکاف‌های اجتماعی با مورد مطالعاتی را از اینجا بخوانید. مطلب مربوط به طرح موزاییکی غرب آسیا را از اینجا... مطلب جامعه ایران را از اینجا 🆔 @namiramag 👈 عضویت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 مجری فاکس نیوز می‌گوید ترودو از دم‌ می‌زند ولی در حقیقت به دنبال دیکتاتوری عقاید است! 🔻حالا که لطف کردید و دو مطلب بالا را مطالعه کردید، این فیلم که توسط @shidtv تهیه شده است، را ببینید. @shidtv 🆔 @namiramag 👈 عضویت
🔰 تا حالا درباره این موضوع فکر کرده‌اید که کشوری مثل ، چگونه سالانه چند صد هزار مهاجر با فرهنگ‌های مختلف را به عنوان شهروند، می‌پذیرد؟! چگونه فرهنگ‌ها و نژادهای مختلف، سازماندهی می‌شوند؟! یکی از دغدغه‌های مهم در علوم اجتماعی، چندگانگی فرهنگی است که با مورد مطالعاتی کانادا، توضیح داده می‌شود! 🆔 @namiramag 👈 عضویت
🔰آتش زدن قرآن؛ چرا در سوئد و کشورهای اسکاندیناوی؟! (۱) اول از همه باید به بحث قبل رجوع کرده و به موضوع چند فرهنگی در کانادا، پرداخته شود تا به تعریف کنترل و مدیریت و تفاوت آن با هدایت کردن، برسیم و همینطور ببینیم غرب، چگونه کنترل و مدیریت کرده و با شکاف‌های اجتماعی که حاصل مهاجر پذیری است چه می‌کند؟! آیا موفق بوده‌اند؟! 🔻 شما یک پادگان نظامی را در نظر بگیرید که سربازهایی با فرهنگ‌های مختلف پذیرش می‌شوند. پادگان برای یک‌جهت کردن و سربازها، در دوره آموزشی (دوماهه)، قوانین سفت و سختی را تحمیل می‌کند و کنترلشان را با تنبیهِ همه به علت تخلف یک نفر، انجام می‌دهد! 🔻حالا کشور کانادا را در نظر بگیرید که از یکسو به جمعیت نیاز دارد تا چرخ اقتصاد خود را بچرخاند و از یکسو به پذیرش افرادی دست می‌زند که چندفرهنگی هستند چرا که طبیعتا از جوامع همسو با خود نمی‌تواند جذب کند و تقاضایی هم صورت نمی‌گیرد! اما افراد چند فرهنگی به صرف انگیزه رفاه و سود، می‌توانند با ایجاد واحد، به کانادا احساس تعلق کنند و آن را میهن خود بدانند؟! خیر. تجربه فرانسه نشان می‌دهد که مهاجران نه تنها در فرهنگ تحمیلی از بالا، مقاومت می‌کنند که فرهنگ خود را به دیگری، منتقل نموده و برای فرهنگ غالب فرانسوی چالش ایجاد کرده اند. ♦️در ، قرآن سوزی رخ می‌دهد تا جلوی به چالش کشیده شدن فرهنگ غالب، گرفته شود، مدیریت اتباعش، آسان باشد و آن ها را به سمت مورد نظر خود هدایت کند! فرد آتش‌زننده چه ویژگی‌هایی دارد؟! مهاجر عراقی، که همجنس‌باز هم است و قرآن را به عنوان نماد اسلام به آتش می‌کشد. این عمل سه نشانه دارد. اشاعه همجنس‌بازی، جامعه را به سمتی هدایت می‌کند. دوم اینکه اسلام را به عنوان چالش‌گر اصلی مورد هدف قرار می‌دهد تا موج اسلام‌هراسی ایجاد کند و در آخر جوامع غرب آسیا را تستی کرده باشد! 🆔 @namiramag 👈 عضویت
🔰 مورد مطالعاتی کانادا؛ (۲) سال‌هاست که برخی سیاستمداران بلندپایه کانادایی بر پدیده «چندفرهنگی» و ساخت کانادایی تاکید دارند. اما آیا کانادا، واقعا جامعه‌ای و در عین حال دارای است؟ پاسخ‌گویی به این سئوال با در نظر گرفتن واقعیت‌های جامعه کانادا ممکن است چندان آسان نباشد. تصویب سکولاریسم ( برخی کارکنان دولت را از پوشیدن نمادهای مذهبی منع می‌کند) یا آزمون ارزش‌ها به این معنی که برای اطمینان از آشنایی متقاضیان مهاجرت به ارزش‌های جامعه طراحی شده، از جمله اقداماتی است که کانادا، برای ایجاد ارزش‌های زیربنایی (سیمان) انجام داده است! واژگانی نظیر «ملی‌گرایی»، «میهن‌دوستی» و «چندفرهنگی» در دنیای توسعه‌یافته‌ها بارها و بارها شنیده شده. اما مشکلی در این میان وجود دارد و آن هم اینکه هر کدام از این کلمات، معانی و تفسیرهایی متفاوت دارند که شاید درک عامه مردم از آنها، با واقعیت‌ها متفاوت باشد. چندفرهنگی در کانادا بر اساس تعریف دوباره دولت فدرال در سال ۲۰۱۱ دربردارنده «بهبود عملکرد نهادها به منظور تامین نیازهای جمعیت متنوع» است. اما این امر به این سادگی‌ها هم نیست. مطالعات نشان داده که قضات، پیشینه فرهنگی فرد مجرم را به عنوان یکی از عوامل مشدده و یا کاهش‌دهنده مجازات در نظر می‌گیرند. البته این بحث‌ها فقط محدود به کانادا نمی‌شود. اظهارات بوریس جانسون (نخست‌وزیر بریتانیا) که گفته بود مهاجران برای اینکه احساس بریتانیایی بودن داشته باشند، به یادگیری زبان انگلیسی بپردازند! جانسون زبان را عامل احساس تعلق به بریتانیا می‌دانست که البته انگلستان، نتوانسته با این عامل، احساس تعلق را بوجود آورد و با چالش زیادی روبرو است! همچنین بدون داشتن یک یا دو زبان مشترک و نیز ارزش‌های بنیادین مشترکی نظیر برابری جنسیتی، جدایی دین از دولت و نیز وفاداری به نهادهای حاکمیتی، نمی‌توان آینده‌ای یکدست و ادغام‌شده را تصور کرد. 🔻کانادا کوشیده مردم خود را در یک موزاییک فرهنگی از تنوع و تحمل جای دهد اما سیاست‌ها برای حفظ هویت جمعیت گسترده کانادا، چیزی جز مشکل در سطوح مختلف ایجاد نکرده است. _____________________ـ 🔴 مجله نامیرا؛ مبحث شکاف‌های اجتماعی و طرح موزاییکی جوامع 🆔 @namiramag 👈 عضویت
🔰 ۱۰ ميليون جمعيت و بيش از ۸۰۰ هزار مسلمان دارد كه اين تعداد تا سال ۲۰۵۰ به ۳ تا ۵ ميليون مسلمان خواهد رسيد! اينکه در خبرها چند وقتی است، نام این کشور با قرآن سوزی و برگزاری مسابقات سكس، گره خورده است، یک، برای تایید گرفتن و عضویت در و دیگری همان موردی که گفته شد جلوگیری از به چالش کشیده شدن توسط اسلام است! ♦️ جهان در حال شدن است و نقاط مشترک و افتراق این سنگر‌بندی‌ها، تایید و یا مخالفت با است! 🆔 @namiramag 👈 عضویت
. 🔰 یک نکته مهم؛ برای تحلیل مسائل باید به سه سطح فردی، اجتماعی و سیاسی توجه کرد. مثلا، رشد پدیده‌ی دوره‌های توسعه فردی، چه تاثیری در فردیت، مناسبات اجتماعی و در آخر نوع نگاه ما به سیاست دارد... با این مقدمه به مطلب بعد، با عنوان «برای محرم چه نقشه‌ای دارند؟!» توجه کنید 🙏 🆔 @Namiramag 👈 عضویت
🔰برای محرم چه نقشه‌ای دارند؟! 🔴 (۱) ورود غیر متخصصانه درباره محرم و مسائل دینی جائز نیست و کار هر شخصی هم نیست اما به لحاظ کارکرد آن در نظام اجتماعی می‌توان آن را مورد بررسی قرار گیرد! اول اینکه محرم و گسترش عزاداری‌ها، یک پاتک به جریان مقابل خود بود و تمام ساحات اجتماعی جامعه و همه جوامعی که درگیر آن شدند را تحت تاثیر قرار داد! مراسمات و عزاداری‌هایی که در سه سطح فردی، اجتماعی و سیاسی تاثیرگذارند. در سطح ، موجب پالایش روح می‌شود و در سطح ، با گرد هم آمدن افراد، موجب ایجاد مناسبات دینی و مهمتر از همه ایجاد یک نابازار می‌شود! در نهایت، برای نظام سیاسی، برنامه داشته و با آن چالش دارد! 🔻اما نقشه و پاتک طرف مقابل بهم زدن تعادل این سه سطح است و با پولپاشی در هیئت‌ها، سطح را هدف قرار می‌دهند و هیئت را به یک کلیسای مسیحی برای افراد و دوری از فشارهای روزمره به خصوص فشارهای ناشی از مدرنیته، تبدیل می‌کنند. یا در سطح ، آن را تبدیل به بازاری برای عرضه و تقاضا اقتصادی و کسب سود بدل می کنند. برای کسب سود بیشتر باید محل و یا دکانِ ارائه خدمات و محصولات متنوع برای افراد متنوع باشد تا با ایجاد تقاضای بیشتر، افراد بیشتری را جذب کرد. این یعنی ارائه خدمات و یا همان ارائه مطالبی که ممکن است التقاطی بوده و منطبق با حقیقت نباشد و به مرور زمان، انحراف رخ می‌دهد! در سطح نیز، از وجه ظلم‌ستیزی آن برای حمله به نظام استفاده می‌شود! 🆔 @namiramag 👈 عضویت
🔰 اگر نمی‌دانید بازاری شدن یعنی چه، این عکس را ببینید! دوره‌ی «۳۰ روزه عاشقی با خدا» با تخفیف ۵۰۰ هزار تومان! جل‌الخالق 🆔 @namiramag 👈 عضویت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 این هم استفاده از نسخه کپی دسته چندم از وجهه سیاسی محرم! در واقع استفاده از گزاره‌های محرم برای زدن محرم... که البته نسخه‌های دسته اولش، تمیز کار شده و نقطه‌زنی کرده! 🆔 @namiramag 👈 عضویت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 آخوند بازاری، می‌گوید «ولش کن»! آخوند بازاری، برای جذب مشتری، دکانی را انتخاب می‌کند که حرف‌هایش خریدار بیشتری داشته باشد و بیشتر مورد توجه قرار گیرد اما به مرور زمان هدف عاشورا، به انحراف کشیده می‌شود تا جاییکه هیئت رنگین‌کمانی هم تشکیل می‌شود و آن‌جا هم می‌گوید به تو چه! 🔻اسلامِ ولش کن و به تو چه، همان است. لیبرال‌ها هم می‌گویند «ولش کن»، یعنی لِسفر یا لوسیفر! (متوجهم که فیلم برای چند سال پیش بوده اما اینکه کار به اینجا کشیده شده، بخاطر ولش کن هست، بخاطر برنامه نداشتن!) _______________ـ 🔴 مجله نامیرا؛ مبحث سه سطح تحلیلی از اینجا بخوانید 🆔 @namiramag 👈 عضویت
🔰 با طعنه می‌گویند خراسان، ایالت خودمختار شده است تا هم علم‌الهدی را بزنند و هم مشهد را ... ولی تنها منطقه‌ای که انگار دولت مرکزی در آن کاره‌ای نیست، است. ایالتی که با قانون محلی_قبیله‌ای اداره می‌شود، مرز آن دست نوچه‌های والیْ عبدالحمید است و عوارضی قاچاق را باید به او بدهند و همه باید به او پاسخگو باشند! 🔴 امروز هم چهار تن از کارکنان پلیس‌راه خاش بلوچستان، با ترور افراد ناشناس! شهید شدند... 🆔 @namiramag 👈 عضویت
🔰 به واژه‌ها دقت کنید. استفاده از فریاد العطش در ماه محرم، ادامه همان استفاده از ادبیات محرم برای زدن محرم است. همان ادبیاتی که می‌گوید، آبان (۹۸) محرم من است! نماینده چابهار از نوچه‌های والی عبدالحمید است که نمی‌گوید پول قاچاق مواد مخدر و قاچاق سوخت که به اندازه پول بودجه است، به کجا روانه می‌شود و چگونه با آن مسجد مکی را ساختند! 🔰متاسفانه این خصلت دستگاه‌های نظارت کننده است که این‌ها را رسوا نمی‌کند و پول انتخاباتی‌شان را شفاف نمی‌کند! 🆔 @namiramag 👈 عضویت
. 🔰 چه گفت که اینگونه برانگیختند؟ او از کند کردن تیغ مدافعان حرم در برابر داعش، انتقاد کرد! همین! انگار مدافعان حرم، مانع انجام پروژه لیبرال‌ها و شدند... انگار داعش، ناموس جماعت لیبرال است... 🆔 @namiramag 👈 عضویت
🔰درباره حمله به برنامه حسینیه معلی! 🔻 اگر برنامه سیدخندان، بازتاب ملت ایران است (اینجا) و از همه اقشار برای اجرای آن دعوت می‌شود، برنامه ، بازتاب‌دهنده امت و توجه به اجتماعات ریز و درشت شیعی است و اتفاقا نقطه دقیقی را هدف قرار داده و از فراموشی خرده مناسک محلی و بومی جلوگیری می‌کند! 🔻در مرحله دوم، این برنامه، پیامی به هیئت‌ها می‌دهد و نسبت به آن‌ها، هشدار می‌دهد. سکولار شدن یعنی همان از تعادل خارج شدن سه سطح فردی، اجتماعی و سیاسی محرم که این برنامه به طور مشخصی با دعوت از اشکال مختلف عزاداری این سه سطح را یادآوری می‌کند اما علت اصلی حمله به این برنامه، توسط عاملان اسلام رحمانی، بیشتر مورد اول است چرا که این عاملان، در چند دهه اخیر حذف خرده آیین‌ها و مناسک را پیگیری کرده‌اند و تهرانیزه کردن خرده‌فرهنگ‌ها را هدف خود قرار داده‌اند! اما دنبال بهانه بودند و آن بهانه صحبت‌های مهدی رسولی بود که غیرمستقیم به اسلام رحمانی و مدل سیاست خارجی آن حمله کرد! 🔻جالب است که نوچه‌های ظریف مثل مدیر مسئول انتخاب، کودکانه با هشتگِ ، بدون اشاره به رئیس صدا و سیما، درد خود را جار می‌زند و عقده‌های خود را خالی می‌کند... 🆔 @namiramag 👈 عضویت
هدایت شده از مُحَلِّل
🔴پشت ماشین ترور چه کسی نشسته است؟ 🔸پاییز سال ۱۳۸۵ هم‌زمان با راه افتادن کمپین امریکایی یک‌میلیون امضا از سوی شیرین عبادی، یکی از عناصر این شبکه فمینیستی در سفری مخفیانه به زاهدان برای برخی زنان آن شهر که اغلب بلوچ هم نبودند، یک کارگاه آموزشی با رنگ و بوی براندازی نرم برگزار کرد. این جلسات با عنوان توانمندسازی زنان در مناطق محروم برگزارشد، اما محتوای آن آموزش چگونگی یارگیری مویرگی و شبکه‌ای از برخی محلات حاشیه‌ای شهر بود. در میانه برگزاری پنل‌های این کارگاه آموزشی یکی از شرکت‌کنندگان از مسئول برگزاری جلسه یک سؤال جالب پرسیده و گفته بود: در استانی که گروهک‌های تروریستی و تکفیری جولان داده و اوباشی، چون عبدالمالک ریگی در آن فعالیت تروریستی دارند، برگزاری کارگاه آموزشی برای زنان چه اهمیت و فایده‌ای دارد؟ 🔸همکار شیرین عبادی در پاسخ گفته بود زنان باید با مسائل اجتماعی همگون شوند، اگر چنین اتفاقی روی دهد از درون رادیکالیسم سیاسی و حتی جنگ مسلحانه برای خود راه‌حل رهایی‌بخش پیدا خواهند کرد. این پاسخ عجیب البته دارای یک خاستگاه تاریخی هم بود زیرا پیش از این نشریه مجاهد وابسته به گروهک منافقین در یکی از سرمقاله‌های خود در سال ۵۹ نوشته بود که در آینده پشت ماشین سازمان زنان خواهند نشست، آن تحلیل خاص و پاسخ‌های بعد از آن به‌خوبی رابطه کمپین عبادی با گروهک منافقین را آشکار ساخت. 🔸اما ماجرای سفر یکی از سرشبکه‌های براندازی به زاهدان تنها به برگزاری یک کارگاه آموزشی ختم نشد، این فرد پس از پایان جلسات زیرزمینی از همکاران محلی خود درخواست کرده بود که فرصت یک دیدار کوتاه با مولوی عبدالحمید در مسجد مکی را فراهم کنند، این درخواست باعث تعجب میزبان شده بود، زیرا از نگاه آنان امکان نداشت عبدالحمید با یک زن آن‌هم با گرایشات تند فمینیستی دیدار کند. ولی برخلاف تصورات اعضای آن محفل، پیغام ارسال‌شده از سوی رابطین با پاسخ مثبت از جانب رئیس مسجد مکی روبه‌رو شد و همکار عبادی توانست یک پیام محرمانه را به دست عبدالحمید برساند، کمتر از یک سال پس از ارسال این پیام خاص امام جمعه اهل سنت شهر زاهدان به عضویت شورای صلح (وابسته به گروهک‌های ضدانقلاب) درآمده و به دلیل خوش‌خدمتی از عبادی یک جایزه حقوق بشری نیز گرفت. 🔸این همکاری‌های آشکار و گاهی مخفیانه میان متولیان مسجد مکی و گروهک‌های برانداز باعث تعجب ناظران بر وقایع شده بود، درحالی‌که عبدالحمید سعی می‌کرد با ارسال چند پیام کوتاه خود را مبرا از ترور‌های خونین جنایت تاسوکی نشان دهد، در پشت‌صحنه با بازیگردان اصلی همدست شده و قمار مرگ و زندگی را ادامه می‌داد. آن روز‌ها صدای امریکا رسانه وزارت خارجه امریکا، عبدالمالک ریگی را یک فعال مدنی ساده و یک سیاستمدار بلوچ خوانده و همکاران شیرین عبادی در کانون وکلای حقوق بشر حمایت حقوقی از یک شرور مسلح را وظیفه حرفه‌ای خود می‌دانستند! 🔸شگفتی آنکه وب‌سایت روز‌آنلاین که روزنامه اینترنتی منافقین محسوب می‌شد در تحلیلی درباره تحولات در جنوب شرق کشور نوشته بود که ترور‌های اخیر در زاهدان و ایرانشهر را باید در زمره ترور‌های هوشمند تقسیم‌بندی کرد، زیرا فقط نیرو‌های مسلح را هدف قرار می‌دهد، این تفکیک در ترور خوب و ترور بد عمق راهبردی دشمن را به‌خوبی نمایش می‌داد. نزدیک به ۱۵ سال پس از آن ماجرا‌ها گروهک تروریستی ریگی منهدم و اقمار انشعابی آن یکی پس از دیگری به برخی سرویس‌های آلوده در منطقه متصل و مدتی بعد ریشه آن‌ها خشک شد، با وجود این هیچ‌گاه تحلیل امنیتی تکفیری‌ها حالت تصاعدی پیدا نکرد! 🔸 اما پس از بروز اغتشاشات در برخی محلات، انجام دو عملیات تروریستی در فاصله زمانی کوتاه یکی در زاهدان و دیگری در خاش حقایق مهمی را درباره ریشه‌های ضد امنیتی خشونت در آن منطقه آشکار کرده است. در این دو عملیات بررسی اقدامات و سطح آن نشان می‌دهد که عاملان آن با سرویس‌های بیگانه ارتباط داشته و باهدف خرید زمان و افزایش رادیکالیسم آن را اجرایی کرده‌اند. طراحان این دو عملیات شوم تصور می‌کنند که شهر زاهدان کشش لازم برای ادامه اغتشاشات هفتگی را ازدست‌داده و با اقدامات تروریستی و مسلحانه می‌توان جذب سرمایه اجتماعی کرد. 🔸با وجود این یک اتفاق مهم محاسبات عددی و سیاسی دشمن را برهم‌زده است، مواضع یکدست و همدلانه مردم و عدم همراهی با عناصر دشمن باعث شده است تا این بار علاوه بر گروهک‌های تروریستی نقش ناامن‌ساز رئیس مسجد مکی نیز روشن‌شده و عبدالحمید نتواند با دادن یک پیام یا بیانیه کوتاه از زیر بار مسئولیت آن شانه خالی کند. @Muhallell