eitaa logo
الهادی
21.7هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
986 ویدیو
47 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 در مورد معرفت اهل بیت علیهم السلام برداشت اوّلیّه، فکر می‌کند که من، اطّلاعاتم خوب است. اسم، لقب، کنیه و مختصری از زندگی‌نامه، آیا این‌ها معرفت است؟ 🔸 یک ضلع دارد نادیده گرفته می‌شود که از جهت محتوایی،‍ چه ارتباطی ایجاد کرده‌ای؟ چقدر پذیرفته‌ای؟ چقدر در مقابل این واردات اطّلاعاتی، قلبت خاضع بود؟ این‌ها با هم مربوط است. 🔹 همین مقدار هم که درباره‌ی مثلاً‌ اهل‌بیت علیهم‌السلام آمده است که بدانیم امام است، این یعنی چه؟ همین که تصوّر کردی، کافی است؟ یا مثلاً مفترض الطّاعة است، اگر مفترض الطّاعة را تصوّر کردی و ملتزم نبودی به این عقیده، کافی است؟ 🔸 آیا اصلاً نمی‌رود در ابواب دیگری که بین ما [اهل بیت] فاصله ایجاد می‌کند؟ اگر باور داری، التزام می‌خواهد. کد ۲۴۹۴۶ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 نقل شده است که وقتی خدای متعال حوّا را خلق کرد، به او فرمود که این زنانگی، امانت من در دست تو است. 🔸 ای زن، این زنانگی امانت خدا در دست تو است که با آن، باید زندگی کنی، شوهرداری ‌کنی، فرزندآوری کنی، تربیت فرزند ‌کنی، جامعه‌ را شکل بدهی و راه تقرب و رشد را برای فرزندانت تعریف کنی. 🔹 این، یک امانت الهی است. زنی که خود را در معرض دیگران قرار می‌دهد، حتی با برداشتن چادر، [خیانت در امانت کرده است]. کد ۲۲۸۶۳ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ضرورت مثبت اندیشی 👤 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ سه دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
🔻 بزرگترین کلیدِ ورودی به عالم غیب، کلیدِ انداختنِ ثقل [یعنی برطرف نمودن سنگینی‌های نفس و لطیف نمودن آن] است، که در معارف اهل‌بیت وجود دارد، منتها چون جنس افکار ما از این جنس نیست، خیلی پی نمی‌بریم که چه می‌گویند. 🔸 خیلی روایات اصلاً متروکه است. بشر برای کاری بزرگ‌تر از این‌ها آفریده شده است. این حواسی که به بشر داده شده، ظاهراً و باطناً برای درک هم‌زمان غیب و شهود داده شده است. دیگر ما خیلی از معارف قرآنی دور شدیم. غافل از بحر نشستم دم جو آب هم نیست در او رفت از دست بصر و ماند ابرو و آن رسیده است به مو زشفا دست کشیدم به هوای دارو به صدای هو هو ادامه دارد.. ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
ادامه قبل... 🔻 چه عالَم لطیفی در زمان اهل‌بیت تعریف شده بود که صوَر حقیقیهٔ اشیاء به برکات اهل‌بیت علیهم‌السلام محسوس و ملموس بود! 🔸 بارها پیش آمد که حضرت زهرا (س) وارد می‌شدند، جبرائیل نشسته بود و بلند می‌شد. گاهی پرش را تکان می‌داد یک چیزی می‌ریخت و حضرت جمع می‌کردند. بعضی از عطوری که [حضرت زهرا (سلام الله علیها) داشتند از بال‌های جبرائیل ریخته شده بود.]. 🔹 بعد از ارتحال رسول خدا (ص)، حضرت زهرا سلام الله علیها، خرمایی به سلمان دادند و فرمودند که سه زن وارد شدند و از ایشان پرسیدم اسمت چیست؟ گفت: سلما، من مربوط به سلمان هستم. دیگری نامش مقدوده بود که مربوط به مقداد بود، و دیگری هم ذره نام داشت و مربوط به ابوذر بود. 🔸 حضرت فرمودند: امروز با این خرما افطار کن و هسته‌اش را بیاور. سلمان گفت: هسته نداشت! 🔹 چه برکاتی و چه غذاهایی از عالم غیب می‌رسید! این‌ها به برکات اهل‌بیت بود. برکت معنای دیگری داشت. گاهی یک ظرف غذا را بین تعداد زیادی تقسیم می‌کردند و بعد درش را باز می‌کردند و می‌دیدند هنوز همان مقدار در آن هست. کد ۸۴۹ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 خطر مدیریت منفی بر انسان از ناحیه دیگران 🔻 عبداللّه پسر زبیر، فرد شرّی بود. [به خاطر] کینه‌ای که از اهل بیت (علیهم السّلام) داشت، یک نوع تأثیر فرهنگی را در پدر شروع و خوب در او رخنه کرد، پدرش نیز دنبال کار را گرفت تا اینکه جنگ جمل را به پا کردند و مردم را برای جنگ گسیل داشتند. عایشه خاله‌ی عبداللّه بود، یعنی زبیر شوهرخواهر عایشه و داماد ابوبکر بود. 🔸 وقتی که دو لشکر باهم روبرو شدند، امیرالمؤمنین علیه السّلام مکرر به دنبال زبیر فرستادند تا آمد. حضرت به او فرمودند: زبیر یک جمله به یادت می‌آورم. یادت هست در مدینه، وقتی که تو با رسول خدا (ص) می‌رفتی، من رسیدم، پیغمبرخدا (ص) مرا که دیدند خندان شدند و تو گفتی که یا رسول اللّه! علی خوب است، امّا تبختر دارد. پیامبر فرمودند: خاموش باش زبیر! تو در آینده، درباره‌ی او ظلم خواهی کرد. 🔹 زبیر به یکباره به خاطر آورد، و [با اینکه] جنگ را برپا کرده، بنی امیه را گرد هم جمع نموده و دشمن را مقابل امیرالمؤمنین (علیه السّلام) قرار داده بود، امّا خود دیگر نتوانست. از جنگ جمل کنار کشید و اسبش را برداشته و رفت و بعد هم کشته شد. 🔸 [هرچند زبیر] در ظاهر با امیرالمؤمنین علیه السّلام همراه بود، ولی یک مدیریت منفی از زاویه‌ی پسرش عبداللّه بر روی او بود. این خطرهایی است که ممکن است در آینده برای هر کدام از ما پیش آید. سند ۸۵۹ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 قال الإمام الحسن بن علی العسکری (علیه السلام): «إنّ الوصول إلی الله عزوجل سفرٌ لا یدرک الا بإمتطاء اللیل». یعنی طیّ طریق بندگی، یعنی رسیدن به مقام قرب، یعنی رسیدن به باورها، یعنی آشنا شدن با عوالم غیب، یعنی تغییر هویت از نگرش مادی به یک نگرش معنوی، یک سفری است که «لا یدرک الاّ بإمتطاء اللیل» [به دست نمی‌آید مگر با بهره برداری از شب]، 🔸 یعنی امکان دستیابی به این رشد، به این تقرّب و به این علوّ و ارتفاع نیست و دستیابی به این آشنایی با حق تعالی ممکن نمی‌شود مگر [اینکه] از مرکب راهوار شب استفاده کنید؛ 🔹 یعنی اگر برنامه‌ریزی مدیریتی برای بهره‌وری از شب و سحر را نداشته باشید، انتظار رشد نداشته باشید. سفر به قرب حق تعالی ممکن نمی‌شود مگر به بهره‌وری از سحر و شب. 🔸 و این، جزء پیچیده‌ترین بخش‌های مدیریت انسانی است و توفیق الهی می‌خواهد، عزم و همّت می‌خواهد و اگر انسانی شب موفقی نداشت، روزِ موفقی هم ندارد؛ نمی‌تواند روزِ موفقی داشته باشد. کد ۱۸۵۶۴ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
* 💠 مصداق اتم ید الله 🔻 در برهه‌های سخت و تنش‌زا و در مواقعی که احساس خطر می شود و در مواقع از دست رفتن نعمت، توسل و توجه به حضرت بقیة الله روحی له فداء به عنوان مصداق اتم و اکملِ «يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْديهِمْ؛ دست خدا بالاى دست‏هايشان است. فتح/۱۰» کاری است مؤثر و از طرفی در دسترس شیعه، از این کوتاهی نباید کرد. در رفع و رجوع مشکلات، این سبب خیلی مؤثر است.‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ 💠 حرم ، خانه علیه‌السلام 🔻 تنها جایی که منزل شخصی امام زمان (علیه‌السلام) است، [حرم امامین عسکریین (علیهماالسلام)] است و امام عسکری و امام هادی (علیهما السلام)، در منزل شخصی خود دفن شدند. 🔸 در سامرا کاملاً تفاوتِ [این حرم با حرم‌های دیگر]، محسوس است و بوی حضور حضرت را می‌دهد. 🔹 سرداب مقدس ریاضت‌کده یا شاید اتاق خلوتی بوده است و خیلی مقدس است. کد ۴۹۰ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻وفات مادر ادب، حضرت ام البنین علیها السلام را به همه محبین تسلیت عرض می نماییم و با اهداء صلواتی چشم امید به عنایت فرزند بی بدیلش، حضرت اباالفضل العباس علیه السلام می بندیم. 🔺 @nasery_ir
14.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
* 🎥 مجرب بودن توسل به حضرت ام البنین سلام الله علیها 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ یک دقیقه 🎞 کلیپ کامل: aparat.com/v/RefQU 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
4_6008041287209452500.mp3
7.51M
* 🎧 موضوع: علیها السلام و العباس علیه السلام 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🗓 تاریخ جلسه: ۱۳۹۷/۱۱/۲۹ ⏱ زمان: ۲۰ دقیقه 📥 حجم: ۷/۲ مگابایت 👈 با توجه به محتوای ارزنده این جلسه استفاده از این فایل به همه دوستان توصیه می‌گردد. 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
* 🔻 یکی از ارکان حرکتی صعود به قلّه‌ی ولایت و معرفت، تسلیم است؛ حالا هر کسی بنا بر ظرفیتی که دارد، (علی قدر طاقة البشریه). 🔸 تسلیم، خیلی کارساز است و یکی از مطالب کلیدی است که حضرت ام‌البنین علیها‌السلام را به بارگاه امیرالمؤمنین علیه‌السلام راه داد. 🔹 ای وای اگر که انسان نصیب داشته باشد، یک ارکانی را به او می‌دهند، یک عنایتی به او می‌کنند، یکی از آن ارکان این است که تسلیم مقام ولایت و اهل‌بیت علیهم‌السلام است. کد ۱۱۲۰۳ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
* 🔻 بعد از شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، ‌حضرت زینب با اینکه شاید سه چهار ساله بودند، خانه آقا امیر المومنین علیه السلام را مدیریّت می‌کردند. 🔸 اینقدر این خانواده و اهل‌بیت علیهم‌السلام رشد و کمال و هوشیاری دارند که این کودک سه چهار ساله چنین توانایی دارد. 🔹 نقل شده است که زمانی درِ خانه‌شان را زدند و شاید فضّه یا اسماء بود که رفت دمِ در و پرسید: چه کسی است؟ خانمی، خودش را معرفی کرد. خدمت حضرت زینب سلام الله علیها آمدند و گفتند: فاطمه‌ی کلابیّه است (که بعداً کنیه‌ی ام‌البنین گرفت). 🔸 حضرت زینب سلام‌الله‌علیها فرمودند: «افتحی لها الباب فإنّها شریکتنا فی العزاء»؛ یعنی در را باز کنید؛ او در عزا و مصیبت ما با ما شریک است و با دیگران فرق می‌کند. این بزرگوار،‌ یک جایگاه است. خود حضرت زینب سلام‌الله‌علیها، یک جایگاه است. حضرت نرجس خاتون سلام‌الله‌علیها یک جایگاه [و فرصت برای شناخت وتوسل و تقرب] است؛ به شرطی که وارد فضای معرفتیشان بشوی. 🔹 اما ما متأسفانه از این بزرگواران کمتر اطّلاع داریم غیر از همان مطالب اولیه ای که شنیده‌ایم. کد ۲۴۹۵۳ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
1402.10.5 سخنرانی حجت الاسلام ناصری .mp3
4.74M
* 🎧 و سلام الله علیهما 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ زمان: ۱۹ دقیقه 🗓 تاریخ: ۱۴۰۲/۱۰/۵ 🔺 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 خدا رحمت کند مرحوم آیت الله کشمیری را که این مثال را زیاد می‌زدند که اگر از هر کدام از ده بیست زغال یک زاویۀ آنها روشن و به صورت پراکنده باشند رو به خاموشی می‌روند، امّا اگر زاویه‌های روشن هر کدام را هم‌سو قرار دادیم به کمک هم یکدیگر را روشن می‌سازند و تا مدتها هم روشن باقی می مانند. جلسات جمعی این حسّ و حال را می‌خواهد که اگر باشد دیگر باری از مشکلات نیست که بلند نشود. 🔸 در این بخش هر چه بیشتر کار شود جا دارد و مؤثرتر است. بار مشکلات شخصی و اجتماعی را می‌توان با جلسات همدل بلند کرد و تأثیر آن فی المجلس است منتهی باید جمع به آن سمت برود و شرایط خاص خود را می‌طلبد. 🔹 طول هفته هر کدام از اهل مجلس چگونه گذشته است؟ مهم است، حتّی در توسل، هفته ی پرمشغله، ساعت و جلسه پرمشغله‌ای را خواهد داشت، مگر کسی ذخیرۀ بسیار داشته باشد که آن هم نادر است لذا در طول هفته مراعات می خواهد. اگر این مورد درست اجرا شود، هر ذکر و حرکت فردی آثار بیشتری خواهد داشت. کد ۸۵۴ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 به تعبیر آقا امیرالمؤمنین علیه السلام، شنیدنِ نعمت‌های دنیایی، بهتر از دیدنش است و با دیدن آنها متفاوت است. آخرت برعکس است، شنیده‌ها دربارۀ آخرت، بهتر از دیدنش نیست و انسان را زیاد به حقیقتِ قضایا منتقل نمی‌کند. 🔸 انسان یک صحنۀ کوتاه آن را هم ببیند ابوابی از علم، برای او باز می‌شود و به یقین می‌رسد. کد ۸۵۳ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 به حق و حقیقت 👤 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ یک دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
🔻 الان این آیه به نظرم آمد که «اعوذ باللّه من الشیطان الرجیم. ثُمَّ قَسَتْ قُلُوبُكُمْ مِنْ بَعْدِ ذلِكَ فَهِيَ كَالْحِجارَةِ» (پس از آن [همه معجزات‏] دل‏هاى شما سخت شد، به سختى سنگ‏ها يا سخت‏تر از آن‏(بقره، ۷۴)) 🔸 اصولاً شرط تأثیر و گیرایی جلسات دعایی و ذکری دسته جمعی یک نوع همراهی، هم‌سویی و به اصطلاح سیلان روحی است، ذکر ختم صلوات گاهی مخصوصاً اگر دسته جمعی باشد، چه بسا بار یک مملکت را هم بتواند بلند کند، ولی مهم این است که قلوب افراد یک سو و یک جهت باشد و نفوذ به آنها سخت نباشد، چون این قضیه دو زاویه دارد: تأثیر یا عدم تأثیر. 🔹 اگر فرمود: «ید اللّه مع الجماعة» به اعتبار اینکه جمع، جمع باشد و جمعی هم‌سو و همراه باشد و درست از طرف مقابل، قساوت، نفوس را منجمد می‌کند، «كَالْحِجارَةِ» می‌کند. 🔸 گاهی در جلسات اگر بیست نفر هستند، بیست نفر[جدا و غیر همدل] هستند و زاویه‌ای متحد و هم‌سویی روشنی بین آنها ایجاد نمی‌کند، در حالی که در جلسات ختم صلوات یا اذکار و یا جمع‌های دوستان برای دعا و تأثیر باید قساوت نباشد، قلوب و نفوس «كَالْحِجارَةِ» نشده باشد، اگر این‌گونه باشد فایده‌ای ندارد. 🔹 اگر قرار است تأثیر بگذارد برای زمانی است که این جماعت همدل و هم‌سو باشند و وجهۀ آنها به یک سمت باشد، تضاد، عدم پذیرش و قساوت نباشد. 🔸 مواردی که دل را سخت می‌کند روایات مفصلی دارد و غیر از اینکه سخت و منجمد و «كَالْحِجارَةِ» می‌کند؛ اجازه نمی‌دهد دعا اثر کند. سّر تأثیر در جلسات عمومی به همان روانی و راحتی و خضوع و متوجّه بودن به یک زاویه است. کد ۸۵۴ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 مسجدی آن طرف منزل مرحوم آیت الله بهاءالدینی رضوان الله علیه بود، عصرها مخصوصا تابستان که گرمای هوا مقداری کم می‌شد ایشان از پله‌ها بالا می‌آمدند و نماز مغرب و عشا را روی پشت بام آن مسجد می‌خواندند. 🔸 عالَمی بود، رفقا هم در آن نماز جمع می‌شدند. جمع جالب و مدونی بود. پیرمردی بود در آن جمع که تابستان‌ها حالش بد می‌شد، اعصابش بهم می‌ریخت و شب‌ها خواب نداشت، ولی نماز و جلسات را می‌آمد و با آیت اللّه بهاءالدینی خیلی راحت بود و گاهی هم یک چیزی می‌پراند. 🔹 یک روز رو پشت بام مسجد نشسته بودیم که آیت اللّه بهاءالدینی با عصا بالا آمدند و فرمودند مثل اینکه این پله‌ها را بالا می‌آییم، خسته می‌شویم. این شیخ گفت: آقا! خسته می‌شویم چیست؟! از این پله‌ها که شما می‌آیید فیل هم نمی‌تواند بالا بیاید! اما به ایشان هم برنمی‌خورد؛ چون راحت بودند و ابدا نفسانیت نداشتند که بگویند چرا به «من» توهین کردی. کد ۸۵۱ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 پایه‌های حکمت نظری صحیح بوده است؛ ولی بخش عظیمی از حکمت نظری، انحراف از موضوعات مربوط به عالم غیب است؛ یعنی هر چه شاخ و برگ‌ها توسعه یافته، اشتغالِ به موضوع اصلی را دور کرده است. 🔸 افراد نادری از حکما، شبیه به خود بوعلی بتوانند و می‌توانستند حداقل با حکمت نظری بخش ساختاری عالَم را، خلقت و انسان و مسائلِ فیمابینِ آن را درست انتخاب کنند، وگرنه گاهی کتاب‌هایی که انسان می‌بیند – مگر به نُدرت - در بعضی از قسمت‌های آن توضیحاتی می‌دهند که این توضیحات، پرداختن به اموری است که هیچ به کار نمی‌آید. 🔹 خود قرآن، تعریفی برای حکمت نظری و عملی دارد و آنچه که تاکنون یافت شده است با این میزان سنجیده نشده است؛ یعنی با این سبک، سنجیده نشده است. 🔸 فقط یک نفر، توان آن را داشته است و خدای متعال ظرفیتش را به او داده و به دیگران جسته و گریخته داده بود، آن هم، خود بوعلی سینا بوده است که با این فکر، قالب و ساختار فیزیکی، وارد عمق مسائل حکمت شده است و توانسته است که ساختار خلقت را با علوم و ابزار ظاهری، به درستی حدس بزند. 🔹 ولی این راه راهی نیست که شخص دیگری بتواند این کار را انجام دهد. کتب و علوم زیادی از بوعلی تضییع شد و بخش کمی از آن [به ما رسیده است.] کتب زیادی از ایشان، نابود شده است که آن هم دلیل داشته است. اینکه یک شخص در این حجمِ کم از زمان، این‌قدر مسلط [به علوم] شود، [نشان از این است که] حال و ساختار خاصی داشته است. کد ۸۵۳ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 اصحاب کهف به تعبیر قرآن هر چند نفر که بودند؛ آنچه که قرآن می‌گوید یک مجموعه‌ای را ترکیب و ترتیب می‌دهد و یک حیوان دیگری را «وَ كَلْبُهُمْ باسِطٌ ذِراعَيْهِ بِالْوَصيدِ» همراه آنها معرفی می‌کند. 🔸 این‌قدر این جمع گرم است که آن را هم می‌برد و دیگر بدتر از آن سگ کسی را ما در مجموعه‌های مومنین و مسلمانان نداریم، ولی ببینید که چقدر می‌تواند یک اتحاد چند نفره، بازدهی داشته باشد که حتّی سگ را هم با خودشان به حرکت می‌اندازد و این حال را به او هم اضافه می‌کند. 🔹 این برای عمق سرایت آن حالات معنوی جمعی است مقابل حالت انجماد و سختی روح بعضی افراد است. سیلان ایمانی و روحی در اصحاب کهف وسیع است و همه را گرفته و می‌رود، منتها ما گاهی مشکلاتمان این است که سرمایۀ جمع بما أنه جمع، را حساب نمی‌کنیم و همواره می‌خواهیم تک‌روی کنیم، شاید آن نوع‌ها نیز بوده است، فصل‌های کوتاه نمونه‌های قرآنی هم داشته است. کد ۸۵۴ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
17.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 توصیف 👤 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ یک دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
🔻 خدا آیة الله بهجت قدس سره را رحمت کند. ایشان نقل می‌کردند که جعفر عموی حضرت، مُدعیِ خانه امام حسن عسگری بود [و می‌گفت خانه برادرم به عنوان ارث، به من می‌رسد]، به حسب اینکه حضرت وارث ندارند و ارث، به طبقه ثانی یا ثالثِ ایشان می‌رسد. اگر میت فرزندی نداشته باشد، ارث به طبقه دوم می‌رسد. 🔸 جعفر خودش را مدعیِ میراث و خانۀ امام عسگری می‌دانست و دربارۀ زمان مرگ نرجس خاتون هم اختلاف است، که قبل از شهادت امام بوده یا بعد از آن بوده است؟ بعضی از افراد نقل می‌کنند: هنگامی که می‌خواستند حضرت نرجس سلام اللّه علیها را در همان جایی که الان مدفون هستند، دفن کنند، جعفر آمده بود و اجازه دفنش را نمی‌داد؛ زیرا او را به عنوان یکی از کنیزان امام عسگری می‌شناخت و خبر نداشت که ایشان مادر امام زمان علیه السلام هستند. 🔹 آیت الله بهجت می‌گفتند که او یک روز زمانی از خانه‌اش آمده بود و می‌خواست داخل خانه حضرت شود، که یک نوجوانی، پنج، شش ساله [که در واقع حضرت بقیه الله ارواحنا فداه بودند] جلو آمدند و سه بار فرمودند: «أَ هی دارُک»؟ یعنی آیا این خانه واقعا خانه توست؟ آن‌وقت جعفر منصرف شد. 🔸 حضرت فقط یک سؤال کردند که «أَ هی دارُک»؟ - حالا حضرت با این سوال، با او چه کردند، خدا می‌داند! و جعفر سرش را پایین انداخته و رفت. 🔹 ارزش انسان به سن و ذکوریت و انوثیت نیست. برای بعضی از نفوس، یک پشتوانه‌هایی پیدا می‌شود که اگر کوچک هم باشند، بزرگ هستند؛ سن‌شان هم که کم باشد، [ارزششان] بالا است. حضرت بقیّة اللّه روحی له الفداء این‌گونه بودند؛ یعنی [هنگامی که] امام رضا علیه السّلام تصورِ این بزرگوار را می‌کردند عظمتش را می‌یافتند و به خاطر عظمت ایشان می‌ایستادند و دست روی سر می گذاشتند و احترام می‌کردند. او بود که می‌دانست پشت این صحنه چه خبر است. سه نسل قبل از تولّد عظمتش را می‌دانستند. کد ۸۵۳ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌