eitaa logo
الهادی
21.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
943 ویدیو
46 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
* ‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 www.al-hady.ir ‌ ‌
🔻 برای داشتن چشم بصیرت و دیدن حقیقت قضایا بود که انبیاء افراد را از گناه پرهیز میدادند، چون حقیقت اینگونه اعمال را می‌دیدند. چرا خدا به انبیاء عصمت میدهد؟ مقام عصمت هم روی قواعد است. این مقام با شهودشان است و بدی عمل را «حس» میکردند. 🔸 انبیاء با ما فرق می‌کنند، همینطور بی‌قاعده یا برای ثواب و عقاب عمل نمی‌کنند، مثل ما نیستند که یک کاری یا گناهی را انجام می‌دهیم و می‌گوییم حالا تا قیامت؛ بلکه انبیاء علیهم‌السلام بدی معصیت را میدیدند و حس می‌کردند. اگر وابستگی قوه‌ی شهویه یا قوه‌ی غضبیه زیاد بود، می‌دیدند.‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @nasery_ir 🔸 واتساپ: wa.me/989338010649 ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 چون نزدیک‌ترین همسایه انسان، حیوانات و روح حیوانی هستند، برای اوصاف انسان در عالم تمثلات، اشکال بدیعی از انواع گوناگون حیوانات می باشد؛ 🔸 یعنی اگر انسان صفات و خلق ‌وخوی‌اش بد شد بالطبع در باطن به صورت حیوانات متمثل خواهد شد؛ 🔹 مثلاً گاهی در مستندهای تلویزیونی نشان می‌دهد که شغال وقتی دارد می‌رود و می بیند پرنده‌ای تخم کرده است، اگر این را بدزد خیلی خوشش می‌آید. سبک شغال این است که اصلا از دزدی و اینکه چیزی را بردارد و فرار کند حس و حال خوبی به او دست می‌دهد. 🔸 گاهی برخی انسان‌ها هم بر اثر ارتباطات پیچیده بین خُلق‌های مختلف و علل و عوامل روانی دوست دارد مطلب را بدزد. این شخص صورت معنوی‌اش تبدیل به شغال می‌شود. <کد831‌> ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @nasery_ir 🔸 واتساپ: wa.me/989338010649 ‌ ‌ ‌ ‌
* ‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 www.al-hady.ir ‌ ‌
🔻 یک شخص ماندگار نمی‌شود مگر اینکه در طول زمان اسبابی برای ماندگاری او مهیا بشود. 🔸 ما در دنیا به همدیگر می‌گوییم فلانی چند سال عمر کرد؟ و در جواب می‌شنویم: شصت سال یا هفتاد سال؛ ولی در برزخ اصلاً این قاعده نیست. 🔹 بعضی از افراد وقتی وارد برزخ می‌شوند هیچ خیری در آن‌ها نیست؛ مانند بچه‌ای هستند که در جنین مرده باشد. اصلاً حیات برزخی ندارند هرچند در برزخ وجود دارند اما در آن فضاهای لطیف راهشان نمی‌دهند. آن‌ها حیات برزخی ندارند. 🔸 بعضی‌ها هستند که آدم خوبی بودند و یک سال هم بعد از فوتش، خیراتی از او مانده است. این شخص در آنجا عمرش یک سال است، ولو در دنیا هشتاد سال عمر کرده است ولی در برزخ او را یک ساله می‌شناسند، مثل بچه یک‌ساله. 🔹 نفر دیگری خیراتی که از او در دنیا مانده پنجاه ساله است، او را پنجاه ساله می‌شناسند. آن یکی دویست سال است... سیصد سال است... پانصد سال است و... 🔸 بعضی‌ها هستند حیات برزخی‌شان حیات طولانی و ماندگار است. آن‌ها هم قواعد دارند. اصلاً قواعد، در برزخ عوض می‌شود و ما اصلاً از لسان و ادبیات برزخ سر در نمی‌آوریم و همین‌جوری داریم با خیالات خودمان یک چیزهایی سر هم می‌کنیم. 🔹 ادبیات برزخ، ادبیات دیگری است تا حشر و نشر و بعد هم قیامت و بهشت و جهنم و رضوان خدا و خلود و... . تمام این مطالب، آن چیزی نیست که ما خیال می‌کنیم. 🔸 اگر اینجا هم روشن نشویم، همینجور آرام آرام از این دنیا خواهیم رفت. خیلی‌ها هستند که در برزخ حتی برای رسیدن به یک مطلب، ممکن است صدهزار سال معطل باشند. خیلی‌ها هم هستند که زودتر می‌فهمند. 🔹 سختی‌هایی که در دنیا کشیده می‌شود، صبوری‌هایی که می‌شود، اگر از انتخاب غلط نباشد و در طول تحمل آن‌ها ارتباط با حق تعالی و ارتباط با اهل‌بیت (علیهم السلام) برقرار باشد، راه برزخی انسان را خیلی نزدیک می‌کند. 🔸 چه بسا یک فرد بی‌سواد که از خانه بیرون نیامده و در طول زندگی صدمه دیده و همیشه سختی کشیده، چه از جهت خوراک چه از جهت پوشاک، اما ارتباطش را با خدا و اهل بیت (علیهم السلام) نگه داشته است و حالا در جوانی فوت کرده است؛ آن طرف حرف‌هایی می‌زند که قطعاً بعضی‌ از آن مطالب را اگر آقایانِ علمای فعلی، علومشان را روی هم جمع کنند باز هم نمی‌توانند بیان کنند. 🔹 انسان نمی‌تواند خیلی وارد این قضایا بشود. چرا؟ چون که شیطان از وقتی که آمد، از همۀ ابعاد شروع به اغوا کردن و فریب دادن کرد؛ از جمله موضوع علوم و تعریف علوم را از پایه و اساس بر هم زد و نفوس را به انواع گرفتاری‌ها مبتلا کرد. کد831‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @nasery_ir 🔸 واتساپ: wa.me/989338010649 ‌ ‌ ‌ ‌
* ‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
🔻 کیفیت ارتباط انسان با فضای اطرافش متفاوت است. گاهی یک شخص مؤمن، شروع به استفاده از زمان می‌کند و با خود می‌گوید: الان اول وقت است می‌خواهم نماز اول وقت بخوانم یا الان صبح جمعه است می‌خواهم فلان عمل را انجام دهم و از صبح جمعه، از شب جمعه، از وقت و بی‌وقت استفاده می‌کند و با زمان ارتباط ایجاد می‌کند. 🔸 اولش حرکت خیالی است منتها اگر روی خیال هم هست، از طرف من خیالی است؛ اما از طرف شارع مقدس که این دستورات را داده است، این‌ها قواعد دارد؛ 🔹 ولی ارتباط انسان هرچند در اول کار به صورت خیالی باشد، اما ارتباطش را با زمان تعریف می‌کند. بعد به حدی می‌رسد که یک مؤمن در فصلی، در زمان تأثیر می‌گذارد. 🔸 حالا فعلا این بحث فقط در مورد رابطه‌ با زمان است و الا در مورد مکان و امور دیگر هم مطرح است. شما نمونه‌هایش را در سیره اهل‌بیت (علیهم السلام ) می‌بینید. خود رسول خدا (صلی الله علیه و آله)، چقدر شب‌ها، وقت و بی وقت عبادت می‌کرد! یا حضرت ابراهیم، انبیاء، اولیاء، حضرات ائمه (علیهم السلام)؛ همه اهل ارتباط و استفاده از زمان بودند؛ 🔹 ولی جریان کربلا، تأثیرگذاری آقا سیدالشهداء در زمان است که تا قیامت برکات آن ادامه دارد. 🔸 در زمان‌های خاص ببینید مردم چه کار می‌کنند و چه بهره‌هایی می‌برند! چه عاشورایی دارند! بقیه‌اش هم همین‌جور است. در نیمۀ شعبان یک شکل دیگر آن است و نمونه ای از تأثیری است که اهل بیت علیهم السلام در زمان گذاشته اند. 🔹 این نمونه‌های عالی است، نمونه‌های پایین‌تر هم دارد. حیث انفعالی و اثر پذیری ما در مقابل زمان یک مسئله است و بعد ممکن است این جهت عوض بشود و به تاثیرگزاری در زمان منتهی شود. تازه بعد از عوض شدنش خیلی امور دیگر هم هست. کد831‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @nasery_ir 🔸 واتساپ: wa.me/989338010649 ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
🔻 بعضی اساتید خیلی این کار را سفارش نمی‌کردند که شخص، سفری، روزه‌ای یا ذکری را با نذر کردن بر خودش واجب کند. 🔸 این کار فقط ممکن است از جهت تربیتی، نفوسی را که امکان فرار و اشتغال به کثرات دارند و اعتقاد به فرائض[نذر] هم دارند، در فرصت کوتاهی مقید کند؛ ولی اگر این کار طولانی بشود، شاید آثار خسته‌کننده‌ای روی شخص بگذارد. 🔹 اینکه فکر کنید صرفاً هرچه فرائض بیشتر باشد، شخص را ارتقاء و ارتفاع می دهد، درست نیست. خود همان روایت قرب نوافل* جالب‌تر است؛ یعنی بعد از فرائض، نوافل ارتقاء و ارتفاع بیشتری می‌آورند. 🔸 نفس باید آزاد باشد. اگر این نفس را مقید کردی و خودت با قواعد ظاهری مثل نذر آمدی و نفست را محدود کردی و مثلا یک جمله‌ای را گفتی که من بین نماز صبح تا طلوع آفتاب را نمی‌خوابم، این کار تا یک مدت کارآیی دارد؛ ولی در نهایت، تازیانۀ اجبارِ اعتقادی است که دارد هر روز شما را سوق می‌دهد و این فرق می‌کند با کسی که در یک موقعیتی قرار گرفته که بین الطلوعین با اختیار خود اصلاً نمی‌خوابد یا اصلاً میل ندارد بخوابد. 🔹 از آقا امیرالمؤمنین(علیه السلام) روایت شده که فرمودند: خورشید به یاد ندارد که طلوع کرده باشد و من خوابیده باشم. 🔸 این از این باب است که جاهای دیگر و در پشت صحنه کارها تثبیت شده است و این فضا که بهترین فضاست در اختیار این فرد قرار گرفته است؛ نه اینکه مدام خودش بر خودش لازم کند. جنگ بین ما و قضایا برای انجام عبادات و فرائض، یک فصل خاصی دارد. 🔹 حداقل‌هایی که شارع مقدس برایمان ثبت کرده است را که باید تا آخر برویم؛ این اضافه کردن‌ها است که مشکلات جنبی دیگر دارد. کد831 *حدیث قرب نوافل: عن ابي جعفر ع قال : عن قول الله: مَا يَتَقَرَّبُ إِلَيَّ عَبْدٌ مِنْ عِبَادِي بِشَيْ‏ءٍ أَحَبَّ إِلَيَّ مِمَّا اِفْتَرَضْتُ عَلَيْهِ وَ إِنَّهُ لَيَتَقَرَّبُ إِلَيَّ بِالنَّافِلَةِ حَتَّى أُحِبَّهُ فَإِذَا أَحْبَبْتُهُ كُنْتُ إِذاً سَمْعَهُ اَلَّذِي يَسْمَعُ بِهِ وَ بَصَرَهُ اَلَّذِي يُبْصِرُ بِهِ وَ لِسَانَهُ اَلَّذِي يَنْطِقُ بِهِ وَ يَدَهُ اَلَّتِي يَبْطِشُ بِهَا إِنْ دَعَانِي أَجَبْتُهُ وَ إِنْ سَأَلَنِي أَعْطَيْتُهُ. (الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏2، ص: 352) حضرت باقر عليه السلام از قول خداوند در شب معراج چنین نقل می نمایند: هيچ يك از بندگانم بمن تقرب نجويد با عملى كه نزد من محبوبتر باشد از آنچه بر او واجب كرده‏ام، و بدرستى كه بوسيله نماز نافله بمن تقرب جويد تا آنجا كه من دوستش دارم،و چون دوستش دارم آنگاه گوش او شوم كه بدان بشنود، و چشمش شوم كه بدان ببيند، و زبانش گردم كه بدان بگويد، و دستش شوم كه بدان برگيرد، اگر بخواندم اجابتش كنم، و اگر خواهشى از من كند باو بدهم.‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @nasery_ir 🔸 واتساپ: wa.me/989338010649 ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سخنرانی حجت الاسلام ناصری 1401.5.26 .mp3
4.9M
🎧 عزم و نظم 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🗓تاریخ: ۱۴۰۱/۵/۲۶ ⏱ زمان: ۱۹ دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌ ‌
🔻 گاهی اتفاق افتاده که برای یک فرد محترم اخلاقی صحبتی می‌شود، آن شخص با خودش می‌گوید: آیا این حرف‌هایی که می‌زنی، نباید ما در این سال‌های گذشته شنیده باشیم؟ حالا که نشنیده‌ایم پس به درد نمی‌خورد؛ برو این‌ها را کنار بگذار. [یعنی ملاک حق و باطل را خودش و اطلاعات محدود خودش می داند! و هرچه غیر از اطلاعات خودش را باطل می شمارد.!] کد831‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @nasery_ir 🔸 واتساپ: wa.me/989338010649 ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 اگر دربارۀ امیرالمؤمنین(علیه السلام) به اسد و اسدالله تعبیر کرده‌اند، در این تعبیر نکات لطیفی است، چون شیر دارای خصلت‌های زیبای زیادی است؛ 🔸 منتهی اتفاقاتی رخ می‌دهد که هرچه به سمت آخرالزمان می‌رویم زیاد هم می‌شود و باعث می شود طبع اسد به هم بخورد. 🔹 «أسد بما انه أسد» آن وقتی که اسد باشد و تحت تأثیر علل و عوامل مختلف نباشد، خدای متعال در او امتیازات خاصی قرار داده است. 🔸 به قول مرحوم مدرس افغانی می‌گفت اسد هفتاد امتیاز دارد؛ مثلا دم‌خوردۀ کسی را نمی‌خورد. شیر، خودش باید شکار کند و باید شکار را زنده بگیرد و مثل کفتار مرده‌خوار نیست. وقتی خودش سیر شد، بقیه‌اش را برای بقیه می‌گذارد. هفتاد امتیازِ اینطوری دارد؛ 🔹 منتها الان روزگار و تناسبات و ارتباطات و دسترسی بشر به جنگل‌ها و غیره گاهی طبعش را با انواع طبایع مخلوط کرده است و گاهی طبع اسد را مثل شغال کرده است. 🔸 ولی «أسد بما انه أسد» خصلت‌های خوبی دارد که در بعضی کتاب‌ها هم نوشته‌اند، مثلا بچه‌ شیر ابتدا ترسان است. مادر یا پدر یک غرش در گوشش می‌کشد بعد از آن دیگر سر و صداها برایش ترس‌آور نیست. کد831‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @nasery_ir 🔸 واتساپ: wa.me/989338010649 ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
🔻 بعضی از دوستان گاهی در علوم ادبی [عربی] وارد می‌شوند، ولی دیگر نمی‌توانند تا آخر از این علوم بیرون بیایند. علوم ادبی علی‌رغم کثرت شاخه‌هایی که دارد، اگر منجر به علوم قرآنی شد و اگر انسان را به اعجاز قرآنی و روایات اهل بیت (علیهم‌السلام) وصل کرد، هنر کرده و خوب است؛ 🔸 ولی این علوم به عنوان علمی خاص، مقصد ما نیست؛ این‌ها در مسیر رسیدن به فهم دقایق ادبی قرآن و روایات اهل بیت (علیهم السلام) و استنباط احکام است که جذابیت خاص خود را دارد. کد4344‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @nasery_ir 🔸 واتساپ: wa.me/989338010649 ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 گاهی یکی از این زیارت‌ها مثل زیارت اربعین کافی است که کار انسان را راه بیندازد. تأثیر و تغییر و برکات زیاد دارد . خدا نصیبمان کند. 🔸 مداحی است که مشهور است و غالبا شعرهای عربی می‌خواند، به او ملا باسم کربلایی می‌گویند. شعرهایی به همان زبان عراقی می‌خواند. یک قسمتی از این اشعاری که خوانده است، خیلی جالب است. 🔹 این را در بلندگوهای بین نجف تا کربلا در مسیر پیاده روی اربعین می‌گذارند. همین‌طور که مردم دارند پیاده می‌روند، می‌شنوند. مضامین خیلی جالبی دارد. در این شعر از زبان حضرت سیدالشهداء علیه السلام می‌گوید: تزوروني أعاهدکم تـعـرفـوني شفیـع الکم أسامیـکم اسـجـلـها أسامیکم هلا بیکم یا زواري هلا بیکم ترجمه: مرا زیارت می کنید و من به شما قول (شفاعت) می دهم. شما مرا شفیع خود می دانید و من اسامیتان را ثبت می کنم. خوش آمدید ای زائرانم خوش آمدید اخو زینب فرح بیکم. هلا و مرحب ینادیکم. یحییـکم ابو الغیـرة یحییـکم. هلا بیکم یا زواری هلابیکم ترجمه: برادر زینب از آمدنتان شاد شده و با صدای بلند به شما خوش آمد می گوید و عباس غیرتمند به شما درود می فرستد . خوش آمدید ای زائران من خوش آمدید. 🔸 عرب‌ها با این شعر، خیلی منقلب می‌شوند. در فضای سفر به کربلا شعرهای جالبی گنجانده شده است. کد4343‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @nasery_ir 🔸 واتساپ: wa.me/989338010649 ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
🔻 الان مشکلی که پیدا شده، تغییر طبایع است. طبایع دیگر دست نخورده نیستند و این خیلی بد است. 🔸 طبایع انسان‌ها در حل مشکلات جسمی و روحی جواب نمی‌دهد، چرا؟ چون سبکی که برایش در خوراک و رفتار تعریف کرده‌اند همه به هم خورده است. 🔹 حیوان با طبع حیوانی خودش آشناست؛ مثلا میمون بالای درخت فقط انجیر می‌خورد. وقتی که دلش درد می‌گیرد یا یک بیماری می‌گیرد، همین‌جور که در جنگل حرکت می کند، طبعش به او می‌گوید که این گیاه را بخور برای دل‌دردت خوب است. می‌خورد و مشکل رفع می‌شود یا مثلا طبعش می‌گوید باید نمک بخوری. 🔸 اگر ما آمدیم به دلایلی این درخت انجیر را از او گرفتیم و او از گرسنگی مجبور شد میمونی را بگیرد و بخورد، یا مثلاً گوشت بخورد، طبع او شروع به تغییر کردن می‌کند. در خود ما هم همین‌جور است. 🔹 ما می‌خواهیم طبع را بشناسیم. طبع مسئله‌ای است که با تمام عالم در ارتباط است. طبع، یک کلمه است؛ ولی می‌توان درباره آن، صد کتاب نوشت. اصلا خودِ اثبات طبع یک موضوع است. بعد از اثبات اصل آن، انسان می‌تواند تک تک مصادیق آن را پیدا کند؛ چقدر مطلب هست! 🔸 بعد در مورد تاثیر روابط در تغییر طبع صحبت کند. جماد، نبات، حیوان و انسان هر کدام طبع دارند. این‌ها چگونه تغییر پیدا می‌کند؟ استانداردش کجاست؟ کسی تابه حال استانداردش را به ما نگفته است. 🔹 استاندارد طبع چیست؟ چرا سنگ یاقوت با یک ریگ بیابان متفاوت است؟ چه در درمان، چه در غیر درمان؟! طبع مسئله خیلی مهمی است. 🔸 حالا می‌خواهیم سراغ طبع برویم، اگر ارکان را نشناخته باشیم شناخت طبع به تنهایی جواب نمی‌دهد. شخص باید بداند که طبع از چه تشکیل می‌شود؛ چه در حجر، چه در نبات، چه در حیوان؛ آن‌ هم جدا است. 🔹 متأسفانه آنقدر این علوم زیر آوار بوده که بعضی از فضلای محترم نوشته: بله اکثر مذاهب اسلامیه قائلند که ارکان اربعه‌ای هست. [یعنی خودش قبول ندارد و به دیگران استناد می دهد] انسان با این حرفها چه کار کند؟ کد831‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @nasery_ir 🔸 واتساپ: wa.me/989338010649 ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 باتلاق فضای مجازی 👤 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ یک دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
هدایت شده از الهادی
⚫️ شهادت وارث کربلا حضرت سجاد علیه السلام بر عموم شیعیان و دوستان اهل بیت علیهم السلام تسلیت باد. ▪️همه با هم با ذکر صلواتی به قبر غریب و بی چراغشان، چراغی می فرستیم. @nasery_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قدرشناسی از مردم 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ زمان: ۲ دقیقه ‌ ‌ 🔺@Nasery_ir ‌ ‌
🔻 الآن تمام کشورهای همسایه، احتیاج به طلبه‌یِ زبان‌دان، با اعتقادات صحیح، مسلط و اهل توجیه از جهت کلامی، فقهی و حدیثی دارند. 🔸 دریچه‌ی مصر به روی شیعه باز شده است، چه کسی می‌تواند الآن آنجا برود و حرفی نو بزند؟ نگاه‌های ما کوچک است. می‌خواهیم یک مسجد در کوچه خود پیدا کنیم و حرف بزنیم. 🔹 شما فضای مصر را نگاه کنید؛ از دست اهل سنت و اخوان المسلمین و این حرف‌ها خسته شدند. یکی از فقهای الازهر اخیراً پیام داده بود که جشن نیمه‌ی شعبان اشکال ندارد. آن‌ها همراهی‌ها و خوش‌بینی‌ خود را اعلام می‌کنند، ولی درست در زمانی که باید تغذیه بشوند، تغذیه نیست. 🔸 بعد از مصر، نوبت سایر کشورهای عربی و اروپا خواهد بود؛ فصلی جدید وخواسته‌ای جدید که می‌خواهند شیعه را بشناسند. اولین ظلمی که به شیعه شده، این است که از غُلات و غیر غلات، به قدری در طول تاریخ به شیعه ضمیمه شدند که در دایرةالمعارف‌های دنیا و کشورهای اروپایی، شیعه مساوی با گروه‌های مختلف بوده است و کسی هم این را مهذب نکرده است تا شیعه را درست معرفی کند. 🔹 شیعه‌ی به این معنا، در این سی سال شناخته شده است. خیلی‌ها در کشورهای مختلف، شیعه را درست نمی‌شناسند یا این گروه را شیعه نمی‌دانند یا ضمائم دیگر به آن اضافه می‌کنند. 🔸 الآن فصل معرفی شیعه واقعی است، ولی کجا است صد هزار طلبه‌ی فاضلِ زبان دان و آشنا به فرهنگ اهل‌بیت و فِرَق مختلف که حرفی جدید داشته باشند و بتوانند اهل بیت را معرفی کنند و شیعه را از انزوا دربیاورند؟ 🔹 مردم هم طالب هستند. خدا توفیق بدهد که بتوانیم یک رشته برای این طناب باشیم. حیف است، زمان از دست می‌رود، کاری هم نکرده‌ایم و دل هم به همین کارهای جزئی خوش کرده‌ایم. کد 8379‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @nasery_ir 🔸 واتساپ: wa.me/989338010649 ‌ ‌ ‌ ‌