هدایت شده از الهادی حوزویان
▪️حمایت امام عصر (عج) از حوزهها
💠 حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
🔻 روزی از آیت الله سیدعبدالکریم کشمیری (ره) پرسیدم که آقا! اگر مشکلی پیدا شود، حوزهها هم از بین میروند؟
🔸 ایشان فرمود: نه آقا! حوزهها مؤیّد به نظر آقا بقیةالله علیهالسلام است.
🔹 این را مطمئن باشید که با این حرکات کودکانه، [اغتشاشات اخیر] اتفاقی نخواهد افتاد.
🔸 آن زمانی که دشمن، اینقدر ابزار، امکانات و قدرت دستش بود، راه به جایی نبردند؛ چه از جهت عمامهاش، چه روضهاش را و چه حجابش.
🔹 ببینید اگر طول این زمان را نگاه کنید، الآن فصلی است که برای یک زیارت اربعین، ۲۵ میلیون نفر هجوم میآورند! این، اصلاً نادر است و پشتوانهی بالایی دارد.
🔸 دشمن، این بیشه را خالی دیده و مانند شغالی، مدتی میخواهد زوزهای بکشد. پشت سر شما، نظر آقا بقیةالله علیهالسلام و این همه روحانیّت و معنویّتِ بزرگان ما در طول زمان است!
کد ۲۳۹۳۹
▪️ @alHadi_h
▪️ @nasery_ir
💠 آرامش و غنای طبع #آیت_الله_قاضی
🔻 بعضی اساتید که مرحوم قاضی را دیده بودند، نقل میکردند که ایشان، به قدری آرام و غنی بود که این اواخر عمر، عصازنان از خانهاش بیرون میآمد و روبروی خانه، یک مغازه بود و صاحب مغازه، یک صندلی برایش میگذاشت و روی آن مینشست. حتّی یک کلمه، حرف نمیزد! یک کلمه، حرف نمیزد! فقط تماشا میکرد.
🔸 روزی مرحوم آیتاللهالعظمی حکیم، همراه با افرادی که پشت سرشان بودند، میخواستند از این کوچه در حویش رد شوند. ایشان، علاوه بر مرجعیّت، حکم نوعی سلطنت را بر عرب و عجم داشتند و خیلی بزرگوار بودند! ایشان، همراه اصحاب و اطرافیانشان، در حال عبور از آن کوچه بودند و مرحوم قاضی را دیدند و شناختند که با یک پیراهنی تا پایین زانو و یک لباس معمولی، روی صندلی نشستهاند.
🔹 مرحوم آیتاللهالعظمی حکیم ایستادند و دست مرحوم قاضی را بوسیدند. این کار، خیلی باعث تعجّب همراهان ایشان و صاحب مغازه شده بود. صاحب مغازه گفته بود که این سیّد، همیشه میآمد و اینجا مینشست؛ ولی من، فکر نمیکردم که اصلاً سوادی داشته باشد و درسی خوانده باشد. اصلاً فکرش را هم نمیکردم!
🔸 در نجف، جنگی بین دو طایفه رخ داده بود و هر دو، مسلّح بودند. مرحوم قاضی، در ایوان خانهشان نشسته بودند و انگار نه انگار.
کد ۲۳۹۳۹
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉🏻 @nasery_ir
#سلوک
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉🏻 @nasery_ir
1402.8.30 سخنرانی حجت الاسلام ناصری.mp3
9.06M
#سخنرانی_صوتی #سلوک
🎧 قواعد سلوک معنوی
🎙 حجتالاسلام والمسلمین ناصری
⏱ زمان: ۳۷ دقیقه
🗓 تاریخ: ۱۴۰۲/۸/۳۰
🔸 بسیار قابل استفاده
🔺 @nasery_ir
75.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#سخنرانی_تصویری #سلوک
🎥 قواعد سلوک معنوی
🎙 حجتالاسلام والمسلمین ناصری
⏱ زمان: ۳۷ دقیقه
🗓 تاریخ: ۱۴۰۲/۸/۳۰
🔸 بسیار قابل استفاده
🔺 @nasery_ir
#حضرت_زهرا
🔻 یک نکتهای هست که توجه به آن جالب است؛ قرآن مکرر نزول و تنزیلش را به «لیله» مستند میکند. قرآن فرهنگی و ادبیاتی خاص از این مبنا ارائه کرده است. در برخی روایات آمده که «یوم القدر کلیلة القدر» یعنی فضیلت روز قدر مانند شب قدر است اما با این حال در هیچ یک از آیات نفرموده که «انا انزلناه فی یوم» یعنی ما قرآن را در روز قدر نازل کردیم؛ بلکه لیله دارد و قرآن اراده معنایی خاص از این لیله دارد.
🔸 سپس به تفاسیر که مراجعه میکنیم، میبینیم اگر قرار باشد در بین اهلبیت (علیه السلام) یک نفر را به لیله تشبیه کنند، حضرت زهرا (سلام الله علیها) را مصداق لیله قرار میدهند. علاوه بر سورهی قدر، لیله، در آیهی «إنّا أنَزَلناهُ فی لَیلَةٍ مُبارَکَة» و بعضی آیات دیگر نیز تفسیر به حضرت زهرا (سلام الله علیها) شده است.
🔹 این مسئله، بیشتر برای این است که سرّی عظیم و غیر قابل دسترس در ایشان پنهان است و شب حکایت از آن دارد [و از بین روز و شب] با شب سازگارتر است.
🔸 حتی در مورد اسم حضرت زهرا(سلام الله علیها)، در روایت دارد که حضرت را فاطمه نامیدند، «لأنَّ الخَلق فَطَمُوا عَن مَعرفَتِها» یعنی علت نام گزاری حضرت به فاطمه این است که مردم از کنه معرفت حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) بریده و جدا شدهاند.
کد ۶۹۲
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉🏻 @nasery_ir
🔻شهادت مظلومانه حضرت زهرا سلاماللهعلیها را محضر مبارک امام زمان علیهالسلام تسلیت عرض مینماییم و همه باهم به نیت تعجیل در ظهور منتقم آن حضرت صلواتی میفرستیم و دست به دعا بر میداریم.
🔺 @nasery_ir
▪️ قابل توجه طلاب و روحانیون محترم!
سخنرانی جدید حضرت حجت الاسلام و السملمین حاج شیخ جعفر ناصری در کانال «الهادی حوزویان» بارگزاری شد که به لحاظ محتوای ویژه و قابل استفاده آن، استماع آن به همه عزیزان طلبه و روحانی توصیه میشود:👇🏻
https://eitaa.com/alhadi_h/71
#حضرت_زهرا
🔻 اگر در نسل و طبَق قبل، مریم ابنة عمران بود، در طبَق بعد فاطمه زهرا (سلام الله علیها) بود؛ منتهی این، روح و حقیقت آن جسم است.
🔸 مردم به حسب کشش خود، این دور را تا این جا میتوانند بشناسند؛ یعنی این دوری که از آدم تا عیسی زده شده است، قابل شناخت است. شناخت مریم مقدس (سلام الله علیها)، از پیبردن به مقامات فاطمه زهرا (سلام الله علیها) آسانتر است. این کشش، در مردم بوده و هست، لذا در یک طبَق بیان شده است.
🔹 طبَق بعد، به اندازهها و خواص و افراد نادری مربوط میشود که به آن حقیقت طبَق ثانی _که روح آن طبق اول است_ پی ببرد.
🔸 حکمت هم اقتضاء میکرد که اسم مریم مقدس باشد، زیرا میتواند یک الگو برای عموم باشد. اگر کسی او را شناخت و درست رفت، در صورتی که نصیب داشته باشد، طبعاً سراغ بطن خواهد رفت و از همان الفاظ، پی به معنا خواهد برد.
🔹 به فرمایش رسول خدا (صلی الله علیه و آله) که مریم سیدهی اهل زمان خودش بود و فاطمه (سلام الله علیها) است که سیدهی همه زمانها تا قیامت است.
اگر بنا باشد به این حقیقت رسیده بشود، کانال، لفظ و قالبی میخواهد و این قالب، لفظ و کانال موجود است؛
🔸 فقط اگر کسی بتواند در معارف اهل بیت (علیهم السلام) وارد بشود، آن وقت متوجه میشود که قرآن هم پر از مدح اهل بیت (علیهم السلام) است و اینها حقیقت این الفاظ هستند، اما چگونه و کم و کیف قضیه را طبیعتاً «لایَمَسُه الّا المُطَهَرون».
🔹 اگر بنا بشود کسی به معرفت اهل بیت علیهم السلام در قرآن وارد بشود، به حسب تطهیر باطنی است که میتواند به آن مراتب عالیه برسد. نکتهای در سیر غدیر است که مکمل و متمم دین و ایمان است و قضایا را تام و تمام میکند.
🔸 بخشی از آن به این خاطر است که در این حقیقت جوئی، حقیقت یابی و پی بردن به حاقّ مطلب، نهایتا انسان دستاویزی و رشتهای میخواهد که بتوان در دست گرفت.
کد ۵۹۱
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉🏻 @nasery_ir
* #حضرت_زهرا
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉🏻 @nasery_ir
#حضرت_زهرا #شب_قدر #حضرت_مریم
🔻 وقتی در مصادیق و روایات نگاه میکنید، دارد که اگر کسی با معرفت به مقام حضرت صدیقهی طاهره (سلاماللهعلیها) آشنا شود، لیلةالقدر را درک کرده است؛ منتهی منظور از این روایت، همهاش این نیست که چند تا روایت جمع کند که حضرت چند لقب داشتند، نامشان فلان بود، سال زندگیشان فلان است، اولادشان فلان است و ... این معارف به درد این کار نمیخورد؛ هرچند که آنها هم خوب است و در جای خود محفوظ است؛ ولی آنها معارفی است که هر کسی میتواند اندوخته کند.
🔸 آن معارفی از حضرت صدیقهی طاهره (سلاماللهعلیها) که انسان را به لیلةالقدر نزدیک میکند، معارفی است که در روایتی آمده است: «و علی معرفتها، دارت القرون الأولی»، اصلا در کل نظام هستی از ابتدای خلقت، یک جایگاه برای این پردهی زیبا بوده است؛ یعنی در چینشی که خدای متعال قرار داد و در قرآن فرمود: «فِیهَا مِنْ کُلٍّ زَوْجَینِ اثْنَینِ»، یک نیمه را برای این طرف یعنی جنس زن گذاشت.
🔹 اگر نام حضرت مریم مقدس (سلاماللهعلیها) آورده میشود، این حضرت مریم (سلاماللهعلیها)، ماه رمضانِ آن لیلةالقدر حقیقی است؛ یعنی این الفاظ که در قرآن در مدح حضرت مریم (سلاماللهعلیها) آمده است، جلد آن لیلةالقدر حقیقی، یعنی حضرت صدیقهی طاهره (سلاماللهعلیها) هستند.
🔸 منتها کیفیت این انتقال، آسان نیست. یک زاویهی این معرفت، بر عهدهی عامل است که با عمل صالح و نفسی بیدار، وارد این گردونه شود و ارتباط پیدا شود.
ادامه دارد...
کد ۶۹۱
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉🏻 @nasery_ir
#حضرت_زهرا #توسل #شب_قدر
ادامه مطلب قبل...
🔻به هر حال این [ارتباط و توسل به حضرت صدیقه طاهره (سلاماللهعلیها)]، در خلقت بوده است؛ همانطور که در روایتی آمده است: «و علی معرفتها دارت القرون الأولی»، همیشه، [توسل به آن حضرت و درک معرفت آن حضرت، در میان انبیای امتهای گذشته] بوده است؛ یعنی شاید به این الفاظ [و اسماء و القاب خاص آن حضرت] شناخته شده بود، یا نشده بود.
🔸 از حواریّین حضرت عیسی (علیهالسلام) و از اطرافیان حضرت موسی (علیهالسلام) گرفته، از داوود (علیهالسلام) و سلیمان (علیهالسلام)، تا حضرت آدم (علیهالسلام)، یک جایی برای حضرت زهرا (سلاماللهعلیها) به تعابیر مختلف، در این جمع [انبیا (علیهمالسلام)] گذاشتهاند و میدانستند که چطور وارد شوند [و چگونه به حضرت زهرا (سلاماللهعلیها) توسل کنند] که دستشان پر شود و به آن فعلیت خودشان از حیث معارف برسند و [روش درک لیلةالقدر و معرفت به مصداق بارز آن یعنی حضرت صدیقه طاهره (سلاماللهعلیها)] فقط هم [با] الفاظ نیست و حتی فقط هم معارف نیست.
🔹 آن کسی که حامل این معرفت میشود، باید به گونهای با یقین هم بتواند حرکت کند؛ چون خدای متعال در کنار آن معنا، یک یقینی قرار داده است که هر کدام جداگانه اثر میکند.
کد ۶۹۱
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉🏻 @nasery_ir
#نحله_نجف #سکوت #علامه_طباطبایی
💠 حساسیت و دقت مکتب اخلاقی نجف
🔻 اگر در میان بزرگان نجف، صحبت از اخلاق میشده است که هنوز آن الگوها و اسطورهها زنده هستند، نوعی طیّ طریق عملی، با سرفصلهایی تعریف شده، حسّاس و دقیق داشتهاند؛ آسیبهای خویشتن را میشناختهاند، راهکارهای درمان را میشناختند و به دنبال طیّ طریق برای رسیدن به راهکارهای اجرایی و اجرا کردن بودند تا به آن هویّت اصلی دست پیدا کنند و در این طریق، به آن غنا برسند.
🔸 علامه طباطبایی رضواناللهعلیه گفته بودند که نیازی نیست حرف بزنی و همین قدر که نگویند لال است، کافی است. این راه، آنان را به چه غنایی میرسانده است؟
کد ۲۳۹۳۹
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉🏻 @nasery_ir
💠 نقش محوری #زن در سعادت یا شقاوت #خانواده
🔻 خانهای سعادتمند نمیشود مگر اینکه زنی سعادتمند در آن باشد و زندگی و خانه و نفوس، شقیّ نمیشود مگر اینکه زنی ناسازگار در آن باشد.
🔸 قدر این نعمت را باید دانست. این مطلب را به خواهران عرض میکنم که گاهی دهها سال طول میکشد تا مردی بنشیند و اقرار و اعتراف کند که ای خانم، دستت درد نکند و زحمت کشیدی و صبوری کردی.
🔹 ما در زمانی زندگی میکنیم که خیلی جای شکر دارد و زنانی داریم که همسایگان انبیای بنیاسرائیل هستند؛ زنانی صبور، فهیم، با ادراک، با احساس و همراه.
کد ۲۰۷۷۷
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉🏻 @nasery_ir
#مشکلات #امام_زمان #توسل
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉🏻 @nasery_ir
#درمان #سلوک
🔻 در مسائل طبی، آنچه که با ادراکات بصری قابل درک باشد را خیلی زود میگیریم؛ یعنی اگر از دست راست ما، انگشت دوم، بند سوم، جراحتی برداشته باشد، در کمتر از یک ثانیه و با یک نگاه، معادلهای اتفاق میافتد و به این نتیجه میرسیم که این زاویه، آسیب دیده است و باید چسب زخم را برداریم و روی همین زخم ببندیم؛
🔸 ولی در کاستیهای شخصیّتی، بیمایهای روحی، مشکلات روانی و مشکلات مدیریتی، چون که ادراکات بصری علّت تامه در آن نیست، خیلی به خلط و خبط میافتیم. آن وقت است که نمیدانیم کجای ما چطور شده است و گم میشویم؛
🔹 مثلاً میدانیم که توفیق سحر نداریم؛ ولی دلیلش را متوجه نمیشویم، یا میدانیم این کاری که میکنیم، نمازِ نمازگزار حقیقی نیست و آن چیزی که باید باشد نیست؛ ولی نمیدانیم آسیب از کجا وارد شده است.
🔸 اگر آسیب را هم شناختیم، درمان را نمیدانیم. هم درمان شامل طبقات، مراحل و مراتب است و هم آسیب.
ادامه دارد...
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉🏻 @nasery_ir
ادامه قبل...
🔻 اگر حضرت امیر در مورد پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرمود: «طبیب دوّار بطبه»، این طبابت در تمام مراحل اینگونه بوده است.
🔸 البته کتاب طب النبی که به ما رسیده، یک میلیارد کوچکتر و کمتر از آن چیزی است که واقعاً هست. ما فعلاً باید جایگاه بحث را روشن کنیم و از جهت درمانی، این رشته، سرِ دراز دارد و جای درمان، زیاد است؛
🔹 چه در اموری که مربوط به ما است و چه در اموری که مربوط به اطراف ما است و مدیریتش، با ما است؛ مثلاً مسئلهی خانواده، مسئلهی مهمی است و کاستیهایی که در اطرافیانِ وابسته به انسان پیدا میشود، انسان را آزار میدهد؛ در حالی که راهحلهایی در حکمت عملی –به آن معنایی که گاهی خدمت دوستان عرض میکنیم- وجود دارد.
🔸 اطلاعات ما، ورود ما، تشخیص ما، سالهای سال به کار، سعی، تلاش، مطالعه و دیدن کتب بزرگان نیاز دارد. [البته نه هر مطالعهای؛] الآن مُد شده است که شرح حال آقایان را بخوانند و برخی از افراد میگویند که کتابی در این زمینه نوشته نشده است که نخوانده باشیم. خب، خوانده باشی! معلوم نیست کلیدی از قلبِ قفل و غلف تو باز کرده باشد.
🔹 تعبیر قرآن «غلف» است که از همان غلاف میآید و به معنای قفل است. قلوب ما الآن غلف، قفل و بسته است و غلافی روی آن کشیده شده و تأثیر در آن کم است.
کد ۲۰۷۵۳
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉🏻 @nasery_ir
#امام_زمان
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉🏻 @nasery_ir
#شیخ_مفید
🔻 در توقیعاتی که از جانب حضرت برای شیخ مفید صادر شده، از ایشان با عناوینی همچون «الاَخُ السَّدید، الوَلی الرَّشید، الشّیخُ المُفید، الوَفِی المُخلِص فِی الدِّین و المَخصُوصُ فِینا بِالیَقین» نام برده اند؛
🔸 جناب شیخ مفید، (رضوان الله تعالی علیه)، به چه دلیلی اینقدر مورد عنایت آقا حضرت بقیةالله (عجل الله فرجه الشریف) بود؟
🔹 شاید چون شیخ مفید اهل دفاع و تبلیغ از ولایت بود و اخلاق و معنویت، با اهلبیت و ولایت اهلبیت علیهم السلام و دفاع از ولایت گره خورده است و شما نمونه هایش را در طول تاریخ شیعه وحوزه های علمی شیعه می بینید.
کد ۷۵۵
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉🏻 @nasery_ir
#شیخ_مفید #الگو
🔻 بزرگانِ بسیاری بودند که آیینه بوده اند و مؤمن بوده اند. انسانها خصوصا اهل فضل، میتوانند در این جایگاهها خود را در مقابل آیینه قرار بدهند و خود را با آنها محک بزنند؛
🔸 مثلا ببینند حضرت در توقیع خود راجع به شیخ مفید چه میفرمایند؟ مگر این بزرگوار چه کار می کرده که اینجور مورد لطف حضرت قرار می گیرد؟!
🔹 من یک وقتی در بعضی احوالات ایشان نگاه می کردم، می دیدم یکی از کارهای ایشان این بود که مجلسی نبود که جناب شیخ مفید وارد شود و در آن مجلس دفاع از ولایت اهل بیت علیهم السلام نکند و شاید هم این زاویه بود که جناب شیخ مفید را در محضر حضرت مقرب کرده بود و ایشان را مورد عنایت قرار داده بودند.
کد ۱۹۴۱
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉🏻 @nasery_ir
#انانیت #رضاشاه #شهید_مدرس
🔻 نقل می کنند که رضاشاه به مرحوم مدرس گفت: سید! پایت را روی دُم ما نگذار.
🔸 مرحوم مدرس هم جواب داده بود که: قربان! این چه فرمایشی است، ما هر جایی که پا میگذاریم، دُم شما هست.
🔹 حالا «أنا» و منیت در بعضی افراد آنقدر گسترش دارد که هر جایی که به قول مرحوم مدرس پا میگذاری، «أنا»ی فرد است و به او بر میخورد و ناراحت میشود.
کد ۴۲۸۷
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉🏻 @nasery_ir