eitaa logo
الهادی
21.2هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
921 ویدیو
43 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
* 🔻از بيستم شعبان تا آخر ماه مبارك رمضان مناسب است كه يك اربعين دعای عهد را بخواند و ملتزم باشد. اين، يك نوع استقرار در محبت و ولايت ميآورد. بعد از نماز صبح دعاي عهد را انسان چهل روز ادامه بدهد. اين ديگر مي ماند. بعد هم اگر برايش ملكه شد، ادامه بدهد؛ ولي از 18ـ 20 ماه شعبان تا آخر ماه رمضان 40 روز بدون فاصله می توان دعای عهد را ادامه داد. ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir [ گپ + سروش + ایتا ]
🔻باب رشد براى هیچ کسى بسته نیست. یک پیرمرد، پشت کوه، وقتی روحش قوى مى شود و ارتباطش با ولایت برقرار مى شود شروع به گرفتن معارف مى کند. 🔸خدا آشیخ محمد جواد را رحمت کند. ایشان در اصفهان بود و بیش از صد سال داشت و سواد رسمی هم نداشت؛ اما مى گفت: «نگاه کن به این نسیم که به این برگ ها مى خورد! ببین چگونه حرکت مى کند!» ایشان به این قضیه‌ی ساده یک نگاه توحیدی داشت. 🔹چنان هم توصیف می کرد که انسان پیش ایشان، موسیقى نسیم را که دارد درس توحید مى دهد، حس مى کرد. ایشان می دید این نسیم که به این برگ ها مىخورد و هر حرکت ریز و درشت این برگ ها به اراده‌ی حق تعالى است و درس توحید است. برگ درختان سبز در نظر هوشیار هر ورقش دفتریست معرفت کردگار (دیوان سعدی غزل 296) 🔸همه‌ی علوم و معارف نیاز به کتب و مبانى پیچیده‌ی علمى ندارد. طی طریق از هر انسانی هر چند بی سواد یک زکریاى رازى درست مى کند؛ ولى مسیر علوم و معارف حقیقی مسیر دیگرى است. ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir [ گپ + سروش + ایتا ]
🔻توحید، نبوت مى آورد. علوم توحیدى به نبى سرایت مى کند و از آنجا به ولى (اهل بیت علیهم السلام) می رسد. این موضوع قابل دقت است. 🔸جنس علوم معرفتى (چه معارف توحیدى و چه معارف ولایى) از جنس ولایت است و درک کردنش براى بیمارِ به دنیا چسبیده حاصل نمى شود. بقیه‌ی علوم هم الفاظ است که دل آدم را خوش مى کند و او را خیالاتی مى کند؛ ولى علوم معرفتی دل‌کندگى از دنیا مىخواهد. 🔹خدا رحمت کند مرحوم آیت الله کشمیرى را، ایشان همیشه این حدیث را می خواندند: «الدُّنْیا رَأْسُ کلِ خَطِیئَة» (دنیاطلبی اصل و ریشه‌ی همه خطاها است. الکافی، ج2، ص 131) دنیا به گونه ای است که اشتغال و وابستگى به مسائل آن، یک بوی تعفّنى در وجود انسان ایجاد مى کند، آن وقت با بوى معطر ولایت نمى تواند یک جا باشد؛ لذا باید دل را براى درک ولایت فارغ کرد. ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir [ گپ + سروش + ایتا ]
* 🔻در روايت دارد كه قرآن درياي بي پاياني است كه تا روز قيامت براي همه جاي كار دارد و افراد بسيار اندكي پي به اسرار آن برده اند و در روز قيامت وقتي قرآن وارد محشر مي شود به صورت فردي بكر و دست نخورده به اسرار، ظاهر می شود. ‌ ‌ •┈┈••✾••✾••┈┈• 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈
🔻دل باید حیات داشته باشد؛ اما ما به سمت حَجَریّت [سنگ دلی] پیش مى‏رویم. چه کنیم که قرآن بیمارى‏ها را تا حجریت پیش مى‏برد. پس مواظب باش دلت از سنگ نشود.(ثُمَّ قَسَتْ قُلُوبُکمْ مِنْ بَعْدِ ذلِک فَهِی کالْحِجارَةِ أَوْ أَشَدُّ قَسْوَةً ..‏. سپس دلهای شما بعد از این واقعه سخت شد؛ همچون سنگ، یا سخت‌ تر!. البقرة، 74) 🔸هر چه دل، بیشتر به سمت حجریت مى‏ رود، آرزوها درازتر مى ‏شود، خطاها زیادتر مى‏ شود، دنیاطلبى بیشتر مى گردد و قواعد انسان بیشتر به هم مى‏ خورد. اینجاست که دیگر فرق بین صدق و کذب، از دل بیرون مى‏رود؛ اینجاست که بنده آلوده مى‏شوم به اینکه ببینم این آقا فلان چیز را تأیید کرده، آن آقا فلان کار را کرده، آن یکى پول را دنبال کرده، پس همه‌ی اینها خوب است. [یعنی خطاهای خود را با روش های مختلف توجیه می کند] 🔹اینها همه ملاک ‏هاى شیطانى است که به استدراج منتهى مى ‏شود. این خطرى است که براى ما در سنین بالا ممکن است پیش بیاید. وقتى انسان از گود صلاح و رشد خارج شد در گود «شیطان» قرار مى ‏گیرد. ‌ ‌ •┈┈••✾••✾••┈┈• 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸گپ: Gap.im/nasery_ir 🔹ایتا: Eitaa.com/nasery_ir 🔸سروش: Sapp.ir/nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻بزرگان حاضر نبودند دینشان را با هیچ چیز عوض کنند. هر چند در اوج کار باشند، اینطور نبودند که به اسم کار و خدمت به مردم از دین و ارتباط خود با خدا کم بگذارند. 🔸همه انبیاء هم همین طور بودند، براى مردم جسمشان را به سختی مى انداختند؛ ولى روحشان را نه؛ ایمانشان را نه. آنها براى زندگى قاعده داشتند. ‌ ‌ •┈┈••✾••✾••┈┈• 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸گپ: Gap.im/nasery_ir 🔹ایتا: Eitaa.com/nasery_ir 🔸سروش: Sapp.ir/nasery_ir
🔻اصولاً گاهی بی ‌نصیبی‌ ها که انسان در حرمها مثل حرم آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام دارد، به خاطر عدم مراعات است. 🔸مثلا آداب زیارت اقتضا می‌کند که فقط انسان از پایین پا وارد حرم بشود؛ نه از این طرف و آن طرف. توفیقات و برکاتش هم زیادتر است. 🔹خدا رحمت کند مرحوم آیت الله مولوی قندهاری را، می فرمود: حضرت بقیة الله روحی له الفداء را دیده ‌اند که اولاً از بیرون صحن و از پایین پای امام رضا علیه السلام کفش‌هایشان را درآورده اند و مسیر را با بدون کفش به سمت قبر مطهر آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام طی می کرده‌اند. اگر این مراعات ‌ها بشود انسان بهره‌ اش زیاد می ‌شود. ادامه دارد... ‌ ‌ •┈┈••✾••✾••┈┈• 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸گپ: Gap.im/nasery_ir 🔹ایتا: Eitaa.com/nasery_ir 🔸سروش: Sapp.ir/nasery_ir ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻در گذشته بالا سر حضرت بسته بود و یک پنجره بود که مردم تا پشت این پنجره می ‌آمدند؛ ولی اخیراً اینجا را باز کرده‌اند و مردم گاهی می‌روند و می‌آیند. بالای سر امام نباید رفت و آمد کرد. ‌پشت سر مبارک یک جایی برای نماز بود، اشکالی هم نداشت. خیلی جای خوبی هم بود؛ اما بالا سر حضرت رفت و آمد زیاد، جرأت می‌خواهد. 🔹بعضی در حرم فریاد می ‌زنند! دعوا می‌ کنند! خیلی عادی و راحت می ‌روند و می‌آیند! به خاطر همین کارهاست که انسان بی ‌نصیب می ‌شود. 🔸مخصوصاً آقا علی بن موسی الرضا یک سبک و حالی داشتند که در ایام حیاتشان هم در خانه‌ شان بسیار رفت و آمد می‌شد؛ ولی هیچ کس با افراد، بلند صحبت نمی‌کرد؛ بلکه همه آهسته صحبت می‌ کردند. اینجا هم یکی از مصادق این آیه است که فرمود: یَا أَیهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَرْفَعُوا أَصْواتَکمْ فَوْقَ صَوْتِ النَّبِی وَ لا تَجْهَرُوا لَهُ بِالْقَوْلِ کجَهْرِ بَعْضِکمْ لِبَعْضٍ أَنْ تَحْبَطَ أَعْمالُکمْ وَ أَنْتُمْ لا تَشْعُرُون (الحجرات،2) (ترجمه: ای کسانی که ایمان آورده ‌اید! صدای خود را فراتر از صدای پیامبر نکنید و در برابر او بلند سخن مگویید (و داد و فریاد نزنید) آن گونه که بعضی از شما در برابر بعضی بلند صدا می ‌کنند، مبادا اعمال شما نابود گردد در حالی که نمی ‌دانید) ‌ ‌ •┈┈••✾••✾••┈┈• 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸گپ: Gap.im/nasery_ir 🔹ایتا: Eitaa.com/nasery_ir 🔸سروش: Sapp.ir/nasery_ir ‌ ‌
🔻گفتاری جذاب و زیبا از حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در مورد ضرورت توسل به قرآن و اهل بیت علیهم السلام . 🔹مطالعه گفتار فوق را به همه دوستان سفارش می نماییم: 👇👇👇 http://bonyadhad.ir/12074
🔻ابن عباس بزرگ عباسی ها است. همه‌ی افتخار عباسیین به منتهی شدن شجره آنها به ابن عباس است. در نقل دارد که امام مجتبی علیه السلام و امام حسین علیه السلام می خواستند سوار اسب شوند ابن عباس دوید و برای ایشان رکاب اسب را نگه داشت تا سوار شوند؛ در حالی که این کار، کار یک غلام است. 🔸مردم به ابن عباس اعتراض کردند که چرا چنین می ‌کنی؟! شما عالِم این امت هستی! ابن عباس گفت: وای بر شما که حقوق این ‌ها را نمی ‌شناسید. ( مناقب آل أبي طالب عليهم السلام (لابن شهرآشوب) ؛ ج3 ؛ ص400) ‌ ‌ •┈┈••✾••✾••┈┈• 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸گپ: Gap.im/nasery_ir 🔹ایتا: Eitaa.com/nasery_ir 🔸سروش: Sapp.ir/nasery_ir ‌ ‌
* 🔻براي رسيدن به كمال، بايد نردباني از عمل صالح و ايمان ساخت؛ لذا سفارش قرآن به اين دو بخش زياد است: ايمان و عمل صالح. 🔹اين دو مي توانند به انسان نردباني ارائه كنند تا از تخيلات و از معاصي آزاد بشود؛ همچنین کمک می کنند تا از تعلقات غيرخدائي آزاد بشود. ‌ ‌ •┈┈••✾••✾••┈┈• 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸گپ: Gap.im/nasery_ir 🔹ایتا: Eitaa.com/nasery_ir 🔸سروش: Sapp.ir/nasery_ir ‌ ‌
🔻حضرت خضر بعضی از معارف توحیدی را به حضرت موسی علیه السلام در آن ملاقات منتقل کرد. بعضی از آنها که در قرآن هست و یک سری از صحبت‌هایشان هم در روایات هست. 🔸از جمله به حضرت موسی فرمود: یا موسی تو بین خودت و خدای خودت را اصلاح کن، خداوند بین شما و مردم را اصلاح می کند. (ر ک: نهج البلاغة (للصبحي صالح) ؛ ص483، حکمت 89) 🔹همیشه مشکل ما این طرف قضیه هست، نگران آن نباش. تو این طرف را حل کن؛ بین خودت و خدای خودت را حل کن، خداوند بین شما و مشکلات با مردم و مشکلات روزمره‌ ات را تکفل می ‌کند. نگران آن نباش. 🔸ما درست برعکس عمل می‌ کنیم یعنی ناراحت مشکلاتمان با مردم هستیم، به گونه‌ای که خدا را فراموش می ‌کنیم. راه را اشتباه گرفته ایم و داریم می ‌رویم؛ در حالی که اصلاً این گونه نیست. ‌ ‌ •┈┈••✾••✾••┈┈• 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸گپ: Gap.im/nasery_ir 🔹ایتا: Eitaa.com/nasery_ir 🔸سروش: Sapp.ir/nasery_ir ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
* 🔻اگر در این طریق ايستادگي باشد بالاخره عنايت خواهد شد: «إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُواتَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلاَئِكَةُ»(فصلت:30) بعد از استقامت و صبر نزول ملائكه بر دل انسان شروع خواهد. به اين معني كه آثار و بركات رحمت را انسان مي بيند اما بعد از ثبات. ‌ ‌ •┈┈••✾••✾••┈┈• 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸گپ: Gap.im/nasery_ir 🔹ایتا: Eitaa.com/nasery_ir 🔸سروش: Sapp.ir/nasery_ir ‌ ‌
🔻زمینه های لازم برای رسیدن به حضور قلب در عبادات کدام است و راه جبران غفلتهای موجود در نماز چیست؟ 🔹حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در گفتار زیر به این سوالات پاسخ داده اند که مطالعه آنرا به همه همراهان عزیز سفارش می نماییم:👇 http://bonyadhad.ir/10994
🔻باید خروجی‌ ها و ورودی های فکری در انسان رنگ خدایی گرفته باشد. ما ورودی ‌هایمان خیلی نامیزان است. حرف ‌های مختلف، رنگ‌ های مختلف، افکار مختلف، فرهنگ ‌های مختلف و تمایلات مختلف که به ما القاء می ‌شوند و شخصیت ما را می‌ سازند، همه اینها ورودی های ما است؛ لذا خروجی‌ هایمان هم نامنظم می‌ شوند. ورودی انسان وقتی نامنظم شد، خروجی‌اش نامنظم می ‌شود. ‌ ‌ •┈┈••✾••✾••┈┈• 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸گپ: Gap.im/nasery_ir 🔹ایتا: Eitaa.com/nasery_ir 🔸سروش: Sapp.ir/nasery_ir ‌ ‌
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 توصیه های پایانی ماه شعبان جهت درک بهتر ماه مبارک رمضان 🗓تاریخ جلسه: 1397/2/19 🔺 @nasery_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
*بازنشر 🎧 مراقبات آخر ماه شعبان ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌
👆با هدیه دادن این کلیپ صوتی به دوستان خود، به آمادگی هرچه بیشتر مومنین جهت درک فیوضات ماه مبارک رمضان، کمک کنیم...
🔻نسیان، بی دلیل به سراغ انسان نمی‌ آید، گاهی یک خیال باطل می ‌آید و در ذهن و دل می ‌نشیند [و انسان نه تنها آن را دفع نمی کند؛ بلکه آن را قبول می کند و پرورش هم می دهد] که همین خودش نسیان است. 🔸اثر این خیال باطل چه می‌شود؟ این افراط در نسیان، این اثر را می‌آورد که دیگر خودش را هم فراموش می‌کند؛ یعنی قلبش را، شخصیتش را، خود اصلی‌اش را و ‌خود ممدوحش را فراموش می‌کند. همان که قرآن فرمود: «فَأَنْساهُمْ أَنْفُسَهُم» (ترجمه: خدا آنها را به «خود فراموشی» گرفتار کرد. حشر،19) ‌ ‌ •┈┈••✾••✾••┈┈• 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸گپ: Gap.im/nasery_ir 🔹ایتا: Eitaa.com/nasery_ir 🔸سروش: Sapp.ir/nasery_ir ‌ ‌
🔻از قول اینشتین نقل می‌ کنند که «زمان دور می ‌زند.» این مسئله خیلی مسئله دقیقی است. 🔸اگر این حرف واقعاً از او باشد، حرف خیلی پخته ‌ای است؛ البته اصل این حرف مال او نیست، مال حکما و انبیا است. یک زمانی هم برای این دور زدن، زمان مشخص می کنند. به حسب اینکه زمان ممتد و طولی نیست؛ بلکه مدوّر است. 🔹زمان از زندگی حضرت آ‌دم علیه السلام تا نزول قرآن یک دورِ کامل طی کرده است. ‌ ‌ •┈┈••✾••✾••┈┈• 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸گپ: Gap.im/nasery_ir 🔹ایتا: Eitaa.com/nasery_ir 🔸سروش: Sapp.ir/nasery_ir ‌ ‌