eitaa logo
الهادی
21.5هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
965 ویدیو
46 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻بعضی ها فکر می کنند که قرآن را گروهی جمع کردند! یک نفر که اهل معرفت باشد، قضایایی را که در عالم اتّفاق می افتد، دقیقاً سر جای خود می بیند. قرآن با آن همه مقدّمه، با آن همه شهیددادن و با آن همه چینش اولیّه، آن وقت بگوییم مثلاً به دست یک نفر افتاد و آیاتش را کنار هم چیدند؟! خداوند حاضر نبود این کار بشود؛ ولی گذاشت اینها این کار را انجام دهند؟! در حالی که خود خداوند فرمود: لا یأْتیهِ الْباطِلُ مِنْ بَینِ یدَیهِ وَ لا مِنْ خَلْفِهِ تَنْزیلٌ مِنْ حَکیمٍ حَمیدٍ؛(باطل- كاهش و افزايش و نادرستى- از پيش آن و از پس آن- در حال و آينده- بدان راه نيابد، كه فروفرستاده اى است از سوى [خداى] با حكمت و ستوده. فصلت، 42) باطل از هیچ جهتی به قرآن راه ندارد. یک نوع باطل این است که آیه یا سوره‌ای جابه‌جا شود، چه در نقیصه و چه در زیاده. ادامه دارد...
ادامه مطلب قبل... 🔻وقتی کسی، اهل معرفت می شود و می گوید همه‌ی کارهای من را خداوند خودش درست می کند، آن وقت معجزه ای مثل قرآن را هر کس خواست، آمد یک گوشه اش را گرفت؟! این، ظلم به قرآن است؛ منتها قلوب ما تحمّل ندارد آشنا شویم که بفهمیم یا خودمان مستعدّ این معنا شویم که دل ما این قول ثقیل را بکشاند و تحمل کند. الفاظش با الفاظ دیگر فرقی نمی کند، الف آن همان الف است و باء آن همان باء است، اگر بنا باشد ما لفّاظی کنیم، همان است، اگر بنا باشد به معنا پی ببریم، آن وقت، قول ثقیل می شود. ‌ ‌ •┈┈••✾••✾••┈┈• 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈
🔻حضرت خضر تنها موجودی است که در این جسم است؛ ولی آنقدر لطیف است که شاید این تعبیر و این روایت فقط راجع به ایشان باشد که هر وقت او را یاد کردید، بر او سلام کنید که او در مجلس حاضر می شود. کسی در عین اینکه به این جسم، تعلّق داشته باشد و بدن مادّی داشته باشد، بتواند این‌گونه در مجلس حاضر شود، حتی هر روحی نمی‌تواند این کار را بکند. با این بدن ناسوتی، این مقدار احاطه و این مقدار روان‌بودن استثنا است. در عالم مجرّدات هم شاید کمتر کسی به این سعه باشد. لازم است که انسان با این بزرگوار پیوندی بخورد. الآن هم حضرت خضر علیهالسلام باب باقی‌مانده از سلسله انبیاست. (رک:کمال الدین، ص 217) ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈ ‌ ‌
🔻مظهر ذکر «یا خفی» از اسماء حق تعالی در بین انبیا، حضرت خضر است و در سلسله‌ی اولیاء و ائمه‌ی اطهار علیهم‌السلام، حضرت بقیةالله هستند؛ لذا خدای متعال میداند چگونه این دو بزرگوار با هم باشند؛ یعنی با هم بودن این دو بزرگوار، بی‌حساب‌کتاب نیست. یکی در سلسله‌ی انبیا است و از اول، مظهر «یا خفی» بوده و حضرت بقیةالله روحی له الفداء در سلسله‌ی اولیاء و ائمه‌ی اطهار علیهم السلام مظهر همین اسم هستند، حتی ائمه علیهم السلام طوری صحبت می کردند که اشاره به این معنا بود که حضرت خضر شخصیتش پنهان است و ما صدای او را می شنویم. (رک: کمال الدین ص 217) ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈ ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥موضوع: برخی از شرایط تاثیر دستور العملهای بزرگان 🔺 @nasery_ir
🔻انسان در آن حدّی نیست که بخواهد درباره‌ی امام زمان علیه‌السلام و حضرات، آنطور حرف بزند؛ ولی راجع به جناب کمیل ـ مثلاً ـ میتوان صحبت کرد، آن حالت فولادی و قوّت معنوی که ایشان دارد به‌ خاطر چند امر است: اول: همراهی با حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام و بهره های توحیدی که از آن حضرت می برد و سؤال‌هایی که از حضرت می‌پرسید غالباً توحیدی بود. اصحاب امیرالمؤمنین علیه‌السلام در معرفت، یکنواخت نبودند؛ ادامه دارد...
ادامه مطلب قبل.... 🔻جناب کمیل از حضرت، اسم اعظم حق‌تعالی ـ که مایّه‌ی همه‌ی علوم و معارف است ـ را درخواست کرد و حضرت به او عنایت کردند. در زیارت‌نامه ایشان آمده: «اَلسَّلامُ عَلى مَن اَکمَلَهُ الْکامِل فی الصِّفَاتِ وَ الأَمیرِ فى الْغَزَواتِ وَ وَدَّعَهُ السِّرَّ وَ عَلَّمَهُ دُعَاءَ الْخِضْرِ وَ اَخْبَرَهُ عَنِ النَّفْسِ وَ الحَقیقَة فَصَارَ فِیها ذا بَصِیرَة» (سلام بر كسى كه او را امير مؤمنان عليه السلام در صفات پسنديده، كامل ساخت و فرمانده او بود در جنگها، و سر نگهدار او، و به او دعاى خضر آموخت و او را از نفس و حقيقت آن آگاه ساخت تا آنجا كه در باره آن به بينش و شناخت رسيد.) دوم: در عالم به ندرت اتّفاق می افتد که کسی با حضرت خضر علیه‌السلام پیوند بخورد و بهره ببرد و ایشان را بیابد؛ امّا حضرت کمیل علیه‌السلام، این پیوند برایش اتّفاق افتاد. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈ ‌ ‌
هدایت شده از الهادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* 🎥سفارشات حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری حفظه الله در مورد اهمیت و آثار نماز یکشنبه ماه ذی القعده 🗓 ۱۳۹۵/۵/۱۷ 🔺 @nasery_ir
🔻خلاصه جا دارد انسان راجع به حضرت خضر علیه‌السلام کار کند. هر وقت فراغتی حاصل می شود و تمایلی باطناً حاصل می شود به این تعبیر بر ایشان صلوات فرستاده شود مخصوصاً شب‌های ماه رمضان: اللهم صل علی عبدک الصالح خضر النبی وارزقنا زیارته. چون در سوره کهف دارد: فَوَجَدا عَبْداً مِنْ عِبادِنا؛ (پس بنده اى از بندگان ما را يافتند. کهف، 65) ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈ ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
الهادی
* 🔻یکی از بهترین مصادیق یاد و ذکر حضرت بقیة الله عج الله تعالی فرجه، انتشار یاد و نام آن حضرت و توجه دادن دیگران به آن وجود نازنین است که برای همه به ویژه برای طلاب و سربازان آن حضرت لازم است. 🔸در این باره کاری ساده که از همه برمی‌آید و آثار و خیرات فراوانی همراه دارد، این است که در جمع خانواده و پیش از خوردن غذا، دعای معروف «اللهم کن لولیّک الحجة‌بن الحسن...» به طور جمعی خوانده شود. 🔹دیده ‌ایم که مسیحیان پس از غذا، دعا یا شکرگزاری انجام می‌دهند؛ ما نباید در این باره از آنان کمتر باشیم. البته برای دعا، پبش از غذا خوردن، موقعیتی مناسب‌تر است و به توجه و اجابت، نزدیک‌تر می‌باشد. 🔸این واقعیتی است که هر نعمت مادی و معنوی به واسطه اهل بیت علیهم السلام به ما می‌رسد که آخرین آن بزرگواران، امام زمان عج الله تعالی فرجه هستند؛ لذا هنگام غذا، توجه به ولیّ نعمت، مناسب و لازم است. این کار، علاوه بر توجه به ولی نعمت، زنده کردن یاد حضرت در جمع خانواده نیز هست. 🔹باید دانست تبلیغ نام و یاد حضرت، آثار وضعی بسیاری دارد که خیر دنیا و آخرت را برای انسان فراهم می‌کند. علاوه بر آن، برای فرزندان نیز آثار تربیتی مهمی دارد. فرزند ما کنار سفره غذا، علاوه بر تغذیه جسمی، مشغول تغذیه اعتقادی هم هست و از رفتار و کردار ما الگو می‌گیرد؛ لذا این عمل خیر و این دعای کوتاه را نباید دست کم گرفت. 🔸این‌ دعاها و عملکردهای مشابه سرمایه‌ای برای فرزندان می‌شود؛ به طوری که اگر در آینده برای فرزند زمینه لغزشی پیش آمد یا در معرض دوستی ناباب قرار گرفت، این زیبایی‌ها و این توجهات و توسلات به سراغ او می‌آید و از ذهنش عبور می کند و باعث حفظ و حراست او می‌شود. به امید روزی که در هر خانه شیعی، پیش از غذا این دعا زمزمه شود. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈ ‌ ‌
🔻دو نفر در صورت عدم تفاهم و عدم اشتراک در هدف، احساس بیگانگی می کنند و با سبک متّحد، احساس یگانگی می کنند؛ اگرچه در ظاهر، نسبتی نباشد. هیچ چیزی در نسبت‌ها مثل نسبت تفاهم روح و حدود مشترک صفات و عمل و اعتقادیات و نتیجه‌ی کار به رنگ و بوی روح، نیست. امیدواریم که در دایره‌ی اهل ایمان باشیم. این اُخوّتی را که رسول خدا صلی الله علیه و آله بین افراد قرار دادند، کاری حکمت آمیز و سنگ بنایی بود که تا قیامت همین ‌طور است. عمر را با ابوبکر عقد اخوّت داد، سلمان را با ابوذر و خودشان با امیرالمؤمنین علیه‌السلام عقد اخوّت داشت. غیر از این نمی شود، باید حدود مشترک با هم پیوند بخورد. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈ ‌ ‌
🔻قرآن کلاً روی جریان حضرت موسی علیه السلام خیلی مانور داده است. همه‌ی مانور هم روی حساب و کتاب و نظم و قاعده است. اللّه اکبر! چقدر قاعده به کار رفته و چقدر نظم دارد! عبارات عجیبی راجع به حضرت موسی علیه السلام دارد، می گوید: وَ اصْطَنَعْتُک لِنَفْسی؛ (و تو را براى خود پروردم و برگزيدم. طه، 41) وقتی آشی را می پزند یا یک ترکیبی درست می کنند، می گویند: و اصطنعت. خدا به حضرت موسی می فرماید: «وَ اصْطَنَعْتُک لِنَفْسی» به هر حال این کلمه به این معناست که تو را برای خودم قرار دادم. خیلی حرف است! اگر دیدگاه خدایی را به انبیاء نگاه کنیم، می بینیم که چند نوع است. عمدتاً در تعریف و تمجید از انبیا خیلی ملاحظه شده است؛ چون کارها اندازه دارد. برای چند نفر است که بی‌حد است؛ یکی رسول خدا صلی الله علیه وآله و سلم و یکی حضرت ابراهیم خلیل و یکی هم حضرت موسی است. مرتبه‌ی حضرت موسی، خیلی بلند است و اشتغال به زندگی ایشان مفید است؛ چون‌که اینها قسمت به قسمت، الگوی زندگی اند. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈ ‌ ‌
الهادی
🔻به منظور فراهم شدن زیارت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام خواندن این آیه مفید است: بُورِک مَنْ فِی النَّارِ وَ مَنْ حَوْلَها وَ سُبْحانَ اللَّهِ رَبِّ الْعالَمِین (چون به آتش رسيد، ندايش دادند كه بركت داده شده، آن كه درون آتش است و آن كه در كنار آن است. و منزه است خداى يكتا، آن پروردگار جهانيان. نمل_8) کسی که این آیه را بخواند، برکاتش زیاد میشود. 🔸سوال : باعث توفیق تشرّف می شود یا...؟ 🔹پاسخ : باعث توفیق تشرّف می شود؛ یعنی آن کسی که ادامه دهد، مانند پر کاه او را می برند. اگر آن آیه را چند بار، با حال بخواند، ساز در می آید و متناسب و موافق با روحش می شود. 🔸سوال: آیا این برنامه را برای زیارت عتبات عالیات و بقیه‌ی معصومین علیهم السلام هم می توان انجام داد؟ 🔹پاسخ: شاید حالا جای دیگر هم بشود؛ ولی یکی از مصادیق تام و تمامش، زیارت امام رضا علیهالسلام است. شجره که همان شجره است و جلوه‌ی خدای متعال هم همان است. 🔸سوال: عدد ندارد؟ 🔹پاسخ: نه؛ ولی فکر کنم انسان وقتی شروع کند، دلش گواهی می دهد. هر تعدادی را که میلش می آید بگوید ؛ مخصوصاً این قسمت آیه یک‌طوری است که یک چیزهایی در آن هست: بُورِک مَنْ فِی النَّارِ وَ مَنْ حَوْلَها وَ سُبْحانَ اللَّهِ رَبِّ الْعالَمِین. 🔸سوال : در خود حرم هم باید مشغول باشند؟ 🔹پاسخ: نه؛ قبل از ورود به حرم. اگر انسان درست بگوید، وقتی که به حرم رفت، نتیجه باید حاصل شود. همان طوری که «بسم اللّه الرحمن الرحیم» با حرف «باء» شروع می شود، این آیه هم همین طور است. 🔸سوال: وقت هایی که زمزمه‌ی مشهدرفتن می شود، همان موقع باید گفت؟ 🔹پاسخ: نه؛ گاهی هم انسان می بیند، خیلی وقت است نشده برود یا توفیق پیدا نکرده که برود، خوب است که گفته شود. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈ ‌ ‌
* 🔻آیت الله سید عبدالکریم کشمیری قدس سره مي فرمودند هزار مرتبه لعن بر معاويه برای برآورده شدن حاجات خيلي مجرب است. 🔸با این عبارت که «اللهم العن معاويه بن ابي سفيان» می فرمودند: این کار دل اميرالمؤمنين علیه السلام را شاد مي شود. چون که خيلي خيلي اميرالمؤمنين عليه السلام را در جامعه آن روز اذيت كرد. بعد كه در ظاهر اميرالمؤمنين عليه السلام را تنزل داد، در روایت دارد خود حضرت مي فرمايند «انزلني ثم انزلني ثم انزلني حتي قالوا معاوية و علي» ( منهاج البراعة في شرح نهج البلاغة، ج10، ص: 9) یعنی روزگار من را پایین آورد و پایین آورد که مردم من را با معاویه مقایسه می کردند. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈ ‌ ‌
🔻گفتاری از حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در مورد علوم و معارف قرآن 🔹مطالعه این گفتار جذاب را به همه اعضای محترم کانال توصیه می نماییم:👇👇👇 http://bonyadhad.ir/11274
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
‌ 💬 سلام علیکم با سپاس از همراهی همه اعضای محترم، لطفا جهت افزایش سطح کیفی کانال، پیشنهادات و انتقادات خود را با "مدیریت کانال" در میان بگذارید: 📩 @nasery_admin ‌ ‌ادمین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥موضوع: برخی از مقدمات لازم برای استفاده از دستورات بزرگان 🔺 @nasery_ir
قواعد_سلوک_اخلاقی_97.5.16_کم_حجم.mp3
12.37M
🎧موضوع: قواعد سلوک اخلاقی 🗓تاریخ جلسه: 1397/5/16 🔺 @nasery_ir ‌ ‌