eitaa logo
ناصرات المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف
710 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
894 ویدیو
200 فایل
اللّهم اجْعَلنِی مِمَّنْ تَنْتَصِرُ بِهِ لِدِینِکَ وَ لَا تَسْتَبْدِلْ بِی غَیْرِی.
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️بگو که برام گریه کنن توی منا (زمینه) 🎙 بانوای : حاج میثم مطیعی 🏴 ویژه‌شهادت امـام باقـر (علیه السلام) 👈 مشاهده متن : Meysammotiee.ir/post/1955 ☑️ @MeysamMotiee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 ویژه‌شهادت امـام باقـر (علیه السلام) سلام علیکم و رحمه الله عظم الله اجورکم بذکری استشهاد مولانا الإمام محمد بن علی الباقر (سلام الله علیهما) معنویت افزایی طلاب ناب 🏴 🕌🏴 🏴🕌🏴 🕌🏴🕌🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام باقر علیه السلام و ‌دفاع از امیرالمؤمنین علیه السلام شهادت علیه السلام را تسلیت عرض می کنم @Yaran_Emam_Mahdi_313
🔻 برگزاری دوره مقدماتی آشنایی با دانش‌های حدیثی در قالب «مدرسه تابستانی حدیث» 🔹 مدیرکل تحصیلات تکمیلی حوزه های علمیه خواهران: مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با همکاری دانشگاه قرآن و حدیث، جهت آشنايی بیشتر طلاب علوم دینی با دانش حدیث، دوره مقدماتی «آشنایی با دانش های حدیثی» را برگزار می‌کند. 🔹 این دوره با هدف آشنایی با دانش های حدیثی، منابع و معارف حدیثی، فهم صحیح احادیث و ایجاد شوق و بسترسازی جهت گسترش هدفمند و روشمند حدیث در جامعه و آمادگی طلاب جهت ورود به رشته علوم و معارف حدیث سطح 3، برگزار می‌شود. 🔹 مهلت ثبت نام در مدرسه تابستانی حدیث تا 28 تیرماه 1400 است که علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی http://qhu.ac.ir/ نسبت به ثبت نام اقدام کنند. متن کامل: http://news.whc.ir/news/view/109621 کانال رسمی حوزه‌های علمیه خواهران | 🌸 @kowsarnews
ا🕋✨🕋✨🕋✨🕋 ا🕋✨🕋✨🕋 ا🕋✨🕋 ا🕋 ا❁﷽❁ا 🖊(۲۲۰) نام مبارک⚜️سناء⚜️ ✨السَّلامُ عَلَيْكَ يَا سَنَاءَ اللَّهِ ... ⚜️عسق 📗سوره مبارکه شوری آیه ۲ 📜پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در تفسیر آیه حم عسق فرموند: ✨السِّينُ سَنَاءُ اَلْمَهْدِيِّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ سین روشنایی(یا بزرگی) مهدی علیه السلام است. 📚الزام الناصب ج ۱، ص ۱۵۴ ؛🧷نام مبارک "سناء" از دو جهت معنا میشود: 💎بلند مرتبه و رفیع 💎فروغ و روشنایی ▫️گیسوی آشفته ات شور به پا کرده است ▫️مهر فروغ رخت معنی دلدار داد ✍️حضرت زهرا (سلام الله علیها) نوری از عظمت الهیست و سرچشمه روشنایی در عالمِ هستی... و شما آقاجان آنقدر مادری هستید که روز ظهورتان هیچ دلی نباشد مگر روشن از فروغ سیمای حضرتتان.... 🕋 🕋✨🕋 🕋✨🕋✨🕋 🕋✨🕋✨🕋✨🕋
✅به مناسبت فرارسیدن موسم حج ابراهیمی، رهبر معظم انقلاب پیامی خطاب به ملت‌های مسلمان جهان صادر کردند. برای خواندن متن کامل پیام از لینک زیر استفاده کنید: https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=48289 ❣️ @Khamenei_Reyhaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽؛ با سلام و احترام محضر محبان انوار مقدسه اهلبیت عصمت و طهارت صلوات الله علیهم اجمعین. 📎تقدیم فایل صوتی دعای عرفه حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام 🔖شرط استفاده : حضرت صاحب الامر و الزمان 🔹با آرزوی عزت و اقتدار شیعیان و خدمتگزاران به اسلام و مسلمین 💠معنویت افزایی طلاب ناب ┄┅┅❅💠💠 💎💠💠❅┅┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅نفس خود را هر که قربان می‌کند، تیغ آتش را گلستان می‌کند 🌸 فرخنده عید سعید قربان، عید طاعت و بندگی خداوند، تهنیت باد @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟 لوح| بالاتر از ایثار جان 🔺️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: اگر به حکمت مندرج در #عید_قربان توجه شود، خیلی از راهها برای ما باز میشود. بالاتر از ایثار جان، در مواردی ایثار عزیزان است. #حضرت_ابراهیم علیه‌السلام در راه پروردگار، به دست خود عزیزی را قربان میکرد؛ آن هم فرزند جوانی که خدای متعال بعد از عمری انتظار به او داده بود. ۱۳۸۹/۰۸/۲۶ 🖨 نسخه چاپ👇 http://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=40324
همانگونه که مشت بسته قادر به دریافت هدیه نیست؛ اندیشه‌ی بسته هم نمی‌تواند هیچ درسی را بیاموزد. eitaa.com/majalehaftaaseman ┅✧❁☀️❁✧┅
ا❁﷽❁ا ✨«قُلِ الْحَمْدُ لِلَّهِ وَسَلَامٌ عَلَى عِبَادِهِ الَّذِينَ اصْطَفَى آللَّهُ خَيْرٌ أَمَّا يُشْرِكُونَ» (۱) {بگو حمد و سپاس مخصوص خداوند است و سلام بر بندگان برگزيده او. آيا اللّه بهتر است يا آن چيزها كه شريك او قرار مى‌دهند} (سوره مبارکه نمل آیه ۵۹) ا┅═✧❁ ✨ ❁✧═┅ا 🔰از القاب مبارک حضرت مولانا بقیة الله الاعظم (ارواحنا فداه) «ابو عبدالله» است؛ به معنای پدر عبودیت و بندگی و ریشه و اساس آن؛ پدر عبادالله. ✔️گرچه لقب «اباعبدالله» از القاب مشترک میان حضرت ختمی مرتبت ، امام حسین،‌ امام صادق و امام عصر (صلوات الله علیهم اجمیعن) است، اما این لقب و شأن ، خاص حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) می باشد؛ چنانکه امیرالمومنین علی (علیه السلام) در حدیثی خطاب به فرزندشان امام حسین (علیه السلام) فرمودند: ▫️يا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ! أُسْوَةٌ أَنْتَ قُدُما (۲) : ➖یا اباعبدالله! تو اسوه و مقتدای (جاویدان) عباد از قدیم می باشی. ☑️کنیه «اباعبدالله» اشاره به قائمه و ریشه و اساس عبودیت دارد (۳) که این حقیقت در وجود مقدس حضرت امام حسین (علیه السلام) تعریف می شود. حمل معرفت کربلای حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) کمال عبودیت است و وجود مقدس آن حضرت أس و اساسِ عبودیت در عالَم می باشند و جز از طریق معرفت به کربلای ایشان نمی توان به عبودیت رسید. 🖋حضرت مولانا اباصالح ،‌ صاحب العصر و الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) با ندبه و بکاء هر صبح و شام بر جد شریفشان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) (۴) طریق عبودیت و بندگی را به عبادالله نشان می دهند و لذا وجود مقدسشان به «ابوعبدالله» ملقّب می باشند. ✔️چنانکه حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و اله و سلم) فرمودند: ▫️لوْ لَمْ یبْقِ مِنَ الدُّنْیا إِلّا یوْمٌ وَاحِدٌ لَبَعَثَ اللَّهُ فِیهِ رَجُلاً إِسْمُهُ إِسْمِی وَ خُلْقُهُ خُلْقِی، یکَنّی أَبا عَبْدِاللَّهِ علیه السلام (۵) ▪️اگر تنها یک روز از عمر دنیا باقی مانده باشد، خداوند عزوجل در آن روز مردی را مبعوث خواهد کرد که اسم او اسم من است، خُلق او خلق من و کنیه اش «ابوعبداللَّه» می باشد. ا┅═✧❁ 📔منابع ❁✧═┅ا (۱). علی‌بن‌إبراهیم (رحمة الله علیه): فِی قَوْلِهِ تَعَالَی «الْحَمْدُ لِلهِ وَ سَلامٌ عَلی عِبادِهِ الَّذِینَ اصْطَفی» قَالَ: هُمْ آلُ مُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله) [تفسیر القمی، ج۲، ص۱۲۹] (۲).کامل الزیارات النص ص۷۲ (۳). «و یسمی کلّ من کان سببا فی ایجاد شیء أو اصلاحه أو ظهوره أبا». (۴).«یَا جَدّاه! فَلَأَنْدُبَنَّكَ صَبَاحاً وَ مَسَاءً، وَ لَأَبْكِيَنَّ عَلَيْكَ بَدَلَ الدُّمُوعِ دَما» [فرازی از زیارت ناحیه مقدسه] (۵).بحارالانوار، ج ۵۱، ص ۸۱
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سبکبالان خرامیدند و رفتند مرا بیچاره نامیدند و رفتند @bakeri_channel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ا❁﷽❁ا ⚜️ ستر الله ⚜️ «عالِمُ الْغَيْبِ فَلا يُظْهِرُ عَلى‏ غَيْبِهِ أَحَدا»؛ دانای غیب اوست و هیچ کس را بر اسرار غیبش آگاه نمی‌ سازد. ﴿ سوره مبارکه جن، آیه ۲۶ ﴾ ا┅═✧❁ ⚜️ ❁✧═┅ا وجود مقدس حضرت غیب عالم امکان مولانا بقیة الله الأعظم «ستر الله» می باشند (۱). لذا در نصوص به القاب ذیل توصیف شده اند: «الحُجَّة الْغائِبِ الْمَسْتُور» (۲)، «حقّ مستور» (۳)، «مظفَّر مستتر» (۴)، «امام مستتر» (۵)، «السّرّ المستودع» (۶)، «مُحتَجَب» (۷)، «حِجَابَ اللَّهِ الْأَزَلِيِّ الْقَدِيم‏» (٨)، «حجاب اللّه الأعظم الأعلى‏» (٩)، «محفوظ» (١٠)، «وِقَايَةَ اللَّهِ وَ سِتْرَه‏» (١١)، «حضرت غیب» (١٢) و «غائب» (١٣). در تبیین این لقب شریف به شأن ذاتی آن حضرت که «غیب» است می توان اشاره کرد؛ «أَمَّا الْغَیْبُ فَهُوَ الْحُجَّهًْ الْغَائِبُ» (١٤). سرّ اللهی که در صورت ظاهر از دیدگان عموم خلق در ستر و حجاب هستند و در صورت باطن نیز حقیقت معنای غیب می باشند. در خصوص احتجاب ظاهری آن حضرت از دیدگان خلق در نصوص عواملی چون: کثرت ذنوب خلق و ستم آنان به خودشان (١٥)، در امان ماندن حضرتشان از شرّ ظالمین (١٦)، ابتلای خلق و تمییز خبیث از طیب و مومن ومطیع (١٧) ذکر شده، لذا ذات اقدس الهی آن حضرت را محفوظ و مستور از دیدگان نامحرمان نگاهداشته تا آن زمان که اذن بر ظهور فرماید (١٨). بنابراین علت اصلی احتجاب آن حضرت، خلق می باشند و الا وجود مقدس آن حضرت حاضر در هر مکان، و مطلع و محیط بر جمیع مکنونات ضمائر و سرائر بوده و آنی از أخبار و أحوال خلق غافل نمی باشند (١٩). اما در خصوص احتجاب آن حضرت در بطن معنا می توان به این مهم اشاره کرد که وجود مقدس امام سرّ اللهی است که حقیقت امر ولایتشان و کنه معرفت به ساحت مقدسشان درک نمی شود؛ «ظاهره امرٌ لا یُملَک و باطِنُه غَیبٌ لا یُدرَک» (٢٠) و «إنَّ لِصَاحِبِ هَذَا الْأَمْرِ غَيْبَة.. إِنَّ هَذَا الْأَمْرَ أَمْرٌ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ تَعَالَى وَ سِرٌّ مِنْ سِرِّ اللَّهِ وَ غَيْبٌ‏ مِنْ‏ غَيْبِ‏ اللَّهِ‏» (٢١). در واقع وجود مقدس امام زمان خود ستر و حجاب میان خلق و خالق است؛ «هُوَ السِّتْرُ وَ الْحِجَابُ فِيمَا بَيْنَ اللَّهِ وَ بَيْنَ خَلْقِهِ» (٢٢)، لذا به حجاب الله الأزلی القدیم خوانده می شوند و آنکه در حریم ولایت امام زمانش قرار گیرد، ایمن از آفات و بلایا خواهد بود؛ «مُسْتَتِرٌ عَنِ المَهَالِك بِدُخُولى في ذِمَّتِكُم وَ أَمانِكُم» (٢٣) و «مُحْتَجِبٌ بِذِمَّتِكُم» (٢۴). ادعیه موسوم به «حجاب ائمه اطهار (علیهم السلام)» نیز در همین مقام است (٢۵).
(١٧) چنانچه امام باقر (عليه السّلام) فرمودند: «ذَلِكَ بَعْدَ غَيْبَةٍ طَوِيلَةٍ لِيَعْلَمَ اللَّهُ مَنْ يُطِيعُهُ بِالْغَيْبِ وَ يُؤْمِنُ بِهِ». 📓 كمال الدين و تمام النعمة، ج ۱، ص ۳۳۱ نیز امام کاظم (علیه السلام) در این خصوص فرمودند: «إِنَّمَا هِيَ مِحْنَةٌ مِنَ اللَّهِ امْتَحَنَ اللَّهُ بِهَا خَلْقَهُ». 📓 بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏ ۵۲، ص ۱۱۳ در اين زمينه حديثى از امام رضا (عليه السّلام) نقل شده است: «أَمَا وَ اللَّهِ لَا يَكُونُ الَّذِي تَمُدُّونَ إِلَيْهِ أَعْيُنَكُمْ حَتَّى تُمَيَّزُوا وَ تُمَحَّصُوا وَ حَتَّى لَا يَبْقَى مِنْكُمْ إِلَّا الْأَنْدَرُ ثُمَّ تَلَا أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تُتْرَكُوا وَ لَمَّا يَعْلَمِ اللَّهُ الَّذِينَ جاهَدُوا مِنْكُمْ وَ يَعْلَمَ الصَّابِرِين‏»؛ به خدا شما چشم به سوى آن دوخته ‏ايد، واقع نمى ‏شود مگر بعد از اينكه تميز داده شويد و امتحان بدهيد تا هنگامى كه جز دسته ‏اى اندك ‏اندك كسى از شما (شيعيان) نمى ‏ماند. 📓 همان (١٨) بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۳۷۰ (١٩) «... فَإِنَّا نُحِيطُ عِلْماً بِأَنْبَائِكُمْ وَ لَا يَعْزُبُ عَنَّا شَيْ‏ءٌ مِنْ أَخْبَارِكُم‏ ... وَ إِنَّا غَيْرُ مُهْمَلِينَ لِمُرَاعَاتِكُمْ وَ لَا نَاسِينَ لِذِكْرِكُمْ وَ لَوْ لَا ذَلِكَ لَنَزَلَ بِكُمُ اللَّأْوَاءُ وَ اصْطَلَمَكُمُ الْأَعْدَاء، وَ لَوْ أَنَّ أَشْيَاعَنَا [وَفَّقَهُمُ اللَّهُ لِطَاعَتِهِ‏] عَلَى اجْتِمَاعِ الْقُلُوبِ لَمَا تَأَخَّرَ عَنْهُمُ الْيُمْنُ بِلِقَائِنَا فَمَا يُحْبَسُ عَنْهُمْ مُشَاهَدَتُنَا إِلَّا لِمَا يَتَّصِلُ بِنَا مِمَّا نَكْرَهُه‏». الخرائج و الجرائح، ج‏۲، ص ۹۰۲ و ۹۰۳ (٢٠) بحارالانوار، ج۲۵، ص۱۷۲ و ۱۷۳ (٢١) علل الشرائع، ج‏۱، ص۲۴۵ (٢٢) كتاب سليم بن قيس الهلالي، ج‏ ۲، ص ۸۵۸ (٢٣) بحار الأنوار، ج ۱۰۲، ص ۱۴۱ و ۱۴۲ (٢۴) فرازی از زیارت جامعه کبیره (٢۵) مهج الدعوات و منهج العبادات، ص ۳۰۲، حجاب مولانا صاحب الزمان‏: «اللَّهُمَّ احْجُبْنِي عَنْ عُيُونِ أَعْدَائِي وَ اجْمَعْ بَيْنِي وَ بَيْنَ أَوْلِيَائِي وَ أَنْجِزْ لِي مَا وَعَدْتَنِي وَ احْفَظْنِي فِي غَيْبَتِي إِلَى أَنْ تَأْذَنَ لِي فِي ظُهُورِي وَ أَحْيِ بِي مَا دَرَسَ مِنْ فُرُوضِكَ وَ سُنَنِكَ وَ عَجِّلْ فَرَجِي وَ سَهِّلْ مَخْرَجِي ...».
ا┅═✧❁ فهرست منابع ❁✧═┅ا (۱) فرازی از زیارت امام زمان؛ المزار الكبير (لابن المشهدي)، ص ۵۷۲ همچنین آمده است که این ستر، سنتی از یوسف نبی الله بوده است: «أَمَّا سُنَّتُهُ مِنْ يُوسُفَ فَالسِّتْرُ يَجْعَلُ اللَّهُ بَيْنَهُ وَ بَيْنَ الْخَلْقِ حِجَاباً يَرَوْنَهُ وَ لَا يَعْرِفُونَهُ»؛ امّا سنّتى كه آن حضرت از يوسف نبی دارد، مستور بودن‏ است. خداوند بين او و مردم حجابى قرار مى ‏دهد، به ‏طورى‏كه او را مى‏ بينند ولى نمى ‏شناسند. 📓 كمال الدين و تمام النعمة، ج‏ ۲، ص ۳۵۱ (۲) از امام صادق (علیه السلام) سؤال شد: «فَکَیفَ ینْتَفِعُ النّاسُ بِالحُجَّهِ الْغائِبِ الْمَسْتُور؟ قالَ: کَما ینْتَفِعُونَ بِالشَّمْسِ إذا سَتَرَهَا السَّحابُ»؛ «چگونه مردم از امامی که غایب و مخفی است، استفاده می برند؟ امام فرمودند: همان طور که از خورشید استفاده می کنند، آن گاه که ابر او را پوشانده باشد». 📓 بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۹۹ (۳) امیر المومنین (علیه السلام) فرمودند: «أَمَا إِنَّهُ سَيَأْتِي عَلَى النَّاسِ زَمَانٌ يَكُونُ الْحَقُّ فِيهِ مَسْتُوراً وَ الْبَاطِلُ ظَاهِراً مَشْهُوراً»؛ بدان زمانی می رسد که حق (یکی از اسامی امام زمان) بر مردم مستور است، اما باطل بر آنان مشهور و ظاهر است. 📓 الإحتجاج على أهل اللجاج (للطبرسي)، ج‏۱، ص ۲۵۱ (۴) امام صادق علیه السلام فرمودند: «إنَّ مِنّا إِماماً مُظَفَّراً مُسْتَتِراً»؛ همانا از ماست امام پیروزی که پنهان است. 📓 اصول کافی، ج ۱، ص ۳۴۳ (۵) امام صادق (علیه السلام) فرمودند: «... وَکَذلِکَ عِبادَتُکُمْ فِی السِّرِّ مَعَ إمامِکُمُ الْمُستَتَرِ فِی دَوْلَهِ الْباطِلِ اَفْضَل لِخَوْفِکُمْ مِنْ عَدُوِّکُمْ». 📓 بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۱۲۷ نیز در فرازی از زیارت حضرت صاحب الامر (ارواحنا فداه) می خوانیم: «السلام علیک یا الْحُجَّهِ بْنِ الْحَسَنِ صاحِبِ الْعَصْرِ وَالزَّمانِ ... المُسْتَتَرِ عَنْ خَلْقِکَ ...» (۶) صحیفه مهدیه، ص ۴۰۹ (۷) در فرازهایی از زیارت حضرتشان می خوانیم: «يا مُحْتَجِباً عَنْ كُلِّ عَيْنٍ ...» و «الْمُحْتَجَبِ عَنْ أَعْینِ الظّالِمِینَ». (٨) فرازی از زیارت امام زمان (أرواحنا فداه) (٩) إلزام الناصب في إثبات الحجة الغائب عجل الله تعالى فرجه الشريف، ج‏ ۱، ص ۳۳ (١٠) امام صادق (علیه السلام) فرمودند: «إنَّ صاحِبَ هذَا الأمْرِ مَحْفُوظٌ ...» 📓 بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۳۷۰ (١١) بحار الانوار، ج ۹۹، ص ۹۵ (١٢) بحارالأنوار، ج۵۱، ص۵۲ (١٣) کمال الدین، ج ۲، ص ۳۶۱ (١٤) بحارالأنوار، ج۵۱، ص۵۲ (١٥) امام رضا (علیه السلام) فرمودند: «إِنَّ الْحِجَابَ عَلَی الْخَلْقِ لِکَثْرَهْ ذُنُوبِهِمْ ...»؛ حجاب و پرده بر خلق به‌ جهت بسیاری گناهان ایشان است. 📓 بحارالأنوار، ج۳، ص۳۷ (١٦) «إِنَّ لِلْقَائِمِ غَيْبَةً قَبْلَ ظُهُورِهِ قُلْتُ [وَ] لِمَ قَالَ يَخَافُ الْقَتْلَ». «أَنَّ فِي صَاحِبِ الْأَمْرِ سُنَّةً مِنْ مُوسَى قُلْتُ وَ مَا هِيَ قَالَ دَامَ خَوْفُهُ وَ غَيْبَتُهُ مَعَ الْوُلَاةِ إِلَى أَنْ أَذِنَ اللَّهُ تَعَالَى بِنَصْرِه. وَ لِمِثْلِ ذَلِكَ اخْتَفَى رَسُولُ اللَّهِ فِي الشِّعْبِ تَارَةً وَ أُخْرَى فِي الْغَارِ وَ قَعَدَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ عَنِ الْمُطَالَبَةِ بِحَقِّهِ‏». 📓 الغيبة للطوسي، النص، ص ۳۳۲ نیز حضرت مهدی (أرواحنا فداه) در توقیع شریفشان فرمودند: «أَمَّا عِلَّةُ مَا وَقَعَ مِنَ الْغَيْبَةِ فَإِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تَسْئَلُوا عَنْ أَشْياءَ إِنْ تُبْدَ لَكُمْ تَسُؤْكُمْ إِنَّهُ لَمْ يَكُنْ لِأَحَدٍ مِنْ آبَائِي ع إِلَّا وَ قَدْ وَقَعَتْ فِي عُنُقِهِ بَيْعَةٌ لِطَاغِيَةِ زَمَانِهِ وَ إِنِّي أَخْرُجُ حِينَ أَخْرُجُ وَ لَا بَيْعَةَ لِأَحَدٍ مِنَ الطَّوَاغِيتِ فِي عُنُقِي‏ ...». 📓 كمال الدين و تمام النعمة، ج‏ ۲، ص ۴۸۵