eitaa logo
الهادی
21.6هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
972 ویدیو
46 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
* ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️دومین سالگرد ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله محمدعلی ناصری «قدس سره» 🔹تاریخ: پنج‌شنبه ۸ شهریور ⏱ زمان: ساعت ۱۶ الی ۱۸ مکان: خیمه حسینی گلستان شهدا اصفهان ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 👉 @naseri_ir
* ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
* 💠 حکایت آیت الله ناصری (ره) بر سر مزار آیت الله سیدعلی قاضی (ره) 🔻 خداوند، مرحوم والد ما (آیت‌الله ناصری) را رحمت کند که ما هنوز به نوعی، عزادار رحلت این بزرگوار هستیم و [فقدان ایشان] خیلی بر ما سخت گذشت! 🔸 ایشان بارها فرموده بودند و همین اواخر هم می‌فرمودند که ما وقتی نجف بودیم، با آیت‌الله العظمی صافی اصفهانی -که زمانی رئیس حوزه‌ی علمیّه اصفهان بودند-، خیلی رفیق بودیم. روزی در وادی السلام، سر قبر مرحوم قاضی بودیم و نزدیک عصر بود. وقت مغرب، ایشان به من گفتند که حاج شیخ محمد، جلو بایست که نماز بخوانیم. گفتم که شما جلو بایستید. گفتند که نه، تو باید بایستی. 🔹 پس از اینکه نماز را خواندیم، کمی از هم فاصله گرفتیم و هر کدام، گوشه‌ای نشستیم. من، در آن حسّ و حالی که سر قبر مرحوم قاضی داشتم و خاطری که مجموع بود، دیدم که حالم تغییر کرد و انگار که از فضای مادّیِ بیرون، منقطع شدم 🔸 و احساس کردم که صدایی از قبر مرحوم قاضی می‌شنوم که دسته‌ جمعی، با همدیگر جمله‌ای را تکرار می‌کنند. خوب که گوش دادم، دیدم که دارند می‌گویند: «عاش سعیدا و مات سعیدا». 🔹 ببینید یک حرکت و یک صحنه، چه تأثیری بر ایشان و انسان می‌گذارد! مشاهده که می‌گویند، همین است که گاهی خدای متعال، صحنه‌هایی از ماورای ادراکات حواس ظاهری را به انسان منتقل می‌کند و انسان می‌بیند و باعث افزون شدن باورش می‌شود. 🔸 ما خیلی اسیر ادراکاتی هستیم که با حواس ظاهری قابل درک است! ما اسیر این شده‌ایم و باید از من به من، سفری بکنیم که در این مسیر، یکی از گام‌ها، بیداری ادراکات حواس باطنی است. کد ۲۴۹۵۴ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
* 🔻 چنین تشییعی در میان علمای اصفهان، بسیار نادر است! هرکدام از این مردم که در تشییع حاضر شدند، نوعی ارتباط ظاهری یا باطنی با ایشان (آیت الله ناصری) داشته‌اند؛ یا دعای ایشان [در زندگی‌اش] بوده، یا ایشان عقدش را خوانده، یا بچه‌اش مریض بوده و خدمت ایشان آورده است. 🔸 این تشییع، بی ‌دلیل اتفاق نمی‌افتد و یک تأییدی در کار است. حتی خود ما که گاهی بی‌قرار می‌شدیم با دیدن ایشان آرام می‌شدیم و حتی وقتی که ایشان در بیمارستان بودند نیز همین‌طور بود؛ علی‌رغم اینکه درصد هوشیاری ایشان پایین بود و روی ۱۰ و ۱۱ بود، ولی کاملاً محسوس بود که این مؤمن، ارتباطی فراتر از فیزیکش با مردم دارد و انسان، در کنار او آرام می‌گیرد. مردم، نزد ایشان می‌آمدند و آرام می‌گرفتند و بهره می‌بردند. 🔹 ایشان، امام زمانی علیه‌السلام بود و علاوه بر آن، خدمات اجتماعی بلند و مؤیَّدی را ارائه می‌کرد. حرفی که می‌زد، حساب شده بود و این، کار هر کسی نیست. 🔸 این شخصیّت، حداقل در حوزه‌های علمیه [سزاوار] یک نظام‌نامه‌ی ساختاری و الگو برداری برای شخصیّت سازی است. شناخت این شخصیّت، وقتی می‌تواند مفیدتر باشد که برای طلبه‌ی نوجوانی که وارد حوزه می‌شود، الگوبرداری شود. این بزرگوار، این بخش خدماتی را هم داشت. کد ۲۲۹۲۷ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 تا حالا ما اصلاً از خودمان سفری کردیم که احساس کنیم غیر از دنیا هم جای دیگر هست؟ 🔸 نخواهیم فقط در کتاب‌ها بخوانیم. نخواهیم فقط کلمات را کنار هم بگذاریم و ببینیم که منظور از سماوات چیست؟! 🔹 باید خودمان این راه را تجربه کرده باشیم، از این همه سختی‌ها و تعلقات خودمان جدا شده باشیم تا ببینیم چه دریچه‌هایی به وسعت رحمت خدا بر ما باز می‌شود و بزرگ می‌شویم. با حالا خیلی تفاوت دارد. نگرش‌هایمان متفاوت می‌شود. جنسمان متفاوت می‌شود. 🔸 این سفر که عرض می‌کنم، این‌ها سفر از خود هست. ابزار آن جدا شدن از کثرات وهمیه است. 🔹 همین کافی است که بشود در چند کلمه بیان کرد حداقل حرکت اولیه و استارت آن جدا شدن از کثرات وهمیه است. این است که ما را خیلی آزار می‌دهد و در همه ابعاد گرفتارمان می‌کند. 🔸 کسی اگر روی منبر یا در جمکران یابن الحسن را خوب بلد است بیان کند، اما در درونش گاهی وقتی می‌خواهد به حضرت متوسل بشود، افکار اضافه و ابعاد و زوایای خیالی او را رها نمی‌کند. این بد است و این معلوم است که بیمار است. نمی‌تواند با حضرت ارتباط برقرار کند. با کوچه و بازار ارتباط برقرار می‌کند. یعنی در ذهنش این می‌آید. ادامه دارد...‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
ادامه قبل... 🔻 حضرت رسول صلوات الله علیه و آله فرمود: «سجد لک خیالی و سوادی و بیاضی» یعنی من هم‌زمان که سجده می‌کنم، غیر از این‌که پیشانی در مقابل حق‌تعالی روی مهر است، خیال من هم در این مسیر است. غرق سجده است و سواد و بیاضم هم در سجده است. 🔸 این دیگر مراحل بعد از خیال است. جنس علم این سفر معنوی و سفر از خود با علوم دیگرمتفاوت است. علوم دیگر را می‌توانیم طلب کنیم. مباحثش را سؤال کنیم. جنس این علوم بالاتر است. دقیق‌تر است. در این راه برخورد داشته‌ باشیم. 🔹 نباید این علم را با این علوم ظاهری بسنجیم. وحداقل کار در این علم، بیرون آمدن از تشتت است. بعد از این مراعات‌های ظاهری و این‌هاست. پله‌اش بالاتر است. 🔸 با این ابزار خودمانی قابل سنجش نیست. همت و سعی بیشتری می‌خواهد. درک حقیقی حقایق الاشیاء است، آسان نیست. کد ۸۴۷ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️ گزارش صدا و سیما از دومین سالگرد ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله ناصری «قدس سره» 🔹تاریخ مراسم: پنج‌شنبه ۸ شهریور 1403 🔸مکان: خیمه حسینی گلستان شهدا اصفهان ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 👉 @naseri_ir
🔻 این انسانی که الآن ما هستیم، شبیه است به جنبنده‌ای که از حد و حدود حیوانی خیلی فراتر نیست. چه در بخش اینکه گرسنه‌اش می‌شود و غذا می‌خواهد. خوابش، رفت و آمدنش هم هست و الاّ حیوانات هم عواطف دارند، مگر آن‌ها عواطف ندارند. 🔸 پلنگ تیزدندان که حس گرسنگی هم به او دست داده باشد، که تمام بدنش کأنّه به زیر دندانش می‌آید و با فشار گوشتی را پاره می کند و می خورد؛ در مواقعی هم گردن بچه‌هایش را می‌گیرد و هم‌زمان از حیث عاطفی این ارتباط را دارد که این‌ها را جابه‌جا کند که از آسیب دشمن محفوظ بماند یا تمساح دهانش را باز می‌کند و بچه‌های کوچکش را در دهانش می‌اندازد تا آن‌ها را در آب بیندازد. 🔹 بخش‌های عاطفی حیوانات در بخش خودشان، فعال است. پس این حس‌ها در حیوانات هم هست. ما چه کرده‌ایم که آن بخش ویژه انسانی، اسلامی، ایمانی و رشدی را در خودمان به فعلیت برسانیم. کد ۸۴۷ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 خیلی از تشرفات باید از یک فیلتری رد شود. باید نگاه، نگاه پخته و عمیقی به تشرفات باشد. 🔸 دراین کتاب‌های فارسی متأخرین متأسفانه در قضیه تشرفات مقداری بی‌مبالاتی و خلط شده است. از بعضی نواحی ظلم شده است ولی اصل تشرف غیر قابل انکار است؛ بوده و هست و خواهد بود. 🔹 در تشرفات ممکن است موردی از آن بوده باشد که شخص خدمت یکی از اصحاب حضرت رسیده باشد و فکر کند خدمت خود حضرت بقیت الله روحی له الفداء رسیده است. 🔸 تشخیص‌هایش خیلی سخت است. طبیعتاً باید مقرون به قرائن و شواهد متعدد باشد. همین‌طور فله‌ای و بی‌حساب و کتاب که پذیرفته نمی‌شود. این هم حساب و کتاب مهمی است. باید ملاحظه شود. 🔹 یک نفر مثلاً خواب دیده است [اما بصورت تشرف نقل می کند]. وقتی کسی نیست که همان‌وقت مچش را بگیرد یا ضرری مادی به او نمی‌خورد، در این زمینه یک چیزی می‌گوید و همین ظلم به اعتقادات است. 🔸 مگر مواردی که مؤیَّد به شواهد و قرائنی است که اطمینان بخش است و از نظر بزرگان پذیرفتنی است. علائم صدق در آن هست. کد ۸۴۷ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ ▪️ایام سوگواری نبی اکرم صلی الله علیه و آله و امام حسن مجتبی علیه السلام تسلیت باد. ▪️ @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فضیلت حسنین علیهماالسلام 👤 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ یک دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
💠 سخاوت و مهربانی رسول خدا (ص) 🔻 خدا این همه مقام به رسول خدا داده است و به ما اجازه داده که متوسل به آن بزرگوار باشیم و ما در این زمینه کم کاری می‌‌کنیم! 🔸 چه ذکر صلوات‌مان، چه توسل‌مان، چه توجه‌مان به رسول خدا کم است، خیلی کم است! خدا ما را ببخشد و قلب رئوف و مهربان او را و دعای آن بزرگوار را نصیب ما کند إن‌شاءالله. 🔹 کسی که وقت بذل و بخشش، آن قدر دستش را باز می‌‌کند که خود خدا که رحمت را به این بزرگوار داده است، می‌‌گوید: «وَ لا تَبْسُطْها کلَ‏ الْبَسْطِ» (نه دستت را [به خِسّت‏] به گردن خويش ببند و نه [به سخاوت‏] يكباره بگشاى / اسراء ۲۹) چه کار می‌‌کنی؟ این، خیلی حرف است.‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مسموم شدن امام حسن علیه‌السلام و فرصت دادن به قاتل 👤 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ یک دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
* 🔻 اعتقاداتی که نسبت به اهل‌بیت (علیهم‌السلام) بوده است، حتی از نظر [برخی از دشمنان ایشان، قابل توجه است]؛ مثلاً مروان در زمان بعد از شهادت آقا امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) در مسجدالنبی بالای منبر رفت و به آقا امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) توهین کرد. 🔸 او خیلی با امیرالمؤمنین (علیه‌السلام)، عناد داشت و همیشه هم به حضرت اباعبدالله (علیه‌السلام) و امام حسن (علیه‌السلام) زخم زبان می‌زد. 🔹 آقا امام حسن (علیه‌السلام) در مسجد نشسته بودند و اشک می‌ریختند. به آقا سیدالشهداء (علیه‌السلام) خبر رسید که مروان مدتی است روی منبر به پدر شما توهین می‌کند. حضرت اباعبدالله (علیه‌السلام) غضب کردند، جمعیت مسجدالنبی هم شلوغ بود، مردم را به کنار زدند و پای منبر رفتند، یقه مروان را گرفتند و عمامه او را روی گردنش کشیدند و او را بلند کردند، در حالی که جمعیت هم نشسته بود و خود آقا امام حسن (علیه‌السلام) هم بودند، ولی آقا اباعبدالله (علیه‌السلام) غضب کرده بودند و او را بلند کردند و او را در کنار منبر خواباندند و فرمودند: «تو را می‌کشم» 🔸 آن زمان حکومت در دست این‌ها بود و خطرات خاص خود را داشت؛ او هم دست و پا می‌زد. منظور من در اینجاست که در هنگامی که دست و پا می‌زد، به امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) اشاره کردند که من را از دست برادرتان رها کنید. حضرت نگاه می‌کردند. 🔹 مروان وقتی دست و پا می‌زد و آقا سیدالشهداء (علیه‌السلام) می‌خواستند او را بکشند، او گفت: «به عصمت مادرت زهرا (سلام‌الله‌علیها)، مرا نجات بده». آقا امام مجتبی(علیه‌السلام) جلو آمدند و فرمودند: «برادر، بس است». حضرت هنوز غضب داشتند و آن لوازم غضب را اعمال می‌کردند. 🔸 امام مجتبی (علیه‌السلام) فرمودند: «برادر، مگر بنای ما و شما بر این نشد که اگر کسی به عصمت مادرمان قسم داد، ما هر خواهشی که دارد، از او بپذیریم»؟ کد ۶۸۴ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
* 🔻ما اسیر تخیل هستیم. فکر می‌کنیم که رفتیم مشهد یک نفر آنجا نشسته است به ما اخم کرده که چرا گناه می‌کنی؟ حالا ما مریض بشویم، برویم پهلوی پزشک مگر پزشک به ما اخم می‌کند؟! 🔸غصه هم می‌خورد. امام هم همین است. غصه هم می‌خورد که چرا با خودت همچین کردی؟ خودت را با گناه مسموم کردی؟ گناه هم خودش یک نوع سم است. چرا همچین کردی؟ فقط راهش این است که انسان التماس کند با امام آن ارتباط ایجاد بشود. کار درست شود. 🔹ولی نهایت رآفت و مهربانی آنجا نشسته بارها در مشاهد مشرفه ملاحظه می‌کردم می‌دیدم غیر از مهربانی و دلسوزی چیزی نبود. برای همه، بدترین آدم‌ها که شاید ما تحمل نکنیم. آنجا حضرت تحمل می‌کنند. مهربانی می‌کنند. غصه می‌خورند. فقط یک قدم ما برویم. خصوصاً‌ امام رضا علیه السلام... ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
⚫️ شهادت امام الرئوف حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام بر امام زمان عجل الله فرجه و محبین ایشان تسلیت باد. 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
زیارت_جوادیه_امام_رضا_علیهما_السلام_1395.pdf
155.2K
📖 متن زیارت جوادیه امام رضا علیه السلام مورد توصیه حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
امام رضا علیه السلام.mp3
2.02M
* بسیار شنیدنی و جذاب 🎧 موضوع: لطف امام رضا علیه السلام به شیعیان ‌ ‌ 🎙 حجت‌الاسلام و المسلمین ناصری ⏱ یک دقیقه 🔺 @Nasery_ir ‌ ‌
* 💠 امام رضا مظهر اسم سلام 🔻 درباره زيارت امام رضا (علیه السلام) باید گفت که آقا امام رضا (علیه السلام) مظهر «ياسلام» است، مظهر اسم سلام خداست. اول او سلام مي‌کند بعد شما يادت مي‌آيد و مي‌گويي السلام عليک يا علي‌بن‌موسي‌الرضا. ولي اول در باطن، رحمت اوست که فراگير مي‌شود و به شما توجه مي‌کند. 🔸 سلام از او شروع شد، شما يادت آمد، ايستادي و سلام دادي. به توفيق او شما سلام مي‌کنيد و او جواب مي‌دهد. به دعوت امام زمان(ع) به فکرت مي‌آيد که وارد فضاي عمومی دين بشوي. اما اين فرصت را به تو داده‌اند که چگونه عمل مي‌کني. سرنوشت انسان شناور است. ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا