eitaa logo
الهادی
21.2هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
917 ویدیو
43 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
( ) 🔻یک پیام و یک هدیه از ناحیه حضرت سجاد علیه السلام همین دعای «اللهم صل علی محمد و آل محمد ، شجره النبوه» است که در ماه شعبان وارد شده است. این مال امام زین العابدین (ع) است. این را حضرت قبل از ظهر، عند الزوال می خواندند. 🔸اگر بتواند انسان این دعا را از ابتدای ماه شعبان ملتزم بشود، قبل از زوال دو رکعت نماز در مسجد- یا غیر مسجد- بخواند و بعد این دعا را بخواند خیلی خوب است. 🔹یک روایت دیگر هست از امام باقر (ع) که به مناسبت برخورد کردم و تعجب کردم که آقا امام باقر (ع) فرمودند پدر من وقت استجابت دعا را قبل از ظهر، عند الزوال می دانستند. البته مردم غالبا این دعا را بعد از نماز می خوانند چون می خواهند ترک نشده باشد و مردم هم که قبل از ظهر یک جا جمع نمی شوند. 🔸این دعا هدیه ای است که حضرت دادند اگر به شرائطش عمل بشود آن وقت این دعا خودش یک مرکز استجابتی میشود. این دعا خودش از اسرار است. خواندن این دعا یک نظمی لازم دارد. معمولا این دعا را برای حوائج در ماه شعبان، از اول ماه شعبان تا آخر ماه خوانده می شود. فقط قبل از ظهر و قبل از زوال چند تا شرط دیگر هم دارد من جمله اینکه در منزل همه مجموعه‌ای مشغول باشند همه این دعا را بخوانند... ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌
( ) 🔻در این ماه (شعبان) در حد توان یک ارتباط محكمى با قرآن می‌خواهد. بخشى از شب را بايد انس با قرآن داشت و اين ماه شعبان را هم انسان ادامه بدهد آن وقت در ماه رمضان جواب مى دهد. 🔸جواب می‌دهد به اين معنا كه آن ايامى كه ايام نزول قرآن هست انسان حس انس فوق العاده اى با قرآن خواهد كرد. ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 اهمیت ماه شعبان و لزوم استفاده از آن 🗓تاریخ: 1397/1/28 👈به عموم همراهان عزیز استفاده از این فایل سفارش می گردد. 🔺 @nasery_ir
🔻چگونه خود و خانواده خود را از بلاها و مشکلات حفظ کنیم؟ 🔹حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در گفتار زیر راهکار عملی مهم و آسانی را ارائه داده اند که مطالعه آن به همه دوستان سفارش می شود: http://bonyadhad.ir/12090 ‌ ‌ ‌
بسمه تعالی 🔻باتوجه به احتمال محدودیت دسترسی به تلگرام، شما می توانید مطالب کانال را با همین آی دی در پیام‌رسان‌های ایرانی دریافت کنید. 🔸آی دی رسمی در همه پیام رسان ها، nasery_ir می باشد، برای مثال لینک کانال در دو پیام رسان سروش و ایتا به این صورت است: ✔️ سروش: http://Sapp.ir/nasery_ir ✔️ ایتا: http://Eitaa.com/nasery_ir
🔻اگر درست به «يوم الدين» [قیامت] توجه بشود، خيلى از برنامه ‌های انسان متفاوت مى‌ شود؛ ما به «يوم الدين» درست فكر نكرده ايم تا سلطنت «مالك يوم الدين» را و مؤاخذاتی را که در آن روز می ‌شویم، حس كنيم. 🔸همان «مالك يوم الدين» همه ‌ی دنيا را كوچك مى داند و مى بيند؛ متاع دنيا را قليل مى داند. به هر حال بخشى از نسيان ما در اين زوايا هم هست که ما از تجلّی اسماء الهى غافل هستيم. همانطور که فرمود: كلَّ يَومِ هو فى شأن(الرحمن،29) ترجمه: و او هر روز در شأن و کاری است! ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌
🔻ما الآن گرفتاريمان در تشتّت فكرى است. درمانش هم عدم تشتت است و الا تذكّر مراتب دارد؛ اولين قدم تذكّر کم کردن تشتّت است؛ توجه چيز ديگرى است که اصلاً بعد خودش مى آيد. 🔸فعلا در ما توجه اين ‌گونه (عدم تشتت) معنا مى شود. وقتى كه قواى عقلانى درون من خواب هستند، توجه يك رقم در من معنا پيدا مى كند؛ اما وقتى كه قوا بيدار شد و ارتباط با عالم غيب برقرار شد، توجه معنای ديگرى خواهد داشت که يك نوع نگهدارى و يك نوع ارتباط دائم است. ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌
🔻وقتی که انسان در آيات و روايات برخورد مى كند به جريان ‌هايى كه مربوط به افرادی بوده كه ارتباطى با حق تعالى داشته اند، می ‌بیند خداى متعال خيلى عنايت و تفضّل دارد و به آن عبدى كه درصدد توجهات است، توجه دارد و هوای او را دارد و كارهايش را حل می ‌كند. ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌
🔻ایام ولادت با سعادت حضرت اباعبدلله الحسین، حضرت زین العابدین و حضرت اباالفضل العباس علیهم السلام را به محضر حضرت ولی عصر علیه السلام و همه محبین تبریک عرض می نماییم. 🔺 @nasery_ir
( ) 🔻به مناسبت ولادت حضرت سید الشهداء علیه‌السلام دعای خیلی جالبی از امام حسین علیه‌السلام هست که در روز عاشورا می‌خواندند و در اعمال امروز هم وارد شده است، خیلی مضامین بلند و جالبی دارد. 🔸دعای حضرت این است: اللَّهُمَ انْتَ مُتَعالِي الْمَكانِ، عَظِيمُ الْجَبَرُوتِ، شَدِيدُ الْمُحالِ، غَنِيٌّ عَنِ الْخَلائِقِ، عَرِيضُ الْكِبْرِياءِ، قادِرٌ عَلى ما يَشاءُ، قَرِيبُ الرَّحْمَةِ، صادِقُ الْوَعْدِ، سابِغُ النِّعْمَةِ، حَسَنُ الْبَلاءِ، قَرِيبٌ إِذا دُعِيتَ، مُحِيطٌ بِما خَلَقْتَ قابِلُ التَّوْبَةِ لِمَنْ تابَ الَيْكَ، قادِرٌ عَلى ما أَرَدْتَ، وَ مُدْرِكٌ ما طَلَبْتَ، وَ شَكُورٌ إِذا شُكِرْتَ، وَ ذاكِرٌ إِذا ذُكِرْتَ، ادْعُوكَ مُحْتاجاً، وَ ارْغَبُ الَيْكَ فَقِيراً، وَ افْزَعُ الَيْكَ خائِفاً، وَ أَبْكِي الَيْكَ مَكْرُوباً، وَ اسْتَعِينُ بِكَ ضَعِيفاً وَ أَتَوَكَّلُ علیک كافِياً احْكُمْ بَيْنَنا وَ بَيْنَ قَوْمِنا، فَانَّهُمْ غَرُّونا وَ خَذَلُونا وَ غَدَرُوا بِنا وَ قَتَلُونا، وَ نَحْنُ عِتْرَةُ نَبِيِّكَ وَ وُلْدِ حَبِيبِكَ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ، الَّذِي اصْطَفَيْتَهُ بِالرِّسالَةِ وَ ائْتَمَنْتَهُ عَلى وَحْيِكَ، فَاجْعَلْ لَنا من‌أَمْرِنا فَرَجاً وَ مَخْرَجاً بِرَحْمَتِكَ يا ارْحَمَ الرَّاحِمِينَ. (الإقبال،ج3، ص305) ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌
🔻چه نسيانى بدتر از اينكه گاهی ممکن است ما در يک محيطى مانند حرم آقا امام رضا عليه السلام یا حرم حضرت معصومه عليها السلام یا یکی از مشاهد مشرفه باشیم و آقا بقية اللّه هم در آنجا حاضر باشند و ما متوجه حضور آقا نشويم؟ 🔸یعنی ما را آن ‌قدر نسيان گرفته باشد كه چه بسا مشغول عبادت هم باشيم؛ اما حضور آقا را حس نکنیم. چه نسیانی بدتر از این نسیان است؟! 🔹در حالی که يكى از مشخصه هاى حضور حضرت چنانچه بعضى از بزرگان نقل مىكردهاند این است كه حضرت صاحب عليه السلام اگر در يک محيطى حاضر بشوند، در و ديوار و سنگ و جمادات به وَجد مى آيند. آن وقت من به عنوان يك نفر اهل ايمان آنجا نشسته ‌ام‌‌‌‌‌‌‌ و هيچ حسّى و حركتى و تكانى برنمی ‌دارم. اينها از موارد ادبار قلب و نسيان است. ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌
🔻یکی از موضوعات قابل توجه، بحث سعه ‌ی وجودی افراد است. بحث سعه ‌ی وجودى از شاخه ها و ميوه هاى ولايت است. بايد این موضوع را در قرآن پيدا كرد كه به چه معنایی است؟ 🔸قرآن در جريان انبياء، در مورد حضرت يونس عليه السلام مى فرمايد: «وَ أَرْسَلْناهُ إِلى مِائَةِ أَلْفٍ أَوْ يَزيدُون» و او را به سوی جمعیّت یکصد هزار نفری یا بیشتر فرستادیم! (الصافات، 147) 🔹ولى قرآن براى حضرت رسول صلى الله عليه و آله و سلم می‌ فرماید: «وَ ما أَرْسَلْناكَ إِلاَّ رَحْمَةً لِلْعالَمين» و ما تو را جز برای رحمت جهانیان نفرستادیم. (انبیاء، 107) ببینید تفاوت راه از كجاست تا به كجا! ادامه دارد... ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌
* 🔻در ایام ولادت حضرت اباالفضل عليه السلام به یک بیت شعر راجع به حضرت ابالفضل عليه السلام برخوردم خيلي جالب بود و آن اين بود كه مي‌گويد: دستت به آب لب نزد و لب به آب دست حيران نهاده ای به لب انگشت آب را ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌ ‌
🔻چرا موقع ذکر برخی از القاب امام زمان علیه السلام از جا بر می خیزیم؟ 🔹حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری نکته مهم و جذابی را در پاسخ این سوال ارائه کرده اند که مطالعه آنرا به همه دوستان سفارش می نماییم:👇👇👇 http://bonyadhad.ir/11827
ادامه مطلب قبل... 🔻قواعد عالم خیلی روی برنامه و خيلى منظم است. كسى مى تواند خير را به بعد منتقل كند و ماندگار كند كه آن خير در وجود خودش معنا شده باشد. 🔸محدوده ‌ی خير رسانی افراد با سعه ‌ی وجودیشان منطبق است چه در دنيا و چه در آخرت. بزرگى و كوچكى خود انسان است كه بزرگى و كوچكى بهشتش را تعیین مى ‌‌كند. 🔹شما در ديدگاه حضرت ابراهيم عليه السلام كه نگاه كنيد مى‌ بينيد همه ‌ی مبانى و دیدگاه ‌های ایشان توحيدى است؛ لذا قرآن درباره ‌ی او می ‌فرماید: «مِلَّةَ أَبيكُمْ إِبْراهيمَ هُوَ سَمَّاكُمُ الْمُسْلِمين» از آیین پدرتان ابراهیم پیروی کنید؛ خداوند شما را در کتاب ‌های پیشین و در این کتاب آسمانی «مسلمان» نامید. (حج، 78) 🔸يعنى چه؟ يعنى همه ‌ی شما سر سفره ‌ی حضرت ابراهيم نشسته ايد. چرا؟ چون ديدگاه او، ديدگاه توحيدى و خدايى است نه دنیایی. [لذا فردی مثل حضرت ابراهیم علیه السلام می ‌تواند خیر توحید و اسلام را به افراد بعد از خود منتقل کند تا جایی که منصب پدری نسبت به آنها پیدا می ‌کند آن هم نسبت به همه ‌ی امت. این، بیانگر سعه ‌ی وجودی ایشان است.] ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 قرائت صلوات شعبانیه با نوای حضرت حجت السلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری 📥کیفیت متوسط ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌ ‌
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 قرائت صلوات شعبانیه با نوای حضرت حجت السلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری 📥کیفیت عالی ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌
🔻آنچه كه بشر را بيچاره مى كند اين است كه گاهی در تعاملات، اغراض نفسانى پیش مى آيد. به مجردى كه اغراض مؤمن نفسانى مى شود يك آتشی در سینه او روشن مى شود و اين آتش دائم با او هست؛ مگر اينكه آن آتش را بشناسد و آن را با استغفار و توبه آرام كند. 🔸جهنم از همين الآن با افراد جهنمی هست و معلوم است كه ما داريم چه كار مى كنيم. ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌
🔻یک بنده خدایی مى گفت: ديشب خواب یک پزشك روحانى را دیدم، به من گفت آمده ‌ام زبانت را جراحى كنم. بعد دست كرد زبان من را درآورد و روى ميز گذاشت، ديدم كه زبانم به شکل یک رُتيل قرمز است. بعد که او دست زد تبدیل به عقرب شد و بعد مرتب تبدیل به رُتیل می ‌شد و دوباره تبدیل به عقرب می‌ شد. 🔸بنده به او گفتم اين حالت واقعا در برخی از انسان ها هست. اين خواب يک تكه از صورت برزخى قضاياست كه خداى متعال به شما نشان داده است. 🔹مردم از كانال زبان خيلى لطمه مى‌ خورند. زنهار که دلى را نيازارى. از همين زبان است که افرادى از انسان آزرده خاطر مى شوند. ادامه دارد... ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻بعضى افراد يک حسى دارند كه يک چيز مى گويند اين را ناراحت مى كنند، بعد يک چيز مى گويند آن یکی را ناراحت مى كنند. چنین شخصی حالتش شبیه عقرب مى شود. بعضى ها حالت رُتيلى دارند؛ یعنی وقتی اذيتش مى كنند، يک نيش مى زند و مى رود. گاهى هم هر دو حس در برخی هست؛ یعنی گاهى همين جورى مى زند و گاهى هم وقتى تحت فشار قرار مى گيرد مى زند. 🔸این زبان است که رُتيل و عقرب مى شود. اينها همين الآن هست؛ يعنى نزديک ترين همسايه به انسانيت، حيوان‌ هاى برزخى هستند. انسان زود تبديل به حيوان مى شود. قواى بد من هر وقت از من صادر مى شود، شبيه يكى از حيوانات می‌ شود. انسان هيچ چاره اى ندارد، مگر اينكه خودش را كنترل كند. انسان هيچ چاره اى ندارد مگر اينكه حيوانيت را در وجود خودش كنترل كند. ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌
🔻همانطور كه نسيان، ابعاد و زواياى متعدّد دارد، تذكّر به حق تعالى هم ابعاد و كليدها و راهها دارد. 🔸هر كسى مى داند در وجود خودش توجه يعنى چه؟ چيزى كه باعث شده ما عقب بمانيم اين است كه ما زورمان نمى رسد تا اين توجه را دائم نگه داريم. هر كداممان يك ثانيه، دو ثانيه، كمتر یا بيشتر مى توانيم وارد توجه بشويم. توجهِ هر كسى هم همين گونه معنا مى شود. 🔹لازم نيست كه ما توجه مان را آخرين حدّ توجهات بخواهيم معنا كنيم، ضرورتى هم ندارد. همين كه من فعلاً مى توانم عدم تشتّت را و توجه به اسماء حق را و توجه به حضرت صاحب عليه السلام را كليدى براى ورود به معنويات قرار بدهم، وظيفه ام هست كه قرار بدهم، چرا من پیوسته پشت مى كنم؟ 🔸من كه فعلا ورودم به عالم معنا در اين حد است كه با تشتّتِ در وجود خودم مبارزه كنم و می‌ توانم از روی اراده و اختياراً وارد توجه به اسماء حق تعالى يا حضرت صاحب و اهل بيت عليهم السلام بشوم، چرا نمى شوم؟! هر چند بايد اين کار را تكرار كنم، چرا نمى كنم؟! ادامه دارد... ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌