#سلوک #توسل #رحمت
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉🏻 @nasery_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پست_ویژه #الگو #حضرت_زهرا
🎥 حضرت زهرا سلاماللهعلیها روح الگوهای قرآنی
👤 حجتالاسلام والمسلمین ناصری
⏱ یک دقیقه
🔺 @nasery_ir
#حضرت_زهرا
💠 ارزش معرفت به مقامات #اهل_بیت (ع) از دل آیات #قرآن
🔻 اگر از قرآن، اهلبیت علیهم السلام را پیدا کردی، دیگر سست نخواهی شد و وقتی طی طریق کردی و در بطن و متن قرآن، گام به گام به حضرت صدیقهی طاهره سلام الله علیها رسیدی و امتیاز را دریافتی، دیگر در قلبت راسخ خواهد شد.
کد ۲۰۷۷۷
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉🏻 @nasery_ir
هدایت شده از الهادی حوزویان
💠 استشفای اجنه به #عمامه مرحوم #آیت_الله_سید_مرتضی_کشمیری
🔻 مرحوم آیتالله سید عبدالکریم کشمیری -خدا رحمتشان کند- وقتی به ایران آمده بود، خیلی به شخصیّت مرحوم آیتالله سید مرتضی کشمیری، مُعجب بود؛ کما اینکه آیتاللهالعظمی سیستانی هم الآن همینطور هستند و دیدم که در نجف، مدرسهای به نام ایشان ساختهاند.
🔸 آن زمان، مرحوم آیتالله سید عبدالکریم کشمیری نقل میکرد که شخصی از تجّار نجف، خدمت میرزای بزرگ شیرازی، یعنی میرزای دوّم رفت و عرض کرد که من میخواهم سید مرتضی کشمیری را به زیارت دوره ببرم. مرسوم بوده است که وقتی میخواستند آقایان را به زیارت ببرند، از آقا و مرجعِ وقت، اذن میگرفتند.
🔹 جناب میرزا فرموده بود که این قوم و قبیله، با دیگران فرق میکنند و حسّاس هستند. اگر میتوانی به خدمتش قیام کنی، او را ببر و الا نزدیک نشو. تاجر گفته بود که پای کار میایستم و میخواهم ایشان را به زیارت دوره ببرم. ایشان هم اجازه داده بود. از میرزای بزرگ، اجازه گرفته بود و ایشان را برده بود.
🔸 پس از یکی-دو روز که رفته بودند، روزی عصر وارد یک مضیف میشوند. تاجر میبیند که عمامهی سید مرتضی کشمیری، غبار آلود شده است و میگوید که آب بیاورند و عمامهی سید را میشوید و روی همان پشت بام، روی بند، پهن میکند.
🔹 در عراق، لکلک هست و همینطور که عصر روی پشتبام نشسته بودند، میبینند که لکلکی آمد و وسطِ عمامه را گرفت و برد. این تاجر، خیلی متأثّر میشود به خاطر سفارشی که میرزا کرده بودند، میترسد.
🔸 به سید مرتضی کشمیری میگوید که آقا! ناراحت نشوید و به اوّلین شهری که برسیم، من خودم یک عمامهی خوب برایتان میگیرم. مرحوم سید مرتضی کشمیری میفرمایند که اینها، مؤمنینِ جن بودند و بیماری داشتند. عمامه را برای استشفا بردند و برمیگردانند. همانطور که نشسته بودند، همان لکلک آمد و عمامه را آورد...
🔹 ببینید چه نگاهی به عمامه میکردهاند! آن محتوا، چه شخصیّتی به آنان میداده است! اصلاً نگاهشان چطور بوده است؟
کد ۲۳۹۳۹
▪️ @alHadi_h
▪️ @nasery_ir
1402.10.12 سخنرانی حجت الاسلام ناصری.mp3
9.79M
#سخنرانی_صوتی
🎧 نگاهی به #آیه_نور و #معرفت_نفس
🎙 حجتالاسلام والمسلمین ناصری
⏱ زمان: ۴۰ دقیقه
🗓 تاریخ: ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
🔺 @nasery_ir
87.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#سخنرانی_تصویری
🎥 نگاهی به #آیه_نور و #معرفت_نفس
🎙 حجتالاسلام والمسلمین ناصری
⏱ زمان: ۴۰ دقیقه
🗓 تاریخ: ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
🔺 @nasery_ir
* #ذکر
🔻اگر ما هنر کنیم و همین موضوع را بتوانیم کار کنیم خوب است به این صورت که اسمای خداوند متعال که در قرآن آمده، کیفیت چینش آن اسماء، کیفیت ارتباط آن اسماء با هم، کیفیت تکرارشان در هر سوره، ارتباط مضامین اسماء با مضامین آیه و تناسبی که به کار رفته و دارویی که ارائه میدهد، همهی این موارد اگر با این کیفیت کار شود، میتوان فهمید که دریای اسماء در قرآن، چقدر زیبا است و چقدر جای کار دارد!
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉🏻 @nasery_ir
#تشتت #ذکر #توجه #آیت_الله_بهجت
🔻 دربارهی همین تشتّتی که عرض کردم، روزی با مرحوم جناب والد (آیتالله ناصری) خدمت آیتاللهالعظمی بهجت بودیم و اواخر عمر ایشان، جلسات خصوصی خوبی داشتیم. یادم است که هر دفعه، بالاخره سؤال و حرفی مطرح میشد که جالب بود.
🔸 ابوی، از ایشان پرسیدند که حضرت آقا، این توجّه در عبادات، چگونه حاصل میشود؟ خیلیها مراجعه میکنند و دچار تشتّت هستند. آیتاللهالعظمی بهجت فرمودند که "بله آقا، این خیلی فراگیر است!"
🔹 اصل امتیاز آقایان در نحلهی نجف، به همین بوده است که این بخشها را خوب میشناختهاند. اشتغال را میشناختند. تشتّت را میشناختند. مشغلهی خیالی و وهمی را میشناختند. مرکزش را میشناختند. راهکار درمانش را میشناختند. در خود شما، اینها را میشناختند و اینکه درمان شما، با نفر کناری متفاوت است را هم میشناختند و راهکار میدادند.
🔸 همین خیال و وهمی که بر فکر و ذهن شما سیطره دارد و اصلاً وقتی میگویی: «الله اکبر»، در اختیار او هستید و طوری چترش را بر ذهن شما پهن کرده است که در اختیار شما نیست، نزد این علما میآمدهاند و مثل یک ورزشکار حرفهای که طبق قواعدی، شروع به تمرین دادن کسی میکند، تمریناتی را میدادهاند؛ بدین صورت که ابتدا ببینی که بله، این اشتغالات هست.
🔹 سپس ببینی که از کجا است؟ راهش چه است؟ بزرگان علما، در مدّتی طولانی، شما را به سمت به دست گرفتن افسار قوّهی خیال یا نبض قوّهی خیال میبردهاند و شما را به ذکر الله مشغول میکردند با وجود همان خیالی که شما را به امور متشتّت و متکثّر، دعوت میکند.
کد ۲۳۹۳۹
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉🏻 @nasery_ir
#قرآن #ذکر
💠 قرآن کریم، گنجینه راهکارهای طی طریق
🔻 اگر وارد قرآن شدیم، میبینیم که الله اکبر از اینکه چقدر راهکارهای گوناگون دارد! قرآن، در مسألهی طبابت، از «طبیب دوّار بطبّه» گرفته تا «شفاء للناس»، طریقی را ارائه کرده است و برای همه، راهکار دارد و استمداد از اسم خدا، نسخههای فراوانی دارد!
🔸 البته اگر با چینش مقدّمات خاص خودش، وارد قرآن شوی؛ زیرا روزگار، کاری با برخی از ما کرده است که جایی دیگر، به دنبال چیز دیگری میگردیم و گم شدهایم.
🔹 بخشی که همه را گاهی به خود مشغول کرده، اشتغال به ذکر است که انواع و اقسامی دارد. کو آن متخصّصی که فرد را بشناسد، بیماری را بشناسد، راه حل را بشناسد، از روی حکمت، درمان نامهی اسماللهی را بشناسد و محتوای لازم یا قوانین مدوّن استفاده از اسم برای هر کسی را در این درماننامه، تبیین کند.
🔸 آیات، همگی شفا و درمان است و انس با خود قرآن هم انسان را به سمت شفا و ذکر میبرد. این، ذکر است.
کد ۲۳۹۳۹
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉🏻 @nasery_ir
#حضرت_زهرا
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉🏻 @nasery_ir
#الگو #زن #حضرت_زهرا #حضرت_مریم #حضرت_آسیه
💠 نیاز ما به باور عمیق
🔻 هرچه فکر میکنم، چه از جهت فردی، چه از جهت خانوادگی و چه از جهت اجتماعی، ما به باور احتیاج داریم و این زاویه، کم است: باور، باور باور!
🔸 در بخش الگوهای قرآنی، شخصیّتهایی که قرآن بهعنوان الگو معرفی میکند، همسر فرعون و حضرت مریم است که میفرماید: «ضرب الله مثلاً للذین آمنوا امرأة فرعون ... و مریم ابنة عمران ...» و روح این قالب و ساختار الگوی قرآنی، حضرت صدیقهی طاهره سلام الله علیها است.
🔹 برای اثبات ارزشی که خدای متعال به انسانها، خصوصاً بانوان داده است، مقام و جایگاه فاطمه سلام الله علیها کافی است. برای این قضیه، جایگاه خدیجه، مریم و همسر فرعون کافی است.
🔸 همسر فرعون، زنی بود که هویّت پیدا کرد، راه را پیدا کرد، مدیریت کرد، اعتقادش را فدای مسائل جزئی زندگی نکرد و ایستاد. خداوند او را الگوی «للذین آمنوا»، یعنی همهی اهل ایمان قرار داده است؛ یعنی هرکس از جهت هویّتی کم دارد، به این الگوی قرآنی نگاه کند.
🔹 مریم سلام الله علیها یکی دیگر از آن الگوها است که تنها اسم از میان زنان است که در قرآن ذکر شده است. رسم و دأب عرب بر این بوده است که اسم زنان را جهت محافظت، مخفی میکرده است.
🔸 مریم، شخصیّتی است که پاک شروع کرد، حامل روح الله شد، بار را به منزل رساند و به مقصد رسید. او به مقصد رسید. اینها حاصل آن باور و هویّت است.
کد ۲۰۷۷۷
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉🏻 @nasery_ir
💠 اهمیت و ضرورت بیداری #حواس_باطن
🔻 ما باید تکلیف خودمان را با ادراکات خود روشن کنیم. گاهی ما یک نقطه و طریقی را انتخاب کردهایم که در قوس صعود، ما را به بیداری حواس باطنی برساند و تمام داشتهها و سرمایههای ما، فقط حاصل ادراکات بصری نباشد.
🔸 این، کار سختی است. اگر در اوج و قلّهی معارف نگاه کنی، تمام نسخههای تربیتی، زیرمجموعهی این بخش است و حتی قرآن، نسخهای برای طیّ این طریق است.
🔹 تمام داروشناسی، آسیبشناسی، درمان، سبک زندگی، تربیت، ادب، آداب، انس، جذبه، ذکر و توجّه را میتوانی از قرآن، بیرون بیاوری.
کد ۲۳۹۳۹
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉🏻 @nasery_ir
#شیطان
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉🏻 @nasery_ir
#علم
🔻 در تقسیم انسانها، تقسیمبندیهای گوناگون و متفاوتی امکان دارد که به حیثیّتها، زاویهها و دیدگاههای مختلف بستگی دارد؛
🔸 مثلاً انسان، یا مذکّر است یا مؤنّث، یا سفید است یا سیاه و تقسیمهای دیگر. در تقسیم علوم هم همینطور است.
🔹 یک زاویه این است که لُبّ قضایای مربوط به پرداختن به علوم، این اقتضا را دارد که چشمانداز و تصوّری صحیح از آن داشته باشی. علوم از جهتی، به دو بخش تقسیم میشود:
🔸 بخش اول، با مبادی و مبانی خودش، به یک نظر منتهی میشود و صرفاً نظری است. در این بخش، مثلاً اگر بزرگترین پروفسور عالم در زمینهی فیزیک فضا باشد، وقتی که با ما صحبت میکند، به خوبی طبق معادلات و محاسبات دقیق، از ادراکاتش گزارش میدهد و واقعاً هم دقیق و صحیح است و حرفی برای گفتن دارد؛
🔹 ولی این شخص، الزاماً باید به محتوا، معنا، مفهوم، ایمان، غیب و عالم دیگر پی ببرد؟ نه؛ ممکن است اینگونه نباشد و نسبتش با باور، امکان دارد که از کانال دیگری ارتباط برقرار کرده باشد و امکان هم دارد که همهی این قضایا، او را به باور، ایمان و غیب نرساند.
🔸 بخش دیگری از علوم، اینگونه نیست و نسبت و جایگاه دیگری دارد و چینشِ چیدمانش، در راستای ادب، آداب، تربیت، باور، ایمان و ادراک حواسِ ماورای ادراکات حواس ظاهری است. این علم، [علمی] است که به آن، سفارش شده است.
🔹 هر دو بخش از علم، آنقدر نسبتهایش تا بینهایت طبقه بندی شده ارائه میشود! هر کسی هم ممکن است که در این فضای لا یتناهی، حظّ و بهرهی خودش را ببرد و حتی انبیا هم در معرض تربیت الهی باشند. [تعبیر] «اَدَّبَنی ربّی» (پروردگارم مرا تأدیب کرد) را برای همین فرمود.
🔸 ما دانشی را جستجو میکنیم که یک نیشتری به هویّت متحجّر ما بزند و روح سخت ما را سیّال و فعّال کند و در مدار تربیت الهی قرار بدهد. ما دانشی را جستجو میکنیم که از آن، باور تولید شود. ما دانشی را جستجو میکنیم که به ادراکات و حواس ظاهری ما در تعاملات روزانه، اکتفا نشود.
کد ۲۳۹۳۹
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉🏻 @nasery_ir
#دعا
🔻 اینقدر به حضرت ایوب علیه السلام سخت گذشت که این جمله را گفت: «أَنِّي مَسَّنِيَ الضُّرُّ وَأَنْتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ». (انبیاء: ۸۳) (مرا بیماری و رنج سخت رسیده و تو (بر بندگانت) از همه مهربانان عالم مهربانتری.)
🔸 ضُرّ، اعم از ضَرّ و ضرر است و شاید ضرر، در امور مادی باشد و ضُرّ، فراگیرتر از آن باشد. از عبارت ایشان که گفت: «ربّ انّی مسّنی الضّرّ و انت ارحم الراحمین»، ادب در دعا را باید یاد گرفت.
🔹 این آیه، هم دارو را ارائه میکند و هم کیفیّت ارتباط را ارائه میکند و هم ادب در دعا را یاد می دهد و از جهت ساختار کلمات، خیلی حساب شده است!
🔸 با ربّ شروع میکند که خودش یک بابی است. خلاصه اینکه با این نحوه دعا ابواب گشایش، بر او باز شد. این آیه هم برای خروج از بنبستها، خیلی مؤثر است!
کد ۲۰۸۶۲
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉🏻 @nasery_ir
#توسل #توجه
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉🏻 @nasery_ir
#حکمت #حضرت_لقمان #شرک
💠 معنای حکمت در قرآن و توصیه لقمان حکیم
🔻 در قرآن، حکمت و حکیم، به معنایی به کار رفته است که غیر از حکمت مصطلح است.
🔸 قرآن در این عرصه، لقمان را معرفی میکند که «و من یؤت الحکمة فقد اوتی خیرا کثیرا» (و به هر كس حكمت داده شود، به يقين، خيرى فراوان داده شده است / بقره ۲۶۹).
🔹 یکی از جملات حکمتآمیز لقمان خطاب به فرزندش این بود که فرمود: «یا بنی لا تشرک بالله ان الشرک لظلم عظیم» (اى پسرک من، به خدا شرک مياور كه به راستى شرک ستمى بزرگ است. /لقمان ۱۳).
🔸 شرکی که ابتدا به ذهن ما میآید، شرک جلیّ است که الحمدلله رب العالمین دوستان ما و جامعهی ما از این قضیه دور هستند؛ ولی شرک خفی هم وجود دارد و ببینید چقدر باید میان خودت و خدای خودت مدیریت کنی تا از شرک خفی، خود را کنار بکشی! فقط خدا!
کد ۲۲۸۰۳
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉🏻 @nasery_ir
💠 توصیه به بررسی زندگانی #حضرت_یحیی (علیه السلام)
🔻 در قرآن میفرماید: «یا یحیی خذ الکتاب بقوه و آتیناه الحکم صبیا و حنانا من لدنا و زکاة و کان تقیا و برا بوالدیه و لم یکن جبارا عصیا» (اى يحيى، كتاب [خدا] را به جد و جهد بگير، و از كودكى به او نبوّت داديم. و [نيز] از جانب خود، مهربانى و پاكى [به او داديم] و تقواپيشه بود و با پدر و مادر خود نيک رفتار بود و زورگويى نافرمان نبود./ سوره مریم ۱۲ تا ۱۴)
🔸 ایکاش دوستان، زندگی حضرت یحیی را میخواندند؛ ابتدا پدر و مادرش از فرزندآوری مأیوس بودند تا آنکه این بچه، معجزهوار به دنیا آمد و از همان زمان کودکی، به معبد رفت.
🔹 معبد، جایی شبیه به همین حوزهها بوده که در آن، کارهای علمی و عملی میکردند.
🔸 گاهی این کودک آنقدر بر خودش سخت میگرفت که مادر یحیی علیه السلام میگفت: «بچه جان! ما سالها بچهدار نمیشدیم و تو را از خدا خواستیم که روشنی چشم ما باشی. الآن به معبد میروی و تا صبح، لباسهای خشن میپوشی و عبادت میکنی!»
🔹 یحیی پاسخ میداد: «مادرجان، افرادی کوچکتر از من هم به سرای آخرت منتقل شدهاند و من باید به فکر خودم و خدای خودم باشم.»
🔸 انبیا، میان بخش علمی و بخش شخصیتی از جهت سازه، توازن ایجاد میکردند تا ماندگار میشدند.
کد ۲۲۸۰۳
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉🏻 @nasery_ir
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉🏻 @nasery_ir
#دعا #حضرت_نوح
🔻 این دعایی که حضرت نوح فرمودند: «رَبِّ اغْفِرْ لِي وَ لِوَالِدَيَّ وَ لِمَنْ دَخَلَ بَيْتِيَ مُؤْمِنًا وَ لِلْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ» (نوح:۲۸)(پروردگارا! مرا، و پدر و مادرم و تمام کسانی را که با ایمان وارد خانه من شدند، و جمیع مردان و زنان باایمان را بیامرز) مثل آیهی «فی بیوت اذن الله» است که منظور از بیت الزاماً خانه مادی و فیزیکی نیست؛ بلکه خانهی باطنی و جایگاه نبی و اهلبیت علیهم السلام مراد است؛
🔸 یعنی آقا امام صادق علیه السلام در هر خانهای که باشند، همان خانه میشود «فِي بُيُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَ يُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ» (نور:۳۶) (در خانههايى كه خدا رخصت داده كه [قدر و منزلت] آنها رفعت يابد و نامش در آنها ياد شود) همه اهلبیت علیهم السلام اینگونه هستند.
🔹 دعای حضرت نوح در سطح گسترده است. میان دعا کننده و افرادی که برایشان دعا میشود، باید تناسبی وجود داشته باشد. وسعت روحی جناب نوح اقتضا میکند که اینطور عمومی و فراگیر دعا کند.
🔸 اما اگر ما بخواهیم دعا کنیم، اگر نام افراد را تک به تک ببریم، به تثبیت و اجابت نزدیکتر است؛ زیرا ما اصلاً تصور صحیحی از این قضیه نمیتوانیم بکنیم؛ اما آن انبیا و اولیا میتوانستند. ما باید بیشتر به فکر دیگران باشیم.
کد ۲۰۶۷۸
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉🏻 @nasery_ir
#آیت_الله_سید_ابوالحسن_اصفهانی
🔻 برخی از منسوبینِ نسلهای بعدی مرحوم آیتاللهالعظمی سید ابوالحسن اصفهانی نقل میکردند که روزی، دو تاجر هندی خدمت ایشان آمدند و دو دُرّ و جواهر گرانبها، خدمت ایشان آوردند [و به ایشان هدیه دادند].
🔸 پسر ایشان، در مجلس حاضر بود و خوشحال شد و با خود گفت که ما در زندگی، چیزی اندوخته نداریم و به پدر میگویم که اینها را برای ما بگذارد. این، هدیه است [و از حقوق شرعی نیست] و منعی ندارد.
🔹 وقتی که این دو تاجر رفتند، دو طلبهی فقیر و سیّد آمدند و گفتند که میخواهیم ازدواج کنیم. ایشان فرمودند که این یکی، مال شما و آن یکی هم مال شما و بروید مسائل ازدواجتان را حل کنید.
🔸 پسر ایشان، جلو آمد و گفت که شما، فرزند دیگری دارید که کمی بیمار است و برادری برای من گذاشتهاید که تکفّل میخواهد و مادرم هم هست. خوب بود که این دو شیئ گرانبها را به عنوان اندوختهی ما برای زندگی بعد از خودتان قرار میدادید.
🔹 ایشان فرموده بود که پسرم! من وقتی از اصفهان به نجف آمدم، دو قِران برایم باقی مانده بود که بخشی را دادم و یک پوست برای زیر پایم گرفتم که فرشم باشد و بخشی را دادم و یک ابریق (آفتابه) و یک کاسه گرفتم. همین سه قلم را توانستم تهیه کنم و آن زمان، چراغ برای مطالعه نداشتم و به مراکز عمومی میرفتم که چراغ و شعلهای روشن بود و مطالعه میکردم؛ ولی خدای متعال و آقا بقیّةالله علیهالسلام، مرا تنها نگذاشتند. شما هم خدایی دارید.
کد ۲۴۹۵۴
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉🏻 @nasery_ir
#شاکله #برزخ
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉🏻 @nasery_ir
دستورالعمل کلیدی #آیت_الله_قاضی برای ماه #رجب به نقل از #آیت_الله_کشمیری
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir