eitaa logo
الهادی
21.2هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
916 ویدیو
43 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 طلبگی، شرایط، آداب 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🗓 تاریخ: ۱۴۰۱/۹/۲۳ ⏱ زمان: ۲۱ دقیقه 📍در جمع طلاب جدیدالورود مدرسه علمیه صاحب الزمان علیه‌السلام اصفهان 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎤 جلسه سخنرانی حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری 🗓 سه شنبه ۲۹ آذر ⏱ ساعت ۱۱ 📍آدرس: قم، خیابان صفائیه، مقابل کوچه ۲۱، مدرسه المهدی علیه‌السلام (مخصوص برادران) ‌ ‌ 🔻کانال رسمی بنیاد علمی فرهنگی هاد : http://eitaa.com/joinchat/397082625Cf51fbc90d9 ‌ ‌
🔻 خدای متعال موقع شرح حال انبیاء در نوع ادبیاتش، خیلی مراعات کرده است؛ مثلا در مورد حضرت یوسف فرمود: وَلَقَدْ هَمَّتْ بِهِ، وَ هَمَّ بِهَا لَوْلَا أَنْ رَأَى بُرْهَانَ رَبِّهِ كَذَلِكَ لِنَصْرِفَ عَنْهُ السُّوءَ وَالْفَحْشَاءَ إِنَّهُ مِنْ عِبَادِنَا الْمُخْلَصِينَ (یوسف ۲۴) (ترجمه: آن زن قصد او کرد؛ و او نیز -اگر برهان پروردگار را نمی‌دید- قصد وی می‌نمود! اینچنین کردیم تا بدی و فحشا را از او دور سازیم؛ چرا که او از بندگان مخلص ما بود!) 🔸 یعنی بعد از «وَلَقَدْ هَمَّتْ بِهِ» اینجا جای وقف است، سپس «وَهَمَّ بِهَا لَوْلَا أَن رَّأَى بُرْهَانَ رَبِّهِ» را باید خواند اما بعضی بدون وقف می‌خواندند: «وَلَقَدْ هَمَّتْ بِهِ وَهَمَّ بِهَا»؛ این نگرش درباره‌ی انبیاء، ظلم است. [حاصل این نگرش این می شود که حضرت یوسف هم قصد زلیخا را کرد اما بعد از دیدن برهان منصرف شد اما در نگرش اول چون برهان رب را دیده اصلا متمایل نشده است.] 🔹 اما در مورد راه تحصیل برهان رب باید عرض کنم که خداوند در این آیه دارد قاعده کلی اش را القاء میکند؛ یعنی بنابر ارتباطی که هر کدام از انبیاء با خدا داشتند خدای متعال در این مواقع عصمت و چراغی، جلوی راه انبیا می‌گذاشته است؛ تحصیل برهان از قبل با اعمال قبلی است، ولی هر کسی به آن دست پیدا نمی‌کند؛ اما اگر هم دست پیدا کرد، خداوند عصمت را نصیبش می‌کند. 🔸 هم برهان و هم تمام مراتب عالیه‌ی انبیاء و اولیاء، مراتب دارد و هر کسی به حسب استعداد و ظرفیت و ارتباطش، به برهان دسترسی پیدا می‌کند. برهان و اسبابش همیشه متفاوت است. مثلا یک وقت یک نفر قصد می‌کند معصیتی بکند ولی یک لحظه می‌بیند مثل اینکه یک نفر ایستاده و او را نگاه می‌کند؛ تا این را دید از گناه منصرف می‌شود ولی بعداً میبیند اشتباه دیده بوده است یا می‌بیند که گذری بوده و یکدفعه چشمش به این سمت افتاده است؛ مهم این بوده که باعث بشود و اسباب جوری چینش بشود که این معصیت اتفاق نیافتد. 🔹 اینها هم عصمت الهی است و در هر صورت ممکن است شامل کسی بشود و آن وقت خیلی زیبا اسبابش، خود به خود اجرا می‌شود. یعنی همیشه لازم نیست که از آسمان یک فرشته‌ای با دو بال بیاید و او را به زور از معصیت دور کند. عالم همه اسباب اوست. کد 832‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 نقش ادراکات بصیرتی در شناخت و احاطه بر خویشتن 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🗓 تاریخ: ۱۴۰۱/۹/۲۷ ⏱ زمان: ۳۷ دقیقه 🎞 فیلم جلسه در آپارات: aparat.com/v/viJSa 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نقش ادراکات بصیرتی در شناخت و احاطه بر خویشتن 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🗓 تاریخ: ۱۴۰۱/۹/۲۷ ⏱ زمان: ۳۷ دقیقه 🎞 آپارات: aparat.com/v/viJSa 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 در قضیه موسی و خضر قرآن می‌فرماید: «فَانطَلَقَا حَتَّى إِذَا رَكِبَا فِي السَّفِينَةِ خَرَقَهَا قَالَ أَخَرَقْتَهَا لِتُغْرِقَ أَهْلَهَا» (پس به راه افتادند، تا وقتى كه سوار كشتى شدند [خضر] آن را سوراخ كرد. موسى گفت: آيا كشتى را سوراخ كردى تا سرنشينانش را غرق كنى؟... (کهف، ۷۱)) 🔸 روی قواعد ظاهری، سوراخ کردن کشتی کار خیلی سنگینی است، کشتی مردم است، حرف نبی هم خیلی حساب شده است. 🔹 نقل است که ناخدا که اهل اطراف مصر بود خیلی از این دو نفر خوشش آمد. گفت: من این پیرمرد [حضرت خضر] را قبلا اینجا دیده‌ام؛ کارهای عجیب و غریبی از او نقل می‌کنند. محبت پیرمرد گمنام به دل ناخدا افتاده بود و او را بزرگ می‌دانست. 🔸 چون چیزی هم نداشتند، گفتند: ما را مجانی می‌بری؟ ناخدا گفت: بفرمایید و آنها را سوار کرد. کشتی پر از جمعیت شد و راه افتادند. زمان ناهار که شد ناخدا به دستیارش گفت: آن دو پیرمرد را بگو بیایند تا با هم ناهار بخوریم. ناهار ماهی بود و خوردند. 🔹 بعد از ناهار، پیرمرد تبر را برداشت و کشتی را سوراخ کرد؛ آن وقت داد و فریاد اهل کشتی بلند شد. با این حال حضرت موسی چه کار کند؟ می‌گوید: «أَخَرَقْتَهَا لِتُغْرِقَ أَهْلَهَا»؛ (آيا كشتى را سوراخ كردى تا سرنشينانش را غرق كنى؟ (کهف، ۷۱)) 🔸 حرفش خیلی منطقی است. نتیجه سوراخ کردن کشتی غرق شدن اهل کشتی است. ولی حضرت موسی نمی‌داند که پیرمرد فکر بعدش را هم کرده است و می‌داند برای کشتی مشکلی پیش نمی‌آید. اگر هم به مردم فشار بیاید اشکال ندارد. خیلی حکمت در این کار بود. از لایه به لایه‌اش خیلی مطلب در می‌آید. 🔹 پیرمرد بعد از سوراخ کردن به حضرت موسی گفت: برویم. دستش را گرفت و او را روی آب کشاند و با هم عصازنان از روی آب رد شدند و رفتند. فریاد مردم در آمده بود که کشتی ما را سوراخ کرده‌اید و داریم غرق می‌شویم؛ برای ما از روی آب راه می‌روید؟! 🔸 وقتی دیدند این‌ها رفتند؛ گفتند که برویم سطل بیاوریم آب‌ها را خالی کنیم. آب‌ها را خالی کردند و خلأ را فعلاً پر کردند وخودشان را به مقصد رساندند. 🔹 نکات و لطائف زیادی در مورد این قضیه در روایات آمده است؛ ولی یکی از ظرائف این قضیه این است که گاهی خدای متعال کشتی شخصیت یک نفر را سوراخ می‌کند؛ یک مؤمنی دارد مسیر رشدش را می‌رود ولی یکدفعه یک جایی در مسیر می‌لنگد. 🔸 همه به نسبت او، پایین و بالا میشوند. [یعنی از چشم مردم می‌افتد] ولی خدا می‌داند دارد چه کار می‌کند. هر کشتی‌ای را که بخواهد حفظ کند، آن را سوراخ می‌کند؛ وگرنه خدا با کشتی‌هایی که شیطان و سارقین دارند می‌برند، کاری ندارد. 🔹 منتها تشخیص آن در مصداق [که کدام مشکل من مصداق این حرف و از طرف خداست و کدام نتیجه اعمال خودم است] آسان نیست. از این مدل در همه‌ی ابعادش هست. کد 832‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 ضرورت و آثار سفر از خود به خود 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🗓 تاریخ: ۱۴۰۱/۹/۲۹ ⏱ زمان: ۴۲ دقیقه 📍بنیاد هاد - قم المقدسه 🎞 فیلم جلسه در آپارات: aparat.com/v/BVRTD 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ضرورت و آثار سفر از خود به خود 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🗓 تاریخ: ۱۴۰۱/۹/۲۹ ⏱ زمان: ۴۲ دقیقه 📍بنیاد هاد - قم المقدسه 🎞 آپارات: aparat.com/v/BVRTD 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
🎊 میلاد حضرت مسیح (علی نبينا و آله و علیه السلام) را به همه موحدان عالم تبریک می‌گوییم و با تقدیم صلواتی به روح مهربانش لطف و محبتش را امید می‌بندیم. ...اللهم صل علی محمد و آل محمد... 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
🔻 حس‌های بد در انسان یکی یکی بیدار می‌شوند؛ حتی برای ایام پیری هم اهل بیت علیهم السلام فرموده‌اند: یَشِیبُ ابْنُ ءَادَمَ وَ یَشُبُّ فیه خَصْلَتَانِ: الْحِرْصُ وَ طُولُ الامَلِ (فرزند آدم پیر می شود اما دو خصلت در او جوان می شود یکی حرص و دیگری آرزو های طولانی (بحار الأنوار ،ج‏۷۰ ص۲۲)) 🔸 تا جوان بود اصلاً به فکر آینده نبود، حالا که پیر شد ناگهان شروع می‌کند آرزو های بلند نسبت به آینده پیدا می‌کند. این کار روی قواعد می‌شود، اهل بیت دردشناس و درمان‌شناس بودند که این مطالب را می‌فرمودند؛ حتی دلایلش را از جهت حکمت عملی می‌توان چینش کرد که چرا انسان وقتی پیر می‌شود، حرص و طول امل و آرزوی دراز در او جوان می‌شود. این‌ها قاعده دارد. 🔹 ما می‌خواهیم که در باب خودشناسی با قواعد حرکت کنیم. یعنی همه‌ی حرف ما، همان فرمایشات اهل بیت (علیهم السلام) است؛ منتها می‌خواهیم عرض کنیم که تمام فرمایشات اهل بیت و آیات الهی و معارف آسمانی روی قواعد علمی است. عالم نظم خودش را دارد. چینش عالم حساب شده است. قواعد خلقت از ابتدا در سیر تعددی و ترکیبیشان روی حساب و کتاب است. 🔸 خودشناسی یک بخش اعظم از این است. تمام مشکلات انسان از روی حساب و کتاب و با مقدمات حاصل می‌شود و بی‌حساب و کتاب نیست. از آن طرف راهکارهای درمانی مستند به قرآن و فرمایشات اهل بیت(علیهم السلام) دارد. این ارزشمند است. کد 819‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻شهادت مظلومانه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها را محضر مبارک امام زمان علیه‌السلام تسلیت عرض می‌نماییم و همه باهم به نیت تعجیل در ظهور منتقم آن حضرت صلواتی می‌فرستیم و دست به دعا بر می‌داریم. 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 نگاه توحیدی در الگوهای قرآنی + روضه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🗓 تاریخ: ۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ⏱ زمان: ۶۰ دقیقه 📍 هیئت فدائیان حسین اصفهان 🎞 فیلم جلسه در آپارات: aparat.com/v/x7vsF 🔺 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
* 🎧 روضه حضرت زهرا سلام الله علیها 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ زمان: ۴ دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
* 💠 محوریت حضرت فاطمه 🔻 شرکت در محافل حضرت زهرا سلام الله علیها بسیار قیمت دارد؛ دنيا براي جزاي حضور در این مجالس کوچک است. خداي متعال در قيامت شيعه حضرت فاطمه (سلام الله علیها) را جزا خواهد داد. 🔸 همه دنيا با آن وسعت براي جزاي محبت فاطمي کوچک است. خداوند متعال با اين چينش، و اين الگو حضرت فاطمه را چطور معرفی کرده است؟! «فاطمةُ وَ اَبوها و بَعلُها و بَنوها» فاطمه هست و پدر فاطمه، فاطمه هست و شوهر فاطمه، فاطمه هست و دو فرزند فاطمه، اين‌ها الگوي کمال، رشد و معرفت ما هستند و همه علوم و معارف نزد اين‌هاست. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
* 💠 تجلیات معنوی فاطمی برای مردم 🔻 زندگي اهل بيت عليهم‌السلام مملوّ از تجليات معنوي بود. گاهي آن‌قدر اين تجليات زياد مي‌شد که حتي اهل ظاهر هم بهره‌هاي خودشان را مي‌بردند. 🔸 هر فردي از جهات فکري، معنوي و ايماني طبيعتاً در يک مرحله‌اي است؛ اما گاهي تجلي آن‌قدر زياد است که براي ديگران نیز محسوس مي‌شود. 🔹 روايتي از عايشه چنین نقل شده است: «کنّا نخيط و نغزل و ننظم الإبرة بالليل في ضوء وجه فاطمه عليهاالسلام. فاطمة الزهراء بهجة قلب المصطفی، ج1، ص180» عایشه می گوید: ما شب‌ها در روشنايي و نور چهره حضرت فاطمه، خياطي و ريسندگي مي‌کرديم و نخ را از سوزن رد مي‌کرديم. اين نور طبيعي است. اين نور معنوي است. در عالَم مشابه ندارد. چه‌قدر بايد اين نور تجلي داشته باشد که در شبِ تاريک، بتوانند از تجلي انوار باطني حضرت صديقه‌ طاهره استفاده کنند و خياطی و ريسندگي کنند! 🔸 گاهي اين انوار بيشتر هم بود، براي تمام اهل مدينه اين تجلي بود، چه روز و چه شب. (علل الشرایع، ج1، ص180) 🔹 گاهي منافات با نور خورشيد هم نداشت. نور خورشيد کار خودش را مي‌کند. کيفيتِ شعاع نور خورشيد تعريف شده است؛ ولي نور تجلي حضرت صديقه‌ طاهره به گونه‌اي ديگر است. 🔸 با اينکه اين‌ امور را از حضرت زهرا سلام‌الله‌عليها مي‌ديدند ولي چرا قلبها در مقابل مقامات حضرت فاطمه خاضع نمي‌شد؟! جواب اين سؤال هم يک جريان و يک عالَمي دارد. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌