فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سخنرانی_تصویری #رحمت
🎥 مهربانی خدا و الطاف بیکران او
🎙 حجتالاسلام والمسلمین ناصری
🗓 تاریخ: ۱۴۰۱/۹/۹
⏱ زمان: ۲۸ دقیقه
📍مدرسه علمیه صاحبالزمان علیهالسلام - اصفهان
🎞 آپارات: aparat.com/v/KmcGo
🔺 @nasery_ir
(پیشاپیش از مطلوب نبودن کیفیت ضبط جلسه عذرخواهیم)
1401.9.9 سخنرانی حجت الاسلام ناصری .mp3
5.15M
#سخنرانی_صوتی #طلبگی
🎧 سفرههای آسمانی حوزههای علمیه
🎙 حجتالاسلام والمسلمین ناصری
🗓 تاریخ: ۱۴۰۱/۹/۹
⏱ زمان: ۲۱ دقیقه
📍در جمع اساتید مدرسه علمیه صاحبالزمان علیهالسلام اصفهان
🔺 @nasery_ir
1401.9.4 سخنرانی حجت الاسلام ناصری.mp3
5.11M
#سخنرانی_صوتی #رشد
🎧 ضرورت تحصیل قوت نفس و توکل در مسیر رشد
🎙 حجتالاسلام والمسلمین ناصری
🗓 تاریخ: ۱۴۰۱/۹/۴
⏱ زمان: ۲۰ دقیقه
🔺 @nasery_ir
14،9,1401 سخنرانی حجت الاسلام ناصری.mp3
7.73M
#سخنرانی_صوتی #سیره_بزرگان
🎧 بررسی سیره علمای گذشته
🎙 حجتالاسلام والمسلمین ناصری
🗓 تاریخ: ۱۴۰۱/۹/۱۴
⏱ زمان: ۳۶ دقیقه
📍مدرسه عالی فقه دارالهدی - قم المقدسه
🎞 فیلم جلسه در آپارات: aparat.com/v/dt0nz
🔺 @nasery_ir
33.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#سخنرانی_تصویری #سیره_بزرگان
🎥 بررسی سیره علمای گذشته
🎙 حجتالاسلام والمسلمین ناصری
🗓 تاریخ: ۱۴۰۱/۹/۱۴
⏱ زمان: ۳۶ دقیقه
📍مدرسه عالی فقه دارالهدی - قم المقدسه
🎞 آپارات: aparat.com/v/dt0nz
🔺 @nasery_ir
سخنرانی حجت الاسلام ناصری 1401.9.14.mp3
6.93M
#سخنرانی_صوتی #طلبگی
🎧 اهمیت و برکات ورود به حوزه و طلبگی
🎙 حجتالاسلام والمسلمین ناصری
🗓 تاریخ: ۱۴۰۱/۹/۱۴
⏱ زمان: ۲۸ دقیقه
📍در جمع والدین طلاب مدرسه علمیه دارالهدی - قم المقدسه
🎞 فیلم جلسه در آپارات: aparat.com/v/XgkxV
🔺 @nasery_ir
49.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#سخنرانی_تصویری #طلبگی
🎥 اهمیت و برکات ورود به حوزه و طلبگی
🎙 حجتالاسلام والمسلمین ناصری
🗓 تاریخ: ۱۴۰۱/۹/۱۴
⏱ زمان: ۲۸ دقیقه
📍در جمع والدین طلاب مدرسه علمیه دارالهدی - قم المقدسه
🎞 آپارات: aparat.com/v/XgkxV
🔺 @nasery_ir
🔻شهادت مظلومانه حضرت زهرا سلاماللهعلیها را محضر مبارک امام زمان علیهالسلام تسلیت عرض مینماییم و همه باهم به نیت تعجیل در ظهور منتقم آن حضرت صلواتی میفرستیم و دست به دعا بر میداریم.
🔺 @nasery_ir
#حضرت_زهرا
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir
* #حضرت_زهرا
🔻عبارت «هم فاطمة و ابوها» [در حدیث شریف کساء] (مسکن الفؤاد عند فقد الأحبّة و الأولاد، ص 155،) عبارتی است که غیرمعصوم نمیتواند بگوید. عبارت، بسیار حسابشده است. من در قرآن هم یک چیزهایی برای تأیید این چینش پیدا کردم؛ منتها خدا توفیق بدهد که بشود یک وقتی درباره اش توضیح داد.
🔸 حضرت زهرا سلام الله علیها مقدّم هستند، همان طوری که اسمشان اینطور آمده است؛ البته نه تقدّم به معنای افضلیّت؛ ولی «هم فاطمة و ابوها» یک نوع تقدّمی است.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔺کانال رسمی نشر آثار حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉 @nasery_ir
#حضرت_خضر
🔻 چرا یک پیامبری با یک پیامبر دیگر در راهشان به یک بچهای برخورد میکنند و آن پیامبر، بچه را میکشد؟!
🔸 و وقتی که حضرت موسی علیهالسلام میپرسد: «أَ قَتَلْتَ نَفْسًا زَكِيَّةً بِغَيْرِ نَفْسٍ؟» (آيا بىگناهى را بىآن كه كسى را كشته باشد كشتى؟(کهف، ۷۴))
🔹 حضرت خضر علیهالسلام در جواب میگوید: «وَأَمَّا الْغُلَامُ فَكَانَ أَبَوَاهُ مُؤْمِنَيْنِ فَخَشِينَا أَن يُرْهِقَهُمَا طُغْيَانًا وَكُفْرًا» (و اما آن نوجوان، پدر و مادرش هر دو مؤمن بودند، پس ترسيديم مبادا آن دو را به طغيان و كفر بكشاند.(همان، ۸۰))
🔸 ممکن است کسی بگوید که ایشان پیامبر و مستجابالدعوة بود چه اشکالی داشت که ایشان دستش را بالا میآورد و دعا میکرد که آن بچه بمیرد؟!
🔹 اگر این بچه به زیر دیوار رفته بود یا تب یا سکته کرده بود و از دنیا میرفت، کسی از حضرت خضر علیهالسلام نمیپرسید «أَقَتَلْتَ نَفْسًا زَكِيَّةً بِغَيْرِ نَفْسٍ؟» سطح دید مردم طوری است که اگر این بچه حتی در خواب از دنیا رفته بود، میگفتند: أجل و زمان مرگش رسیده بوده است. اما اگر این پیامبر او را کشت، چنین سوال و اعتراضی پیش میآید؛ در صورتی که برای حضرت خضر دعاکردن هم مقدور بوده است
🔸 ولی حکمت قضیه این است که قرآن میخواهد یک الگو و قاعده را بنا بگذارد و بگوید حواستان به این سیر باشد که در این سیر، چه ابزار ظاهری و چه ابزار باطنی دست ما است. سعادت و شقاوت دست ما است. ممکن است سیر این بچه را دعا به تنهایی هم بتواند تغییر بدهد ولی اگر دیدید ما یک نبی فرستادیم و با ابزار ظاهریِ ظاهری این بچه را کشت؛ برای این است که ما این توان و این حق را داریم که چنین تشخیصی را به یک نبی بدهیم که با ابزار ظاهری بچهای را بکشد.
🔹 البته نمونههای دیگری ندارد. یکی از سختترین بخشهای این مکعبِ درهمپیچیده، بخش سرنوشتها است و بخش ابزاری است که آنها را به سمت خیر و شر میبرند و تثبیت میکنند.
کد 834
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir
#دعا
🔻 استجابت دعا، ابزار گوناگون دارد مثلا آقا اميرالمؤمنين (علیه السلام) فرمود: خداى تبارك و تعالى چهار چيز را در چهار چيز پنهان نموده است. بعد حضرت یکی از آن چهار چیز را فرمود: خداوند ولىّ خود را در ميان بندگان خود پنهان داشته پس به هيچ بندهاى از بندگان خدا با چشم حقارت منگر كه شايد همان ولىّ خدا باشد و تو ندانى. (خصال صدوق ج۱؛ ص۲۰۹)
🔹 مثلاً وقتی به حرم یکی از اهلبیت علیهمالسلام رفتی، لازم نیست خود حضرت بقیةالله روحیلهالفداء بیایند دستت را بگیرند و دست خودشان را برای دعا به سمت آسمان بالا ببرند و بگویند که خدایا این مشکل را از سر راه او بردار!
🔸 بلکه حضرت آنقدر زیرمجموعههایی از اصحاب، مربوطین، متوسلین و اولیاء که قدرت ولایت در آنها شناور باشد دارند که گاهی از کنار انسان رد میشوند اما انسان بچه است و متوجه نمیشود.
🔹 گاهی یک سرنوشت بدی سر راه انسان هست و جلوی خانهاش نشسته است و یک نفر رد میشود و دعایی میکند و خدای متعال، بلا و سرنوشت سختی را از سر راه او بر میدارد.
کد 834
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir
#شهوت
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir
#اطلاعیه
🎙 جلسه سخنرانی حضرت
حجت السلام والمسلمین
حاج شیخ جعفر ناصری
🗓 چهارشنبه ۲۳ آذر
🕖 ساعت ۱۱
📍اصفهان خ امام خمینی
خ درخشان خ حکمت،
مدرسه علمیه حضرت صاحبالزمان علیهالسلام
👥 ویژه برادران
(شرکت برای عموم آزاد است)
🔺 @nasery_ir
#حیات_طیبه #تحجر
🔻 در جنگ صفین یکی از افرادی که در لشکر کوفه بود، شامیها با شمشیر زدند و دست او از آرنج قطع شد. در مورد کرامات آقا امیرالمؤمنین چیزهایی شنیده بود؛ منتها یک فردی با ساختار فکری خاص بود.
🔸 آرنج خود را برداشت و خدمت آقا امیرالمومنین(علیه السلام) آورد و عرض کرد: آقا دست مرا قطع کردند، خواهش میکنم این را به هم بچسبانید. حضرت انکار کردند ولی او اصرار کرد. حضرت قبول کردند و عبای خود را روی دست او انداختند و چیزی زیر لب خواندند و این دست قطع شده را به هم چسباندند و چسبید.
🔹 فضولی این شخص گُل کرد و دخالت بیجا کرد و گفت آقا چه چیزی خواندید؟ حضرت فرمودند: سوره حمد. با حالت انکار و تعجب گفت: سورهی حمد؟! حضرت ناراحت شدند و فرمودند: تنقیص سورهی حمد میکنی؟ برو، دست او جدا شد و دیگر هر کاری کرد، درست نشد.
🔸 همین حالا هم گاهی این نوع نگاه خفیف در بین ما ها هم میباشد. این نوع نگاه در مورد سورهی حمد یا در مورد بسم الله هم هست با وجودی که روایاتِ فضیلت بسم الله کم نیست، اما یک مَلاحت یا حلاوت و حیاتی میخواهد که انسان با حالی دیگر و نگاهی دیگر اینها را بخواند و ببیند واقعاً اثر می کند، چون آنچه را که اهل بیت میفرمایند، حق و صدق است.
🔹 پس ما چه سوره حمدی میخوانیم که همیشه دست ما جدا است و به هم نمیچسبد، و همهی اعضای وجودی ما متفرق است؟ چرا نگاههای ما کم است؟ همان تحجّری که در جان ما و در نگاه ما است حتی به بسم الله یا سوره حمد ما هم سرایت میکند.
🔸 ما میخواهیم همه عوالم را به هم بزنیم تا یک بسم الله با نگاه متحجرانه و مادّی ما، در همه عوالم تأثیر کند، این کار نخواهد شد، ما باید خود را وفق بدهیم. این اتفاق سنت خدا نیست که زبانی که دور از حیات و دلی که دور از حیات است اثر کند، چون آن اثری که میگذارد از بالا میگذارد، آن اثر از حیات میآید، از آسمان میآید.
🔹 ما میخواهیم همینطور که سنگ هستیم باشیم، ولی بسم اللهِ سنگیِ ما مانند حضرت عیسی در گِل، روح بدمد و این گِل پرنده بشود و برود، اینطور هم نمیشود. باید اول به فکر نوع نگرش و حیات دل بود.
کد 8412
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir
#حضرت_خضر #حضرت_موسی #استاد #علم
🔻 برای هر آیهی داستان حضرت موسی و خضر علیهماالسلام به اندازهی چند کتاب مطلب وجود دارد؛
🔸 مثلاً در رابطه با چگونگی نحوهی برخورد این دو شخصیت، چگونگی جایگاه متعلم و عالم و مباحث دیگر مطلب زیاد دارد.
🔹 متعلم، شخصیتی است که آخرین مرتبهی علمی جهان را دارد و نبی اولوالعزم است. صاحب کتاب، کلیمالله و سلطان بنیاسرائیل است؛ ولی آن طرف، فردی ناشناس است؛ «فَوَجَدَا عَبْدًا مِّنْ عِبَادِنَا» (تا اين كه [خضر] بندهاى از بندگان ما را يافتند. (کهف، ۶۵))
🔸 حضرت موسی با تمام امتیازاتی که دارد خودش را تسلیم چه کسی میکند؟ تسلیم «عَبْدًا مِّنْ عِبَادِنَا»؛ این یک اشارهی باطنی است.
🔹 «قالَ لَهُ مُوسى هَلْ أَتَّبِعُكَ عَلَى أَن تُعَلِّمَنِ مِمَّا عُلِّمْتَ رُشْدًا» (آيا از پى تو بيايم تا از حكمتى كه تعليم شدهاى به من بياموزى؟ (کهف، ۶۶)) این درخواست خیلی عجیب است! مثلاً اگر مسئول یک مملکت یک سؤال از شما بکند، چه طور با کمال تواضع جواب میدهید؟ این نبی با این همه امتیازات آمده است و به یک فرد گمنام میگوید: «هَلْ أَتَّبِعُكَ عَلَى أَن تُعَلِّمَنِ مِمَّا عُلِّمْتَ رُشْدًا» و آن فرد گمنام بگوید: «إِنَّكَ لَن تَسْتَطِيعَ مَعِيَ صَبْرًا» (تو هرگز نمىتوانى همراه من شكيبايى كنى. (کهف، ۶۷))؛
🔸 یعنی مگر این رقم حرف زدن، شوخی است! دوباره آن نبی اصرار میکند که «سَتَجِدُنِي إِن شَاءَ اللَّـهُ صَابِرًا وَلَا أَعْصِي لَكَ أَمْرًا» (اگر خدا خواهد شكيبا خواهى يافت و در هيچ كارى تو را نافرمانى نخواهم كرد. (کهف، ۶۹))
🔹 فرد گمنام میگوید: «فَإِنِ اتَّبَعْتَنِي فَلَا تَسْأَلْنِي عَن شَيْءٍ حَتَّى أُحْدِثَ لَكَ مِنْهُ ذِكْرًا (پس اگر از پى من آمدى، از چيزى سؤال مكن تا خود از آن با تو سخن آغاز كنم. (کهف، ۷۰))
🔸 یعنی اینجا با حوزه فرق میکند، نمیشود که بخواهی خیلی سؤال بکنی. در حوزه، سوال و جواب بسیار، یک صفت ارزشمند است؛ اما اینجا این حرفها نیست. اینجا فضایش غیر از فضای مراحل عادی علمی است. جدل و بحث، در اینجا نیست. قرآن خیلی زیبا حد و حدود علوم را جدا کرده است.
کد 832
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir
#شهوت #ساختار_انسان
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir
هدایت شده از الهادی
* #شب_قدر #شب_یلدا
💠 ظرفیت نامحدود رشد انسان با درک لیلةالقدر
🔻قرآن چگونه راه را بهتر از اين تبیین کند که براي مسلمان راه رشد باز است؟ اگر همت کند میتواند در«لَيْلَة الْقَدْرِ»، گذشته خود را اصلاح کند و چشم انداز خوبی برای آینده ترسیم کند. ما نمونههاي آن را ميبينيم.
🔹در ايران باستان الگودهي چگونه بوده؟ اهتمام به چه بوده است؟ به شب يلدا. شب يلدا چهقدر از شب قبل آن بزرگتر است؟ يک دقيقه. همينطور دور هم بنشينند و اين شب يلدا را بزرگ بشمارند. شب يلداي قرآني چيست؟ شب يلداي قرآني ميگويد: «لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ». محدود به هزار ماه هم نميکند. ميگويد: اگر توانستي «لَيْلَةُ الْقَدْر» را درک کني، «خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ» ميانگين آن بيش از شصت هزار برابر يک ليله است.
🔸 اينقدر ظرفيت را خداي متعال براي رشد انسان بزرگ گرفته است. هر درک ليلةالقدري يک عمر طولاني است. ديگر چه کسي ميتواند در اين دايره عقب بیفتد؟ ديگر خداي متعال چگونه راه رشد را باز کند و مکرّر در اين آيات به مغفرت و رحمت سوق بدهد؟
🔹 سازه خلقت را بر پايه حکمت حکيمانه خود قرار داده، بهگونهاي که همه مردم رو به نجات و رشد باشند، رو به درک خير باشند. وقتي ظرفيت را اينگونه تعريف ميکند «إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَميعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحيمُ» دیگر چگونه راه را براي بشر باز کند؟ چگونه طرح دوستي با بشر بيندازد؟ فقط يک حرکت همراه با نيت خوب از او ميخواهد.
(منبع: نرمافزار الهادی← مراقبات ماهرمضان)
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔺کانال رسمی نشر آثار حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉🏻 @nasery_ir