eitaa logo
الهادی
21.5هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
971 ویدیو
46 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 اگر کسی بخواهد نفس را تزکیه کند نباید نفس را بشناسد؟! نباید به علومی که شناخت نفس و خودشناسی لازم دارد اطلاع و احاطه پیدا بکند؟! 🔸 ریشه و منشأ تمام رشدها، بعد از این همه قسم، تزکیه‌ی نفس است ولی نوع قرائت ما در طول تاریخ از تزکیه چه بوده است؟ 🔹 یکی می‌گوید: غیبت نکن، تهمت نزن، درست است؛ ولی آیا برای مجموعه‌های علمی، فرهنگی و تخصصی، این تجزیه و تحلیل کافی است؟ 🔸 آیا این فکر تهذیب و تزکیه نباید سرنخ‌ها و شعبی از علوم را به من بدهد تا من پیگیری کنم و با خودم آشنا بشوم؟ نباید تطوّرات حالی مرا کنترل کند؟ چه کسی باید کنترل کند؟ خودم باید کنترل کنم. کد ۸۳۶ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
عاقبت_جدا_شدن_از_خدا_و_اهل_بیت_علیهم.mp3
1.09M
* 🎧 عاقبت جدا شدن از ولایت ⏱ زمان: ۴ دقیقه 📥 حجم: ۱ مگابایت ‌ ‌🔺 @nasery_ir ‌ ‌
🔻 گاهی تصور و خیال خود من این است اگر همه‌ی این نظام عالم فقط به خاطر یک نفر ساخته و پرداخته شده بود، کم نبود. «وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا» 🔸 اگر همه‌ی‌ این نظام برای یک نفر آفریده شده بود کم نبود. این برای وسعت وجودی انسان است. منتها این برای بنده یا امثال بنده تعریف نشده است. 🔹 همزمان ارتباط یک انسان و وسعت وجودی‌اش اقتضا می‌کند فقط برای اینکه خودش را بشناسد بیش از این کار بشود. 🔸 آن دُرّ و جواهرات و گوهرهایی که از قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام در این ابعاد به ما رسیده است و ما از آن رد شدیم. کد ۸۳۶ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 راجع به مرحوم شیخ انصاری (رضوان الله تعالی علیه) نقل می‌کنند مرحوم شیخ در ایام جوانی و ایامی که در ایران بود خدمت یکی از علما به نام کاشف دزفولی رفت، حدود ظهر بود، در زد و خادم آمد، مرحوم شیخ گفت: به آقا بگویید که من آمدم از ایشان برنامه‌ای بگیرم، کمکی بگیرم، دستوری بگیرم؛ می‌خواهم به نجف بروم، یک برنامه‌ی معنوی که برای رسیدن به مقصد و رشد به من کمک کند. 🔸 خادم فراموش می‌کند که مطلب را منتقل کند، بعد از یک ساعت منتقل می‌شود و خود مرحوم کاشف جلوی در می‌آید و می‌بیند که طلبه‌ی جوانی (مرحوم شیخ انصاری) ایستاده است؛ اولین دعایی که برای او می‌کند می‌گوید: همین‌طور که زیر این آفتاب یک ساعت در هوای گرمِ دزفول ایستادی و تحمل کردی، امید من این است که خدای متعال تو را مانند آفتاب چهره کند. 🔹 عرض می‌کند که آقا من آمده‌ام یک دستوری از شما بگیرم، برای تحصیل و ادامه‌ی تحصیل عازم نجف هستم، می‌فرماید همین که برای تحصیل عازم نجف هستی خود این عبادت است، همین را درست پیگیری کن، إلّا اینکه به نجف رفتی یک سید علی شوشتری است که او هم از ما است، خدمت ایشان برس. ایشان فی الجمله آشنا بود که کجا برود. کد ۴۳۶۰ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 لطایفی در همین آیه به کار رفته است، خیلی مطلب است که فرمود:‌ «إِنَّ اللَّهَ اشْتَرى‏ مِنَ الْمُؤْمِنينَ أَنْفُسَهُمْ وَ أَمْوالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ». (خداوند از مؤمنان، جان‌ها و اموالشان را خریداری کرده، که (در برابرش) بهشت برای آنان باشد؛ توبه: ۱۱۱) 🔸 حد و حدود افراد و سعی و تلاش‌شان و ظرفیت‌های‌شان و جایگاهی که به آن می‌رسند، با هم تناسب دارد؛ کما این‌که جنّت هم مراتب دارد. 🔹 این‌طور نیست که حالا ما خیال کنیم که بهشت یک باغچه‌ای است که همه را به آن وارد می‌کنند. 🔸 مهم این است که هر کسی در هر فرصتی که دارد، این معامله را با حق‌تعالی به گونه‌ای انجام دهد که وقتی فرصت تمام می‌شود، از او بخرند. 🔹 صِدق را همراه خود ببرد و مُصَدِّقِ صِدق هم باشد. این [صدق و تصدیق آن،] جنّت می‌شود؛ یعنی پایان کارش به جنّت است. ولو در حدود مختلف، جنّت تعریف می‌شود، [این هم به سبب] طبیعتِ این قضایا است و ظلم است که همه را در یک حد، حساب کنیم و خلاف حکمت حق‌تعالی است که همه را به یک‌جا بفرستند. ادامه دارد...‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
ادامه قبل... 🔻 طبقات و وسعت آسمان‌ها آن‌قدر هست که در روایتی که زینب عطاره از رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) پرسید، حضرت فرمودند: «تمام این وسعت زمین و آسمان‌ها و - به تعبیر من - آسمان دنیا نسبت به سماء‌ اول، مثل یک حلقه‌ای است که در هوا معلق باشد»! 🔸 این چه وسعتی دارد! تازه نسبت آن هم با سماء بعد، باز همین نسبت است و این هم از حکمت حق‌تعالی است که پایان کارِ اهل ایمان را به جنّت، ختم کرده است؛ ولی به این معنا که هرکسی به نسبت به زمانش و معامله‌اش با حق‌تعالی و پایان کارش، باید به یک جایی منتهی می‌شد. 🔹 اگر اهل پذیرش شد و از او پذیرفتند، بعد از آن نباید دیگر صدمه داشته باشد. بعد از جنّت، دیگر راحتی است؛ ولو جنّت و جنّت هم باهم متفاوت است، ولو بهشت، طبقات دارد و هرکسی را به هر قسمتش، راه نمی‌دهند. کد ۸۴۳ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فرق بین و جهل 👤 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ دو دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
🔻 یک وقت اصحاب صفّه خدمت رسول خدا(ص) می‌آمدند، گاهی حتی یک خرما هم نبود [که به آن‌ها بدهند]؛ ولی قوی بودند. 🔸 یک فصل بعد که کمی امور مالی به میان آمد و بنی‌امیه آمدند و خَراج یک کشور به مدینه می‌آمد و عثمان به قوم و خویش‌هایش می‌داد که اوضاع به هم ریخت. فتنه‌های داخلی از قبل باعث شد که آن زمان [این دنیاطلبی] بیرون بریزد. 🔹 مثلا زبیر، پسرعمه امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) است. وقتی که به خانه حضرت حمله کردند، او هم شمشیر را برداشت. منتها در کنار او پسر فاسدش عبدالله، داشت بزرگ می‌شد. فرمود: «دائما زبیر مؤید ما بود تا اینکه فرزند شومش امور را به دست گرفت.» او در پدر رخنه کرد. و این هم این خطر را در طول مدت نشان می‌دهد که گاهی ضعف مدیریت حتی نسبت به اداره کردن فرزند چقدر گران درمی‌آید! 🔸 عبدالله شروع به خط‌دهی و جهت‌دهی کرد و خودش را بیچاره کرد؛ حضرت امیرالمؤمنین(ع) هم وقتی او را می‌دیدند، گاهی به او می‌فرمودند و مدت کوتاهی حکومت را برایش پیش‌بینی می‌کردند؛ ولی پدر را آواره کرد و می‌خواست در جنگ جمل پدرش را بکشد. ادامه دارد..‌. ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
ادامه قبل... 🔻 زبیر با طلحه –که برادرزاده ابوبکر است- نزد امیرالمؤمنین آمدند و دیدند که چیزی عایدشان نمی‌شود و بچه‌ّها و افراد هم از بیرون شروع کردند به خراب‌کاری کردن و طلحه و زبیر هم راه افتادند و تحت عنوان عمره به مدینه رفتند. 🔸 زبیر داماد ابوبکر بود و عایشه خواهرزن زبیر می‌شد. آن‌وقت، عبدالله خاله‌اش را برداشت و آمد. همگی با زبیر و طلحه آمدند و جنگ جمل را به راه انداختند. به نزدیکی‌های محل جنگ که رسیدند، یک شب سگ‌ها حمله کردند. عایشه پرسید این‌جا کجاست؟‌ گفتند حوأب. حدیث پیغمبر خدا را به یاد آورد که فرمودند: «بترس از اینکه سگ‌های حوأب بر تو پارس کنند.» 🔹 این‌ها در آنجا ساکن شدند و امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) به دنبال زبیر فرستادند. بعد زبیر آمد، حضرت فرمودند: «زبیر! من یک جریان را به یادت می‌آورم. با پیغمبر خدا (صلی الله علیه و آله) در کوچه‌های مدینه می‌رفتید، من یک‌دفعه روبروی شما رسیدم تو به پیغمبر خدا گفتی: این علی خوب است ولی ببینید که چقدر تکبر و تجبر و... دارد. رسول خدا (صلی الله علیه و آله) به تو فرمود: خاموش باش! تو درباره او ظلم خواهی کرد و در آن زمان جریان سگ‌های حوأب را تعریف کردند. یادت می‌آید؟» 🔸 زبیر یادش آمد و از اینجا بود که به هم ریخت و از نزد امیرالمؤمنین (علیه السلام) بیرون آمد و خواست کنار بکشد. پسرش عبدالله آمده بود و مصرانه از او می‌پرسید: چه شده (که به هم ریخته‌ای)؟‌ به او گفت: تو ترسیده‌ای. زبیر هم گفت: بله ترسیدم و من دیگر نیستم؛ ولی فتنه را شروع کرده بود. عبدالله گفت که سرش را می‌برم و رها کرد و رفت. 🔹 عبدالله چهل نفر از اعراب بادیه را آورد تا برای عایشه قسم بخورند که این‌جا حوأب نیست و این اولین قسم زور (دروغین) بود. جنگ جمل را راه انداختند و عبدالله بن زبیر هم پایِ کارِ جنگ ایستاده بود و بعد هم جنگ تمام شد. این یکی از کارهای او بود. اما خب حضرت با این‌که کاملاً پیروز شده بودند هیچ‌ وقت از جنگ جمل خوشحال نبودند. 🔸 جنگ جمل، از داخل، بد فتنه‌ای بود. حضرت هیچ احساس خوشحالی نداشتند. بعد از جریان قتل عثمان بود که همه بنی‌مروانی‌ها و کسانی که از امیرالمؤمنین کینه داشتند زیر چتر معاویه رفتند و به او پیوستند. 🔹 خلاصه هر چیزی چه محسوس، چه نامحسوس حتی جریان‌های مدیریتی، در نهایت مربوط به زیرمجموعه‌های اخلاق است و روح دمیدن می‌خواهد یعنی روح‌دار بودن و تشخیص می‌خواهد. کد ۸۴۱ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 اگر مؤمنی، روح ایمان را در خودش اِحیا کرد، [به حسب ظرفیتش به مراتب بالاتر بهشت می‌رسد.] قدم اول، اِحیا کردن است؛ [همان‌طور که قرآن می‌فرماید:] «مَنْ عَمِلَ صالِحاً مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثى‏ وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَياةً طَيِّبَةً». ( هر کس کار شایسته‌ای انجام دهد، خواه مرد باشد یا زن، در حالی که مؤمن است، او را به حیاتی پاک زنده می‌داریم؛ نحل، آیه ۹۷.) این، حیات را می‌خواهد. بر اثر عمل صالح، یک حیاتی ماوراء حیات نباتی و حیوانی و حتی انسانی، نصیب می‌شود. 🔸 حضرت عیسی (علیه‌السلام) فرمود: «لَن يَلِجَ ملكوتَ السماوات، مَن لم‏ يولد مرّتين‏»؛ (كسى كه دو بار زاده نشود، به ملكوت آسمان‏ها راه نمى‏يابد) یک بار از مادر [متولد می‌شود] و یک بار دیگر، روح ایمان است که تولد پیدا می‌کند. 🔹 بخشی از این روح، قادر است هم‌زمان در سماء،‌ بر زمین ناظر باشد. این روح است که از شاخه‌های ولایت و از برکات ولایت است. هرکسی نمی‌تواند از تنگناها و تنگ‌راه‌ها به تولد روح ایمانی برسد؛ مثلاً می‌توان اهل زحمت و زهد و تسبیح شد، ولی آن مهم است که روح، حیات طیبه‌ای پیدا کند. 🔸 تازه، وقتی هم که حیات پیدا کرد، باز مسیر خودش را دارد، تا رشد کند و به بالا برود. روح ایمان می‌تواند هم‌زمانی که مؤمن، نشسته باشد و یا خوابیده باشد، می‌تواند... [در سماوات هم سَیر کند.] 🔹 خلاصه، کاراییِ آن [روح،] خیلی زیاد است. مثل آن جوانی که زمان رسول خدا صلی الله علیه و آله به حضرت عرض کرد: « الان اهل بهشت و جهنم را می‌بینم». ادامه دارد...‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
ادامه قبل... 🔻 با آن روح، می‌توان اهل بهشت، یا اهل جهنم را دید. آن روح ایمان، می‌تواند همزمان این کار را بکند و [با افعال دنیویِ انسانی] منافاتی ندارد. 🔸 البته می‌شود در اجتماع، اهل تسبیح‌ چرخاندن و قدس و مثلاً یواش رفتن و گردن کج گرفتن شد، ولی اینکه اهل پرورش آن روح شویم، انسان، خیلی باید پایین و بالا بشود، تا خدای متعال نصیب بکند. 🔹 وقتی آن [روح] آمد، اوضاع، متفاوت می‌شود و بعد رشدش، مهم است. 🔸 گاهی در خواب‌هایی که افرادی می‌بینند، خیلی از اوقات [حالات این روح ایمان متولد شده مشخص است]، مثل همین دنیا، چقدر مصادیق دارد که مثلاً بچه‌ها سقط می‌شوند، برخی بی‌غذا می‌شوند و... مؤمن است که باید با مراقبه و عمل صالح، آن روج ایمان را رشد بدهد. 🔹 این طفل [روح ایمان متولد شده] هست که از همان طفولیت هم، فوق‌العاده است و احاطه‌اش، خیلی زیاد است؛ منتها خطر هم، سر راه است. بستگی دارد که انسان، قوای خودش و زبان خودش را... [کنترل کند]. حالا قوا که گفتیم، همه‌اش را دربرمی‌گیرد. 🔸 ببینید؛ ، یکی از این بخش‌هایی است که چقدر به مزارع انسان در برزخ و چقدر به آن طفل، آفت می‌زند، همزمان اتفاق می‌افتد و آتش می‌زند. چیزهای دیگر هم، همین‌طور هستند. کد ۸۴۳ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 طبایع فاسد 👤 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ دو دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
🔻 آنچه که مسلّم است [این است که] قرآن بعد از قسم‌های متعدد رستگاری را برای تزکیه‌ی نفس می‌داند. 🔸 «قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَكَّاها» آنچه که ما فلّه‌ای برخورد می‌کنیم نَفس را نَفس معنا می‌کنیم، این نقطه‌ی ابهام بزرگی خواهد بود، یعنی چه؟ من نَفس خود را می‌خواهم تزکیه کنم، اما نَفس چیست؟ 🔹 هیچ وقت ما در این قضیه درست کار نکردیم. ما همان ترجمه‌ای که تحت اللفظی شده بود گفتیم که رستگاری برای کسی است که تزکیه‌ی نَفس بکند، اگر بنا شد که گروهی بیایند کار کنند و واقعاً این قضیه شکافته بشود که واقعاً نَفس چیست، یک اصولی را می‌خواهد، یک مبانی را می‌خواهد، یک ساختاری را می‌خواهد. تازه به تزکیه برسیم، حتماً باید نَفس را بشناسیم، بیماری‌های آن را بشناسیم، درمان آن را بشناسیم. کد ۴۳۶۰ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 مرحوم آیت الله بهجت رضوان الله تعالی علیه این اواخر گاهی خیلی با سوز می فرمودند:‌ حکایت ما حکایت یخ‌فروشی است که از او پرسیدند که فروختی؟‌ گفت اخوی! نه! نخریدند تمام شد. 🔸 باید بخرند. خیلی باید سوخت تا بخرند و الّا [فرصت] تمام می‌شود. فقط آن‌ها باید بخرند، کسی دیگر خریدار نیست. 🔹 این جمله را «إِنَّ اللَّهَ اشْتَرى‏ مِنَ الْمُؤْمِنينَ»( توبه، آیه ۱۱۱) قرآن فرموده است؛ منتها در کانال این بیع و شراء فقط چهارده معصوم (علیهم السلام) و فرزندان نورانی‌شان هستند. 🔸 هرکسی یک وزنی دارد. لذا به ارتباطات دخیل است. یک نفر به قول اصفهانی‌ها عشقش با یکی از اهل‌بیت (علیهم السلام) می‌افتد و یک نفر دیگر با یکی دیگر عشق می‌کند؛ تا امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) خیلی فاصله هست؛ حالا می‌شود حرف زد اما [در باطن] فاصله است. 🔹 یک برزخی و یک واسطه‌ای حتی برای این قضیه باید پیدا کرد. گاهی دو تا واسطه می‌خورد، اگر بنا شود باری بلند بشود. کد ۸۴۲ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1403.5.8 سخنرانی حجت الاسلام ناصری~1.mp3
10.37M
🎧 ، و امید 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ زمان: ۴۳ دقیقه 🗓 تاریخ: ۱۴۰۳/۵/۸ 🔸 بسیار قابل استفاده 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
90.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧 ، و امید 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ زمان: ۴۳ دقیقه 🗓 تاریخ: ۱۴۰۳/۵/۸ 🔸 بسیار قابل استفاده 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 این‌طور نیست که حالا چون ما اسم‌مان را مسلمان گذاشتیم، باید تا منتهی إلیهِ سیر قرب حق‌تعالی برای ما همه‌ی درها باز باشد؛ نه، اگر ما خیلی هنر داشته باشیم، کمی به خودمان باز گردیم و ابعاد کلیدی ورودیِ معارف اهل‌بیت (علیهم‌السلام)، راجع به انسان و راجع به خودمان را متوجه شویم و بتوانیم از این باغ‌وحش دربیاییم؛ 🔸 یعنی هر کسی در اطراف خود، قوای حیوانی درست می‌کند که از این صُوَر [حیواناتی که به چشم ظاهری می‌بینیم،] زیادتر هست. این‌ها صُوَری هستند که احیاناً انسان می‌بیند؛ قوای وهمیه، غضبیه و شهویه. 🔹 در خارج هم حیواناتِ مصداقی دارد. یک حیوان هست که خیلی پرشهوت است و یک حیوان است که خیلی پرغضب است و انواع آن‌ها هم در خارج هست و هم در سفر باطنی انسان هست. وقتی می‌خواهد [در برزخ از این قوای حیوانی]عبور کند... [برایش، مزاحمت ایجاد می‌کنند.] 🔸 این سفر که می‌گویند، انسان همین سفر را دارد که برود و از قوایی عبور کند که وقتی از بالا به این شخص نگاه می‌شود (اگر در برزخ باشد)، صور خارجیِ مُمَثَّله‌ی آن قوا که حیوانات مختلف هستند، مزاحم او می‌شوند. ادامه دارد... ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
ادامه قبل... 🔻 وقتی فرمود: «اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ»، اگر کسی فقط مادی نگاه کند، همین نور خورشید است که استفاده کند و اگر کسی فراتر از این نگاه کند، انسان در برزخش هم نور می‌خواهد، هم نور، هم الله و هم نور الهی را می‌خواهد. 🔸 اگر[در این دنیا متصل به نور الهی] نشد، [در برزخ] مواجهه با ظلمات می‌شود، اگر ظلمات باشد و آن حیوانات مختلف هم سروصدا کنند، [کار خیلی سخت می شود.] این‌ها همان‌هایی هستند که انسان باید در دنیا از آن‌ها رد می‌شد و رد نشده و الان در برزخ سروصداهای‌شان می‌آید. 🔹 این همه‌ ادعیه، ما را دارد از این خاستگاه حیوانی سوق می‌دهد که در برزخ به سراغ‌مان نیایند. اگر در برزخ گرگ سراغ انسان می‌آید، اگر کلاب می‌آید [همه روی قاعده و متناسب با صفات انسان در دنیا است؛] حتی برای برخی، این‌ها تا آخر قیامت هم هستند و لذا وقتی به جهنم هم که می‌روند، کِلابُ‌النّار، این‌ها را رها نمی‌کنند. همان مدل است که شروع شده و تا قدم‌به‌قدم، طبق حساب و قاعده می‌رود. ادامه دارد...‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
ادامه قبل... 🔻 مثلا در مورد خبرچینی اگر در روایاتی فرموده‌اند: «خبرچین، زنی مسخ‌شده به صورت عقرب است؛»، این فرمایشات اهل‌بیت (علیهم‌السلام) از روی حساب، انتخاب شده است؛ یعنی حسی که در خبرچین پیدا می‌شود، در اختیارش نیست؛ خبر این را به آن می‌رساند، خبر آن را به این می‌رساند و بی‌اختیار، یک شخصیت متلاطم و مضطربی پیدا می‌کند که کارش همان کار نیش عقرب را می کند؛ تا به جهنم برود که در آنجا عقرب‌هایی به اندازه‌ی یک قاطر هستند که چقدر سموم دارند [و به جان او بیافتند و او را عذاب دهند.] 🔸 این [سیر انسان در برزخ و قیامت]، سیری است که ارتباطاتش با [حالات او در دنیا] هم، ممکن است. در مورد مصداقِ این [صُوَرِ مُمَثَّله‌ی قوای حیوانی]، یا مصادیق دیگر آن که اهل‌بیت (علیهم‌السلام) فرموده‌اند، شاید من باید بیشتر فکر کنم. دنیا و آخرتش هم باهم، روی قواعد است و این‌طور نیست که [بدون قاعده باشد.] 🔹 [اینکه خداوند در قرآن در مورد تعداد ملائکه‌ی موکّل جهنم می‌فرماید نوزده ملک خازن جهنم هستند:] «عَلَيْها تِسْعَةَ عَشَرَ»، [شاید به جهت این باشد که] نوزده حس و قوه در انسان است و این‌ها نیاز به کنترل دارد. اگر رهایشان کردید، در آن‌جا همه‌شان هستند. آن‌موقع فعالیت‌های‌شان به ضرر شما در می‌آید. کد ۸۴۳ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نعمت وجود 👤 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ یک دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌