eitaa logo
الهادی
21.5هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
984 ویدیو
46 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 خداوند متعالی وقتی که آسمان و زمین را خلق کرد زمین را ثقیل‏ترین أشیاء قرار داد. 🔸 هر چه در این عالم بالاتر برویم اشیاء لطیف‏تر می‏شوند. مدار عروج رسول خدا صلی الله علیه وآله از ثقیل‏ترین مرکز أشیاء به لطیف‏ترین أشیاء عالم است. 🔹 در تمام سیر معراج، حضرت از محدوده اجسام خارج نشدند؛ چونکه رسول خدا صلی الله علیه و آله تمام این مسیر را با جسم مبارک طی کردند ولی بقیه با ارواحشان آن هم تا محدوده‏ای، می‏توانند سیر کنند. 🔸 حضرت امیرالمومنین‏ علیه‏السلام هم در معراج همراه رسول خدا صلی الله علیه و آله بودند؛ منتهی معراج روحی‏ داشته‏اند نه جسمی. 🔹 ظاهرا در خطبه افتخاریه هم خود حضرت صریحاً این مطلب را می‏فرمایند.‌ ‌ ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ 💠 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: ❁• تلگرام: t.me/nasery_ir ❁• ایتا: eitaa.com/nasery_ir ❁• واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 براساس بعضی از روایات، حضرت خضر سلام الله علیه، با اینکه خودش یک نبی است، در زمان غیبت مونس امام زمان علیه السلام است؛ 🔸 مانند یک عبد ذلیل دنبال حضرت حرکت می‌کند در حالی که حضرت موسی سلام الله علیه مامور شد او را پیدا کند و چقدر زحمت کشید تا او را به دست بیاورد. 🔹 حضرت خضر سلام الله علیه، یک بابی برای امام زمان علیه السلام هستند؛ ما اگر در اعمال یک یادی از ایشان بکنیم بی‌خاصیت نیست و خیلی راه را نزدیک می‌کند. روایات هم در جلالت قدر ایشان زیاد نقل شده است.‌ ‌ ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ 💠 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: ❁• تلگرام: t.me/nasery_ir ❁• ایتا: eitaa.com/nasery_ir ❁• واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 www.al-hady.ir ‌ ‌
🔅ولادت الگوی صبر، فداکاری و بندگی، حضرت زینب کبری سلام الله علیها بر امام زمان علیه السلام و همه محبین مبارک‌باد. 🔻همه باهم با ذکر صلواتی ارادت و عشق خودمان را به آن حضرت اعلام می‌داریم... @nasery_ir
4_5981182335561762951.mp3
5.9M
* 🎧 حضرت زینب سلام الله علیها و وظیفه طلبگی ما 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🗓 تاریخ جلسه: ۱۳۹۹/۹/۳۰ ⏱ زمان: ۲۴ دقیقه 🔸 به مناسبت ولادت حضرت زینب سلام الله علیها 📍 در جمع محدودی از طلاب مراکز مختلف بنیاد علمی فرهنگی هاد 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
* 💠 حضرت زینب و هوشیاری حاصل ایمان 🔻 به برکت اين چهار دهه‌اي که از انقلاب مي‌گذرد چه زن‌هاي دانشمندي، چه زن‌هاي قرآني، حافظين قرآن، چقدر ما داريم؟! 🔸 آثار و برکات اين‌ها براي نسل‌هاي بعد است، مخصوصاً زن، موجودي است که خداي متعال به گونه‌اي قرار داده است که ظرفيت‌هاي سعادتمندي او را در يک نسل، دو نسل، سه نسلِ بعد مي‌توان ديد؛ 🔹 ولي اگر به فساد کشيده بشود خيلي زود يک جامعه را از بين مي‌برد. عفت، پاکي، پاکدامني سرمايه‌ي دين خدا است، سرمايه‌ي اهل بيت است، هوشياري سرمايه‌‌اي از سرمايه‌هاي الهي است. 🔸 بعد از عاشورا عبيدالله در کوفه مجلس آراست که اُسرا را بياورند، فکر مي‌کنيد زينب کبري (سلام الله عليها) چگونه اين آمدن را مديريت مي‌کرد، چه در خودِ کربلا، چه در راه، چه در مجلس ابن زياد و چه در شام در مجلس يزيد؟ 🔹 اگر انسان تاريخ را نگاه کند مي‌بيند که ايمان مخلوطي است از هوشياري و مديريت، چه نوع لباسي بپوشد که چشم کسي متعرض او نشود، تعداد کنيزکاني که دُور حضرت را مي‌گرفتند، کيفيت ورود آن‌ها در مجالس، صحبت‌هايي که به اندازه‌ي ضرورت بايد مي‌شد، همه‌ي اين‌ها هوشياري‌هايي است که حاصل ايمان است، حاصل پاکدامني است، حاصل ارتباط با خدا است، به هر کسي که از همان اول نمي‌دهند، ما هستيم و طريق اهل بيت علیهم السلام. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
* 🔻يكي از چيزهائي كه لازم است روی آن تحقیق شود فرق بين وجوب‏ تشريعي و وجوب يا استحباب سلوكي است. 🔸مثلاً وقتي خداي متعال به رسول خدا صلي الله عليه وآله مي‏ فرمايند: «وَ مِنَ اللَّيْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نَافِلَةً لَّكَ عَسَي أَن يَبْعَثَكَ رَبُّكَ مَقَاماً مَّحمُوداً» ( اسراء:79 ) ترجمه: و پاسی از شب را (از خواب برخیز، و) قرآن (و نماز) بخوان! این یک وظیفه اضافی برای توست؛ امید است پروردگارت تو را به مقامی در خور ستایش برانگیزد! 🔹برخی مي ‏گويند نماز شب بر حضرت واجب بوده اما شايد اين وجوب تشريعي نبوده بلکه به اين صورت بوده كه آن قدر مقام و منزلت حضرت بالاست كه به هيچ عنوان نماز شب از حضرت جدا نمي‏ شود. 🔸از جهت سير اخلاقي و معنوي، ایشان و نماز شب لازم و ملزوم هم شده ‏اند و جوري با هم گره خورده‏ اند كه در هيچ صورتي ترک نخواهد شد. 🔹نمونه‏ هاي این معنی در زندگي اهل بيت علیهم السلام و حواریون ایشان ديده مي‏ شود. مثلا نماز شب حضرت زينب ‏عليها السلام در شام عاشورا از اين باب است. اگرتصور شود در نيمه‏ هاي شب يازدهم، چقدر مصیبت و سختی و فشار بر ایشان وارد شده بود که ديگر توان و رمق در كار نبود ولي ایشان جوري با احكام خدا گره خورده‏ اند كه حتی در این شرایط فوق العاده سخت هم نماز شبشان ترک نمی شود فقط روي خاك نشسته بودند و نماز شب مي ‏خواندند. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
🔻 یکی از معجزات قرآن این است که هر موضوعی از آن دارای مصادیق بسیار زیادی است؛ مثلا در قرآن می فرماید: وَمَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنْكًا (طه:۱۲۴) (و هر کس از یاد من روی گردان شود، زندگی سخت و تنگی خواهد داشت.) 🔸 یک نوع از سختی در معیشت این است که نعمت‌ها و امکانات مادی زندگی، مانند خوراک و پوشاک و... به هم می‌خورد و دچار مشکل می شود و گاهی هم این است که در عالم باطن او همه چیز به هم می خورد و سبزی و خرمی فضای دل او رو به خشکی می رود و شیاطینی در دلش ایجاد می شود که در ظاهر هم برای اهلش نمایان است. 🔹 آنوقت گاهی در خواب بهشت دل انسان را نشان می دهند و اثرات آن اعراض و مشکلات آن را هم نشان می دهند. بعضی تصور می کنند انسان یا خوب خوب باید باشد یا بدِ بد و حال آن که بین این دو درجات زیادی است؛ در امور مادی هم این طور نیست که انسان یا خیلی ثروتمند باشد یا خیلی فقیر.‌ ‌ ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ 💠 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: ❁• تلگرام: t.me/nasery_ir ❁• ایتا: eitaa.com/nasery_ir ❁• واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 قرآن در اول سوره بقره ضرورت ایمان به غیب را بیان می کند؛ آنجا که فرمود: الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ (بقره:۳) (آن کسانی که به جهان غیب ایمان می آورند.) بعضی مفسرین گفته اند منظور از ایمان به غیب، ایمان به امام زمان علیه السلام است. 🔸 چنانچه در روایت هست که امام صادق علیه السلام فرمودند: أَمَّا الْغَیْبُ فَهُوَ الْحُجَّه الْغَائِبُ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) (بحارالأنوار، ج۵۱، ص۵۲) (ترجمه: منظور از غیب، حجّت غایب عجل الله تعالی فرجه الشریف می‌باشد.) 🔹 اگر به حسب این روایت مراد از «الغیب» امام زمان علیه السلام باشند؛ از باب” زید عدل ” یعنی مسئول تمام عوالم بالا و غیب خدای متعال، امام زمان علیه السلام است. ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ 💠 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: ❁• تلگرام: t.me/nasery_ir ❁• ایتا: eitaa.com/nasery_ir ❁• واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 www.al-hady.ir ‌ ‌
های برگزیده 🕰 قدر فرصت: eitaa.com/nasery_story/1027 📿 امتیاز اهل ذکر: eitaa.com/nasery_story/1016 🎗غنیمت سلوکی: eitaa.com/nasery_story/1015 👥 بهترین الگوها: eitaa.com/nasery_story/1013 🏆 آنچه در سلوک مهم است: eitaa.com/nasery_story/1012 🍯 ظرفیتت پر شده! eitaa.com/nasery_story/1011 ⁉️ قبض خوبه یا بسط؟ eitaa.com/nasery_story/1010 ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سخنرانی حجت الاسلام ناصری 1400.9.17.mp3
5.62M
🎧 قواعد سلوک معنوی 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🗓 تاریخ: ۱۴۰۰/۹/۱۷ ⏱ زمان: ۲۲ دقیقه 🎞 فیلم جلسه در آپارات: aparat.com/v/QeJtC 📍مدرسه علمیه صاحب‌الزمان علیه‌السلام، اصفهان 🔺 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
49.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 قواعد سلوک معنوی 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🗓 تاریخ: ۱۴۰۰/۹/۱۷ ⏱ زمان: ۲۲ دقیقه 🎞 آپارات: aparat.com/v/QeJtC 📍مدرسه علمیه صاحب‌الزمان علیه‌السلام، اصفهان 🔺 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 www.al-hady.ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سخنرانی حجت الاسلام ناصری 1400.9.20 .mp3
10.02M
🎧 اهمیت، آثار و شرایط ذکر و توجه 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🗓 تاریخ: ۱۴۰۰/۹/۲۰ ⏱ زمان: ۴۱ دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 علامه طباطبائی قدس سره می‌فرمایند: همینکه ما بگوئیم در قیامت انسان دارای جسمی است که غائط ندارد؛ همین مقدار بس است که بدانیم آن جسم با این جسم دنیوی فرق دارد. 🔸 راجع به عذاب جهنمیان در قرآن دارد که: وَ يَوْمَ يَعَضُّ الظَّالِمُ عَلى‏ يَدَيْهِ يَقُولُ يا لَيْتَنِي اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبيلاً (فرقان:۲۷) (و به خاطر آور روزى را كه ستمكار دست خود را از شدّت حسرت به دندان مى‏گزد و مى‏گويد: اى كاش با رسول خدا راهى برگزيده بودم!) 🔹 یا راجع به خصوصیات جسمی حوریان بهشتی در روایات اوصاف عجیب و غریبی ذکر شده که با این جسم دنیوی فعلی بدون هیچ تغییر و تحولی مناسبت ندارد. 🔸 همچنین خواب در بهشت نیست و حال آنکه لازمه این جسم دنیایی خواب است و حتی انبیاء هم در دنیا نیاز به خواب و غذاخوردن و... داشتند. چنانچه در قرآن ذکر می کند که برخی مردم اعتراض داشتند به حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله که: وَ قَالُواْ مَا لِ هَاذَا الرَّسُولِ يَأْكُلُ الطَّعَام‏ (فرقان:7) (و گفتند: چرا اين پيامبر غذا مى‏خورد) که مرادشان همان دستشوئی رفتن بوده ولی ادب قرآن اینطور اقتضا می کند که اینچنین بیان کند. 🔹 پس معاد، جسمانی است و منکرین آن کافر هستند؛ أما چه جسمی؟ و آنچه گفته شد جمع بین نظرات فقهاء و فلاسفه است.‌ ‌ ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ 💠 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: ❁• تلگرام: t.me/nasery_ir ❁• ایتا: eitaa.com/nasery_ir ❁• واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 www.al-hady.ir ‌ ‌
🔻 قوه‌ی باصره یکی از حواس پنج گانه ظاهری است؛ این قوه غالبا آنچه که وجود دارد را نمی‌تواند عینا درک بکند؛ لذا شما افراد را در مُدرکات خود مختلف می‌بینید. 🔸 رسول خدا فرمود که «اللهم ارنی الأشیاء کما هی» یعنی خدایا اشیاء را همانطور که هستند به من نشان بده. ما گاهی اشیاء را همانگونه که هستند درک نمی‌کنیم؛ 🔹 مثلاً یک قالی‌ای که فنی و تخصصی بافته باشند ما یک برداشتی از رنگ‌آمیزی آن داریم که یا لذت می‌بریم و یا نمی‌بریم؛ این رنگ‌آمیزی که من دوست ندارم آن آقا ممکن است دوست داشته باشد. 🔸 در خانه‌های مردم که بروید شما می‌بینید که رنگ پرده‌ها و مبل و فرش رنگ خاصی انتخاب شده است، این غالبا به خاطر روحیات خانم خانه است. از همین طریق می‌شود فهمید که او در چه شرایط روحی و روانی قرار دارد؛ ادامه دارد... ‌ ‌ ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ 💠 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: ❁• تلگرام: t.me/nasery_ir ❁• ایتا: eitaa.com/nasery_ir ❁• واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌ ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻 تازه شهر به شهر فرق می‌کند. شاید در شمال کشور که هوا رطوبی است رنگ‌های تند و تیز خیلی راحت قابل تحمل باشد و انسان دوست داشته باشد. 🔸 در شهرهای شلوغ رنگ‌های مات و مُرده بیشتر مصرف دارد، لذا قالی‌هایی که از آمریکا یا ژاپن یا فرانسه سفارش می‌دهند با هم متفاوت است. آمریکایی‌ها رنگ تند و تیز اصلاً دوست ندارند. 🔹 در شهرهای شلوغ رنگ‌های مات و مُرده و کدر دوست دارند، برخلاف شهره‌هایی که آب و هوای رطوبی دارند. شما از شمال که دارید رد می‌شوید رنگ درِ خانه‌ها را می‌بینید که مانند قرمز تند، صورتی تند، خیلی زیاد است و آن‌جا هم این مسئله گوارا است، پس شهر به شهر فرق می‌کند. 🔸 حالا غیر از شهر به شهر، برداشت افراد هم فرق می کند، یک قالی را یک متخصص وقتی نگاه می‌کند در یک نظر پنج نکته به ذهن او می‌آید و برداشت او چیز دیگری است، ولی من یک طور دیگر برداشت می‌کنم و ممکن است خیلی ساده از آن بگذرم. این پایین‌ترین مثال است. 🔹 ولی در معنا و عمق معنا هم «أشیاء کما هی» [همانطور که هستند] درک نمی‌شوند؛ یک شعر است که مثلاً من الآن در توحید می‌خوانم، یک نفر هفتاد درصد تحت تأثیر قرار می‌گیرد، یک نفر شصت درصد، یک نفر پنجاه درصد، یک نفر چهل درصد، یک نفر پنج درصد، یک نفر به دید ادبی و نقد به آن نگاه می‌کند، یک نفر به دید توحیدی به آن نگاه می‌کند اما نگاه جامع به آن نمی‌شود. ‌ ‌ ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ 💠 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: ❁• تلگرام: t.me/nasery_ir ❁• ایتا: eitaa.com/nasery_ir ❁• واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 در برزخ یا در بهشت رنگ‌ها فروغ، تجلی و جلوه دارند. در قیامت هماهنگی بالایی است، الآن آن کسی که این گلیم را بافته است ما نمی‌دانیم سلیقه‌ی خود او بوده است که این اشکال هندسی را گنجانده است؟ آیا در این اشکال نظم خاصی مراعات شده است؟ 🔸 ولی در قیامت اگر دوتا بوته کنار هم هستند حساب و کتاب دارد. اگر نسیم این‌ها را حرکت می‌دهد روی حساب و کتاب حرکت می‌دهد. اگر پرنده‌ای یک مقدار آن طرف‌تر سروصدا می‌کند موزون است و با حرکت بوته ها هماهنگی دارد، وقتی نسیم به یک دشت گُل یا گندم یا هرچه، می‌خورد همه‌ی آن‌ها یک دست و روی نظم خاصی حرکت می‌کنند و می‌روند و برمی‌گردند. 🔹 رنگ آن‌ها در رفت با رنگ آن‌ها در برگشت فرق می‌کند؛ چونکه اشیاء در آنجا روح دارند و ارتباط خاصی با مؤمن دارند. حیوانات هم آن‌جا هستند، روح حیوانی آن‌جا هم وجود دارد، حیوان باید باشد که«وَ لَحْمِ طَيْرٍ مِمَّا يَشْتَهُونَ» (واقعه:۲۱) (و گوشت پرنده از هر نوع که مایل باشند! در بهشت هست) هم باشد. انواع و اقسام حیوانات هستند.‌ ‌ ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ 💠 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: ❁• تلگرام: t.me/nasery_ir ❁• ایتا: eitaa.com/nasery_ir ❁• واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 حضرت ابراهیم می فرماید: «يا أَبَتِ إِنِّي أَخافُ أَنْ يَمَسَّكَ عَذابٌ مِنَ الرَّحْمنِ فَتَكُونَ لِلشَّيْطانِ وَلِيًّا» (مریم:۴۵) (ای پدر، از آن سخت می‌ترسم که از خدای مهربان بر تو قهر و عذاب رسد و به دوزخ با شیطان یار و یاور باشی.) 🔸 اول انسان به خاطر گناهان و معصیت‌های پی در پی به مرحله ای می رسد که عذاب خداوند به او می رسد، بعد نوبت به این می رسد که ولیّ شیطان شود. 🔹 در انتخاب کلمه رحمن در این آیه نکته ای است که کار خداوند رحمانیت است ولی دیگر شخص باید آنقدر گناه کند که رحمن برای عذاب نازل کند. ‌ ‌ ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ 💠 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: ❁• تلگرام: t.me/nasery_ir ❁• ایتا: eitaa.com/nasery_ir ❁• واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 www.al-hady.ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا