eitaa logo
الهادی
21.2هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
917 ویدیو
43 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
ادامه مطلب قبل... 🔻 وقتی دست اسماعيل (عليه السلام) را گرفته بود و به قربانگاه مي‌برد، فرمود: پسرم، من از وقتي که خود را شناختم امتحان‌هاي سختي را در مسير توحيد دادم، اما هيچ کدام به سختي اين نبود که فرزند خود را ذبح کنم. 🔸 آن هم در قله‌ي کمال و نهايت بلوغ و رشد. چون يک وقت است که بين پسر و پدر فاصله‌ي فکري است، اصلاً همديگر را دوست ندارند، ولي يک وقت است که نه، اين‌ها يکي هستند «أَوْلَادُنَا أَكْبَادُنَا» جگر او است مأمور مي‌شود اين را ذبح کند. 🔹 و اين پسر چقدر باکمال و باشعور و با اهداف پدر نزديک است که بدون چون و چرا عرض مي‌کند «يا أَبَتِ افْعَلْ ما تُؤْمَرُ سَتَجِدُني‏ إِنْ شاءَ اللَّهُ مِنَ الصَّابِرينَ‏؛ گفت: پدرم آنچه به آن مأمور شده ای انجام بده اگر خدا بخواهد مرا از شکیبایان خواهی یافت.»(صافات:۱۰۲) 🔸 در روايات دارد که مکرر عرض مي‌کرد که پدر، چشم‌هاي مرا ببند مبادا در موقع سر بُريدن چشم تو به چشم من بيفتد و عواطف تو تحريک بشود و امر خدا به تأخير بيفتد، مکرر اين جمله‌ که مبادا امر خدا به تأخير بيفتد گفته مي‌شد. ادامه دارد... ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻 نکته مهمی که در زندگي اين‌ بزرگواران است، همين است که اهتمامي را که براي خدا و براي امر خدا داشتند براي هيچ کاري نداشتند و دقيقاً قسمتي که در زندگي ما ها دارد کمرنگ مي‌شود همين است. 🔸 آن هم نه خدايي که از داخل کتاب‌ها خوانده باشند، خدايي که بالحس و الوجدان او را يافته‌اند. همه‌ي آن‌ها هم همين‌طور بودند، اسماعيل (عليه السلام) تازه به دنيا آمده و مادر او، چرا اين‌ها تحمل مي‌کنند که در يک بيابان خشک لم يزرع بروند و نان و آب هم همراه خود نبرند؟ خُب اينکه واضح است که مساوي با هلاکت است، اين‌ها چرا قبول مي‌کنند؟ 🔹 به خاطر خداي ابراهيم، به خاطر امر خداي ابراهيم، به خاطر اينکه جبرائيل مي‌آمد يک دستوري را مي‌آورد و مي‌رفت که خدا از شما خواسته است که به بيابان برويد. اين‌طور هم نبوده است که پايان کار براي آن‌ها شفاف باشد که ما داخل بيابان مي‌رويم اما آب مي‌رسد! نه، مي‌خواهد برسد، مي‌خواهد نرسد، ما وظيفه‌ي خود را در مسير خداي ابراهيم و رسيدن به خداي ابراهيم انجام مي‌دهيم. ادامه دارد.‌.. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻 اين‌ بزرگواران اين را يافته بودند که خداي ابراهيم خداي خالق سماوات و أرض است، خداي ابراهيم با همه است، خداي ابراهيم ربّ است، خداي ابراهيم لحظه لحظه با همه‌ي نفوس است و مي‌توان با او ارتباط داشت، خداي ابراهيم رحمان است، خداي ابراهيم رحيم است و در مسير خداي ابراهيم کوتاهي نداشتند. 🔸 بعضي از اين خاندان آل ابراهيم به اقامه‌ي صلاة مدح شده‌اند. اين‌ها کانال ارتباطي از ناحيه‌ي خود با خداي متعال را صلاة انتخاب کرده بودند و در اين راستا از صلاة بهره مي‌بردند، صلاة آن‌ها صلاة بود، توجه به خداي متعال بود. ما گاهي به گونه‌اي نماز خود را ضايع مي‌کنيم. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
💠 نقش تربیتی نماز 🔻 کليدي را به نام نماز به ما داده اند که با آن مي‌شود از صفات بد بيرون آمد، از موهومات بيرون آمد، مي‌شود با آن از سَقَر بيرون آمد. 🔸 از اهل جهنم پرسيده مي‌شود: «ما سَلَكَكُمْ في‏ سَقَرَ * قالُوا لَمْ نَكُ مِنَ الْمُصَلِّينَ‏؛ چه چیز شما را در جهنم وارد کرد؟ می گویند: ما از نمازگزاران نبودیم! مدثر/۴۲» 🔹 اينکه قرآن تعبير به سقر مي‌کند [يعني] مي‌گويد يک، دو، سه، ده، صد، هر نقصي که تو را در سقر مي‌اندازد با نماز قابل حل است. هر چه که پايان بدي داشته باشد و انسان را در سقر گرفتار کند مي‌تواند نباشد، چگونه نباشد؟ به اينکه انسان مُصلي بشود [نماز را اقامه کند]. 🔸 انسان را ارتقاء مي‌دهد، انسان را توجه مي‌دهد، انسان را رشد مي‌دهد، انسان را از کودکي درمي‌آورد، اين‌ها از جهت باطن خيلي دو دوتا چهارتا و واضح است.‌.. ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
💠 راه های درمانی قرآن 🔻 نکته‌اي نيست که مربوط به حرکت انسان به سمت حق تعالي باشد و نمونه‌هاي آن در قرآن نباشد. 🔸 خداي متعال کليد قرار داده است براي اينکه ما دچار سَقَر نشويم و سقر هر کسي هم به حسب خود او است، گاهي يک امري شما را اذيت مي‌کند که رفيق شما را اذيت نمي‌کند، يکي از معاني «حَسَنَاتُ الْأَبْرَارِ سَيِّئَاتُ الْمُقَرَّبِينَ‏» همين است. 🔹 گاهي سقر براي شما به گونه‌اي است يا معنايي دارد يا مصداقي دارد که ديگري اين‌طور نيست، اين مقدار اذيت نمي‌شود ولي به هر حال سقر مراتب دارد؛ 🔸 فاصله و بُعدي که با حضرت وليعصر (عليه السلام) پيدا مي‌کنيم اين يک سقر است، منتها يک نفر از اين سقر رنج مي‌برد و ممکن است من رنج نبرم، من يک مقدار نادان‌تر از اين حرف باشم که وقتي بين من و بقيةالله (روحي له الفداء) فاصله شد رنج ببرم و اين سقر را حس کنم. 🔹 يک وقت يک نفر است که اين سقر را حس مي‌کند و گريه‌ها مي‌کند، بر سر خود هم مي‌زند، توبه هم مي‌کند و اين را براي خود بزرگترين سقر مي‌داند، همين هم به صلاة خود اضافه کند، به کِيف صلاة خود اضافه کند مشکل او مرتفع مي‌شود. 🔸 هر نوع سقري که جان ما را افسرده و آزرده مي‌کند چاره‌ي آن صلاة است.‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
* 🔻اصحاب حضرت سید الشهداء علیه السلام اینکه حالا مشهور است که می‌گویند که تیغ و نیزه و سنگ و ابزاری که دشمن به سمت اینها پرت می‌کرد، اینها احساس درد نمی‌کردند، نه اینکه اینها حسشان باطل شده باشد. 🔸یک نمونۀ قرآنی عرض کنم، یوسف علیه السلام وقتی وارد شد در فضای میهمانی زلیخا، زن‌های اشراف مصر را زلیخا دعوت کرده بود. مخصوصاً زن مهمانی برود خیلی حواسش هست. کلاس کار بهم نخورد. میوه برای اینها آورده بود. چاقو بود. برداشتند، ولی ورود حضرت یوسف علیه السلام با اینها چه کار کرد که اینها شروع کردند دستشان را ببرند؟ (یوسف، 31) 🔹نه اینکه انسان احساس درد نکند. گاهی یک حس عیان و یک درک مضاعف و یک عشق الهی غلبه می‌کند و آن حس طبیعی بدن، تحت الشعاع قرار می‌گیرد. لباس‌هایش را در می‌آورد در جنگ می‌گوید که من را می‌ترسانید از سنگ انداختن، بزنید. به او گفتند تو خودت شجاع بوده‌ای، اهل جنگ بوده‌ای، مگر دیوانه شده‌ای لباس‌هایت را در می‌آوری؟ زره‌ات را در می‌آوری. کلاه‌خودت را کنار می‌گذاری. گفت «حُبُّ الحُسَینِ اَجَنَّنی» اگر دیوانه هم شدم، دیوانۀ عشق حسین هستم. این الگو، این اسوه، این مقام، این مرتبه هیچ کجای عالم پیدا نمی‌شود. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
💠 حقیقت نماز 🔻 اگر چشم انسان باز باشد شايد در جمعی وارد شود صورت نماز‌هاي خوانده شده را باطناً نشان او بدهند، ببيند که يک تکه‌ي دست يک جا افتاده است، يک تکه‌ي پا يک جا افتاده است، يک تکه‌ي گوش [يک جاي ديگر افتاده است] 🔸 اين‌ها چيست؟ اين‌ها بنا بوده است که دو رکعت، سه رکعت، يک نماز مغرب تامّ و تمام به صورت انساني کامل در بيايد، يک لحظه يا دو لحظه توجه در اين نماز بوده است و يک عضوی‌ از آن بدن ساخته شده است، از آن فردِ کامل، فرشته، مَلَک. 🔹 فرض کنيد يک نماز کامل يک فرشته‌ي کامل است يا يک ملک کامل است، ولي در عمل مي‌بيني اگر از ابتدا تا انتهاي نماز توجه کامل بود يک فرد کامل مي‌ساخت، اما در اين‌جا يک ثانيه توجه بوده است و يک جزئي از اجزاء آن فرد ساخته شده است. 🔸 آن چيزي که به درد مي‌خورد اين است که يک نماز، يک انسان کامل در عالم باطن تحويل بدهد که در روايات هم زياد دارد که اين انسان بالا مي‌رود و در ظلّ عرش الهي براي صاحب خود استغفار و طلب خير مي‌کند تا لحظه‌ي مرگ بيايد و داخل قبر با او باشد.‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
* 💠 نحوه توسل صحیح و رسیدن به تجرد 🔻 مرحوم آیت الله سيد محمد حسين ‏طهرانی از مرحوم آیت الله قاضي يا علامه طباطبايي نقل می‌کنند که مرحله تجرد و جدا شدن جسم از روح يا روح از جسم، بيش‌ترين وقتي که براي انسان حاصل می‌شود در دو وقت است: 🔸 يکي وقتي که انسان غرق ‏خواندن قرآن است و يکي وقتي که براي حضرت اباعبدالله (علیه السلام) گريه می‌کند. 🔹 قرآن که جاي خودش را دارد ولي اثر طبیعی توجه به‏ حضرت اباعبدالله (عليه السلام) اين است که انسان را زود جدا می کند. ما گاهي حواسمان نيست در توسلاتمان يک‏ مراعات هايی را نمی‌کنيم لذا خيلي از توسلات ما نتيجه نمي‌دهد. از جمله اين که چگونه متوسل شويم؟ و چه چيزی را از چه کسی بخواهيم؟ ادامه دارد...
ادامه مطلب قبل... 🔻اگر دقت کنيم می‌بينيم سير جريان کربلا و حضرت اباعبدالله در نهايت دقت و ظرافت براي مسائل‏ معنوي مطرح شده است، يعني از جهت ايثار بالاترين، از جهت دلسوزي، از جهت محبت، از جهت همين اتحادي که بارها درباره ‏اصحاب کهف عرض کردیم، در جريان کربلا هم این اتحاد موجود است اگر آن ها هفت نفر بودند اين‏جا تعدادشان بيشتر است، اگر آن‏ها يک‏ بخشي توانسته‏ اند با هم يگانه شوند اين‏ها از همه حيث بر آن‏ ها سرآمد هستند 🔸 و طبيعتا من که الآن مي‏خواهم از توجه به حضرت اباعبدالله (عليه السلام) و کل جريان کربلا بهره ببرم‏، اگر خواسته من يک مسأله معنوي بلند باشد، و من زمينه داشته باشم، خيلي زودتر نتیجه می گیرم چون با همين توجه به طور طبيعي آن حالت الگوگيري براي من پيش می آيد و چه‏ بهتر که من در امور معنويِ بسيار بلند سراغ مرکز اين عنايات معنوي و حضرت اباعبدالله (عليه السلام) برم. اگر کسي حاجتش را درست بشناسد و توجهش صحيح و دقيق باشد برکات معنوي بسيار بلندي نصيب او خواهد شد که در هيچ کجاي عالم نصيب انسان نخواهد شد. ادامه دارد... ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻 اگر می‌خواهي از توسل به حضرت بيشتر استفاده ببري و استفاده‏ هاي بلند برده شود اولا بايد حاجت مشخص شود، پاک و زلال شود و انسان از تشتت در بيايد، بعد اگر حاجت معنوي عالي کسي دارد _براي خوب شدن دلش می‌سوزد و می‌خواهد به بالاترين نقطه معراج آدمي برسد که‏ بالاترين نقطه‌هايي است که انسان می‌تواند به آن دست يابد_ بايد در توسل به حضرت اباعبدالله (عليه السلام) زلال باشد و متوجه باشد که اين تنها سائق و راهنمايي است که در اين حاجت زود منطبق می‌شود. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
💠 درمان امور معنوی 🔻 ما ها در سنی نيستيم که افکار شهوي ما را اذيت بکند، توجه به این امور [شهوی] يک نوع کفران نعمت است، خداي متعال همسرهاي مهربان، مؤمن و صالح نصيب کرده است، اين يک بيماري است که گاهي ما را اذيت مي‌کند. 🔸 اگر کسي دچار تشتت افکار خيالي در مسائل شهوي شد او بيمار است، بايد بيماري خود را بشناسد و منتظر اين هم ننشيند که يک قرص آماده به آقا بدهند و آقا هم خوب بشود و ديگر اين افکار [را نداشته باشد.] 🔹 اين يک مسئله‌اي است که بايد پايه‌اي اصلاح بشود، خود فرد بايد حرکت کند، خود او بايد اصلاح کند و قدم به قدم به سمت اصلاح پيش برود. ادامه دارد.‌.. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻 همانطور که بيماری به طبیب مراجعه می کند و درمان به او ارائه مي‌شود و دنبال درمان و اصلاح مي‌رود و در مدت زمان خود درمان می شود؛ در مسائل معنوي نیز چنین است. 🔸 اگر انسان انتظار پيدا کرد که آقا يک نحوه کاري، يک چيزي که يک شبه يا دو شبه درمان شود و به قله ها برسد، این نتیجه بخش نیست. 🔹 درحالی که خداي متعال ما را در اين مسير قرار داده است، اينقدر قضاياي اطراف ما را شفاف کرده است. خيلي‌ها تشنه‌ي بخشي از اين اطلاعات هستند و اصلاً نيست، در مسير آن‌ها نيست، هشتاد سال هم داشته باشند در مسير آن‌ها هم قرار نمي‌گيرد. 🔸خداي متعال ما ها را روشن کرده است، بيماري ما را، درمان ما را، راهکارهاي درماني ما را. اين تنوعي که در بيماري‌هاي روحي است و در اين سَقَر است، گرفتاري‌هاي سقري که هر کدام از ما داريم، در آخر راهکارهاي درماني آن از درون ما مي‌جوشد و خود ما بايد به اصلاح و اصلاحات اقدام کنيم 🔹 و يکي از الطاف الهي که تا قيامت انسان بايد شکر آن را به جا آورد، باز شدن راه صلاة براي عبد است و چنين نعمتي در اختيار ما باشد و ما بهره نبريم محروميت بزرگی است. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
💠 راه پختگی روح 🔻 قبول داريم که روح ما پختگی لازم را ندارد و کودکِ روح ما رشد نکرده است، ولي قصد داریم آن را رشد بدهيم، حالا که مي‌خواهيم آن را رشد بدهيم سرنخ را ما پيدا کرديم [ اهتمام به نماز و اقامه نماز]. 🔸 از اين‌جا به بعد ديگر التزام مي‌خواهد، استقامت در عمل می خواهد که فرمود: «إِنَّ الَّذينَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلائِكَةُ؛ بی تردید کسانی که گفتند: پروردگار ما خداست سپس [در میدان عمل بر این حقیقت] استقامت ورزیدند، فرشتگان بر آنان نازل می شوند. فصلت/۳۰»‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
💠 نماز و ره صد ساله 🔻 اينکه مي‌گويند: بعضي‌ها دوست دارند راه صد ساله را يک شبه بروند، اسرار همه‌ي اين‌ها در صلاة است. 🔸 يعني اگر انسان، يک نماز، درست خواند احساس مي‌کند کودکي [است] که ديگر فردي موزون و بزرگ شده است، افکار او يک شبه تغيير مي‌کند، دل او آرام مي‌شود، نگرش او توحيدي مي‌شود و خيرات و برکات است که پشت سر هم برای او مي‌رسد. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
💠 علت کودکی روح 🔻 روح ما پختگي لازم را ندارد، يعني حرکت لازم را نکرده است و يک کودکي بر ما و بر روح ما مستولي است، ولو اين کودکي در جسم ما نيست اما در جان ما وجود دارد. 🔸 بعضي وقت‌ها به سبب بعضي از اعمال عبادي، يک حرکتي در ما ايجاد مي‌شود و شروع مي‌کنيم، اما در ادامه‌ي آن دچار لهو مي‌شويم، چيزي که ما را مشغول مي‌کند، انصراف از نقاط نورانيِ این شروع مبارک است. 🔹 درصد بيشتري از روح ما را اشتغال نامطلوب گرفته است، اشتغال به لهو گرفته است. 🔸 يعني ما با گذر زمان فرض کنيد که سي ساله شده‌ايم، چهل ساله‌ شده‌ايم، وقتي که باطن ما را غربال کنند درصد کمي از آن، مربوط به توجهات باطنيه است، 🔹 اشتغالات فکري ما درصد زيادي دارد و اين اشتغالات گاهي بر ما غالب مي‌شود، اين تنوع‌طلبيِ لهو و لعب زور مي‌شود و آن استقرار معنوي و عبادي که بايد در طول زمان مدّ بدهد در ما کم مي‌آيد. 🔸 مي‌توان گفت به نوعي کودکيِ درون ما رشد نکرده است و این به خاطر رشد نکردن درونِ ما است.‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
💠 معنای اقامه نماز 🔻 تعبير زيبايي که قرآن بيان مي‌کند إقامه‌ي صلاة است، همه‌ي اين حرف‌ها در اين کلمه است، از ما قرائتِ تنها نمي‌خواهند، صلاة را بايد إقامه کرد. 🔸 إقامه‌ي صلاة است که آثار صلاۀ در آن است، وقتي گفتي الله أکبر، توجهات در آن بود، حرکت صعودي در آن بود، ابتدا تا انتهاي نماز رشد کردي، آن وقت صلاة اقامه خواهد شد. يک موجودي کامل [مَلَک یا انسان کامل] خواهد بود. 🔹 نمازي که إقامه شد انسان را از فحشاء و منکر دور مي‌کند و راه صد ساله [طی خواهد شد]. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
💠 نماز و غذای روح 🔻 زمينه‌ي نماز اگر در انسان فراهم شود و آن نماز را شروع کند، لذت‌هاي عالَم در خود نماز حاصل مي‌شود، آن وقت حال انسان در ابتداي نماز با انتهاي نماز متفاوت است، 🔸 دقيقاً حس مي‌کند که روح او غذا خورد، همين حالا رشد کرد، تأمين شد، ضعف او برطرف شد، توجهات او تامّ و تمام شد، روح او شستشو پيدا کرد، اين‌طور نقد، خداي متعال براي ما درمان قرار داده است. 🔹 الله أکبر مي‌گويد و زود شروع مي‌کند که هيچ، با افکار پريشان و پراکنده، نیز هست؛ وقتي هم که با خود محاسبه مي‌کند يا از او پرسيده مي‌شود [که چرا اینطور؟] مي‌خواهد به عهده اين و آن، يمين و شمال بيندازد و به کمبود و کسري ها ربط بدهد، اين‌ها را از کسي نمي‌پذيرند. 🔸 خداي متعال يک زرنگي در وجود انسان قرار داده است، ولي نباید اين زرنگي‌ها را بر عليه خود استفاده کند، باید اين زرنگي‌ها را در اين مسیر استفاده کند که چگونه از صلاة استفاده کند؟ و بهره ببرد، چگونه وارد نماز بشود؟ ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌