eitaa logo
الهادی
21.2هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
916 ویدیو
43 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
* 🔻در روز نيمه شعبانی بود خدمت آیت الله بجهت در منزلشان بودیم. از مسجدشان برگشته بودند خانه؛ ما بعد از نماز ظهر رفتيم خدمتشان. تا نشستند فرمودند كه مسجد بودم؛ مداح داشت خيلی اظهار عشق و علاقه به ديدن حضرت می كرد و شعر می ‌خواند و من به نظرم آمد كه چی؟! قرآن كه عدل امام زمان عليه السلام هست در اختيار شما هست، در اختيار ما هست نسبت به او چه كار كرديم؟! چه بهره ‌ای برديم؟!! از در اختيار بودن قرآن، چه گُلي به سر خودمان زديم كه حالا درصدد هستيم حضرت را حتماً ببينيم؟ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir
🔻ما اشتباهمان این است که معارف الهى را با اصطلاحات علمى همسنگ مى دانیم؛ در حالى که این جور نیست. معارف الهى حمل مى خواهد و حمل آنها توان مى خواهد؛ اما اصطلاحات علمى وارد گوش مى شود و سلول هاى مغزى آنها را مى گیرد. 🔸بار معارف را روح، به دوش مى کشد و نفوس و ارواح مردم هم متفاوت هستند؛ روح بعضىها کوچک و از بعضى بزرگ است. بعضىها توانشان کم و بعضىها توانشان زیاد است. حمل اسرار الهى استواء [اعتدال شخصیت و روح] مى خواهد. همچنین بزرگى روح مى خواهد. این گونه نیست که انسان بگوید من چند کتاب خوانده ام این هم یک کتاب دیگر. [یعنی همانطور که آن پنج کتاب را توانستم بخوانم پس می توانم یک کتاب دیگر هم بخوانم] اصلاً جنس معارف حقیقی متفاوت است. هیچ متحملى و شاگردى این را نمى شناسد و نمی تواند به حقیقتش برسد. 🔹اما خلاصه همین یک نکته کافى است برای اینکه یک عمر بر روی آن تأمل بشود که مرکز علوم و معارف و اسرار، شجره‌ی ولایت است و از آنجا منتشر مى شود و درک آن علوم و معارف، صحت و سلامت و قوت روح مى خواهد؛ آن علوم و معارف، غیر از یک قاعده‌ی فیزیک یا قاعده‌ی ادبى است که مثلا انسان قاعده‌ی«کلُّ فاعِل مَرفُوع» را یاد بگیرد، بعد جستجو کند و مواردش را پیدا کند. ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌
🔻گاهي مومنین يك ارتباطی پيدا مي كنند كه براي ايمانشان مفيد است. يك برنامه هايي و يك نظمي را شروع ميكنند و يك خط معنوي را دنبال می کنند که براي زندگي دنياي و آخرتی آنها مفید است. 🔸از آن طرف شياطين گروهي دارند که فقط آدم دزد هستند. ولي نه آدم به اين معني بلکه آدم به معني اينكه در وجود انسان حيات مثل يك آدم است. قلب مثل يك آدم است که چشم و گوش دارد. تشبيهات روائي زیادی هم در این زمینه داریم (رک: الكافي (ط - الإسلامية) ؛ ج2 ؛ ص267 و التوحيد (للصدوق) ؛ ص366) كه حيات دل يا باطن انسان مثل يك آدم است که چشم و گوش دارد. شياطين آن آدم را مي دزدند؛ يعني حيات را مي دزدند. 🔹بيخ گوش شما مي آيد و ميگويد كه: نه! مثل اينكه فایده ندارد. برو شما! اين كار را رها كن یا می گوید: إِي بابا! شما از اين مسائل چه خيري ديدي؟! بيا برو. 🔸كجا برو؟! شيطان راهي هم نمي تواند ارائه كند ولي دوست دارد كه مؤمنين انسجام فكري نداشته باشند و هر چه آن ها را به حيات ابدي و خدا نزديك ميكند را از بين ببرد. اين گروه در شياطين آدم دزد هستند. می خواهند انسجام هاي فكري را از ايشان بگيرند و راه هاي رشد را برايشان مي بندند. ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌
🔻غالب عذاب هاي برزخي به این شکل است که شياطين و ملائكه موكلّه عذاب در گروه هاي مختلف هستند که دقيق ترين زواياي فكري فرد را ميشناسند و ميدانند چه طوري او را اذيت كنند. هر كسي را متناسب با شرایطی که دارد اذیت می کنند. 🔸بخشي از آن اذيت ها جسمي است اما در برزخ مخصوصا، اذيت هاي روحي رواني هم هست. مثلا طرف نياز به استراحت دارد، يك موجودي نشسته آن طرف و با سر و صداهای زیاد نمي گذارد استراحت كند. موجود برزخي هم آرامش ميخواهد؛ توجه ميخواهد؛ ارتباط با خدا ميخواهد؛ اما این آزار دهنده همه كارهايش را مختل ميكند. اين را كي راهش داد؟ اين را خودم در دنيا راهش دادم. 🔹اين غفلت هايي كه من داشتم و بازي گوشي هایی که در دنيا ميكردم؛ دست اين را در برزخ برای اذیت من باز كرده است. ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir [ گپ + سروش + ایتا ] ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رأفت امام رضا علیه السلام 🔻کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir [ گپ + سروش + ایتا ]
🔻ما متأسفانه بين علوم تفكيك نكرديم و ارزش علوم را و حقيقتشان را به دست نياورديم. خودمان يك نمره هايي به يك سري علوم داديم و علوم را طبق ذوق و سليقه مان تعريف كرديم. 🔸خداوند علم را در قرآن به گونه ای دیگر تعریف کرده است. ما امروزه يك چيزهايي را در عالم مادي به آن علم ميگوييم كه خداوند آن را از مصاديق علوم قرار نداده است و چه بسا چيز ديگري را علم مي داند. 🔹از آثار و شواهد مي توان يافت که منظور از علم در قرآن چه چیزهایی است. چند مورد در قرآن آمده است. از جمله يك موردش اين است كه راجع به حاضر كردن تخت بلقيس ميفرمايد: قالَ الَّذي عِنْدَهُ عِلْمٌ مِنَ الْكِتابِ أَنَا آتيكَ بِهِ قَبْلَ أَنْ يَرْتَدَّ إِلَيْكَ طَرْفُك (نمل:40) ترجمه: آن کس که به علمی از کتاب الهی دانا بود (یعنی آصف بن برخیا یا خضر که دارای اسم اعظم و علم غیب بود) گفت که من پیش از آنکه چشم بر هم زنی تخت را بدین جا آرم (و همان دم حاضر نمود). 🔸تخت با آن وسعت را يك نفر كه کمی علم از كتاب، نزدش بود حاضر کرد. اين از آثار علم است. ادامه دارد... ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir [ گپ + سروش + ایتا ]
ادامه مطلب قبل... 🔻يا خداوند اميرالمؤمنين را براي شهادت بر توحيد و نبوت پيش ميكشد و ميفرمايد: قُلْ كَفى بِاللَّهِ شَهيداً بَيْني وَ بَيْنَكُمْ وَ مَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْكِتاب (رعد:43) ترجمه: بگو: «کافی است که خداوند، و کسی که علم کتاب (و آگاهی بر قرآن) نزد اوست، میان من و شما گواه باشند!» 🔸در روایت دارد که اميرالمؤمنين عليه السلام عالم به كتابی است که شهيد بين خلق، رسول خدا و خداي تعالي؛ است. (بصائر الدرجات في فضائل آل محمد ص، ج1، ص: 212) 🔹باز در اینجا شاهد بودن بر اعمال دیگران را از خواص و آثار علم می داند. 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir [ گپ + سروش + ایتا ]
🔻گفتاری مهم و خواندنی از حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در مورد مسموم شدن روح با گناهان . 🔹مطالعه گفتار فوق را به همه دوستان سفارش می نماییم: 👇👇👇 http://bonyadhad.ir/12093
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
* 🔻اگر قد كسي كوتاه باشد، ملامت و مذمت ندارد. عارضه اي است که بر جسم او وارد شده است؛ اما اگر روحي كوتاه در آمد یا همتي كوتاه در آمد، اين جاي ملامت دارد. اگر كسي در عالم ظاهر و دنيا نابينا شد و از نعمت چشم محروم شد جائي براي ملامت او نيست؛ چه بسا خداي متعال اجري هم براي او مترتب كند؛ اما اگر روحي به صفت كوري متصف شد، اين جاي ملامت دارد. ( مَن كَانَ فِي هذِهِ أَعْمَي فَهُوَ فِي الْآخِرَةِ أَعْمَي) 🔹چه بسيارند ارواحي كه خوب، پاك و زلالند اما كوتاهند. همينطور ميل به زمين پيدا مي كنند. مراد از زمين هم همين دنيائي هست كه در احاديث از آن مذمّت شده است. منظور از دنيای مذموم كره ارض نيست؛ بلكه بخشي از تعلقات غير خدائي است يا فقط دنيا را ديدن يا رکون (تکیه نمودن) به دنيا است. اينها جاي ملامت دارد. ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir [ گپ + سروش + ایتا ]
🔻جناب خضر همه‌ی عالَم در دستشان است. ایشان آن قدر لطیف هستند که هر وقت هر جا نامش برده مى شود، امکان حضورش هست؛ یعنى عین ملائکه مى ماند. این حالت خیلى کم براى کسى پیش مى آید. (وسائل الشيعة، ج12، ص85؛ ) ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir [ گپ + سروش + ایتا ]
* 🔻از بيستم شعبان تا آخر ماه مبارك رمضان مناسب است كه يك اربعين دعای عهد را بخواند و ملتزم باشد. اين، يك نوع استقرار در محبت و ولايت ميآورد. بعد از نماز صبح دعاي عهد را انسان چهل روز ادامه بدهد. اين ديگر مي ماند. بعد هم اگر برايش ملكه شد، ادامه بدهد؛ ولي از 18ـ 20 ماه شعبان تا آخر ماه رمضان 40 روز بدون فاصله می توان دعای عهد را ادامه داد. ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir [ گپ + سروش + ایتا ]
🔻باب رشد براى هیچ کسى بسته نیست. یک پیرمرد، پشت کوه، وقتی روحش قوى مى شود و ارتباطش با ولایت برقرار مى شود شروع به گرفتن معارف مى کند. 🔸خدا آشیخ محمد جواد را رحمت کند. ایشان در اصفهان بود و بیش از صد سال داشت و سواد رسمی هم نداشت؛ اما مى گفت: «نگاه کن به این نسیم که به این برگ ها مى خورد! ببین چگونه حرکت مى کند!» ایشان به این قضیه‌ی ساده یک نگاه توحیدی داشت. 🔹چنان هم توصیف می کرد که انسان پیش ایشان، موسیقى نسیم را که دارد درس توحید مى دهد، حس مى کرد. ایشان می دید این نسیم که به این برگ ها مىخورد و هر حرکت ریز و درشت این برگ ها به اراده‌ی حق تعالى است و درس توحید است. برگ درختان سبز در نظر هوشیار هر ورقش دفتریست معرفت کردگار (دیوان سعدی غزل 296) 🔸همه‌ی علوم و معارف نیاز به کتب و مبانى پیچیده‌ی علمى ندارد. طی طریق از هر انسانی هر چند بی سواد یک زکریاى رازى درست مى کند؛ ولى مسیر علوم و معارف حقیقی مسیر دیگرى است. ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir [ گپ + سروش + ایتا ]
🔻توحید، نبوت مى آورد. علوم توحیدى به نبى سرایت مى کند و از آنجا به ولى (اهل بیت علیهم السلام) می رسد. این موضوع قابل دقت است. 🔸جنس علوم معرفتى (چه معارف توحیدى و چه معارف ولایى) از جنس ولایت است و درک کردنش براى بیمارِ به دنیا چسبیده حاصل نمى شود. بقیه‌ی علوم هم الفاظ است که دل آدم را خوش مى کند و او را خیالاتی مى کند؛ ولى علوم معرفتی دل‌کندگى از دنیا مىخواهد. 🔹خدا رحمت کند مرحوم آیت الله کشمیرى را، ایشان همیشه این حدیث را می خواندند: «الدُّنْیا رَأْسُ کلِ خَطِیئَة» (دنیاطلبی اصل و ریشه‌ی همه خطاها است. الکافی، ج2، ص 131) دنیا به گونه ای است که اشتغال و وابستگى به مسائل آن، یک بوی تعفّنى در وجود انسان ایجاد مى کند، آن وقت با بوى معطر ولایت نمى تواند یک جا باشد؛ لذا باید دل را براى درک ولایت فارغ کرد. ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir [ گپ + سروش + ایتا ]
* 🔻در روايت دارد كه قرآن درياي بي پاياني است كه تا روز قيامت براي همه جاي كار دارد و افراد بسيار اندكي پي به اسرار آن برده اند و در روز قيامت وقتي قرآن وارد محشر مي شود به صورت فردي بكر و دست نخورده به اسرار، ظاهر می شود. ‌ ‌ •┈┈••✾••✾••┈┈• 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ┈•• گپ •• سروش •• ایتا ••┈
🔻دل باید حیات داشته باشد؛ اما ما به سمت حَجَریّت [سنگ دلی] پیش مى‏رویم. چه کنیم که قرآن بیمارى‏ها را تا حجریت پیش مى‏برد. پس مواظب باش دلت از سنگ نشود.(ثُمَّ قَسَتْ قُلُوبُکمْ مِنْ بَعْدِ ذلِک فَهِی کالْحِجارَةِ أَوْ أَشَدُّ قَسْوَةً ..‏. سپس دلهای شما بعد از این واقعه سخت شد؛ همچون سنگ، یا سخت‌ تر!. البقرة، 74) 🔸هر چه دل، بیشتر به سمت حجریت مى‏ رود، آرزوها درازتر مى ‏شود، خطاها زیادتر مى‏ شود، دنیاطلبى بیشتر مى گردد و قواعد انسان بیشتر به هم مى‏ خورد. اینجاست که دیگر فرق بین صدق و کذب، از دل بیرون مى‏رود؛ اینجاست که بنده آلوده مى‏شوم به اینکه ببینم این آقا فلان چیز را تأیید کرده، آن آقا فلان کار را کرده، آن یکى پول را دنبال کرده، پس همه‌ی اینها خوب است. [یعنی خطاهای خود را با روش های مختلف توجیه می کند] 🔹اینها همه ملاک ‏هاى شیطانى است که به استدراج منتهى مى ‏شود. این خطرى است که براى ما در سنین بالا ممکن است پیش بیاید. وقتى انسان از گود صلاح و رشد خارج شد در گود «شیطان» قرار مى ‏گیرد. ‌ ‌ •┈┈••✾••✾••┈┈• 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸گپ: Gap.im/nasery_ir 🔹ایتا: Eitaa.com/nasery_ir 🔸سروش: Sapp.ir/nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻بزرگان حاضر نبودند دینشان را با هیچ چیز عوض کنند. هر چند در اوج کار باشند، اینطور نبودند که به اسم کار و خدمت به مردم از دین و ارتباط خود با خدا کم بگذارند. 🔸همه انبیاء هم همین طور بودند، براى مردم جسمشان را به سختی مى انداختند؛ ولى روحشان را نه؛ ایمانشان را نه. آنها براى زندگى قاعده داشتند. ‌ ‌ •┈┈••✾••✾••┈┈• 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸گپ: Gap.im/nasery_ir 🔹ایتا: Eitaa.com/nasery_ir 🔸سروش: Sapp.ir/nasery_ir
🔻اصولاً گاهی بی ‌نصیبی‌ ها که انسان در حرمها مثل حرم آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام دارد، به خاطر عدم مراعات است. 🔸مثلا آداب زیارت اقتضا می‌کند که فقط انسان از پایین پا وارد حرم بشود؛ نه از این طرف و آن طرف. توفیقات و برکاتش هم زیادتر است. 🔹خدا رحمت کند مرحوم آیت الله مولوی قندهاری را، می فرمود: حضرت بقیة الله روحی له الفداء را دیده ‌اند که اولاً از بیرون صحن و از پایین پای امام رضا علیه السلام کفش‌هایشان را درآورده اند و مسیر را با بدون کفش به سمت قبر مطهر آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام طی می کرده‌اند. اگر این مراعات ‌ها بشود انسان بهره‌ اش زیاد می ‌شود. ادامه دارد... ‌ ‌ •┈┈••✾••✾••┈┈• 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸گپ: Gap.im/nasery_ir 🔹ایتا: Eitaa.com/nasery_ir 🔸سروش: Sapp.ir/nasery_ir ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻در گذشته بالا سر حضرت بسته بود و یک پنجره بود که مردم تا پشت این پنجره می ‌آمدند؛ ولی اخیراً اینجا را باز کرده‌اند و مردم گاهی می‌روند و می‌آیند. بالای سر امام نباید رفت و آمد کرد. ‌پشت سر مبارک یک جایی برای نماز بود، اشکالی هم نداشت. خیلی جای خوبی هم بود؛ اما بالا سر حضرت رفت و آمد زیاد، جرأت می‌خواهد. 🔹بعضی در حرم فریاد می ‌زنند! دعوا می‌ کنند! خیلی عادی و راحت می ‌روند و می‌آیند! به خاطر همین کارهاست که انسان بی ‌نصیب می ‌شود. 🔸مخصوصاً آقا علی بن موسی الرضا یک سبک و حالی داشتند که در ایام حیاتشان هم در خانه‌ شان بسیار رفت و آمد می‌شد؛ ولی هیچ کس با افراد، بلند صحبت نمی‌کرد؛ بلکه همه آهسته صحبت می‌ کردند. اینجا هم یکی از مصادق این آیه است که فرمود: یَا أَیهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَرْفَعُوا أَصْواتَکمْ فَوْقَ صَوْتِ النَّبِی وَ لا تَجْهَرُوا لَهُ بِالْقَوْلِ کجَهْرِ بَعْضِکمْ لِبَعْضٍ أَنْ تَحْبَطَ أَعْمالُکمْ وَ أَنْتُمْ لا تَشْعُرُون (الحجرات،2) (ترجمه: ای کسانی که ایمان آورده ‌اید! صدای خود را فراتر از صدای پیامبر نکنید و در برابر او بلند سخن مگویید (و داد و فریاد نزنید) آن گونه که بعضی از شما در برابر بعضی بلند صدا می ‌کنند، مبادا اعمال شما نابود گردد در حالی که نمی ‌دانید) ‌ ‌ •┈┈••✾••✾••┈┈• 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸گپ: Gap.im/nasery_ir 🔹ایتا: Eitaa.com/nasery_ir 🔸سروش: Sapp.ir/nasery_ir ‌ ‌
🔻گفتاری جذاب و زیبا از حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در مورد ضرورت توسل به قرآن و اهل بیت علیهم السلام . 🔹مطالعه گفتار فوق را به همه دوستان سفارش می نماییم: 👇👇👇 http://bonyadhad.ir/12074
🔻ابن عباس بزرگ عباسی ها است. همه‌ی افتخار عباسیین به منتهی شدن شجره آنها به ابن عباس است. در نقل دارد که امام مجتبی علیه السلام و امام حسین علیه السلام می خواستند سوار اسب شوند ابن عباس دوید و برای ایشان رکاب اسب را نگه داشت تا سوار شوند؛ در حالی که این کار، کار یک غلام است. 🔸مردم به ابن عباس اعتراض کردند که چرا چنین می ‌کنی؟! شما عالِم این امت هستی! ابن عباس گفت: وای بر شما که حقوق این ‌ها را نمی ‌شناسید. ( مناقب آل أبي طالب عليهم السلام (لابن شهرآشوب) ؛ ج3 ؛ ص400) ‌ ‌ •┈┈••✾••✾••┈┈• 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸گپ: Gap.im/nasery_ir 🔹ایتا: Eitaa.com/nasery_ir 🔸سروش: Sapp.ir/nasery_ir ‌ ‌
* 🔻براي رسيدن به كمال، بايد نردباني از عمل صالح و ايمان ساخت؛ لذا سفارش قرآن به اين دو بخش زياد است: ايمان و عمل صالح. 🔹اين دو مي توانند به انسان نردباني ارائه كنند تا از تخيلات و از معاصي آزاد بشود؛ همچنین کمک می کنند تا از تعلقات غيرخدائي آزاد بشود. ‌ ‌ •┈┈••✾••✾••┈┈• 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸گپ: Gap.im/nasery_ir 🔹ایتا: Eitaa.com/nasery_ir 🔸سروش: Sapp.ir/nasery_ir ‌ ‌